ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
24 грудня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/2855/19
Луганський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді - Тихонова І.В.,
за участю: секретаря судового засідання - Таращенко О.В.,
представника позивача - Григоренко О.В.,
представника відповідача - Єгорова О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Ліквідаційної комісії Управління Державної служби охорони в Луганській області до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про оскарження податкового повідомлення-рішення та визнання його протиправним, -
ВСТАНОВИВ:
04 липня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Ліквідаційної комісії Управління Державної служби охорони в Луганській області (далі позивач або УДСО при ГУМВС України в Луганській області) до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (далі відповідач або Офіс ВПП ДФС), в якому позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Запорізького управління Офісу великих платників податків ДФС від 13.01.2017 №0000564710.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що згідно Сертифікатів Торгово-промислова палата України засвідчує настання форс-мажорних обставин у відповідності до п.п. 100.4. 100.5 ст. 100. п.п. 102.6- 102.7 ст. 102 Податкового кодексу України з 23 липня 2014 року для Управління Державної служби охорони при ГУМВС України у Луганській області при здійсненні господарської діяльності на території Луганської області щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати и податків та обов`язкових платежів. Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань УДСО при ГУМВС України Луганській області з 12.12.2001 та до 17.11.2015 перебувало на обліку в СДПІ з ОВП у
м. Луганську МГУМД, а з 16.09.2016 перебуває на обліку у Запорізькому управлінні офісу великих платників податків ДФС. В наслідок проведення антитерористичної операції на території Луганської області УДСО при ГУМВС України у Луганській області з липня 2014 господарську діяльність не здійснювало або здійснювало не повному обсязі, що призвело до виникнення збитковості ОСОБА_1 факт підтверджується фінансовою звітністю (Ф-1.Ф-2) за 2014, 2015 роки.
На початок липня 2014 року Управлінням були сформовані рахунки для сплати охоронних послуг за липень 2014 та акти наданих послуг за червень 2014 для клієнтів но всій Луганській області, а саме: м. Алчевськ, м. Антрацит, м. Стаханов, м. Свердловськ, м. Краснодон, м. Ровеньки, м. Красний луч, м. Луганськ, м. Лисичанськ, м. Старобільськ та
м. Сєвєродонецьк. В зв`язку з початком військових дій більшість підрозділів, крім м. Сєвєродонецьк, м. Лисичанськ та м. Старобільськ, з клієнтською базою залишились на непідконтрольній території, що призвело до виникнення безнадійної дебіторської заборгованості в сумі 1602000 грн. за договорами надання охоронних послуг на яку сформовані податкові зобов`язання по ПДВ.
Даний факт підтверджується Додатком 18/1 до Переліку фінансової звітності за 2014, а саме: Довідка про стан кредиторської заборгованості за одержаними авансами і Довідка про стан дебіторської заборгованості за надані послуги охорони.
У «Довідці про стан кредиторської заборгованості за одержаними авансами» вказана кредиторська заборгованість прострочена в сумі 971,9 тис. за товари, роботи, послуги, тобто це є авансові кошти, сплачені отримувачами послуг охорони, якими Управління не змогло скористатись і своєчасно сплати податок на додану вартість.
У «Довідці про стан дебіторської заборгованості за надані послуги охорони» зазначена сума 1601.5 тис. грн., яка складається з безнадійної дебіторської заборгованості за надані послуги охорони об`єктів, які знаходяться на тимчасово окупованій території, що призвело до збитковості і неможливості своєчасно і в повному обсязі сплачувати податки в тому числі податок на додану вартість.
Як вказано в зазначених сертифікатах (висновках) Торгово-промислової палати України, на момент їх видачі обставини непереборної сили тривають та дату закінчення їх терміну встановити неможливо.
УДСО при ГУМВС України у Луганській області листами від 26.01.2017 № 14/1-11/ГС/ЛК, від 10.03.2017 № 14/1-26/ГС/ЛК, від 04.04.2017 №14/1-31/ГС/ЛК, від 07.04.2017 №14/1-33/ГС/ЛК, від 03.05.2017, №14/1-38/ГС/ЛК, від 29.05.2017 № 14/1- 44/ГС/ЛК зверталось до Запорізького управління Офісу великих платників податків ДФС щодо наявності вказаних Сертифікатів (висновків) № 966.967 та наявності форс-мажорних обставин у Управління.
28.12.2016 Запорізьким управлінням Офісу великих платників податків ДФС проведено камеральну перевірку Управління Державної служби охорони при ГУМВС України у Луганській області з питання своєчасності сплати до бюджету сум податкових зобов`язань з податку на додану вартість за період з 10.07.2014 по 30.04.2015.
За результатами перевірки податковим органом складено акт перевірки від 28.12.2016 № 103/28-10-47-10/08596831. висновками якого встановлено, що позивачем несвоєчасно сплачено податкове зобов`язання з податку на додану вартість у 2014 -2015 роках в сумі 1874307,90 грн.
13.01.2017 контролюючим органом на підставі акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000564710, відповідно до якого платнику податків нараховано штраф у розмірі 20% у сумі 374861,58 грн. за затримку більше 30 календарних днів сплати грошового зобов`язання.
З акта перевірки від 28.12.2016 вбачається, що УДСО при ГУМВС України у Луганській області притягнуто до відповідальності відповідно до пункту 126.1 статті 126 ПК України, яка передбачає, що у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім випадків, передбачених пунктом 126.2 цієї статті) протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: - при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; - при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
На підставі встановлених порушень граничного строку сплати грошового зобов`язання з податку на додану вартість. Запорізьким управлінням Офісу великих платників податків ДФС було нараховано УДСО при ГУМВС України у Луганській області штраф у розмірі 20% у сумі 374861,58 грн. за затримку за затримку більше 30 календарних днів сплати грошового зобов`язання.
Сертифікат ТПП застосовується при вирішенні питання про звільнення від нарахування штрафних санкцій та пені з 14 квітня 2014 року з боку податкових органів. У даному випадку УДСО при ГУМВС України нараховані штрафні санкції саме: за несвоєчасну сплату ним грошових зобов`язань з податку на додану вартість за податковими деклараціями з ПДВ та рішення ДФС про розстрочення (відстрочення) податкового боргу. УДСО при ГУМВС України у Луганській області має сертифікати (висновки) Торгово-промислової палати України від 16.10.2014 № 966, від 16.10.2014 №967, якими останньому засвідчено настання обставин непереборної сили з 23.07.2014 року при здійсненні діяльності на території Луганської області та дотриманні норм законодавчих актів України, які стосуються справлення та сплати податків та обов`язкових платежів, продовження граничних строків для подання податкової декларації.
Таким чином, наявні підстави для звільнення установи від відповідальності за порушення строків сплати податку на додану вартість в установлені Податковим кодексом України строки.
На підставі вищевикладеного, просить суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Запорізького управління Офісу великих платників податків ДФС від 13.01.2017 №000564710.
Ухвалою суду від 09.07.2019 позовну заяву Ліквідаційної комісії Управління Державної служби охорони в Луганській області до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про оскарження податкового повідомлення-рішення та визнання його протиправним залишено без руху. Запропоновано позивачу протягом п`яти календарних днів з дня отримання даної ухвали надати суду власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Позивачем 16.07.2019 надано власне письмове підтвердження позивача про те, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача (відповідачів) з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 22.07.2019 позовна заява прийнята до розгляду та відкрито провадження по справі в порядку загального позовного провадження.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 28.08.2019 позовну заяву залишено без розгляду.
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 09.10.2019 скасовано ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 28.08.2019 у справі №360/2855/19 та адміністративну справу №360/2855/19 направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду справи.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 21.10.2019 позовну заяву прийнято до провадження. Призначено підготовче засідання у справі на 11 листопада 2019 року.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 11.11.2019 у задоволенні клопотання представника Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про залишення позовної заяви без розгляду - відмовити.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 11.11.2019 у задоволенні клопотання представника Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про заміну сторони у справі - відмовити.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 25.11.2019 закрито підготовче провадження в адміністративній справі за позовом Ліквідаційної комісії Управління Державної служби охорони в Луганській області до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про оскарження податкового повідомлення - рішення та визнання його протиправним, та призначити справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 11 грудня 2019 року.
У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги у повному обсязі, надала пояснення, аналогічні пред`явленому позову та просила його задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні в режимі відеоконференції проти позовних вимог УДСО при ГУМВС України в Луганській області заперечував та просив суд відмовити у задоволенні позову.
Підтримав наведені відповідно до заперечень від 01.11.2019 доводи (т.1 а.с.235-236), суду пояснив, що закон, на який посилається позивач, а саме: Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції не звільняє від виконання грошових зобов`язань зі сплати податків.
Підпунктом 11.1 ст. 1 Податкового кодексу України (далі ПК України), яка іменована Сфера дії Податкового кодексу України передбачено, що ПК України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування.
Підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію. що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з п.203.2 ст.203 ПК України сума податкового зобов`язану, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого п.203.1 ст. 203 для подання податкової декларації.
Вважає, що в порушення п. 57.1 ст.57, п.203.2 ст. 203 ПК України від 02.12.2010 №2755-VІ (із змінами та доповненнями) УДСО при ГУМВС України в з Луганській області несвоєчасно сплачено узгоджені суми грошових зобов`язань з податку на додану вартість в періоді з 01.01.2014 по 31.07.2016 у сумі 2 161 692,80 грн., в тому числі: більше 30 календарних днів - 1 874 307,90 грн.
Зазначивши, що за станом на 01.01.2017 УДСО при ГУ МВС України у Луганській області змінило своє місцезнаходження, а саме з 15.12.2014 не перебуває на тимчасово окупованій території, то такий суб`єкт не звільняється від відповідальності за несвоєчасну сплату узгоджених сум грошових зобов`язань з податку на додану вартість.
Таким чином, вважає, що позовні вимоги є безпідставними, а тому в їх задоволенні слід відмовити за необґрунтованістю.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. 72-74 КАС України, суд дійшов до такого.
Судом встановлено, що УДСО при ГУ МВС України у Луганській області зареєстровано в якості юридичної особи, код ЄДРПОУ 08596831, місцезнаходження: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вулиця Партизанська, буд.27 (т.1 арк.спр.12-15).
28.12.2016 Запорізьким управлінням Офісу великих платників податків ДФС проведено камеральну перевірку УДСО при ГУМВС України у Луганській області з питання своєчасності сплати до бюджету сум податкових зобов`язань з податку на додану вартість за період з 10.07.2014 по 30.04.2015.
За результатами перевірки податковим органом складено акт про результати камеральної перевірки УДСО при ГУМВС України в Луганській області з питання своєчасності сплати до бюджету узгоджених сум грошових зобов`язань з податку на додану вартість в період з 01.01.2014 по 31.07.2016. Яким встановлено, що позивачем несвоєчасно сплачено податкове зобов`язання з податку на додану вартість у 2014 -2015 роках в сумі 1874307,90 грн. (т.2 арк.спр. 111-114).
13.01.2017 контролюючим органом на підставі вищезазначеного акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000564710, відповідно до якого платнику податків нараховано штраф у розмірі 20% у сумі 374861 грн. 58 коп. за затримку більше 30 календарних днів сплати грошового зобов`язання в сумі 1874307 грн. 90 коп. (т.1 арк.спр.10).
Не погоджуючись із прийнятими відповідачем вищезазначеного податкового повідомлення - рішення, позивач звернувся до суду.
Правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2756-VI (з відповідними змінами, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі за текстом ПК України).
Відповідно до підпункту 49.18.1 п.49.18 ст.49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Відповідно до пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Пунктом 203.2 статті 203 Кодексу передбачено, що сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу (пункт 126.1 статті 126).
З акта перевірки від 28.12.2016 № 103/28-10-47-10/08596831 та оскаржуваного податкового повідомлення-рішення від 13.01.2017 №0000564710 встановлено, що позивача притягнуто до відповідальності відповідно до статті 126 Податкового кодексу України за порушення правил сплати (перерахування) податків.
З матеріалів справи вбачається, що відповідно до акта № 103/28-10-47-10/08596831 від 28.12.2016, за затримку більше 30 календарних днів сплати грошового зобов`язання з податку на додану вартість в сумі 1 874 307 грн. 90 коп., відповідачем було нараховано податковим повідомленням-рішенням від 13.01.2017 № 0000564710 відносно УДСО при ГУМВС України в Луганській області штраф у розмірі 20% у сумі 374 861 грн. 58 коп. (т.1 а.с.10).
Факт порушення позивачем строків сплати грошових зобов`язань з податку на додану вартість не заперечується позивачем.
За дане порушення відносно позивача винесено податкове повідомлення-рішення від 13.01.2017 № 0000564710, яким до УДСО при ГУМВС України в Луганській області застосовано штрафі санкції у сумі 374 861 грн. 58 коп. (т.1 а.с.10).
Підставою для скасування прийнятого податкового повідомлення-рішення позивач вважає наявність у УДСО при ГУМВС України в Луганській області сертифікатів від 16.10.2014 № 966 та № 967, виданих Торгово-промисловою палатою України, якими засвідчено форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) відповідно до пунктів 102.6-102.7 статті 102 ПК України з 23.07.2014 для Управління Державної служби охорони в Луганській області при здійсненні господарської діяльності на території Луганської області щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов`язкових платежів; а також відповідно до пунктів 100.4 і 100.5 статті 100 ПК України з 23.07.2014 при здійсненні господарської діяльності на території Луганської області щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов`язкових платежів. На момент видачі вказаних сертифікатів (висновків) ТПП України форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) тривають та дату закінчення їх терміну встановити неможливо (т.1 а.с.24-25).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
2 вересня 2014 року Верховною Радою України прийнято Закон № 1669-VII (далі Закон № 1669), який набув чинності 15 жовтня 2014 року.
За положеннями статті 1 цього Закону період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.
Станом на момент виникнення спірних правовідносин, антитерористична операція відповідно до Указу Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» розпочата та не була закінчена.
Вказаний Закон визначає тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення.
Відповідно до матеріалів справи, зареєстроване місцезнаходження позивача є м. Сєвєродонецьк, Луганської області, яке відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р та від 30 жовтня 2014 року № 1053-р, відноситься до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція. Позивач - УДСО при ГУМВС України в Луганській області до 14.12.2014 був зареєстрований у м. Луганську, місто яке відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р та від 30 жовтня 2014 року № 1053-р, також відноситься до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.
Статтею 10 Закону № 1669 визначено, що протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов`язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.
Термін "відповідальність" необхідно розуміти як встановлені законом та іншими нормативно-правовими актами санкції. Санкція - це заходи відповідальності, що застосовуються державою за порушення передбачених нормою права зобов`язань і вимог, а також з метою захисту інтересів суспільства і держави, прав і свобод людини та організацій (тобто юридичних осіб), правопорядку.
Суд зазначає, що вищенаведеним Законом № 1669 не визначено перелік зобов`язань, за невиконання або неналежне виконання яких особа звільняється від відповідальності.
Разом з цим, Закон № 1669 спрямований на забезпечення підтримки суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції.
Згідно з частиною третьою статті 11 Закону № 1669 закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.
Положення статті 10 Закону № 1669 застосовується до спірних правовідносин та є спеціальною нормою закону, яка поширюється на суб`єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність на певній території протягом певного періоду в часі, в силу об`єктивних обставин - проведення антитерористичної операції, факти про які, в свою чергу, підлягають підтвердженню належними засобами та у передбачений чинним законодавством спосіб, що відповідно встановлює підстави для звільнення від відповідальності цих платників податків, в тому числі й в частині неналежного виконання обов`язку своєчасної сплати грошових зобов`язань.
Отже, стаття 10 Закону № 1669 передбачає, що єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує форс-мажорні обставини, як підставу для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежне виконання) своїх податкових зобов`язань є наявність у такого суб`єкта господарювання сертифікату Торгово-промислової палати про засвідчення форс-мажорних обставин.
У відповідності до пункту 3.3 Регламенту засвідчення Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), (як в редакції затвердженою Рішенням президії ТПП України 15 липня 2014 року № 40(3) так і Рішенням Президії Торгово-промислової палати України 18 грудня 2014 року № 44(5), сертифікат (у певних договорах, законодавчих і нормативних актах згадується також як висновок, довідка, підтвердження) про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) (далі - сертифікат) - документ установленої ТПП України форми, який засвідчує настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), виданий ТПП України або регіональною торгово-промисловою палатою згідно з чинним законодавством, умовами договору (контракту, угоди тощо) та цим Регламентом. Отже, вказаною нормою ототожнено сертифікат та висновок, як документ, що засвідчує форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили).
Таким чином Сертифікат ТПП застосовується при вирішенні питання про звільнення від нарахування штрафних санкцій та пені саме: з 14 квітня 2014 року з боку податкових органів.
У даному випадку позивачеві нараховані штрафні санкції саме за несвоєчасну сплату ним грошових зобов`язань з податку на додану вартість за податковою декларацією з ПДВ.
Матеріалами справи встановлено, що позивач має сертифікати Торгово-промислової палати України від 16.10.2014 № 996 та № 997, якими засвідчено форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) відповідно до пунктів 102.6-102.7 статті 102 ПК України з 23.07.2014 для Управління Державної служби охорони в Луганській області при здійсненні господарської діяльності на території Луганської області щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов`язкових платежів; а також відповідно до пунктів 100.4 і 100.5 статті 100 ПК України з 23.07.2014 при здійсненні господарської діяльності на території Луганської області щодо виконання законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов`язкових платежів.
Зазначеними сертифікатами визначено, що на момент їх видачі, тобто 16.10.2014, форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) тривають та дату закінчення їх терміну встановити неможливо (т.1 а.с.24-25).
Таким чином, суд вважає, що в спірних відносинах наявні підстави для звільнення Управління від відповідальності за порушення строків сплати податку на додану вартість, в установлені Податковим кодексом України строки.
Зазначене відповідає правовій позиції Верховного Суду, викладеній в постановах від 14 березня 2018 року по справі №805/1463/17-а, від 08 травня 2018 року по справі №805/808/17-а та від 12 червня 2018 по справі № 605/2685/17-а.
Посилання відповідача на те, що законом не визначено можливості звільнення платника податків від відповідальності за порушення граничних термінів сплати податкових зобов`язань з податку на додану вартість, є лише вільним трактуванням положень закону та не ґрунтується на положеннях зазначеної норми.
Сертифікати Торгово-промислової палати України від 16.10.2014 № 966 та № 967 охоплює період часу, тобто з 14 квітня 2014 року потягом якого мали місце надзвичайні, невідворотні та непередбачувані обставини (події), що об`єктивно вплинули на виконання зобов`язань за перевіряємий період.
Відповідно, суд дійшов висновку щодо протиправності прийнятого контролюючим органом податкового повідомлення-рішення від 13.01.2017 № 0000564710 про зобов`язання УДСО при ГУМВС України в Луганській області сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 374 861 грн. 58 коп. за затримку більше 30 календарних днів сплати грошового зобов`язання з податку на додану вартість.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог представника УДСО при ГУМВС України в Луганській області.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи задоволення позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, суд вважає за необхідне стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної судові витрати в розмірі 5622,91 грн.
Керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Ліквідаційної комісії Управління Державної служби охорони в Луганській області (код ЄДРПОУ 08596831, 93404, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Партизанська, буд. 27) до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ 39440996, 04119, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 11 «Г» ) про оскарження податкового повідомлення-рішення та визнання його протиправним задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0000564710 13.01.2017 про зобов`язання Ліквідаційну комісію Управління Державної служби охорони в Луганській області сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 374861,58 грн. (триста сімдесят чотири тисячі вісімсот шістдесят одна гривня 58 коп).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на користь Ліквідаційної комісії Управління Державної служби охорони в Луганській області судові витрати в розмірі 5622,91 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення суду складено та підписано 24 грудня 2019 року.
Суддя І.В. Тихонов
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2019 |
Оприлюднено | 25.12.2019 |
Номер документу | 86586026 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.В. Тихонов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні