Ухвала
від 03.12.2019 по справі 580/2744/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

03 грудня 2019 року справа № 580/2744/19 м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Руденко А.В.,

за участю:

секретаря - Сачинської В.С.,

представників позивача - Мурзи Т.О. та Атаманенко М.О.,

розглянувши у судовому засіданні в спрощеному позовному провадженні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до товариства з обмеженою відповідальністю Квелл про стягнення адміністративно-господарських санкцій,-

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось Черкаське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю «Квелл» , в якій просить стягнути 73430 грн. 67 коп. адміністративно-господарських санкцій за незайняті робочі місця особами з інвалідністю у 2017 та 2018 році та 10755 грн. 35 коп. пені за несвоєчасну сплату зазначених санкцій.

Ухвалою судді від 24.09.2019 відкрито спрощене позовне провадження у справі та справу призначено до розгляду без виклику сторін.

Під час розгляду справи у письмовому провадженні було встановлено, що позовна заява подана з пропуском строку звернення до суду та ухвалою суду від 29.10.2019 запропоновано позивачу подати до суду заяву про поновлення строку звернення до суду.

08 листопада 2019 року до суду надійшла заява позивача, в якій він просить поновити строк звернення до адміністративного суду та визнати початком перебігу строку дату отримання акту перевірки від Управління Держпраці у Черкаській області.

Заява обґрунтована тим, що про факт невиконання відповідачем нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю позивачу стало відомо після отримання від Управління Держпраці у Черкаській області Акту за результатами проведення перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства про зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю №23-01-09/0118 від 04.06.2019 (вх. №915 від 10.07.2019). В Акті встановлено, що на момент перевірки відповідач не зареєстрований, не подав щорічної звітності до відділення Фонду соціального захисту інвалідів, та не виконав норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2017, 2018 роках. До моменту отримання Акта разом із супровідним листом Управління Держпраці у Черкаській області (вх. № 915 від 10.07.2019) у позивача не було жодної інформації про відповідача та вчинені ним порушення Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні , а, отже, і відсутні підстави для пред`явлення будь-яких вимог та адміністративного позову.

Позивач зазначає, що згідно з ч. 2 ст. 122 КАС України для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Акт перевірки Управління Держпраці у Черкаській області отриманий позивачем 10.07.2019 і саме з цього моменту у позивача можуть виникати підстави для пред`явлення судових вимог до відповідача.

Ухвалою суду від 12.11.2019 було задоволено клопотання позивача про розгляд справи за участю сторін, вирішено розгляд заяви про поновлення строку звернення до суду розглянути у судовому засіданні.

В судовому засіданні 03 грудня 2019 року представники позивача підтримали заяву та просили поновити строк звернення до суду з адміністративним позовом.

Представник відповідача у судове засідання не з`явився, надав заперечення на заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду, позовну заяву просив залишити без розгляду. Обгрунтовуючи заперечення, вказав, що абз. 2 ч. 2 ст. 122 КАС України передбачає, що тримісячний строк звернення до суду суб`єкта владних повноважень обчислюється саме з дати виникнення підстави для такого звернення, тому посилання позивача на пропуск строку через незнання не може бути враховане судом і вказана правова позиція сформульована Верховним судом України у постановах №21-9а11 від 21.02.2011 та 813/1897/17 від 21.02.2018. Також позивач не надав доказів та пояснень поважності причин пропуску строку звернення до суду. Прохання визнати початком перебігу строку дату отримання акту позивачем суперечить чинному законодавству.

Вивчивши заяву позивача та матеріали адміністративної справи, суд зазначає таке.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Згідно з абз. 2 ч. 2 ст. 122 КАС України для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.

Відповідно до ч. 3 ст. 18 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування осіб з інвалідністю. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно здійснюють працевлаштування осіб з інвалідністю у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.

Згідно з п. 1 Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України за №70 від 31.01.2007, такий Порядок визначає процедуру подання підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб (далі - роботодавці), звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду) та інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів - центру зайнятості. Відповідно до п. 2 вказаного Порядку Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.

Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.

У постанові від 21.02.2011 у справі № 21-9а11 Верховний Суд України дійшов висновку, що за змістом статті 20 Закону Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні адміністративно-господарські санкції за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів сплачуються (нараховуються, застосовуються) підприємствами самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною 1 статті 19 цього Закону. На думку Верховного Суду України, саме з 16 квітня відповідного року у контролюючого органу виникає право на стягнення несплачених підприємством самостійно сум санкцій у судовому порядку.

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені 04 вересня 2019 року.

Таким чином, судом встановлено подання позивачем адміністративного позову про стягнення адміністративно-господарських санкцій з ТОВ Квелл поза межами тримісячного строку звернення до суду.

Порядок реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України №70 від 31.01.2007, визначає процедуру реєстрації підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, що використовують найману працю, в яких за основним місцем роботи працює вісім і більше осіб (далі - роботодавці), у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів (далі - відділення Фонду).

Згідно з п.п. 2, 3 вказаного Порядку роботодавці реєструються у відділеннях Фонду за місцем їх державної реєстрації як юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців. Для реєстрації роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) відділенню Фонду відповідну заяву за формою, що затверджується Мінпраці.

Під час судового розгляду справи судом встановлено, та не заперечується відповідачем у справі, що станом на 04.06.2019 (час проведення перевірки Управління Держпраці у Черкаській області) товариство з обмеженою відповідальністю Квелл не було зареєстровано у Фонді соціального захисту інвалідів, та не подавало до Фонду щорічної звітності форми №10-ПІ.

10 липня 2019 року до Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів надійшов лист Управління Держпраці у Черкаській області від 04.06.2019 №5707/01-18/3606 Про зайнятість і працевлаштування інвалідів , яким направлено акти перевірок підприємств, на яких встановлено порушення вимог Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні . Відповідно до акта №23-01-09/0118 встановлено факти порушення вимог законодавства про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю ТОВ Квелл , а саме: товариство не зареєстроване у Фонді соціального захисту інвалідів; не подавало щорічну звітність до відділення Фонду соціального захисту інвалідів (Звіти про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2017 та 2018 роки) (форми 10-ПІ), та не виконало норматив для працевлаштування осіб з інвалідністю у 2017 та 2018 роках.

Враховуючи відсутність у реєстрі роботодавців Фонду соціального захисту інвалідів товариства з обмеженою відповідальністю Квелл , станом на 16 квітня 2019 року у позивача була відсутня інформація про відповідача та про дотримання ним нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2017, 2018 р.р.

Відповідно до ч. 1 ст. 121 КАС України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.

Враховуючи вищевикладені обставини справи, суд дійшов висновку визнати поважними причини пропуску позивачем строку звернення до суду та поновити вказаний строк.

Керуючись статями 121, 122, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ВИРІШИВ:

Заяву позивача Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів про поновлення строку звернення до суду задовольнити.

Поновити Черкаському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів строк для звернення до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Квелл про стягнення адміністративно-господарських санкцій за 2017, 2018 р.р.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складено 12 грудня 2019 року.

Головуючий суддя А.В. Руденко

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.12.2019
Оприлюднено16.12.2019
Номер документу86312940
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/2744/19

Постанова від 10.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Постанова від 10.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 28.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 14.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 14.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Безименна Наталія Вікторівна

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Рішення від 03.12.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Рішення від 03.12.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

Ухвала від 12.11.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

А.В. Руденко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні