Рішення
від 23.12.2019 по справі 420/3436/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3436/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2019 року Одеський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши в порядку письмового провадження в місті Одесі справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю «Золота нива» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та, уточнивши позовні вимоги, просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до товариства з обмеженою відповідальністю «Золота нива» , а саме: зобов`язати товариство з обмеженою відповідальністю «Золота нива» повністю зупинити експлуатацію об`єкту за адресою: 67780, Одеська область, місто Білгород-Дністровський, смт. Сергіївка, вул. Чорноморська, 16, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 636 від 13.11.2019 року за номерами: 1, 2.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що приписами Кодексу цивільного захисту України, а саме ч. 2 ст. 68, визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом. Відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України та наказу ГУ ДСНС в Одеській області здійснено позапланову перевірку товариства з обмеженою відповідальністю «Золота нива» , за результатом якої складно акт № 636 від 13.11.2019 року. Актом перевірки встановлено 2 порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та цивільного захисту, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей та можуть слугувати неможливістю її ефективної ліквідації та рятування людей. При такому становищі співробітники об`єкту постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза втрати життя, отримання травм, шкоди здоров`ю через невиконання та ігнорування керівництвом та посадовими особами відповідача вимог з питань пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту.

Представником відповідача товариства з обмеженою відповідальністю «Золота нива» до суду надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача вказує, що виявлені порушення не є суттєвими та переважна більшість їх усунута, а тому вжиття заходів реагування до повного усунення вимог законодавства у сфері у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту є недоцільною. Проведена ТОВ Золота нива робота та вжиті заходи свідчать про достовірність його намірів, при цьому вже усунено значна частина виявлених порушень. Крім того, позивачем не витриманий час, наданий для усунення недоліків та зазначений в приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. Таким чином, в задоволенні позову слід відмовити.

При цьому, відзиву на уточнену позовну заяву (вхід. № 46783/19 від 10.12.2019 року) представником відповідача товариства з обмеженою відповідальністю «Золота нива» не надано.

Ухвалою суду від 18 червня 2019 року прийнято до розгляду позовну заяву Головного управління ДСНС України в Одеській області та відкрито спрощене позовне провадження з викликом сторін і призначено перше судове засідання.

Ухвалою суду від 24 липня 2019 року зупинено провадження по справі № 420/3436/19 до вирішення питання про відвід судді Левчук О.А. та передано адміністративну справу № 420/3436/19 до Відділу з надання судово-адміністративних послуг та аналітичної роботи Одеського окружного адміністративного суду для визначення судді для вирішення заяви про відвід в порядку, встановленому ч. 1 ст. 31 КАС України.

Ухвалою суду від 25 липня 2019 року відмовлено представнику Товариства з обмеженою відповідальністю «Золота нива» в задоволенні заяви про відвід головуючого судді Левчук О.А. у справі № 420/3436/19 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Золота нива» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Ухвалою суду від 18 вересня 2019 року, занесеною до протоколу судового засідання, поновлено провадження по справі.

Ухвалою суду від 18 вересня 2019 року задоволено клопотання представника позивача та представника відповідача про зупинення провадження у даній справі та надання часу для примирення сторін та зупинено провадження у справі № 420/3436/19 до 18 листопада 2019 року до 12:00 год.

Ухвалою суду від 18 листопада 2019 року продовжено зупинення провадження по справі № 420/3436/19 до 05 грудня 2019 року до 11:00 год.

Ухвалою суду від 05 грудня 2019 року, занесеною до протоколу судового засідання, поновлено провадження по справі.

Ухвалою суду від 05 грудня 2019 року відмовлено у затвердженні умов примирення сторін, викладених в заяві від 05.12.2019 року (вхід. № 45933/19) та закритті провадження по справі № 420/3436/19 .

Ухвалою суду від 20 грудня 2019 року, занесеною до протоколу судового засідання, прийнято до провадження заяву позивача про уточнення позовних вимог (вхід. № 46783/19 від 10.12.2019 року).

Представник позивача до судового засідання не з`явився, надав клопотання про проведення судового засідання за його відсутності за наявними матеріалами справи.

Представник відповідача до судового засідання не з`явився, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, причини неявки до суду не повідомив.

Ухвалою суду від 20 грудня 2019 року, занесеною до протоколу судового засідання, продовжено розгляд справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

Згідно п. п. 57 п. 4 Указу Президента України «Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій» № 20/2013 від 16.01.2013 року, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних - ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.

Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (далі - ГУ ДСНС України в Одеській області) затвердженого наказом ДСНС України № 507 від 21.09.2017 року ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб`єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

Згідно ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до п.п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємстві окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

Згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

18 грудня 2018 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2015 року № 1052, видано наказ про забезпечення виконання річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державної служби України з надзвичайних ситуацій на 2019 рік, затвердженого наказом ДСНС України від 30.11.2018 року № 692 (а.с. 13).

У період з 14 травня 2019 року по 17 травня 2019 року відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на та виконання наказу ДСНС України від 30.11.2018 року № 692 та наказу ГУ ДСНС України в Одеській області від 18.12.2018 року № 509 головним інспектором Білгород-Дністровського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області майором служби цивільного захисту Щьотніковим Р.О. та інспектором ВКЗС та ОП ЦЗД ГУ ДСНС України в Одеській області лейтенантом цивільного захисту Панчук Д.В. проведено перевірку виконання вимог правил пожежної та техногенної безпеки в Україні ТОВ Золота Нива , розташованого за адресою: 67780, Одеська область, місто Білгород-Дністровський, смт. Сергіївка, вул. Чорноморська, 16 (а.с. 16-17)

За результатом проведеної перевірки посадовими особами ДСНС України складено акт № 162, яким встановлено 21 порушень ТОВ Золота Нива вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та цивільного захисту, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей (а.с.18-25), а саме:

- Розділ V п. 1, п.п. 1.21 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, не виконано відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд» ;

- Розділ V п. 1, п.п. 1.2 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року, ДБН В.2.5-56:2014 пункт 7 - для раннього виявлення пожежі та подавання сигналу триваги для вжиття необхідних заходів, приміщення та споруд об`єкту дообладнати в повному обсязі системами протипожежного захисту відповідно до ОСОБА_1 2.5-56:2014 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд» ;

- Розділ ІV п. 1, п.п. 1.24, Розділ І п. 7, Розділ ІІІ п. 2.3 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - приміщення електрощитових не відділено протипожежними перешкодами (протипожежні двері 2-го типу з межею вогнестійкості не менше ЕІ 30, які мають сертифікат) відповідно до вимог ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва ;

- Розділ ІІ п. 5 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - на доповнення до схематичного плану евакуації не розроблена та не затверджена керівником інструкція, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей, за якою не рідше одного разу на півроку мають проводитися практичні тренування всіх задіяних працівників. Для об`єктів, у яких передбачається перебування людей уночі, інструкції повинні передбачати також дії у нічний час;

- Розділ ІІ п. 11 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - для кожного приміщення об`єкта не розроблені та затверджені керівником об`єкта інструкції про заходи пожежної безпеки;

- Розділ ІІ п. 8 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - територія об`єкта, будівлі, споруди, приміщення не забезпечені в повному обсязі відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Пожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальне и знаки безопасности ;

- Розділ VІ п. 6 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - шляхи евакуації не обладнані відповідними знаками безпеки згідно з Національним стандартом України ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT);

- Розділ V п. 3.10 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння не установлені вказівні знаки на висоті 2-2,5 м від рівня підлоги, згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 Пожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальне и знаки безопасности ;

- ДБН В.1.1-7-2016 Пожежна безпека об`єктів будівництва пункт 7.3.3 - на шляхах евакуації в з другого виходу 2-го корпусу допускається облицювання стін горючими будівельними матеріалами;

- Розділ ІV п. 1, п.п. 1.6 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів в приміщеннях будівель не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів. Місця з`єднання жил проводів і кабелів ,а також з`єднувальні та відгалужувальні затискачі повинні мати мінімальний перехідний опір, щоб уникнути їх перегрівання і пошкодження ізоляції стиків. Струм втрат ізоляції стиків повинен бути не більше струму втрат ізоляції цілих жил цих проводів і кабелів;

- Розділ ІV п. 1.7 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - відгалужу вальні та з`єднувальні коробки електричних проводів не закриті кришками з негорючих або важкогорючих металів;

- Розділ ІV п. 1, п.п. 1.12 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - дозволяється експлуатація струмоведучого проводу по горючій основі;

- Розділ ІV п. 1, п.п. 1.17 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - електророзетки, вимикачі, перемикачі та інші подібні апарати повинні встановлюватися на не горючі основи (конструкції) або підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра;

- Розділ ІV п. 1, п.п. 1.20 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - не представлені акти замірів опору ізоляції і перевірки спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

- Розділ V п. 2.1, ч. 9 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - біля місць розташування пожежної водойми не встановлені покажчики (об`ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світо відбивних покриттів) з нанесенням на них: для пожежної водойми - літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів ,котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми;

- Розділ VІ п. 2.3 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - в приміщенні кінотеатру деревяні конструкції сценічної коробки не оброблені вогнезахисними засобами, що забезпечують І групу вогнезахисної ефективності. Організація, яка проводить обробку, зобов`язана надати власникові установи акт із зазначенням дати проведення робіт та строку придатності вогнезахисних покривів (просочень);

- Розділ VІ п. 2.2 ч. 3 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - в приміщені кінотеатру пожежний кран-комплект не укомплектований пожежним рукавом однакового з ним діаметром та стволом;

- Розділ V п. 3.11 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - пожежні щити, які розташовані на території об`єкта не забезпечені первинними засобами пожежогасіння та протипожежним інвентарем з розрахунку згідно норм належності (вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу, розміром 2х2 м - 1 шт., гаки - 3 шт., лопати - 2 шт., ломи - 2 шт., сокири - 2 шт.) на кожний щит;

- Розділ V п. 3.22 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - в приміщенні столової робочий персонал не ознайомлений з теоретичним навчанням та практичним відпрацюванням навичок застосування вогнегасників;

- Розділ ІІІ п. 2.10 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - в приміщенні кухні, балон з газами, що має підвищену вибохопожежну небезпеку, експлуатується поза межами приміщень, які розташовані біля зовнішніх стін верхніх поверхів;

- Розділ VІ п. 5.6 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - черговий персонал об`єкта не забезпечено засобами індивідуального захисту органів дихання для саморятування людей під час пожежі для організації евакуації людей у разі виникнення пожежі.

Примірник акту перевірки № 162 отримано директором ТОВ Золота Нива (а.с. 25).

При цьому, акт перевірки № 116 підписано директором ТОВ Золота Нива без зауважень.

17 травня 2019 року ГУ ДСНС України в Одеській області щодо ТОВ Золота Нива винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 154 (а.с. 92-94).

У період з 12.11.2019 року по 13.11.2019 року відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , на підставі посвідчення про проведення позапланового заходу (перевірки) від 06.11.2019 року заступником начальника Білгород-Дністровського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області підполковником служби ЦЗ Чуханенко О.В. проведено позаплановий захід (перевірку) ТОВ Золота Нива , за результатами якої складно акт перевірки № 636 від 13.11.2019 року, який підписано директором ТОВ Золота Нива без зауважень (а.с. 153-157).

Під час позапланової перевірки ТОВ Золота Нива , встановлено 2 порушення, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей, а саме:

- Розділ V п. 1, п.п. 1.21 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року - захист будівель, споруд та зовнішніх установок від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, не виконано відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд» ;

- Розділ V п. 1, п.п. 1.2 Правил пожежної безпеки в Україні затвердженні наказом МВС №1417 від 30.12.2014 року, ДБН В.2.5-56:2014 пункт 7 - для раннього виявлення пожежі та подавання сигналу триваги для вжиття необхідних заходів, приміщення та споруд об`єкту дообладнати в повному обсязі системами протипожежного захисту відповідно до ОСОБА_1 2.5-56:2014 «Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавко захисту будівель і споруд» .

Згідно ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Відповідно до п. 3, 26, 43 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України пожежна безпека - це відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю; техногенна безпека - відсутність ризику виникнення аварій та/або катастроф на потенційно небезпечних об`єктах, а також у суб`єктів господарювання, що можуть створити реальну загрозу їх виникнення. Техногенна безпека характеризує стан захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного характеру. Забезпечення техногенної безпеки є особливою (специфічною) функцією захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій; небезпечний чинник - це складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.

Таким чином, з аналізу вказаних приписів вбачається, що настання реальної загрози життю та здоров`ю людей слід пов`язувати з обставинами, які можуть призвести до займання, розповсюдження вогню, виникнення аварій (катастроф) та з впливом небезпечних факторів, які породжують вказані явища.

Згідно ч. 1, 2, 3 ст. 63 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

Відповідно до ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Таким чином, застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб`єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов`язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.

Судом встановлено, що за результатом проведеної перевірки посадовими особами ДСНС України складено акт № 636 від 13.11.2019 року, яким встановлено 2 порушення товариством з обмеженою відповідальністю «Золота нива» вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки та цивільного захисту, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей (а.с.153-157).

При цьому, доказів в спростування виявлених порушень, а також доказів їх усунення та відсутності станом на дату розгляду справи відповідачем не надано.

Суд не приймає доводи відповідача щодо того, що проведена ТОВ Золота нива робота та вжиті заходи свідчать про достовірність його намірів та усунено значна частина виявлених порушень, оскільки вказані обставини не свідчать про усунення в повному обсязі встановлених під час перевірки порушень та не усуває ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що може спричинити загрозу життю за здоров`ю людей.

Також суд вважає неспроможними посилання відповідача на те, що позивачем не витриманий час, наданий для усунення недоліків та зазначений в приписі, оскільки встановлений у приписі про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки термін для усунення виявлених під час перевірки порушень не ставить в залежність позивача та не перериває визначений чинним законодавством України строк для звернення ГУ ДСНС України в Одеській області до суду із позовом щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей.

При цьому, застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до товариства з обмеженою відповідальністю «Золота нива» , є тимчасовими заходами, період дії яких залежить безпосередньо від факту усунення суб`єктом господарювання виявлених порушень. Внаслідок чого, враховуючи наявність у відповідача підтвердження усунення виявлених порушень, які зазначені в акті перевірки, він повідомляє про такі обставини позивача, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області.

Відповідно до ст. 9 Конституції України людина, її життя і здоров`я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Згідно ч. 1 ст. 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, розглянувши справу на підставі наданих доказів, приймаючи до уваги те, що станом на дату розгляду справи відповідачем зазначені в акті перевірки № 636 від 13.11.2019 року за номерами 1, 2 порушення не усунуто, суд дійшов висновку, адміністративний позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 139, ч. 9 ст. 205, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (код ЄДРПОУ 38643633, адреса місцезнаходження: 65091, м. Одеса, вул. Прохорівська, 6) до товариства з обмеженою відповідальністю «Золота нива» (код ЄДРПОУ 31130037, адреса місцезнаходження:

67780, Одеська обламть місто Білгород-Дністровський, смт. Сергіївка, вул. Чорноморська, 16) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до товариства з обмеженою відповідальністю «Золота нива» , шляхом зобов`язання товариства з обмеженою відповідальністю «Золота нива» повністю зупинити експлуатацію об`єкту за адресою: 67780, Одеська область, місто Білгород-Дністровський, смт. Сергіївка, вул. Чорноморська, 16, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 636 від 13.11.2019 року за номерами: 1, 2.

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.12.2019
Оприлюднено24.12.2019
Номер документу86545996
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3436/19

Постанова від 14.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Постанова від 14.05.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 02.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Рішення від 23.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 05.12.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні