Рішення
від 26.12.2019 по справі 583/4676/19
ОХТИРСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 583/4676/19

2/583/1146/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2019 року Охтирський міськрайонний суд Сумської області в складі:

головуючого - судді Ярошенко Т.О.

з участю секретаря судового засідання Безрядіної О.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного (письмового) позовного провадження в залі суду в місті Охтирка цивільну справу за позовом

Сумського національного аграрного університету до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості за отримані житлово - комунальні послуги ,

ВСТАНОВИВ:

Зміст позовних вимог.

Позивач звернувся до суду з вказаним позовом, мотивуючи свої вимоги тим, що 28.07. 2017 року між Охтирським коледжем Сумського національного аграрного університету та ОСОБА_1 було укладено договір №86/17-Г про надання платних, житлових, житлово - комунальних послуг. За договором позивач взяв на себе зобов`язання за рахунок коштів ОСОБА_1 надати їй та членам її сім`ї в короткострокове тимчасове проживання терміном до 27.07. 2018 року житлову кімнату студентського гуртожитку загальною площею 38 кв.м за адресою: АДРЕСА_1 .

Внаслідок систематичних порушень взятих на себе зобов`язань ОСОБА_1 утворилась заборгованість по сплаті за вказаним вище договором . Так, борг з лютого 2018 року по липень 2018 року складає 3386 грн.

На попередження про необхідність сплатити заборгованість відповідачкою 11.09. 2019 року сплачено 232 грн., сума основної заборгованості за договором становить 3154 грн.

Відповідно до п. 3.12. відповідачу нараховується пеня із розрахунку 0, 1 % від суми заборгованості за кожен день прострочення.

Зважаючи на те, що позивач звернувся до суду за захистом свого порушеного права 04.11.2019 року, строк позовної давності на нарахування пені розпочинається з 04.11.2018 року і триває до дати фактичного звернення до суду.

Розмір нарахованої пені за прострочене виконання зобов`язання становить 1 154, 36 грн.

Інфляційні збитки за неналежне виконання відповідачем взятих на себе зобов`язань за договором №86/17-Г складають 277, 55 грн.

Просить стягнути з відповідача 4585, 91 грн. заборгованості за отримані житлово - комунальні послуги з урахуванням пені та інфляційних.

Процесуальні дії у справі.

04.11.2019 року ухвалою судді Охтирського міськрайонного суду Сумської області відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін. Крім цього, відповідачці встановлено строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву.

11.11.2019 року відповідачка надала суду клопотання про закриття провадження у справі у зв`язку з тим, що в провадженні Охтирського міськрайонного суду Сумської області перебуває цивільна справа №583/2318/19 провадження 2/583/688/19 за її позовом до Охтирського коледжу Сумського національного аграрного університету про стягнення надмірно сплачених грошових коштів. Крім того зазначає, що судовий збір сплачений не позивачем, а Благодійним фондом випускників Охтирського коледжу Сумського національного аграрного університету, а також до позовної заяви не долучено довіреності чи належного документа, яким надано право ректору В ОСОБА_2 представляти інтереси Сумського національного аграрного університету. Просить закрити провадження у даній справі на підставі п. 3 ч. 1 ст. 186 ЦПК України (а. с. 41-42).

13.11.2019 року ОСОБА_1 вручено копію ухвали про відкриття провадження в справі з копією позову та доданих до нього документів, про що в справі мається письмове повідомлення (а.с.47), відзиву на позов нею не подано, поважності причин його не подачі відповідачкою суду не повідомлено, тому відповідно до ч. 8 ст. 178 ЦПК України, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

22.11.2019 року ухвалою Охтирського міськрайонного суду Сумської області позов залишено без руху (а. с. 48).

09.12.2019 року на виконання ухвали Охтирського міськрайонного суду Сумської області від 22. 11.2019 року про залишення позовної заяви без руху, позивачем надано квитанцію про сплату судового збору (а. с. 52).

26.12. 2019 року ухвалою Охтирського міськрайонного суду Сумської області справу призначено до судового розгляду у спрощеному (письмовому) позовному провадженні на 26.12. 2019 року. В задоволенні клопотання відповідачки про закриття провадження у справі відмовлено.

Враховуючи, що від сторін у справі клопотань не надійшло, заперечень проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження сторонами не надано, сторони не ініціювали перехід до розгляду справи за правилами загального позовного провадження після отримання ухвали суду про відкриття провадження в справі, характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи, вказана справа відноситься відповідно до положень ст.19, ст.274 ЦПК України до малозначних справ, її розгляд визначено судом в ухвалі про відкриття провадження за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін, позивачкою відповідно до положень ЦПК України надано в повному обсязі необхідні докази в обґрунтування позову, інших клопотань щодо надання чи витребування доказів сторонами не заявлялося, суд не знаходить підстав для переходу до розгляду справи в порядку загального провадження та вважає можливим розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до положень ст.ст.277-279 ЦПК України.

Згідно із частиною першою статті 7 ЦПК України розгляд справ у судах проводиться усно і відкрито, крім випадків, передбачених цим Кодексом. Такий випадок передбачено у частині тринадцятій статті 7 ЦПК України, згідно з якою розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо цим Кодексом не передбачено повідомлення учасників справи. У такому випадку судове засідання не проводиться.

Оскільки, Охтирським міськрайонним судом Сумської області не приймалось рішення про виклик учасників справи для надання пояснень у справі, то справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за наявними у ній матеріалами (у письмовому провадженні), а копія судового рішення у такому разі надсилається у порядку, передбаченому частиною п`ятою статті 272 ЦПК України.

З огляду на те, що згідно із частиною першою статті 8 ЦПК України ніхто не може бути позбавлений права на інформацію про дату, час і місце розгляду своєї справи, така інформація оприлюднюється на офіційному веб-порталі судової влади України.

Наведене положення відповідає практиці Європейського суду з прав людини і не може автоматично вважатися порушенням п.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

В розумінні ч.6 ст.279 ЦПК України характер спірних правовідносин та предмет доказування у даній справі не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.

Оскільки, розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, тому, відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Суд, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Фактичні обставини справи, встановлені судом та мотиви суду.

Частиною 1 ст.2 ЦПК України передбачено, що завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Згідно з ч. 1 ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Згідно із практикою Європейського суду з прав людини за своєю природою змагальність судочинства засновується на диференціації процесуальних функцій і відповідно - правомочностей головних суб`єктів процесуальної діяльності цивільного судочинства - суду та сторін (позивача та відповідача). Диференціація процесуальних функцій об`єктивно призводить до того, що принцип змагальності відбиває властивості цивільного судочинства у площині лише прав та обов`язків сторін. Це дає можливість констатувати, що принцип змагальності у такому розумінні урівноважується з принципом диспозитивності та, що необхідно особливо підкреслити, - із принципом незалежності суду. Він знівельовує можливість суду втручатися у взаємовідносини сторін завдяки збору доказів самим судом. У процесі, побудованому за принципом змагальності, збір і підготовка усього фактичного матеріалу для вирішення спору між сторонами покладається законом на сторони. Суд тільки оцінює надані сторонам матеріали, але сам жодних фактичних матеріалів і доказів не збирає.

Відповідно до ст. ст. 12, 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 28.07. 2017 року звернулась з письмовою заявою до директора Охтирського коледжу Сумського національного аграрного університету з проханням надати для тимчасового проживання вільну кімнату студентського гуртожитку для неї та членів її сім`ї в кількості двох чоловік. Зобов`язувалася неухильно дотримуватися Правил внутрішнього розпорядку та своєчасно здійснювати оплату за проживання в гуртожитку згідно до укладеного договору та чинних тарифів, що діють у коледжі. Дана заява містить підпис відповідачки та дату 28.07.2017 року (а. с. 7).

28.07. 2017 року між Охтирським коледжем Сумського національного аграрного університету державної форми власності Міністерства освіти і науки України, в оосбі директора ОСОБА_3 В. В. , який діє на підставі Положення про Охтирський коледж Сумського національного аграрного університету та ОСОБА_1 укладено договір, предметом якого є надання житлової, житлово - комунальної послуги.

Відповідно до п. 1.1. вказаного договору позивач бере на себе зобов`язання за рахунок коштів відповідачки здійснювати надання їй та членам її сім`ї в короткострокове тимчасове проживання терміном до 27.07. 2018 року житлову кімнату студентського гуртожитку загальною площею 38 кв. м за адресою: АДРЕСА_1 .

Згідно п. 2.7 вказаного договору виконавець, тобто позивач , має право встановлювати вартість проживання протягом дії договору згідно зі щомісячним кошторисом вартості проживання, яка регулюється нормативними актами уповноважених органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Відповідно до п. 3.12 вказаного договору замовник, тобто відповідач, зобов`язується не пізніше 10 числа наступного місяця вносити плату за користування житлом та житлово - комунальні послуги. За несвоєчасне внесення платежів сплачувати пеню із розрахунку 0, 1 % несплаченої суми за кожен прострочений день, але не більше ніж 100% загальної суми заборгованості.

Пунктом 4.1 вказаного договору передбачено, що розмір плати за надання житлової, житлово - комунальної послуги у повному обсязі встановлюється в національній валюті в обсязі розрахункової калькуляції за кожний місяць.

Відповідно до п. 4.2 замовник, тобто відповідачка, вносить плату готівкою або безготівково не пізніше 10 числа наступного місяця у відповідності розрахункової калькуляції яка регулюється нормативними актами уповноважених органів державної влади та органів місцевого самоврядування (а. с. 8-9).

Відповідно до акту приймання - передачі житлового приміщення, майна та інвентаря від 28.07. 2017 року Охтирський коледж Сумського національного аграрного університету передав, а мешканці гуртожитку ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 прийняли у строкове платне користування кімнату загальної площею 38 кв. м. за адресою АДРЕСА_1 . Житлова кімната, майно, сантехнічне, тепло - , водопостачальне обладнання, водовідведення та електрозабезпечення відповідає будівельним, технічним та санітарним нормам, що підтверджено підписом відповідачки в даному акті (а. с. 10).

Згідно розрахунку плати за користування житлом затвердженого директором Охтирського коледжу Сумського національного аграрного університету від 01.10. 2017 року, витрати на утримання обслуговуючого персоналу гуртожитку на 1 кв.м загальної житлової площі складає 17, 53 грн. (а. с. 5).

Відповідно до наказу Охтирського коледжу Сумського національного аграрного університету від 14.01. 2018 року №7-А встановлено, що надання у короткострокове користування фізичним особам, юридичним особам площ або окремих приміщень здійснюється згідно калькуляції. Встановлено норми витрат на одного чоловіка на місяць: вода 3, 6 м куб, стоки 3, 6 м куб, - згідно рішення виконкому; електроенергія згідно акту обстеження використання електроенергії в гуртожитку та встановлених лічильників ( при наявності); квартплата за один кВ. м - згідно тарифів ЖЕК; плата за проживання - згідно затвердженого розрахунку директором Охтирського коледжу; централізоване опалення за 1 кв.м - згідно фактичного споживання (відповідно рахунків БРОКЕНЕРГІЯ (а. с. 6).

Відповідно до квитанцій наданих позивачем у відповідачки ОСОБА_1 мається заборгованість з лютого 2018 року по вересень 2018 року в сумі 3154 грн., а саме за лютий 2018 року - 469, 81 грн., за березень 2018 року 1890, 40 грн. , за квітень 2018 року 1808, 12 грн. , за травень 2018 року 2056, 03 грн. , за червень 2798, 31 грн. , за липень 3386 грн. , за серпень 3386 грн., у вересні ОСОБА_1 сплачено 232 грн., тому заборгованість у вересні становить 3154 грн., які по даний час позивачкою не сплачені (а. с. 14-21). З розрахунку вбачається, що відповідачка користувалася пільгами, які надавалися в межах соціальних норм затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №409 від 06.08. 2014 року Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово - комунального обслуговування .

Позивачем 03.09. 2018 року відповідачці ОСОБА_1 направлено вимогу щодо невиконання умов договору №86/17-Г Про надання платних житлових, житлово - комунальних послуг згідно якої позивач вимагає не пізніше семиденного строку з дня отримання вимоги оплатити борг за отримані послуги в сумі 3323, 51 коп. (а. с. 28).

25.02. 2019 року Охтирським коледжем Сумського національного аграрного університету направлено листа ОСОБА_1 з розрахунком заборгованості та вимогою сплатити заборгованість в сумі 3154 грн. (а.с . 29-31).

Відповідно до розрахунку інфляційних збитків за договором №86/17-Г про надання платних, житлових, житлово - комунальних послуг від 28.07. 2017 року за борговий період з 11.09. 2018 року по 04.11.2019 року інфляційні збитки складають 277, 55 грн. (а. с. 32), який суд приймає до уваги, так як він проведений вірно, а саме 3154 грн. ( сума боргу) х 108, 8 (індекс інфляції)/100% - 3154 грн. (сума боргу) = 277, 55 грн.

Відповідно до розрахунку пені за несвоєчасне виконання грошового зобов`язання за договором №86/17-Г про надання платних, житлових, житлово - комунальних послуг від 28.07. 2017 року пеня за несвоєчасне виконання зобов`язання за вказаний період з 04.11.2018 року по 04.11.2019 року становить 1154, 36 грн. (а. с. 33), який суд також бере до уваги, оскільки, він виконаний вірно, а саме 3154 грн. (сума боргу) х 0, 1 % (ставка пені) = 3, 154 (пені за кожен день прострочення) ; 3, 154 грн. ( пеня за кожен день прострочення) х 366 ( кількість днів з 04.11.2018 року по 04. 11. 2019 року) = 1154, 36 грн. (пеня за несвоєчасне виконання зобов`язання).

Згідно з частиною першою статті 1 Закону України Про житлово-комунальні послуги (далі - Закон) житлово-комунальні послуги-це результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

Законодавство України у сфері житлово-комунальних послуг ґрунтується на Конституції України і складається з нормативно-правових актів у галузі цивільного, житлового законодавства,Закону України Про житлово-комунальні послуги та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері житлово-комунальних послуг.

Згідно із статтею 8 Закону стандарти, нормативи, норми і правила встановлюють комплекс якісних та кількісних показників і вимог, які регламентують вироблення та виконання житлово-комунальних послуг з урахуванням соціальних, економічних, природно-кліматичних та інших умов регіонів та населених пунктів.

Стандарти, нормативи, норми, порядки і правила у сфері житлово-комунальних послуг розробляють і затверджують Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері технічного регулювання, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в межах їхніх повноважень та згідно із законодавством.

Інші центральні органи виконавчої влади затверджують нормативно-правові акти у сфері житлово-комунальних послуг, що видаються в межах їхніх повноважень після погодження або спільно з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, і реєструються в установленому законодавством порядку.

Відповідно до статті 13 Закону залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на: 1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо); 2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньо-будинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо); 3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо); 4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо).

Примірні переліки житлово-комунальних послуг та їх склад залежно від функціонального призначення визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Згідно зі статтею 14 Закону залежно від порядку затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги вони поділяються на три групи: 1) перша група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують уповноважені центральні органи виконавчої влади, а у випадках, передбачених законом, - національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг та національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг; 2) друга група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які затверджують органи місцевого самоврядування для надання на відповідній території; 3) третя група - житлово-комунальні послуги, ціни/тарифи на які визначаються виключно за договором (домовленістю сторін).

Ціни/тарифи на комунальні послуги та послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій формуються і затверджуються центральними органами виконавчої влади, національними комісіями, що здійснюють державне регулювання у відповідних сферах, та органами місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень, визначених законом.

Відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 червня 2011 року № 869, цей Порядок визначає механізм формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і поширюється на суб`єктів господарювання всіх форм власності, які надають послуги, суб`єктів господарювання всіх форм власності, що спеціалізуються на виконанні окремих послуг, на умовах субпідрядних договорів з виконавцями, органи місцевого самоврядування, власників, орендарів житлових будинків (гуртожитків), власників (наймачів) квартир (житлових приміщень у гуртожитках), власників нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках).

Згідно з пунктами 2, 3, 4 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з власниками (наймачами) квартир (житлових приміщень у гуртожитку) та власниками, орендарями нежитлових приміщень у житловому будинку (гуртожитку) укладається договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. Послуги надаються з урахуванням встановленого рішенням органу місцевого самоврядування тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг. Копія такого рішення є невід`ємною частиною договору про надання послуг. Інформація про перелік послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, їх вартість, структуру тарифу, його зміну з обґрунтуванням її необхідності доводиться до відома споживачів у порядку.

Під час установлення тарифу на послуги необхідно забезпечувати прозорість визначення вартості усіх послуг з розрахунку на 1 квадратний метр загальної площі квартири, житлового приміщення у гуртожитку та нежитлового приміщення у житловому будинку (гуртожитку).

Тариф на послуги для гуртожитків, що призначаються для проживання одиноких громадян (житловими приміщеннями спільно користуються кілька осіб, які не перебувають у сімейних стосунках), розраховується згідно із цим Порядком. Вартість послуг з розрахунку на ліжко-місце визначається як добуток тарифу на норму житлової площі для однієї особи в гуртожитку.

Відповідно до пункті 7 розділу ІІІ Положення про гуртожитки, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27 квітня 2015 року № 84, який діяв на момент підписання договору з відповідачкою, особа, яка проживає в гуртожитку, сплачує за таке проживання, а також за житлово - комунальні послуги, які їй надіються у зв`язку з проживанням у гуртожитку. Розмір плати за проживання в гуртожитку визначається у договорі найму приміщення у гуртожитку відповідно до розрахунку, затвердженого власником гуртожитку. У договорі найму житлового приміщення в гуртожитку також визначається порядок здійснення розрахунків між власником гуртожитку та особою, що проживає в гуртожитку. Розмір плати за житлово - комунальні послуги визначається відповідно до встановленого уповноваженим органом цін/тарифів на такі послуги.

Згідно зі статтею 162 Житлового кодексу Української РСР плата за користування жилим приміщенням і за комунальні послуги в будинку (квартирі), що належить громадянинові на праві приватної власності, встановлюється угодою сторін. Плата за комунальні послуги береться крім квартирної плати за затвердженими в установленому порядку тарифами. Строки внесення квартирної плати і плати за комунальні послуги визначаються угодою сторін. Наймач зобов`язаний своєчасно вносити квартирну плату і плату за комунальні послуги.

Відповідно до пункту 5 частини другої статті 7 Закону України Про житлово-комунальні послуги споживач зобов`язаний оплачувати житлово-комунальні послуги за цінами/тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у строки, встановлені відповідними договорам.

Згідно з пунктом сьомим Правил користування приміщеннями житлових будинків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 24 січня 2006 року № 45, власник та наймач квартири зобов`язаний оплачувати надані житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Згідно зі статтею 526 ЦК України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

На підставі статті 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до частини другої статті 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 549 ЦК України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов`язання. Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Судом встановлено неналежне виконання відповідачкою обов`язків зі сплати комунальних платежів, у результаті чого утворилася заборгованість за період з лютого 2018 року по вересень 2018 року в сумі 3154 грн., відтак з неї також підлягають стягненню інфляційні витрати в сумі 277, 55 грн. та пеня в сумі 1154, 36 грн.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 16 жовтня 2019 року у справі № 127/29935/18.

Відповідачкою подано клопотання про закриття провадження у справі на підставі п. 3 ч. 1 ст. 186 ЦПК України, у зв`язку з тим, що в провадженні Охтирського міськрайонного суду Сумської області перебуває цивільна справа за її позовом до Охтирського коледжу Сумського національного аграрного університету про стягнення надмірно сплачених грошових коштів.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 186 ЦПК України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо у провадженні цього чи іншого суду є справа зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самим підстав.

Оскільки, відповідачкою не надано суду належних, допустимих, достовірних та переконливих доказів у розумінні ст. ст. 12, 13, 81 ЦПК України на підтвердження свого клопотання, то суд вважає, що дане клопотання задоволенню не підлягає, підстав для закриття провадження в справі , визначених у ст. 255 ЦПК України судом не встановлено.

Також у своєму клопотанні відповідачкою вказано, що позивачем не надано до матеріалів справи довіреності чи належного документа, яким надано право ректору представляти в судових інстанціях та судових справах Сумський національний аграрний університет та підписувати відповідні позовні заяви.

З такими доводами відповідачки суд не може погодитися, оскільки вони направлені на уникнення відповідальності за порушення зобов`язання, а керівник установи наділений такими повноваженнями від імені юридичної особи, що передбачено діючим законодавством, а саме ст. 92 ЦК України, ОСОБА_6 є керівником Сумського національного аграрного університету, що також підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Ствердження відповідачки щодо того, що судовий збір сплачено не позивачем, а іншою особою суд не приймає до уваги, оскільки після залишення позовної заяви без руху з цих підстав, позивачем надано квитанцію про сплату ним судового збору.

Враховуючи, що докази, надані позивачем у обґрунтування позову, відповідачкою не спростовані, суд вважає їх належними та допустимими, а у сукупності достатніми для задоволення позову та стягнення з ОСОБА_1 суми коштів за отримані житлово - комунальні послуги в сумі 3154 грн., 1154, 36 грн. пені за прострочення виконання зобов`язання та інфляційних збитків в сумі 277, 55 грн., а всього 4 585, 91 грн. При цьому суд враховує, що жодних заперечень щодо розрахунку заборгованості зі сплати комунальних послуг відповідачкою суду не надано.

Висновок суду.

Таким чином, оцінюючи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів, виходячи з принципів розумності, пропорційності, виваженості, справедливості, суд приходить до висновку, що з ОСОБА_1 необхідно стягнути на користь Сумського національного аграрного університету в особі Охтирського колежу Сумського національного аграрного університету кошти за отримані житлово - комунальні послуги в сумі 3154 грн., 1154, 36 грн. пені за прострочення виконання зобов`язання та інфляційних збитків в сумі 277, 55 грн., а всього 4 585, 91 грн., що не порушує розумний баланс інтересів сторін.

Стосовно судових витрат.

Відповідно до ст.141 ЦПК Україниз відповідачки ОСОБА_1 підлягають стягненню понесені позивачем судові витрати у виді сплати ним судового збору у розмірі 1921 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 12, 13, 81, 128, 130, 141, 247, 259, 263, 264, 279 ЦПК України, суд, -

УХВАЛИВ:

Позовні вимоги Сумського національного аграрного університету задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_2 , фактично проживаючої за адресою: АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_1 на користь Охтирського коледжу Сумського національного аграрного університету (місцезнаходження: вул. Сумська,46, м.Охтирка, Сумської області, код 26378210,р/р НОМЕР_2 , Держказначейська служба України м. Київ, призначення платежу 2201160/25010200 гуртожиток заборгованість за отримані житлово - комунальні послуги в сумі 4585, 91 грн. ( з яких 3154 грн. - заборгованість за житлово - комунальні послуги , 1154, 36 грн. - пеня за прострочене виконання зобов`язання, 277, 55 грн. - інфляційні збитки).

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_2 , фактично проживаючої за адресою: АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_1 на користь Сумського національного аграрного університету (місцезнаходження: вул. Герасима Кондратьєва, 160, м. Суми код за ЄДРПОУ 04718013 понесені судові витрати в розмірі 1921 грн.

Рішення суду може бути оскаржено безпосередньо до Сумського апеляційного суду, шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення. В разі проголошення вступної та резолютивної частини або розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, в той же строк з дня складання повного судового рішення.

До початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається учасниками справи через Охтирський міськрайонний суд Сумської області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Рішення складено 26 грудня 2019 року.

Суддя Охтирського

міськрайонного суду: Т.О.Ярошенко

СудОхтирський міськрайонний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення26.12.2019
Оприлюднено27.12.2019
Номер документу86648063
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —583/4676/19

Постанова від 19.02.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Хвостик С. Г.

Ухвала від 05.02.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Хвостик С. Г.

Ухвала від 05.02.2020

Цивільне

Сумський апеляційний суд

Хвостик С. Г.

Рішення від 26.12.2019

Цивільне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Ярошенко Т. О.

Ухвала від 26.12.2019

Цивільне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Ярошенко Т. О.

Ухвала від 22.11.2019

Цивільне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Ярошенко Т. О.

Ухвала від 04.11.2019

Цивільне

Охтирський міськрайонний суд Сумської області

Ярошенко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні