Рішення
від 11.12.2019 по справі 160/10175/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 грудня 2019 року Справа № 160/10175/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіСидоренко Д.В. за участі секретаря судового засіданняКручини Ю.Д. за участі: представника позивача представника відповідача П`ятигорця Ю.О. Філіппової А.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДАНА-АС" до Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області про скасування рішення, -

Обставини справи: до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ДАНА-АС" до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області якому позивач просить скасувати Рішення про застосування фінансових санкцій від 22.07.2019р. №000224/04-36-40-01/23645047 до ТОВ "ДАНА-АС" складене ГУ ДФС у Дніпропетровській області на підставі Акта №36144/04-36/40-01 23645047 від 02.07.2019р.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване рішення складене відповідачем на підставі необґрунтованих даних і суб`єктивних припущень, оскільки зазначені в акті тютюнові вироби є напівфабрикатами, технологічний процес яких не завершено, які знаходяться у виробничому приміщенні та не передані на склад готової продукції, та відповідно не потребують позначення марками акцизного податку. Крім того, товариство посилається на те, що під час перевірки на з`ясовано та не надано уваги тому, що підставою для прийняття ухвали від 12.06.2019р. Шевченківського районного суд у справі №761/2191/19, якою зобов`язано старшого слідчого з ОВС 6-го ВРКП СУ ФР ОВПП ДФС повернути ТОВ "ДАНА-АС" тимчасово вилучене у кримінальному провадженні, які внесене до ЄРДР за №320181001100000 від 29.11.2018р. в ході обшуку з 05.02.2019р. по 11.02.2019р. майно, стало встановлення судом факту, що саме тютюнові вироби є напівфабрикатами і будуть вважатися готовою продукцією тільки після маркування акцизною маркою.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.10.2019 року відкрито провадження у справі та призначено підготовче засідання.

13.11.2019р. надійшов відзив на адміністративний позов, в якому відповідач просить відмовити в задоволенні адміністративного позову повністю. В обґрунтування правової позиції зазначає, що робочою інвентаризаційною комісією підприємства, у присутності представників, проведено інвентаризацію готової продукції та марок акцизного податку в містах зберігання, у ході якої встановлено зберігання тютюнових виробів в асортименті без марок акцизного податку встановленого зразка, чим порушено абз.3 ч.4 ст.11 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального . Крім того, відповідач у відзиві з посиланням на положення Інструкції по атестації технічних можливостей виробництва сигарет без фільтруючого мундштука в асортименті, що виготовляються серійно Товариством з обмеженою відповідальністю "ДАНА-АС" від 08.09.2017р., обґрунтовує позиції щодо наявності у виявлених тютюнових виробах статусу готової продукції, оскільки вказані вироби пройшли технологічний процес виробництва у повному обсязі.

25.11.2019р. до суду найшла відповідь на відзив, згідно якої позивач зазначає, зокрема, що у відзиві відповідач не вказую та не надає доказів яка саме інформація ним була отримана відносно порушень з боку позивача, яка стала підставою для проведення перевірки. Також зазначає, що сигарети було виготовлено під час пуско-налагоджувальних робіт, з метою налагодження обладнання після капітального ремонту та на час перевірки находилися у виробничому приміщенні.

03.12.2019р. від ГУ ДФС у Дніпропетровській області надійшли додаткові письмові пояснення аналогічні за змістом до відзиву на позов.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 03.12.2019р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 11.12.2019р.

В судовому засіданні представники сторін підтримали свої правові позиції в повному обсязі.

З метою встановлення всіх обставин справи, судом за клопотанням представника позивача у судовому засіданні 11.12.2019 року було допитано в якості свідка директора ТОВ "ДАНА-АС" ОСОБА_1 , який надав показання про обставини тимчасового вилучення тютюнових виробів в ході обшуку та їх повернення, обставини проведення перевірки, технологію виробництва тютюнових виробів та обставини проведення пуско-налагоджувальних робіт.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши представника позивача та представника відповідачів, враховуючи показання свідка, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Наказом ДФС України Про внесенні обладнання до Єдиного державного реєстру №214 від 26.03.2015р. з додатком (а.с.64-67), Департаменту контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів наказано внести до Єдиного державного реєстру обладнання для промислового виробництва сигарет та цигарок перелік технологічного обладнання за встановленою формою Товариства з обмеженою відповідальністю "ДАНА-АС".

Наказом Щодо відновлювальних робіт №36/1 від 28.12.2017р. (а.с.99) ТОВ "ДАНА-АС" наказано розпочати відновлювальні роботи на підприємстві після тривалого простою з 28.12.2017р.

Наказом Щодо пуско - налагоджувальних робіт №037/1 від 03.01.2018р. (а.с.100) ТОВ "ДАНА-АС" наказано розпочати пуско-налагоджувальні роботи після капітального ремонту на підприємстві з використанням необхідної кількості сировини, починаючи з 03.01.2018р.

Ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду міста Києва у справі №761/21791/19 від 12.06.2019р. (http://reestr.court.gov.ua/Review/82666829, а.с. 81-84) задоволено скаргу ТОВ ДАНА-АС на бездіяльність слідчого щодо неповернення тимчасово вилученого майна у кримінальному провадженні, яке внесено до ЄРДР за № 320 181 001 100 000 97 від 29.11.2018 року за ознаками кримінального правопорушення за ч. 1 ст. 204 КК України.

Зобов`язано старшого слідчого з ОВС 6-го відділу розслідування кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань Офісу великих платників податків ДФС Топоровського ОСОБА_2 Володимировича у кримінальному провадженні, яке внесено до ЄРДР за № 320 181 001 100 000 97 від 29.11.2018 року за ознаками кримінального правопорушення за ч.1 ст.204 КК України, повернути ТОВ ДАНА-АС тимчасово вилучене в ході обшуку в період з 05.02.2019 року по 11.02.2019 року за адресою: місто Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, 122 майно, а саме:

тютюнові вироби: Примадона - 424 ящики по 500 пачок у кожному; Високий політ - 499 ящиків по 500 пачок у кожному; Запашні - 1050 ящиків по 500 пачок у кожному; Тобаго Прима - 278 ящиків по 500 пачок у кожному; Троїцькі - 279 ящиків по 500 пачок у кожному; Три Товстуни - 541 ящик по 500 пачок у кожному; Капітан Сільвер - 297 ящиків по 500 пачок, всього 3 368 ящиків по 500 пачок у кожному, та

тютюн: 6 800 кг (34 ящика по 200 кг у кожному) та у тюках загальною вагою 9 793 кг.

Листом від 14.06.2019р. №18916/7/99-99-12-01-03-17 Департаменту податків і зборів з юридичних осіб (а.с. 128), у зв`язку зі зміною з 01.07.2019р. розміру ставки акцизного податку на тютюн та тютюнові вироби, відповідно до вимог п.17 Розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України, з метою забезпечення належного контролю за повнотою сплати сум акцизного податку з тютюнових виробів та на виконання п.п.п.4.5.2. п.п. 4.5. п.4 наказу ДФС від 17.04.2019р. №305 Про індикативні показники доходів на ІІ квартал 2019р. , необхідно провести 01.07.2019р. інвентаризацію залишків невикористаних марок акцизного податку, готової продукції, маркованої марками акцизного податку у виробника / імпортера та визначити суму доплати акцизного податку з таких обсягів.

Наказом ГУ ДФС у Дніпропетровській області Про проведення фактичної перевірки ТОВ Дана-Ас (код ЄДРПОУ 23645047) від 27.06.2019р. №3894-п (а.с. 16) наказано провести фактичну перевірку ТОВ Дана-Ас (код ЄДРПОУ 23645047) за адресою: м.Дніпро вул.Богдана Хмельницького, б.14А, з питань дотримання законодавства у сфері виробництва та обігу підакцизних товарів. Період діяльності який буде перевірятися: згідно ст.102 Податкового кодексу України. Перевірку розпочати з 01.07.2019р., тривалістю не більше 10 діб.

Вищезазначений наказ прийнятий керуючись ст.19-1, ст.20, пп.75.1.3 п. 75.1 ст. 75 та на підставі пп.80.2.5 п. 80.2 ст.80 Податкового кодексу України.

За результатами перевірки 02.07.2019р. перевіряючими ОСОБА_3 та ОСОБА_4 складено Акт про проведення інвентаризації готової продукції та марок акцизного податку на ТОВ Дана - Ас №36144/04-36-40-01/23645047 (а.с. 11-13) , згідно якого встановлено, що у ході перевірки 01.07.2019р. було встановлено зберігання тютюнових виробів в асортименті без марок акцизного податку встановленого зразка, а саме: Примадонна - 424 ящики по 500 пачок у кожному; Високий політ - 499 ящиків по 500 пачок у кожному; Запашні - 1049 ящиків по 500 пачок у кожному; Тобаго Прима - 279 ящиків по 500 пачок у кожному; Троїцькі - 279 ящиків по 500 пачок у кожному; Три Товстуни - 542 ящики по 500 пачок у кожному; Капітан Сільвер - 298 ящиків по 500 пачок у кожному, чим порушено абз.3 ч.4 ст.11 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального .

Відповідно до висновків вищезазначеного Акту, за порушення абз.3 ч.4 ст.11 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального передбачена відповідальність абз.16 ч.2 ст.17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального . Також зазначені наступні додатки (а.с. 14-15, 69-71, 86):

акт зняття залишків у виробничих приміщеннях від 01.07.2019р. об`єкта торгівлі та громадського харчування, додаток №1;

акт контрольної перевірки інвентаризації цінностей на акцизні марки , готова продукція 01.07.2019р. (склад готової продукції), додаток №2;

бухгалтерська довідка від 01.07.2019р. №126, додаток №3;

приходні накладні на тютюнові вироби на 4 аркушах;

акт відмови від підпису, ознайомлення та отримання додатку №1.

Згідно Додатку до акту перевірки від 01.07.2019р. об`єкта торгівлі та громадського харчування про зняття залишків тютюнових виробів (додаток №1, за підписом від ДФС ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , від господарюючого суб`єкта - від підпису відмовився, а.с. 15) вказані дані про наявний товар, що знаходиться на збережені загальною вартістю 530430,14 грн. (сім позицій, без марок акцизного податку).

Згідно Акту контрольної інвентаризації цінностей на Акцизні марки, готова продукція 01 липня 2019р. (склад готової продукції (Додаток №2 а.с. 14, за підписами голови інвентаризаційної комісії Суббота О.В., членів інвентаризаційної комісії - Собко С.В., ОСОБА_5 , в присутності - ОСОБА_3 , ОСОБА_4 ) у графах 1 Акцизна марка та 2 Готова продукція усіх колонок вказані прочерки.

Згідно бухгалтерської довідки вих.№126 від 01.07.2019р. станом на 01.07.2019р. на балансі підприємства ТОВ Дана - Ас на балансі підприємства обліковується незавершене виробництво згідно наступного переліку:

сигарети б/ф Запашні 524500 пачок;

сигарети б/ф Примадонна 213000 пачок;

сигарети б/ф Тобаго Прима 139500 пачок;

сигарети б/ф Високий політ 249500 пачок;

сигарети б/ф Капітан Сільвер 149000 пачок;

сигарети б/ф Три Товстуни 271000 пачок;

сигарети б/ф Троїцькі 139500 пачок.

Також у довідці зазначено, що вищевказане незавершене виробництво було повернуто підприємству (24.06.2019р. - навантажено, 25.06.2019-26.06.2019р. - розвантажено на підприємстві) згідно рішення суду від 12.06.2019р. по справі №761/21791/19. На теперішній час, підприємством, повернуте майно не було розпаковане та оглянуто, тобто невідомо, чи придатне вищевказане майно для подальшої доробки та передачі на реалізацію, а саме наклеювання марки акцизного податку.

На підставі акту про результати фактичної перевірки №36144/04-36-40-01/23645047 від 02.07.2019р., Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області 22.07.2019р. прийнято Рішення про застосування фінансових санкцій №000224/04-36-40-01/23645047 (а.с. 27-28), згідно якого до ТОВ "ДАНА-АС" застосовані фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 1060860,28 грн. - за зберігання тютюнових виробів в асортименті без марок акцизного податку встановлено зразка.

Не погодившись з зазначеним Рішенням про застосування фінансових санкцій позивач звернувся до суду з даним позовом.

Перевіряючи правомірність прийняття податковим органом оскаржуваного Рішення про застосування фінансових санкцій по справі, суд виходить з наступного.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначаються Законом України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" (з наступними змінами та доповненнями, далі - Закон №481/95-ВР).

Відповідно до абзацу 3 частини четвертої статті 11 Закону № 481/95-ВР передбачено, що алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.

За визначеннями п.п.14.1.107,14.1.109п.14.1ст.14 Податкового кодексу України (ПК України) марка акцизного податку - це спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів; маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів - це наклеювання марки акцизного податку на пляшку (упаковку) алкогольного напою чи пачку (упаковку) тютюнового виробу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України щодо виробництва, зберігання та продажу марок акцизного податку.

Пунктом 226.3 статті 226 ПК України передбачено, що виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюються відповідно до положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1251 затверджено "Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів".

Пунктом 24 вказаного Положення передбачено, що ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України маркованих з порушенням вимог цього Порядку алкогольних напоїв та тютюнових виробів забороняється.

Частиною першою статті 17 Закону №481/95-ВР встановлено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Відповідно до абз. 16 ч.2 ст.17 Закону №481/95-ВР до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку, - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17000 гривень.

Зміст вказаної норми свідчить, що законодавцем визначено відповідальність у вигляді штрафу саме за виробництва, зберігання, транспортування, реалізацію алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні, визначені Законом України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні (далі - Закон №996-XIV), стаття 1 якого визначає бухгалтерський облік як процес виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень.

Частинами 1-2 ст.3 Закону N 996-XIV передбачено, що метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан та результати діяльності підприємства. Бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов`язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженою наказом міністерства фінансів України №291 від 30.11.1999р. (далі - Інструкція №291), встановлює призначення і порядок ведення рахунків бухгалтерського обліку для узагальнення методом подвійного запису інформації про наявність і рух активів, капіталу, зобов`язань та факти фінансово-господарської діяльності підприємств, організацій та інших юридичних осіб (крім банків, бюджетних установ та підприємств, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності) незалежно від форм власності, організаційно-правових форм і видів діяльності, а також виділених на окремий баланс філій, відділень та інших відособлених підрозділів юридичних осіб (далі - підприємства). Ведення позабалансових рахунків здійснюється за простою системою (без застосування методу подвійного запису).

Абзацом 2 розділу І Інструкції №291 визначено, що План рахунків бухгалтерського обліку є переліком рахунків і схем реєстрації та групування на них фактів фінансово-господарської діяльності (кореспонденція рахунків) у бухгалтерському обліку. У ньому за десятковою системою наведені коди (номери) й найменування синтетичних рахунків (рахунків першого порядку) й субрахунків (рахунків другого порядку). Першою цифрою коду визначено клас рахунків, другою - номер синтетичного рахунку, третьою - номер субрахунку. Контирування документів первинного обліку, ведення регістрів бухгалтерського обліку здійснюється із застосуванням, щонайменше, коду класу й коду синтетичного рахунку.

З системного аналізу наведених норми слідує, що факти фінансово-господарської діяльності фіксуються у відповідних рахунках бухгалтерського обліку, який є обов`язковим видом обліку та здійснюється з метою виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень.

Отже в даному випадку, наявність у виявленої тютюнової продукції статусу готової продукції, яка і має відповідно до положень абз.3 ч.4 ст.11 Закону №481/95-ВР позначатися марками акцизного податку, має бути встановлена на підставі відомостей бухгалтерського обліку.

Відповідного до Класу 2. Запаси Інструкції №291 рахунки цього класу призначені для узагальнення інформації про наявність і рух належних підприємству готової продукції, товарів, предметів праці, що призначені для обробки, переробки, використання у виробництві і для господарських потреб, а також засобів праці, які підприємство включає до складу малоцінних та швидкозношуваних предметів.

Рахунок 25 "Напівфабрикати" - призначений для обліку та узагальнення інформації про наявність та рух напівфабрикатів власного виробництва. Облік напівфабрикатів власного виробництва на окремому рахунку ведуть підприємства, у яких напівфабрикати, крім використання у виробництві, реалізуються на сторону як готова продукція. До напівфабрикатів належить продукція, що не пройшла всіх установлених технологічним процесом стадій виробництва й потребує доопрацювання або укомплектування. Зокрема, на цьому рахунку можуть обліковуватися виготовлені підприємством напівфабрикати: чавун передільний у чорній металургії; сира гума і клей в гумовій промисловості; сірчана кислота на азотно-туковому комбінаті хімічної промисловості; солод у пивоварній промисловості; пряжа і сирова тканина в текстильній промисловості.

Рахунок 26 "Готова продукція" призначено для узагальнення інформації про наявність та рух готової продукції підприємства. До готової продукції належить продукція, обробка якої закінчена та яка пройшла випробування, приймання, укомплектування згідно з умовами договорів із замовниками і відповідає технічним умовам і стандартам.

Згідно оборотно - сальдовою відомістю по рахунку: 25 за 01.01.2012 - 30.06.2019 (а.с. 72, сформованого 01.07.2019 в 09:27:46) на відповідному рахунку зазначені у розділі дебіт (сальдо на кінець періоду) наступні тютюнові вироби загальною вартістю 530430,15 у кількості 1686000:

сигарети б/ф Високий політ у кількості 249500, вартістю 78494,85;

сигарети б/ф Запашні у кількості524500, вартістю 165012,23;

сигарети б/ф Капітан Сільвер у кількості 149000, вартістю 46876,69;

сигарети б/ф Примадонна у кількості 213000, вартістю 67011,64;

сигарети б/ф Тобаго Прима у кількості 139500, вартістю 43887,90;

сигарети б/ф Три Товстуни у кількості 271000, вартістю 85258,94;

сигарети б/ф Троїцькі у кількості 139500, вартістю 43887,90.

Таким чином, вищезазначені тютюнові вироби загальною вартістю 530430,15 грн., з якої і обрахованого фінансову санкцію у вигляді штрафу в розмірі 200%, є напівфабрикатами, тобто продукція, що не пройшла всіх установлених технологічним процесом стадій виробництва й потребує доопрацювання або укомплектування. У зв`язку з чим, до закінчення обробки, проходження випробування, приймання, укомплектування, не мала позначатися марками акцизного податку.

Крім того, як визначено п.5 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 червня 2003 року № 790 (з наступними змінами та доповненнями, далі - Порядок №790), підставою для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є: акт перевірки додержання суб`єктом господарювання встановлених законодавством вимог, обов`язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства.

Відповідно до пп. 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Пунктом 75.1 ст.75 ПК України визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 75.1.3 п.75.1 ст.75 визначено, що фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Порядок проведення фактичної перевірки визначений статтею 80 ПК України, згідно п.п.80.2.5. п.80.2 якої фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.

З аналізу наведеної норми слідує, що однією із підстав для проведення фактичної перевірки є інформація про порушення суб`єктом господарювання вимог законодавства в частині, зокрема виробництва, обліку, зберігання та транспортування тютюнових виробів.

До матеріалів справи відповідачем, надано лист від 14.06.2019р. №18916/7/99-99-12-01-03-17 Департаменту податків і зборів з юридичних осіб, який, як зазначалося вище, не містить жодної інформації щодо допущення позивачем вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування тютюнових виробів, внаслідок чого не може розцінюватися як інформація про порушення вимог законодавства.

Інших доказів наявності інформації про порушення позивачем вимог законодавства, з якими положення ст.80.2 ПК України пов`язують можливість призначення фактичної перевірки платника податків, контролюючим органом до суду не надано, що свідчить про відсутність підстав для проведення фактичної перевірки ТОВ "ДАНА-АС".

Згідно ч.1 ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на вищевказане та враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що оспорюване рішення відповідача не відповідає нормам податкового законодавства, що є підставою для задоволення позову.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Згідно із ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до ч.1 ст.98 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у постанові суду або ухвалою.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 15912,90 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням №356 від 16.10.2019 року.

Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати Рішення про застосування фінансових санкцій №000224/04-36-40-01/23645047 від 22.07.2019 року.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ДАНА-АС" (вул.Б.Хмельницького, буд.14-А, м.Дніпро, 49081; код ЄДРПОУ 23645047) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 15912,90 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області (вул.Сімферопольська, буд.17-а, м.Дніпро, 49600; код ЄДРПОУ 39394856).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 17.12.2019 року.

Суддя Д.В. Сидоренко

Дата ухвалення рішення11.12.2019
Оприлюднено18.12.2019
Номер документу86377419
СудочинствоАдміністративне
Сутьскасування рішення

Судовий реєстр по справі —160/10175/19

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 19.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 03.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Постанова від 02.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Рішення від 11.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

Ухвала від 03.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сидоренко Дмитро Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні