Рішення
від 11.12.2019 по справі 300/1312/19
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" грудня 2019 р. справа № 300/1312/19

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Біньковської Н.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у приміщенні суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління поліції охорони в Івано-Франківській області, Міністерства внутрішніх справ України про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання до вчинення дій,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Ліквідаційної комісії УДСО при УМВС в Івано-Франківській області, Національної поліції охорони в Івано-Франківській області, Міністерства внутрішніх справ України, відповідно до змісту якого просить: визнати неправомірною бездіяльність Ліквідаційної комісії УДСО при УМВС в Івано-Франківській області та МВС України щодо не вчинення дій, передбачених постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції" №850 від 21.10.2015, та висновку щодо виплати грошової допомоги; зобов`язати Ліквідаційну комісію УДСО при УМВС в Івано-Франківській області та Національну поліцію охорони в Івано-Франківській області виплатити одноразову грошову допомогу у зв`язку з встановленням 2 групи інвалідності відповідно до Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №850 у розмірі 200-кратного прожиткового мінімуму.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.06.2019 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою суду від 14.08.2019 у справі замінено відповідача - Ліквідаційну комісію УДСО при УМВС в Івано-Франківській області на Управління поліції охорони в Івано-Франківській області.

Ухвалою від 14.08.2019 відмовлено у задоволенні клопотання Міністерства внутрішніх справ України про розгляд справи в режимі відеоконференції.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачі, в порушення абзаців 2, 3 пункту 15 Прикінцевих положень Закону України Про Національну поліцію України , Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №850 від 21.10.2015, порушення визнаного рішеннями судів права на отримання одноразової грошової допомоги, ігноруючи звернення формальними відписками, протиправно вчиняють бездіяльність щодо виплати належної позивачу одноразової грошової допомоги. Вказує, що Ліквідаційна комісія УДСО при УМВС в Івано-Франківській області та МВС України вчиняють бездіяльність щодо виплати одноразової грошової допомоги та навмисно виносять документи, які не відповідають нормам чинного законодавства з метою невиплати одноразової грошової допомоги. Зазначає, що неправомірна бездіяльність МВС України полягає в не вчиненні дій щодо приведення висновку у відповідність Порядку №850. Вважає, що обов`язок виплати покладено на Ліквідаційну комісію УДМСО при УМВС в Івано-Франківські області та Національну поліцію охорони в Івано-Франківській області, а тому просить зобов`язати їх виплатити одноразову грошову допомогу.

Відповідач - Міністерство внутрішніх справ України, скористався правом подання відзиву на позовну заяву, в якому стосовно заявлених позовних вимог заперечив. Просить суд в задоволенні позову відмовити. Зазначає, що резолютивною частиною рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.04.2019 у справі №809/395/18 МВС України зобов`язано прийняти рішення про призначення позивачу одноразової грошової допомоги відповідно до Порядку №850 у розмірі 200- кратного прожиткового мінімуму, установленого законом для працездатних осіб на дату установлення відсотка втрати працездатності, а саме станом на 05.04.2017. На виконання вказаного рішення 26.10.2018 МВС України затверджено висновок про прийняття рішення щодо призначення позивачу одноразової грошової допомоги відповідно до вимог законодавства та резолютивної частини рішення, в зв`язку з чим вважає вимогу позивача щодо визнання неправомірною бездіяльність необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню. Стосовно доводів позивача про невчинення дій, передбачених постановою КМ України №850 від 21.10.2015, з урахуванням п.9 Порядку, зазначає, що МВС наділено повноваженнями лише стосовно прийняття рішення про призначення чи про відмову у призначенні одноразової грошової допомоги, у зв`язку з чим, вказує, що МВС України здійснило всі передбачені постановою КМ України №850 від 21.10.2015 дії та затвердило висновок про прийняття рішення щодо призначення одноразової грошової допомоги. Звертає увагу на те, що постановою КМ України від 27.12.2018 №1146, яка набрала чинності 04.01.2019, внесені зміни до підпункту 9 пункту 5 Положення про Національну поліцію України, затвердженого постановою КМ України від 28.10.2015 №877, згідно яких Урядом чітко визначено, що виплата одноразової грошової допомоги колишнім працівникам міліції охорони здійснюється за рахунок коштів, передбачених державним бюджетом для Національної поліції України. Зазначає, що у державному бюджеті видатки на забезпечення діяльності Державної служби охорони та його структурних підрозділів для МВС додатково не передбачені, а фінансування зазначеного Департаменту з державного бюджету не передбачалося, тому з 01.01.2007 Державна служба охорони при УМВС України здійснювала виплату одноразової грошової допомоги колишнім працівникам підрозділів ДСО через засновану нею Українську охоронно-страхову компанію (ПАТ УОСК ) (а.с.49).

Також, правом подання відзиву на позов скористався відповідач - Управління поліції охорони в Івано-Франківській області. Зазначає, що на виконання рішення суду, МВС України складено висновок від 26.10.2018, яким прийнято рішення про скерування матеріалів позивача до Національної поліції України для негайного вирішення питання призначення та виплати позивачу одноразової грошової допомоги відповідно до рішення голови Національної поліції України Князєва С.М. від 08.11.2017 №38208. Вважає, що у відповідності до пунктів 6-9 Порядку №850 повноваження на прийняття рішення про призначення чи про відмову у призначенні одноразової грошової допомоги є виключно компетенцією МВС України, а на орган внутрішніх справ, в якому проходив (проходить) службу працівник міліції, покладено обов`язок по проведенню процедурних дій щодо оформлення відповідних документів для вирішення питання про виплату такої допомоги та реалізації рішення головного розпорядника коштів (МВС) розпорядникам нижчої ланки. Просить суд в задоволенні позову відмовити (а.с.65).

Позивач подав суду відповіді на зазначені вище відзиви, у яких не погодився із твердженнями відповідачів (а.с.62, 70).

Заяв про розгляд справи з викликом сторін суду не надходило. У відповідності до вимог ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглянув справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами.

У зв`язку з перебуванням головуючим суддею у справі з 19.08.2019 по 16.09.2019 у відпустці, з 11.11.2019 по 15.11.2019 - у відрядженні, строки розгляду справи продовжено.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення на них, суд встановив наступне.

Як слідує із матеріалів справи, ОСОБА_1 проходив службу в органах внутрішніх справ з 29.09.1989 по 25.12.1998.

В період проходження служби в ОВС, 16.06.1993 з позивачем стався нещасний випадок, пов`язаний з виконанням службових обов`язків.

15.02.1999 позивачу встановлено II групу інвалідності (50% втрати працездатності) - захворювання, яке пов`язано з виконанням службових обов`язків .

Факт встановлення ІІ групи інвалідності підтверджено витягом із акту повторного огляду МСЕК №253721 від 21.01.2010, копією посвідчення інваліда ІІ групи Серія НОМЕР_1 від 16 травня 2016 року.

Згідно довідки про результати визначення у застрахованої особи ступеня втрати професійної працездатності у відсотках Серія АГ № 0023687 від 05.04.2017 позивачу встановлено 70 % втрати працездатності - травма, яка пов`язана з виконанням службових обов`язків.

У зв`язку з відсутністю інформації про втрату працездатності, позивач не отримав одноразову грошову допомогу.

Вказані обставини встановленні судовими рішеннями у справах №809/1160/17, №809/395/18, а тому, у відповідності до частини 4 статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України не підлягають доказуванню.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 30.11.2017 у справі №809/1160/17 визнано неправомірними дії Ліквідаційної комісії УДСО при УМВС в Івано-Франківській області щодо прийняття рішення про відмову у виплаті одноразової грошової допомоги, оформленої листом від 01.08.2017 за № 21/4-19. Визнано неправомірною бездіяльність Ліквідаційної комісії УДСО при УМВС в Івано-Франківській області щодо неподання до Міністерства внутрішніх справ України документів, передбачених п. 8 постанови КМУ № 850 від 21.10.2015 "Про затвердження порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції" та висновку щодо виплати грошової допомоги стосовно ОСОБА_1 . Зобов`язано Ліквідаційну комісію УДСО при УМВС в Івано-Франківській області направити до Міністерства внутрішніх справ України документи ОСОБА_1 з висновком щодо виплати грошової допомоги для вирішення питання про призначення одноразової грошової допомоги відповідно до постанови КМУ № 850 від 21.10.2015 "Про затвердження порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції".

На виконання наведеної вище постанови суду супровідним листом від 09.01.2018 за №21/4-3Лік/Ст Ліквідаційною комісією УДСО при УМВС в Івано-Франківській області направлено до Міністерства внутрішніх справ України матеріали щодо ОСОБА_1 з висновком від 05.01.2018 про виплату грошової допомоги для вирішення питання щодо призначення одноразової грошової допомоги відповідно до Порядку № 850.

Міністерство внутрішніх справ України 31 січня 2018 року повернуло вказані матеріали до Ліквідаційної комісії УДСО при УМВС в Івано-Франківській області, обґрунтовуючи тим, що не уповноважене на розгляд та прийняття рішення з даного питання.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12 квітня 2018 року у справі №809/395/18, залишеним без змін постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 05.07.2018 та постановою Верховного Суду від 18.10.2018, визнано протиправною бездіяльність УМВС України щодо неприйняття рішення про призначення ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги відповідно до Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 850. Зобов`язано Міністерство внутрішніх справ України прийняти рішення про призначення ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги відповідно до Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 850, у розмірі 200 - кратного прожиткового мінімуму, установленого законом для працездатних осіб на дату встановлення відсотка втрати працездатності, а саме станом на 05.04.2017 року.

Таким чином, у постанові Львівського апеляційного адміністративного суду від 30.11.2017 у спірних правовідносинах визначено повноваження на прийняття рішення про призначення чи про відмову в призначенні одноразової допомоги, які є виключною компетенцією Міністерства внутрішніх справ України. У рішенні Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.04.2018 у спірних правовідносинах визначено обов`язок Міністерства внутрішніх справ України прийняття рішення про призначення одноразової допомоги позивачу в розмірі 200-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб станом на 05.04.2017.

26.10.2018, на виконання вищевказаного рішення суду від 12.04.2018 у справі №809/395/18, Міністерством внутрішніх справ України складено висновок про прийняття рішення щодо призначення одноразової грошової допомоги ОСОБА_1 , яким прийнято рішення матеріали ОСОБА_1 скерувати до Національної поліції України для приведення у відповідність до вимог законодавства та негайного вирішення питання призначення та виплати одноразової грошової допомоги відповідно до рішення Голови Національної поліції України Князєва С.М. від 08.11.2017 №38208 (а.с.23).

Листом від 19.11.2018 №21/3-40 лік/ст Ліквідаційна комісія УДСО при УМВС в Івано-Франківській області повідомила позивача, що матеріали без прийнятого рішення про призначення ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги були переадресовані до Національної поліції України, які в подальшому супровідним листом від 19.11.2018 №11/1-45 лк/Тн були скеровані до ЛК УДСО УМВС України в Івано-Франківській області.

29.01.2019 позивач звернувся до голови Національної поліції України, МВС України із заявою, відповідно до змісту якої просив привести висновок про призначення йому одноразової грошової допомоги у відповідність до нормативних актів (а.с.27).

20.02.2019 позивач звертався до МВС України із заявою, якою просив повідомити чи приведено висновок про призначення одноразової грошової допомоги до вимог Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженого постановою КМ України від 21.10.2015 №850 (а.с.25).

04.03.2019 Департаментом фінансово-облікової політики МВС України позивачу направлено лист №15/2-Ш-53,87, яким повідомлено, що на виконання рішення суду було затверджено висновок про прийняття рішення щодо призначення йому одноразової грошової допомоги, у зазначеному висновку викладено правову позицію щодо порядку призначення з урахуванням повноважень та дотриманням вимог законодавства. Повідомлено, що рішення суду виконано, свідченням чого є постанова про закінчення виконавчого провадження від 04.12.2018 №57203474. Зазначено, що вимога про приведення висновку у відповідність до вимог законодавства за зразком не ґрунтується на вимогах законодавства, оскільки позивач не був працівником поліції, а наданий зразок висновку не може бути використаний при вирішенні питання призначення одноразової грошової допомоги (а.с.26).

17.04.2019 позивач звернувся до Ліквідаційної комісії УДСО при УМВС в Івано-Франківській області із заявою - проханням виконати рішення МВС України щодо призначення одноразової грошової допомоги від 26.10.2018 (а.с.30).

18.05.2019 Управлінням поліції охорони в Івано-Франківській області, на заяву від 17.04.2019 позивачу надано відповідь, що повноваження на прийняття рішення про призначення чи про відмову у призначенні є виключною компетенцією МВС України, а на орган внутрішніх справ, в якому проходив (проходить) службу працівник міліції, покладено обов`язок по проведенню відповідних процедурних дій по оформленню відповідних документів для вирішення питання про виплату такої допомоги. З урахуванням п.1 постанови КМ України від 21.10.2018 №850, п.8, 9, 10 Порядку №850, зазначив, що грошова допомога виплачується в порядку черговості відповідно до дати прийняття МВС рішення про її призначення, але не пізніше двох місяців із дня прийняття зазначеного рішення в межах та за рахунок коштів, передбачених державним бюджетом на утримання МВС. Таким чином, на УДСО при УМВС України в Івано-Франківській області, як територіальний орган, в якому позивач проходив службу, покладено обов`язок по проведенню відповідних процедурних дій за заявами працівників міліції по отриманню, складанню висновку та направленню відповідних документів до МВС України для прийняття рішення, що ліквідаційною комісією УДСО при УМВС України в Івано-Франківській області виконано (а.с.31).

Також, відповіді на заяви позивача направлялись йому МВС України та УДСО при УМВС України в Івано-Франківській області 30.11.2018 та 19.11.2018 (а.с.28-29).

Вважаючи бездіяльність відповідачів неправомірною, позивач звернувся із позовом до суду.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає наступне.

Правовідносини щодо виплати одноразової грошової допомоги у разі встановлення працівнику міліції інвалідності, що настала в період проходження служби в органах внутрішніх справ або внаслідок захворювання або нещасного випадку, що мали місце в період проходження служби в органах внутрішніх справ, врегульовані Законом України "Про міліцію" від 20.12.1990 №565-ХІІ (далі також - Закон № 565-ХІІ) .

У зв`язку із прийняттям Закону України Про Національну поліцію від 02.07.2015, Закон № 565-ХІІ втратив чинність.

Однак, пунктом 15 Розділу ХІ Закону України Про Національну поліцію визначено, що право на отримання одноразової грошової допомоги, інших виплат, передбачених Законом України Про міліцію , зберігається і здійснюється в порядку, що діяв до набрання чинності Законом України Про Національну поліцію .

Механізм призначення і виплати одноразової грошової допомоги у зв`язку з встановленням групи інвалідності внаслідок захворювання, що пов`язане з проходженням служби в органах внутрішніх справ визначає Порядок та умови призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 850 (надалі також - Порядок №850).

Таким чином, за позивачем зберігається право на отримання одноразової грошової допомоги, інших виплат, передбачених Законом України Про міліцію відповідно до Порядку №850.

Згідно з частиною 6 статті 23 Закону України Про міліцію у разі поранення (контузії, травми або каліцтва), заподіяного працівнику міліції під час виконання ним службових обов`язків, яке призвело до встановлення йому інвалідності, а також інвалідності, що настала в період проходження служби в органах внутрішніх справ або не пізніше ніж через три місяці після звільнення зі служби чи після закінчення цього строку, але внаслідок захворювання або нещасного випадку, що мали місце в період проходження служби в органах внутрішніх справ, залежно від ступеня втрати працездатності йому виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 250-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб, - у разі встановлення інвалідності I групи, 200-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб, - у разі встановлення інвалідності II групи, 150-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб, - у разі встановлення інвалідності III групи в порядку та на умовах, визначених Кабінетом Міністрів України. Визначення ступеня втрати працездатності працівником міліції у період проходження служби в органах внутрішніх справ у кожному випадку ушкодження здоров`я здійснюється в індивідуальному порядку відповідно до законодавства.

Пунктом 8 Порядку №850 передбачено, що керівник органу внутрішніх справ, у якому проходив (проходить) службу працівник міліції, подає МВС в 15-денний строк з дня реєстрації документи, зазначені в пунктах 6 або 7 цих Порядку та умов, висновок щодо виплати грошової допомоги, а також у разі загибелі (смерті) працівника міліції: витяг з наказу про виключення загиблого (померлого) працівника міліції із списків особового складу; витяг з особової справи про склад сім`ї загиблого (померлого) працівника міліції.

Відповідно до пункту 9 Порядку №850, МВС в місячний строк після надходження зазначених у пункті 8 цих Порядку та умов документів приймає рішення про призначення або у випадках, передбачених пунктом 14 цих Порядку та умов, про відмову в призначенні грошової допомоги і надсилає його разом із зазначеними документами керівникові органу внутрішніх справ, у якому проходив (проходить) службу працівник міліції, для видання наказу про виплату такої допомоги, або у разі відмови - для письмового повідомлення осіб із зазначенням мотивів відмови.

Грошова допомога виплачується в порядку черговості відповідно до дати прийняття МВС рішення про її призначення, але не пізніше двох місяців із дня прийняття зазначеного рішення в межах та за рахунок коштів, передбачених державним бюджетом на утримання МВС (п.10 Порядку №850).

З врахуванням наведеного, Порядком №850 чітко встановлено, що рішення про призначення або про відмову в призначенні грошової допомоги приймає саме Міністерство внутрішніх справ України, а виплата одноразової грошової допомоги здійснюється за рахунок коштів, передбачених державним бюджетом на утримання Міністерства внутрішніх справ.

Тому, безпідставними є твердження Міністерства внутрішніх справ України про те, що виплата зазначеної одноразової допомоги колишнім працівникам ДСО повинна здійснюватись за рахунок коштів Національної поліції, поліції охорони.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.04.2018 у справі №809/395/18 зобов`язано Міністерство внутрішніх справ України прийняти рішення про призначення ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги відповідно до Порядку №850, у розмірі 200-кратного прожиткового мінімуму, встановленого станом на 05.04.2017 року. Вказаним рішенням суду встановлено, що позивач має право на отримання одноразової грошової допомоги відповідно до вимог ст.23 Закону України Про міліцію у розмірі, визначеному Порядком №850. Оскільки ОСОБА_1 встановлено інвалідність ІІ групи, при призначенні і виплаті одноразової грошової допомоги слід застосовувати норми підпункту 2 пункту 3 Порядку №850. Міністерство внутрішніх справ України зобов`язане прийняти рішення про призначення ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу в розмірі 200-кратному прожитковому мінімуму, установленому Законом для працездатних осіб на дату встановлення інвалідності позивачу. Ці обставини підтверджуються матеріалами справи та не підлягають доказуванню, оскільки встановлені рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 12.04.2018 та постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 30.11.2017, які набрали законної сили.

Судом встановлено, що на виконання зазначеного судового рішення від 12.04.2018 у справі №809/395/18 Міністерством внутрішніх справ України 26.10.2018 складено та затверджено висновок про прийняття рішення щодо призначення одноразової грошової допомоги ОСОБА_1 .

Згідно з цим висновком прийнято рішення про скерування матеріалів ОСОБА_1 до Національної поліції України для :

- приведення у відповідність до вимог законодавства;

- негайного вирішення питання призначення та виплати ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги відповідно до рішення Голови Національної поліції України Князєва С. М. від 08.11.2017 №38208.

Отже, за результатом розгляду поданих документів Міністерство внутрішніх справ України не прийняло рішення про призначення позивачу одноразової грошової допомоги передбаченої Порядком №850 від 21.10.2015, а лише прийняло рішення матеріали ОСОБА_1 скерувати до Національної поліції України для вчинення дій з приведення документів із призначення позивачу одноразової грошової допомоги у відповідність до вимог законодавства та вирішення питання призначення та виплати ОСОБА_1 такої допомоги.

При цьому суд зазначає, що ОСОБА_1 проходив службу в органах МВС з 29.09.1989 по 25.12.1998, в органах Національної поліції службу не проходив, а тому, враховуючи, що позивач набув право на отримання одноразової грошової допомоги, передбачене Законом України Про міліцію відповідно до Порядку №850, обов`язок щодо прийняття рішення про призначення одноразової грошової допомоги покладено саме на Міністерство внутрішніх справ України, а виплата такої грошової допомоги повинна здійснюватись за рахунок коштів, передбачених державним бюджетом на утримання Міністерства внутрішніх справ.

Крім того, у вказаному висновку Міністерством внутрішніх справ України безпідставно зазначено про відсутність відомостей про призначену ОСОБА_1 групу інвалідності, оскільки про встановлення позивачу інвалідності ІІ групи зазначено у судових рішеннях, а також рішенням суду від 12.04.2018 визначено розмір одноразової грошової допомоги, яку необхідно призначити позивачу - 200-кратного прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатних осіб станом на 05.04.2017.

Таким чином, Міністерство внутрішніх справ України не виконало вимог закону щодо призначення одноразової грошової допомоги позивачу.

Як слідує із матеріалів справи, скеровані рішенням Міністерства внутрішніх справ України у виді висновку від 26.10.2018 матеріали про призначення позивачу одноразової допомоги до Національної поліції України, в подальшому супровідним листом від 19.11.2018 №11/1-45лк/Тн були направлені Ліквідаційній комісії УДСО при УМВС в Івано-Франківській області для повідомлення позивача про результати розгляду матеріалів. 04.12.2018 прийнято постанову про закінчення виконавчого провадження з виконання рішення суду від 12.04.2018 у справі 809/395/18.

За наведених обставин, суд дійшов висновку про протиправність дій Міністерства внутрішніх справ України щодо прийняття 26.10.2018 рішення у виді висновку про скерування матеріалів ОСОБА_1 до Національної поліції України для приведення у відповідність до вимог законодавства та негайного вирішення питання призначення та виплати одноразової грошової допомоги відповідно до рішення Голови Національної поліції України Князєва С.М. від 08.11.2017 №38208.

Суд вважає за необхідне зауважити, що відповідно до судової практики Європейського суду з прав людини (рішення Олссон проти Швеції від 24 березня 1988 року), запорукою вірного застосування дискреційних повноважень є високий рівень правової культури державних службовців. Обсяг таких повноважень суб`єкта владних повноважень повинен мати чіткі межі застосування. Рішення органу влади має бути визнано протиправним у разі, коли істотність порушення процедури потягнуло його неправильність, а за наявністю правової можливості (якщо ідеться про прийняття органом одного з двох рішень надати чи ні певну можливість здійснювати певні дії) суд зобов`язаний відновити порушене право шляхом зобов`язання суб`єкта владних повноважень прийняти конкретне рішення про надання можливості, якщо відмова визнана неправомірною, а інших підстав для відмови не вбачається. Аналогічний підхід має бути застосований і в разі, коли має місце протиправна бездіяльність органу влади щодо неприйняття відповідного рішення у відносинах, коли обставини свідчать про наявність всіх підстав для його прийняття (Olsson v. Sweden (no. 1), 24 March 1988, Series A no. 130).

Виходячи із встановлених судом обставин, керуючись ч.2 ст.9, ч.2 ст.245 КАС України, з метою ефективного захисту порушеного права позивача суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог, скасувати рішення Міністерства внутрішніх справ України у виді висновку від 26.10.2018, зобов`язати Міністерство внутрішніх справ України прийняти рішення про призначення ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги у відповідності до Постанови Кабінету Міністрів України №850, яким призначити ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу у зв`язку із встановленням II групи інвалідності в розмірі 200-кратного прожиткового мінімуму, установленого законом для працездатних осіб на дату встановлення відсотка втрати працездатності, а саме станом на 05.04.2017, що становить 320000 (триста двадцять тисяч) гривень.

При цьому суд зазначає про помилковість підтвердження відповідачем своїх доводів підпунктом 9 пункту 5 Положення про Національну поліцію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 №877, оскільки ОСОБА_1 в органах Національної поліції службу не проходив, а тому на нього не поширюються положення Закону України Про національну поліцію , Положення про Національну поліцію, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 28.10.2015 №877, Порядок та умови виплати одноразової грошової допомоги в разі загибелі (смерті) чи втрати працездатності поліцейського, затверджений наказом Міністерства внутрішніх справ України від 11.01.2016 №4.

Стосовно позовних вимог про визнання неправомірною бездіяльності ЛК УДСО при УМВС в Івано-Франківській області, правонаступником якого є Управління поліції охорони в Івано-Франківській області щодо не вчинення дій, передбачених постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції" №850 від 21.10.2015, та висновку щодо виплати грошової допомоги, суд зазначає, що відповідачем, як слідує з матеріалів справи, не вчинялись протиправна бездіяльність, оскільки ЛК УДСО при УМВС в Івано-Франківській області висновок і матеріали направила до МВС України, а висновок від 26.10.2018 складений Міністерством внутрішніх справ України. Отже, вимоги позивача в цій частині задоволенню не підлягають.

Щодо позовних вимог про зобов`язання Управління поліції охорони в Івано-Франківській області виплатити позивачу одноразову грошову допомогу у зв`язку з встановленням ІІ групи інвалідності відповідно до Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №850 у розмірі 200-кратного прожиткового мінімуму, суд зазначає наступне.

Як зазначалось судом вище, грошова допомога виплачується в порядку черговості відповідно до дати прийняття Міністерством внутрішніх справ рішення про її призначення, але не пізніше двох місяців із дня прийняття зазначеного рішення в межах та за рахунок коштів, передбачених державним бюджетом на утримання Міністерства внутрішніх справ (пункти 9, 10 Порядку №850).

Враховуючи те, що за результатом розгляду поданих позивачем документів, МВС України не прийняло рішення про призначення одноразової грошової допомоги передбаченої Порядком №850 від 21.10.2015, не нарахувало кошти на виплату позивачу одноразової допомоги, а лише прийняло рішення скерувати матеріали ОСОБА_1 до Національної поліції України для приведення документів у відповідність до вимог законодавства та вирішення питання призначення і виплати ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги, суд дійшов висновку, що дана вимога задоволенню не підлягає.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позов підлягає частковому задоволенню.

Підстав для розподілу судових витрат судом не встановлено.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Міністерства внутрішніх справ України щодо прийняття 26.10.2018 рішення у виді висновку про скерування матеріалів ОСОБА_1 до Національної поліції України для приведення у відповідність до вимог законодавства та негайного вирішення питання призначення та виплати одноразової грошової допомоги відповідно до рішення Голови Національної поліції України Князєва С.М. від 08.11.2017 №38208.

Визнати протиправним та скасувати рішення Міністерства внутрішніх справ України у виді висновку від 26.10.2018, яким матеріали ОСОБА_1 скеровано до Національної поліції України для приведення у відповідність до вимог законодавства та негайного вирішення питання призначення та виплати одноразової грошової допомоги відповідно до рішення Голови Національної поліції України Князєва С.М. від 08.11.2017 №38208.

Зобов`язати Міністерство внутрішніх справ України прийняти рішення про призначення ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги у відповідності до Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 850, яким призначити ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу у зв`язку із встановленням II групи інвалідності в розмірі 200-кратного прожиткового мінімуму, установленого законом для працездатних осіб на дату встановлення відсотка втрати працездатності, а саме станом на 05.04.2017, що становить 320000 (триста двадцять тисяч) гривень.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Відповідно до статей 255, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до суду апеляційної інстанції через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , АДРЕСА_1 )

Управління поліції охорони в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 40108892, вул.Млинарська 2, м.Івано-Франківськ, 76010)

Міністерство внутрішніх справ України (код ЄДРПОУ 00032684, вул.Академіка Богомольця 10, м.Київ, 01024)

Суддя /підпис/ Біньковська Н.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2019
Оприлюднено13.12.2019
Номер документу86298261
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/1312/19

Ухвала від 14.12.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Постанова від 09.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 13.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 20.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Рішення від 11.12.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 14.08.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 14.08.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні