Постанова
від 24.03.2010 по справі 2а-913/10/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-9 13/10/1270

Категорія №2.6

ПОСТАНОВА

іменем України

«24» березня 2010 року м. Луганськ

Луганський окружний ад міністративний суд у складі:

судді: Тв ердохліб Р.С.,

при секретарі: Горпенюк О.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі су ду м. Луганська справу за адм іністративним позовом війсь кового прокурора Луганськог о гарнізону в інтересах ОСО БА_1 до військової частини А 3666 про визнання протиправними дій, стягнення матеріальної допомоги для вирішення соці ально-побутових питань за 2008 р ік в сумі 1050,95 грн.,-

встановив:

23 листопада 2009 року військ овий прокурор Луганського га рнізону звернувся до Ленінсь кого районного суду м. Луганс ька з адміністративним позов ом в інтересах ОСОБА_1 до в ійськової частини А3666 про виз нання протиправними дій, стя гнення матеріальної допомог и для вирішення соціально-по бутових питань за 2008 рік в сумі 1050,95 грн.

Ухвалою Ленінського район ного суду м. Луганська від 21 сі чня 2010 року зазначена справа п ередана на розгляд до Луганс ького окружного адміністрат ивного суду у зв' язку з тим, щ о провадження по справі було відкрито з порушенням прави л предметної підсудності.

Ухвалою Луганського окруж ного адміністративного суду від 08 лютого 2010 року справу при йнято до провадження та прис воєно №2а-913/10/1270.

В обґрунтування позовних в имог позивачем зазначено, що військовою прокуратурою Луг анського гарнізону проведен а перевірка додержання служб овими особами піднаглядних в ійськових частин та установ Збройних Сил України вимог З акону України ?ро соціальний і правовий захист військово службовців та членів їх сіме й” та іншого законодавства у зазначеній сфері, якою встан овлено, що перед військовосл ужбовцями військової частин и А3666 VI, які підпорядковуються і знаходяться на фінансовому , речовому, продовольчому та інших видах забезпечення у в ійськовій частині А3666 (м. Вінни ця), існує заборгованість з ма теріальної допомоги для вирі шення соціально-побутових пи тань та матеріальної допомог и на оздоровленню зокрема, пр окурорською перевіркою вста новлено, що з 2004 року молодший с ержант ОСОБА_1 проходить в ійськову службу за контракто м на посаді водія-електрика в ійськової частини А3666 VI. Згідно роздавальної відомості №153 за 2008 рік військової частини А3666 VI , молодшому сержанту ОСОБА_ 1 в 2008 році до видачі була нара хована матеріальна допомога для вирішення соціально-поб утових питань в розмірі 1050,95 гр н., однак до теперішнього часу вказана допомога не виплаче на. Просив визнати протиправ ними дії посадових осіб війс ькової частини А3666, щодо не вип лати ОСОБА_1 матеріальної допомоги для вирішення соці ально-побутових питань за 2008 р ік у розмірі 1050,95 грн. та стягнут и з відповідача на користь ОСОБА_1 матеріальну допомог у для вирішення соціально-по бутових питань за 2008 рік у розм ірі 1050,95 грн.

У судовому засіданні проку рор підтримав позовні вимоги , дав пояснення, аналогічні ви кладеному у позовній заяві.

Позивач в судове засідання не з' явився, до початку розг ляду справи надав заяву відп овідно до якої підтримав поз овні вимоги, просив суд розгл янути справу за його відсутн ості.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату слухання справи п овідомлений належним чином, надав письмові заперечення п роти позову в яких послався н а те, що командування військо вої частини А3666 вживало всіх м ожливих заходів для вчасного розрахунку з позивачем, але к ошти на проведення розрахунк ів виділені не були. Просив в з адоволенні позову відмовити та розглянути справу за його відсутності.

Заслухавши пояснення прок урора, дослідивши надані док ази, суд приходить до наступн ого.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Частиною 1 ст.2 Кодексу адмін істративного судовчинства У країни встановлено, що завда нням адміністративного судо чинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, п рав та інтересів юридичних о сіб у сфері публічно-правови х відносин від порушень з бок у органів державної влади, ор ганів місцевого самоврядува ння, їхніх посадових і службо вих осіб, інших суб' єктів пр и здійсненні ними владних уп равлінських функцій на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень.

Судом встановлено, що з 2004 ро ку молодший сержант ОСОБА_1 проходить військову служб у за контрактом на посаді вод ія-електрика військової част ини А 3666 VI. Згідно роздавальної відомості № 153 за 2008 рік військо вої частини А 3666 молодшому сер жанту ОСОБА_1 в зазначеном у році до видачі була нарахов ана матеріальна допомога для вирішення соціально-побутов их питань в розмірі 1050,95 грн. (а.с .8).

Відповідно до ч. 5 ст. 17 Консти туції України, ст. 16 Закону Укр аїни ?ро Збройні Сили України ”, а також ст. 2 Закону України ?р о соціальний і правовий захи ст військовослужбовців та чл енів їх сімей”, держава забез печує соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей і гарантує військовослужбовцям отрима ння за рахунок держави помеш кання, фінансового, речового , продовольчого, медичного та інших видів забезпечення у р озмірах, визначених Кабінето м Міністрів України, що стиму люють їх зацікавленість у ві йськовій службі.

Держава гарантує військов ослужбовцям достатнє матері альне, грошове та інші види за безпечення в обсязі, що відпо відає умовам військової служ би, стимулює закріплення ква ліфікованих військових кадр ів.

Військовослужбовці корист уються усіма правами і свобо дами людини та громадянина, г арантіями цих прав і свобод, з акріпленими в Конституції Ук раїни та законах України, з ур ахуванням особливостей, вста новлених цим та іншими закон ами.

У зв' язку з особливим хара ктером військової служби, як а пов' язана із захистом Віт чизни, військовослужбовцям н адаються визначені законом п ільги, гарантії та компенсац ії, які не можуть бути скасова ні чи призупинені без їх рівн оцінної заміни.

Відповідно до положень ст. 9 Закону України „Про соціаль ний і правовий захист військ овослужбовців та членів їх с імей” держава гарантує війсь ковослужбовцям достатнє мат еріальне, грошове та інші вид и забезпечення в обсязі, що ві дповідає умовам військової с лужби, стимулює закріплення кваліфікованих військових к адрів.

До складу грошового забезп ечення входять: посадовий ок лад, оклад за військовим зван ням; щомісячні додаткові вид и грошового забезпечення (пі двищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагород и, які мають постійний характ ер, премія) та одноразові дода ткові види грошового забезпе чення.

Порядок виплати грошового забезпечення визначається М іністром оборони України, ке рівниками центральних орган ів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні ут ворені відповідно до законів України військові формуванн я та правоохоронні органи, ке рівниками розвідувальних ор ганів України.

Відповідно до п.п. 3, 5 Постано ви Кабінету МіністрівУкраїн и від 7.11.2007 № 1294 „Про упорядкуванн я структури та умов грошовог о абезпечення військовослуж бовців, осіб рядового і начал ьницького складу”, керівника м державних органів у межах а сигнувань, що виділяються на їх утримання надається прав о надавати військовослужбов цям, особам рядового і началь ницького складу матеріальну допомогу для вирішення соці ально-побутових питань та до помогу на оздоровлення при щ орічній основній відпустці у розмірі, що не перевищує їх мі сячного грошового забезпече ння.

Пунктом 30.1 „Інструкції про п орядок виплати грошового заб езпечення військовослужбов цям Збройних Сил України та д еяким іншим особам”, затверд женого наказом Міністра обор они України від 11.06.2008 № 260 особам офіцерського складу, особам рядового, сержантського та с таршинського складу, які про ходять військову службу за к онтрактом, у разі вибуття в що річну основну відпустку випл ачується грошова допомога дл я оздоровлення в розмірі міс ячного грошового забезпечен ня.

Грошова допомога для оздор овлення підлягає виплаті вій ськовослужбовцям, яким надан а щорічна основна відпустка, тривалість якої визначена в ідповідно до законодавства У країни.

Пунктами 33.2, 33.3 „Інструкції пр о порядок виплати грошового забезпечення військовослуж бовцям Збройних Сил України та деяким іншим особам”, затв ердженого наказом Міністра о борони України від 11.06.2008 № 260, пер едбачено що матеріальна допо мога надається військовослу жбовцям за їх заявою за місце м штатної служби на підставі наказу командира військової частини, а командиру (начальн ику) - на підставі наказу вищ ого командира (начальника) із зазначенням у ньому розміру допомоги.

До місячного грошового заб езпечення, з якого визначаєт ься матеріальна допомога, вк лючаються посадові оклади, о клади за військовими званням и та щомісячні додаткові вид и грошового забезпечення (кр ім винагород та морського гр ошового забезпечення), на які військовослужбовець має пра во за займаною ним штатною по садою згідно з законодавство м України на день підписання наказу про надання цієї допо моги.

В порушення вищевказаних в имог чинного законодавства У країни, ОСОБА_1 не виплаче на матеріальна допомога для вирішення соціально-побутов их питань за 2008 рік на загальну суму 1050,95 грн. При цьому суд вваж ає, що відсутність конкретно го механізму фінансування ви трат, пов' язаних із забезпе ченням даного виду соціально го захисту військовослужбов ця, не може бути підставою для позбавлення ОСОБА_1 права на отримання зазначеної доп омоги, реалізація якої є обов ' язком держави. За таких обс тавин позовні вимоги прокуро ра підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни, суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

З приписів ст.ст.71, 86 КАС Украї ни вбачається, що кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, суд оцін ює докази, які є у справі, за св оїм внутрішнім переконанням , що ґрунтується на їх безпосе редньому, всебічному, повном у та об' єктивному досліджен ні.

Частиною 2 ст. 71 КАС України, в становлено, що в адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб' єкта владних повно важень обов' язок щодо доказ ування правомірності свого р ішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача , якщо він заперечує проти адм іністративного позову.

Представником відповідача в запереченнях проти позову не надані обґрунтовані пояс нення та відповідні докази н а їх підтвердження щодо спро стування вимог позивача, нат омість останнім доведено нал ежними засобами доказування правомірність заявленого по зову, у зв' язку з чим позовні вимоги підлягають задоволен ню.

Питання по судових витрата х не вирішується, оскільки пр окурор звільнений від їх спл ати у встановленому порядку, а ст.94 КАС України не передбач ено їх стягнення у даних випа дках.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158, - 163, 167 КАС У країни, суд

постановив:

Позовні вимоги військово го прокурора Луганського гар нізону в інтересах позивача ОСОБА_1 до військової част ини А3666 про визнання протипра вними дій, стягнення матеріа льної допомоги для вирішення соціально-побутових питань за 2008 рік в сумі 1050,95 грн. - задовол ьнити.

Визнати протиправними дії посадових осіб військової ч астини А 3666, щодо не виплати О СОБА_1 матеріальної допомог и для вирішення соціально-по бутових питань за 2008 рік в розм ірі 1050,95 грн.

Стягнути з військової част ини А 3666 (21007, м. Вінниця, вул.Черво ноармійська, 21) на користь ОС ОБА_1 (АДРЕСА_1) матеріаль ну допомогу для вирішення со ціально-побутових питань за 2008 рік в розмірі 1050,95 грн. (одна ти сяча п' ятдесят гривень дев' яносто п' ять копійок).

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Донецького апеляційного ад міністративного суду через с уд першої інстанції шляхом п одачі в 10-денний строк з дня пр оголошення постанови заяви п ро апеляційне оскарження, а в разі складання постанови у п овному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дн я складання в повному обсязі , і поданням після цього протя гом 20 днів апеляційної скарги . Апеляційна скарга може бути подана без попереднього под ання заяви про апеляційне ос карження, якщо скарга подаєт ься у строк, встановлений для подання заяви про апеляційн е оскарження.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то стро к подання заяви про апеляцій не оскарження обчислюється з дня отримання нею копії пост анови.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку апеляційного оскарже ння.

Суддя Р.С. Твердо хліб

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.03.2010
Оприлюднено26.04.2010
Номер документу8663008
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-913/10/1270

Ухвала від 13.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 13.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 10.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 10.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 10.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 10.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 16.07.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 16.07.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов Олег Олексійович

Ухвала від 31.08.2010

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шишов О.О.

Постанова від 24.03.2010

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Твердохліб Роман Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні