Рішення
від 15.03.2010 по справі 2-40/10
МОНАСТИРИЩЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-40/10

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 березня 2010 року м.Монастирище

Монастирищенський районн ий суд Черкаської області в с кладі:

головуючого судді: Рота єнко Д.С.

при секретарі: Пугач В.І. , Возній В.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м.Монастирище справу за по зовом ОСОБА_1 до Монаст ирищенського колективног о підприємства по агропромис ловому будівництву «Монас тирищенський агрошляхбуд », 3 особи, яка не заявляє самос тійних вимог щодо предмета с пору на стороні позивача, : С пілки сільськогосподарськ их товаровиробників Монасти рищенського району, Че ркаського обласного міжгосп одарського шляхобудівельно го об»єднання «Облагрошляхб уд» про визнання права на частку у майні колективного підприємства, зобов»язання в чинити дії,

в с т а н о в и в :

Позивач 12.01.2010 року звернувс я в суд із позовом до відповід ача про визнання права на час тку у майні колективного під приємства, зобов' язання вчи нити дії. Підставою для позов у вважає те, що з 29 березня 1974 рок у до 25 лютого 2003 року він працюв ав водієм в Монастирищенсь кому колективному підприє мстві по агропромисловому бу дівництву «Агрошляхбуд" (дал і - Відповідач). Сучасну назву та нову організаційно - право ву форму Відповідач отримав після проведеної реорганіза ції та державної реєстрації згідно з розпорядженням вико навчого комітету Монастир ищенської районної ради на родних депутатів № 105 - р від 12 гр удня 1994 року, тому з 12 грудня 1994 ро ку є підприємством з колекти вною формою власності, а всі ч лени його трудового колектив у мають право на пай (частку) у його майні. Під час його робот и у Відповідача були складен і списки осіб, які мають право на пай (частку) в його майні. Пі сля його звільнення з роботи він не одержував від Відпові дача жодних повідомлень про розпаювання майна підприємс тва, а дізнався про це випадко во у жовтні 2009 року. 15 жовтня 2009 ро ку він звернувся до Відповід ача з письмовою заявою про на дання йому інформації щодо р озпаювання майна підприємст ва та просив повідомити, чи в несений він до списку осіб, як і мають право на майновий пай . На цю заяву він одержав відпо відь від 26 жовтня 2009 року, з якої слідує, що відповідачем була створена комісія по передпр иватизаційній підготовці, як а на своєму черговому засіда нні затвердила списки осіб, я кі мають право на пайову част ку в майні підприємства, що пі дтверджується протоколом № 3 від 16 жовтня 2008 року. Його до вка заного списку не включили. 20 ж овтня 2008 року цей список був за тверджений на загальних збор ах трудового колективу Відпо відача, що підтверджується п ротоколом № 4. Підставою не вкл ючення його до списку осіб, як і мають право на майновий пай , в надісланому йому листі вка зано те, що станом на день поча тку розпаювання - 20 жовтня 2008 ро ку він на підприємстві не пра цював. Таким чином, Відповіда ч незаконно позбавив його пр ава на частку у майні колекти вного підприємства. 07 грудня 2 009 року він звернувся до Відпо відача з письмовою заявою, у я кій просив внести його до спи ску осіб, які мають право на ча стку (пай) у його майні, але усн о йому в цьому відмовлено. За таких обставин він змушений звернутися до суду для захис ту його порушеного права. Про сить визнати його право на ча стку у майні Відповідача - М онастирищенського колект ивного підприємства по агроп ромисловому будівництву „Аг рошляхбуд", код ЄДРПОУ 03582451, зобо в'язати Відповідача внести й ого до списку осіб, які мають п раво на пай (частку) у майні М онастирищенського колект ивного підприємства по агроп ромисловому будівництву „Аг рошляхбуд", код ЄДРПОУ 03582451 та ст ягнути із Відповідача на йог о користь понесені ним судов і витрати по сплаті судового збору в сумі 51 грн. та оплаті ви трат з інформаційно-технічно го забезпечення справи в сум і 37 грн.

Ухвалою Монастирищенсько го районного суду від 08 лютого 2010 року до участі в розгляді сп рави притягнуто в якості 3 осі б, які не заявляють самостійн их вимог на предмет спору, на с тороні позивача, Спілку сіль ськогосподарських товарови робників Монастирищенськог о району, Черкаське обласне м іжгосподарське шляхобудіве льне об»єднання «Облагрошля хбуд».

На адресу суду від предст авника третьої особи, яка не з аявляє самостійних вимог щод о предмета спору на стороні п озивача, Черкаського обласно го міжгосподарського шляхоб удівельного об' єднання «Об лагрошляхбуд» надійшло з аперечення № 1762 від 10.03.2010 року ві дповідно до якого об' єднанн я «Облагрошляхбуд» позовні в имоги позивача вважає безпід ставними і незаконними на пі дставі нижче викладеного: по зивач ІНФОРМАЦІЯ_1, тобто у працездатному віці звернув ся до відповідача із заявою п ро звільнення його із роботи за погодженням сторін за п. 1 с т. 36 КЗпП України і відповідач погодився на таке звільненн я. Трудові відносини із позив ачем були припиненні 25 лютого 2003 року (запис у трудовій книжц і ОСОБА_1 № 11 від 25.02.2003 року). Пр оцес розпаювання майна у від повідача розпочався в жовтні 2008 року. Відповідно до рішення загальних зборів трудового колективу відповідача (прото кол № 4 від 20.10.2008 року) був затверд жений список осіб, які мали пр аво на майновий пай: працюючі працівники та пенсіонери. У ц ьому списку немає осіб праце здатного віку, які працювали у відповідача, а потім звільн ились із роботи і набули стат ус «колишніх працівників». П орядок складання списків осі б, які мають право на майновий пай, а також час його складанн я, законом не передбачений - це право трудового колектив у. Посилання позивача на те, що такі списки були складені пі д час його роботи у відповіда ча, документального підтверд ження не знайшли. У відповіда ча підприємство створене від повідно до вимог чинного на т ой період закону «Про підпри ємства в Україні», а тому при п рийомі на роботу членство пр ацівниками не набувається, і , відповідно, при припиненні т рудових відносин, не зберіга ється. Таким чином, об' єднан ня «Облагрошляхбуд» вважає, що позивач немає права на май новий пай відповідача, так як на період складання списків він не перебував в особовому складі підприємства, а тому, і з врахуванням викладеного, о б' єднання «Облагрошляхбуд » просить у позовних вимогах позивачу відмовити.

У судовому засіданні позив ач позовні вимоги підтрим ав повністю, просить їх задов ольнити, так як списки склада лись на час його роботи на під приємстві, але його незаконн о не включено на отримання йо го частки у майні товариства . Доказів поважності пропуск у строку звернення до підпри ємства чи в суд з приводу непр ийняття рішення про проведен ня приватизації майна, а тако ж про визначення чи виділенн я його частки з підприємства надати не може. Про те, що на ча с його роботи складалися спи ски осіб, які мають право на ча стку пай, можуть підтвердити свідки. Йому сказав адвокат, щ о якщо був закон на час його ро боти, він мав право на частку в майні. Розмови про приватиза цію майна на підприємстві на час його роботи в ньому велис я, але він питання про привати зацію майна та виділення йом у частки перед відповідачем не ставив.

Представник відповідача Монастирищенського колек тивного підприємства по агро промисловому будівництву « Монастирищенський агрошл яхбуд» позов не визнав, вва жає його безпідставним, так я к позивач сам розірвав трудо вий договір в 2003 році. Він є пен сіонером. Рішенням трудового колективу йому відмовлено у включенні в списки осіб, які м ають право на отримання майн а. Рішення про розпаювання ма йна підприємства приймалося лише у 2008 році, так як раніше тр удовий колектив не вирішував цього питання в зв»язку з від сутністю коштів на оформленн я документів.

Представник 3 особи, я ка не заявляє самостійних ви мог щодо предмета спору на ст ороні позивача, Черкаського обласного міжгосподарськог о шляхобудівельного об»єдна ння «Облагрошляхбуд », вва жає, що позов не підлягає до за доволення, так як приймати рі шення про те, кого включати у с писки на отримання паю є викл ючною компетенцією і правом трудового колективу підпри ємства. Позивач не перебуває в трудових відносинах з відп овідачем із 2003 року, не є пенсіо нером.

Представник 3 особи, я ка не заявляє самостійних ви мог щодо предмета спору на ст ороні позивача, С пілки сіл ьськогосподарських товаров иробників Монастирищенсько го району у судове засідання не з»явився, про причини неяв ки суд не повідомив, про час і місце розгляду справи повід омлений у встановленому зако ном порядку.

Допитаний в якості свідка ОСОБА_3 показав суду, що ві н працював на підприємстві в ідповідача, звідти ж оформив ся на пенсію у 2002 році. Заперечу є, що списки складалися до зві льнення позивача з роботи, та к як на той час взагалі ніхто н е ставив питання про роздерж авлення майна. Розмови велис я, але ніхто не ставив про це п итання так як їх підприємств о було створено за рахунок ко лгоспів та відокремленим під розділом Черкаського підпри ємства. На час його роботи не б уло вирішено питання відокре млення від них.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення сто рін, представника третьої ос оби, показання свідка, суд вва жає, що позов не підлягає до за доволення, виходячи з наступ ного:

- суд при вирішенні даного п итання керується нормами дію чого законодавства відповід но, яке діяло на час перебуван ня позивача з відповідачем у трудових відносинах, та відп овідно на час проведення паю вання майна:

- відповідно до Статуту Мо настирищенського колекти вного підприємства по агропр омисловому будівництву «М онастирищенський агрошля хбуд» без змін станом на 15 лют ого 1994 року підприємство мало статус колективного по агро промисловому будівництву, бу ло самостійним господарюючи м суб»єктом з правами юридич ної особи , мав в своєму складі інші юридичні особи, входив д о складу обласного колективн ого об»єднання «Облагрошлях буд», як засновник. Підприємс тво засноване на колективній власності трудового колекти ву «Агрошляхбуд» та кооперат ивної власності засновників . Перелік засновників і їх дол і визначені в додатку до Стат уту, а відповідно до протокол у № 1 засідання комісії з перед приватизаційної підготовки Монастирищенського кол ективного підприємства по аг ропромисловому будівництву «Монастирищенський агр ошляхбуд» (а.с.35-42) та рішення ра ди колективних сільськогосп одарськиї підприємств Монас тирищенського району від 21.03.200 0 року (а.с.60-61) станом 12.05.2005 року у пі дприємства відсутнє майно за сновників та держави;

- позивач працював на підпри ємстві, не був його засновник ом , доказів вкладення чи внес ення особистого майна у майн о підприємства, суду не надав ;

- управління підприємством здійснювали Загальні збори товариства на основі самовря дування трудового колективу та прав власників по господа рському використанню свого м айна. Трудовий колектив - гр омадяни, які приймають участ ь своєю працею в його діяльно сті на основі трудового дого вору ( контракту);

- стаття 23 Закону Украї ни «Про власність» від 7 лю того 1991 року N 697-XII з змінами і доп овненнями передбачала, що у в ласності колективного підп риємства є вироблена продук ція, одержані доходи, а тако ж інше майно, придбане на пі дставах, не заборонених зако ном. У майні колективного під приємства визначаються вкла ди його працівників. Розмір вкладу працівника у майні колективного підприємства визначається залежно від й ого трудової участі в діяль ності державного або орендно го підприємства, а також учас ті у збільшенні майна колект ивного підприємства після йо го створення. На вклад прац івника колективного підпр иємства нараховуються і випл ачуються проценти в розмірі, що визначається трудовим к олективом виходячи з резу льтатів господарської діял ьності підприємства. Працівн икові, який припинив трудо ві відносини з підприємств ом, а також спадкоємцям по мерлого працівника виплачу ється вартість вкладу;

- позивач, відповідач та п редставники 3 осіб, не надали суду доказів, що на час звільн ення позивач мав вклад, клопо тання про призначення експер тизи суду не заявили, суд з вла сної ініціативи призначити е кспертизу не має можливості, виходячи з положень ст.143 ЦПК У країни, та розглядає справу н а підставі доказів сторін та інших осіб, які беруть участь у справі ( письмових матеріал ів та показань свідка ОСОБА _3), так як пояснення сторін т а осіб, які беруть участь в роз гляді справи, які не допитані в якості свідків, у відповідн ості до ч.2 ст.57 ЦПК України, не є доказами;

- відповідно Указу Презид ента України « Про заходи щ одо забезпечення захисту май нових прав селян у процесі ре формування аграрного сектор а економіки» від 29 січн я 2001 року N 62/2001 з метою забезп ечення захисту майнових прав селян у процесі реформуванн я аграрного сектора економік и, створення сприятливих умо в для розвитку підприємництв а і орендних відносин на селі постановлено вважати заверш ення реформування аграрного сектора економіки на засада х приватної власності невідк ладним завданням органів вик онавчої влади та Міністерств у аграрної політики України, Раді міністрів Автономної Р еспубліки Крим, обласним, Киї вській та Севастопольській м іським, районним державним а дміністраціям необхідно бул о розробити до 1 березня 2001 року та здійснити протягом поточ ного року комплекс організац ійних заходів щодо: уточненн я складу і вартості пайових ф ондів майна членів колективн их сільськогосподарських пі дприємств, у тому числі реорг анізованих, з урахуванням ма йна, що призначалося, але не ви користано для погашення забо ргованості зі сплати податкі в і зборів (обов'язкових плате жів) до бюджетів і державних ц ільових фондів у зв'язку зі сп исанням цієї заборгованості відповідно до законодавства ; визначення розмірів паїв ко лишніх членів колективних сі льськогосподарських підпри ємств, що не були ними одержан і в натурі, грішми або цінними паперами при припиненні чле нства (далі - паї), а також встан овлення осіб, які є їх власник ами; запровадження документа льного посвідчення права вла сності на паї шляхом видачі с відоцтв про право власності на пай члена колективного сі льськогосподарського підпр иємства (майнові сертифікати ); забезпечення вільного здій снення права власності на па ї, зокрема передачі паїв в оре нду з виплатою орендної плат и в розмірі не менше одного ві дсотка вартості паю, купівлі -продажу, дарування, міни, пере дачі у спадщину; виділення гр упі осіб (окремим особам), які є власниками паїв, індивідуа льно визначених об'єктів зі с кладу майна реорганізованих колективних сільськогоспод арських підприємств чи їх пр авонаступників стосовно май на; недопущення порушень май нових прав колишніх членів к олективних сільськогоспода рських підприємств, у тому чи слі права власності на паї; пр иведення у відповідність із вимогами законодавства уста новчих документів суб'єктів господарювання, які було ств орено внаслідок реорганізац ії чи на основі майна, що належ ало ліквідованим колективни м сільськогосподарським під приємствам, зокрема в частин і правонаступництва щодо май на та порядку його формуванн я; забезпечення неухильного виконання правонаступникам и реорганізованих колективн их сільськогосподарських пі дприємств майнових обов'язкі в, які перейшли до них від зазн ачених підприємств, зокрема стосовно колишніх членів цих підприємств; забезпечення у правління об'єктами права де ржавної власності, що перебу вали в користуванні колектив них сільськогосподарських п ідприємств, а також збережен ня і використання за признач енням до передачі у комуналь ну власність об'єктів соціал ьної інфраструктури, які нал ежали зазначеним підприємст вам; забезпечити утворення к омісій з організації вирішен ня майнових питань, що виника ють у процесі реформування а грарного сектора економіки, а також здійснення заходів, п ередбачених пунктом 1 цієї ст атті, із залученням до їх скла ду колишніх членів колективн их сільськогосподарських пі дприємств, працівників орган ів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та представників суб'єктів гос подарювання, які було створе но внаслідок реорганізації ч и на основі майна, що належало ліквідованим колективним сі льськогосподарським підпри ємствам; невідкладно органі зувати постійну роботу з над ання роз'яснень щодо порядку набуття та реалізації права власності на паї, способів та порядку захисту цього права , а також із висвітлення в засо бах масової інформації ходу реалізації положень цього Ук азу. Кабінету Міністрів Укра їни затвердити у місячний ст рок: методику уточнення скла ду і вартості пайових фондів майна членів колективних сі льськогосподарських підпри ємств, у тому числі реорганіз ованих; порядок визначення р озмірів паїв та документальн ого посвідчення права власно сті на паї; форму свідоцтва пр о право власності на пай член а колективного сільськогосп одарського підприємства (май новий сертифікат); типове пол оження про комісію з організ ації вирішення майнових пита нь, що виникають у процесі реф ормування аграрного сектора економіки.Покласти на Мініс терство аграрної політики Ук раїни надання офіційних роз' яснень щодо цього Указу;

- Постановою Каб інету Міністрів України від 28 лютого 2001 року № 177 на викон ання даного Указу затверджен о «Методику уточнення ск ладу і вартості пайових фонд ів майна членів колективних сільськогосподарських підп риємств, у тому числі реорган ізованих; Порядок визначення розмірів майнових паїв член ів колективних сільськогосп одарських підприємств та їх документального посвідченн я; Типове положення про коміс ію з організації вирішення м айнових питань, що виникають у процесі реформування агра рного сектору економіки» та зобов»язано Раду міністрів А втономної Республіки Крим, о бласні, Київську та Севастоп ольську міську, районні держ адміністрації: сприяти діяль ності комісій з організації вирішення майнових питань, щ о виникають у процесі реформ ування аграрного сектору еко номіки; вирішити питання щод о виготовлення свідоцтв про право власності на майновий пай члена колективного сільс ькогосподарського підприєм ства (майновий сертифікат) та книг обліку виданих свідоцт в. Міністерству аграрної пол ітики надавати офіційні роз' яснення щодо застосування ці єї постанови.

- відповідно до, затверд женої цією Постановою Мето дики уточнення складу і вар тості пайових фондів майна ч ленів колективних сільськог осподарських підприємств, у тому числі реорганізованих, проводиться уточнення ск ладу і вартості пайових фонд ів майна членів колективних сільськогосподарських підп риємств (далі - підприємства), в тому числі реорганізованих , у яких не завершено процес па ювання майна і не здійснено н алежного оформлення та реалі зації цих прав відповідно до законодавства, з метою визна чення або уточнення розмірів майнових паїв колишніх член ів цих підприємств (далі - спів власники) з урахуванням майн а, що призначалося, але не вико ристано для погашення заборг ованості із сплати податків і зборів (обов'язкових платеж ів) до бюджетів і державних ці льових фондів у зв'язку із спи санням цієї заборгованості в ідповідно до законодавства. У цій Методиці поняття вж иваються в такому значенні: р еорганізація підприємства - припинення діяльності підпр иємства шляхом злиття, приєд нання, поділу, виділення, пере творення з наступним переход ом до новостворених підприєм ств усіх майнових прав та обо в'язків колишнього підприємс тва; дата реорганізації підп риємства - момент оформлення роздільного акта (у разі виді лення чи поділу підприємства ) або оформлення передавальн ого акта (у разі злиття, приєдн ання та перетворення підприє мства);

- підприємство провел о реорганізацію лише у 2008 році шляхом внесення змін та допо внень до статуту, які були зат верджені протоколом загальн их зборів трудового колектив у № 4 від 20 жовтня 2008 року та затв ерджені 21.10.2008 року. Зміни до Ста туту діють, питання про визна ння їх невідповідними закону позивачем не ставилось, вони є чинними і підлягають викон анню (а.с.43-44);

- відповідно до Стат уту в редакції, яка діяла на ча с прийняття трудовим колекти вом рішення про проведення р озпаювання майна членами тру дового колективу Підприємст ва можуть бути громадяни, які досягли 16-річного віку, вияви ли бажання і підтвердили зда тність брати участь у його ді яльності, пропрацювавши на п ідприємстві не менше одного року, та за рішенням Правлінн я Підприємства зараховані до числа членів трудового коле ктиву Підприємства. До числа членів трудового колективу Підприємства відносяться та кож особи, які працювали в Під приємстві, внесли свій трудо вий внесок у створення майна Підприємства та звільнились із Підприємства у зв»язку із виходом на пенсію;

- позивач звільнився з роб оти 25.02.2003 року за згодою сторін, не був пенсійного віку на час звільнення, з цього часу дока зів, що він перебував у трудов их відносинах з відповідачем чи прийняття його в члени, суд у не надав;

- відповідно до Пор ядку визначення розмірів май нових паїв членів колективни х сільськогосподарських під приємств та їх документально го посвідчення», затвердж еного Постановою Кабіне ту Міністрів України від 28 лют ого 2001 р. N 177, визначаються розмі ри паїв членів колективних с ільськогосподарських підпр иємств (далі - підприємства), у тому числі реорганізованих, у яких не завершено процес па ювання майна і не здійснено н алежного оформлення та реалі зації цих прав відповідно до законодавства, а також уточн ення розмірів паїв у тих підп риємствах, де майно признача лося, але не використано для п огашення заборгованості із с плати податків і зборів (обов 'язкових платежів) до бюджеті в і державних цільових фонді в у зв'язку із списанням цієї з аборгованості відповідно до законодавства. До списку осі б, які мають право на майновий пай, включаються всі члени пі дприємства, а також особи, за я кими відповідно до законодав ства зберігається право на м айновий пай, зокрема: пенсіон ери; особи, призвані для прохо дження строкової військової або альтернативної служби; о соби, призвані на військові з бори; особи, які проходять під готовку з відривом від вироб ництва у навчальних закладах Товариства сприяння обороні України та в інших подібних н авчальних закладах; особи, на правлені підприємством для н авчання у професійно-технічн і та вищі навчальні заклади в сіх рівнів акредитації; особ и, направлені для підвищення кваліфікації з відривом від виробництва; особи, обрані на виборчі посади органів місц евого самоврядування та орга ни державної влади, а також пр офспілкових організацій; жін ки, що знаходяться у відпустц і у зв'язку з вагітністю та пол огами; особи, які знаходяться у відпустці по догляду за дит иною; особи, які втратили прац ездатність внаслідок каліцт ва або іншого ушкодження здо ров'я, що було пов'язано з вико нанням трудових обов'язків н а цьому підприємстві; особи, я кі припинили трудові відноси ни з підприємством, але не отр имали при цьому належного їм майнового паю натурою, гроши ма або цінними паперами; спад коємці померлих осіб, які мал и право на майновий пай. Сп исок осіб, які мають право на м айновий пай, складається ком ісією і затверджується збора ми співвласників. За р ішенням зборів співвласникі в до списку осіб, що мають прав о на майновий пай, можуть бути внесені й інші категорії осі б, наприклад, такі, що відпрацю вали у господарстві довгий ч ас і вибули з поважних причин , а також особи, які мають прав о на пайовий фонд майна, але з різних причин не були включе ні до списку. Внесення осіб до зазначеного списку здійс нюється на підставі заяви. Дата для складання списку ос іб, які мають право на майнови й пай, визначається зборами с піввласників ;

- разом з тим, питання про п аювання майна відповідачем п роведено у 2008 році, позивач не включений до списку осіб, які мають право на частку, так як рішенням загальних зборів, о соби, які вибули з підприємст ва та не є пенсіонерами до спи ску не включалися, заява пози вача про включення його до сп иску таких осіб залишена від повідачем без задоволення;

- відповідно Типового п оложення про комісію з орган ізації вирішення майнових пи тань, що виникають у процесі р еформування аграрного секто ру економіки, затверджено го Постановою Кабінету М іністрів України від 28 лютого 2001 р. N 177 Комісія створюється з м етою забезпечення захисту пр ав на пайовий фонд майна член ів колективних сільськогосп одарських підприємств (далі - підприємства), в тому числі р еорганізованих, де не заверш ено процес паювання майна і н е здійснено належного оформл ення та реалізації цих прав в ідповідно до законодавства. Рішення загальних зборів під приємства, а у разі реорганіз ації підприємства - рішення з агальних зборів колишніх чле нів підприємства, що є співвл асниками цього майна (далі - зб ори співвласників), обов'язко ве для виконання комісією. Ко місія підзвітна у своїй діял ьності зборам співвласників ;

- рішенням загальних зб орів відповідача від 20 жовтня 2008 року визначено осіб, які маю ть право на майновий пай, де пр ізвище позивача відсутнє;

- відповідно Методични х рекомендацій про порядок о тримання майнового паю при в иході із колективного сільсь когосподарського підприємс тва його членів, розробле них Міністерством сільськог о господарства і продовольст ва України, інституту аграрн ої економіки УААН від 01.01.1996 року «перехід до ринкової економ іки на селі зумовлюється реф ормуванням власності колект ивних сільськогосподарськи х підприємств і формуванням на цій основі багатоукладної економіки. Одним з шляхів фор мування такої структури є па ювання майна і земель, створе ння приватних товаровиробни ків і ринкових механізмів їх взаємодії. В ряді випадків це досягається шляхом виходу з колективного підприємства й ого членів з наступним створ енням приватного підприємст ва, але такий вихід з господар ства здійснюється через паюв ання. Методичні рекомендації розроблені відповідно до ви мог законів України "Про влас ність", "Про підприємства в Укр аїні", "Про колективне сільськ огосподарське підприємство ", "Про селянське (фермерське) г осподарство", а також Положен ня про паювання майна, яке при ймається в кожному господарс тві і регулює порядок провед ення розподілу майна, що нале жить членам колективних сіль ськогосподарських підприєм ств, спілок селян і кооперати вів, колгоспів, сільськогосп одарських акціонерних товар иств (надалі - підприємств) при виході їх членів із підприєм ства. Суть паювання колект ивної власності полягає у по доланні відчуженості праців ників підприємства та прирів няних до них осіб від засобів виробництва і результатів п раці, перетворення їх у реаль них власників майна. Пай є власністю члена підприємств а і право розпоряджатися с воїм паєм за власним розсудо м останній набуває після при пинення членства в підприємс тві. Комісія по паюванню і персоніфікації майна підпри ємства (надалі - комісія) створ юється загальними зборами чл енів підприємства. Комісі я визначає списки осіб, які ма ють право на отримання майно вого паю, та розмір і перелік м айна, яке підлягає паюван ню; обчислює розмір паю; розгл ядає претензії щодо правильн ості визначення розмірів май нового паю і його нарахуванн я; перевіряє достовірність і нвентаризації майна та платі жних і інших зобов'язань підп риємства; встановлює достові рність участі членів підприє мства у трудовій діяльності і, у випадку порушення прав, за хищає їх інтереси, в установл ений термін вносить на розгл яд загальних зборів підприєм ства оформлені в установлено му порядку всі матеріали про паювання і персоніфікацію м айна; несе відповідальність за достовірність включення д о списку осіб, які мають право на майновий пай, розмір майна , що підлягає паюванню, встано влює розмір майнового паю ко жному члену підприємства та забезпечує одержання його у разі виходу із підприємства його членів. Термін та пор ядок роботи вказаної комісії в кожному конкретному випад ку визначаються рішенням заг альних зборів членів підприє мства. Виходячи з реально го стану реформування віднос ин власності, підприємства у мовно можна поділити на тр и групи , кожна з яких ма є свої варіантні підходи щод о виділення майнового паю ко нкретній фізичній особі в ра зі виходу її із підприємства : перша група, коли паюв ання майна не проведено а бо проведено з відхиленнями від загальноприйнятих норм; друга група, коли розпайован о частково або повністю лише виробничі фонди; третя група , коли паювання проведено і вс е майно пропайовано та визна чено частки кожного працівни ка, включаючи щорічні приріс ні паї з урахуванням індекса ції майна. Для підприємств першої групи паювання майна є основним етапом їх реформу вання з метою створення умов виходу, на якому передбачаєт ься визначення реальної част ки майна кожного члена підпр иємства в колективному надба нні. Організаційний меха нізм паювання майна включає ряд підетапів. Проведення паювання майна починається з прийняття рішення загальни ми зборами колективу підприє мства з цього приводу. Одн очасно затверджується коміс ія по паюванню майна. Визнача ються категорії працівників та їх поіменний склад, що мают ь право на пай, а саме: - працююч і на дату проведення паюванн я; - пенсіонери; - особи, які звіл ьнені у зв'язку зі скорочення м штату і не працюють не більш е як два роки з моменту звільн ення; - особи, що мають право по вернутися на попереднє місце роботи у відповідності з чин ним законодавством; - інвалід и, які працювали на підприємс тві, в ньому одержали інвалід ність і в даний час не працюют ь. Загальні збори членів пі дприємства можуть прийняти р ішення про нарахування паїв іншим категоріям, наприклад, особам, що відпрацювали довг ий час на підприємстві і вибу ли з поважних причин, звільне ним із даного підприємства п о переводу тощо. Такого права можуть набути також колишні члени підприємства у випадк у повернення їх на роботу та п оновленні в членстві (для пен сіонерів - при поверненні їх н а постійне проживання в дани й населений пункт) тощо;

- а тому суд вважає, що позо в не підлягає задоволенню як безпідставний;

- крім цього, з моменту звіл ьнення позивача з роботи на ч ас звернення до суду ним проп ущено строк звернення за зах истом його права, відповідач ем подано клопотання про зас тосування наслідків, а тому п озов не підлягає до задоволе ння як безпідставний та як та кий, що поданий з пропуском ст року звернення до суду з позо вом.

Судові витрати не підляга ють стягненню з відповідача на підставі ст.88 ЦПК України.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 3, 5-8, 10, 11, 14, 15, 57, 60, 81, 88, 143, 213-215 ЦПК України, ЦК України в редакції 1963 року, ЦК України в ред..2003 року, Законом України «Про підприємства в України » від 27.03.1991 року №887-ХІІ із змінам и і доповненнями, Законом Укр аїни «Про власність» від 7 лют ого 1991 року N 697-XII із змінами і доп овненнями, Законом України « Про колективне сільськогосп одарське підприємство» від 1 4 лютого 1992 року N 2114-XII із змінами і доповненнями, Указом Прези дента України «Про заходи що до забезпечення захисту майн ових прав селян у процесі реф ормування аграрного сектора економіки» від 29 січня 2001 р оку N 62/2001, Постановою Каб інету Міністрів України «Про врегулювання питань щодо за безпечення захисту майнових прав селян у процесі реформу вання аграрного сектору екон оміки» від 28 лютого 2001 р. N 177, «Мет одикою уточнення складу і ва ртості пайових фондів майна членів колективних сільсько господарських підприємств, у тому числі реорганізованих» , «Порядком визначення розмі рів майнових паїв членів кол ективних сільськогосподарс ьких підприємств та їх докум ентального посвідчення», Тип овим положенням про комісію з організації вирішення майн ових питань, що виникають у пр оцесі реформування аграрног о сектору економіки», затвер джених Постановою Кабін ету Міністрів України від 28 лю того 2001 р. N 177, Методичними реком ендаціями про порядок отрима ння майнового паю при виході із колективного сільськогос подарського підприємства йо го членів, розроблених Мініс терством сільського господа рства і продовольства Україн и, інституту аграрної економ іки УААН від 01.01.1996 року, с уд

в и р і ш и в :

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Монастирищенсь кого колективного підприє мства по агропромисловому бу дівництву «Монастирищенс ький агрошляхбуд», 3 особи, я ка не заявляє самостійних ви мог щодо предмета спору на ст ороні позивача, : С пілки сі льськогосподарських товаро виробників Монастирищенськ ого району, Черкаськог о обласного міжгосподарсько го шляхобудівельного об»єдн ання «Облагрошляхбуд» пр о визнання права на частку у м айні колективного підприємс тва, зобов»язання вчинити ді ї відмовити повністю.

Заява про апеляційне оск арження рішення суду може бу ти подана протягом 10 днів з дн я проголошення рішення до ап еляційного суду Черкаської о бласті через Монастирищенсь кий районний суд.

Апеляційна скарга на ріше ння суду подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження до ап еляційного суду Черкаської о бласті через Монастирищенсь кий районний суд.

Рішення суду набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, якщо заяв у про апеляційне оскарження не було подано.

Суддя: Д.С.Ротаєнко

Справа № 2-40/10

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 березня 2010 року м.Монастирище

Монастирищенський районн ий суд Черкаської області в с кладі:

головуючого судді: Рота єнко Д.С.

при секретарі: Пугач В.І. , Возній В.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м.Монастирище справу за по зовом ОСОБА_1 до Монаст ирищенського колективног о підприємства по агропромис ловому будівництву «Монас тирищенський агрошляхбуд », 3 особи, яка не заявляє самос тійних вимог щодо предмета с пору на стороні позивача, : С пілки сільськогосподарськ их товаровиробників Монасти рищенського району, Че ркаського обласного міжгосп одарського шляхобудівельно го об»єднання «Облагрошляхб уд» про визнання права на частку у майні колективного підприємства, зобов»язання в чинити дії,

в и р і ш и в :

В задоволенні позову ОСОБА_1 до Монастирищенсь кого колективного підприє мства по агропромисловому бу дівництву «Монастирищенс ький агрошляхбуд», 3 особи, я ка не заявляє самостійних ви мог щодо предмета спору на ст ороні позивача, : С пілки сі льськогосподарських товаро виробників Монастирищенськ ого району, Черкаськог о обласного міжгосподарсько го шляхобудівельного об»єдн ання «Облагрошляхбуд» пр о визнання права на частку у м айні колективного підприємс тва, зобов»язання вчинити ді ї відмовити повністю.

Заява про апеляційне оск арження рішення суду може бу ти подана протягом 10 днів з дн я проголошення рішення до ап еляційного суду Черкаської о бласті через Монастирищенсь кий районний суд.

Апеляційна скарга на ріше ння суду подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження до ап еляційного суду Черкаської о бласті через Монастирищенсь кий районний суд.

Рішення суду набирає зако нної сили після закінчення с троку подання заяви про апел яційне оскарження, якщо заяв у про апеляційне оскарження не було подано.

Суддя: Д.С.Ротаєнко

СудМонастирищенський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення15.03.2010
Оприлюднено19.05.2011
Номер документу8618045
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-40/10

Ухвала від 12.06.2023

Цивільне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Гевці В. М.

Ухвала від 23.12.2022

Цивільне

Перечинський районний суд Закарпатської області

Чепурнов В. О.

Ухвала від 07.04.2021

Цивільне

Коломацький районний суд Харківської області

Лосєв Д. К.

Ухвала від 01.04.2021

Цивільне

Літинський районний суд Вінницької області

Желіховський В. М.

Ухвала від 30.03.2021

Цивільне

Коломацький районний суд Харківської області

Лосєв Д. К.

Ухвала від 19.03.2021

Цивільне

Літинський районний суд Вінницької області

Желіховський В. М.

Ухвала від 25.02.2020

Цивільне

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Ченцова С. М.

Ухвала від 08.01.2020

Цивільне

Новозаводський районний суд м.Чернігова

Ченцова С. М.

Ухвала від 19.05.2010

Цивільне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Кобеляцька-Шаховал І. О.

Ухвала від 26.01.2010

Цивільне

Онуфріївський районний суд Кіровоградської області

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні