ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
16 грудня 2019 року № 640/19360/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу
за позовомОСОБА_1 до про Департаменту з питань Державного архітектурно - будівельного контролю м. Києва Визнання протиправним та скасування наказів №49 від 05 березня 2018 року та №238 від 29 серпня 2018 року,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась ОСОБА_1 (далі - позивач) з адміністративним позовом до Департаменту з питань Державного архітектурно - будівельного контролю м. Києва (далі - Департамент, відповідач), у якому просить визнати протиправними та скасувати:
- наказ Департаменту №49 від 05 березня 2018 року Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт ;
- наказ №238 від 29 серпня 2018 року Про внесення змін до наказу Департаменту з питань Державного архітектурно - будівельного контролю м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з приводу ведення будівництва на об`єкті за адресою: АДРЕСА_1 .
В обґрунтування позову позивач зазначив, що 08 серпня 2014 року Інспекцією Державного архітектурно - будівельного контролю у м. Києві була зареєстрована декларація про початок виконання будівельних робіт Будівництво житлового будинку, господарських будівель та споруд по АДРЕСА_1 (Солом`янський район) №КВ083142200047. Вказана декларація була зареєстрована Інспекцією на підставі Містобудівних умов і обмежень, виданих Департаментом містобудування та архітектури Виконавчого органу Київської міської ради від 14 липня 2014 року №138/14/12-009-14. У подальшому, позивачу стало відомо, що Департаментом видано спірні накази №49 від 05 березня 2018 року та №238 від 29 серпня 2018 року, якими було скасовано реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт від 08 серпня 2014 року №КВ083142200047, у зв`язку з тим, що Містобудівні умови і обмеження від 14 липня 2014 року №138/14/12-009-14 не видавались.
Позивач не погоджується із такими рішеннями відповідача, посилаючись на те, що позивач має виданий Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) оригінал погоджених Містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 від 14 липня 2014 року №138/14/12-009-14.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 жовтня 2019 року у справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.
Вказаною ухвалою суду відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня її вручення йому для надання відзиву на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам статті 162 КАС України, або заяву про визнання позову.
22 листопада 2019 року відповідачем наданий відзив на позовну заяву, у якому він, заперечуючи проти задоволення позовних вимог, посилається на те, що 02 лютого 2018 року до Київської міської державної адміністрації надійшло колективне звернення мешканців вул. Лугової та вул. Московської, що розташовані в мікрорайоні Жуляни м. Києва, виконавцем якого визначено Департамент. Під час підготовки узагальненої відповіді на вказане звернення Департамент отримав лист від Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 13 лютого 2018 року №055-1968, відповідно до якого містобудівні умови та обмеження або будівельний паспорт на АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки: 8000000000:72:526:0011) не надавався. Відповідач вважає, що об`єкт будівництва збудовано без належно затвердженого проекту та згідно статті 376 Цивільного кодексу України він вважається самочинним будівництвом. Таким чином, замовником будівництва - ОСОБА_1 наведено недостовірні дані у декларації про початок виконання будівельних робіт №КВ 083142200047 в частині отримання містобудівних умов та обмежень та затвердження проектної документації, чим порушено частину 8 статті 36 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
09 грудня 2019 року позивачем надана відповідь на відзив, у якій він зазначив, що не погоджується з висновком відповідача стосовно того, що об`єкт будівництва збудовано без належно затвердженого проекту, відтак він вважається самочинним будівництвом, оскільки відповідач жодним чином не спростував оригінальність та дійсність Містобудівних умов та обмежень від 14 липня 2014 року №138/14/12-009-14, а також, не спростував факту їх видачі. Крім того, лист Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу КМР (КМДА) від 13 лютого 2018 року №055-1968 не може служити спростуванням факту видачі зазначених вище Містобудівних умов і обмежень.
Відповідно до частини 8 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
У відповідності до Державного акта на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ №986775 від 07 липня 2009 року та плану меж земельної ділянки, ОСОБА_2 на підставі рішення Київської міської ради від 02 квітня 2009 року №310/1365 належить земельна ділянка площею 0,1000 га, кадастровий номер: 8000000000:72:528:0011, розташована на АДРЕСА_1 .
Згідно з договором купівлі - продажу земельної ділянки від 31 липня 2009 року, укладеного між ОСОБА_2 (як продавцем) та ОСОБА_1 (як покупцем), остання купила земельну ділянку площею 0,1000 га, що належить продавцю на підставі Державного акта серії ЯЕ №986775 на право власності на земельну ділянку, виданого Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА) 07 липня 2009 року (пункт 1.1 договору).
Пунктами 1.2, 1.3 та 1.4 договору передбачено, що земельна ділянка розташована за адресою: АДРЕСА_1 . Цільове призначення земельної ділянки - будівництво та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд. Кадастровий номер: 8000000000:72:528:0011.
14 липня 2014 року Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) видано Містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки від 14 липня 2014 року №138/14/12/009-14.
05 серпня 2014 року Інспекцією державного архітектурно - будівельного контролю у м. Києві видано позивачу Декларацію про початок виконання будівельних робіт на Будівництво житлового будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_1 .
02 лютого 2018 року на адресу Київської міської державної адміністрації надійшло колективне звернення мешканців вулиць Лугової та Московської в мікрорайоні Жуляни Солом`янського району м. Києва, у якому вони повідомляли про порушення законодавства України щодо утримання територій населених місць, забезпечення безперебійного і надійного функціонування вулиць та доріг, інших об`єктів господарювання, створення належних екологічних та соціальних умов життя населення, дотримання нормативних санітарно - гігієнічних умов та дотримання правил добросусідства, зокрема, власником земельної ділянки, що розташована по АДРЕСА_1 у м. Києві, кадастровий номер: 8000000000:72:528:0011, власником якої є ОСОБА_1 .
За результатами здійснення перевірки доводів, викладених у вище зазначеному зверненні, Департаментом з питань державного архітектурно - будівельного контролю м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) видано наказ №49 від 05 березня 2018 року Про скасування реєстрації декларації про початок будівельних робіт , яким, відповідно до підпункту 5 пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності від 17 січня 2017 року №1817-VIII та на підставі листа Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 13 лютого 2018 року №055-1968 (вих. №073/1132 від 13 лютого 2018 року) скасовано реєстрацію декларації про початок виконання підготовчих робіт Будівництво житлового будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_1 від 08 серпня 2014 року №КВ083142200047, замовник - ОСОБА_1 .
Наказом Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю м. Києва видано наказ №238 від 29 серпня 2018 року Про внесення змін до наказу Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) Про скасування реєстрації декларації про початок будівельних робіт від 05 березня 2018 року №49 , яким, внесено зміни до пункту 1 наказу Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) Про скасування реєстрації декларації про початок будівельних робіт №49 від 05 березня 2018 року, а саме: слова підготовчих робіт замінено словами будівельних робіт .
Незгода позивача із зазначеними наказами відповідача зумовила його звернення до суду за захистом своїх прав.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Нормативно - правовим актом, який встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів є Закон України Закону України Про регулювання містобудівної діяльності від 17 лютого 2011 року №3038-VI (далі - Закон №3038-VI, у редакції, чинній на момент видачі дозволу на виконання будівельних робіт від 08 серпня 2014 року №КВ083142200047).
У відповідності до частин 1, 2 та 5 статті 26 Закону №3038-VI забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва.
Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів.
Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:
1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;
2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;
3) затвердження проектної документації;
4) виконання підготовчих та будівельних робіт;
5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів;
6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.
За приписами частин 1, 2, 3, 4, 5 та 8 статті 29 Закону №3038-VI основними складовими вихідних даних є:
1) містобудівні умови та обмеження;
2) технічні умови;
3) завдання на проектування.
Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.
Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.
Перелік об`єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви.
Склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об`єкта незалежно від зміни замовника.
Зміни до містобудівних умов та обмежень можуть вноситися тільки за згодою замовника.
Згідно з частинами 1 та 2 статті 34 Закону №3038-VI замовник має право виконувати будівельні роботи після:
1) направлення замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно - будівельного контролю - щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування;
2) реєстрації органом державного архітектурно - будівельного контролю декларації про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів будівництва, що належать до I-III категорій складності;
3) видачі замовнику органом державного архітектурно - будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності.
Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.
Частинами 1 та 2 статті 36 Закону №3038-VI передбачено, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що належать до I-III категорій складності, підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.
Реєстрацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводить орган державного архітектурно - будівельного контролю на безоплатній основі протягом п`яти робочих днів з дня надходження декларації.
Виконувати будівельні роботи, підключати об`єкт будівництва до інженерних мереж та споруд без реєстрації зазначеної декларації забороняється.
За наявності зареєстрованої декларації про початок виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.
З огляду на вищезазначені приписи законодавства, судом встановлено, що отриманню декларації про початок виконання будівельних робіт передує отримання замовником або проектувальником вихідних даних, розроблення та затвердження проектної документації, а також проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи.
Пунктом 8 частини 1 статті 1 Закону №3038-VI визначено, що містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Суд зазначає, що підставою для прийняття відповідачем спірних наказів №49 від 05 березня 2018 року та №238 від 29 серпня 2018 року про скасування скасовано реєстрацію декларації про початок виконання підготовчих робіт Будівництво житлового будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_1 від 08 серпня 2014 року №КВ083142200047 слугував лист Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 13 лютого 2018 року №055-1968 (вих. №073/1132 від 13 лютого 2018 року).
Зі змісту вказаного листа вбачається, що згідно з даними електронної бази документообігу Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) містобудівні умови та обмеження або будівельний паспорт по АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки: 8000000000:72:528:0011) не надавались.
У той же час, позивачем долучено до матеріалів справи Містобудівні умови та обмеження земельної ділянки на АДРЕСА_1 . Києва від 14 липня 2014 року №138/14/12/009-14, замовник ОСОБА_1 .
Судом встановлено, що станом на час видачі Містобудівних умов та обмежень діяв Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України від 07 липня 2011 року №109 (далі - Порядок №109).
Згідно з пунктом 2.1 розділу ІІ Порядку №109 містобудівні умови та обмеження є основною складовою вихідних даних.
Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом семи робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви разом із документами, передбаченими пунктом 2.2 цього розділу, у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .
У відповідності до пункту 2.2 розділу ІІ Порядку №109 для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються:
засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою;
ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі);
викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;
кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності);
черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру);
фотофіксація земельної ділянки (з оточенням);
містобудівний розрахунок з техніко - економічними показниками запланованого об`єкта будівництва.
Пунктом 2.4 розділу ІІ Порядку №109 передбачено, що розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .
Крім того, у відповідності до пунктів 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.6 та 3.7 розділу ІІІ Порядку №109 містобудівні умови та обмеження складаються з текстової та графічної частин.
Текстова частина містобудівних умов та обмежень містить розділи: Загальні дані ; Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки .
Розділ Загальні дані містить:
а) назву об`єкта будівництва;
б) інформацію про замовника;
в) наміри забудови;
г) адресу будівництва або місце розташування об`єкта;
ґ) документ, що підтверджує право власності або користування земельною ділянкою (крім випадків, передбачених пунктом 2.3 розділу II цього Порядку);
д) площу земельної ділянки;
е) цільове призначення земельної ділянки;
є) посилання на містобудівну документацію (у разі наявності);
ж) функціональне призначення земельної ділянки;
з) основні техніко-економічні показники об`єкта будівництва.
Розділ Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки містить:
а) граничнодопустиму висоту будівель;
б) максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки;
в) максимально допустиму щільність населення (для житлової забудови);
г) відстані від об`єкта, який проектується, до меж червоних ліній та ліній регулювання забудови;
ґ) планувальні обмеження (зони охорони пам`яток культурної спадщини, зони охоронюваного ландшафту, межі історичних ареалів, прибережні захисні смуги, санітарно-захисні та інші охоронювані зони);
д) мінімально допустимі відстані від об`єктів, які проектуються, до існуючих будинків та споруд;
е) охоронювані зони інженерних комунікацій;
є) вимоги до необхідності проведення інженерних вишукувань згідно з державними будівельними нормами ДБН А.2.1-1-2008 Інженерні вишукування для будівництва ;
ж) вимоги щодо благоустрою з урахуванням положень Закону України Про благоустрій населених пунктів ;
з) забезпечення умов транспортно-пішохідного зв`язку;
и) вимоги щодо наявності місць для постійного зберігання автотранспорту;
і) вимоги щодо охорони культурної спадщини з урахуванням положень Закону України Про охорону культурної спадщини ;
ї) вимоги щодо архітектурних та інженерних рішень.
Крім того, форма містобудівних умов та обмежень наведена у додатку до цього Порядку.
Графічна частина містобудівних умов та обмежень містить:
а) кадастрову довідку з містобудівного кадастру (у разі наявності);
б) черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру);
в) ситуаційний план місця розташування об`єкта будівництва;
г) викопіювання з оновленої топографо-геодезичної підоснови у масштабі 1:2000, надане замовником;
ґ) викопіювання з містобудівної документації.
З аналізу вищенаведених вимог до містобудівних умов та обмежень вбачається, що Містобудівні умови та обмеження від 14 липня 2014 року №138/14/12/009-14 містять усі необхідні розділи, відповідають за формою і змістом вимогам Порядку №109.
Також, вказані Містобудівні умови та обмеження містять у собі печатку Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) на кожному аркуші, підпис директора департаменту Целовальник С. А. Крім того, жодних доказів на підтвердження скасування вказаних містобудівних умов та обмежень у судовому або позасудовому порядку чи притягнення відповідних осіб до кримінальної відповідальності за підробку офіційного документа органу державної влади або перевищення посадових повноважень матеріали справи не містять.
Разом з тим, суд зазначає, що згідно з пунктами 2.5 та 2.6 розділу ІІ Порядку №109 містобудівні умови та обмеження складаються у двох примірниках. Перший примірник надається замовнику, а другий постійно зберігається в уповноваженому органі містобудування та архітектури, який їх видав.
У разі втрати оригіналу містобудівних умов та обмежень їх засвідчена у встановленому порядку копія надається уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви.
Таким чином, саме на орган містобудування та архітектури, який видав Містобудівні умови та обмеження, у даному випадку Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) покладено обов`язок щодо зберігання та обліку виданих замовнику містобудівних умов.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про те, що у разі втрати містобудівних умов та обмежень органом містобудування та архітектури, який їх видав, замовник не повинен нести відповідальність та зазнавати негативних наслідків, зокрема, скасування Декларації про початок виконання будівельних робіт у зв`язку з відсутністю в електронній базі документообігу Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) відомостей про видачу таких містобудівних умов.
Крім того, суд зазначає, що єдиною підставою для скасування Декларації про початок виконання будівельних робіт на Будівництво житлового будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_1 від 05 серпня 2014 року, виданої позивачу Інспекцією державного архітектурно - будівельного контролю у м. Києві, відповідач зазначає лист Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 13 лютого 2018 року №055-1968.
Проте, на думку суду, за обставин встановлених під час розгляду даної справи та надання позивачем копії Містобудівних умов та обмежень, лист Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 13 лютого 2018 року №055-1968 не може вважатись належним доказом відсутності зазначених Містобудівних умов та обмежень у позивача, оскільки відповідачем не було здійснено перевірку факту їх видачі за реквізитами вказаними у них.
Крім того, відповідач у своєму відзиві на позовну заяву зазначає, що скасовуючи реєстрацію декларації про початок будівельних робіт, зареєстровану 08 серпня 2014 року №КВ083142200047, виходив із того, що об`єкт Будівництво житлового будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_1 має ознаки самочинного будівництва, адже споруджується без належно затвердженої проектної документації.
У відповідності до частин 1 та 8 статті 36 Закону №3038-VI (у редакції, чинній на момент реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт) право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що належать до I-III категорій складності, підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт.
Замовник відповідно до закону несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації про початок виконання будівельних робіт, та виконання будівельних робіт без зареєстрованої декларації.
Згідно з підпунктом 5 пункту 3 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності від 17 січня 2017 року №1817-VIII, який набрав чинності 10 червня 2017 року та на який посилається відповідач у спірних наказах, зареєстровані до набрання чинності цим Законом декларації про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт можуть бути скасовані відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у разі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта.
Таким чином, декларація про початок виконання будівельних робіт, зареєстрована до 10 червня 2017 року, може бути скасована уповноваженим органом у разі виявлення факту подання недостовірних даних, наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта.
Згідно з пунктом 11 частини 1 статті 1 Закону №3038-VI проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об?ємно - планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об`єктів будівництва.
Відповідно до частини 1 статті 31 Закону №3038-VI проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.
Містобудівні умови та обмеження є складовою вихідних даних, таким чином, вони повинні обов`язково враховуватись під час розроблення проектної документації, а встановлення їх відсутності чи недійсності є підставою для скасування декларації про початок виконання будівельних робіт.
Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ Архстудія (код ЄДРПОУ 32723866) на підставі Містобудівних умов та обмежень від 14 липня 2014 року №2138/14/12/009-14 було розроблено проектну документацію, яка була затверджена замовником - ОСОБА_1 , згідно з наказом №1 від 17 липня 2014 року Про затвердження проектно - кошторисної документації .
Чинність вказаної проектної документації ставилась під сумнів відповідачем саме з причин не встановлення ним факту існування Містобудівних умов та обмежень.
У той же час, відповідачем не спростовано факт наявності чинних Містобудівних умов та обмежень від 14 липня 2014 року №138/14/12/009-14, відтак посилання відповідача на подання позивачем недостовірної інформації щодо Містобудівних умов та обмежень та складеної на їх підставі проектної документації, як на підставу для скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, суперечать обставинам, встановленим у ході розгляду даної справи та не підтверджуються доказами, наявними у ній.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача та скасування спірних наказів відповідача, оскільки матеріалами справи підтверджується наявність чинних, оформлених у відповідності до вимог Порядку №109 Містобудівних умов та обмежень від 14 липня 2014 року №138/14/12/009-14.
Згідно зі статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Таким чином, Департаменту з питань Державного архітектурно - будівельного контролю м. Києва приймаючи спірні накази №49 від 05 березня 2018 року Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт та №238 від 29 серпня 2018 року Про внесення змін до наказу Департаменту з питань Державного архітектурно - будівельного контролю м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з приводу ведення будівництва на об`єкті за адресою: АДРЕСА_1 , діяв поза межами повноважень та у спосіб, що визначених Конституцією та законами України, необґрунтовано, упереджено, недобросовісно, не розсудливо, без дотримання принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації.
За таких обставин, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246, 257 - 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_3 ) задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту з питань Державного архітектурно - будівельного контролю м. Києва №49 від 05 березня 2018 року Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт .
3. Визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту з питань Державного архітектурно - будівельного контролю м. Києва №238 від 29 серпня 2018 року Про внесення змін до наказу Департаменту з питань Державного архітектурно - будівельного контролю м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з приводу ведення будівництва на об`єкті за адресою: АДРЕСА_1 .
4. Присудити за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту з питань Державного архітектурно - будівельного контролю м. Києва (код ЄДРПОУ 40224921, адреса: 01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 32-А) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_3 ) понесені нею витрати по сплаті судового збору у розмірі 768, 40 грн. (сімсот шістдесят вісім гривень сорок копійок).
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення КАС України в редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя І.М. Погрібніченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2019 |
Оприлюднено | 17.12.2019 |
Номер документу | 86355107 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бєлова Людмила Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні