РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 грудня 2019 року справа № 580/2744/19
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Руденко А.В.,
за участю:
секретаря - Сачинської В.С.,
представників позивача - Мурзи Т.О. та Атаманенко М.О.,
розглянувши у судовому засіданні в спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю Квелл про стягнення адміністративно-господарських санкцій,-
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось Черкаське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю "Квелл", в якій просить стягнути 73430 грн. 67 коп. адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця особами з інвалідністю у 2017 та 2018 році та 10755 грн. 35 коп. пені за несвоєчасну сплату зазначених санкцій.
Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що кількість осіб з інвалідністю, що мали працювати у відповідача відповідно до нормативу - одна особа. У 2017, 2018 роках відповідачем не виконано норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю. Відповідно до ст. 20 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні сума адміністративно-господарських санкцій за незайняте робоче місце для особи з інвалідністю у 2017 році складає 28944 грн. 00 коп., у 2018 році - 44486 грн 67 коп. У зв`язку з несплатою відповідачем зазначеної суми адміністративно-господарських санкцій у встановлений законом строк, позивачу нарахована пеня за 2017 рік - 6965 грн. 37 коп., за 2018 рік - 3789 грн. 98 коп., які на час розгляду справи не сплачені.
Ухвалою суду від 24.09.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження у справі, ухвалено розпочати розгляд справи по суті з 24.10.2019 без виклику учасників справи.
04 жовтня 2019 року до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечує проти задоволення позову та зазначає, в позовній заяві позивач посилається на акт за результатами проведення перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю від 04.06.2019 №23-01-09/0118, складений Управлінням Держпраці у Черкаській області. Вказаний Акт не містить дату складання, що унеможливлює його ідентифікацію, та не може бути доказом у справі. Відсутність дати дає підстави вважати про серйозні порушення при проведенні перевірки та некоректного відображення її результатів, або ж надання до суду завідомо неправдивої інформації та надання до суду документів, які були створені посадовими особами виключно задля прийняття таких документів до свого провадження та можливого подальшого винесення рішення у справі на користь позивача.
Відповідно до ст. 20 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні для підприємств, установ, організацій, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємств, установі, організації. Виходячи з вищевикладеного, сума адміністративно-господарських санкцій за 2018 рік мала бути удвічі меншою, та становити 22243,33 грн. Розмір пені також обчислений невірно.
07.10.2019 позивачем подано до суду заяву про уточнення позовних вимог, в якій просить: стягнути з ТОВ Квелл на користь Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів 64127 грн. 92 коп. адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця особами з інвалідністю та 9750 грн. 66 коп. пені за несвоєчасну сплату зазначених санкцій.
07.10.2019 до суду надійшла відповідь на відзив на адміністративний позов, в якій позивач зазначає, що доводи відповідача про відсутність дати в акті перевірки Управління Держпраці у Черкаській області є необґрунтованими, адже форма акту затверджена наказом Міністерства соціальної політики України від 18.08.2017 №1338. За вказаним актом перевірка розпочата 04.06.2019 об 11:00 та завершена 04.06.2019 о 17:00, а тому дата складання акта є чітко встановленою та відповідає 04.06.2019.
Щодо розрахунку адміністративно-господарських санкцій, позивач зазначає, що з метою дотримання вимог ст. 20 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні та встановлення розміру середньорічної заробітної плати працівнику відповідача у 2017 році, позивачем 03.09.2019 подано запит до Головного управління ДПС у Черкаській області. 19.09.2019 отримані дані про фонд оплати праці відповідача у 2017 році та середньорічну заробітну плату працівника у 2017 році, у зв`язку з чим позивачем подано заяву про уточнення позовних вимог.
21.10.2019 до суду надійшли пояснення на відповідь на відзив, в яких відповідач зазначає, що відсутність місця для дати у відповідній формі акта перевірки не може бути підставою для нехтування вимогами Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , який чітко передбачає наявність дати як основної вимоги до акта, та має вищу юридичну силу порівняно з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.08.2017 №1338. Позивач у відповіді на відзив фактично погоджується з доводами відповідача щодо неправомірного розрахунку адміністративно-господарських санкцій за 2017 рік, оскільки в нього не було відомостей щодо середньорічної заробітної плати працівника відповідача за 2017 рік. Щодо нового розрахунку, то він знову проведений з порушенням ст. 20 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні .
23.10.2019 позивач подав клопотання, в якому просив здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 29.10.2019 у задоволенні клопотання відповідача товариства з обмеженою відповідальністю "Квелл" про розгляд за правилами загального позовного провадження справи №580/2744/19 відмовлено.
Ухвалою суду від 29.10.2019 надано позивачу п`ять днів з дня, наступного за днем отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху, для усунення недоліків позовної заяви шляхом подання до суду заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду та доказів поважності причин його пропуску.
08.11.2019 позивач подав заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду.
Також 08.11.2019 позивач подав клопотання, в якому просив розглянути справу у судовому засіданні.
Ухвалою суду від 12.11.2019 клопотання Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задоволено: розгляд адміністративної справи №580/2744/19 вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи; призначено судове засідання для розгляду по суті справи №580/2744/19 на 21 листопада 2019 року, о 12 годині 00 хвилин; заяву Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів про поновлення строку звернення до суду вирішити в судовому засіданні 21.11.2019.
Ухвалою суду від 03.12.2019 заяву позивача про поновлення строку звернення до суду задоволено; поновлено позивачу строк звернення до суду з адміністративним позовом.
В судовому засіданні 03 грудня 2019 року представники позивача підтримали заявлені позовні вимоги та просили задовольнити позов в повному обсязі.
Відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду справи в судове засідання 03 грудня 2019 року не з`явився, про причини неявки не повідомив.
Заслухавши представників позивача, розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив таке.
10.06.2019 відповідач подав до Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2018 рік (за формою №10-ПІ), відповідно до якого середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу складає 14,9 (15) осіб; кількість інвалідів - штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" - 1 особа; адміністративно-господарські санкції за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів - не визначено.
Листом від 12.06.2019 №1123/01-27 позивач повідомив відповідача, що відповідно до Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2018 рік від 10.06.2019 повинен сплатити адміністративно-господарські санкції в сумі 44486 грн. 67 коп. та пеню за порушення термінів сплати станом на 12.06.2019 в сумі 1548 грн. 02 коп., та у разі несплати позивач звернеться до суду за їх стягненням.
10 липня 2019 року до Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів надійшов лист Управління Держпраці у Черкаській області від 04.06.2019 №5707/01-18/3606 Про зайнятість і працевлаштування інвалідів (а.с. 78), яким направлено акти перевірок підприємств, на яких встановлено порушення вимог Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні . Відповідно до акта №23-01-09/0118 встановлено факти порушення вимог законодавства про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю ТОВ Квелл , а саме: товариство не зареєстроване у Фонді соціального захисту інвалідів; не подавало щорічну звітність до відділення Фонду соціального захисту інвалідів (Звіти про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2017 та 2018 роки) (форми 10-ПІ), та не виконало норматив для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2017 та 2018 роках.
Відповідно до листів Черкаського міського центру зайнятості від 23.08.2019 №08-09/1583, від 03.09.2019 №08-09/1653, інформація про подання ТОВ Квелл протягом 2017, 2018 р.р. звітів за формою №3-ПН Інформація про попит на робочу силу (вакансії) з відміткою про необхідність працевлаштування осіб з інвалідністю у Єдиній інформаційно-аналітичній системі не знайдено.
Згідно з розрахунком суми позову станом на 04.09.2019 сума адміністративно-господарських санкцій у 2017 році складає 19641 грн. 25 коп., у 2018 році - 44486 грн 67 коп.; сума пені за 2017 рік складає 5960 грн. 68 коп., за 2018 рік - 3789 грн. 98 коп., які на час розгляду справи не сплачені.
У зв`язку із несплатою відповідачем санкцій, позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, суд виходить з наступного.
Фонд соціального захисту інвалідів відповідно до пункту 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 14 квітня 2011 року N 129 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2011 року за N 528/19266 (далі - Положення №129), є неприбутковою бюджетною установою, діяльність якої спрямовується, координується та контролюється Міністерством соціальної політики України.
Згідно з пунктом 12 Положення №129 Фонд утворює, ліквідовує та реорганізовує територіальні відділення Фонду в межах граничної чисельності працівників Фонду і коштів, передбачених на утримання Фонду, за погодженням з Мінсоцполітики.
Зі змісту п. 6 Положення №129 вбачається, що Фонд відповідно до покладених на нього завдань:
1) спрямовує, координує та контролює роботу територіальних відділень Фонду з питань діяльності, визначеної в положеннях про відділення, у тому числі щодо:
організації прийому звітів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю, зарахування кількості робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю до нормативу таких робочих місць, їх аналізу та перевірки правильності в них розрахунків;
збору сум адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичними особами, які використовують найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю;
обліку заборгованості зі сплати сум адміністративно-господарських санкцій і пені, які нараховані підприємствам, установам, організаціям, у тому числі підприємствам, організаціям громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичним особам, які використовують найману працю;
ведення претензійно-позовної роботи в судах різних інстанцій.
Аналіз вказаних норм свідчить про те, що територіальні відділення Фонду соціального захисту інвалідів наділені повноваженнями здійснювати аналіз та перевірку правильності розрахунків у звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів, а також займатися збором сум адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, в тому числі шляхом звернення до суду.
Законом, що визначає основи соціальної захищеності інвалідів в Україні і гарантує їм рівні з усіма іншими громадянами можливості для участі в економічній, політичній і соціальній сферах життя суспільства, створення необхідних умов, які дають можливість інвалідам ефективно реалізувати права та свободи людини і громадянина та вести повноцінний спосіб життя згідно з індивідуальними можливостями, здібностями і інтересами є Закон України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" від 21.03.1991 №875-XII (далі - Закон № 875).
Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону № 875 підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно зі ст. 19 Закону № 875 для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування осіб з інвалідністю. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Наказом Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 №316 затверджено форму звітності N 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)", та Порядок подання форми звітності N 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)". Відповідно до пунктів 3, 5 Порядку подання форми звітності N 3-ПН така звітність заповнюється роботодавцями та подається до базового центру зайнятості незалежно від місцезнаходження роботодавця. Форма N 3-ПН подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше ніж через три робочі дні з дати відкриття вакансії. Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.
Відповідно до статті 20 Закону № 875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
Отже, за умови виконання підприємством обов`язку щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалідів, своєчасного інформування центру зайнятості про наявність вакантних посад, а також за відсутності даних про відмову інваліду у прийнятті на роботу, не виникає підстав для застосування адміністративно-господарських санкцій.
Судом встановлено, що згідно акту за результатами проведення перевірки №23-01-09/0/18 від 04.06.2019 середньооблікова чисельність штатних працівників відповідача у 2017, 2018 роках становила понад 8 осіб, особи з інвалідністю в ці періоди не працювали.
Згідно Звіту про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2018 рік, поданого відповідачем до Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів 10.06.2019, середньооблікова кількість штатних працівників у відповідача складала 15 осіб, кількість інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати на створених робочих місцях для інвалідів становить 1 особа.
Відповідно до листів Черкаського міського центру зайнятості протягом 2017, 2018 р.р. товариство з обмеженою відповідальністю Квелл не подавало звіти за формою №3-ПН Інформація про попит та робочу силу , що свідчить про невиконання обов`язку щодо своєчасного інформування центру зайнятості про наявність вакантних посад для працевлаштування осіб з інвалідністю.
Загальні засади відповідальності учасників господарський відносин, зокрема і підстави для звільнення від відповідальності за порушення правил здійснення господарської діяльності (за що передбачені адміністративно-господарські санкції), регламентовано главою 24 Господарського кодексу України (Загальні засади відповідальності учасників господарських відносин).
Відповідно до статті 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. Учасник господарських відносин відповідає за невиконання або неналежне виконання господарського зобов`язання чи порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення. У разі якщо інше не передбачено законом або договором, суб`єкт господарювання за порушення господарського зобов`язання несе господарсько-правову відповідальність, якщо не доведе, що належне виконання зобов`язання виявилося неможливим внаслідок дії непереборної сили, тобто надзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійснення господарської діяльності.
Обов`язок підприємства зі створення робочих місць для інвалідів не супроводжується обов`язком займатися пошуком інвалідів для працевлаштування, однак відповідач не вжив заходів, спрямованих на створення робочих місць для працевлаштування інвалідів та недопущення правопорушення у сфері господарювання. У 2017, 2018 р.р. відповідачем жодного інваліда працевлаштовано не було, звіти до центру зайнятості про наявність відповідних вакантних місць товариством не подавалися, тобто визначені законодавством заходи для забезпечення працевлаштування інваліда вжиті не були.
Таким чином, відповідачем не дотримано норматив працевлаштування інвалідів у 2017, 2018 р.р., що є підставою для притягнення його до відповідальності згідно Закону № 875.
Стосовно доводів відповідача про те, що акт за результатами проведення перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю №23-01-09/0118, складений Управлінням Держпраці у Черкаській області, не містить дати його складання, а тому є обгрунтована підозра щодо недостовірності даних, відображених у ньому, суд зазначає таке.
Форма акта за результатами проведення перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю затверджена наказом Міністерством соціальної політики України, від 18.08.2017 № 1338 "Про затвердження форм документів, що складаються при здійсненні заходів державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування інвалідів", та не передбачає такого реквізиту як дата складання акта .
Водночас, акт перевірки підписаний директором ТОВ Квелл Бидулею В.Ю. ; під час судового розгляду справи судом встановлені порушення, викладені у акті перевірки. Отже доводи відповідача в цій частині є необгрунтованими.
Згідно з розрахунком позивачем суми позову станом на 04.09.2019 сума адміністративно-господарських санкцій у 2017 році складає 19641 грн. 25 коп., у 2018 році - 44486 грн 67 коп.; сума пені за 2017 рік складає 5960 грн. 68 коп., за 2018 рік - 3789 грн. 98 коп., які на час розгляду справи не сплачені.
Відповідно до Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2018 рік по ТОВ Квелл (форма №10-ПІ) фонд оплати праці штатних працівників 667,3 тис. грн; середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу 14,9 (15) осіб. Середня річна заробітна плата штатного працівника у 2018 році: 667300,0 / 15 = 44486,67 грн.
Середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу у 2017 році - 8 осіб.
Згідно з Інформацією про суми нарахованої заробітної плати за 2017 рік (табл. 1 додатку 4 Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування), наданою ГУ ДПС у Черкаській області листом №1128/23-00-3300115 від 16.09.2019 (а.с. 48) фонд оплати праці штатних працівників ТОВ Квелл у 2017 році 314,26 тис. грн. Середня річна заробітна плата шатного працівника у 2017 році: 314,26 / 8 = 38282,50 грн.
Сума адміністративно-господарських санкцій: у 2018 році - 44486,67 х 1 = 44486,67 грн; у 2017 році - 38282,50 / 2 = 19641,25 грн.
Пеня за несвоєчасну сплату адміністративно-господарський санкцій.
У 2018 році кількість днів прострочення з 16.04.2019 по 04.09.2019 - 142 дні; сума пені, що необхідно сплатити: (44486,67 х 0,06%) х 142 = 3789,98 грн.
У 2017 році кількість днів прострочення з 16.04.2018 по 04.09.2019 - 506 днів; сума пені, що необхідно сплатити: (19641,25 х 0,06%) х 506 = 5960,68 грн.
Суд вважає необгрунтованими доводи відповідача про те, що у 2018 році середньооблікова чисельність штатних працівників склала 15 осіб, а тому згідно зі ст. 20 Закону №875 розмір адміністративно-господарських санкцій визначається у розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, та зазначає.
Так, відповідно до ст. 20 Закону №875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих осіб з інвалідністю менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, де працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування особи з інвалідністю і не зайняте особою з інвалідністю, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі на підприємстві, в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Буквальне тлумачення вказаної норми Закону №875 свідчить про те, що якщо на підприємстві працює до 15 осіб - розмір адміністративно-господарських санкцій визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві; 15 осіб і більше - у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві.
У Звіті про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2019 рік у графі Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу код рядка 01 позивач вказав Фактично за рік 14,9 (15).
Форма звіту затверджена наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007 №42, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 за №117/13384 Про затвердження форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" та Інструкції щодо заповнення форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів".
Згідно з п. 3.1 Інструкції щодо заповнення форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" у рядку 01 відображається середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік, яка визначається відповідно до пункту 3.2 Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005 N 286 та зареєстрованої Міністерством юстиції України 30.11.2005 за N 1442/11722.
В свою чергу, п. 1.9 вказаної Інструкції показники кількості працівників у формах державних статистичних спостережень відображаються у цілих одиницях.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що середньооблікова кількість штатних працівників відповідача у 2018 році складає 15 осіб, тому розрахунок адміністративно-господарських санкцій здійснений позивачем відповідно до норм чинного законодавства.
Згідно ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатись на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних причин.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а вимоги такими, які належить задовольнити.
Керуючись статями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю КВЕЛЛ (18022, м. Черкаси, бул. Шевченка, 145, офіс 325, код ЄДРПОУ 37075951) на користь Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (18000, м. Черкаси, вул. Благовісна, 269/105, код ЄДРПОУ 21368023) адміністративно-господарські санкції за незайняті робочі місця інвалідами у 2017 році у сумі 19641 грн. 25 коп. і пені у сумі 5960 грн. 68 коп., та у 2018 році у сумі 44486 грн. 67 коп. і пені 3789 грн. 98 коп., всього 73 878 грн. 58 коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 12 грудня 2019 року.
Головуючий суддя А.В. Руденко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.12.2019 |
Оприлюднено | 13.12.2019 |
Номер документу | 86299475 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Безименна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
А.В. Руденко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні