Ухвала
від 13.12.2019 по справі 915/4/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

УХВАЛА

13 грудня 2019 року Справа № 915/4/16

м.Миколаїв

Кредитори :

1. Публічне акціонерне товариство «ВТБ Банк» , 01004, м.Київ, бульвар Тараса Шевченка/вул. Пушкінська, 8/26.

2. Товариство з обмеженою відповідальністю «Тріада-ТД» , 54030, м.Миколаїв, вул. Адмірала Макарова, 40/3.

3. « Globewood United LLP» Company Reg.N: OC 317975, adress: 12 Greville Street, Farringdon, London EC1N 8 SB, England, Great Britain, Партнерство з обмеженою відповідальністю « Globewood United LLP» , 12 Гревіл Стріт, Фаррінгтон, Лондон, Англія, Велика Британія, представник: Волик М.С., адреса представника (для листування): 54030, м.Миколаїв, вул. Адмірала Макарова, 40.

4. Державна податкова інспекція у Центральному районі м.Миколаєва Головного управління Державної фіскальної служби у Миколаївській області, 54030, м.Миколаїв, вул. Потьомкінська, 24/2.

Банкрут : Товариство з обмеженою відповідальністю «СТРОЙЭНЕРГОСНАБ» , 54017, м.Миколаїв, пр. Леніна, 70.

Ліквідатор : Глеваський Віталій Васильович, 09117, Київська обл., м.Біла Церква, вул. Надрічна, 68.

Головне територіальне управління юстиції у Миколаївській області , 54029, м.Миколаїв, вул. 8 Березня, 107.

Заявник - Акціонерне товариство ВТБ Банк , 01024, м.Київ, Бульвар Т.Шевченко/вул. Пушкінська, буд. 8/26, ідентифікаційний номер 14359319.

Товарна біржа Київська універсальна , 03035, м.Київ, вул. Патріарха Мстислава Скрипника, буд. 40, прим. 1001, ідентифікаційний код 34048731.

Суддя Ткаченко О.В.

В судовому засіданні 12.12.2019р. приймали участь представники:

від кредиторів:

від банкрута: Глеваський В.В. - ліквідатор.

в судовому засіданні приймають участь:

в судове засідання 13.12.2019р. представники учасників справи не з`явились.

СУТЬ СПОРУ : про банкрутство ТОВ Стройэнергоснаб .

17.07.2019р. від заставного кредитора - ПАТ ВТБ Банк до суду надійшла заява про визнання недійсними результатів аукціону з продажу майна банкрута, який відбувся 08.05.2019р.

Ухвалою суду від 22.07.2019р. вказану заяву було прийнято судом повідомлено сторонам, що про дату розгляду заяви учасників справи буде повідомлено додатково після

Ухвалою суду від 20.09.2019р. було поновлено провадження у справі .повідомлено учасникам справи про банкрутство, що розгляд справи, в т.ч. заяви ПАТ ВТБ Банк про визнання результатів аукціону недійсними та визнання недійсним договору купівлі-продажу, укладеного з переможцем конкурсу з продажу майна ТОВ Стройенергоснаб .проведеного 08.05.2019р. відбудеться 24.10.2019р.

22.10.2019р. від товарної біржі Київська універсальна до суду надійшов відзив на скаргу банку, в якому біржа повідомляє про проведення аукціону з продажу майна банкрута у відповідності до норм Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та відсутність порушень прав банку при проведенні аукціону 08.05.2019р.

23.10.2019р. від ліквідатора до суду надійшов відзив на скаргу банку, в якому він зазначає, що аукціон 08.05.2019р. був проведений у відповідності до приписів Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , права ПАТ ВТБ Банк при цьому порушені не були, тому просить суд у задоволенні заяви банку відмовити.

Судове засідання, призначене на 24.10.2019р. не відбулось про що учасникам справи було направлене відповідне повідомлення та ухвалою суду від 01.11.2019р. учасникам справи було повідомлено, що розгляд справи, в т.ч.заяви банку відбудеться 28.11.2019р.

13.11.2019р. від ПАТ ВТБ Банк до суду надійшло уточнення до заяви про визнання результатів аукціону недійсним з урахуванням норм Кодексу України з процедур банкрутства, який почав діяти з 21.10.2019р.

28.11.2019р. від ліквідатора до суду надійшло клопотання про залучення до матеріалів справи роздруківки з сайту ВГСУ/МЮУ оголошень про проведення другого повторного аукціону з продажу майна банкрута та про результати проведення такого аукціону.

В судовому засіданні 28.11.2019р. в присутності представника ПАТ ВТБ Банк та ліквідатора суд за клопотанням представника ПАТ ВТБ Банк оголосив перерву до 12.12.2019р.

Ухвалою суду від 28.11.2019р. суд повідомив інших учасників справи про оголошення перерви в судовому засіданні 28.11.2019р. до 12.12.2019р. Явка учасників справи в судове засідання обов`язковою не визнавалась.

Представник ПАТ ВТБ Банк в судове засідання не з`явився, відповідей на відзиви ліквідатора та ТБ Київська універсальна не надав.

12.12.2019р. за результатами розгляду даної заяви, суд оголосив вступну та резолютивну частини ухвали.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів у їх сукупності, а також приймаючи до уваги, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, суд встановив наступні обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю Стройенергоснаб постановою господарського суду від 02.02.2016р. визнано банкрутом за ознаками ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ліквідатором призначено голову ліквідаційної комісії Герман Оксану Степанівну з наданням ліквідатору повноважень відповідно до положень Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ухвалою суду від 12.04.2016р. був затверджений реєстр вимог кредиторів, до якого, зокрема, були включені вимоги ПАТ ВТБ Банк в сумі 162 398 270,93 грн., окремо, як забезпечені заставою майна банкрута.

Ухвалою суду від 10.10.2018р. було звільнено Герман О.С. від виконання обов`язків ліквідатора ТОВ Стройенергоснаб , та за клопотанням ПАТ ВТБ Банк , ліквідатором ТОВ Стройенергоснаб було призначено арбітражного керуючого Глеваського В.В., якого зобов`язано здійснити ліквідацію боржника відповідно до вимог Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Ліквідатор приступив до виконання своїх повноважень, в т.ч. розпочав дії з організації продажу майна банкрута: провів інвентаризацію майна банкрута, провів конкурс для визначення організатора аукціону, отримав згоду заставного кредитора на продаж заставного майна (а.с.33 т.6). Вказані дії ліквідатор відображав у звітах про проведену діяльність, які надавав до суду.

З огляду на відмову торгуючої організації, первісно визначеної ліквідатором як переможець конкурсу з визначення організатора торгів, ліквідатором був організований та проведений новий конкурс з визначення кандидатури організатора аукціону з продажу майна ТОВ Стройенергоснаб .

За результатами конкурсу ліквідатором було визначено переможцем конкурсу з визначення організатора аукціону товарну біржу Київська універсальна (а.с.80 т.6).

21.02.2019р. (22.02.2019р. на сайті МЮУ) за №57679 на сайті Вищого господарського суду України організатором аукціону було розміщено оголошення про проведення аукціону з продажу цілісного майнового комплексу (в порядку ст. 44. ч. 5 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом ) ТОВ Стройэнергоснаб лотом №1 початковою вартістю 332 164 735 грн.

26.02.2019р. за №57792 на сайтах ВГСУ та МЮУ організатор аукціону розмістив повідомлення про те, що аукціон з продажу майна банкрута, призначений на 25.03.2019р. не відбувся у зв`язку з відсутністю заяв на участь в аукціоні.

27.02.2019р. за №57823 на сайтах Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України було розміщено оголошення про проведення повторного аукціону з продажу майна ТОВ Стройенергоснаб , призначеного на 29.03.2019р. з початковою вартістю лоту 265731788 грн. 51 коп., без ПДВ. Час та місце проведення аукціону 29 березня 2019 року о 10:00 год. За адресою: м. Київ, вул. Патріарха Мстислава Скрипника, буд. 40, прим.1001, офіс 24. Крок аукціону 1% від встановленої початкової вартості лоту. Можливість зниження початкової вартості: Аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 50% початкової вартості, вказаної в оголошенні. Заяви на участь в аукціоні приймаються організатором аукціону в робочі дні з 10-00 до 15-00 години з моменту опублікування оголошення про проведення аукціону на веб-сайтах Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України до 04.03.2019 року включно за адресою: м. Київ, вул. Патріарха Мстислава Скрипника, буд. 40, прим.1001, офіс 24.

05.03.2019р. за № 57943 на сайтах ВГСУ та Міністерства юстиції України було розміщено повідомлення про те, що повторний аукціон з продажу цілісного майнового комплексу ТОВ Стройэнергоснаб (код ЄДРПОУ 30125597), призначений на 29.03.2019, визнаний таким, що не відбувся, згідно положень статті 55 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом у зв`язку із відсутністю заяв на участь в аукціоні (останнім терміном прийому заяв визначено 15.00 год 04.03.2019 включно).

05.03.2019р. за №57974 на сайті ВГСУ (06.03.2019р. на сайті МЮУ) організатор аукціону розмістив оголошення про проведення другого повторного аукціону з продажу цілісного майнового комплексу ТОВ Стройенергоснаб . Початкова ціна продажу лоту визначена в сумі 12585430 грн. 81 коп., без ПДВ. Час та місце проведення аукціону 08 квітня 2019 року о 16:00 год. За адресою: м. Київ, вул. Патріарха Мстислава Скрипника, буд. 40, прим.1001, офіс 24. Крок аукціону 1% від встановленої початкової вартості лоту Можливість зниження початкової вартості - Аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 50% початкової вартості, вказаної в оголошенні. Заяви на участь в аукціоні приймаються Організатором аукціону в робочі дні з 10-00 до 15-00 години з моменту опублікування оголошення про проведення аукціону на веб-сайтах Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України до 11.03.2019 року включно за адресою: м. Київ, вул. Патріарха Мстислава Скрипника, буд. 40, прим.1001, офіс 24.

12.03.2019р. за №58077 на сайтах Вищого господарського суду України та міністерства юстиції України організатором аукціону було розміщено повідомлення про те, що другий повторний аукціон з продажу цілісного майнового комплексу ТОВ Стройенерноснаб не відбувся у зв`язку із відсутністю заяв на участь в аукціоні (останнім терміном прийому заяв визначено 15.00 год 11.03.2019 включно).

21.03.2019р. за №58314 на сайтах Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України організатором аукціону було розміщено оголошення про проведення аукціону з продажу майна ТОВ Стройенергоснаб лот №1 Нежитлова будівля магазину літ. А-2 , загальною площею 2173,9 кв.м., що знаходиться за адресою: Миколаївська обл АДРЕСА_1 , м. Миколаїв, пр. Леніна, буд.53. Початкова вартість лоту №1: 15 499 400 (п`ятнадцять мільйонів чотириста дев`яносто дев`ять тисяч чотириста) грн. 00 коп., без ПДВ. Час та місце проведення аукціону 22 квітня 2019 року о 10:00 год. За адресою: м. Київ, вул. Патріарха Мстислава Скрипника, буд. 40, прим.1001, офіс 24. Крок аукціону 1% від встановленої початкової вартості лоту Можливість зниження початкової вартості відсутня. Заяви на участь в аукціоні приймаються Організатором аукціону в робочі дні з 09-00 до 15-00 години з моменту опублікування оголошення про проведення аукціону на веб-сайтах Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України до 25.03.2019 року (до 09-30 години) включно за адресою: Київська обл., м. Біла Церква, вул. Олеся Гончара, буд.5, оф.2.

25.03.2019р. за №58371 на сайтах Вищого господарського суду України та міністерства юстиції України організатором аукціону було розміщено повідомлення про те, що аукціон з продажу майна ТОВ Стройенерноснаб не відбувся у зв`язку із відсутністю заяв на участь в аукціоні (останнім терміном прийому заяв визначено 09.30 год 25.03.2019 включно).

28.03.2019р. за №58460 на сайтах 58314 на сайтах Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України організатором аукціону було розміщено оголошення про проведення повторного аукціону з продажу майна ТОВ Стройенергоснаб . ЛОТ №1 Нежитлова будівля магазину літ. А-2 , загальною площею 2173,9 кв.м., що знаходиться за адресою: Миколаївська обл., м. Миколаїв, пр. Леніна, буд.53. Початкова вартість лоту №1: 12 399 520(дванадцять мільйонів триста дев`яносто дев`ять тисяч п`ятсот двадцять) грн. 00 коп., без ПДВ. Час та місце проведення аукціону 26 квітня 2019 року о 12:00 год. За адресою: м. Київ, вул. Патріарха Мстислава Скрипника, буд. 40, прим.1001, офіс 24. Крок аукціону 1% від встановленої початкової вартості лоту. Заяви на участь в аукціоні приймаються Організатором аукціону в робочі дні з 09-00 до 15-00 години з моменту опублікування оголошення про проведення аукціону на веб-сайтах Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України до 01.04.2019 року (до 09-30 години) включно за адресою: Київська обл., м. Біла Церква, вул. Олеся Гончара, буд.5, оф.2.

02.04.2019р. за №58371 на сайті Вищого господарського суду України та 01.04.2019р. на сайті Міністерства юстиції України організатором аукціону було розміщено повідомлення про те, що повторний аукціон з продажу майна ТОВ Стройенерноснаб не відбувся у зв`язку із відсутністю заяв на участь в аукціоні (останнім терміном прийому заяв визначено 09.30 год 01.04.2019 включно).

04.04.2019р. на сайтах Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України за №58625 організатором аукціону було розміщено оголошення про проведення другого повторного аукціону з продажу майна банкрута лот №1 - Нежитлова будівля магазину літ. А-2 , загальною площею 2173,9 кв.м., що знаходиться за адресою: Миколаївська обл., м. Миколаїв, пр. Леніна, буд.53. Початкова вартість лоту №1: 9 919 616(дев`ять мільйонів дев`ятсот дев`ятнадцять тисяч шістсот шістнадцять) грн. 00 коп., без ПДВ. Час та місце проведення аукціону 08 травня 2019 року о 10:00 год. За адресою: м. Київ, вул. Патріарха Мстислава Скрипника, буд. 40, прим.1001, офіс 24. Крок аукціону 1% від встановленої початкової вартості лоту Можливість зниження початкової вартості Аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 25% початкової вартості, вказаної в оголошенні. Заяви на участь в аукціоні приймаються Організатором аукціону в робочі дні з 09-00 до 15-00 години з моменту опублікування оголошення про проведення аукціону на веб-сайтах Міністерства юстиції України та Вищого господарського суду України до 08.04.2019 року (до 09-30 години) включно за адресою: Київська обл., м. Біла Церква, вул. Олеся Гончара, буд.5, оф.2.

11.05.2019р. за №59389 на сайтах Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України організатором аукціону було розміщено повідомлення про результати проведення другого повторного аукціону з продажу майна ТОВ Стройенергоснаб та зазначено, що другий повторний аукціон з продажу майна ТОВ Стройэнергоснаб (код ЄДРПОУ 30125597) по лоту №1, призначений на 08.05.2019р за адресою: м. Київ, вул. Шовковична, буд.12, оф.309, визнаний таким, що відбувся. Лот №1 реалізовано за ціною - 2479904 (два мільйони чотириста сімдесят дев`ять тисяч дев`ятсот чотири) грн. 00 коп., без ПДВ.

ПАТ ВТБ Банк , не погодившись з результатами проведеного 08.05.2019р. другого повторного аукціону з продажу майна банкрута, звернувся до суду з відповідною заявою та просить суд визнати результати даного аукціону недійсними а також визнати недійсним договір купівлі-продажу, укладений за результатами проведеного спірного аукціону.

Заява банку мотивована тим, що по-перше , аукціон 08.05.2019р. відбувся не у місці, визначеному в оголошенні, чим не забезпечено належний доступ учасникам до аукціону та створено перешкоди потенційним покупцям; по-друге , у оголошенні про проведення аукціону був визначений строк для подання заявок на участь в аукціоні, який був занадто короткий, що не сприяло забезпеченню можливості прийняти участь у аукціоні якомога ширшому колу осіб; по-третє , на нерухомому майні не було розміщено оголошення про його продаж, аналогічне за змістом опублікованому на сайтах Вищого господарського суду України та Міністерства юстиції України, при цьому текст оголошення про продаж був розміщений з бокової частини будівлі, тоді як, на переконання банку, розташування оголошення на центральній частині біля центрального входу було б помітнішим; по-четверте , банк зазначає, що ліквідатором всупереч вимогам ст. 42 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом було здійснено реалізацію заставного майна банкрута без узгодження ціни продажу із заставним кредитором, та за не найвищою ціною, що призвело до невиправданого заниження ціни продажу майна боржника та, як наслідок, порушення прав та інтересів заставного кредитора на максимальне задоволення своїх забезпечених вимог за рахунок предмета застави; по-п`яте , оскаржуваний аукціон був проведений попри існування заборон на його проведення, а саме: ухвалою суду від 23.04.2019р. у справі №915/4/16 було задоволено заяву ТОВ НОТЕС про забезпечення позову та заборонено проведення другого повторного аукціону, та ухвалою Заводського районного суду м.Миколаєва від 29.04.2019р. у справі №487/3210/19 у кримінальному провадженні №12019150030001556 накладено арешт на майно, яке належить ТОВ Стройенерноснаб .

Спори, які виникають при проведенні та виконанні результатів аукціонів, у тому числі про визнання недійсними договорів купівлі-продажу майна, розглядаються в межах провадження у справі про банкрутство.

Спірний аукціон відбувся 08.05.2019р., тому в даному випадку до даних правовідносин застосовуються положення Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Розділом ІV Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом врегульовано порядок продажу майна в провадженні у справі про банкрутство.

Так, згідно з положеннями ч. 3 ст. 55 даного Закону результати аукціону, проведеного з порушенням вимог закону, можуть бути визнані в судовому порядку недійсними. Визнання результатів аукціону недійсними тягне за собою визнання недійсним укладеного з переможцем договору купівлі-продажу.

Статтями 64-66 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом визначено порядок проведення аукціону, особливості проведення повторного аукціону та особливості проведення аукціону з можливістю зниження початкової вартості.

Відповідно до ч.1 ст. 63 вказаного Закону, організатор забезпечує доступ до місця проведення аукціону учасникам аукціону, замовнику аукціону та особам, указаним замовником, працівникам державних органів при виконанні їхніх службових обов`язків та представникам засобів масової інформації.

Приписами ч. 8 ст. 49 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом встановлено, що замовнику та організатору забороняється встановлювати вимоги, вчиняти дії чи виявляти бездіяльність, що будь-яким чином порушують рівність учасників аукціону або допускають їх дискримінацію. Усім учасникам аукціону гарантується рівний доступ до будь-якої інформації про майно, виставлене для продажу, а також про хід підготовки та проведення аукціону.

Таким чином у випадку зміни місця проведення аукціону, організатор повинен забезпечити вільний доступ до нового місця проведення для учасників, замовнику та особам, вказаним замовником, працівникам державних органів при виконання їхніх службових обов`язків та представникам засобів масової інформації.

Так, матеріали справи свідчать, що і учасники аукціону і замовник аукціону були належним чином повідомлені про зміну адреси проведення оскаржуваного аукціону, що підтверджується копіями відповідних листів, наданими організатором аукціону (а.с.230-232 т.8). При цьому, організатор аукціону зазначає, що до нього не надходило заяв від будь-яких представників засобів масової інформації чи працівників державних органів про бажання бути присутнім на оспорюваному аукціоні.

Також організатор аукціону зазначає, та суд погоджується з даним твердженням, що зміна місця проведення аукціону не створила перешкод для потенційних покупців для участі у аукціоні, оскільки аукціон був проведений 8 травня 2019 року, а кінцевий строк для подання заявок на участь у аукціоні (і, відповідно, набуття потенційним покупцем статусу учасника аукціону) закінчився 8 квітня 2019 року.

Стосовно того, що організатором аукціону був встановлений занадто короткий строк для подання заявок на участь аукціоні а також стосовно відсутності на об`єкті продажу оголошення про такий продаж, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Порядок оголошення та повідомлення про проведення аукціону визначений статтею 58 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , та відповідно до якого, організатор аукціону не пізніше як за 15 робочих днів до дня початку аукціону оприлюднює на веб-сайті державного органу з питань банкрутства та Вищого господарського суду України (при проведенні електронних торгів - також на своєму веб-сайті) оголошення про проведення аукціону , а також письмово повідомляє про проведення аукціону власника майна, замовника та інших осіб, визначених замовником. Під час продажу на аукціоні права вимоги про проведення аукціону також повідомляється боржник. Під час продажу на аукціоні нерухомого майна оголошення повинно бути також розміщено на нерухомому майні. Організатор аукціону забезпечує доступ до інформації про майно, що підлягає продажу, а також можливість ознайомитися з майном за його місцезнаходженням.

Відповідно до норм статті 59 вказаного Закону, оголошення про проведення аукціону на веб-сайті повинно містити відомості про:

майно, що продається, його характеристику та місцезнаходження;

час та місце проведення аукціону (для електронних торгів - веб-сайт, на якому проводяться електронні торги, та період часу, протягом якого проводяться торги);

початкову вартість та відомості про можливість її зниження на тому ж аукціоні;

розмір та порядок внесення гарантійного внеску;

можливість надання переможцю податкової накладної;

продавця майна (найменування, місцезнаходження, засоби зв`язку);

порядок, місце, строк і час представлення заявок на участь в торгах;

порядок оформлення участі в торгах, перелік документів і вимоги, що пред`являються учасникам, до їх оформлення;

порядок і критерії виявлення переможця торгів;

строки платежів, реквізити рахунків, на які вносяться платежі;

організатора аукціону (найменування, місцезнаходження, засоби зв`язку);

спосіб отримання додаткової інформації про проведення аукціону.

В оголошенні наводиться текст договору, що укладається на аукціоні, крім умови про ціну та зазначення особи покупця.

Якщо аукціон є повторним або проводиться у зв`язку з розірванням договору, укладеного на попередньому аукціоні, про це зазначається в оголошенні із вказівкою на адресу сторінки веб-сайту, на якій розміщено інформацію про проведення попереднього аукціону.

Якщо продажу підлягає земельна ділянка, то у характеристиці майна зазначається її розмір, цільове призначення, наявність комунікацій тощо.

Якщо продажу підлягає будівля, споруда, приміщення, квартира, то у характеристиці майна зазначаються план, загальна площа та житлова площа, кількість кімнат (приміщень), їх площа та призначення, матеріали стін, кількість поверхів, поверх або поверхи, на яких розташоване приміщення (квартира), інформація про підсобні приміщення та споруди, відомості про земельну ділянку, на якій розташована будівля, споруда, право на земельну ділянку, що переходить до покупця будівлі, споруди, приміщення, квартири тощо.

Якщо продажу підлягає транспортний засіб, то у характеристиці майна зазначаються марка, модель, рік випуску, об`єм двигуна, вид пального, пробіг, комплектація, потреба у ремонті, колір тощо.

Якщо продажу підлягають акції (частки) у статутному (складеному) капіталі господарського товариства, то в характеристиці майна зазначаються назва господарського товариства, його ідентифікаційний код, місцезнаходження, засоби зв`язку, розмір статутного (складеного) капіталу, кількість акцій (розмір часток), що пропонуються до продажу, номінальна вартість однієї акції, форма існування акцій, середньоспискова кількість працівників, площа та правовий режим земельної ділянки, що належить господарському товариству, балансова вартість основних фондів, знос основних фондів, балансовий прибуток, дебіторська заборгованість, кредиторська заборгованість, основні види продукції (робіт, послуг) та її обсяг, відомості про реєстратора цінних паперів. За звітний період при цьому береться останній фінансовий рік діяльності.

Якщо продажу підлягає майнове право, право вимоги, то в оголошенні оприлюднюються копії всіх документів, необхідних для визначення змісту права.

В оголошенні вміщуються фотографічні зображення речей, що продаються.

Якщо в один день в одному місці проводиться кілька аукціонів (крім електронних торгів) підряд, допускається зазначати в оголошенні лише час початку першого аукціону із вказівкою на черговість проведення наступних аукціонів.

Отже, нормами чинного на час проведення аукціону Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом не передбачено мінімального строку для подання заявок на участі в аукціоні, натомість мінімальний строк між розміщенням оголошення та його проведенням має бути не менше ніж робочих 15 днів.

Вказану умову організатором аукціону було дотримано.

Організатором аукціону було розміщено оголошення про продаж на нерухомому майні банкрута, що підтверджуються фотографіями об`єкта нерухомості, розміщеними у оголошенні про проведення спірного аукціону, а також у оголошеннях про проведення усіх попередніх аукціонах.

Вказані норми ст. ст. 58,59 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом не містять вимог до змісту оголошення про продаж, яке розміщується на реалізуємому об`єкті нерухомості.

При цьому, судом враховано, що у попередніх оголошеннях про проведення аукціону (в т.ч. повторного та другого повторного) з продажу майна банкрута цілісним майновим комплексом та окремим лотом (заставне майно) строки для подання заявок на участь у аукціонах були подібними, а також зміст оголошення про продаж, розміщеному на нерухомому майні не змінювався, однак заставний кредитор не висловлював ліквідатору, як замовнику аукціону та організатору аукціону будь-яких зауважень або заперечень з цього приводу.

Також, суд не приймає до уваги твердження банку стосовно непогодження ліквідатором із ним, як із заставним кредитором умов продажу заставного нерухомого майна банкрута, оскільки ліквідатор належним чином отримав згоду заставного кредитора на продаж майна банкрута (а.с.33 т.6), при цьому обов`язку ліквідатора додатково узгоджувати із заставним кредитором ціну продажу та інші умови продажу норми Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом не містять.

Окрім цього, суд вважає за необхідне зазначити, що передбачений ст. 42 вказаного Закону дозвіл дається на реалізацію (майна боржника) в цілому, а не на кожну окрему дію, спрямовану на реалізацію майна боржника (зокрема, не на проведення конкретного аукціону, а на продаж майна банкрута). Крім того, зниження організатором аукціону вартості лоту на крок аукціону на другому повторному аукціоні узгоджуються з положеннями ст.ст. 65, 66 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» та не підлягає погодженню із заставодержателем.

Зазначені обставини спростовують доводи банку щодо неналежного погодження ліквідатором умов продажу майна.

Щодо твердження банку щодо проведення аукціону за наявності заборон на таке проведення, господарський суд зазначає наступне.

В силу приписів ч.1 ст. 14 ГПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Скаржник, в свою чергу, в порушення приписів ст. 14 ГПК України, не надав суду відомостей щодо накладення вказаних ним обтяжень та їх внесення до відповідних реєстрів для отримання цими обтяженнями статусу публічних, обмежившись лише зазначенням про існування відповідних ухвал суду.

При цьому, судом встановлено, що в межах справи про банкрутство ТОВ Стройенергоснаб було постановлено ухвалу від 23.04.2019р. про заборону ТБ Київська універсальна на проведення 08.05.2019р. аукціону.

Примірник даної ухвали з гербовою печаткою був виданий наручно заявнику - представнику ТОВ НОТЕС для подальшого пред`явлення до виконання.

Матеріали справи не містять відомостей щодо пред`явлення заявником даної ухвали до виконання державному або приватному виконавцю або безпосередньо до організатора аукціону.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що заявник не реалізував своє право на виконання ухвали про вжиття заходів до забезпечення позову шляхом доведення до організатора аукціону - ТБ Київська універсальна відомостей про заборону проведення аукціону з продажу майна банкрута, який був призначений на 08.05.2019р.

Копію даної ухвали від 23.04.2019р. суд додатково направив на адресу ТБ Київська універсальна .

Вказана копія ухвали, направлена на адресу ТБ Київська універсальна , повернулась до суду без вручення (а.с.200-204 т.7).

При цьому, судом також враховано, що в подальшому ТОВ НОТЕС відмовився від поданого позову та заходи забезпечення його позову були скасовані.

Стосовно ухвали Заводського районного суду м.Миколаєва від 29.04.2019р. у справі №487/3210/19, якою був накладений арешт на майно банкрута, організатор аукціону повідомив суду, що до нього не надходило жодних листів та повідомлень, з яких вбачалось наявність арешту або заборони на проведення аукціону, та йому не було відомо про існування такого судового рішення.

Ліквідатор в судовому засіданні також повідомив, що станом на дату проведення аукціону (08.05.2019р.) та реєстрації договору купівлі-продажу з переможцем аукціону (10.05.2019р.) у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень не було зареєстровано жодних обтяжень або обмежень на нерухоме майно банкрута.

Суд погоджується з даним твердженням, оскільки згідно з наданої ліквідатором із черговим звітом про проведену роботу копії договору купівлі-продажу нерухомого майна банкрута (а.с.92-94 т.8) вбачається, що на дату укладання цього договору відсутність податкової застави на нерухоме майно та заборони відчуження об`єктів нерухомого майна була перевірена нотаріусом (п.5.2 договору).

Стосовно тверджень ПАТ "ВТБ Банк", що ліквідатором здійснено продаж майна всупереч вимог п. 3 ч. 1 ст. 44 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , відповідно до якої продаж активів здійснюється ліквідатором з метою забезпечення його відчуження за найвищою ціною, тоді як ліквідатором продано за найнижчою ціною ніж реальна ринкова вартість майна, слід зазначити наступне.

Згідно ч. 1 ст. 43 вказаного Закону, майно, яке підлягає реалізації у ліквідаційній процедурі, оцінюється ліквідатором. Початковою вартістю цілісного майнового комплексу є сукупність визнаних у встановленому цим Законом порядку вимог кредиторів.

Частиною 3 статті 57 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» передбачено, що у разі наявності обґрунтованих сумнівів щодо визначеної арбітражним керуючим початкової вартості майна комітет кредиторів або окремий кредитор чи власник майна боржника можуть звернутися до господарського суду з клопотанням про проведення незалежної оцінки. Господарський суд своєю ухвалою може призначити незалежну оцінку майна боржника за рахунок зацікавлених кредиторів (кредитора), що здійснюється у порядку, визначеному Законом України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".

Матеріали справи не містять доказів звернення учасників у справі до суду в порядку вказаної норми, окрім цього, ліквідатор здійснював початковий продаж заставного майна банкрута саме за ціною, встановленою заставним кредитором у листі-погодженні. При цьому, будь-яких інших умов стосовно ціни або порядку продажу заставний кредитор ліквідатору не висував.

Реалізація заставного майна банкрута на другому повторному аукціоні 08.05.2019р. відповідає вимогам Закону, оскільки ст.ст. 65, 66 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що вперше аукціон проводиться без можливості зниження початкової вартості, якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону. У разі закінчення аукціону без визначення переможця проводиться повторний аукціон зі зниженням початкової вартості на 20 відсотків та з можливістю подальшого зниження початкової вартості на самому аукціоні, але не нижче, ніж до граничної вартості, - 50 відсотків початкової вартості. При цьому, про наведене зазначається у відповідному оголошенні. Другий повторний аукціон проводиться зі зниженням початкової вартості на 20 відсотків від вартості першого повторного аукціону та за відсутності бажаючих укласти договір початкова вартість знижується на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір. Можливості проведення третього повторного аукціону Законом не передбачено.

Також матеріали справи свідчать, що оформлення результатів оспорюваного аукціону з продажу майна банкрута, у тому числі здійснення розрахунків, проведено у відповідності до вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

При цьому, господарський суд вважає за необхідне зазначити, що підставами для визнання в судовому порядку аукціону та результатів аукціону недійсними є порушення встановлених законодавством правил проведення аукціону, визначених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а саме: правил, які визначають процедуру підготовки та проведення аукціону; правил, які регулюють сам порядок проведення аукціону; правил, які стосуються оформлення кінцевих результатів аукціону.

Таким чином, до предмету доказування недійсності результатів аукціону входять встановлення обставин недотримання ліквідатором та організатором аукціону вимог, які ставляться Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до його проведення, зокрема, щодо порядку отримання згоди заставного кредитора на продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення (стаття 42 Закону); щодо порядку оприлюднення оголошення про проведення аукціону певного змісту, письмового повідомлення про проведення аукціону власника майна, замовника та інших осіб, визначених замовником (статті 58, 59 Закону); допуску до участі в аукціоні (стаття 61 Закону); допуску до місця проведення аукціону (стаття 63 Закону); порядку проведення аукціону (статті 64-68 Закону).

З огляду на викладене, судом не встановлено порушень ліквідатором та організатором аукціону вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" під час підготовки та проведення аукціону з продажу нерухомого майна ТОВ Стройенергоснаб , що відбувся 08.05.2019р.

Враховуючи викладене, правові підстави для задоволення заяви ПАТ "ВТБ Банк" №4089/1-2 від 12.07.2019р. про визнання недійсним результатів аукціону та договору купівлі-продажу.

Керуючись ст.ст. 20, 38, 40, 55 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» , Кодексом України з процедур банкрутства ст.ст.233, 234 ГПК України, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви ПАТ ВТБ Банк №4089/1-2 від 12.07.2019р. (вх. №11936/19) про визнання результатів аукціону недійсними та визнання недійсним договору купівлі-продажу, укладеного з переможцем конкурсу з продажу майна ТОВ Стройэнергоснаб , проведеного 08.05.2019р. - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з дня прийняття та може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Повний текст ухвали складено та підписано 18 грудня 2019 року.

Суддя О.В. Ткаченко

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення13.12.2019
Оприлюднено19.12.2019
Номер документу86438200
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —915/4/16

Ухвала від 15.12.2022

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 02.12.2022

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 07.10.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 20.09.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 11.02.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 11.02.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 10.02.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 25.01.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Ткаченко О.В.

Ухвала від 25.11.2020

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

Ухвала від 16.11.2020

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Давченко Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні