ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
про залишення позову без розгляду
26 грудня 2019 року м. Київ№ 826/15625/18 Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П. розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1
до Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату
Верховної Ради України
про визнання протиправними дій та скасування наказу від 12.12.2016 № 312,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України про визнання протиправними дій та скасування наказу від 12.12.2016 № 312.
Ухвалами від 22.04.2019 визнано необґрунтованим заявлений позивачем відвід судді, передано його на розгляд іншому складу суду та зупинено провадження у справі до вирішення заяви про відвід.
Ухвалою від 03.05.2019 у задоволенні відводу відмовлено.
Ухвалою від 16.05.2019 поновлено провадження у справі.
Ухвалою від 17.05.2019 залишено без задоволення клопотання позивача про колегіальний розгляд справи у складі трьох суддів за правилами загального провадження та про залучення до участі у справі № 826/15625/18 співвідповідача Голову Верховної Ради України.
Ухвалами від 11.06.2019 відмовлено у задоволенні клопотання позивача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та клопотання про витребування доказів.
Частинами першою, другою, третьою та п`ятою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк.
День, коли особа дізналася про порушення свого права це встановлений доказами день, коли позивач дізнався про рішення, дію чи бездіяльність, внаслідок якої відбулося порушення їх прав, свобод чи інтересів.
Якщо цей день встановити точно неможливо, строк обчислюється з дня, коли особа повинна була дізнатися про порушення своїх прав (свобод чи інтересів). При цьому повинна слід тлумачити як неможливість незнання, припущення про високу вірогідність дізнатися, а не обов`язок особи дізнатися про порушення своїх прав. Зокрема, особа повинна була дізнатися про порушення своїх прав, якщо: особа знала про обставини прийняття рішення чи вчинення дій і не було перешкод для того, щоб дізнатися про те, яке рішення прийняте або які дії вчинені.
Незнання про порушення через байдужість до своїх прав або небажання дізнатися не є поважною причиною пропуску строку звернення до суду.
Доказами того, що особа знала про порушення своїх прав, є, зокрема, умови, за яких особа мала реальну можливість дізнатися про порушення своїх прав.
У позовній заяві позивач просить суд:
- визнати протиправними дії першого заступника начальника Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України Драбкова Дмитра Михайловича щодо прийняття ним Наказу № 312 від 12.12.2016 Про переведення ОСОБА_1 , в частині позбавлення ОСОБА_1 статусу державного службовця;
- скасувати як незаконний наказ першого заступника начальника Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України Драбкова Дмитра Михайловича № 312 від 12.12.2016 р. Про переведення ОСОБА_1 , в частині позбавлення ОСОБА_1 статусу державного службовця;
- у відповідності до вимог пункту 4 частини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, зобов`язати відповідальних посадових осіб Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України здійснити поворот виконання наказу першого заступника начальника Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України Драбкова Дмитра Михайловича № 312 від 12.12.2016 Про переведення ОСОБА_1 , в частині позбавлення ОСОБА_1 статусу державного службовця - в повному обсязі;
- у відповідності до вимог частини третьої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, зобов`язати відповідальних посадових осіб Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод та інтересів завідувача сектору зеленого господарства відділу утримання будинків та прибудинкових територій № 1 Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України ОСОБА_1 , в частині незаконного позбавлення його статусу, як державного службовця з 12.12.2016;
- стягнути з відповідача Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України, код ЄДРПОУ 26252302 на користь позивача ОСОБА_1 ідентифікаційний код НОМЕР_1 грошові кошти, за фактично надані йому та виконані адвокатом Грицюком Віктором Вікторовичем, але не оплачені позивачем ОСОБА_1 послуги по наданню позивачу ОСОБА_1 правової допомоги згідно Договору №2/00/08-18 від 15.08.2018 на загальну суму, яка станом на 21 березня 2019 року становить 34 200,00 (тридцять чотири тисячі двісті) гривень 00 копійок, шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок адвокатського бюро Грицюк та Партнери , а саме: п/р НОМЕР_2 в ТВБВ № 10026/015 філії Головного управління по м. Києву та Київській області ПАТ Державний ощадний банк України , МФО 322669, код ЄДРПОУ 42346760.
Отже, фактично позивач оскаржує дії щодо прийняття наказу № 312 від 12.12.2016 Про переведення ОСОБА_1 , в частині щодо позбавлення його статусу державного службовця та сам наказ.
Адміністративний позов до Окружного адміністративного суду міста Києва позивачем подано 24.09.2018.
У заяві на підставі частини першої статті 121 Кодексу адміністративного судочинства України про поновлення строку на подання адміністративного позову, позивач, як на обґрунтування поважності причин пропуску строку на звернення до суду, посилається на те, що про існування наказу № 312 від 12.12.2016 Про переведення ОСОБА_1 , саме у його розумінні щодо втрати ним, на думку відповідача, статусу державного службовця, йому стало відомо тільки 18.07.2018 під час оголошення ухвали суду у справі № 826/6378/18 про закриття провадження.
При цьому, позивач зазначив про те, що наказ № 312 від 12.12.2016, виходячи з його змісту та назви, він сприймав раніше, до 18.07.2018, лише як рішення відповідача тільки щодо переведення його з посади завідувача сектору зеленого господарства відділу господарського утримання будинків по вул. М. Грушевського, 5, 18/2, Шовковичній 2, 4, на ідентичну посаду завідувача сектору зеленого господарства, але уже відділу утримання будинків та прибудинкових територій № 1, і ніяким чином зміст наказу № 312 від 12.12.2016 він ніколи не сприймав, як позбавлення його безпосередньо статусу державного службовця, беззаперечним доказом чого є додаток до розпорядження № 105 від 07.10.2016 - Повідомлення працівників Управління про зміни істотних умов праці , яким він був повідомлений та поставив свій підпис тільки про переведення його з посади Завідувач сектору зеленого господарства відділу господарського, обслуговування будинків по вул. М. Грушевського, 5, 18/2, Шовковичній, 2, 4 на посаду Завідувач сектору зеленого господарства відділу утримання будинків та прибудинкових и територій № 1 , але ніяким чином не був повідомлений та не розписувався про позбавлення його статусу державного службовця. Також позивач зазначив про те, що вказані факти підтверджуються його заявою про переведення від 09.12.2016 та фактом відкриття провадження в адміністративній справі 826/6378/18.
Водночас, з наказу від 12.12.2016 № 312, копія якого наявна в матеріалах справи, вбачається, що в ньому чітко зазначено про те, що його прийнято у зв`язку зі зміною правового статусу окремих категорій працівників Управління (втрата статусу державних службовців ), затвердженням (розпорядженням по Управлінню справами Апарату Верховної Ради України від 06.10.2016 №104) та введення в дію штатного розпису працівників Управління адміністративними будинками Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України, які виконують функції з обслуговування (розпорядження по Управлянню від 07.10.2016).
З зазначеним наказом позивач під підпис був ознайомлений 14.12.2016.
Таким чином в наказі від 12.12.2016 № 312 чітко вказано про те, що його прийнято у зв`язку зі зміною правового статусу окремих категорій працівників Управління (втрата статусу державних службовців ), а отже позивач вже зі змісту наказу під час ознайомлення з ним мав дізнатись про факт втрату ним статусу державного службовця.
Розпорядженням по Управлінню адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України від 07.10.2016 №105 "Про введення структури та штатних розписів Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України" введено в дію структуру Управління адміністративними будинками Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України; штатний розпис працівників Управління справами Апарату Верховної Ради України, які виконують функції з обслуговування; штатний розпис робітників Управління адміністративними будинками Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України, які виконують функції з обслуговування, зайнятих обслуговуванням адміністративних будинків Верховної Ради України.
Пунктом 2 вказаного розпорядження передбачено закріпити на підставі затвердженої структури та штатного розпису працівників Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України, які виконують функції з обслуговування Управління та штатного розпису робітників Управління справами Апарату Верховної Ради України, які виконують функції з обслуговування, зайнятих обслуговуванням адміністративних будинків Верховної Ради України, зокрема, за відділом утримання будинків та прибудинкових територій №1 будинку по вул. М. Грушевського, 5, 18/2, Шовковичний, 2, 4.
Окрім того, пунктом 3 вказаного розпорядження відділу по роботі з кадрами та з питань державної служби доручено: в межах затвердженого штатного розпису працівників Управління справами Апарату Верховної Ради України, які виконують функції з обслуговування, повідомити працівників про зміни в структурі та штатному розписі, про наступне припинення державної служби та зміну істотних умов праці в порядку, передбаченому статтею 32 Кодексу законів про працю України ; запропонувати працівникам переведення на іншу роботу та здійснити таке переведення згідно чинного законодавства.
В матеріалах справи наявна копія повідомлення працівника Управління про зміну істотних умов праці з яким позивач ознайомлений під підпис 12.10.2016 та яким позивачу замість посади завідувача сектору зеленого господарства відділу господарського обслуговування будинків по вул. М. Грушевського, 5, 18/2, Шовковичний, 2, 4 запропоновано посаду завідувача сектору зеленого господарства відділу утримання будинків та прибудинкових територій №1 будинку по вул. М. Грушевського, 5, 18/2, Шовковичний, 2, 4.
Частинами першою та третьою статті 32 Кодексу законів про працю України визначено, що переведення на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі, організації, а також переведення на роботу на інше підприємство, в установу, організацію або в іншу місцевість, хоча б разом з підприємством, установою, організацією, допускається тільки за згодою працівника, за винятком випадків, передбачених у статті 33 цього Кодексу та в інших випадках, передбачених законодавством. У зв`язку із змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці - систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших - працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.
Таким чином, у Розпорядженні по Управлінню адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України від 07.10.2016 №105 "Про введення структури та штатних розписів Управління адміністративними будинками Управління справами Апарату Верховної Ради України" чітко визначено, що відділ по роботі з кадрами та з питань державної служби має повідомити працівників про зміни в структурі та штатному розписі, про наступне припинення державної служби та зміну істотних умов праці в порядку, передбаченому статтею 32 Кодексу законів про працю України.
Факт отримання 12.10.2016 відповідного повідомлення позивачем не заперечується. Враховуючи той факт, що відповідне повідомлення здійснюється виключно у випадках зміни істотних умов праці - систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших позивач розписуючись у відповідному повідомленні мав усвідомлювати факт того, що відбудеться зміна істотних умов праці, а не лише незначна зміна найменування посади та ознайомитись з умовами зайняття посади, яка йому була запропонована, зокрема, з фактом того, що він втратить статус державного службовця.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про те, що позивач повинен був дізнатись про факт того, що він у зв`язку з виданням наказу від 12.12.2016 № 312 втрачає статус державного службовця під час ознайомлення з вказаним наказом 14.12.2016 , крім того, про факт того, що ним буде втрачено статус державного службовця відповідач мав можливість дізнатись 12.10.2016 з повідомлення працівника Управління про зміну істотних умов праці.
Таким чином, посилання позивача на те, що про існування наказу № 312 від 12.12.2016 Про переведення ОСОБА_1 , саме у його розумінні щодо втрати ним, на думку відповідача, статусу державного службовця, йому стало відомо тільки 18.07.2018 під час оголошення ухвали суду у справі № 826/6378/18 про закриття провадження спростовуються наявними в матеріалах справи документами.
Відповідно до частини третьої статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Згідно з пунктом 8 частини першої статті 240 Кодексу адміністративного судочинства України суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду з підстав, визначених частинами третьою та четвертою статті 123 цього Кодексу
Інших доказів та/або обґрунтувань поважності причин пропуску строку звернення до суду , крім тих, що спростовані наявними в матеріалах справи документами, позивачем суду надано не було та в матеріалах справи не міститься.
З огляду на викладене, куруючись статтями 123, пунктом 8 частини першої статті 240, статтями 141, 187 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
1. Позовну заяву - залишити без розгляду .
2. Копію ухвали направити учасникам справи.
Згідно з частиною другої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.П. Огурцов.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2019 |
Оприлюднено | 27.12.2019 |
Номер документу | 86633069 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні