Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2019 р. Справа № 520/9099/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Шевченко О.В.,
при секретарі - Куриленко Н.В.,
за участі представників:
позивача - Макаренко О.А., відповідача - Єрохіна І.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом повного товариства "ЛОМБАРД "КИТ ГРУП ПЛЮС" ТОВ "КИТ ГРУП" І КОМПАНІЯ" до Головного управління ДПС у Харківській області про скасування податкового повідомлення - рішення, -
ВСТАНОВИВ:
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, повне товариство "ЛОМБАРД "КИТ ГРУП ПЛЮС" ТОВ "КИТ ГРУП" І КОМПАНІЯ", з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд скасувати податкове повідомлення - рішення № 00001521406 від 02.08.2019 року, яке прийняте Головним управлінням ДФС у Харківській області.
В обґрунтування вимог адміністративного позову позивач зазначив, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення були прийняті Головним управлінням ДФС у Харківській області з порушенням норм чинного в Україні законодавства, на підставі висновків, які не відповідають фактичним обставинам, внаслідок чого зазначені податкові повідомлення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню. Стверджує, що господарські взаємовідносини позивача з його контрагентами: ТОВ "ВАЙТ-ТРАСТ", ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 , ФОП ОСОБА_3 , ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , мали реальний характер та підтверджені належними документами, висновки акту перевірки податкового органу не відповідають дійсності та суперечать приписам чинного податкового законодавства. Зазначає, що надані до перевірки та матеріалів справи первинні документи повністю підтверджують реальність господарської діяльності підприємства. У акті перевірки по суті не наведено будь-яких належних та допустимих доказів, не доведено наявності обставин та підстав, які б відповідно до положень податкового законодавства та законодавства з питань бухгалтерського обліку свідчили про нездійснення спірних операцій та юридичну дефектність первинних документів за спірними операціями. Таким чином, позивачем належним чином підтверджена правомірність нарахування податкових зобов`язань по податку на прибуток фінансових установ наданими до перевірки належно оформленими документами, які підтверджують виконання зобов`язань між сторонами господарських операцій.
Ухвалою суду від 10.09.2019 року відкрито провадження по даній справі, призначено підготовче засідання, а також запропоновано відповідачу у встановлений строк надати до суду відзив на позов.
Представник відповідача надав до суду відзив на адміністративний позов, в якому виклав власну правову позицію щодо обставин справи, зазначивши, що оскаржуване податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Харківській області є правомірним, посилався на порушення позивачем норм податкового законодавства. За таких підстав, просив суд ухвалити рішення, яким в задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.
Ухвалою суду від 24.10.2019 року, занесеною до протоколу судового засідання від 24.10.2019 року, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.
Ухвалою суду від 11.12.2019 року. занесеною до протоколу судового засідання від 11.12.2019 року, в порядку процесуального правонаступництва замінено неналежного відповідача - Головного управління ДФС у Харківській області на належного - Головне управління ДПС у Харківській області
Представник позивача в судовому засіданні підтримав вимоги та доводи позовних вимог, просив суд їх задовольнити у повному обсязі з огляду на безпідставність оскаржуваного податкового повідомлення - рішення.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечував щодо задоволення позовних вимог, просив суд відмовити в їх задоволенні з підстав, викладених у відзиві на позов.
Суд, вислухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи, доводи адміністративного позову та заперечень проти нього, дослідивши наявні по справі докази в їх сукупності та керуючись нормами матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, дійшов висновку про задоволення позовних вимог, виходячи з наступних підстав.
Як свідчать матеріали справи, Головним управлінням ДФС у Харківській області проведено документальну планову виїзну перевірку ПТ ЛОМБАРД "КИТ ГРУП ПЛЮС" ТОВ "КИТ ГРУП" І КОМПАНІЯ з питань дотримання вимог податкового, валютного законодавства України, з питань єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 01.01.2016р. по 31.12.2018р.
Висновками акту документальної планової виїзної перевірки №980/20-40-14-06-06/39074991 від 28.03.2019 року встановлено порушення:
1. п.п.44.1, п. 44.2, ст. 44, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, з урахуванням Міжнародних стандартів бухгалтерського обліку, (МСБО 32) "Фінансові інструменти: подання", (МСБО 18) Дохід , (МСБО 39) Фінансові інструменти: визнання та оцінка , Міжнародних стандартів фінансової звітності, (МСФЗ 7) Фінансові інструменти: розкриття інформації , (МСФЗ 9) Фінансові інструменти , п.2 ст.3, ст.4, п.1 ст.9 Закону України від 16.07.1999 № 996-XIV Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , Наказу Міністерства фінансів України Про затвердження Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку від 24.05.1995 № 88, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за №168/704, в результаті чого встановлено заниження податку на прибуток всього у сумі 997 415 грн., у тому числі за 2016 в сумі 122 412 грн., за 2017 рік в сумі 430 399 грн., за 2018 рік в сумі 444 604 грн.
2. п.11 розд. ІІ Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою НБУ від 29.12.2017р. №148.
На підставі висновків акту документальної планової виїзної перевірки відповідачем 25.04.2019 року винесено податкове повідомлення - рішення: № 00001041406 про збільшення суми грошового зобов`язання з податку на прибуток фінансових установ в сумі 1232718,75 грн. з яких за основним платежем 986175,00 грн. та за штрафними санкціями 246543,75 грн.
Податкове повідомлення-рішення було оскаржено до ДФС України. За наслідками процедури адміністративного оскарження зазначеного вище податкового повідомлення - рішення, ДФС України рішенням від 30.07.2019р. № 36249/6/99-99-11-04-01-25 про результати розгляду скарги, скаргу позивача було задоволено частково, скасоване податкове повідомлення-рішення № 00001041406 від 25.04.2019р. в частині збільшення фінансового результату до оподаткування на суму витрат з оренди та експлуатаційних послуг в розмірі 223433 грн. та у відповідній частині застосовані штрафні санкції. Головним управлінням ДФС у Харківській області у відношенні позивача прийнято податкове повідомлення - рішення № 00001521406 від 02.08.19р., яким визначене грошове зобов`язання з податку на прибуток фінансових установ в сумі 1182466,25 грн. з яких за основним платежем 945957,00 грн. та за штрафними санкціями 236489,25 грн.
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб`єктом владних повноважень в основу спірних податкових повідомлень-рішень, а також суджень, відображених суб`єктом владних повноважень в акті перевірки, на відповідність вимогам ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зазначає наступне.
Відповідно до положень пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Згідно п. 22.1. ст. 22 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування можуть бути майно, товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг) та інші об`єкти, визначені податковим законодавством, з наявністю яких податкове законодавство пов`язує виникнення у платника податкового обов`язку.
Відповідно до п.134.1 ст.134 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.
Відповідно до п.135.1 ст.135 Податкового кодексу України базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу з урахуванням положень цього Кодексу. Згідно п. 138.1 ст. 138 Податкового кодексу України фінансовий результат до оподаткування збільшується: на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності; на суму уцінки та втрат від зменшення корисності основних засобів або нематеріальних активів, включених до витрат звітного періоду відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності; на суму залишкової вартості окремого об`єкта основних засобів або нематеріальних активів, визначеної відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, у разі ліквідації або продажу такого об`єкта; на суму залишкової вартості окремого об`єкта невиробничих основних засобів або невиробничих нематеріальних активів, визначеної відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, у разі ліквідації або продажу такого об`єкта; на суму витрат на ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення невиробничих основних засобів чи невиробничих нематеріальних активів, віднесених до витрат відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Пунктом 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України передбачено, що фінансовий результат до оподаткування зменшується на суму розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до пункту 138.3 цієї статті; на суму залишкової вартості окремого об`єкта основних засобів або нематеріальних активів, визначеної з урахуванням положень цієї статті Кодексу, у разі ліквідації або продажу такого об`єкта; на суму дооцінки основних засобів або нематеріальних активів у межах попередньо віднесених до витрат уцінки відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності; на суму вигід від відновлення корисності основних засобів або нематеріальних активів у межах попередньо віднесених до витрат втрат від зменшення корисності основних засобів або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності; на суму первісної вартості придбання або виготовлення окремого об`єкта невиробничих основних засобів або невиробничих нематеріальних активів та витрат на їх ремонт, реконструкцію, модернізацію або інші поліпшення, у тому числі віднесених до витрат відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, у разі продажу такого об`єкта невиробничих основних засобів або нематеріальних активів, але не більше суми доходу (виручки), отриманої від такого продажу.
Згідно4.1.156 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
З огляду на наведені приписи податкового законодавства, суд вважає за необхідне зазначити, що визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Нереальність господарських операцій з придбання платником податку товару (робіт, послуг) має підтверджуватися належними, допустимими та достатніми доказами і не може ґрунтуватися на припущеннях.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", господарська операція - дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов`язань, власному капіталі підприємства.
Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податку.
Відповідно до абзацу 11 вищезазначеної статті Закону первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Відповідно до частини першої ст.9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Відповідно до вимог п.2.1 ст.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.06.1995 р. за № 168/704, первинні документи - це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення.
Відповідно до абзацу другого пункту 2.1 зазначеного Положення, господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів.
Аналіз вказаних норм свідчить про те, що будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичне здійснення господарської операції відсутнє, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені законодавством.
З урахуванням викладеного для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.
В акті перевірки податковий орган зробив висновок, що взаємовідносини ПТ "ЛОМБАРД "КИТ ГРУП ПЛЮС" ТОВ "КИТ ГРУП" І КОМПАНІЯ" із контрагентами: ТОВ "ВАЙТ- ТРАСТ", ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 , ФОП ОСОБА_3 , ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 щодо надання послуг не підтверджено документально, а саме належним чином оформленими первинними документами, та шо такі документи містять недоліки, у зв`язку з чим позивач порушив п. 44.1, 44.2, ст.44, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст.134 Податкового кодексу України - неправомірно відніс суму коштів до складу собівартості робіт, послуг та по операціям з вказаними контрагентами.
Як вбачається з матеріалів справи, ПТ ЛОМБАРД "КИТ ГРУП ПЛЮС" ТОВ "КИТ ГРУП" І КОМПАНІЯ є фінансовою установою та здійснює надання фінансових послуг. ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ у перевіряє мий період користувався нерухомим майном у кількості 14-15 об`єктів, в яких розміщені філії товариства. Зазначені вище об`єкти ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ орендує на підставі відповідних договорів оренди та суборенди нежитлових приміщень, а нежитлове приміщення, розташоване за адресою: м. Харків, пр. Перемоги, 59 належить ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ на праві власності згідно Договору купівлі-продажу від 14.05.15р., окрім того на балансі товариства обліковується рухоме майно (оборотні, необоротні активи), в тому числі меблі і оргтехніка, що підтверджується даними бухгалтерського обліку.
З приводу господарських взаємовідносин ТОВ "ВАЙТ- ТРАСТ", ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 , ФОП ОСОБА_3 , ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , суд зазначає наступне.
Між ТОВ "ВАЙТ- ТРАСТ" (код за ЄДРПОУ 41233675) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено договір про надання інформаційних (консультаційних) послуг від 02.10.2017 №2017/10-1, за яким позивачем отримано інформаційні (консультаційні) послуги щодо доцільності організації надання послуг на ломбардних відділеннях, заходах вдосконалення роботи з клієнтами ломбарду, щодо дотримання внутрішніх умов обслуговування клієнтів з боку касирів-експертів, щодо конкурентного середовища на ринку фінансових послуг ломбардів на загальну суму 350 000 грн.
Разом з договором до суду надано акти прийняття-передачі наданих послуг на загальну суму 350 000,00 грн., в т.ч.: акт від 31.10.2017 №б/н на суму 120 000,00 грн. без ПДВ; акт від 30.11.2017 №б/н на суму 130 000,00 грн. без ПДВ; акт від 29.12.2017 №б/н на суму 100 000,00 грн. без ПДВ; протокол №1 до договору про надання інформаційних (консультаційних) послуг №2017/10-1 із зазначенням плану навчання співробітників позивача згідно з умовами договору; звіт №1 від 31.10.17р. про проведення навчання із додатками (анкета, фото таблиці); протокол №2 до договору про надання інформаційних (консультаційних) послуг №2017/10-1 із зазначенням плану навчання співробітників позивача згідно з умовами договору; звіт №1 від 30.11.17р. про проведення навчання із додатками (учбовий посібник); протокол №3 до договору про надання інформаційних (консультаційних) послуг №2017/10-1 із зазначенням плану навчання співробітників позивача згідно з умовами договору; звітом №1 від 29.12.17р. про проведення навчання із додатками (анкета, фото таблиці); платіжні доручення №153 від 11.12.2017р., 162 від 14.12.17р., № 171 від 19.12.17р.
Між ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Договір на надання клінінгових послуг від 02.07.2018 №020718, за яким позивач придбавав клінінгові послуги за адресами, зазначеними у Замовленнях на комплекс технічних процесів і заходів, спрямованих на забезпечення чистоти і санітарного стану приміщень та прилеглої території від 02.07.18, 01.09.18р., 02.10.18р.
Разом з договором до суду надано договори оренди та суборенди, а також документи на право власності, які підтверджують адреси розташування філій ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ; акти прийняття-передачі наданих послуг на загальну суму 300 000,00 грн., у т.ч.: акт № б/н від 31.07.2018 (комплексне прибирання приміщення офісу ломбарду та приміщень його відокремлених підрозділів, розташованих у м. Харкові) на суму 50 000,00 грн. без ПДВ; акт № б/н від 31.08.2018 (комплексне прибирання приміщення офісу ломбарду та приміщень його відокремлених підрозділів, розташованих у м. Харкові) на суму 50 000,00 грн. без ПДВ; акт № б/н від 30.09.2018 (комплексне прибирання приміщення офісу ломбарду та приміщень його відокремлених підрозділів, розташованих у м. Харкові) на суму 50 000,00 грн. без ПДВ; акт № б/н від 31.10.2018 (комплексне прибирання приміщення офісу ломбарду та приміщень його відокремлених підрозділів, розташованих у м. Харкові) на суму 50 000,00 грн. без ПДВ; акт № б/н від 30.11.2018 (комплексне прибирання приміщення офісу ломбарду та приміщень його відокремлених підрозділів, розташованих у м. Харкові) на суму 50 000,00 грн. без ПДВ; акт № б/н від 29.12.2018 (комплексне прибирання приміщення офісу ломбарду та приміщень його відокремлених підрозділів, розташованих у м. Харкові) на суму 50 000,00 грн. без ПДВ; замовлення; копії Журналів відвідувань офісу та відокремлених підрозділів ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ, видаткові касові ордери за період з 01.01.2018 по 31.12.2018.
Між ФОП ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Договір від 02.07.2018 № 2018/1-ю, за яким позивач придбавав послуги в сфері права.
Разом з договором до суду надано акти прийняття-передачі наданих послуг на загальну суму 390 000,00 грн., у т.ч.: акт № б/н від 30.09.2018 на суму 200 000,00 грн. без ПДВ; акт № б/н від 29.12.2018 на суму 190 000,00 грн. без ПДВ; звітом про виконану роботу в період з 02.07.18 по 30.09.18, копії запитів правоохоронних органів; відповіді на запити правоохоронних органів, копії правочинів, копії внутрішніх документів ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ, документи що підтверджують внесення відповідних змін до ЄДРЮО; Звіт про виконану роботу в період з 01.10.18 по 29.12.18р.; копії запитів правоохоронних органів; копії відповідей на запити правоохоронних органів; копії договорів; платіжні документи.
Між ФОП ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Публічний договір-оферти про виконання робіт по просуванню веб-сайту № 1/39074991, за яким позивач отримав послуги по просуванню веб-сайту Замовника kit-lombard.in.ua в рейтингах ТОП 10 googl.com.ua.
Разом з договором до суду надано Додаток 1 до договору; акти прийняття-передачі наданих послуг на загальну суму 36 000,00 грн., у т.ч.: № б/н від 02.04.2018 на суму 6000,00 грн. без ПДВ; № б/н від 02.05.2018 на суму 6000,00 грн. без ПДВ; № б/н від 01.06.2018 на суму 6000,00 грн. без ПДВ; № б/н від 02.07.2018 на суму 6000,00 грн. без ПДВ; № б/н від 31.07.2018 на суму 6000,00 грн. без ПДВ; № б/н від 10.09.2018 на суму 6000,00 грн. без ПДВ; технічні звіти та рекомендації; платіжні доручення № 1067, 919, 810, 716, 598, 485.
Між ФОП ОСОБА_3 (ІПН НОМЕР_2 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Договір про надання послуг з підтримки електронно-інформаційних ресурсів (веб-сайту) від 01.08.2018 №010818, за яким позивач придбавав послуги з підтримки електронно-інформаційних ресурсів (веб-сайту). Згідно з умовами договору виконавцем позивачу надавались наступні послуги: 1.1. Виконавець надає, а Замовник оплачує такі послуги (далі Послуги): послуги по адмініструванню ресурсу; Контекстна реклама; Створення ресурсу в соціальній мережі facebook та його поширення завдяки адмініструванню та рекламі у мережі; Надання повного розширеного звіту про надані послуги; Реклама у мережі YOU NUBE.
Разом з договором до суду надано акти прийняття-передачі наданих послуг на загальну суму129 312,87 грн., у т.ч.: № б/н від 31.08.2018; № б/н від 30.09.2018; № б/н від 31.10.2018; № б/н від 30.11.2018; № б/н від 31.12.2018; звіти про надані послуги із фото таблицями (скріншотами); платіжні доручення №№ 1393, 1328, 1267, 1181, 936, 1040 за період з 01.08.2018 по 31.12.2018р.
Між ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_3 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Договір про надання бухгалтерських послуг від 03.04.2017 № 9, за яким позивач придбавав наступні послуги: 1) комплексний аналіз чинного законодавства та надання консультації щодо питань оптимізації оподаткування господарської діяльності Замовника; 2) консультації з питання оптимізації та систематизації ведення бухгалтерського обліку господарської діяльності Замовника.
Разом з договором до суду надано акти прийняття-передачі наданих послуг на загальну суму 300 000,00 грн., в т.ч.: акт №1 від 30.04.2017р. акт №2 від 31.05.2017р.; акт №3 від 30.06.2017р.; листи-повідомлення від 31.05.17р., 30.04.17р., лист-звіт від 30.06.2017р., платіжні доручення № 1102, №1095, №1091.
Між ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_3 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Договір про надання бухгалтерських та консультаційно-освітніх послуг від 25.09.2017 №25/09/2017/ТО, за яким позивач придбавав наступні послуги: проведення комплексної перевірки якості та достовірності ведення бухгалтерського обліку, здавання звітності за результатами господарської діяльності Замовника у 2017року; проведення аналізу документації Замовника на відповідність нормам чинного Податкового законодавства з урахуванням змін та надання рекомендацій за необхідністю щодо усунення прогалин; розробка індивідуального плану семінарів для працівників Замовника з приводу податкового законодавства України та інших країн Європи; розробка алгоритмів для працівників при роботі з контролюючими органами податкової служби.
Разом з договором до суду надано акти прийняття-передачі наданих послуг на загальну суму 340 000 грн., в т.ч.: акт №1 від 31.10.2017; акт №2 від 30.11.2017р.; акт №3 від 29.12.2017р., листи-повідомлення від 31.10.17, від 30.11.17р., лист-звіт від 29.12.17р.; платіжні доручення № 393, 398, 403.
Між ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_3 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Договір про надання юридичних послуг від 23.08.2018 №23/08/2018/ТО, за яким позивач придбавав наступні послуги: 1) Аналіз установчих документів Замовника та надання рекомендації щодо їх у відповідність до вимог чинного законодавства; Надання консультацій щодо діяльності Повного товариства з урахуванням ЗУ Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю .
Разом з договором до суду надано акт прийняття-передачі наданих послуг від 31.08.2018р. на загальну 50 000,00 грн.; практичні рекомендації від 31.08.18р., нова редакція Статуту позивача; платіжне доручення № 1035 від 28.08.18 року.
Між ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_4 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Договір про надання консультаційних послуги з питань комерційної діяльності й керування від 12.10.2017р. №01-2017,за яким позивач придбавав консультаційні послуги з питань комерційної діяльності та управління за темами: питання управління та інших питань, пов`язаних з діяльністю Замовника, консультування з питань структури адміністративно - управлінського персоналу, повноважень посадових осіб, делегування повноважень, тощо, консультування з питань складання, обліку та зберігання протоколів Зборів Засновників, внутрішньої служби аудиту, тощо.
Разом з договором до суду надано акт прийому-передачі наданих послуг від 30.12.2017 на загальну 200000,00грн.; звіт про надані послуги; проекти внутрішні документів позивача, платіжне доручення № 486 від 30.03.18р., видаткові касові ордери.
Між ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_4 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Договір від 23.10.2017 № 02-2017, за яким позивач придбавав послуги на обробку даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язану з ними діяльність, зокрема: Технічне редагування, обробку, приведення у відповідність до вимог веб-сайтів інформаційних матеріалів, популяризацію та поширення актуальної інформації Виконавцем за завданням Замовника (зокрема: поширення текстових, фото- відео-та графічних матеріалів за допомогою веб-сайтів);
- Адміністрування сторінок Замовника у соціальній мережі Facebook (у інших соціальних мережах - за окремим Завданням Замовника), що включає розробку інформаційної та комунікаційної стратегії, налаштування, оптимізацію,просування сторінок Замовника у соціальних мережах, формування відповідного іміджу сторінок, постійну підтримку зв`язків з громад кістю шляхом здійснення оперативної роботи з коментарями, здійснення редагування та відповідей на них у координації з відповідними органами, ії структурними підрозділами, посадовими особами, відповідальними за роботу з інформаційними запитами та зверненнями громадян;
- Створення Виконавцем за Завданням Замовника інформаційних матеріалів, а саме написання текстових інформаційних матеріалів (у разі необхідності реагування на
інформаційні приводи, результати здійснення медіамоніторингу - за ініціативою Виконавця та за погодженням із Замовником);
- оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах та веб-порталах, і пов`язана з ними діяльність.
Разом з договором до суду надано акт прийому-передачі наданих послуг від 30.12.2017 на загальну суму 200 000,00 грн.; звіт про роботи по договору від 23.10.2017 № 02-2017; платіжні доручення.
Між ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_4 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Договір від 19.03.2018 № 2018/01-03, за яким позивач придбавав послуги на обробку даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язану з ними діяльність, зокрема: Технічне редагування, обробку, приведення у відповідність до вимог веб-сайтів інформаційних матеріалів, популяризацію та поширення актуальної інформації Виконавцем за завданням Замовника (зокрема: поширення текстових, фото- відео-та графічних матеріалів за допомогою веб-сайтів);
- Адміністрування сторінок Замовника у соціальній мережі Facebook (у інших соціальних мережах - за окремим Завданням Замовника), що включає розробку інформаційної та комунікаційної стратегії, налаштування, оптимізацію,просування сторінок Замовника у соціальних мережах, формування відповідного іміджу сторінок, постійну підтримку зв`язків з громад кістю шляхом здійснення оперативної роботи з коментарями, здійснення редагування та відповідей на них у координації з відповідними органами, ії структурними підрозділами, посадовими особами, відповідальними за роботу з інформаційними запитами та зверненнями громадян;
- Створення Виконавцем за Завданням Замовника інформаційних матеріалів, а саме написання текстових інформаційних матеріалів (у разі необхідності реагування на
інформаційні приводи, результати здійснення медіамоніторингу - за ініціативою Виконавця та за погодженням із Замовником);
- оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах та веб-порталах, і пов`язана з ними діяльність.
Разом з договором до суду надано акт прийому-передачі наданих послуг від 30.04.2018 на загальну суму 100 000,00 грн.; звіт про роботи по договору від 19.03.2018 № 2018/01-03; платіжне доручення №600.
Між ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_4 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Договір від 10.05.2018 № 2018/02-05, за яким позивач придбавав послуги на обробку даних, розміщення інформації на веб-вузлах і пов`язану з ними діяльність, зокрема: Технічне редагування, обробку, приведення у відповідність до вимог веб-сайтів інформаційних матеріалів, популяризацію та поширення актуальної інформації Виконавцем за завданням Замовника (зокрема: поширення текстових, фото- відео-та графічних матеріалів за допомогою веб-сайтів);
- Адміністрування сторінок Замовника у соціальній мережі Facebook (у інших соціальних мережах - за окремим Завданням Замовника), що включає розробку інформаційної та комунікаційної стратегії, налаштування, оптимізацію,просування сторінок Замовника у соціальних мережах, формування відповідного іміджу сторінок, постійну підтримку зв`язків з громад кістю шляхом здійснення оперативної роботи з коментарями, здійснення редагування та відповідей на них у координації з відповідними органами, ії структурними підрозділами, посадовими особами, відповідальними за роботу з інформаційними запитами та зверненнями громадян;
- Створення Виконавцем за Завданням Замовника інформаційних матеріалів, а саме написання текстових інформаційних матеріалів (у разі необхідності реагування на
інформаційні приводи, результати здійснення медіамоніторингу - за ініціативою Виконавця та за погодженням із Замовником);
- оброблення даних, розміщення інформації на веб-вузлах та веб-порталах, і пов`язана з ними діяльність.
Разом з договором до суду надано акти прийому-передачі наданих послуг від на загальну суму 410 000,00 грн., в т.ч.:від 27.06.2018 на суму 100 000,00 грн. без ПДВ; від 31.07.2018 на суму 100 000,00 грн. без ПДВ; від 31.08.2018 на суму 20 000,00 грн. без ПДВ; від 31.10.2018 на суму 95 000,00 грн. без ПДВ; від 26.11.2018 на суму 95 000,00 грн. без ПДВ; звіти про роботи по договору від 10.05.2018 № 2018/02-05; платіжні доручення та видаткові касові ордери.
Між ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_4 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Договір про надання консультаційних послуг з питань комерційної діяльності та керування від 17.08.2018 № 2018/03-08, за яким позивачем було придбано наступні послуги за темами: консультування з питань отримання юридичного особою кредитів у банківських установах, їх оформлення, обґрунтування, складання фінансових планів розвитку, тощо, консультування з питань складання угоди банківської кредитної лінії, моніторинг послуг банківських установ по м. Харкову по вищезазначеним питанням.
Разом з договором до суду надано акт прийому-передачі наданих послуг від 14.09.2018р.; звіт про роботи по договору від 17.08.2018 № 2018/03-08; платіжне доручення.
Між ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_4 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Договір про надання консультаційних послуг з питань комерційної діяльності та керування від 01.10.2018 № 2018/04-10, за яким позивачем було придбано наступні послуги за темами: консультування з питань надання фінансових кредитів під заставу автомобілів, нерухомого майна, їх юридичне оформлення, обґрунтування, складання фінансових планів розвитку, тощо, консультування з питань складання угоди кредитної лінії, моніторинг послуг фінансових установ (у т. ч. банків, ломбардів) по м. Харкову по вищезазначеним питанням.
Разом з договором до суду надано акт прийому-передачі наданих послуг від 31.10.2018р. на загальну суму 110 000,00 грн.; звіт про роботи по договору від 01.10.2018 № 2018/04-10; платіжні документи.
Між ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_4 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Договір про надання консультаційних послуг з питань комерційної діяльності та керування від 29.11.2018 № 2018/05-11, за яким позивачем було придбано наступні послуги за темами: консультування з питань надання фінансових кредитів під заставу автомобілів, нерухомого майна, їх юридичне оформлення, обґрунтування, складання фінансових планів розвитку, тощо, консультування з питань складання угоди кредитної лінії, моніторинг послуг фінансових установ (у т. ч. банків, ломбардів) по м. Харкову по вищезазначеним питанням.
Разом з договором до суду надано акт прийому-передачі наданих послуг від 29.12.2018. на загальну суму 100 000,00 грн.; звіт про роботи по договору від 29.11.2018 № 2018/05-11; платіжне доручення.
Між ФОП ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_5 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Договір про надання послуг від 01.04.2015 №б/н., за яким позивачем придбавались послуги з відновлення комп`ютерів після ушкодження, установлення (настроювання) персональних комп`ютерів; послуги адміністрування внутрішньої мережі, послуги підтримки працездатності комп`ютерної техніки на всіх відокремлених підрозділах Замовника, інсталяцію програмного забезпечення.
Разом з договором до суду надано акти прийому-передачі наданих послуг на загальну суму 1365000,00 грн., в т.ч.: за 2016 рік на загальну суму 325 000,00 грн.: акт від 31.03.2016 №б/н на суму 50 000,00 грн.; акт від 30.06.2016 №б/н на суму 50 000,00 грн.; акт від 31.07.2016 №б/н на суму 25 000,00 грн.; акт від 31.08.2016 №б/н на суму 25 000,00 грн.; акт від 30.09.2016 №б/н на суму 25 000,00 грн.; акт від 31.10.2016 №б/н на суму 50 000,00 грн.; акт від 30.11.2016 №б/н на суму 50 000,00 грн.; акт від 31.12.2016 №б/н на суму 50 000,00 грн.; за 2017 рік на загальну суму 405 000,00 грн.: акт від 31.01.2017 №б/н на суму 25 000,00 грн.; акт від 28.02.2017 №б/н на суму 25 000,00 грн.; акт від 31.03.2017 № б/н на суму 25 000,00 грн.; акт від 30.04.2017 №б/н на суму 30 000,00 грн.; акт від 31.05.2017 №б/н на суму 30 000,00 грн.; акт від 30.06.2017 №б/н на суму 30 000,00 грн.; акт від 31.07.2017 №б/н на суму 30 000,00 грн.; акт від 31.08.2017 №б/н на суму 30 000,00 грн.; акт від 30.09.2017 №б/н на суму 30 000,00 грн.; акт від 31.10.2017 №б/н на суму 50 000,00 грн.; акт від 30.11.2017 №б/н на суму 50 000,00 грн.; акт від 31.12.2017 №б/н на суму 50 000,00 грн.; за 2018 рік на загальну суму 635 000,00 грн.: акт від 31.03.2018 №б/н на суму 100 000,00 грн.; акт від 30.04.2018 №б/н на суму 50 000,00 грн.; акт від 31.05.2018 №б/н на суму 50 000,00 грн.; акт від 30.06.2018 №б/н на суму 55 000,00 грн.; акт від 31.07.2018 №б/н на суму 60 000,00 грн.; акт від 31.08.2018 №б/н на суму 60 000,00 грн.; акт від 30.09.2018 №б/н на суму 60 000,00 грн.; акт від 31.10.2018 №б/н на суму 65 000,00 грн.; акт від 30.11.2018 №б/н на суму 65 000,00 грн.; акт від 31.12.2018 №б/н на суму 70 000,00 грн.; технічні завдання, наказ про інвентаризацію, інвентаризаційні описи, бухгалтерську довідку про наявність та рух активів ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ; платіжні доручення.
Між ФОП ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_5 ) та ПТ ЛОМБАРД КИТ ГРУП ТОВ КИТ ГРУП І КОМПАНІЯ було укладено Договір про юридичні послуги від 11.01.2016р. №2016/1.
Разом з договором до суду надано акт прийому-передачі наданих послуг від 30.09.2016 №б/н на суму 200 000,00 грн.; звіт про виконану роботу, договори із контрагентами позивача, копії реєстраційних та статутних документів позивача, копії запитів правоохоронних органів та відповідей на запити; платіжні документи.
Оглянуті судом первинні документи не мають дефектів форми, змісту або походження, а відтак сприймаються судом як належні та допустимі докази реальності вчинення господарських операцій. В акті перевірки контролюючим органом не заперечується проти правильності оформлення первинних документів, які складалися позивачем та його контрагентами.
Виявлені порушення, які вказані у акті перевірки в узагальненому вигляді зводяться до того, що контролюючий орган вважає проведені операції такими, що не містять економічного змісту та не мають економічної доцільності, а акти виконаних послуг не містять конкретизації послуг, в них вказано ідентичний та загальний характер інформації щодо господарських операцій, стосовно яких ці акти складені.
Договори, укладені позивачем з контрагентами у судовому порядку не визнано недійсними. Суд зазначає, що надані підприємством копії первинних документів по взаємовідносинам з ТОВ "ВАЙТ- ТРАСТ", ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 , ФОП ОСОБА_3 , ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 за своєю формою та змістом відповідають вимогам чинного законодавства, наявності недоліків (дефектів форми, змісту або походження), які б згідно п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, ч. 2 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", п. 2.4. Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 р. № 168/704, спричиняли втрату зазначеними документами юридичного статусу первинних документів, судом не виявлено.
Суд також при винесенні рішення керується практикою Верховного Суду. Зокрема, Верховний Суд у своїй постанові від 20.03.2018 року по справі № 805/10886/13-а (провадження № К/9901/1424/18) зазначає, що за наявності ознак нікчемності правочину, податкові органи мають право та повинні звертатися до судів з позовами про стягнення в доход держави коштів, отриманих по правочинах, здійснених з метою, що свідомо суперечить інтересам держави і суспільства, посилаючись на їх нікчемність, а не класти власний висновок в основу податкового правопорушення та визначати на цій підставі грошове зобов`язання.
Таким чином, суд приходить до висновку про необґрунтованість та безпідставність донарахування підприємству податкових зобов`язань з податку на прибуток фінансових установ по взаємовідносинам з ТОВ "ВАЙТ- ТРАСТ", ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_2 , ФОП ОСОБА_3 , ФОП ОСОБА_4 , ФОП ОСОБА_5 , ФОП ОСОБА_6 , оскільки у наданих матеріалах наявні первинні документи бухгалтерського та податкового обліку, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами, використання наданих послуг у власній господарський діяльності, документи за результатами проведених операцій складені з дотриманням вимог законодавства і містять у собі відомості щодо змісту та обсягу проведених операцій, які узгоджуються між собою, тобто позивачем підтверджено реальність проведених операцій з вказаними контрагентами за перевіряємий період.
Суд вважає неприйнятними доводи податкового органу стосовно обсягу документів, які можуть бути предметом судового розгляду, з огляду на те, що норми податкового законодавства не обмежують період подання платником необхідних первинних документів лише часом проведення податкової перевірки, оскільки положення пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України визначають статус показників податкової звітності, які не підтверджені необхідними документами під час перевірки, однак не обмежують право платника довести у судовому процесі обставини, на яких ґрунтуються його вимоги, поданням виключно тих доказів, що надавались ним під час проведення податкової перевірки. Право надавати заперечення щодо висновків податкового органу та долучати до матеріалів справи докази на підтвердження таких заперечень надається платнику як на усіх стадіях податкового контролю, так і на стадіях судового процесу, на яких допускається подання учасником процесу нових доказів. В іншому випадку, обмеження судом предмету дослідження призвело би до неповноти дослідження та порушення справедливого судового розгляду.
Відповідно до ч.5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Вказане повністю узгоджується з правовими висновками Верховного Суду, викладеними в постановах від 12.11.2018 року у справі № 806/434/16, від 24.01.2019 року у справі 820/12113/15, від 12.02.2019 року у справі № 820/6512/16, які в силу ч.5 ст. 242 КАС України застосовується судом при вирішенні даної справи.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Всупереч наведеним вимогам, відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів правомірності прийнятого ним податкового повідомлення - рішення № 00001521406 від 02.08.2019р., яке підлягає скасуванню.
Розподіл судових витрат здійснюється у відповідності до вимог ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. ст. 2, 6-10, 13-14, 77, 139, 242-246, 250, 255, 295, пп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов повного товариства "ЛОМБАРД "КИТ ГРУП ПЛЮС" ТОВ "КИТ ГРУП" І КОМПАНІЯ" (код ЄДРПОУ 39074991, адреса: вул. Кооперативна, буд. 6/8, к. 302, м. Харків, 61003) до Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43143704, адреса: вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057) про скасування податкового повідомлення - рішення - задовольнити.
Скасувати податкове повідомлення - рішення № 00001521406 від 02.08.2019 року, яке прийнято Головним управлінням ДФС у Харківській області.
Стягнути на користь повного товариства "ЛОМБАРД "КИТ ГРУП ПЛЮС" ТОВ "КИТ ГРУП" І КОМПАНІЯ" (код ЄДРПОУ 39074991) судові витрати в розмірі 17736 (сімнадцять тисяч сімсот тридцять шість) грн. 69 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43143704).
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст рішення складено 21 грудня 2019 року.
Суддя О.В.Шевченко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2019 |
Оприлюднено | 22.12.2019 |
Номер документу | 86496507 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні