ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/16057/18 Суддя (судді) першої інстанції: Пащенко К.С.
Суддя-доповідач: Губська Л.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2019 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді: Губської Л.В.,
суддів: Карпушової О.В., Лічевецького І.О.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 серпня 2019 року у справі за адміністративним позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю Розумні покупки про стягнення штрафу та пені,-
В С Т А Н О В И В:
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення звернулась до суду з даним позовом, в якому просила стягнути з відповідача штраф та пеню у розмірі 5 437, 18 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем не було виконано вимоги ст. ст. 12, 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення , а тому на нього накладено штраф, який у встановлений строк не сплачено, що зумовило звернення до суду з даним позовом про його примусове стягнення.
Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 серпня 2019 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено, при цьому, суд першої інстанції виходив з того, що одночасно із визнанням за відповідачем порушення вимог Закону України Про телебачення і радіомовлення , позивачем зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю Розумні покупки надати звіт за попередній (2018 звітний) рік діяльності про свою структуру власності до 31.03.2019, отже, на час звернення до суду з позовом строк для подання звіту не сплинув, що свідчить про відсутність порушень з боку відповідача.
Не погодившись з таким рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, вказуючи на невідповідність висновків суду обставинам справи, порушення норм матеріального права, просить рішення суду скасувати та постановити нове рішення про задоволення позовних вимог.
Свої доводи обґрунтовує тим, що судом зроблено помилковий висновок про те, що Національна рада застосувала штрафні санкції за неподання інформації про структуру власності ТОВ Розумні покупки за 2018 рік, в той час, як спірні правовідносини стосуються 2017 року, при цьому, пунктом 2 рішення від 12.07.2018 № 992 зобов`язано ТОВ Розумні покупки вчасно та у повному обсязі надати до Національної ради до 31.03.2019 звіт за попередній (2018 звітний) рік діяльності про свою структуру власності. Даний пункт є превентивним заходом ( нагадуванням ) ТОВ Розумні покупки подати інформацію про свою структуру власності вже за 2018 рік.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 311 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи та дослідивши докази, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Так, з матеріалів справи вбачається, що рішенням Національної ради від 12.07.2018 № 992 Про накладення штрафу визнано порушення ТОВ Розумні покупки , м. Київ частини четвертої статті 12 (суб`єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону), частини другої статті 59 Закону України Про телебачення і радіомовлення (телерадіоорганізація зобов`язана щороку, до 31 березня, подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності про свою структуру власності) та зобов`язано ТОВ Розумні покупки , м. Київ, шляхом видачі розпорядження, вчасно та у повному обсязі надати до Національної ради до 31.03.2019 звіт за попередній (2018 звітний) рік діяльності про свою структуру власності. Накладено штраф в сумі 3829, 00 грн.
Вказане рішення направлено ліцензіату 16.07.2018 та розміщене на офіційному веб-сайті позивача.
Станом на 05.09.2018 ТОВ Розумні покупки не надано документального підтвердження факту сплати штрафу.
У зв`язку з несплатою штрафу у 30-денний термін з дня повідомлення ліцензіату нараховано пеню за 42 дні (з 21.08.2018 по 01.10.2018) у розмірі 1 608, 18 грн.
В подальшому, згідно з рішенням № 1439 від 06.09.2018 Про звернення до суду про стягнення штрафу Національна рада вирішила звернутись до суду з позовом про стягнення штрафу з відповідача.
Згідно з ч.ч. 1,2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що в даному випадку відсутні підстави для притягнення відповідача до відповідальності, адже застосування штрафу можливе лише у разі встановлення факту порушення вимог Закону № 3759-XII, в той час. як позивачем як суб`єктом владних повноважень не доведено факту правопорушення, наслідком чого є відмова у задоволенні позовних вимог.
Колегія суддів не може погодитись з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Згідно з ч. 4 ст. 7 Закону України Про телебачення і радіомовлення від 21.12.1993 № 3759-XII (далі - Закон № 3759-XII) єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення від 23.09.1997 № 538/97-ВР Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.
Положеннями ч. 2 ст. 59 Закону № 3759-XII передбачено, що телерадіоорганізація зобов`язана щороку, до 31 березня, подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності про свою структуру власності, в якому зазначаються: відомості про структуру власності станом на 31 грудня звітного року; відомості про зміни у структурі власності, що відбувалися впродовж звітного року; відомості про всіх осіб, які володіють або володіли впродовж звітного року прямою або опосередкованою істотною участю, із зазначенням підстав такого володіння (дата укладення відповідних правочинів або настання інших юридичних фактів), включаючи відомості про осіб, які діяли на підставі відповідних доручень, а також відомості про всіх пов`язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса). Форма звіту, порядок його складання та розгляду затверджуються Національною радою.
Відповідно до ст. 71 Закону № 3759-XII відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення несуть телерадіоорганізації, провайдери програмної послуги, їх керівники та працівники, інші суб`єкти господарської діяльності, посадові особи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Винні в порушеннях несуть цивільно-правову, адміністративну і кримінальну відповідальність згідно із законодавством України.
Міру відповідальності та відповідні санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлює суд. У визначених цим Законом випадках санкції за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюються Національною радою.
Рішення Національної ради щодо застосування штрафних санкцій можуть бути оскаржені в судовому порядку.
Відповідальність за порушення законодавства про телебачення і радіомовлення встановлюється на підставі документальних свідчень, актів перевірки телерадіоорганізацій, звернень визначених цим Законом органів державної влади.
Розрахунок розмірів штрафів здійснюється відповідно до нарахованого розміру ліцензійного збору ліцензіату за видачу ліцензії, не враховуючи умов (зменшення/збільшення), що діє на момент прийняття Національною радою рішення про накладення штрафу. (ч. 11 ст. 72 Закону № 3759-XII)
Згідно з ч.ч. 1, 3 ст. 75 Закону № 3759-XII з метою виконання рішення про застосування санкції Національна рада повідомляє ліцензіата про прийняте щодо нього рішення шляхом оприлюднення відповідного повідомлення про прийняте рішення на офіційному веб-сайті Національної ради та надсилає ліцензіату копію відповідного рішення протягом трьох робочих днів з дня його прийняття. Ліцензіат вважається належно повідомленим Національною радою про прийняте рішення через п`ять днів з моменту надсилання йому копії такого рішення рекомендованим листом. У разі застосування санкції у вигляді штрафу ліцензіат зобов`язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення. За кожен день прострочення сплати нараховується пеня у розмірі одного відсотка суми штрафу. У разі несплати ліцензіатом штрафу штраф стягується за рішенням суду.
Отже, у разі неоскарження рішення Національної ради щодо застосування штрафних санкцій, ліцензіат зобов`язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення, а за несвоєчасну сплату нараховується пеня.
Доказів, які могли б свідчити про сплату штрафу в повному обсязі на час розгляду справи, або доказів оскарження рішення про застосування штрафу відповідачем до суду не надано, що є підставою для стягнення штрафу в судовому порядку.
Висновок же суду першої інстанції про те, що строк, визначений частиною другою статті 59 Закону № 3759-XII, для подання звіту за попередній (2018 звітний) рік діяльності станом на дату прийняття рішення № 992 від 12.07.2018 не закінчився, оскільки, останній день для подання такого звіту є 31.03.2019, є помилковими.
Так, обов`язок телерадіоорганізації щороку, до 31 березня, подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності про свою структуру власності визначений ч. 2 ст. 59 Закону № 3759-XII. Невиконання такого обов`язку створює склад правопорушення.
Як вбачається з акту перевірки №1 від 20.06.2018, наданого позивачем на запит суду апеляційної інстанції, перевірка проводилась стосовно дотримання телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги обов`язку своєчасного подання Нацраді відповідної інформації за 2017 рік , при цьому, рішенням Національної ради від 12.07.2018 № 992 Про накладення штрафу визнано порушення ТОВ Розумні покупки вимог Закону № 3759-XII за попередній (2017 звітний) рік. В свою чергу, цим же рішенням зобов`язано Товариство надати звіт за 2018 рік до 31.03.2019 року, що є лише превентивним заходом.
Таким чином, оскільки факт правопорушення встановлено Рішенням Національної ради від 12.07.2018 № 992 Про накладення штрафу , яке прийнято на підставі акту робочої групи, й враховуючи несплату штрафу відповідачем, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Крім того, згідно ч. 1 ст. 549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання.
Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання (ч. 3 цієї статті).
Відповідно до ч. 1 ст. 624 ЦК України якщо за порушення зобов`язання встановлено неустойку, то вона підлягає стягненню у повному розмірі, незалежно від відшкодування збитків.
За приписами ч. 3 ст. 75 Закону № 3759-XII у разі застосування санкції у вигляді штрафу ліцензіат зобов`язаний сплатити штраф у тридцятиденний термін з дня повідомлення Національною радою про прийняте рішення. За кожен день прострочення сплати нараховується пеня у розмірі одного відсотка суми штрафу. У разі несплати ліцензіатом штрафу штраф стягується за рішенням суду.
З огляду на викладене, колегія суддів приходить до висновку, що судом першої інстанції неповно з`ясовані обставини, що мають значення для справи, а обставини, які суд визнав встановленими, є недоведеними, що, в свою чергу, відповідно до ч.1 ст.317 КАС України, є підставою для скасування судового рішення з ухваленням нового рішення про задоволення позову.
Згідно ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Керуючись ст. ст. 243, 250, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення - задовольнити.
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30 серпня 2019 року - скасувати.
Прийняти постанову, якою адміністративний позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до Товариства з обмеженою відповідальністю Розумні покупки про стягнення штрафу та пені - задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Розумні покупки (04123, м.Київ, вул. Бестужева, будинок 36; ідентифікаційний код 37725573) на користь Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (01601, м.Київ, вул. Прорізна, будинок 2; ідентифікаційний код 00063928) штраф та пеню у розмірі 5 437, 18 грн (п`ять тисяч чотириста тридцять сім гривень 18 коп.) за реквізитами: УДКСУ в Шевченківському районі м. Києва, код ЗКПО 37995466, р/р 31111056026011 в Казначействі України (ЕАП) у м. Києві, МФО 899998. Поле призначення платежу:+;2659;101;;;;;; сплата штрафу згідно з рішенням Національної ради від 12.07.2018 № 992,без ПДВ.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів шляхом подачі касаційної скарги до Верховного Суду.
Головуючий-суддя: Л.В. Губська
Судді: О.В. Карпушова
І.О. Лічевецький
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2019 |
Оприлюднено | 16.12.2019 |
Номер документу | 86304306 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Губська Людмила Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні