Ухвала
від 12.12.2019 по справі 520/2588/19
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

12 грудня 2019 року

Київ

справа №520/2588/19

адміністративне провадження №К/9901/33531/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Хохуляка В.В.,

суддів - Бившевої Л.І., Гончарової І.А.,

перевіривши касаційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області на постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 04.11.2019 у справі №520/2588/19 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Харківський незалежний центр сертифікації до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу,-

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю Харківський незалежний центр сертифікації звернувся до адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області, в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області №1006 від 14.02.2019 Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Харківський незалежний центр сертифікації (код 37365857);

- визнати протиправними дії Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області щодо проведення перевірки на підставі наказу №1006 від 14.02.2019 Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Харківський незалежний центр сертифікації (код 37365857);

- скасувати податкове повідомлення-рішення №00000531411 від 29.03.2019.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 23.07.2019 відмовлено в задоволенні позову.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 04.11.2019, скасовано рішення Харківського окружного адміністративного суду від 23.07.2019 та ухвалено нове рішення про задоволення позову.

Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції Головне управління Державної фіскальної служби у Харківській області 28.11.2019, тобто в межах строку на касаційне оскарження, звернулося з касаційною скаргою до Верховного Суду.

При вирішенні питання про відкриття касаційного провадження за зазначеною касаційною скаргою суд виходить з наступного.

Статтею 129 Конституції України однією із основних засад судочинства визначено забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Наведеним конституційним положенням кореспондує стаття 14 Закону України Про судоустрій і статус суддів від 02.06.2016 №1402-VIII.

Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Відповідно до частини першої статті 328 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.

Аналіз наведеного законодавства дозволяє дійти висновку про те, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.

Відповідно до частини третьої статті 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Відповідно до пункту 2 частини п`ятої статті 328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо:

а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;

б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;

в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;

г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.

Частиною шостою статті 12 КАС України передбачено перелік категорій справ, які відносяться до справ незначної складності.

Такий перелік не є вичерпним.

Зі змісту пункту 10 частини шостої статті 12 КАС України можна зробити висновок про те, що суд має право віднести до категорії справ незначної складності справу, яка не передбачена у вищезазначеному переліку, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.

За правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи, які підлягають розгляду за правилами загального позовного провадження у виключному порядку (частина четверта статті 12 КАС України), а також через складність та інші обставини.

Відповідно до пункту 20 частини першої статті 4 КАС України адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.

Системний аналіз вищезазначених положень процесуального закону дає підстави для висновку про те, що суд має право віднести справу до категорії малозначних за результатами оцінки характеру спірних правовідносин, предмету доказування, складу учасників та інших обставин, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС України, а також крім справ, які підлягають розгляду в порядку загального позовного провадження.

З матеріалів касаційної скарги та оскаржуваних судових рішень вбачається, що предметом позову у справі №520/2588/19 є вимоги про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області №1006 від 14.02.2019 "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Харківський незалежний центр сертифікації (код 37365857), визнання протиправними дії Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області щодо проведення перевірки на підставі наказу №1006 від 14.02.2019 та скасування податкового повідомлення-рішення №00000531411 від 29.03.2019.

Задовольняючи позовні вимоги, суд апеляційної інстанції виходив з того, що господарські операції між позивачем та його контрагентами фактично здійснені та підтверджені належним чином оформленими первинними бухгалтерськими та іншими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняють реальні зміни майнового стану підприємства, що підтверджує наявність руху його активів.

Випадків, які б виключали можливість застосування положень пункту 2 частини п`ятої статті 328 КАС України, не вбачається.

Суд за результатами оцінки елементів спору у справі №520/2588/19 дійшов висновку про те, що така справа є справою незначної складності.

Обставини, які є критерієм для віднесення вказаної справи до категорії таких, які підлягають розгляду за правилами загального позовного провадження у розумінні частин третьої та четвертої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України, а також випадки, які б виключали можливість застосування положень частини другої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.

Отже, постанова Другого апеляційного адміністративного суду від 04.11.2019, ухвалена за результатами апеляційного перегляду рішення Харківського окружного адміністративного суду від 23.07.2019 у справі щодо про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області №1006 від 14.02.2019 "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Харківський незалежний центр сертифікації" (код 37365857), визнання протиправними дії Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області щодо проведення перевірки на підставі наказу №1006 від 14.02.2019 та скасування податкового повідомлення-рішення №00000531411 від 29.03.2019, не підлягає касаційному оскарженню.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного оскарження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність відмови у відкритті касаційного провадження.

Керуючись пунктом 2 частини п`ятої статті 328, пунктом 1 частини першої статті 333 КАС України, -

у х в а л и в:

Відмовити Головному управлінню Державної фіскальної служби у Харківській області у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою на постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 04.11.2019 у справі №520/2588/19 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Харківський незалежний центр сертифікації до Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу.

Направити копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до неї матеріалами особі, яка подала касаційну скаргу.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

...........................

...........................

...........................

В.В. Хохуляк

Л.І. Бившева

І.А. Гончарова

Судді Верховного Суду

Дата ухвалення рішення12.12.2019
Оприлюднено17.12.2019
Номер документу86360465
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу

Судовий реєстр по справі —520/2588/19

Ухвала від 13.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 12.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 04.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Постанова від 04.11.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Ухвала від 06.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Рішення від 23.07.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Рішення від 23.07.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

Ухвала від 21.03.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Волошин Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні