КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 вересня 2019 року м. Київ№ 810/1977/18
Суддя Київського окружного адміністративного суду Брагіна О.Є., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до управління соціального захисту населення Сквирської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовною заявою до УСЗН Сквирської РДА, в якій просив визнати протиправною бездіяльність відповідача та скасувати протокол засідання комісії з розгляду питань забезпечення житлом сімей загиблих та деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей від 20.03.2018 в частині відмови у нарахуванні та виплаті йому компенсації за належне для отримання житло; зобов`язати відповідача ухвалити рішення, яким визнати ОСОБА_1 особою, яка має право на одержання грошової компенсації як особа з інвалідністю внаслідок війни 2 групи, що потребує поліпшення житлових умов відповідно до постанови КМУ №719 від 19.10.2016 та провести нарахування та виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей; провести нарахування та виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для осіб з інвалідністю I-II груп, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення відповідно до Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей від 19.10.2016 №719.
Заявлені вимоги обґрунтовані тим, що він як інвалід 2 групи має право на одержання грошової компенсації відповідно до постанови КМУ від 19.10.2016 №719 , яка безпідставно не виплачується.
В подальшому заявник свої вимоги змінив та просив суд визнати бездіяльність відповідача протиправною та скасувати протокол засідання комісії з розгляду питань забезпечення житлом сімей загиблих та деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей від 20.03.2018 в частині відмови йому у нарахуванні та виплаті компенсації за належне для отримання житло; зобов`язати відповідача прийняти нове рішення, у якому визнати позивача особою, яка має право на одержання грошової компенсації, як особа з інвалідністю внаслідок війни 2 групи, що потребує поліпшення житлових умов відповідно до постанови КМУ №719 від 19.10.2016; провести нарахування та виплату грошової компенсації за належні жилі приміщення для осіб з інвалідністю 1-2 груп, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення відповідно до Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям громадян, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей від 19.10.2016 №719 у розмірі 1 252 482,00 грн.
Ухвалою суду від 06.07.2018 було відкрито загальне позовне провадження. На підставі ухвали від 18.09.2019 було закрито підготовче провадження, справу призначено до розгляду по суті у письмовому провадженні.
Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, відповідно до якого просив відмовити у задоволенні позову в зв`язку з тим, що на засіданні Комісії 20.03 2018 було прийнято рішення про відмову у виплаті ОСОБА_1 грошової компенсації згідно Порядку №719 від 19.10.2016. Рішення було мотивовано тим, 14.11.2017, до пп. 11-14 ч.2 ст.7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» були внесені зміни, а саме «поранення, контузія або каліцтва» включити словами "контузія, каліцтва або захворювання», який набирав чинності через три місяці з дня його опублікування. Тому, позивачу було пояснено, що поновлення розгляду порушеного ним питання щодо виплати грошової компенсації можливе лише після набрання вищезазначених змін законної сили та рекомендовано звернутися із заявою до управління соціального захисту Сквирської райдержадміністрації щодо призначеним грошової після набрання чинності змін до відповідного закону, а саме після 24.02.2018.
02.03.2018, позивач повторно звернувся із заявою до УСЗН Сквирської РДА та надав наступні документи: копію паспорта, ідентифікаційного коду та посвідчення інваліда війни 2 групи; рішення Сквирської міської ради №564/51 від 20.09.2017 "Про взяття громадян на квартирний облік при виконавчому комітеті Сквирської РДА", зазначивши склад сім`ї із 4 осіб: дружини - ОСОБА_2 та двох неповнолітній дітей; довідку про безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України; витяг з протоколу засідання Центральної військово-лікарської комісії по встановленню причинною зв`язку захворювань, поранень, контузій, травм, каліцтв тощо, повязаних із захистом Батьківщини; довідку МСЕК; копію свідоцтва про народження дітей - ОСОБА_3 та ОСОБА_4 ; про склад сім`ї; акт депутата Сквирської міської ради від 23.02.2018 та заяву про проведення засідання комісії без його участі .
Відповідно до п.10 Порядку № 719, органи соціального захисту населення протягом 5 робочих днів з дня прийняття заяви з усіма необхідними документами обстежує матеріально-побутові умови заявника про що складає акт за формою, встановленою Мінсоцполітики.
Згідно складеного акту від 07.03.2018 № 144 обстеження житлових умов позивача було встановлено, що в двохкімнатній квартирі проживає заявник ОСОБА_1 разом із дружиною та дітьми, які зареєстровані в трьохкімнатній квартирі у м. Білій Церкві. Власником трьохкімнатної квартири є дружина ОСОБА_1 - ОСОБА_5 . Власником двохкімнатної квартири, в якій проживає позивач разом із своєю сім`єю, є мати заявника - ОСОБА_6 яка мешкає окремо, В даній квартирі зареєстрований заявник ОСОБА_1 ; загальна площа квартири становить 49,8 кв.м. жила 32,0 кв.м.
Згідно п.11 Порядку після складання акту обстеження матеріально-побутових умов заявника орган соціального захисту населення протягом 3 днів, а випадку, визначеному п.22 Порядку протягом 10 робочих днів, вносить подання до комісії про виплату грошової компенсації.
14.03.2018 за вих. №754 до голови Сквирської РДА було направлено клопотання щодо розгляду на засіданні комісії заяви Гальчинського про виплату грошової компенсації
20.03.2018, в присутності заявника, відбулося засідання комісії. На підставі п.17 Порядку №754, у разі відмови в призначенні грошової компенсації комісія надсилає заявнику копію відповідного рішення із зазначенням підстав для його прийняття.
21.03.2018, за вихідним номером 822 секретарем комісії було направлено простою кореспонденцією витяг з протоколу засідання комісії про відмову у призначенні та виплаті грошової компенсації. 29.03.2018, за запитом позивача про доступ до публічної інформації заявнику повторно було направлено витяг з протоколу рішення комісії, таким чином відповідач не порушив процедуру та строків ухвалення рішення за заявою Гальчинського про виплату йому грошової компенсації.
Також, відповідач зазначив, що відповідно до п.6 Порядку до повноважень комісії входить:
- перевірка наявності у особи статусу члена сім`ї загиблого та особи з інвалідністю;
- перевірка складу сім`ї особи з інвалідністю:
- перевірка наявності документів про взяття на квартирний облік членів сім`ї загиблого та особи з інвалідністю;
- перевірка наявності документів про взяття на квартирний облік особи з інвалідністю;
- перевірка факту спільного або роздільного проживання членів сім`ї загиблого, які мають право на грошову компенсацію:
- прийняття рішення про призначення або відмову в призначенні грошової компенсації;
- перевірка наявності майнових прав на нерухоме особи з інвалідністю, а також всіх членів родини, на яких нараховується грошова компенсація, або відчуження такого майна протягом попереднього року.
При вивченні питання постановки на квартоблік заявника комісією було встановлено, що витяг з рішення виконавчого комітету Сквирської міськради №564/51 від 20.09.2017 "Про взяття на квартирний облік при виконавчому комітеті Сквирської міської ради" надано без врахування вимог постанови КМУ №470 від 11.12.1984 "Про затвердження Правил обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР", оскільки згідно з вищезазначеного рішення на квартирний облік було поставлено особу у складі сім`ї 4 чоловік, тоді як дружина ОСОБА_2 разом з дітьми зареєстрована у м. Білій Церкві та є власником трикімнатної квартири за адресою: АДРЕСА_1 , водночас перебуває на квартирному обліку в м. Сквира разом із позивачем ОСОБА_1 як така, що потребує поліпшення житлових умов, хоча фактично такого права немає.
Комісія звернулась до виконавчого комітету Сквирської міськради із запитом щодо постановки на квартирний облік заявника у складі 4 осіб.
02.05.2018 за вх.№986, на адресу комісії надійшов витяг з рішення від 20.04.2018 №748/70 "Про перегляд рішення виконавчого комітету Сквирської міськради про взяття на облік позивача", яким виключено із квартобліку членів сім`ї ОСОБА_1 - дружину та дітей та залишено на обліку лише позивача.
На підставі абз. 1 пп.2-1 п.21 Порядку №719 в розрахунок включаються члени сім`ї особи з інвалідністю, які перебувають на квартирному обліку, незалежно від того, чи перебувають вони на такому обліку разом з особою з інвалідністю або окремо від неї, включаючи перебування на квартирному обліку особи з інвалідністю та членів її сім`ї у різних населених пунктах.
При цьому, позивач ОСОБА_1 не надав документи, які підтверджують факт перебування на квартирному обліку дружини та дітей, натомість заявник розраховує грошову компенсацію за одержання жилих приміщень на 4 членів сім`ї, що порушує принцип справедливого розподілу коштів.
Щодо твердження позивача, що засідання Комісії не відбулося у повному складі, то відповідно до п.3.1 Положення про комісію з питань забезпечення житлом деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, затвердженого розпорядженням голови Сквирської РДА від 20.10.2017 №623 та зареєстрованого в ГТУЮ у Київській області 03.01.18 №1/1028, засідання комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не 2/3 членів комісії. Рішення приймається більшістю голосів комісії. Склад комісії становить 12 членів, на засіданні були присутніми 9, тобто 12:3 х 2=8, таким чином для законності прийняття рішення необхідна присутність 8 членів комісії.
Крім того, заявнику було роз`яснено, що для вирішення питання про виплату йому грошової компенсації йому необхідно врегулювати питання з квартирним обліком та можливість повторного звернення із відповідною заявою.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши правові позиції кожної із сторін та обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти них, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті за внутрішнім переконанням, суд приходить висновку про часткове задоволення адміністративного позову,
виходячи з наступного:
ОСОБА_1 має статус інваліда 2 групи, що дає інвалідам право користуватися пільгами встановленими для ветеранів війни- інвалідів війни. Статус інваліда 2 групи підтверджується копією посвідчення серії НОМЕР_1 , виданого 03.08.2017 УЗСН Сквирської РДА. Згідно копії витягу з протоколу засідання Центральної ВЛК по встановленню причинного зв`язку захворювань, поранень, контузій, травм каліцтв від 04.05.2017 за №1303 захворювання ОСОБА_1 (гіпертонічна хвороба та дисциркуляторна енцефалопатія 2 ст) пов' язане із захистом Батьківщини.
Причинний зв`язок із захворюванням згідно свідоцтво про хворобу №2659 від 06.10.2016 було відмінено.
Відповідно до копії паспорту громадянина України серії НОМЕР_2 , ОСОБА_1 зареєстрований за адресою АДРЕСА_2 . Разом з ним проживає дружина та неповнолітні діти, які зареєстровані в трикімнатній квартирі у АДРЕСА_3 , яка належить на праві приватної власності дружині позивача - ОСОБА_2 . Власником двокімнатної квартири є мати заявника - ОСОБА_6 , яка мешкає окремо.
Згідно рішення виконавчого комітету Сквирської міської ради №564/51 від 20.09.2017 "Про взяття громадян на квартирний облік при виконавчому комітеті Сквирської міської ради" ОСОБА_1 було взято на квартирний облік із включенням до списку громадян, які користуються правом першочергового отримання житлових приміщень" у складі сім`ї із чотирьох чоловік- дружина та двоє неповнолітніх дітей.
Після з`ясування обставин запебезпечення житлом дружини та дітей позивача, рішення про взяття на облік було переглянуто.
20.04.2018, рішенням Сквирської міської ради № 748/70 "Про перегляд рішення виконавчого комітету Сквирської міської ради щодо взяття на квартирний облік за нововиявленими обставинами" членів сім`ї позивача- дружину та двох неповнолітніх дітей знято з квартирного обліку.
02.03.2018, позивач звернувся до УСЗН Сквирської РДА із заявою та пакетом документів про отримання грошової компенсації як особі з інвалідністю 2 групи, що потребує поліпшення житлових умов на підставі постанови КМУ від 19.10.2016 №719 у складі сім`ї із чотирьох чоловік - дружини та двох дітей, із розрахунку на всіх членів сім`ї ним заявлені вимоги про виплату грошової компенсації.
До заяви були додані копії: паспорта громадянина України; ідентифікаційного коду; посвідчення інваліда війни 2 групи; рішення Сквирської міської ради №564/51 від 20.09.2017 "Про взяття громадян на квартирний облік при виконавчому комітеті Сквирської міської ради"; свідоцтва про шлюб; довідки про безпосередню участь в АТО; витягу протоколу засідання ЦВЛК; акту МСЕК; довідки про склад сім`ї, свідоцтв про народження дітей; акту депутата Сквирської міської ради про власника помешкання, у якому проживає позивач.
За наслідком розгляду заяви та приєднаних до неї документів, комісією з розгляду питань забезпечення житлом сімей загиблих деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей, 20.03.2018, було прийнято рішення про відмову інваліду війни ОСОБА_1 у призначенні грошової компенсації відповідно до пп.4 п.15 постанови КМУ від 19.10.2016 №719, згідно Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членам їх сімей ", оскільки заявник не є особою, зазначеною у пунктах 11-14 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та рекомендовано звернутися із заявою до УСЗН Сквирської РДА щодо призначення та виплати грошової допомоги після набрання чинності змін до Закону "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", яке оформлено протоколом.
Не погоджуючись з таким рішенням, позивач звернувся до суду, вважає, що мав право на першочергове отримання відповідної компенсації, а тому таке рішення порушує його права.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне:
правовий статус ветеранів війни, що забезпечує створення належних умов для їх життєдіяльності, сприяє формуванню в суспільстві шанобливого ставлення до них визначений в Законі України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" від 22.10.1993 №3551-ХІІ.
Частиною 2 ст. 4 Закону №3551-ХІІ, передбачено, що до ветеранів війни належать: учасники бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни, учасники війни.
Пунктом 11 ч.2 ст.7 Закону №3551-ХІІ встановлено, що до осіб з інвалідністю внаслідок війни належать також особи з інвалідністю з числа: військовослужбовців (резервістів, військовозобов`язаних) та працівників Збройних Сил України, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України та стали особами з інвалідністю внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах антитерористичної операції у період її проведення, під час безпосередньої участі у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, перебуваючи безпосередньо в районах та у період здійснення зазначених заходів.
На підставі пункту 18 ч.1 ст.13 Закону України №3551-ХІІ , особи з інвалідністю, які є ветеранами війни мають право на таку пільгу як позачергове забезпечення житлом, якщо вони потребують поліпшення житлових умов, у тому числі, за рахунок жилої площі, що передається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами та організаціями у розпорядження місцевих рад та державних адміністрацій. Особи, зазначені в цій статті, забезпечуються жилою площею протягом двох років з дня взяття на квартирний облік.
Відповідно до ст.39 ЖК України, громадяни беруться на облік потребуючих поліпшення житлових умов:
за місцем проживання - виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів за участю громадської комісії з житлових питань, створюваної при виконавчому комітеті;
за місцем роботи - спільним рішенням адміністрації підприємства, установи, організації чи органу кооперативної або іншої громадської організації і відповідного профспілкового комітету.
При цьому беруться до уваги рекомендації трудового колективу. Рішення про взяття громадян на облік потребуючих поліпшення житлових умов за місцем роботи затверджується виконавчим комітетом районної, міської, районної в місті, селищної, сільської Ради народних депутатів.
Процедура взяття громадянина на облік потребуючих поліпшення житлових умов, визначена Правилами обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР, затвердженими постановою Ради Міністрів Української РСР і Українською республіканською радою професійних спілок 11.12.1984 №470 з наступними змінами та доповненнями та передбачають таке:
постановка на квартирний облік починається з подачею зацікавленою особою заяви. Заява про взяття на квартирний облік подається відповідно до виконавчого комітету органу місцевого самоврядування за місцем проживання громадян та адміністрації підприємства, установи, організації чи органу кооперативної або іншої громадської організації за місцем їх роботи. Заява підписується членами сім`ї, які разом проживають, мають самостійне право на одержання жилого приміщення і бажають разом стати на облік. Члени сім`ї, що підписали заяву громадянина та прийняті на облік разом з заявником, набувають права на спільне одержання житлового приміщення
До заяви додаються: довідка з місця проживання про склад сім`ї, видана організацією, яка здійснює експлуатацію жилого будинку, або громадянином, який має у приватній власності жилий будинок (частину будинку), квартиру; довідки про те, чи перебувають члени сім`ї на квартирному обліку за місцем роботи (у виконавчому комітеті органу місцевого самоврядування). У необхідних випадках до заяви додаються також медичний висновок, довідка (виписка з рішення виконавчого органу) про невідповідність жилого приміщення встановленим санітарним і технічним вимогам, копія договору піднайму жилого приміщення в будинку державного або громадського житлового фонду чи договору найму жилого приміщення в будинку житлово-будівельного кооперативу або в будинку (частині будинку), квартирі, що належить громадянину на праві приватної власності.
Громадяни, які беруться на облік на пільгових підставах або користуються правом першочергового одержання жилих приміщень, вказують про це у заяві і подають відповідні документи. Подана заява реєструється у книзі реєстрації заяв про взяття на квартирний облік. Книга повинна бути пронумерована, прошнурована, підписана секретарем виконавчого органу місцевого самоврядування і скріплена печаткою виконавчого комітету. Книга зберігається як документ суворої звітності.
Попередній розгляд заяв про взяття на квартирний облік у виконавчому комітеті органу місцевого самоврядування провадиться громадською комісією з житлових питань при виконавчому комітеті, а на підприємстві, в установі, організації - комісією по житлово-побутовій роботі профспілкового комітету. Вказані комісії перевіряють житлові умови громадян і про результати перевірки складають акт. Заяви і матеріали перевірки житлових умов громадян розглядаються на засіданні відповідної комісії, яка вносить свої пропозиції виконавчому органу місцевого самоврядування або адміністрації підприємства, установи, організації чи органу кооперативної або іншої громадської організації і профспілковому комітетові. На засідання комісії при необхідності запрошується заявник. Однак, він вправі бути присутнім і виступити на засіданні комісії незалежно від наявності запрошення.
Громадяни беруться на потребуючих поліпшення житлових умов: за місцем проживання - рішенням виконавчого комітету органу місцевого самоврядування або районної, районної у місті державної адміністрації; за місцем роботи - спільним рішенням адміністрації підприємства, установи, організації чи органу кооперативної або іншої громадської організації і відповідного профспілкового комітету. При цьому беруться до уваги рекомендації трудового колективу. Рішення щодо взяття на квартирний облік повинно бути винесене у місячний строк з дня подання громадянином необхідних документів.
У прийнятому рішенні, які розглядали заяви громадян, вказуються дата взяття на облік, склад сім`ї, підстава для взяття на облік, вид черговості надання жилих приміщень (загальна черга, в першу чергу). Рішення про взяття громадян на квартирний облік за місцем роботи затверджується виконавчим комітетом органу місцевого самоврядування, на території якої знаходиться відповідне підприємство, установа, організація. Про прийняте рішення виконавчий комітет органу місцевого самоврядування, адміністрація підприємства, установи, організації направляють заявникові письмову відповідь з повідомленням відповідно дати взяття на облік, виду і номера черги або підстави відмови у задоволенні заяви.
Громадяни вважаються взятими на квартирний облік: у виконавчому органі місцевої ради - з дня винесення рішення виконавчого органу. Громадяни, взяті на квартирний облік, вносяться до книги обліку осіб, які перебувають у черзі на одержання жилих приміщень. Книга повинна бути пронумерована, прошнурована, підписана секретарем виконавчого органу місцевої ради і скріплена печаткою виконавчого органу. Книга зберігається як документ суворої звітності. З числа вказаних громадян складаються списки осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень. Списки громадян, взятих на квартирний облік, та окремі списки осіб, які користуються правом першочергового одержання жилих приміщень, вивішуються для загального відома.
Згідно ч. ч. 4, 5 ст. 40 Житлового Кодексу Української РСР, зняття з обліку потребуючих поліпшення житлових умов провадиться органами, які винесли або затвердили рішення про взяття громадянина на облік. Про зняття з обліку потребуючих поліпшення житлових умов громадяни повідомляються у письмовій формі з зазначенням підстав зняття з обліку.
Потребуючими поліпшення житлових умов, відповідно до п.13 Правил №470 визнаються громадяни, які :1) забезпечені жилою площею нижче за рівень, що визначається виконавчими комітетами обласних, Київської і Севастопольської міських Рад народних депутатів разом з радами профспілок. Цей рівень періодично переглядається вказаними органами;
2) які проживають у приміщенні, що не відповідає встановленим санітарним і технічним вимогам. Перелік випадків, коли жилі будинки (жилі приміщення) вважаються такими, що не відповідають санітарним і технічним вимогам, визначається Міністерством житлово-комунального господарства УРСР, Міністерством охорони здоров`я УРСР і Держбудом УРСР;
3) які хворіють на тяжкі форми деяких хронічних захворювань, у зв`язку з чим не можуть проживати в комунальній квартирі або в одній кімнаті з членами своєї сім`ї. Перелік зазначених захворювань затверджується Міністерством охорони здоров`я УРСР за погодженням з Українською республіканською радою професійних спілок. Порядок видачі медичних висновків зазначеним хворим встановлюється Міністерством охорони здоров`я УРСР;
4) які проживають за договором піднайму жилого приміщення в будинках державного або громадського житлового фонду чи за договором найму жилого приміщення в будинках житлово-будівельних кооперативів;
5) які проживають не менше 5 років за договором найму (оренди) в будинках (квартирах), що належать громадянам на праві приватної власності;
6) які проживають у гуртожитках;
7) які проживають в одній кімнаті по дві і більше сім`ї, незалежно від родинних відносин, або особи різної статі, старші за 9 років, крім подружжя (в тому числі якщо займане ними жиле приміщення складається більш як з однієї кімнати);
8) внутрішньо переміщені особи з числа учасників бойових дій відповідно до пунктів 19 і 20 частини першої статті 6 та особи з інвалідністю внаслідок війни, визначені в пунктах 10 - 14 частини другої статті 7, та члени їх сімей, а також члени сімей загиблих, визначені абзацами четвертим - восьмим, чотирнадцятим, шістнадцятим-двадцять другим пункту 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".
Тими, що потребують поліпшення житлових умов, на підставі п.14 Правил, також визнаються особи з інвалідністю внаслідок війни, які проживають у комунальних чи невпорядкованих стосовно умов даного населеного пункту квартирах.
На виконання вимог Закону № 3551-XII Кабінетом Міністрів України було затверджено Порядок, який визначає процедуру надання статусу ветеранів війни та прирівняних до них особам.
На підставі ст.12 Закону №3551-ХІІ, учасники бойових дій, які брали безпосередню участь у антитерористичній операції мають право на першочергове забезпечення житловою площею.
Постановою Кабінету міністрів України № 719 від 19.10.2016 затверджений Порядок виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей. Дія вказаного Порядку поширюється на дві категорії осіб: на сім`ї загиблих учасників бойових дій, які брали безпосередню участь у антитерористичній операції, та осіб з інвалідністю І - II груп, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення.
Згідно вимог ст. 13 Закону №3551-ХІІ, право на пільги надається особам з інвалідністю внаслідок війни та прирівняним до них особам (стаття 7) в тому числі у вигляді позачергового забезпечення житлом осіб, які потребують поліпшення житлових умов, у тому числі за рахунок жилої площі, що передається міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами та організаціями у розпорядження місцевих рад та державних адміністрацій.
Особи, зазначені в цій статті, забезпечуються жилою площею протягом двох років з дня взяття на квартирний облік, а особи з інвалідністю І групи з числа учасників бойових дій на території інших країн - протягом року.
Крім того, відповідно до п. 4 Порядку грошова компенсація членам сім`ї загиблого або особам з інвалідністю виплачується у повному обсязі в порядку черговості взяття на квартирний облік та з урахуванням категорії отримувача грошової компенсації для членів сімей загиблих, передбачених пунктом 2 цього Порядку, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей загиблих осіб, визначених абзацами п`ятим - восьмим пункту 1 статті 10 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, для осіб з інвалідністю I-II груп, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, визначених пунктами 11-14 частини другої статті 7 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, та які потребують поліпшення житлових умов.
Відповідно до п. 5 Порядку за поданням структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві, виконавчих органів з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (крім м. Києва) рад, за рішенням виконавчого комітету міської, районної в місті (у разі її створення) ради або за розпорядженням голови районної, районної в м. Києві держадміністрації утворюються комісії щодо розгляду заяв членів сімей загиблих та осіб з інвалідністю про виплату грошової компенсації (далі - комісія). До складу комісії входять представники виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад, структурних підрозділів районних, районних у м. Києві держадміністрацій з питань соціального захисту населення, економіки, фінансів, квартирного обліку, капітального будівництва, громадських організацій, які об`єднують ветеранів антитерористичної операції (за їх згодою).
У відповідності до п. 6 Порядку до повноважень комісії належить: - перевірка наявності у особи статусу члена сім`ї загиблого та особи з інвалідністю;- визначення категорії особи як члена сім`ї загиблого; - перевірка складу сім`ї особи з інвалідністю; - перевірка наявності документів про взяття на квартирний облік членів сім`ї загиблого та особи з інвалідністю;
-перевірка факту спільного або роздільного проживання членів сім`ї загиблого, які мають право на грошову компенсацію; - прийняття рішення про призначення або відмову в призначенні грошової компенсації; - визначення розміру грошової компенсації; - перевірка наявності майнових прав на нерухоме майно членів сім`ї загиблого та особи з інвалідністю, а також всіх членів родини, на яких розраховується грошова компенсація, або відчуження такого майна протягом попереднього року.
Згідно з п. 7 Порядку заяву про призначення грошової компенсації член сім`ї загиблого, особа з інвалідністю (далі - заявник) або їх законний представник чи уповноважена особа особисто подають до органу соціального захисту населення за місцем перебування на квартирному обліку (далі - орган соціального захисту населення). Орган соціального захисту населення протягом п`яти робочих днів з дня прийняття заяви з усіма необхідними документами обстежує матеріально-побутові умови заявника, про що складає акт за формою, встановленою Мінсоцполітики, -п.10 Порядку. Після складення акта обстеження матеріально-побутових умов заявника орган соціального захисту населення протягом трьох робочих днів, а у випадку, визначеному у пункті 22 цього Порядку, протягом десяти робочих днів вносить до комісії подання про виплату грошової компенсації (п. 11 Порядку). Комісія протягом п`яти робочих днів з дня надходження подання розглядає його по суті і в присутності заявника або його законного представника чи уповноваженої особи приймає рішення щодо призначення або відмови в призначенні грошової компенсації (п.12 Порядку).
Відповідно до п.14 Порядку у рішенні комісії зазначаються: 1) прізвище, ім`я та по батькові заявника; 2) прізвище, ім`я та по батькові законного представника чи уповноваженої особи і документ, що підтверджує його повноваження; 3) належність загиблого або особи з інвалідністю до одного з військових формувань, визначених в абзаці восьмому, формувань, визначених абзацами шостим і сьомим, або залучення до діяльності, визначеної абзацом п`ятим пункту 1 статті 10 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту; 4) факт спільного або роздільного проживання із заявником неповнолітніх та малолітніх дітей загиблого; 5) статус і категорія заявника; 6) члени сім`ї особи з інвалідністю, на яких нараховується грошова компенсація із зазначенням родинного зв`язку із заявником відповідно до пункту 21 цього Порядку; 7) кількість осіб із членів сім`ї загиблого за однією категорією, на яких нараховується грошова компенсація із зазначенням родинного зв`язку із загиблим; 8) факт перебування заявника на квартирному обліку з урахуванням норми, зазначеної у пункті 9 цього Порядку; 9) інформація про надання раніше заявнику або членам його сім`ї житла або грошової компенсації за рахунок бюджетних коштів.
У відповідності до п. 18 Порядку заявник має право оскаржити рішення комісії про відмову в призначенні грошової компенсації до суду. Відповідно до п. 19 Порядку у разі прийняття рішення про призначення заявнику грошової компенсації комісія одночасно визначає розмір такої компенсації, виходячи з таких нормативів: 1) за нормою 13,65 кв. метра жилої площі на кожного члена сім`ї загиблого за однією категорією з урахуванням загиблого у разі, коли він перебував на квартирному обліку разом з членами своєї сім`ї; 2) за нормою 13,65 кв. метра жилої площі на особу з інвалідністю та кожного члена його сім`ї, зазначеного в абзаці п`ятому пункту 21 цього Порядку; 3) за нормою 35,22 кв. метра загальної площі на сім`ю загиблого за однією категорією або на сім`ю особи з інвалідністю; 4) додатково 10 кв. метрів жилої площі на кожного члена сім`ї заявника, який є особою з інвалідністю або дитиною з інвалідністю (у тому числі з урахуванням заявника); 5) з урахуванням опосередкованої вартості спорудження 1 кв. метра загальної площі житла в населеному пункті, в якому заявник перебуває на квартирному обліку на день звернення за грошовою компенсацією і яка визначається Мінрегіоном відповідно до Порядку визначення та застосування показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України, затвердженого наказом Держбуду від 27 вересня 2005 р. № 174.
У разі зміни опосередкованої вартості спорудження 1 кв. метра загальної площі житла на день звернення заявника за грошовою компенсацією, визначеної Мінрегіоном після розрахунку комісією розміру грошової компенсації, розмір грошової компенсації підлягає перерахунку комісією без звернення заявника за умови, що на день такої зміни грошова компенсація не виплачена чи виплачена не у повному обсязі.
На підставі п. 21 Порядку розмір грошової компенсації (ГK) розраховується за формулою: ГК = (13,65 х Nс + 35,22 + (10 х Nп)) х Bг х Км + ПЗ, де Nс - кількість членів сім`ї загиблого за однією категорією або кількість членів сім`ї особи з інвалідністю, на яких розраховується грошова компенсація; Nп - кількість членів сім`ї заявника, які є особами з інвалідністю або дітьми з інвалідністю і на яких розраховується грошова компенсація з урахуванням додаткових 10 кв. метрів жилої площі на кожного (у тому числі на заявника); Вг - опосередкована вартість (гривень) 1 кв. метра загальної площі житла для населеного пункту, в якому заявник перебуває на обліку як особа, що потребує поліпшення житлових умов на день звернення за грошовою компенсацією; Км - коефіцієнт збільшення опосередкованої вартості 1 кв. метра загальної площі житла для міст, визначених в абзаці другому підпункту 5 пункту 19 цього Порядку; ПЗ - витрати (гривень), пов`язані з купівлею, оформленням права власності на житло та сплатою передбачених законодавством податків і зборів (обов`язкових платежів).
Відповідно до пп. 2 п. "а " ч. 1 ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: а) власні (самоврядні) повноваження: облік громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов; розподіл та надання відповідно до законодавства житла, що належить до комунальної власності; вирішення питань щодо використання нежилих приміщень, будинків і споруд, що належать до комунальної власності. За приписами ст. 40 ЖК України, громадяни перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов до одержання жилого приміщення, за винятком випадків, передбачених частиною другою цієї статті.
Громадяни знімаються з обліку потребуючих поліпшення житлових умов у випадках: 1) поліпшення житлових умов, внаслідок якого відпали підстави для надання іншого жилого приміщення; 1-1) одноразового одержання за їх бажанням від органів державної влади або органів місцевого самоврядування грошової компенсації за належне їм для отримання жиле приміщення у встановленому порядку; 2) виїзду на постійне місце проживання до іншого населеного пункту; 3) припинення трудових відносин з підприємством, установою, організацією особи, яка перебуває на обліку за місцем роботи, крім випадків, передбачених законодавством Союзу РСР, цим Кодексом та іншими актами законодавства Української РСР; 4) засудження до позбавлення волі на строк понад шість місяців, заслання або вислання; 5) подання відомостей, що не відповідають дійсності, які стали підставою для взяття на облік, або неправомірних дій службових осіб при вирішенні питання про взяття на облік.
Матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1 був зарахований відповідно до мобілізаційного плану до списків особового складу Сквирського районного військового комісаріату як офіцер відділення офіцерів запасу Сквирського райвіськомату. На підставі наказу військового комісара Сквирського військомату від 17.03.2015 №34 з ним було укладено контракт.
31.10.2016 , позивача було звільнено у запас згідно наказу №334 від 31.10.2016.
За даними протоколу засідання ЦВЛК по встановленню причинного зв`язку захворювання ОСОБА_1 з захистом Батьківщини , висновок від 06.10.2016 про причинний зв`язок його захворювання за свідоцтвом про хворобу №2659 було відмінено та, а протоколом №1303 від 05.05.2017 виявлено причинний зв`язок гіпертонічної хвороби 2 стадії, кризовий перебіг вторинний пролапс передньої стулки МК з регургітацією 2 ст. (зворотний нормальному напрямку рух рідин або газів, що виникає в порожнистих м`язових органах) цереброваскулярну хворобу та дисциркуляторну енцефалопатію (незапальні ураження головного мозку) з захистом Батьківщини.
У 2017, позивачем до Сквирської міської ради Київської області була подана заява про взяття його на облік як особи, яка потребує поліпшення житлових умов у складі сім`ї із трьох чоловік - дружина ОСОБА_2 та двох неповнолітніх дітей.Серед документів була подана довідка про склад сії у кількості 4 осіб - дружини на двох неповнолітніх дітей.
З огляду на що суд звертає увагу на таке:
Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та наказу МВС від 22.11.2012 № 1077 «Про затвердження Порядку реєстрації місця проживання та місця перебування фізичних осіб в Україні та зразків необхідних для цього документів», до Державної міграційної служби (ДМС) перейшли повноваження по реєстрації та веденню обліку громадян. Довідка про склад сім`ї є необхідним документом для призначення багатьох видів державних допомог, субсидій, пільг та інших державних виплат.
Наказом Міністерства праці та соціальної політики від 22.07.2003 №204 «Про затвердження форми Декларації про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, та довідки про склад сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб» врегульоване питання форми довідки та її змісту.
Згідно цього наказу довідка про склад сім`ї включає в себе наступні відомості: ПІБ власника (співвласника, наймача) житлового приміщення/будинку, члена житлово-будівельного кооперативу; адреса даної особи; ПІБ усіх хто входить у склад сім`ї , їх родинні стосунки із власником, співвласником чи наймачем, дата народження, номер та серія паспорта або ж свідоцтва про народження; загальна кількість осіб; назва та адреса органу, до якого подається довідка; прізвище та підпис паспортиста; прізвище і підпис начальника.
Згідно зазначеного наказу, довідка про склад сім`ї видається відповідним підприємством (організацією) або виконавчим органом сільської (селищної) ради за місцем реєстрації сім`ї уповноваженому власнику (співвласнику, наймачу) житлового приміщення/будинку, членові житлово-будівельного кооперативу. Відповідним підприємством (організацією) в контексті наказу є підприємство (організація), що здійснює управління житловим будинком, в якому сім`я зареєстровані.
Як слідує із довідки про склад сім`ї ОСОБА_1 від 10.08.2018 №2476, вона видана з порушенням наказу МВС від 22.11.2012 № 1077. Так, згідно наказу довідка повинна була включати відомості про ПІБ власника (співвласника, наймача) житлового приміщення.
Як було встановлено комісією відповідача власником квартири по АДРЕСА_2 є мати позивача - ОСОБА_6 , натомість вказана інформація у довідці не відображена та не зазначена. Крім того, довідка про склад сім`ї видається за місцем реєстрації сім`ї уповноваженому власнику. Місцем реєстрації сім`ї ОСОБА_1 є АДРЕСА_3 , в той же час довідка про склад сім`ї ОСОБА_1 видана за адресою АДРЕСА_2 , тобто за адресою, за якою члени сім`ї позивача не зареєстровані. Отже, при ухваленні рішення про взяття на облік позивача Сквирська міська рада Київської області використала відомості довідки про склад сім`ї, відомості у якій є недостовірними та спростовуються фактичними обставинами справи.
Згідно із рішенням Сквирської міської ради Київської області від 20.09.2017 за №564/51 "Про взяття на квартирний облік при виконавчому комітеті Сквирської міської ради" ОСОБА_1 взято на квартирний облік з включенням до списку громадян, які користуються правом першочергового отримання житлових приміщень у складі сім`ї 4 чоловік: дружина та діти.
В процесі вирішення питання щодо надання позивачеві компенсації та складанні акту про його матеріально- побутові умови відповідною комісією було встановлено, що ОСОБА_1 проживає у двокімнатній облаштованій квартирі за адресою: АДРЕСА_2 . Власником квартири є його мати- ОСОБА_6 , яка мешкає окремо від позивача (акт №144 від 07.03.2018); квартиру він не винаймає та не орендує.
Його дружина ОСОБА_2 є власницею трикімнатної квартири за адресою АДРЕСА_3 , в якій вона та двоє неповнолітніх дітей позивача зареєстровані у встановленому законом порядку.
Таким чином, ухвалюючи рішення від 20.09.2017 за №564/51, Сквирська міська рада не врахувала наявність у ОСОБА_1 законних підстав для визнання його особою, що потребує поліпшення житлових умов та взяття на квартирний облік, адже статус інваліда 2 групи внаслідок війни не наділяє позивача безумовним правом взяття на квартирний облік.
Таке право закон пов`язує з підставами, які зазначені у Правилах обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, і надання їм жилих приміщень в Українській РСР.
За результатом виявлених обставин рішення від 20.09.2017 за №564/51 Сквирською міською радою було переглянуто та виключено зі складу осіб, які перебувають на квартирному обліку та потребують поліпшення житлових умов,- членів сім`ї ОСОБА_1 - дружини ОСОБА_2 та неповнолітніх дітей, що було оформлено рішенням від 20.04.2018 №748/70.
В той же час Сквирською міською радою не було вирішено питання про наявність законних підстав перебування ОСОБА_1 на квартирному обліку, ураховуючи, що довідка про склад сім`ї, яка слугувала підставою для взяття його на квартоблік видана з грубим порушенням наказу МВС від 22.11.2012 № 1077 щодо її змісту та форми, а також, що відомості, які в ній зазначені є недостовірними.
Згідно Правил №470, інвалідність внаслідок війни є підставою для взяття особи на квартирний облік за умови проживання такої особи у невпорядкованому комунальному житлі стосовно населеного пункту, або проживання в орендованих чи зйомних помешканнях більше п`яти років, чи недотримання норм забезпечення інвалада жилою площею нижче за рівень, що визначається виконавчими комітетами обласних, Київської і Севастопольської міських Рад народних депутатів разом з радами профспілок.
Отже, при вирішенні судом питання щодо наявності у позивача права на одержання грошової компенсації як інваліду війни 2 групи із розрахунку на 4 осіб, суд констатує факт його відсутності, оскільки рішення про взяття позивача на облік як особи, яка потребує поліпшення житлових умов рішенням Сквирської міської ради від 20.04.2018 №748/70 було переглянуто. Рішення про взяття позивача на облік, у складі сім`ї із 4 осіб, на день вирішення спору, відсутнє.
В той же час, перебування на квартирному обліку позивача як особи, яка потребує поліпшення житлових умов поставлено судом під сумнів, а саме ця умова (перебування на квартирному обліку) є однією із основних для одержання грошової компенсації на підставі Порядку №719.
Крім того, як вбачається із змісту пп.4 п.44 Правил №470, учасникам бойових дій та учасникам війни, які дістали поранення, контузію або каліцтво під час участі в бойових діях чи виконання обов`язків військової служби, житло надається протягом двох років з дня взяття на квартирний облік.
Станом на момент прийняття рішення відповідачем про відмову у виплаті грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення ОСОБА_1 строк, гарантований державою для забезпечення окремих категорій осіб житлом у першочерговому порядку, не настав, оскільки рішення про взяття ОСОБА_1 на квартирний облік у первісному варіанті було прийнято 20.09.2017. Таким чином за одержанням компенсації він мав право звернутися не раніше 20.09.2019, тобто за сплином дворічного строку.
Таким чином, суд вважає безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню вимоги позивача про зобов`язання УСЗН Сквирської РДА прийняти нове рішення, у якому визнати позивача особою, яка має право на одержання грошової компенсації, як особа з інвалідністю внаслідок війни 2 групи, що потребує поліпшення житлових умов відповідно до постанови КМУ №719 від 19.10.2016 з одночасним проведенням нарахування та виплати грошової компенсації за належні жилі приміщення для осіб з інвалідністю 1-2 груп, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення відповідно до Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям громадян, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей від 19.10.2016 №719 у розмірі 1 252 482,00 грн.
Крім того, суд звертає увагу заявника на неправильно обраний ним спосіб захисту своїх прав, оскільки управління соціального захисту не наділено компетенцією встановлювати факти, що мають юридичне значення. Такими повноваженнями наділені лише суди, а вимога про визнання за ОСОБА_1 права на одержання грошової компенсації, як особі з інвалідністю 2 групи, що потребує поліпшення житлових вимог, є вимогою про встановлення юридичного факту.
Водночас суд вважає таким, що підлягає задоволенню позов в частині скасування протоколу засідання комісії з розгляду питань забезпечення житлом сімей загиблих та деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей від 20.03.2018, з підстав невмотивованості прийнятого рішення.
Положенням про комісію з питань забезпечення житлом деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей, затвердженого розпорядженням голови Сквирської РДА 20.10.2017 №623, зареєстрованого в територіальному управлінні юстиції Київської області 03.01.2018 №1/1028 передбачено, що комісія у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, постановами КМУ, указами Президента України, іншими нормативно-правовими актами.
Процедура ухвалення рішень Комісією та їх зміст визначено Порядком №719. Як слідує із п.п.4-1 п.8 Порядку до заяви про призначення грошової компенсації особа з інвалідністю також подає згода (викладена письмово у довільній формі) членів сім`ї особи з інвалідністю (крім малолітніх (до 14 років) та неповнолітніх (до 18 років) дітей), на яких нараховується грошова компенсація, щодо включення їх у розрахунок грошової компенсації.
У переліку документів, поданих ОСОБА_1 до комісії така згода подана не була, і цій обставині відповідач у рішенні не надав оцінки, ураховуючи, що компенсація обчислювалась і із розрахунку на дружину ОСОБА_7 (витяг з протоколу від 21.03.2018 №822).
Крім того, рішення за формою та змістом не відповідає вимогам п.14 Порядку №719 в частині незазначення факту спільного або роздільного проживання із заявником неповнолітніх та малолітніх дітей загиблого; категорії заявника; членів сім`ї особи з інвалідністю, на яких нараховується грошова компенсація із зазначенням родинного зв`язку із заявником відповідно до пункту 21 цього Порядку; факт перебування заявника на квартирному обліку з урахуванням норми, зазначеної у пункті 9 цього Порядку, що у даному випадку є визначальним для рішення.
Розмите у формулюваннях оскаржуваного рішення посилання, що витяг з рішення виконавчого комітету Сквирської міської ради №564/51 від 20.09.2017 надано без врахування вимог Правил №470 є свідченням того, що відповідач фактичного ухилився від визначення конкретної обставини: чи перебував ОСОБА_1 станом на 20.03.2018 на квартирному обліку чи ні, а саме з цих підстав йому було відмовлено у здійсненні компенсаційних нарахувань та виплат .
Пунктом 25 Порядку встановлено, що заявник може оскаржити рішення комісії щодо належної йому суми грошової компенсації до суду.
Відповідно до ч.2 ст.2 КАСУ у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч.ч.1,2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Встановленими судом обставинами та доказами доведено відсутність у позивача права на одержання грошової компенсації згідно Порядку №719 на момент прийняття рішення.
У рішенні від 26 грудня 2011 року №20-рп/2011 Конституційний суд вказав, що одним із визначальних елементів у регулюванні суспільних відносин у соціальній сфері є додержання принципу пропорційності між соціальним захистом громадян та фінансовими можливостями держави, а також гарантування права кожного на достатній життєвий рівень. З урахуванням такого елемента принципу верховенства права, як пропорційність (розмірність) Конституційний Суд України зазначив, що передбачені законами соціально-економічні права не є абсолютними, а оскільки держава зобов`язана регулювати економічні процеси, встановлювати й застосовувати справедливі та ефективні форми перерозподілу суспільного доходу з метою забезпечення добробуту всіх громадян.
Регулювання економічних процесів для застосування справедливих та ефективних форм перерозподілу здійснюється, зокрема, і за допомогою суду. Так, при вирішенні питання щодо наявності прав на грошове забезпечення, суд тим самим створює умови для справедливого забезпечення житлом осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей.
На підставі викладеного, керуючись керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
адміністративний позов ОСОБА_1 (код НОМЕР_3 , АДРЕСА_2 ) до управління соціального захисту населення Сквирської районної державної адміністрації Київської області (код 03193732, смт. Сквира, пров. Якушкіна, 3) задовольнити частково.
Скасувати протокол засідання комісії з розгляду питань забезпечення житлом сімей загиблих та деяких категорій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей від 21.03.2018 №822.
У задоволенні решти позовних вимог, -відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Суддя Брагіна О.Є.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2019 |
Оприлюднено | 14.09.2022 |
Номер документу | 86545417 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо публічної житлової політики |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Брагіна О.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні