Постанова
від 26.02.2020 по справі 540/2145/19
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 лютого 2020 р.м.ОдесаСправа № 540/2145/19

Головуючий в 1 інстанції: Кобій О.В.

Місце та час укладення судового рішення 14:07 , м.Одеса

Повний текст судового рішення складений 09.12.2019р.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Крусяна А.В.,

суддів Градовського Ю.М., Яковлєва О.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації, Нововоронцовської районної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування наказу, поновлення на роботі та стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, -

ВСТАНОВИВ:

11.10.2019р. ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації, Нововоронцовської районної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування наказу від 12.08.2019р. №43-ос щодо звільнення її з посади провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення районної державної адміністрації на підставі п.1 ст.87 Закону України Про державну службу , п.1 ст.40 КЗпП України; поновлення її на посаді провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації з 13.08.2019р.; стягнення на її користь середнього заробітку за час вимушеного прогулу.

Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 03.12.2019р. у задоволенні позову відмовлено з підстав того, що процедура звільнення позивача здійснювалася управлінням соціального захисту населення відповідно до п.1 ст.87 Закону України Про державну службу та проведена з повним дотриманням вимог п.1 ст.ст.40,42,49-2 КЗпП України, в визначенні законодавством строки.

Не погоджуючись з вказаним судовим рішенням, позивач подала апеляційну скаргу, в якій посилається на помилкове застосування судом при вирішенні справи вимог закону, внаслідок чого просить рішення суду скасувати та ухвалити нове про задоволення позову.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, законність та обґрунтованість рішення суду в межах апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вона підлягає задоволенню.

Судом першої інстанції встановлено, що з 21.11.2005р. по 12.08.2019р. позивач працювала в Управлінні соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації. /т.1 а.с.9-13/

Розпорядженням Голови Херсонської обласної державної адміністрації від 23.05.2019р. №395 затверджено граничну штатну чисельність працівників районних державних адміністрацій. Доручено головам районних державних адміністрацій привести штатну чисельність працівників апарату та структурних підрозділів у відповідність із встановленою граничною штатною чисельністю та ввести в дію нові штатні розписи з 01.07.2019р.

Згідно додатку до вищезазначеного розпорядження, гранична штатна чисельність працівників Нововронцовськоої районної державної адміністрації складає 71 штатних одиниць. (апарат районної державної адміністрації - 24 одиниці, структурні підрозділи районної державної адміністрації - 47 одиниць). /а.с.19/

Розпорядженням Голови Нововоронцовської районної державної адміністрації від 30.05.2019р. №130 Про затвердження структури та граничної штатної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації затверджено структуру та граничну штатну чисельність працівників апарату структурних підрозділів районної державної адміністрації і введено її в дію з 02.09.2019р.

Зокрема, доручено керівнику апарату районної державної адміністрації та керівникам структурних підрозділів районної державної адміністрації, юридичних осіб публічного права до 20.06.2019р. подати в установленому чинним законодавством порядку на затвердження голові районної державної адміністрації до 20.06.2019р. штатний розпис апарату районної державної адміністрації та штатні розписи структурних підрозділів районної державної адміністрації; забезпечити до 01.07.2019р. попередження працівників відповідних підрозділів про зміни в організації праці та можливе наступне звільнення згідно чинного законодавства, про що поінформувати Нововоронцовську районну філію Херсонського обласного центру зайнятості.

Згідно додатку до вищезазначеного розпорядження, гранична штатна чисельність працівників Управління соціального захисту населення складає 16 штатних одиниць. /а.с.20-21/

Наказом Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 04.06.2019р. №4 Про структуру та штатну чисельність працівників управління соціального захисту населення районної державної адміністрації , доручено попередити всіх працівників про зміни в організації праці та можливе наступне звільнення згідно ст.49-2, 49-4 КЗпП України.

Позивача ознайомлено з вищезазначеним наказом, що підтверджується її підписом на ньому. /а.с.74/

04.06.2019р. ОСОБА_1 вручено попередження про скорочення штату працівників, яким повідомлено, що відповідно до розпорядження голови Нововоронцовської районної державної адміністрації від 30.05.2019р. №130 Про затвердження структури та граничної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації та наказу Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 04.06.2019р. №4 Про структуру та штатну чисельність працівників управління соціального захисту населення районної державної адміністрації , 04.08.2019р. можливо відбудеться скорочення посади яку вона займає з наступним звільненням відповідно до ст.49-2 Кодексу законів про працю України, ст.43, 87 Про державну службу .

Крім того, у вищезазначеному попередженні про скорочення штату працівників вказано, що станом на 04.06.2019р. в управлінні відсутні вакантні посади, які б могли бути їй запропоновані для подальшого працевлаштування. /а.с.17/

Наказом Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 05.06.2019р. №5 створено комісію з визначення осіб, які мають переважне право на залишення на роботі, або щодо яких встановлено обмеження на звільнення працівників управління соціального захисту населення районної державної адміністрації.

Доручено комісії до 10.06.2019р. розглянути по кожній особі можливості залишення її на роботі та визначити: перелік працівників, по яких, згідно з законодавством України діє заборона на звільнення; перелік працівників, які згідно ст.42 КЗпП мають переважне право залишення на роботі; за результатами проведеного аналізу та з урахуваннями положень ст.42 КЗпП голові комісії до 15.06.2019р. надати пропозиції начальнику управління щодо кандидатур, які не мають переважного права на залишення на роботі та підлягають під скорочення, та посад, які виводяться із складу відділів управління. /а.с.75/

Згідно протоколу від 10.06.2019р. №1 засідання комісії з визначення осіб, які мають переважне право на залишення на роботі, або щодо яких встановлено обмеження на звільнення працівників управління соціального захисту населення районної державної адміністрації, комісією визначено, що відповідно до ст.42 КЗпП не мають переважного права на залишення на роботі наступні працівники: головний спеціаліст відділу фінансового контролю ОСОБА_2 , провідний спеціаліст відділу з питань персоніфікованого обліку пільгової категорії громадян та соціально-трудових відносин ОСОБА_1 /а.с.85-89/

Як вбачається з протоколу від 10.06.2019р. №2 засідання комісії з визначення осіб, які мають переважне право на залишення на роботі, або щодо яких встановлено обмеження на звільнення працівників управління соціального захисту населення районної державної адміністрації, комісією визначено, що у структурних підрозділах управління підпадають під скорочення наступні посади: головний спеціаліст відділу фінансового обліку та звітності, провідний спеціаліст сектора прийняття заяв та документів відділу грошових виплат та компенсацій, провідний спеціаліст відділу з питань персоніфікованого обліку пільгової категорії громадян та соціально-трудових відносин. /а.с.92/

Розпорядженням Голови Нововоронцовської районної державної адміністрації від 30.05.2019р. №130, керуючись ст.ст.5, 6, ч.2 ст.13, п.1 ч.1 ст.39, ч.1 ст.41, ст.ст.42, 47 Закону України Про місцеві державні адміністрації , з 02.09.2019р. скорочено штатну чисельність працівників структурних підрозділів районної державної адміністрації, юридичних осіб публічного права, зокрема, управління соціального захисту населення - на 3 штатних одиниці; затверджено штатні розписи та граничну штатну чисельність працівників структурних підрозділів районної державної адміністрації, юридичних осіб публічних осіб публічного права згідно додатків 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 та ввести їх в дій з 02.09.2019р.

Згідно додатку 3 до вищезазначеного розпорядження штатний розпис та гранична штатна чисельність працівників управління соціального захисту населення районної державної адміністрації, які вступають в дію з 02.09.2019р., штатна чисельність складає 16 штатних посад. /а.с.22-23/

Наказом Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 27.06.2019р. №7 введено в дію затверджену структуру та штатний розпис управління соціального захисту населення районної державної адміністрації з 02.09.2019р. /а.с.76-77/

Разом з тим, розпорядженням Голови Херсонської обласної державної адміністрації від 07.08.2019р. №545 внесено зміни у додаток до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 23.05.2019р. №395 Про затвердження граничної штатної чисельності працівників районних державних адміністрацій , виклавши його в новій редакції, що додається.

Згідно додатку до вищезазначеного розпорядження гранична штатна чисельність Нововоронцовської районної державної адміністрації складає 74 одиниці (апарат районної державної адміністрації - 25 одиниць, структурні підрозділи районної державної адміністрації - 49 одиниць). /а.с.24/

Розпорядженням Голови Нововоронцовської районної державної адміністрації від 09.08.2019р. №187, керуючись ст.ст.5, 6, ч.2 ст.13, п.1 ч.1 ст.39, ч.1 ст.41, ст.ст.42, 47 Закону України Про місцеві державні адміністрації , з 02.09.2019р. скорочено штатну чисельність працівників структурних підрозділів районної державної адміністрації, юридичних осіб публічного права, зокрема, управління соціального захисту населення - на 2 штатних одиниці; затверджено штатні розписи та граничну штатну чисельність працівників структурних підрозділів районної державної адміністрації, юридичних осіб публічних осіб публічного права згідно додатків 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 та ввести їх в дій з 02.09.2019р.

Згідно додатку 2 до вищезазначеного розпорядження штатний розпис та гранична штатна чисельність працівників управління соціального захисту населення районної державної адміністрації, які вступають в дію з 02.09.2019р., штатна чисельність складає 17 штатних посад. /а.с.22-23/

Наказом Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 12.08.2019р. №12 визнано таким, що втратив чинність наказ Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 27.06.2019р. №7 Про структуру управління соціального захисту населення ; введено в дію затверджений штатний розпис управління соціального захисту населення районної державної адміністрації з 02.09.2019р. згідно додатку. /а.с.76-77/

Листом Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 01.07.2019р. №317/01-24 повідомлено ОСОБА_1 про те, що відповідно до розпорядження Голови Нововоронцовської районної державної адміністрації від 24.06.2019р. №152 Про внесення змін до штатних розписів структурних підрозділів районної державної адміністрації, юридичних осіб публічного права, затвердження їх граничної чисельності та штатних розписів та наказу начальника Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 27.06.2019р. №7 Про структуру управління соціального захисту населення районної державної адміністрації посада, на якій вона працює, підлягає скороченню, звільнення відбудеться 04.08.2019р.

Ще раз наголошено на тому, що в управлінні відсутні вакантні посади, які б могли бути їй запропоновані для подальшого працевлаштування. /а.с.18/

Наказом Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 12.08.2019р. №43-ос, відповідно до п.1 ст.87 Закону України Про державну службу , п.1 ст.40, ст.44 КЗпП України, розпоряджень голови обласної державної адміністрації від 23.05.2019р. №395 Про затвердження граничної штатної чисельності працівників районних державних адміністрацій , від 07.08.2019р. № 545 Про внесення змін у додаток до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 23 травня 2019 року №395 Про затвердження граничної штатної чисельності працівників районних державних адміністрацій , розпоряджень голови районної державної адміністрації від 30.05.2019 року № 130 Про затвердження структури та граничної штатної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації , від 09.08.2019 року №187 Про затвердження граничної штатної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації, юридичних осіб публічного права, та їх штатних розписів , звільнено ОСОБА_1 з посади провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації у зв`язку зі скороченням чисельності працівників управління соціального захисту населення райдержадміністрації з 12.08.2019р. /а.с.15/

Не погоджуючись з наказом про звільнення позивач звернулася до суду з даним позовом.

Перевіривши матеріали справи судова колегія не погоджується з висновками суду першої інстанції щодо правомірності звільнення позивача виходячи з наступного.

Спірні правовідносини врегульовані Кодексом законів про працю України, Законом України Про державну службу .

Відповідно до п.1 ч.1 ст.87 Закону України Про державну службу підставами для припинення державної служби за ініціативою суб`єкта призначення є скорочення чисельності або штату державних службовців, ліквідація державного органу, реорганізація державного органу у разі, коли відсутня можливість пропозиції іншої рівноцінної посади державної служби, а в разі відсутності такої пропозиції - іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органі.

Згідно з ч.3 зазначеної статті процедура вивільнення державних службовців на підставі п.1 ч.1 цієї статті визначається законодавством про працю. Звільнення на підставі пункту 1 ч.1 цієї статті допускається лише у разі, якщо державного службовця не може бути переведено на іншу посаду відповідно до його кваліфікації або якщо він відмовляється від такого переведення.

Водночас, приписами ст.43 Закону України Про державну службу визначено, що підставами для зміни істотних умов державної служби є: 1) ліквідація або реорганізація державного органу; 2) зменшення фонду оплати праці державного органу; 3) скорочення чисельності або штату працівників у зв`язку з оптимізацією системи державних органів чи структури окремого державного органу (ч.1). Не вважається зміною істотних умов державної служби зміна назви структурного підрозділу державного органу або посади, не пов`язана із зміною функцій державного органу та основних посадових обов`язків (ч.2). Зміною істотних умов державної служби вважається зміна: 1) належності посади державної служби до певної категорії посад; 2) основних посадових обов`язків; 3) умов (системи та розмірів) оплати праці або соціально-побутового забезпечення; 4) режиму служби, встановлення або скасування неповного робочого часу; 5) місця розташування державного органу (в разі його переміщення до іншого населеного пункту) (ч.3). Про зміну істотних умов служби керівник державної служби письмово повідомляє державного службовця не пізніш як за 60 календарних днів до зміни істотних умов державної служби, крім випадків підвищення заробітної плати. У разі незгоди державного службовця на продовження проходження державної служби у зв`язку із зміною істотних умов державної служби він подає керівнику державної служби заяву про звільнення на підставі пункту 6 частини першої статті 83 цього Закону або заяву про переведення на іншу запропоновану йому посаду не пізніш як за 60 календарних днів з дня ознайомлення з повідомленням про зміну істотних умов державної служби. Якщо протягом 60 календарних днів з дня ознайомлення державного службовця з повідомленням про зміну істотних умов служби від нього не надійшли заяви, зазначені в абзаці другому цієї частини, державний службовець вважається таким, що погодився на продовження проходження державної служби (ч.4). У разі незгоди державного службовця із зміною істотних умов державної служби він має право оскаржити відповідне рішення в порядку, визначеному статтею 11 цього Закону (ч.5).

Частиною 1 ст.40 КЗпП України трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності можуть бути розірвані власником або уповноваженим ним органом лише у випадку змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

Згідно з ч.1 ст.42 КЗпП України при скороченні чисельності чи штату працівників у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці переважне право на залишення на роботі надається працівникам з більш високою кваліфікацією і продуктивністю праці (ч.1). При рівних умовах продуктивності праці і кваліфікації перевага в залишенні на роботі надається: працівникам з тривалим безперервним стажем роботи на даному підприємстві, в установі, організації (п.п. 3 ч.2); 7) працівникам, які дістали на цьому підприємстві, в установі, організації трудове каліцтво або професійне захворювання (п.п.7 ч.2). Перевага в залишенні на роботі може надаватися й іншим категоріям працівників, якщо це передбачено законодавством України.

Відповідно до ст.49-2 КЗпП України про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці (ч.1). При вивільненні працівників у випадках змін в організації виробництва і праці враховується переважне право на залишення на роботі, передбачене законодавством (ч.2). Одночасно з попередженням про звільнення у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації. При відсутності роботи за відповідною професією чи спеціальністю, а також у разі відмови працівника від переведення на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації працівник, на власний розсуд, звертається за допомогою до державної служби зайнятості або працевлаштовується самостійно.

У разі якщо вивільнення є масовим відповідно до ч.3 ст.48 Закону України Про зайнятість населення власник або уповноважений ним орган доводить до відома державної служби зайнятості про заплановане вивільнення працівників.

Отже, колегія суддів доходить до висновку про те, що ст.87 Закону України Про державну службу та ст.49-2 КЗпП України пов`язують настання у роботодавця права на звільнення державного службовця з такими умовами: скорочення чисельності або штату державних службовців, ліквідація державного органу, реорганізація державного органу; відсутність можливості пропозиції іншої рівноцінної посади державної служби, а в разі відсутності такої пропозиції - іншої роботи (посади державної служби) у цьому державному органі.

Так, 04.06.2019р. ОСОБА_1 вручено попередження про скорочення штату працівників, яким повідомлено, що відповідно до розпорядження голови Нововоронцовської районної державної адміністрації від 30.05.2019р. №130 Про затвердження структури та граничної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації та наказу Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 04.06.2019р. №4 Про структуру та штатну чисельність працівників управління соціального захисту населення районної державної адміністрації , 04.08.2019р. можливо відбудеться скорочення посади яку вона займає з наступним звільненням відповідно до ст.49-2 Кодексу законів про працю України, ст.43, 87 Про державну службу .

З наказу Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 12.08.2019р. №43-ос вбачається, що відповідно п.1 ст.87 Закону України Про державну службу , п.1 ст.40, ст.44 КЗпП України, розпоряджень голови обласної державної адміністрації від 23.05.2019р. №395 Про затвердження граничної штатної чисельності працівників районних державних адміністрацій , від 07.08.2019р. №545 Про внесення змін у додаток до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 23.05.2019р. №395 Про затвердження граничної штатної чисельності працівників районних державних адміністрацій , розпоряджень голови районної державної адміністрації від 30.05.2019р. №130 Про затвердження структури та граничної штатної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації , 09.08.2019р. №187 Про затвердження граничної штатної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації, юридичних осіб публічного права, та їх штатних розписів , керуючись ст. 6, 11, 41 Закону України Про місцеві державні адміністрації , звільнено ОСОБА_1 з посади провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації у зв`язку зі скороченням чисельності працівників управління соціального захисту населення райдержадміністрації з 12.08.2019р. /а.с.15/

Отже, звільнення позивача з посади державної служби суб`єкт владних повноважень пов`язував з введенням в дію нового штатного розпису, яким не передбачено посади провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації, та відсутністю можливості пропозиції іншої посади державної служби.

Як вбачається з розпоряджень Голови Нововоронцовської районної державної адміністрації від 30.05.2019р. №130 Про затвердження структури та граничної штатної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації , 09.08.2019р. №187 Про затвердження граничної штатної чисельності працівників апарату та структурних підрозділів районної державної адміністрації, юридичних осіб публічного права, та їх штатних розписів , а також з наказу Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 12.08.2019р. №12 новий штатний розпис, яким не передбачено посади, яку займала ОСОБА_1 , вводиться в дію з 02.09.2019р.

Тобто, скорочення чисельності штату державних службовців Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації, повинно було відбутися саме 02.09.2019р., у зв`язку з чим у роботодавця виникне право на звільнення державного службовця за дотримання умов, визначених Законом України Про державну службу та КЗпП України.

Однак, наказом Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 12.08.2019р. №43-ос звільнено ОСОБА_1 з 12.08.2019р., а саме за місяць до скорочення чисельності або штату державних службовців Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації, у зв`язку із введенням в дію нового штатного розпису з 02.09.2019р.

Враховуючи вищевикладене, судова колегія приходить до висновку щодо протиправності наказу Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 12.08.2019р. №43-ос, оскільки його прийнято з порушенням ст.87 Закону України Про державну службу , ст.ст.40, 49-2 КЗпП України.

Разом з тим, відповідно до ч.2 ст.235 КЗпП України при винесенні рішення про поновлення на роботі орган, який розглядає трудовий спір, одночасно приймає рішення про виплату працівникові середнього заробітку за час вимушеного прогулу або різниці в заробітку за час виконання нижчеоплачуваної роботи, але не більш як за один рік. Якщо заява про поновлення на роботі розглядається більше одного року не з вини працівника, орган, який розглядає трудовий спір, виносить рішення про виплату середнього заробітку за весь час вимушеного прогулу.

Згідно з ч.1 ст.27 Закону України Про оплату праці порядок обчислення середньої заробітної плати працівника у випадках, передбачених законодавством, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Так, відповідно до абз.3 п.2 Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.1995р. №100 (надалі - Порядок №100), середньомісячна заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за останні 2 календарні місяці роботи, що передують події, з якою пов`язана відповідна виплата.

Згідно з п.5 Порядку №100, основою для визначення загальної суми заробітку, що підлягає виплаті за час вимушеного прогулу, є розрахована згідно з абзацом першим пункту 8 цього Порядку середньоденна (середньогодинна) заробітна плата працівника.

Після визначення середньоденної заробітної плати як розрахункової величини для нарахування виплат працівнику здійснюється нарахування загальної суми середнього заробітку за час вимушеного прогулу, яка обчислюється шляхом множення середньоденної заробітної плати на середньомісячне число робочих днів у розрахунковому періоді (абз.2 п. 8 Порядку). Середньомісячне число робочих днів розраховується діленням на 2 сумарного числа робочих днів за останні два календарні місяці згідно з графіком роботи підприємства, установи, організації, встановленим з дотриманням вимог законодавства (абз.3 п.8 Порядку).

При обчисленні розміру середнього заробітку за весь час затримки по день фактичного розрахунку слід використовувати формулу, за якою обрахуванню підлягає період затримки за робочі дні виходячи із середньоденного заробітку, обчисленого відповідно до положень Порядку.

Згідно довідки Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 10.10.2019р. №504/01-24 середньомісячна заробітна плата ОСОБА_1 за останні два місяці (червень 2019 року, липень 2019 року) становить 20614,62грн. Таким чином, середньоденний заробіток позивача становить 502,80грн. (20614,62/41). /а.с.60/

Виходячи із поняття вимушеного прогулу, кількість днів вимушеного прогулу визначається з дня наступного після звільнення (13.08.2019р.) та до винесення судом рішення про поновлення на роботі незаконного звільненого працівника (26.02.2020 року), що становить 138 робочих днів.

Отже, сума середнього заробітку, що підлягає виплаті за час вимушеного прогулу ОСОБА_1 становить 69386,40грн. (502,80 грн. х 138), з вирахуванням з вказаної суми належних до сплати податків і зборів.

На підставі викладеного, оскільки судом першої інстанції при вирішенні справи неповно з`ясовано обставини справи, що мають значення для справи, неправильно застосовано норми матеріального права, рішення суду першої інстанції в порядку ст.317 КАС України підлягає скасуванню.

Керуючись ст.ст. 311, 315, 317, 321, 322, 325 КАС України, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити, рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 03 грудня 2019 року скасувати.

Ухвалити у справі постанову, якою визнати протиправним та скасувати наказ Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації від 12.08.2019р. №43-ос щодо звільнення ОСОБА_1 з посади провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин управління соціального захисту населення районної державної адміністрації на підставі п.1 ст.87 Закону України Про державну службу , п.1 ст.40 Кодексу законів про працю України.

Поновити ОСОБА_1 на посаді провідного спеціаліста відділу з питань персоніфікованого обліку пільгових категорій громадян та соціально-трудових відносин Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації з 13.08.2019 року.

Стягнути з Управління соціального захисту населення Нововоронцовської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 13.08.2019р. по 26.02.2020р. в сумі 69386 (шістдесят дев`ять тисяч триста вісімдесят шість) грн. 40 копійок.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня отримання судового рішення.

Головуючий суддя Крусян А.В. Судді Градовський Ю.М. Яковлєв О.В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2020
Оприлюднено26.02.2020
Номер документу87831077
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2145/19

Ухвала від 08.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Постанова від 26.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 03.12.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Ухвала від 08.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Ухвала від 01.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні