У Х В А Л А
про прийняття адміністративної справи до провадження
м. Вінниця
16 грудня 2019 р. Справа № 148/1188/16-а
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Богоніс М.Б., перевіривши матеріали справи
за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 )
про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити дії
УСТАНОВИВ
У Вінницький окружний адміністративний суд надійшла адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Тульчинському районі Вінницької області про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити дії.
Перевіривши матеріали адміністративної справи суд встановив, що постановою Тульчинського районного суду Вінницької області від 24.10.2016 позовні вимоги ОСОБА_1 задоволено. Зобов`язано Управління Пенсійного фонду України в Тульчинському районі Вінницької області з 24.03.2013 призначити пенсію на пільгових умовах з урахуванням 15 - річного стажу роботи в районах Крайньої півночі.
Ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 25.01.2017 апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Тульчинському районі Вінницької області задоволено частково.
Скасовано постанову Тульчинського районного суду Вінницької області від 24.10.2016 щодо призначення пенсії на пільгових умовах за період з 24.03.2013 по 23.04.2016.
Позовні вимоги щодо призначення пенсії за період з 24.03.2013 по 23.04.2016 залишено без розгляду.
Постановою Верхового Суду від 30.05.2019 постанову Тульчинського районного суду Вінницької області від 24.10.2016 та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 25.01.2017 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
Ухвалою Тульчинського районного суду Вінницької області від 18.11.2019 адміністративну справу № 148/1188/16-а передано на розгляд до Вінницького окружного адміністративного суду за підсудністю.
Справа надійшла до Вінницького окружного адміністративного суду 11.12.2019.
За результатом автоматизованого розподілу справ між суддями, головуючим у справі визначено суддю Богоноса М.Б.
Вирішуючи питання про те, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа, суд враховує положення ч. 1-3 ст. 12 КАС України, відповідно до яких адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке їх вирішення. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Згідно з ч. 3 ст. 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
В силу вимог п. 4 ч. 9 ст. 171 КАС України питання про те, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа, вирішується в ухвалі про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі.
Враховуючи характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників, справа підлягає розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін в порядку визначеному статтею 262 КАС України.
Згідно із ч. 1 ст. 262 КАС України розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
Відповідно до ч. 2 ст. 159 КАС України заявами по суті справи є: позовна заява; відзив на позовну заяву (відзив); відповідь на відзив; заперечення; пояснення третьої особи щодо позову або відзиву.
Крім того, беручи до уваги те, що провадження у справі відкрито згідно положень Кодексу адміністративного судочинства України у редакції, що діяла до 15 грудня 2017 року, та з метою створення додаткових гарантій для реалізації процесуальних прав сторін, передбачених положеннями Кодексу адміністративного судочинства України у редакції від 15 грудня 2017 року, суд вважає за необхідне запропонувати сторонам подати відзив на позовну заяву (відповідачу), відповідь на відзив (позивачу) та заперечення (відповідачу), а також встановити строк для їх подання.
При поданні заяв по суті справи сторонам необхідно врахувати таке.
Згідно ч. 5 ст. 353 КАС України, висновки і мотиви, з яких скасовані рішення, є обов`язковими для суду першої або апеляційної інстанції при новому розгляді справи.
Скасовуючи рішення суду першої та апеляційної інстанції у цій справі, Верховний Суд зазначив, що необхідними умовами для пільгового пенсійного забезпечення особам, які працювали в районах Крайньої півночі та місцевостях, які прирівняні до районів Крайньої Півночі є набуття такими особами певного пільгового стажу - не менше 15 календарних років, загального стажу - 25 років, зокрема для чоловіків та досягнення 55 років (для чоловіків).
Суд касаційної інстанції зазначив, що суди встановили, що позивач досяг 55 років та стаж його роботи в районах Крайньої Півночі складає більше 15 років. Проте, суди не встановили та не надали оцінку доводам позовних вимог та доказам, наявним в матеріалах справи, чи має позивач загальний стаж роботи не менше 25 років, що має значення для правильного вирішення спору.
Суд звертає увагу, що одним із принципів адміністративного судочинства є офіційне з`ясування всіх обставин у справі. Цей принцип визначає особливості адміністративного судочинства і полягає у більш активній ролі суду: саме на суд покладено обов`язок вживати передбачені законом заходи, необхідні для всебічного з`ясування обставин у справі. Отже, адміністративний суд має повністю встановити обставини справи, щоб на засадах верховенства права ухвалити законне та обґрунтоване рішення.
Відтак, сторонам при поданні заяв по суті справи, необхідно висловити свою позицію щодо наявності чи відсутності у позивача загального стажу роботи не менше 25 років.
Також із матеріалів адміністративної справи встановлено, що відповідачем у справі зазначено Управління Пенсійного фонду України в Тульчинському районі Вінницької області.
Судом із власної ініціативи вирішується питання щодо процесуального правонаступництва відповідача у зв`язку із реорганізацією органів Пенсійного фонду України.
Як встановлено судом, Постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2016 № 988 "Про питання функціонування територіальних органів Пенсійного фонду України" Управління Пенсійного фонду України в Тульчинському районі Вінницької області реорганізовано шляхом приєднання до Тульчинського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області.
Постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 № 628 "Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України" Тульчинське об`єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області припинило свою діяльність шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області.
Згідно інформації із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 16.12.2019 державна реєстрація Управління Пенсійного фонду України в Тульчинському районі Вінницької області припинена в результаті реорганізації 14.08.2017 (правонаступник - Тульчинське об`єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області), а державна реєстрація Тульчинського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області припинена в результаті реорганізації 03.08.2019 (правонаступник - Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області).
Враховуючи наведені обставини, правонаступником Управління Пенсійного фонду України в Тульчинському районі Вінницької області стало Тульчинське об`єднане управління Пенсійного фонду України Вінницької області, яке в подальшому реорганізовано в Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області.
Відповідно до положень ст. 104 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
За приписами статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Процесуальним правонаступництвом є заміна у справі сторони чи третьої особи у разі переходу повноважень (для суб`єкта владних повноважень), прав і обов`язків від однієї особи до іншої (правонаступника) у відносинах, щодо яких виник спір.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для заміни в порядку процесуального правонаступництва відповідача у справі - Управління Пенсійного фонду України в Тульчинському районі Вінницької області на Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області.
Також, відповідно до ч. 4 ст. 9 КАС України визначено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу (ч. 3 ст. 80 КАС України).
Відтак, з метою з`ясування обставин щодо встановлення загального стажу роботи, суд дійшов висновку про необхідність витребування в Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області належним чином засвідчених копій матеріалів пенсійної справи ОСОБА_1 або її оригінал для огляду у судовому засіданні.
Керуючись ст. 12, 31, 52, 80, 248, 256, 262 КАС України, суд
УХВАЛИВ
1. Прийняти до свого провадження адміністративну справу № 148/1188/16-а за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Тульчинському районі Вінницької області про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити дії.
2. Розгляд справи здійснюватиметься суддею Богоносом Михайлом Богдановичем одноособово за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.
3. Призначити справу до судового розгляду на 21 січня 2020 року о 10:00 год. в залі судового засідання № 1 Вінницького окружного адміністративного суду, що знаходиться за адресою: м. Вінниця, вул. Брацлавська, 14.
4. Замінити відповідача у справі № 148/1188/16-а - Управління Пенсійного фонду України в Тульчинському районі Вінницької області на Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21036, код ЄДРПОУ 13322403)
5. Встановити відповідачу 15-денний строк з дня отримання копії цієї ухвали для подання відзиву на позовну заяву в порядку ст. 162 КАС України
6. Встановити позивачу 3-денний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив в порядку ст. 163 КАС України.
7. Встановити відповідачу 3-денний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення в порядку ст. 164 КАС України.
8. Витребувати за ініціативою суду у Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області належним чином засвідчені копії матеріалів пенсійної справи ОСОБА_1 або її оригінал для огляду в судовому засіданні.
9. Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області подати до суду витребувані докази протягом 10 днів з дня отримання копії цієї ухвали.
10. Копію ухвали суду надіслати (надати) учасникам справи.
11. Повідомити, що учасники справи можуть отримати інформацію по цій справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
Ухвала суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України та оскарженню не підлягає.
Суддя Богоніс Михайло Богданович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2019 |
Оприлюднено | 17.12.2019 |
Номер документу | 86350064 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Богоніс Михайло Богданович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні