Рішення
від 03.12.2019 по справі 540/2145/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 грудня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/2145/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Ковбій О.В.,

при секретарі: Калівошко В.В.,

за участі: позивача - ОСОБА_1 , представника позивача - Бурлая Д.В.

представників відповідачів - Пічкуренко С.Ф., Старушкевича Д.В.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації, Нововоронцовської районної державної адміністрації про поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу,

встановив:

ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернулася до суду з позовом до Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації (далі - відповідач 1, УпСЗН Нововоронцовської РДА), Нововоронцовської районної державної адміністрації (далі - відповідач 2, Нововоронцовська РДА), у якому просить:

- визнати протиправним та скасувати наказ від 12.08.2019 року №43-ос Про звільнення ОСОБА_1 ;

- поновити ОСОБА_1 на посаді провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації з 13.08.2019 року;

- стягнути з Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 03198250) на користь ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) середній заробіток за час вимушеного прогулу;

- допустити негайне виконання рішення суду в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації та стягнення заробітної плати у межах суми стягнення за один місяць.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив наступне.

Наказом управління праці соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 30.01.2004 року № 6 ОСОБА_1 призначена на посаду.

Наказом № 47 від 31.08.2005 року звільнена з посади спеціаліста 2 категорії відділу персоніфікації управління праці соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації по переводу в райдержадміністрацію.

Розпорядженням Нововоронцовської районної державної адміністрації від 01.09.2005р. № 409 позивачка призначена за конкурсом на посаду спеціаліста І категорії служби у справах неповнолітніх Нововоронцовської РДА.

Розпорядженням Нововоронцовської районної державної адміністрації від 17.11.2005р. № 544 звільнена з вказаної вище посади по переводу в управління праці та соціального захисту населення.

З листопада 2005 року до 12.08.2019 року працювала в УпСЗН на посаді спеціаліста, провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин. Мала 8 ранг державного службовця.

04.06.2019 р. позивачка отримала попередження про звільнення за підписом начальника УпСЗН Новоронцовської РДА Пічкуренко С.Ф. , відповідно до якого її повідомили про можливе скорочення штатної чисельності працівників управління соціального захисту населення та посади, яку обіймала позивачка. Також у попередженні зазначено, що станом на 04.06.2019р. в УпСЗН відсутні вакантні посади, які б могли бути їй запропоновані для подальшого працевлаштування.

В якості підстави для звільнення в попередженні було вказано розпорядження голови Нововоронцовської РДА від 30.05.2019р. № 130 Про затвердження структури та граничної штатної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації .

Листом від 01.07.2019 року № 317/01-24 УпСЗН Новоронцовської РДА ОСОБА_1 повідомлено, що відповідно до розпорядження голови Нововоронцовської РДА від 24.06.2019р. № 152 Про внесення змін до штатних розписів структурних підрозділів районної державної адміністрації, юридичних осіб публічного права, затвердження їх гранічної чисельності та штатних розписів та наказу начальника УпСЗН від 27.06.2019р. № 7 Про структуру управління соціального захисту населення районної державної адміністрації посада, на якій вона працює, підлягає скороченню, звільнення відбудеться 04.08.2019 року. Ще раз наголошено на тому, що в управлінні відсутні вакантні посади, які б могли бути їй запропоновані для подальшого працевлаштування.

Наказом начальника управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 12.08.2019 №43-ос ОСОБА_1 було звільнено з посади провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації у зв`язку зі скороченням чисельності та штату, відповідно до пункту 1 статті 87 Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-УІІІ Про державну службу , пункту 1 статті 40, статті 44 КЗпП України, розпоряджень голови обласної державної адміністрації від 23 травня 2019 року № 395 Про затвердження граничної штатної чисельності працівників районних державних адміністрацій , від 07 серпня 2019 року № 545 Про внесення змін у додаток до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 23 травня 2019 року № 395 Про затвердження граничної штатної чисельності працівників районних державних адміністрацій , розпоряджень голови районної державної адміністрації від 30 травня 2019 року № 130 Про затвердження структури та граничної штатної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації , 09 серпня 2019 року № 187 Про затвердження граничної штатної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації, юридичних осіб публічного права, та їх штатних розписів .

Позивач вважає своє звільнення з посади провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації незаконним, необґрунтованим; наказ про звільнення таким, що належить визнанню протиправним та скасуванню.

Ухвалою суду від 16.10.2019 року провадження у справі відкрито, визначено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін. Розгляд справи призначено на 07 листопада 2019р. на 15:30 год.

04 листопада 2019 року до суду надійшов відзив на позов від Нововоронцовської РДА, згідно якого відповідач 2 позов не визнає, зазначає, що позивачка, як і інші працівники УпСЗН Нововоронцовської РДА, була попереджена про зміни в організації праці та можливе наступне звільнення 04.06.2019р. Вважає, що оскаржуваний наказ є законним та відповідає чинному законодавству.

05 листопада 2019 року до суду надійшов відзив від УпСЗН Нововоронцовської РДА. Відповідач 1 позов не визнає, наголошує на тому, що звільнення позивачки відбулось відповідно до Конституції України, Закону України Про державну службу , КЗпП України, Колективного договору між адміністрацією і профспілковим комітетом, Положенням про УпСЗН Нововоронцовської РДА та на виконання розпоряджень голови Нововоронцовської РДА.

07 листопада 2019 року до суду надійшли письмові пояснення від УпСЗН Нововоронцовської РДА, згідно яких відповідач 1 наполягає на законності оскаржуваного позивачкою наказу про її звільнення.

В судове засідання, призначене на вказану дату, сторони та їх представники з`явились (позивач приймала участь за допомогою засобів відеоконференцзв`язку). Протокольною ухвалою суду, проголошеною в судовому засіданні 07.11.2019 року, оголошено перерву в судовому розгляді. Розгляд справи призначено на 03.12.2019р. о 13:30 год.

08 листопада 2019 року до суду надійшла відповідь на відзив від представника позивачки, згідно якої представник позивачки не погоджується з позицією відповідача 1 та наполягає на заявлених вимогах.

В судове засідання, призначене на вказану дату, сторони та їх представники з`явились (приймали участь за допомогою засобів відеоконференцзв`язку).

Позивач та її представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили задовольнити з підстав, викладених у позові.

Представники відповідачів в судовому засіданні у задоволенні позову просили відмовити з підстав, викладених у відзивах на адміністративний позов.

Суд, вивчивши доводи позову, відзиву та відповіді на відзив, заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, виходить з наступних підстав і мотивів.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

З листопада 2005 року до 12.08.2019 року ОСОБА_3 працювала в УпСЗН на посаді спеціаліста, провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин.

04.06.2019 р. позивачка отримала попередження про звільнення за підписом начальника УпСЗН Новоронцовської РДА Пічкуренко С.Ф. , відповідно до якого її повідомили про можливе скорочення штатної чисельності працівників управління соціального захисту населення та посади, яку обіймала позивачка. Також у попередженні зазначено, що станом на 04.06.2019р. в УпСЗН відсутні вакантні посади, які б могли бути їй запропоновані для подальшого працевлаштування.

В якості підстави для звільнення в попередженні було вказано розпорядження голови Нововоронцовської РДА від 30.05.2019р. № 130 Про затвердження структури та граничної штатної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації .

Листом від 01.07.2019 року № 317/01-24 УпСЗН Нововронцовської РДА ОСОБА_1 повідомлено, що відповідно до розпорядження голови Нововоронцовської РДА від 24.06.2019р. № 152 Про внесення змін до штатних розписів структурних підрозділів районної державної адміністрації, юридичних осіб публічного права, затвердження їх гранічної чисельності та штатних розписів та наказу начальника УпСЗН від 27.06.2019р. № 7 Про структуру управління соціального захисту населення районної державної адміністрації посада, на якій вона працює, підлягає скороченню, звільнення відбудеться 04.08.2019 року. Ще раз наголошено на тому, що в управлінні відсутні вакантні посади, які б могли бути їй запропоновані для подальшого працевлаштування.

Наказом начальника управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 12.08.2019 №43-ос ОСОБА_1 було звільнено з посади провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації у зв`язку зі скороченням чисельності та штату, відповідно до пункту 1 статті 87 Закону України від 10 грудня 2015 року № 889-УІІІ Про державну службу , пункту 1 статті 40, статті 44 КЗпП України, розпоряджень голови обласної державної адміністрації від 23 травня 2019 року № 395 Про затвердження граничної штатної чисельності працівників районних державних адміністрацій , від 07 серпня 2019 року № 545 Про внесення змін у додаток до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 23 травня 2019 року № 395 Про затвердження граничної штатної чисельності працівників районних державних адміністрацій , розпоряджень голови районної державної адміністрації від 30 травня 2019 року № 130 Про затвердження структури та граничної штатної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації , 09 серпня 2019 року № 187 Про затвердження граничної штатної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації, юридичних осіб публічного права, та їх штатних розписів .

Зазначеним подіям передувало наступне.

Пунктом 1 розпорядження Нововронцовської РДА від 30 травня 2019 року №130 Про затвердження структури та граничної штатної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації (далі - розпорядження № 130), прийнятого на виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 23.05.2019 року № 395 року Про затвердження граничної чисельності працівників районних державних адміністрацій УпСЗН Нововронцовської РДА доведено завдання привести у відповідність граничну штатну чисельність працівників та ввести в дію новий штатний розпис з 02 вересня 2019 року.

Відповідно до Додатку до п.1 розпорядження Нововоронцовської РДА від 30 травня 2019 року №130, УпСЗН доведено граничну штатну чисельність працівників в кількості 16 штатних одиниць проти 19 штатних одиниць діючого штатного розпису.

На виконання п.3 вищезазначеного розпорядження №130, УпСЗН видано наказ від 04.06.2019 року №4 Про структуру та штатну чисельність працівників управління соціального захисту населення районної державної адміністрації , згідно якого всім працівникам установи відповідно до п.п.49-2, 49-4 КЗпП України було вручено попередження про скорочення штату працівників. Позивачка, яка не є членом первинної профспілкової організації установи, отримала попередження про скорочення штату працівників, в якому було зазначено, що посада, яку вона займає, може підлягати скороченню з наступним звільненням згідно ст.49-2 КЗпП України, ст.43, 87 Закону України Про державну службу з 04.08.2019 року.

З метою виконання п.2 розпорядження № 130 та вимог ст.42 КЗпП України, відповідачем 1 видано наказ від 05.06.2019 № 5 Про створення комісії з визначення осіб, які мають переважне право на залишення на роботі, або щодо яких встановлено обмеження на звільнення працівників управління соціального захисту населення районної державної адміністрації .

За результатами засідання комісії (протокол засідання комісії №1 від 10.06.2019 року) визначено осіб, які не мали переважного права на залишення, а саме, головний спеціаліст відділу фінансового обліку та звітності, а також провідний спеціаліст відділу з питань персоніфікованого обліку пільгової категорії громадян та соціально-трудових відносин (посада, яку обіймала ОСОБА_1 )

Також розглянуто можливість скорочення займаних цими кандидатурами посад, як таких, що в подальшому не приведе до погіршення роботи управління та збереже рівень надання послуг населенню району, надано пропозиції керівнику, щодо можливості скорочення посад головного спеціаліста відділу фінансового обліку і звітності та провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгової категорії громадян та соціально-трудових відносин (протокол засідання комісії №2 від 10.06.2019 року).

З урахуванням висновків комісії розроблено та подано на затвердження голові районної державної адміністрації штатний розпис управління соціального захисту населення районної державної адміністрації з введенням його в дію з 02 вересня 2019 року, яким не передбачено посади провідного спеціаліста сектору прийняття заяв та документів відділу грошових виплат та компенсацій, головного спеціаліста відділу фінансового обліку та звітності, провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгової категорії громадян та соціально-трудових відносин.

На виконання розпорядження голови Нововоронцовської РДА від 24.06.2019 року №152 Про внесення змін до штатних розписів структурних підрозділів районної державної адміністрації, юридичних осіб публічного права, затвердження їх граничної штатної чисельності та штатних розписів , прийнятого на виконання розпорядження голови обласної державної адміністрації від 23.05.2019 соку № 395 Про затвердження граничної чисельності працівників районних державних адміністрацій УпСЗН видано наказ від 27.06.2019 року №7 Про структуру управління соціального захисту населення районної державної адміністрації . Працівникам, посади яких підпадали під скорочення, направлено листи з інформацією, що згідно розпорядження Нововоронцовської РДА від 24.06.2019 року №152, їх посади будуть скорочені, а вони звільненні на підставі п.1ст.40, ст. 49-2 КЗпП України.

Пунктом 4 розпорядження голови Нововоронцовської РДА від 09.08.2019 року № 187 скасовані розпорядження голови Нововоронцовської РДА від 24 червня 2019 року № 152 та п. 1 розпорядження від 30 травня 2019 року № 130, який, в свою чергу, в частині внесення змін до граничної штатної чисельності працівників районних державних адміністрацій, було змінено на виконання розпорядження голови державної адміністрації від 07.08.2019 року № 545.

З урахуванням п. 4 розпорядження голови Нововронцовської РДА від 09.08.2019 року №187, УпСЗН пунктом 1 наказу від 12.08.2019 року №12 Про затвердження граничної штатної чисельності працівників управління соціального населення районної державної адміністрації та його штатного розпису визнано таким, що втратив чинність наказ голови Нововоронцовської РДА від 27.06.2019 року №7 Про структуру управління соціального захисту населення районної державної адміністрації .

У зв`язку із внесенням змін до граничної штатної чисельності працівників районних державних адміністрацій, для УпСЗН визначено іншу граничну чисельність працівників, а саме, 17 штатних одиниць проти 19 згідно штатного розпису, затвердженого 08.02.2019 року. Таким чином, під скорочення підпадало дві штатні одиниці, в тому числі посада, яку обіймала позивачка.

Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 43 Конституції України: Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується .

Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує різні можливості у виборі роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки та перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб.

Громадянам гарантується захист від незаконного звільнення .

Принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях визначає Закон України Про державну службу .

Згідно з ч.3 ст. 5 Закону України Про державну службу дія норм законодавства про працю поширюється на державних службовців у частині відносин, не врегульованих цим Законом.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.87 Закону України "Про державну службу", підставами для припинення державної служби за ініціативою суб`єкта призначення є: скорочення чисельності або штату державних службовців, ліквідація державного органу, реорганізація державного органу у разі, коли відсутня можливість пропозиції іншої рівноцінної посади державної служби, а в разі відсутності такої пропозиції - іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органі.

Згідно з ч.3 ст.87 Закону України "Про державну службу", процедура вивільнення державних службовців на підставі пункту 1 частини першої цієї статті визначається законодавством про працю.

Звільнення на підставі пункту 1 частини першої цієї статті допускається лише у разі, якщо державного службовця не може бути переведено на іншу посаду відповідно до його кваліфікації або якщо він відмовляється від такого переведення.

Державний службовець, якого звільнено на підставі пункту 1 частини першої цієї статті, у разі створення в державному органі, з якого його звільнено, нової посади чи появи вакантної посади, що відповідає кваліфікації державного службовця, протягом шести місяців з дня звільнення має право поворотного прийняття на службу за його заявою, якщо він був призначений на посаду в цьому органі за результатами конкурсу.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 40 КЗпП України трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом у випадку змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

Частиною 2 статті 40 цього Кодексу встановлено, що звільнення з підстав, зазначених у пунктах 1, 2 і 6 цієї статті, допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу.

Згідно з частинами першою та третьою статті 49-2 КЗпП України про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці. Одночасно з попередженням про звільнення у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації.

Аналіз наведених положень Закону України "Про державну службу" та КЗпП України дозволяє дійти висновку, що підставою для розірвання трудового договору за ініціативи власника або уповноваженого ним органу є, зокрема, зміни в організації виробництва і праці, які, у свою чергу, можуть мати місце у випадках ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників. Тому, під змінами в організації виробництва і праці, які можуть бути підставою для розірвання трудового договору слід розуміти, в тому числі, скорочення чисельності або штату працівників, що призводить до скорочення займаної працівником посади та зумовлює його звільнення у випадку неможливості переведення працівника на іншу посаду.

З наявних в матеріалах справи штатних розписів судом встановлено наступні зміни в штаті Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації:

- згідно штатного розпису, затвердженого головою районної державної адміністрації 08.02.2019 року, введеного в дію з 01.01.2019 року штатна кількість працівників управління складала 19 осіб, в тому числі посада провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин;

- наказом УПСЗН від 27.06.2019 року №7, виданого відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації від 24.06.2019 року №152, визначено ввести в дію затверджену структуру та штатний розпис управління соціального захисту населення районної державної адміністрації з 02.09.2019 року. Згідно нового штатного розпису штатна чисельність працівників управління визначена в кількості 16 осіб, серед яких відсутня посада провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин (займана позивачкою). Таким чином, за наведеним штатним розписом до скорочення підлягало 3 посади, одна з яких була займана позивачкою;

- наказом УПСЗН від 12.08.2019 року №12, виданого відповідно до розпорядження голови районної державної адміністрації від 09.08.2019 року №187, визначено ввести в дію затверджену структуру та штатний розпис управління соціального захисту населення районної державної адміністрації з 02.09.2019 року. Згідно нового штатного розпису штатна чисельність працівників управління визначена в кількості 17 осіб (тобто на 1 особу більше за кількість, зазначену в попередньому розписі та на 2 менше ніж кількість працівників за штатним розписом від 08.02.2019 року), серед яких також відсутня посада провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин (займана позивачкою). Таким чином, за наведеним штатним розписом до скорочення підлягало 2 посади, одна з яких була займана позивачкою.

Отже зміни, що відбулись у штатній чисельності працівників УПСЗН призвели до зменшення кількості посад управління з 19 (згідно штатного розпису, чинного до 02.09.2019 року) до 17 посад.

За таких встановлених та проаналізованих обставин, суд дійшов висновку, що в УПСЗН дійсно відбулось скорочення штату працівників на 2 особи, тобто зміни в організації виробництва і праці, які можуть бути підставою для розірвання трудового договору та призвели до скорочення займаної працівником, зокрема, ОСОБА_1 посади - провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин.

З урахуванням наведеного, суд вважає доведеним існування законних підстав для звільнення позивачки.

Таким чином, перевірці підлягає дотримання відповідачем-1 гарантій для позивачки при скороченні чисельності або штату - обов`язку власника підприємства чи уповноваженого ним органу працевлаштувати працівника.

Так, відповідач - 1 при звільненні позивачки із займаної посади, як нормативно-правову підставу для звільнення, зазначив пункт 1 статті 40 КЗпП України.

Згідно приписів частини 2 статті 40 КЗпП України передбачено, що звільнення з підстав, зазначених у пунктах 1, 2 і 6 цієї статті, допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу.

За загальним правилом таке переведення повинно забезпечуватися на іншу посаду за цією ж трудовою функцією (спеціальність, кваліфікація, виконувані обов`язки).

Крім того, згідно статті 49-2 КЗпП України про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці. При вивільненні працівників у випадках змін в організації виробництва і праці враховується переважне право на залишення на роботі, передбачене законодавством. Одночасно з попередженням про звільнення у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації. При відсутності роботи за відповідною професією чи спеціальністю, а також у разі відмови працівника від переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації працівник, за своїм розсудом, звертається за допомогою до державної служби зайнятості або працевлаштовується самостійно. Водночас власник або уповноважений ним орган доводить до відома державної служби зайнятості про наступне вивільнення працівника із зазначенням його професії, спеціальності, кваліфікації та розміру оплати праці.

З наявного в матеріалах справи попередження про скорочення штату працівників від 04.06.2019 року (а.с.17) вбачається, що таке попередження отримано позивачкою 04.06.2019 року. В попередженні зазначено, що відповідно до розпорядження голови Нововоронцовської районної державної адміністрації від 30.05.2019 року №130 "Про затвердження структури та граничної штатної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації" 04.08.2019 року можливо відбудеться скорочення штатної чисельності працівників УПСЗН.

Також позивачку повідомлено, що в УПСЗН відсутні вакантні посади, які можуть бути запропоновані ОСОБА_1 для подальшого працевлаштування. У разі виникнення підходящої за кваліфікацією вакансії до закінчення терміну попередження, вона буде запропонована позивачці у відповідності до чинного законодавства.

Зазначене попередження, на противагу доводів позивачки про інакше, не було скасоване чи відкликане, а залишалось чинним в зв`зку з чинністю наказу та розпорядженн, на підставі яких воно було видане. Доводи представника позивачки про те, що розпорядженням голови Нововоронцовської районної державної адміністрації від 30.05.2019 року №130 скасовано розпорядженням від 09.08.2019 року №187 не відповідає дійсності, оскільки скасованим новим розпорядженням є лише п.1 Розпорядження від 30.05.2019 року №130 та додаток до нього, оскільки, фактично, розпорядження №187 внесено зміни в цю частину розпорядження №130.

Звільнення ОСОБА_1 відбулось 12.08.2019 року, тобто за минуванням 2 місяців та 8 днів після отримання нею відповідного попередження та на 8 днів пізніше за строк, зазначений в попередженні, як дата звільнення.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що УПСЗН дотримано вимоги КЗпП України про завчасне повідомлення працівника про звільнення.

Щодо обов`язку відповідача відповідно до вимог статті 49-2 КЗпП України при вивільненні працівника за пунктом 1 статті 40 цього Кодексу запропонувати йому всі наявні вакантні посади, які той може обіймати, і не лише за місцем його роботи в певному структурному підрозділі, суд зазначає наступне.

З наказу про звільнення з посади ОСОБА_1 №43-ос від 12.08.2019 року вбачається, що позивач був звільнений з посади наказом начальника управління соціального захисту населення районної державної адміністрації. Зазначений факт вказує на те, що посада ОСОБА_1 є посадою виключно Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації. Окрім зазначеного, п. 4 Положення про Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови районної державної адміністрації від 01.03.2017 року №55 передбачено, що управління є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власні бланки. Відповідно до п.п. 9, 10 наведеного Положення, управління очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади головою районної державної адміністрації згідно із законодавством про державну службу за погодженням з департаментом соціального захисту населення обласної державної адміністрації в установленому законодавством порядку. До повноважень начальника управління, зокрема, входить призначення громадян України, які пройшли конкурсний відбір, на вакантні посади державної служби категорій "Б" і "В", звільнення з таких посад відповідно до Закону України "Про державну службу"; подання на затвердження голові районної державної адміністрації штатного розпису та кошторису управління.

На підставі зазначеного суд дійшов висновку, що лише посада начальника УПСЗН належить до номенклатурних посад районної державної адміністрації, натомість інші посади УПСЗН передбачені окремим штатним розписом юридичної особи окремої від районної державної адміністрації, призначення на які та звільнення з них перебуває в виключній компетенції начальника УПСЗН.

Отже, твердження позивачки про те, що їй мали бути запропоновані до звільнення вакантні посади не тільки УПСЗН, а й Нововоронцовської районної державної адміністрації Херсонської області, є помилковими, оскільки начальник УПСЗН не мав повноважень пропонувати ОСОБА_1 відповідні посади.

В свою чергу, наявні в матеріалах справи докази свідчать про відсутність в УПСЗН вакантних посад, які могли б бути запропоновані позивачці перед її вивільненням.

Отже, звільнивши позивачку на підставі пункту 1 частини 1 статті 40 КЗпП України, відповідач виконав всі передбачені цією статтею та статтею 49-2 умови, що мають передувати такому звільненню.

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, мотивів адміністративного позову, оцінивши докази, що містяться в матеріалах справи, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову ОСОБА_1 , оскільки відповідачем належними та допустимими доказами доведено правомірність прийнятого ним рішення про звільнення Позивачки.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 262, 371 КАС України, суд -

вирішив :

У задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 09 грудня 2019 р.

Суддя Ковбій О.В.

кат. 106030000

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2019
Оприлюднено10.12.2019
Номер документу86199944
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2145/19

Ухвала від 08.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Постанова від 26.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 03.12.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Ухвала від 08.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Ухвала від 01.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні