ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"14" грудня 2020 р. справа № 300/1312/19
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Біньковської Н.В.,
розглянувши у письмовому провадженні матеріали заяви ОСОБА_1 від 04.12.2020 в порядку вимог статей 383, 382 КАС України в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління поліції охорони в Івано-Франківській області, Міністерства внутрішніх справ України про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання до вчинення дій,-
В С Т А Н О В И В:
В провадженні Івано-Франківського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Управління поліції охорони в Івано-Франківській області, Міністерства внутрішніх справ України про визнання бездіяльності неправомірною та зобов`язання до вчинення дій.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.12.2019, залишеного без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.04.2020, адміністративний позов ОСОБА_1 у справі №300/1312/19 задоволено частково.
04.12.2020 ОСОБА_1 звернувся до суду із заявою, за змістом якої просить:
- визнати протиправними дії Міністерства внутрішніх справ України щодо прийняття 20.11.2020 рішення у виді висновку про призначення ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги у зв`язку з установленням другої групи інвалідності;
- зобов`язати Міністерство внутрішніх справ України протягом одного місяця з дати прийняття ухвали подати звіт про виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.12.2019 у справі №300/1312/19.
Заява обґрунтована тим, що незважаючи на прийняте 11.12.2019 у справі судове рішення, яким визнано протиправними дії МВС України щодо прийняття 26.10.2018 рішення у формі висновку про скерування матеріалів до Національної поліції України для приведення їх у відповідність до вимог законодавства і негайного вирішення питання про призначення та виплату одноразової грошової допомоги, МВС України знову прийнято висновок, який на думку заявника є таким, що суперечить судовому рішенню. Заявник стверджує, що судове рішення не виконане, виконавче провадження не завершене, а дії МВС України щодо прийняття рішення від 20.11.2020 у формі висновку є неправомірними.
Правом подання заперечень стосовно поданої заяви інші учасники справи не скористались.
Розглянувши подані 04.12.2020 в порядку вимог статей 383, 382 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі також - КАС України) матеріали заяви, дослідивши в сукупності письмові докази, суд зазначає наступне.
Статтею 129-1 Конституції України визначено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Згідно із частиною 2 статті 372 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.
Частиною 3 ст. 14 КАС України передбачено, що невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до частин 1, 3 ст. 383 КАС України особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду. На підтвердження обставин, якими обґрунтовуються вимоги, позивач зазначає докази, про які йому відомо і які можуть бути використані судом.
Згідно з частиною 6 статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України за відсутності обставин протиправності відповідних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень - відповідача та порушення ним прав, свобод, інтересів особи-позивача, суд залишає заяву без задоволення. За наявності підстав для задоволення заяви суд постановляє ухвалу в порядку, передбаченому статтею 249 цього Кодексу.
З системного аналізу вищезазначених норм права слідує, що правовий інститут контролю за виконанням судового рішення, механізм якого унормований у тому числі і приписами статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України, підлягає застосуванню виключно у разі наявності протиправних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень щодо виконання рішення суду, що порушує права та законні інтереси позивача.
Отже, застосування судом до суб`єкта владних повноважень приписів статті 383 Кодексу адміністративного судочинства України є можливим у разі встановлення факту невиконання таким суб`єктом владних повноважень дій зобов`язального характеру, визначених судовим рішенням на користь особи - позивача, що має бути підтверджено відповідними доказами, поданими позивачем.
Судом встановлено, що рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 11.12.2019, залишеного без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 09.04.2020, адміністративний позов у цій справі №300/1312/19 задоволено частково. Визнано протиправними дії Міністерства внутрішніх справ України щодо прийняття 26.10.2018 рішення у виді висновку про скерування матеріалів ОСОБА_1 до Національної поліції України для приведення у відповідність до вимог законодавства та негайного вирішення питання призначення та виплати одноразової грошової допомоги відповідно до рішення Голови Національної поліції України Князєва С.М. від 08.11.2017 №38208. Визнано протиправним та скасовано рішення Міністерства внутрішніх справ України у виді висновку від 26.10.2018, яким матеріали ОСОБА_1 скеровано до Національної поліції України для приведення у відповідність до вимог законодавства та негайного вирішення питання призначення та виплати одноразової грошової допомоги відповідно до рішення Голови Національної поліції України Князєва С.М. від 08.11.2017 №38208. Зобов`язано Міністерство внутрішніх справ України прийняти рішення про призначення ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги у відповідності до Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності або часткової втрати працездатності без установлення інвалідності працівника міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 850, яким призначити ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу у зв`язку із встановленням II групи інвалідності в розмірі 200-кратного прожиткового мінімуму, установленого законом для працездатних осіб на дату встановлення відсотка втрати працездатності, а саме станом на 05.04.2017, що становить 320000 (триста двадцять тисяч) гривень. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
20.11.2020 на виконання судового рішення у справі №300/1312/19, Міністерством внутрішніх справ України затверджено висновок про призначення ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги у зв`язку з установленням другої групи інвалідності, відповідно до змісту якого: ..прийнято рішення призначити одноразову грошову допомогу ОСОБА_1 у зв`язку з установленням другої групи інвалідності в розмірі 200- кратного прожиткового мінімуму, установленого законом для працездатних осіб на дату встановлення відсотка втрати працездатності, а саме на 05.04.2017, що становить 320000 грн. .
24.11.2020 на адресу заявника Департаментом фінансово-облікової політики МВС України направлено повідомлення про затвердження такого висновку, а саме про призначення заявнику 20.11.2020 одноразової грошової допомоги. При цьому, також зазначено, що відповідно до пункту 9 Порядку та умов призначення і виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті), інвалідності працівника міліції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 №850, висновок та матеріали надіслано на адресу Управління поліції охорони в Івано-Франківській області Національної поліції України листом від 23.11.2020 №39761/15-2020 для вирішення питання виплати.
Отже, судом встановлено, що Міністерством внутрішніх справ України прийнято рішення про призначення ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги у зв`язку із встановленням II групи інвалідності в розмірі 200-кратного прожиткового мінімуму, установленого законом для працездатних осіб на дату встановлення відсотка втрати працездатності, а саме станом на 05.04.2017, що становить 320000,00 грн.
Стосовно недотримання форми прийнятого відповідачем рішення про призначення одноразової грошової допомоги, а саме у виді висновку , а не рішення , суд такі доводи заявника оцінює критично, оскільки Міністерством внутрішніх справ України прийнято відповідне рішення, реалізація права особи на судовий захист досягнута. При цьому суд зазначає, що Порядком №850 не визначена форма рішення, яке приймається за результатами розгляду відповідного висновку.
У зв`язку з наведеним вище, заява в частині визнання протиправним дій МВС України щодо прийняття 20.11.2020 рішення у виді висновку про призначення одноразової грошової допомоги у зв`язку з установленням другої групи інвалідності, подана в порядку вимог ст.383 КАС України, підлягає залишенню без задоволення.
Згідно частини 1 статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Оскільки судом в ході розгляду матеріалів поданої заяви встановлено факт прийняття Міністерством внутрішніх справ України рішення про призначення ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги у зв`язку із встановленням II групи інвалідності в розмірі 200-кратного прожиткового мінімуму, установленого законом для працездатних осіб на дату встановлення відсотка втрати працездатності, а саме станом на 05.04.2017, що становить 320000,00 грн., то як наслідок, підстави для задоволення заяви в частині подання протягом одного місяця з дати прийняття ухвали звіту про виконання судового рішення у справі №300/1312/19, відсутні.
Керуючись статтями 382, 383, 241, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Заяву від 04.12.2020 в частині визнання протиправними дій Міністерства внутрішніх справ України щодо прийняття 20.11.2020 рішення у формі висновку - залишити без задоволення.
В задоволенні заяви від 04.12.2020 в частині зобов`язання Міністерства внутрішніх справ України надати протягом одного місяця з дати прийняття ухвали звіт про виконання судового рішення - відмовити.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Відповідно до статей 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення до суду апеляційної інстанції через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання.
Суддя /підпис/ Біньковська Н.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.12.2020 |
Оприлюднено | 15.12.2020 |
Номер документу | 93500245 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні