Рішення
від 21.12.2019 по справі 420/6425/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6425/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2019 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Левчук О.А.

за участю секретаря Лементовського О.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації у вигляді повного зупинення експлуатації будівель бази відпочинку «Фінансист» Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації, яка фактично розташована за адресою: 67700, Одеська область, місто Білгород-Дністровський, смт. Затока, Центральний район, вул. Приморська, будинок 101-б шляхом відключення будівель бази відпочинку «Фінансист» Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки № 446 від 02.09.2019, до повного усунення порушень вимого законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 446 від 02.09.2019 за номерами: 1-19.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що приписами Кодексу цивільного захисту України, а саме ч. 2 ст. 68, визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. Відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та наказу ГУ ДСНС в Одеській області здійснено позапланову перевірку бази відпочинку «Фінансист» Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації, яка фактично розташована за адресою: 67700, Одеська область, місто Білгород-Дністровський, смт. Затока, Центральний район, вул. Приморська, будинок 101-б, за результатом якої складно акт № 446 від 02.09.2019 року. Актом № 446 від 02.09.2019 року встановлено 19 порушень Департаментом фінансів Одеської обласної державної адміністрації вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та цивільного захисту, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей та можуть слугувати неможливістю її ефективної ліквідації та рятування людей. Подальша експлуатація бази відпочинку «Фінансист» Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації, яка розташована за адресою: 67700, Одеська область, місто Білгород-Дністровський, смт. Затока, Центральний район, вул. Приморська, будинок 101-б, з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей.

Представником відповідача Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації до суду надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача вказує, що Департамент фінансів Одеської обласної державної адміністрації частково визнає позов. При цьому, на виконання припису № 368 від 02.09.2019 року частково виконано вимоги п. 14, 16. Інші пункти припису вимагають значних фінансових коштів, які на час винесення припису та розгляду справи відсутні, але здійснюються всі необхідні заходи для виконання припису. Також, відповідач вказує, що відключення будівель бази відпочинку Фінансист від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, створить перешкоди для виконання робіт. Департаментом фінансів Одеської обласної державної адміністрації вживаються всі можливі заходи по запобіганню виникненню загрози життю та здоров`ю людей, тому застосування максимально передбаченого законодавством заходу реагування у час призупинення роботи бази відпочинку у міжсезонний період буде непропорційним тим недолікам, які залишилось виправити та яким вживаються заходи по усуненню.

Ухвалою суду від 18 листопада 2019 року прийнято до розгляду позовну заяву Головного управління ДСНС України в Одеській області та відкрито спрощене позовне провадження з викликом сторін і призначено перше судове засідання.

Представник позивача в судовому засіданні позовну заяву підтримав, просив її задовольнити та зазначив, що Департаментом фінансів Одеської обласної державної адміністрації не усунуто виявлені порушення, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, зазначені в акті перевірки № 446 від 02.09.2019 за номерами: 1-19.

Представник відповідача в судовому засіданні просив суд відмовити в задоволенні позову.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Згідно п. п. 57 п. 4 Указу Президента України «Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій» № 20/2013 від 16.01.2013 року, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних - ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі - ГУ ДСНС України в Одеській області) затвердженого наказом ДСНС України № 507 від 21.09.2017 року ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Згідно ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до п.п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємстві окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

19 серпня 2019 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, відповідно до доручення Прем`єр-міністра України від 17.08.2019 року № 27938/0/1-19, з метою здійснення контролю за виконанням вимог Кодексу цивільного захисту України, інших законодавчих та нормативних, нормативно-правових актів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, керуючись абз. 7 ч. 1 ст. 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , видано наказ № 301 про здійснення позапланових перевірок місць відпочинку людей (готелі та заклади відпочинку та оздоровлення) (а.с. 12).

У період з 30.08.2019 року по 02.09.2019 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 301 від 19.08.2019 року, на підставі посвідчення про проведення заходу державного нагляду (контролю) № 459 від 26.08.2019 року, головним інспектором Білгород-Дністровського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області майором служби цивільного захисту Щьотніковим Р.О. проведено перевірку додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та цивільного захисту бази відпочинку Фінансист Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації, яка розташована за адресою: 67770, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, смт. Затока, вул. Приморська, 101/б (а.с. 13).

За результатом проведеної перевірки посадовими особами ДСНС України складено акт № 459, яким встановлено 19 порушень Департаментом фінансів Одеської обласної державної адміністрації вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та цивільного захисту, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей (а.с.13-21), а саме:

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ V п. 1.1; ДБН В.2.5-56:2014 - не проведено ремонту існуючої установки автоматичної пожежної сигналізації;

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ V п. 1, п.п. 1.2; ДБН В.2.5-56:2014 - не дообладнано спальні корпуса установкою автоматичної пожежної сигналізації;

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ V п.п. 1.4; ДБН В.2.5-56:2014 - не забезпечено проходження від об`єкта спостереження до відповідного за територіальністю ЦПТС ОДС ОКЦ сигналів пожежної тривоги та до ЦПТС пультової організації сигналів;

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ДСТУ Б В.2.5-38:2008 ППБУ Розділ ІV п. 1.21 - не виконано блискавко-захист та не заведено приймальну документацію блискавко захисту (акти приймання в експлуатацію пристроїв блискавко захисту разом з додатками: актами на приховані роботи і актами випробувань пристроїв блискавко захисту і захисту від вторинних проявів блискавки і занесення високих потенціалів);

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ ІІ п. 16 - посадовими особами та працівниками не пройдено навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних витуаціях ;

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ ІІ п. 5 - не проведено практичні тренування з співробітниками по забезпеченню безпеки і швидкої евакуації;

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ VІ п. 5 пп. 5.6 - черговий персонал бази відпочинку не забезпечено індивідуальними засобами захисту органів дихання для організації евакуації людей в разі виникнення пожежі;

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; Розділ ІV п. 1 п.п. 1.6 ППБУ - з`єднання, відгалужування та окінцювання жил проводів в приміщеннях будівель не здійснено за допомогою опресування або паяння;

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ ІV п. 1.17 - електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати не встановлено на не горючі основи (конструкції);

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ ІV п. 1, пп. 1.20 - не надано акти перевірки заміру опору ізоляції електричних мереж та електроустановок;

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ ІІ п. 8 - приміщення не забезпечено в повному обсязі відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:1987, IDN та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальне и знаки безопасности ;

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ V п. 3.17 - не проведено технічне обслуговування вогнегасників;

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ ІІ п. 4 - не розроблено та не вивішено для кожного приміщення об`єкта інструкції про заходи пожежної безпеки;

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ VІ п. 5.1 ППБУ - не вивішено на видимих місцях у житлових номерах кімнат для тимчасового проживання людей план евакуації з відповідного поверху із зазначенням даного номера, кімнати, евакуаційних виходів та шляхів руху до них, місць розміщення первинних засобів пожежогасіння та ручних пожежних сповіщувачів, а також необхідний пояснювальний текст і пам`ятка про її на випадок виникнення пожежі;

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ ІІІ п. 2.5, п. 2.6 - дерев`яні конструкції крівлі не піддано вогнезахисному оброблянню, організацією, яка має ліцензію на даний вид роботи;

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ ІІІ п. 2, п.п. 2.34 - не забезпечено обслуговуючий персонал на випадок відключення електроенергії у вечірній та нічний час електричними ліхтарями. Кількість ліхтарів визначити адміністрацією, виходячи з особливостей об`єкта, наявності чергового персоналу, кількості людей у будівлі (не менше одного ліхтаря на кожного працівника, який чергує у вечірній або нічний час);

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ V, п. 3 п. 3.11 - на території пожежні щити не укомплектовано первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності;

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ V п. 2, п.п. 2.1 ч. 1 - територію об`єкта не забезпечено необхідною кількістю води для здійснення цілей пожежогасіння;

- ст. 20, 55 КЦЗУ № 5403-VI; ППБУ Розділ VІ п. 5.7 - допускається користування безпосередньо в номерах електронагрівальними приладами.

Примірник акту перевірки № 446 отримано директором бази відпочинку Фінансист Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації Ільчук О.В. (а.с. 21).

При цьому, акт перевірки № 446 підписано директором бази відпочинку Ільчук О. ОСОБА_1 без зауважень.

09 вересня 2019 року ГУ ДСНС України в Одеській області щодо Департамента фінансів Одеської обласної державної адміністрації винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 368 (а.с. 22-23).

Згідно ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Відповідно до п. 3, 26, 43 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України пожежна безпека - це відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю; техногенна безпека - відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на потенційно небезпечних об`єктах, а також у суб`єктів господарювання, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення. Техногенна безпека характеризує стан захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Забезпечення техногенної безпеки є особливою (специфічною) функцією захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій; небезпечний чинник - це складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.

Таким чином, з аналізу вказаних приписів вбачається, що настання реальної загрози життю та здоров`ю людей слід пов`язувати з обставинами, які можуть призвести до займання, розповсюдження вогню, виникнення аварій (катастроф) та з впливом небезпечних факторів, які породжують вказані явища.

Згідно ч. 1, 2, 3 ст. 63 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Відповідно до ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Таким чином, застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб`єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов`язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Судом встановлено, що за результатом проведеної перевірки посадовими особами ДСНС України складено акт № 459, яким встановлено 19 порушень Департаментом фінансів Одеської обласної державної адміністрації вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та цивільного захисту, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей (а.с.13-21).

При цьому, доказів в спростування виявлених порушень, а також доказів їх усунення та відсутності станом на дату розгляду справи відповідачем не надано.

Суд не приймає доводи відповідача щодо того, що на виконання припису № 368 від 02.09.2019 року Департаментом фінансів Одеської обласної державної адміністрації частково виконано вимоги п. 14, 16, оскільки часткове виконання вимог припису № 368 від 02.09.2019 року не свідчить про їх виконання в цілому. При цьому, відповідачем не надано доказів на підтвердження звернення до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області щодо усунення виявлених під час перевірки та зафіксованих в акті перевірки № 446 від 02.09.2019 за номерами: 1-19 порушення, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Також суд вважає неспроможними посилання відповідача на те, що відключення будівель бази відпочинку Фінансист від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, створить перешкоди для виконання робіт, оскільки позивач просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом відключення будівель бази відпочинку «Фінансист» Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків, зазначених в акті перевірки № 446 від 02.09.2019 року.

Крім того, застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації у вигляді повного зупинення експлуатації будівель бази відпочинку «Фінансист» Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації, яка фактично розташована за адресою: 67700, Одеська область, місто Білгород-Дністровський, смт. Затока, Центральний район, вул. Приморська, будинок 101-б, є заходами тимчасового заходу, період дії яких залежить безпосередньо від факту усунення суб`єктом господарювання виявлених порушень. Внаслідок чого, враховуючи наявність у відповідача переконання про усунення виявлених порушень, він має право та обов`язок повідомити про такі обставини позивача, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області.

Відповідно до ст. 9 Конституції України людина, її життя і здоров`я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Згідно ч. 1 ст. 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, розглянувши справу на підставі наданих доказів, приймаючи до уваги те, що станом на дату розгляду справи відповідачем зазначені в акті перевірки № 446 від 02.09.2019 року за номерами: 1-19 порушення не усунуто, суд дійшов висновку, адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (код ЄДРПОУ 38643633, адреса місцезнаходження: 65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6) до Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 33720875, адреса місцезнаходження: 65032, м. Одеса, проспект Шевченка 4) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації у вигляді повного зупинення експлуатації будівель бази відпочинку «Фінансист» Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації, яка фактично розташована за адресою: 67700, Одеська область, місто Білгород-Дністровський, смт. Затока, Центральний район, вул. Приморська, будинок 101-б, шляхом відключення будівель бази відпочинку «Фінансист» Департаменту фінансів Одеської обласної державної адміністрації від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків, зазначених в акті перевірки № 446 від 02.09.2019 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 446 від 02.09.2019 року за номерами: 1-19.

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Повний текст рішення складно та підписано 21 грудня 2019 року.

Суддя О.А. Левчук

.

Дата ухвалення рішення21.12.2019
Оприлюднено22.12.2019
Номер документу86495581
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю

Судовий реєстр по справі —420/6425/19

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Градовський Ю.М.

Рішення від 21.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Рішення від 18.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 04.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні