Ухвала
від 15.11.2019 по справі 200/525/19
БАБУШКІНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

У Х В А Л А Справа № 200/525/19

Іменем України Провадження № 1-кс/932/9112/19

15 листопада 2019 року м. Дніпро

Слідчий суддя Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участі слідчого ОСОБА_3 , представниці АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » - ОСОБА_4 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду у м. Дніпрі заяву АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » про роз`яснення судового рішення, -

В С Т А Н О В И В:

30 жовтня 2019 року АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » звернулось до суду із заявою про роз`яснення ухвали слідчого судді Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 02 жовтня 2019 року.

Підставами для роз`яснення зазначеної ухвали вказало наступне. Так, вказаною ухвалою слідчого судді від 02 жовтня 2019 року слідчому СВ УСБ України в Дніпропетровській області надано дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Перелік цих документів АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » не є однозначно зрозумілим, що унеможливлює виконання судового рішення. Так, резолютивна частина ухвали містить дозвіл на вилучення інвестиційних програм розвитку ПАТ по газопостачанню та газифікації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на 2016-2018 рр., із змінами і додатками, які у дійсності не існують, оскільки не затверджувались регулятором НКРЕКП; слідчим суддею надано доступ до дозвільних документів та ліцензій щодо поставок товару у вигляді лічильників, яких у дійсності не існує, оскільки цей вид господарської діяльності не підлягає ліцензуванню; факт передання товару підтверджується актом приймання-передачі товару або видатковою накладною, а не актом виконаних робіт, тому не є зрозумілим, який чином виконувати ухвалу в цій частині; слідчим суддею не зазначено контрагентів догорів, до яких надано доступ; підприємством не ведеться реєстр щоденного обліку операцій з продажу та придбання товарів, оскільки це не передбачено чинним законодавством України; слідчим суддею не конкретизовано ту верству населення, якій надавались послуги із встановлення газових лічильників; підприємством не ведеться звітність із встановлення лічильників населенню, оскільки це не передбаченого діючим законодавством України; підприємству не зрозуміло, до яких саме податкових звітів, зі сплати якого податку, надано доступ слідчим суддею; підприємству також не є зрозумілим до яких саме інших фінансово-господарських документів та звітів надано доступ слідчим суддею. Оскільки нечіткість резолютивної частини ухвали створює сприятливі умови для маніпуляцій з боку органу досудового розслідування, з метою добросовісного виконання ухвали слідчого судді, АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » звернулось до суду із цією заявою.

В судовому засіданні представниця АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » адвокат ОСОБА_4 вимоги заяви про роз`яснення ухвали слідчого судді підтримала та прохала задовольнити. Пояснення надала аналогічні її тексту. Додатково пояснила, що таких документів як інвестиційних програм розвитку ПАТ по газопостачанню та газифікації « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на 2016-2018 рр. у дійсності не існує, але вони є складовою Плану розвитку підприємства як газорозподільної системи, що затверджений регулятором НКРЕКП. Вважала таке формулювання ухвали слідчого судді, постановленої за наслідком розгляду відповідного клопотання органу досудового розслідування, завідомо неможливим до виконання. Тому, стверджували, що надання доступу до невизначених родовими чи індивідуальними ознаками документів може призвести до штучного створення передумов для звернення слідчого до суду із клопотанням про надання дозволу на проведення обшуку.

Слідчий заперечував проти задоволення заяви. Вважав, що АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » ухвала слідчого судді від 02 жовтня 2019 року про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей і документів є зрозумілою та перешкод для її виконання не було. Він надав її для виконання 10 жовтня 2019 року. На цей час ухвала слідчого судді підприємством частково виконана, однак строк її виконання сплив, через що роз`яснення змісту резолютивної частини ухвали є не доцільним.

Заслухавши доводи представниці АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в обґрунтування заяви, з`ясувавши думку слідчого, вивчивши заяву та матеріали справи, прихожу до висновку про те, що заява підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Так, положеннями частин 1 та 2 ст. 369 КПК України (в редакції Закону України № 187-IX від 04 жовтня 2019 року) передбачено, що судове рішення, у якому суд вирішує обвинувачення по суті, викладається у формі вироку, а судове рішення, у якому слідчий суддя, суд вирішує інші питання, викладається у формі ухвали.

Відповідно до вимог ч. 1, 4 ст. 380 КПК України, якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою учасника судового провадження чи органу виконання судового рішення ухвалою роз`яснює своє рішення, не змінюючи при цьому його змісту. Ухвала про роз`яснення судового рішення або відмову у його роз`ясненні може бути оскаржена в апеляційному порядку особою, яка звернулася із заявою про роз`яснення судового рішення, та учасниками судового провадження.

Так, ухвалою слідчого судді Бабушкінського районного суду м. Дніпропетровська від 02 жовтня 2019 року задоволено клопотання слідчого СВ УСБУ у Дніпропетровській області ОСОБА_5 та надано слідчим слідчої групи по кримінальному провадженню №22018040000000064 дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів, із можливістю їх вилучення, які знаходиться у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ), а саме:

- інвестиційних програм ПАТ по газопостачанню та газифікації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на 2016, 2017, 2018 роки, зі змінами та додатками;

- договорів на придбання та реалізацію газових лічильників та вузлів обліку газу зі специфікаціями, додатковими угодами, актами виконаних робіт, платіжними дорученнями, податковими накладними, банківськими виписками щодо руху грошових коштів по розрахунковим рахункам, реєстри отриманих та виданих податкових накладних, рахунки-фактури, сертифікати якості на ТМЦ, дозвільні документи, ліцензії, документи, що підтверджують місцезнаходження товарно-матеріальних цінностей, їх передачі та взяття на облік, реєстри щоденного обліку операцій з продажу та придбання товарів, робіт та послуг, за період часу з 2016-2018 роки;

- договорів між ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), щодо виконання робіт зі встановлення газових лічильників та вузлів обліку газу населенню, зі специфікаціями, додатковими угодами, актами виконаних робіт, платіжними дорученнями, податковими накладними, за період часу з 2016-2018 роки;

- звітів ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » перед НКРЕКП щодо придбання та встановлення газових лічильників та вузлів обліку газу населенню, із зазначенням кількості придбаних та встановлених газових лічильників та вузлів обліку, адрес їх встановлення населенню, тощо, за 2016-2018 роки;

- податкових звітів за період часу з 2016-2018 роки, включаючи податкові накладні, що відображують придбання, реалізацію та монтаж газових лічильників та вузлів обліку газу населенню;

- інших фінансово-господарських документів та звітів стосовно придбання, реалізації та монтажу газових лічильників та вузлів обліку газу населенню, за період часу з 2016-2018 роки. Ухвала слідчого судді від 02 жовтня 2019 року звернута слідчим до виконання 10 жовтня 2019 року, про що слідчим повідомлено у судовому засіданні та не заперечено представницею підприємства. Отже, вказана ухвала слідчого судді звернута до виконання в межах строку її дії. В судовому засіданні встановлено, що АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » вимоги ухвали слідчого судді від 02 жовтня 2019 року є не зрозумілими через недостатню конкретизацію тих документів, до яких надано доступ слідчому.

Оскільки встановлення лічильників обліку спожитого природного газу та вузлів обліку природного газу унормовано Законом України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу», Законом України «Про ринок природного газу», Кодексом газорозподільних систем, а також Законом України «Про ІНФОРМАЦІЯ_6 » в частині визначення повноважень цієї комісії як державного регулятора, вважаю доцільним роз`яснити, що доступ до інвестиційних програм розвитку ПАТ по газопостачанню та газифікації « ІНФОРМАЦІЯ_1 », правонаступником яких є АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », надано як до складових Плану розвитку газорозподільного підприємства, що діяв у період часу з 2016 по 2018 рр. включно, оскільки таким планом передбачалась певна сума витрат на встановлення індивідуальних лічильників обліку природного газу.

Що стосується договорів на придбання та реалізацію газових лічильників та вузлів обліку газу, то з урахуванням виду господарської діяльності підприємства, доступ надано до укладених цим підприємством, в тому числі як правонаступником попередніх газопостачальних (газорозподільних) підприємств, договорів із усіма іншими суб`єктами господарювання, незалежно від організаційно правової форми діяльності, видом діяльності яких є виготовлення або продаж лічильників обліку природного газу або вузлів обліку природного газу, які перебувають у договірних відносинах із підприємством, предметом яких є придбання газорозподільним підприємством газових лічильників та вузлів обліку газу для встановлення їх населенню у житловому фонді, незалежно від форми власності, розташованому на території, що обслуговується ПАТ по газопостачанню та газифікації « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Тобто, в таких правовідносинах, АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (як правонаступник) є покупцем товару у вигляді газових лічильників та вузлів обліку газу, а інший суб`єкт господарювання є продавцем вказаного товару. Доступ надано і до тих документів, які складались під час виконання договорів купівлі-продажу газових лічильників, тобто до: специфікацій на лічильники, що є предметом купівлі-продажу; додаткових угод до договорів купівлі-продажу лічильників, якщо такі укладались; актів приймання-передачі лічильників; платіжних доручень про сплату вартості лічильників; податкових накладних, що складались сторонами договору купівлі-продажу лічильників; банківських виписок щодо руху грошових коштів по розрахунковим рахункам підприємства, які призначені для розрахунків із контрагентами; реєстрів отриманих та виданих податкових накладних щодо придбання товару у вигляді лічильників обліку газу; рахунків-фактур на лічильнику обліку газу; сертифікатів якості на лічильники обліку газу, дозвільних документів та ліцензій на продаж та встановлення лічильників, документів, що підтверджують місцезнаходження придбаних лічильників, їх передачу від продавця покупцю та взяття на облік покупцем, реєстрів щоденного обліку операцій з продажу та придбання товарів, робіт та послуг, за період часу з 2016-2018 роки.

У випадку об`єктивної неможливості виконання ухвали слідчого судді через відсутність певних документів, які не складались підприємством у зв`язку із тим, що обов`язок із складення таких документів не встановлений чинним законодавством, АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » має повідомити про ці обставини у письмовій формі слідчого.

Відносно договорів, які укладені підприємством із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », з урахуванням вимог чинного законодавства, яким врегульовані ці правовідносини, вважаю доцільним роз`яснити, що доступ надано до договорів на виконання робіт зі встановлення газових лічильників та вузлів обліку газу населенню, тобто фізичним особам, які проживають у квартирах та приватних будинках на території, що обслуговується АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Як господарюючий суб`єкт, АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » є платником численних податків, про що повідомлено представницею підприємства у судовому засіданні. Податком, який справляється при придбання товарів та послуг в Україні, є податок на додану вартість. Фінансово-господарська операція з придбання газових лічильників та вузлів обліку газу, а також робіт із їх встановлення є підставою для сплати ПДВ, у зв`язку з чим, підприємством мав бути наданий доступ до податкової звітності зі сплати ПДВ.

Щодо надання доступу до інших фінансово-господарських документів та звітів стосовно придбання, реалізації та монтажу газових лічильників та вузлів обліку газу населенню, за період часу з 2016-2018 роки, зазначаю, що у цей перелік входить та документація, яка не увійшла у попередні пукти резолютивної частини ухвали, однак складена підприємством на виконання вимог Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» та відповідного Плану розвитку газорозподільного підприємства, що затверджений державним регулятором та діяв у вказаний період часу.

В частині надання доступу до звітів ПАТ по газопостачанню та газифікації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » перед НКРЕКП, мались на увазі звіти до державного регулятора щодо придбання та встановлення газових лічильників та вузлів обліку газу населенню, яке мешкає у житлових приміщеннях на обслуговуваній підприємством території, про кількість придбаних та встановлених газових лічильників та вузлів обліку, адрес їх встановлення населенню за період часу 2016-2018 роки. Під податковими звітами слід розуміти звіти до ДФС України за період часу 2016-2018 роки, які відображають сплату підприємством податку з ПДВ за вказаний період часу.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 32, 309, 380 КПК України, -

У Х В А Л И В :

Заяву АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » про роз`яснення судового рішення задовольнити.

Роз`яснити,що ухвалоюслідчого суддіБабушкінського районногосуду м.Дніпропетровська від02жовтня 2019року,якою зобов`язано АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » надати слідчим СВ УСБ України в Дніпропетровській області тимчасовий доступ до речей і документів, надано доступ до інвестиційних програм розвитку ПАТ по газопостачанню та газифікації « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які діяли у період часу з 2016 по 2018 рр. та були затверджені державним регулятором НКРЕКП у складі Плану розвитку газорозподільного підприємства; договорів, укладених АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », укладених ним, в тому числі як правонаступником попередніх газорозподільних підприємств, як покупцем, із усіма без виключення суб`єктами господарювання, як продавцями товару у вигляді лічильників обліку газу або вузлів обліку газу, предметом яких є придбання газорозподільним підприємством газових лічильників та вузлів обліку газу для встановлення їх населенню, яке мешкає у житлових приміщеннях, незалежно від форми власності, на території, що обслуговується ПАТ по газопостачанню та газифікації « ІНФОРМАЦІЯ_1 »; документів, які складались під час виконання договорів купівлі-продажу газових лічильників: специфікацій на лічильники, що є предметом купівлі-продажу; додаткових угод до договорів купівлі-продажу лічильників, якщо такі укладались; актів приймання-передачі лічильників; платіжних доручень про сплату вартості лічильників; податкових накладних, що складались сторонами договору купівлі-продажу лічильників; банківських виписок щодо руху грошових коштів по розрахунковим рахункам підприємства, які призначені для розрахунків із контрагентами; реєстрів отриманих та виданих податкових накладних щодо придбання товару у вигляді лічильників обліку газу; рахунків-фактур на лічильники обліку газу; сертифікатів якості на лічильники обліку газу, дозвільних документів та ліцензій на продаж та встановлення лічильників, документів, що підтверджують місцезнаходження придбаних лічильників, їх передачу від продавця покупцю та взяття на облік покупцем, реєстрів щоденного обліку операцій з продажу та придбання товарів, робіт та послуг, за період часу з 2016-2018 роки; договорів, які укладені підприємством із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », предметом яких є виконання робіт із встановлення газових лічильників та вузлів обліку газу населенню, яке мешкає у квартирах та приватних будинках, тобто фізичним особам, що проживають на обслуговуваній підприємством території; податкових звітів до ДФС України за період часу з 2016 по 2018 рр. включно, щодо сплати податку на додану вартість, де оподатковуваною операцією є придбання підприємством товару у вигляді газових лічильників і вузлів обліку газу та послуг у вигляді робіт із їх встановлення; інших фінансово-господарських документів та звітів стосовно придбання, реалізації та монтажу газових лічильників та вузлів обліку газу населенню, за період часу з 2016-2018 роки, визначення яких відсутнє у попередніх пунктах резолютивної частини ухвали, які складені підприємством на виконання вимог Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» та відповідного Плану розвитку газорозподільного підприємства, що затверджені державним регулятором; звітів ПАТ по газопостачанню та газифікації « ІНФОРМАЦІЯ_1 » перед НКРЕКП, про придбання та встановлення газових лічильників та вузлів обліку газу населенню, яке мешкає у житлових приміщеннях на обслуговуваній підприємством території, про кількість придбаних та встановлених газових лічильників та вузлів обліку, адрес їх встановлення населенню за період часу 2016-2018 роки.

На ухвалу слідчого судді може бути подано апеляцію безпосередньо до Дніпровського апеляційного суду протягом п`яти діб зо дня її винесення.

Суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення15.11.2019
Оприлюднено21.02.2023
Номер документу86206859
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —200/525/19

Ухвала від 20.12.2019

Кримінальне

Дніпровський апеляційний суд

Іванова А. П.

Ухвала від 15.11.2019

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Литвиненко І. Ю.

Ухвала від 15.11.2019

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Литвиненко І. Ю.

Ухвала від 18.11.2019

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Литвиненко І. Ю.

Ухвала від 02.10.2019

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Литвиненко І. Ю.

Ухвала від 02.10.2019

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Литвиненко І. Ю.

Ухвала від 02.10.2019

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Литвиненко І. Ю.

Ухвала від 02.10.2019

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Литвиненко І. Ю.

Ухвала від 02.10.2019

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Литвиненко І. Ю.

Ухвала від 02.10.2019

Кримінальне

Бабушкінський районний суд м.Дніпропетровська

Литвиненко І. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні