Рішення
від 20.12.2019 по справі 420/4582/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/4582/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 грудня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі :

головуючого судді Потоцької Н.В.

за участі секретаря Захарчук О.В.

представника позивача Панчука Д.В.

представника відповідачів В`яткіна І.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні по суті за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до об`єднання співвласників багатоквартирного будинку №19 по пр. Григорівського Десанту м. Южне Надія про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за адміністративним позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до об`єднання співвласників багатоквартирного будинку №19 по пр. Григорівського Десанту м. Южне Надія в якому позивач просить:

застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Об`єднання співвласників багатоквартирною буднику №19 по пр. Григорівського Десанту м. Южне Надія (ЄДРПОУ 25934330, юридична адреса: 65481. Одеська область, м. Южне. пр. Григорівського Десанту, 19):

у спосіб: у вигляді часткового зупинення експлуатації житлового будинку Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку в„– 19 по пр. Григорівського Десанту м. Южне Надія ) за адресою: 65841. Одеська область, м. Южне. пр. Григорівського Десанту, 19;

у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаного житлового будинку від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 66 від 28.05.2019 за номерами: 1-23,25,26.

Позовні вимоги обґрунтовані наступним.

27-28 травня 2019 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області №39 від 05.02.2019 Про проведення позапланової перевірки на підставі Посвідчення на проведення перевірки №68 від 27.05.2019, головним інспектором Южненського МС ГУ ДСНС України в Одеській області ст. лейтенантом служби цивільного захисту Турлаком Є. В. провідним інспектором Южненського МС ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном служби цивільного захисту Колядою О. В., здійснено перевірку житлового будинку ОСББ №19 Надія , розташованого за адресою: 65481, Одеська область, м. Южне, пр. Григорівського Десанту. 19, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №66 від 28.05.2019 року.

Актом №66 встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.

Загалом Актом встановлено 26 пунктів порушень вимог законодавства в сфері пожежної та техногенної безпеки.

Порушення за номерами 1,23,25,26 Акту №66 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю п ефективної ліквідації та рятуванню людей.

Жодних скарг під час проведення позапланового заходу, чи заперечень на Акт №66. який 28.05.2019 року від відповідача не надходило.

За виявленні порушення виконавчого голову правління ОСББ №19 Надія ОСОБА_2 притягнуто до адміністративної відповідальності у відповідності до ст. 188-8 КУпАП.

Подальша експлуатація житлового будинку ОСББ №19 Надія , який розташований за адресою: 65481, Одеська область, м. Южне, пр. Григорівського Десанту, 19 з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей.

Відповідно до ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Процесуальні дії

Ухвалою суду від 08.08.2019 року відкрито провадження по справі в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

Судове засідання призначено на 09.09.2019 року.

Відповідно ст.162 КАС України відповідачу встановлено п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження для подання відзиву на позовну заяву.

Ухвалу про відкриття провадження по справі отримано представником об`єднання співвласників багатоквартирного будинку №19 по пр. Григорівського Десанту, місто Южне Надія 14.08.2019 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення за трек-номером ОДЕСА ЦОКК 6530006040099.

Відзив на адміністративний позов відповідачем не подано.

В судовому засіданні 09.09.2019 року оголошено перерву до 24.09.2019 рок для надання додаткових доказів відповідачем.

Ухвалою суду від 25.09.2019 року провадження у справі №420/4582/19 зупинено до 24.10.2019 року для надання часу сторонам на примирення.

Ухвалою суду від 25.10.2019 року продовжено строк зупинення провадження по справі №420/4582/19 до 21.11.2019 року.

Ухвалою суду від 21.11.2019 року продовжено строк зупинення провадження по справі №420/4582/19 до 17.12.2019 року для примирення сторін.

Ухвалою суду від 17.12.2019 року, занесеною до протоколу судового засідання провадження по справі поновлено.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку №19 по пр. Григорівського Десанту, місто Южне Надія (ОСББ будинку №19 Надія - далі), код ЄДРПОУ 25934330, знаходиться за адресою: 65481, Одеська область, м. Южне, пр. Григорівського Десанту, 19, здійснює основний вид діяльності (за КВЕД) 81.10 Комплексне обслуговування об`єктів, державну реєстрацію юридичної особи здійснено 22.12.2000 року, номер запису 1558120 0000000598 відповідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

З 27.05.2019 по 28.05.2019 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 39 від 05.02.2019 Про проведення позапланової перевірки на підставі Посвідчення на проведення перевірки №68 від 27.05.2019 головним інспектором Южненського МС ГУ ДСНС України в Одеській області ст. лейтенантом служби цивільного захисту Турлаком Є.В. провідним інспектором Южненського МС ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном служби цивільного захисту Колядою О. В., здійснено перевірку житлового будинку ОСББ №19 Надія , розташованого за адресою: 65481, Одеська область, м. Южне, пр. Григорівського Десанту. 19, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

28.05.2019 року за результатами поведеної перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки складено Акт №66, яким встановлені наступні порушення:

Забезпечення пожежної безпеки:

1) ст. 20 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 року № 5403-VІ (КЦЗУ - далі), Розділ II п. 4 Правил пожежної безпеки затверджених наказом МВС від 30.12.2014 року №1417 (ППБУ -далі) - не розроблені, не затверджені керівником для кожного приміщення та не вивішені на видимих місцях інструкції про заходи пожежної безпеки із вказанням: вимог щодо утримання евакуаційних шляхів та виходів; порядку утримання приміщень, робочих місць; порядку огляду, вимкнення електроустановок, приведення в пожежобезпечний стан приміщень та робочих місць, закриття приміщень після закінчення роботи; обов`язків та дій у разі виникнення пожежі.

2) ст. 20, ч.1 ст.57 КЦЗУ №5403- VI, п.4 розділу 1, пункт 9 розділу ІІ п. 2.23 глави 2 розділу ІІІ ППБУ, п. 5.6 ДБН В.1.1-7:2016 - Не представлені (не надані) відомості (дані) щодо показників пожежної небезпеки по облицюванню поверхні зовнішніх стін будинку з використанням теплоізоляційних матеріалів у відповідності до вимог ДБН В.2.2-15:2005, ДБН В.2.6 31:2016, ДБН.В.2.6-31:2016, ДБН.В.2.6-33:2018 та ДСТУ Б В.2.6-34:2008.

3) ст.ст. 20, 40 КЦЗУ, п. 16 розділу ІІ ППБУ - Не проходять посадові особи навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях .

4) ст.ст. 20, 40 КЦЗУ, п. 15 розділу II ППБУ - Не проходять працівники при прийнятті на роботу та робочому місці інструктажі з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях

5) ст.ст. 20, 40 КЦЗУ, п. 20 розділу II ППБУ - Допускаються до роботи особи, які не пройшли навчання, протипожежного інструктажу і перевірки знань з питань пожежної безпеки.

6) ст.ст. 20, 55 КЦЗУ, пункт 4 розділу 1. пункти 1,1.1.3 глави 1 розділу III ППБУ. пункт 15.3.1 ДБН Б.2.2.- 12:2018. пункт 8.1 ДБН В. 1. 1-7:-2016 - Організовано та допускається зменшення нормативної ширини внутрішньо-дворових проїздів шляхом влаштування паркування автомобілів біля житлового будинку, що ускладнює безперешкодний проїзд для пожежних автомобілів і доступу особового складу пожежно-рятувальних підрозділів з автодрабин і автопідйомників у будь-яку квартиру чи приміщення.

7) ст.ст. 20, 55 КЦЗУ, п. 4 розділу І, пункт 2.23 глави 2 розділу ІІІ ППБУ, пункти 4.10,4.13 ДБН В.2.2-15-2005, пункт 7.2.4 ДБН В.1.1-7:2016 - Квартири житлового будинку не забезпечені у відповідності до вимог другим евакуаційним виходом з третього поверху та вище.

8) ст.20, 55 КЦЗУ, пункт 4 розділу І, пункт 2.23 глави 2 розділу ІІІ ППБУ, пункти 4.10,4.15 ДБН В.2.2-15-2005, пункти 7.1.1, 7.1.4. 7.2.4 ДБН В.1.1-7:2016 - Допускається засклення лоджій, які використовуються як зовнішні повітряні зони.

9) ст.ст. 20, 55 КЦЗУ, пункт 4 розділу 1, пункт 2.23 глави 2 розділ III пункт 7.3.26 ППБУ, ДБН В. 1.1-7-2016 - Не забезпечено на кожному поверсі в сходових клітках будинку відкривання на рівні сходових площадок, маршів вікон з площею не менше ніж 1,2 кв.м.

10) ст.ст. 20, 55 КЦ`ЗУ, пункт 4 розділу 1. пункт 2.23 глави 2 розділу III ППБУ, пункт 7.2.1 1 ДБН В. 1.1-7-2016 - Не забезпечені двері незадимлювальної сходової клітки пристроями для самозачинення;

11) ст.ст. 20, 55, 69 КЦЗУ, пункт 4 розділу І, пункт 2.23 глави 2 розділу ІІІ ППБУ, пункт 4.28 ДБН В.2.2- 15-05 - Не обладнані приміщення сміттєзбірної камери спринклерним пожежогасінням із розрахунковою витратою води 1,8 л/с.

12) стаття 20, 55, 69 КЦЗУ. пункт 2.31 глави 2 розділу III ПІ ІЬУ, пункти 7.1.9. 7.1.10 ДБН В.І І-7-2016 - Не обладнана будівля евакуаційним освітленням у відповідності до вимог ДБН В.2.5-23, ДБН В.2.5-28. ДБН В.2.5-56. ПУЕ. ДСТУ 7313, ДСТУ ISO ISO 6309. ГОСТ 12.4.026 та ДНАОП 0.00-1.32- 01.

13)пункт 4 розділу 1. пункт 2.3 глави 2 розділу ІІІ пункт 1.24 глави 1 розділу IV ППБУ, пункт 6.17 ДБН В. 1.1-7-2016. пункт 2.63. ДБН В 2.2-15-2005 - електрощитової протипожежними дверима 2-го типу;

14) ст.ст. 20,55 КЦЗУ, пункт 1.16 глави 1 розділу IV ППБУ - Не оснащені електрощити, групові електрощитки в будинку схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вкачаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);

15) ст.ст. 20, 55 КЦЗУ, пункт 1.17 глави 1 розділу IV ППБУ - Допускається в приміщеннях будинку з`єднання електропроводів за допомогою скрутки;

16)ст.ст. 20, 55 КЦЗУ, пункт 4 розділу І, пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ, пункт 4.24 ДБН В.2.2- 15-2005 - Не забезпечена робота ліфтів в режимі Пожежа ;

17)ст.ст 20, 55,69 КЦЗУ, пункт 4 розділу І, пункт 1.2 глави 1 розділу V ППБУ, пункт 4.24 ДБН В.2.2- 15:2005 - Не обладнано будинок автоматичною пожежною сигналізацією у відповідності до вимог ДБН В.2.5-56:2014;

18) ст.ст. 20, 55, 69 КЦЗУ, пункт 4 розділу І, пункти 1.1, 1.4 глави 1 розділу V ППБУ, пункти 4.16, 4.17 ДБН В.2.2- 15:2005 - Система протидимного захисту знаходиться в непрацездатному стані;

19) ст.ст. 20, 55, 69 КЦЗУ, пункт 4 розділу І, пункт 2.2 глави 2 розділу IV ППБУ, пункт 4.26 ДБН В.2.2- 15:2005 - Пожежні кран-комплекти не укомплектовані в достатній кількості пожежними рукавами, стволами та важелем для полегшення відкривання вентиля;

20) ст.ст. 20, 55 КЦЗУ, підпункт 9 пункту 2.2 глави 2 розділу V ППБУ - Не проводиться технічне обслуговування і перевірка на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування пожежних кран- комплектів не рідше одного разу на рік;

21) ст.ст. 20, 55, 69 КЦЗУ, пункт 4 розділу І, пункт 2.23 глави 2 розділу 111 ППБУ, пункт 4.17 ДБН В.2.2- 15:2005 -Система підпору зовнішнього повітря у шахти ліфтів знаходиться у непрацездатному стані;

22) ст.ст. 20, 55 КЦ3У, пункт 3.6, 3.11 глави 3 розділу V ППБУ - Н забезпечені в повному обсязі приміщення будинку сертифікованими первинними засобами пожежогасіння відповідно до Наказу МВС України від 15.01.2018 №25 Про затвердження Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників ;

23) ст.ст. 20, 55, 69 КЦЗУ, пункт 4 розділу І, пункти 1.3, 1.4 глави 1 розділу V ППБУ - Не представлена (не надана) експлуатаційно-технічна документація на змонтовані системи протипожежного захисту будинку у відповідності до Додатку Ж ДБН В.2.5-56:2014.

Забезпечення техногенної безпеки.

24) частина друга ст. 20 КЦЗУ - Не призначена особа з питань цивільного захисту за рахунок штатної чисельності;

25) п. 8 частини першої ст.20, 40 КЦЗУ - Не організовано проходження функціонального, навчання відповідними категоріями осіб, у встановленому законодавством порядку;

26) пункти 9, 10, 11 ПМКУ №1200 пункт 1 глави 4 розділу V ПТБ - Працюючий персонал не забезпечений засобами радіаційного та хімічного захисту згідно вимог.

Примірник Акту отримано 28.05.2019 року уповноваженою особою ОСОБА_2 (голова правління), що підтверджується його особистим підписом у Акті перевірки.

30.05.2019 року Головним управління ДСНС України в Одеській області Южненським МС ГУ ДСНС України в Одеській області видано Припис №37 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки ОСББ №19 Надія , яким вимагається вжити наступних заходів:

Забезпечення пожежної безпеки:

1)Розробити, та затвердити для кожного приміщення та вивішити на видимих місцях інструкції про заходи пожежної безпеки із вказанням:

вимог щодо утримання евакуаційних шляхів та виходів;

порядку утримання приміщень, робочих місць;

порядку огляду, вимкнення електроустановок, приведення в пожежобезпечний стан приміщень та робочих місць,

закриття приміщень після закінчення роботи;

обов`язків та дій у разі виникнення пожежі(строк до 01.07.2019 року).

2)Представити (надати) відомості (дані) щодо показників пожежної небезпеки по облицюванню поверхні зовнішніх стін будинку і використанням теплоізоляційних матеріалів у відповідності до вимог ДБН В. 1.1-7-2016. пункт 2.63. ДБН В 2.2-15-2005, ДБН В 2.6-33-2018, ДСТУ Б В2.6.-34:2008 (строк до 01.07.2019 року).

3)Забезпечити проходження посадовим особам навчання на перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (строк до 01.07.2019 року).

4) Провести інструктажі з питань пожежної безпеки для працівники при прийнятті па роботу та робочому місці у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (строк до 01.07.2019 року).

5)Заборонити та не допускати до роботи осіб, які не пройшли навчання, протипожежного інструктажу і перевірки знань з питань пожежної безпеки статті (строк до 01.07.2019 року).

6) Заборонити та не допускати зменшення нормативної ширини внутрішньо-дворових проїздів шляхом влаштування автомобілів біля житлового будинку, що ускладнює безперешкодний проїзд для пожежних автомобілів і доступу особового складу пожежно-рятувальних підрозділів, автодрабин і автопідйомників у будь-яку квартиру чи приміщення.

7)Забезпечити квартири житлового будинку у відповідності до вимог другим евакуаційним виходом з третього поверху та вище (строк до 01.12.2019 року).

8) Демонтувати засклення лоджій, які використовуються як зовнішні повітряні зони (строк до 01.08.2019 року).

9) Не забезпечено на кожному поверсі в сходових клітках будинку відкривання на рівні сходових площадок, маршів вікон з площею не менше ніж 1,2 кв. м.(строк до 01.11.2019 року).

10) Забезпечити двері незадимлювальної сходової клітки пристроями для самозачинення (строк до 01.08.2019 року)

11) Обладнати приміщення сміттєзбірної камери спринклерним пожежогасінням із розрахунковою витратою води 1,8 л/с(строк до 01.08.2019 року).

12) Обладнати будівлю евакуаційним освітленням у відповідності до вимог ДБН В.2.5-23, ДБН В.2.5-28. ДБН В.2.5-56, ПУЕ, ДСТУ 7313, ДСТУ ISO ISO 6309, ГОСТ 12.4.026 та ДНАОП 0.00-1.32-01 (строк до 01.12.2019 року).

13)Відокремити виходи з технічних поверхів, а також електрощитової протипожежними дверима 2-го типу (строк до 01.11.2019 року).

14) Оснастити електрощити, групові електрощитки в будинку схемою підключення споживачів 3 пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (строк до 01.07.2019 року).

15) Заборонити експлуатацію електромереж із з`єднанням проводів за допомогою скрутки (строк до 01.07.2019 року).

16) Забезпечити роботу ліфтів в режимі Пожежа ( строк до 01.12.2019 року).

17) Обладнати будинок автоматичною пожежною сигналізацією у відповідності до вимог ДБН В.2.5-56:2014 (строк до 01 12.2019 року).

18)Привести в працездатний стан систему протидимного захисту(строк до 01.10.2019 року).

19) Укомплектувати пожежні кран-комплекти згідно норм належності: шафами, пожежними рукавами, стволами, важелем для полегшення відкривання вентиля, елементами з`єднання пожежного крана та кнопками від яких має надходити сигнал на запускання пожежних насосів, відкривання засувки на обвідній лінії водомірного вузла, на відкривання по поверхових клапанів димовидалення та на вмикання протидимних вентиляторів (строк до 01.10.2019 року).

20)Провести технічне обслуговування і перевірку на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування пожежних кран-комплектів не рідше одного разу на рік(строк до 01.07.2019 року).

21)Привести в працездатний стан системою підпору зовнішнього повітря у шахтах ліфтів (строк до 01.11.2019 року).

23) Представити (надана) експлуатаційно-технічна документація на змонтовані системи протипожежного захисту будинку у відповідності до Додатку Ж ДБН В.2.5-56:2014(строк до 01.07.2019 року).

Забезпечення техногенної безпеки.

24) Призначити особу з питань цивільного захисту за рахунок штатної чисельності (строк до 01.07.2019 року).

25)Організувати проходження функціонального навчання відповідними категоріями осіб у встановленому законодавством порядку(строк до 01.07.2019 року).

26)Забезпечити працюючий персонал засобами радіаційного та хімічного захисту згідно вимог (строк до 01.07.2019 року).

27)3 метою запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж розробити план невідкладних дієвих організаційних заходів по усуненню порушень, зазначених у приписі із призначенням відповідальних осіб. Копію плану заходів надати до Южненського МС ГУ ДСНС України в Одеській області (м. Южне, вул. Комунальна, 7) (строк до 01.07.2019 року).

Примірник припису отримано 30.05.2019 року представником ОСББ №19 Надія ОСОБА_2 (голова правління), що підтверджується його особистим підписом у приписі.

30.05.2019 року провідним інспектором Южненського МС ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном служби цивільного захисту Колядою О.В. складено протокол №008317 про адміністративне правопорушення відповідно до статті 188-8 КУпАП відносно ОСОБА_2

30.05.2019 року провідним інспектором Южненського МС ГУ ДСНС України в Одеській області капітаном служби цивільного захисту Колядою О.В. складено постанову ОД №008317 про накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_2 - штрафу у сумі 102 грн.

В період з 11.11.2019 по 12.11.2019 року Южненським міським сектором Головного управління ДСНС України в Одеській області проведена позапланова перевірка щодо дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки суб`єктом господарювання ОСББ №19 Надія , за результатами якої складено Акт №97, яким встановлено 19 пунктів порушення вимог пожежної та техногенної безпеки.

12.11.2019 року Южненським міським сектором Головного управління ДСНС України в Одеській області складено припис №52 за результатами проведеної в період 11.11.2019 по 12.11.2019 року перевірки, яким встановлено 14 порушень, які слід усунути в період до 01.12.2019 року.

Станом на 17.12.2019 року порушення відповідачем не усунуті.

РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ.

Стаття 19 Конституції України.

Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд перевіряє дії відповідача на відповідність вимогам ч.2-3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

У Науковому висновку щодо меж дискреційного повноваження суб`єкта владних повноважень та судового контролю за його реалізацією , опублікованому на офіційному сайті Верховного Суду, зазначено, що дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи без діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі .

Конституція України (в редакції станом на 30.09.2016 року) містить статтю 124 …Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи. , яка визначає можливість судового захисту за наявності юридичного спору.

Підставами юридичного спору в даній справі стало не усунення відповідачем порушень вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту встановлених Актом №67.

Відповідно п.п.57 п.4 Указу Президента України Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій №20/2013 від 16.01.2013 року, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних - ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі - ГУ ДСНС України в Одеській області) затвердженого наказом ДСНС України №507 від 21.09.2017 року, ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Відповідно до ст.1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

У відповідності до п.п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємстві окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч.1 ст.68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, які здійснюють державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно з ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Як встановлено частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Судом встановлено, що відповідачем у справі є об`єднання співвласників багатоквартирного будинку №19 по пр. Григорівського Десанту м. Южне Надія , код ЄДРПОУ 25934330, що знаходиться за адресою: за адресою: 65481, Одеська область, м. Южне, пр. Григорівського Десанту, 19, основним видом діяльності якого є комплексне обслуговування об`єктів (код КВЕД 81.10).

За результатами проведеної перевірки житлового будинку ОСББ №19 Надія , встановлено порушення відповідачем вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які відображені в Акт №66.

Будь-яких скарг під час проведення позапланового заходу, чи заперечень на Акт №66 від 28.05.2019 року., який 28.05.2019 року отримано головою правління ОСББ будинку №19 Надія ОСОБА_2 не надходило.

В адміністративному позові представник позивача зазначає, що встановлені порушення за №№ 1,23,25,26 Акту №66 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

З метою усунення виявлених під час перевірки порушень щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, вказаних в Акті №66 від 27.05.2019 року видано Припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №37 від 30.05.2019 року.

Під час судового розгляду справи №420/4582/19 відзив або додаткові письмові докази, в яких обґрунтовано правову позицію щодо адміністративного позову, суті встановлених порушень відповідачем не надано.

Порушення встановлені приписом №37 від 30.05.2019 року, станом на 17.12.2019 року, не усунуті.

Суд звертає увагу відповідача, що об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (ОСББ) (далі - об`єднання) - це юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна (ст. 1 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку ).

Відповідно до ч.1 ст. 4 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку , об`єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов`язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами (мета створення об`єднання).

Статтею 18 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку , закріплено, що об`єднання відповідно до цього Закону та статуту зобов`язане забезпечувати належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна, що належить співвласникам.

Відтак, ОСББ є добровільним об`єднанням власників квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, учасники якого несуть пряму відповідальність, в даному випадку щодо належного протипожежного і технічного стану майна.

З огляду на порушення, встановлені в Акті перевірки №66 від 28.05.2019 року, суд доходить до висновку, що подальша експлуатація житлового будинку об`єднання співвласників багатоквартирного будинку №19 по пр. Григорівського Десанту, місто Южне Надія за адресою: 65841, Одеська область, м. Южне, пр. Григорівського Десанту, 19 з встановленими (не усунутими) порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей.

Не усунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, оскільки впливає: на забезпечення безпеки експлуатації об`єкту, безпеки жителів та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі; на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, тощо.

Відповідно до ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Відповідно до ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Наведене положення стисло відтворює зміст концептуальних засад преамбули Загальної декларації прав людини, чим власне і має обумовлюватись відповідність приписів Конституції України міжнародним стандартам прав людини. Серед цих засад слід відзначити, зокрема, віру в основні права людини, в гідність і цінність людської особистості , а також визнання гідності, притаманної всім членам людської сім`ї, та рівних і невід`ємних їхніх прав . Наведені постулати відтворені й у преамбулах Міжнародного пакту про громадянські і політичні права та Міжнародного пакту про економічні, соціальні і культурні права.

Принципово важливим є визнання людини соціальною цінністю: адже це означає, що людина є цінністю не тільки для самої себе, а й для всього суспільства, для соціуму. Причому оскільки ця цінність є найвищою, то жодне інше явище не може поціновуватись суспільством вище, аніж людина, не може, так би мовити, перевершити її цінність. Усі інші соціальні цінності мають бути підпорядковані, субординовані цінності людини.

Згідно частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до преамбули Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , цей Закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Частиною 5 статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Частина 7 статті 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності визначає, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб`єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Частина 10 зазначеної статті також передбачає, що у разі якщо обґрунтованість заходів реагування, зазначених у розпорядчих документах щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходів державного нагляду (контролю), відповідно до закону має бути підтверджена адміністративним судом, зазначені в таких документах строки усунення виявлених порушень, застосування до суб`єкта господарювання санкцій обраховуються з дня набрання законної сили постановою адміністративного суду про підтвердження обґрунтованості вжиття заходів реагування.

Наведена норма визначає наступну процедуру реалізації контролюючим органом своїх повноважень. У випадку наявності підстав для застосування одного з таких заходів як: 1) повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), 2) реалізації продукції, 3) виконання робіт, 4) надання послуг, будь-який орган контролю без попереднього прийняття розпорядчого документа безпосередньо звертається до суду із адміністративним позовом, предметом якого є застосування одного з вищенаведених заходів.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно зі ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Керуючись ст. ст. 12, 242, 246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління ДСНС України в Одеській області до об`єднання співвласників багатоквартирного будинку №19 по пр. Григорівського Десанту м. Южне Надія про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку №19 по пр. Григорівського Десанту м. Южне Надія (ЄДРПОУ 25934330, юридична адреса: 65481, Одеська область, м. Южне, пр. Григорівського Десанту, 19):

у спосіб: у вигляді часткового зупинення експлуатації житлового будинку Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку в„– 19 по пр. Григорівського Десанту м. Южне Надія ) за адресою: 65841, Одеська область, м. Южне, пр. Григорівського Десанту, 19;

у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаного житлового будинку від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 97 від 12.11.2019 за номерами: 1-19.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Пунктом 15.5 розділу VII Перехідні положення КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Головне управління ДСНС України в Одеській області - адреса: 65091 м. Одеса, вул. Прохорівська, 6, код ЄДРПОУ 38643633, телефон: (048) 725 13 16, е-mail:odesa@mns.gov.ua)

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку №19 по пр. Григорівського Десанту м. Южне "Надія" - адреса: 65481, Одеська область, м. Южне. Проспект Григорівського Десанту, 19, код ЄДРПОУ 25934330, тел.:(095) 53-59-984

Головуючий суддя Потоцька Н.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2019
Оприлюднено22.12.2019
Номер документу86495435
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/4582/19

Ухвала від 19.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Постанова від 28.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 23.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 20.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 25.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 25.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні