ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
27 грудня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4153/19
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Кисельової Є.О.,
при секретарі судового засідання: Суховій Г.В.,
за участю:
представника позивача: Селезньова А.В.,
представника відповідача: Курганова В.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Сєвєродонецької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Комунальне підприємство «Єдина аварійно-диспетчерська служба м.Сєвєродонецька» про визнання незаконним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
18 вересня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) до Сєвєродонецької міської ради (далі - міська рада, відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - комунальне підприємство «Єдина аварійно-диспетчерська служба м. Сєвєродонецька» (далі - КП «Єдина аварійна-диспетчерська служба» ), в якому позивач просив суд визнати незаконним та скасувати рішенням виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 05.09.2019 № 988 «Про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_1 .
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що з 25.05.2009 є користувачем земельної ділянки, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 . Вказана земельна ділянка була передана позивачу актом приймання-передачі 25.06.2009. Кадастровий номер земельної ділянки: 4412900000:09:006:0078. Дана земельна ділянка використовується позивачем для здійснення підприємницької діяльності, роздрібної торгівлі продуктами харчування, яка здійснюється в торгівельному павільйоні, що перебуває на орендованій позивачем земельній ділянці. Позивач сплачує всі відповідні платежі щодо користування земельною ділянкою, а Сєвєродонецька міська рада дані платежі приймає, чим фактично визнає законність перебування торгівельного павільйону позивача.
Як стало відомо позивачу з сайту Сєвєродонецької міської ради, 05.09.2019 виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради прийнято рішення № 988 «Про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 » , яким доручено КП «Єдина аварійна-диспетчерська служба» провести роботи з демонтажу тимчасової споруди належної позивачу.
Щодо підстав прийняття рішення, то відповідач посилається на рішення комісії з питань демонтажу тимчасових споруд на території м. Сєвєродонецька від 13.08.2019, на статті 30, 31, 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР, наказ Мінрегіонрозвитку, будівництва та ЖКГ України від 21.10.2011 № 244 «Порядок демонтажу тимчасових споруд та засобів пересувної мережі для провадження підприємницької діяльності» , затверджених рішенням виконкому від 16.11.2018 № 857 (далі - Порядок № 857). При цьому, відповідач згідно спірного рішення ніяким чином не обґрунтовує свою позицію із посиланням на Земельний кодекс України від 25.10.2001 № 2768-ІІІ, саме який є спеціальнім нормативним актом відносно регулювання земельних відносин, до яких відноситься право користування земельними ділянками, що знаходяться у комунальної власності.
Посилання на Порядок № 857, не відповідає підставам його застосування до правовідносин, що мали місце між позивачем та відповідачем. Також спірне рішення відповідача було прийнято з порушенням самого положення № 857, без обговорення в належний спосіб питання здійснення демонтажу у відповідній комісії. Таким чином, на думку позивача, всупереч вимогам чинного законодавства, було видано спірне розпорядження щодо здійснення демонтажу тимчасової споруди належної позивачу, яка розташована на земельній ділянці, кадастровий номер якої 4412900000:09:006:0078.
Позивач також зазначив, що 13.08.2019 в приміщенні Сєвєродонецької міської ради під головуванням ОСОБА_2 повинно було відбутись засідання комісії з питань демонтажу тимчасових споруд на території м. Сєвєродонецька. За повісткою дня повинні були бути розглянуті питання щодо рекомендування виконкому Сєвєродонецької міської ради прийняти рішення про демонтаж тимчасових споруд належних ФОП ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , які розташовані за наступними адресами: АДРЕСА_1 . Однак, у зв`язку із відсутністю кворуму на цьому засіданні згідно пункту 6.6 Положення про комісію, всі рішення, які розглядались та по яким приймались рішення, в тому числі і щодо рекомендації виконкому прийняти рішення про демонтаж тимчасової споруди, власником якої є позивач, є непогодженими та нерозглянутими. А тому, на думку позивача, прийняття спірного рішення, є також незаконним.
31.10.2019 до відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярії) суду за вхідним номером 54713/2019 від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог з таких підстав (арк. спр. 106-109).
16.11.2018 з метою впорядкування розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Сєвєродонецька та врегулювання питання демонтажу тимчасових споруд, запобігання їх самовільного розміщення на території міста Сєвєродонецька, виконкомом Сєвєродонецької міської ради прийнято рішення № 857, яким затверджений Порядок демонтажу тимчасових споруд та засобів пересувної мережі для провадження підприємницької діяльності у місті Сєвєродонецьку» , який прийнятий з додержанням норм Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» .
Цей Порядок передбачає механізм, підстави, строки і порядок проведення демонтажу тимчасових споруд та засобів пересувної мережі для провадження підприємницької діяльності (далі - ТС), що розташовані на території міста Сєвєродонецька з порушенням вимог чинного законодавства України. Відповідно до підпункту 1.3 Порядку демонтажу (знесенню) підлягають ТС та засоби пересувної мережі, встановлені на території міста Сєвєродонецька з порушенням вимог чинного законодавства України у разі, серед іншого відсутності паспорта прив`язки ТС, інших дозвільних документів.
07.05.2019 за результатами проведення перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудування та благоустрою на території міста Сєвєродонецька, з врахування Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , Закону України «Про благоустрій населених пунктів» , Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності» , затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244, Комплексної схеми розміщення тимчасових споруд у м. Сєвєродонецьку, затвердженої рішенням виконкому міської ради № 490 від 11.06.2013, спеціалістом 1 категорії відділу по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста ОСОБА_5 та провідним спеціалістом відділу по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста ОСОБА_6 Д.С. було складено відповідний акт та припис про усунення порушень при розміщені тимчасової споруди за адресою: АДРЕСА_1 , яка розташована самовільно. Оскільки, на час складання акту та припису про усунення порушень при розміщенні тимчасової споруди за адресою: АДРЕСА_1 , вул АДРЕСА_1 , район б. 11 власника встановити було неможливо, то на виконання підпункту 3,2 пункту 3 Порядку демонтажу примірник припису про усунення порушень при розміщені тимчасової споруди був наклеєний на фронтальній частині ТС та наданий був термін до 22.05.2019 для добровільного виконання припису, шляхом демонтажу тимчасової споруди власними силами. У зв`язку з невиконання власником тимчасової споруди припису у зазначений у ньому строк та неповідомлення згідно пункту 3.2. цього Порядку про його виконання, відділом по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста інформація разом з усіма матеріалами була направлена на розгляд до комісії з питань демонтажу ТС та засобів пересувної мережі на території міста Сєвєродонецька.
13.08.2019 за результатами роботи комісії з питань демонтажу тимчасових споруд на території міста Сєвєродонецька було розглянуто питання про незаконне розміщення тимчасової споруди в районі будинку АДРЕСА_1 . Сєвєродонецьк та прийнято рішення про доручення відділу по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста міської ради в 15 денний термін підготувати проект рішення виконавчого комітету щодо демонтажу тимчасової споруди, розташованої в р-ні АДРЕСА_1 , в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 на розгляд виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради.
Також зазначено, що паспорт прив`язки на розміщення тимчасової споруди, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , станом на час прийняття рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 05.09.2017 № 988, відділом містобудування та архітектури Сєвєродонецької міської ради не видавався.
Питання розміщення тимчасових споруд, передбачений в Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затверджений наказом Мінрегіону України, не передбачає обов`язковість передачі в оренду земельних відносин. Так, у позивача відсутні будь-які дозвільні документи на розміщення тимчасової споруди, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 . У зв`язку з чим рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 05.09.2017 № 988 «Про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 , розташований за адресою: АДРЕСА_1 , розміщеної з порушенням порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244, тому прийняте з додержанням норм чинного законодавства України, а твердження позивача про відсутність повноважень виконкому Сєвєродонецької міської ради щодо затвердження порядків, положень чи будь-яких документів, які регламентують проведення демонтажу тимчасових споруд є надуманими.
Крім того, відповідачем зазначено, що рішенням виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 09.01.2019 № 09 затверджений новий склад та положення з питань демонтажу тимчасових споруд на території м. Сєвєродонецька. Комісія правомочна, якщо на засіданні присутня більшість її складу. Згідно підпунктів 6 вказаного Положення рішення комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більшість її складу. Так, на засіданні комісії з питань демонтажу тимчасових споруд на території міста Сєвєродонецька, на якій розглядалось питання самовільного розміщення тимчасової споруди в районі б. 11 по АДРЕСА_1 Сєвєродонецька, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 , були присутні 8 членів з 13 членів комісії, які входять до складу комісії з питань демонтажу тимчасових споруд на території м. Сєвєродонецька, затвердженої рішенням виконкому Сєвєродонецької міської ради від 09.01.2019 № 09. Згідно протоколу засідання комісії з питань демонтажу тимчасових споруд на території міста Сєвєродонецька від 09.01.2019 № 6 голосували стосовно питання позивача «За» 8 членів комісії. Тобто, рішення комісії вважається прийнятим, так, як за нього проголосувало більшість її складу. Таким чином відповідач вважає, що позивачем не доведено жодних підстав щодо порушень з боку Сєвєродонецької міської ради при прийнятті рішення від 05.09.2019 № 988 «Про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_1 , а тому всі доводи позивача по справі є необґрунтованими та безпідставними.
20.11.2019 до відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярії) суду за вхідним номером 57650/2019 від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено, що відповідач посилається на рішення Луганського окружного адміністративного суду у справі № 360/1401/19 за позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради, в якому суд дійшов висновку, «що строк дії договору оренди земельної ділянки кадастровий номер 4412900000:09:006:0078 закінчився у позивача ( ОСОБА_1 ) 01.03.2014.» . Зауважує, що поняття «припинив свою дію» та «строк дії закінчився» не є тотожні. Для того, щоб договір оренди припинив свою дію орендодавець повинен надіслати орендарю лист-повідомлення про заперечення у поновлені договору оренди. Після закінчення строку дію договору оренди позивач продовжував користуватися земельною ділянкою та сплачувати орендну плату. При цьому, у відзиві на позовну заяву відповідачем зазначено, що Сєвєродонецька міська рада не володіє відомостями щодо сплати позивачем орендної плати за договір оренди землі від 25.05.2009 № 040941900202. Відповідач у відзиві на позовну заяву стверджує, що підставою для прийняття рішення про демонтаж тимчасової споруди було те, що вона розташована самовільно. Проте, відсутність у відповідача правовстановлюючих документів на земельну ділянку не може кваліфікуватися як самовільне її зайняття, зокрема, з огляду на правомірність набуття та оформлення у встановленому законом порядку розташованого на ній майна (арк. спр. 170, звор. бік арк. спр. 170).
04.12.2019 до відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярії) суду за вхідним номером 59686/2019 відповідач подано заперечення на відповідь на відзив, в яких зазначено таке.
Строк дії договору оренди земельної ділянки кадастровий номер 4412900000:09:006:0078 закінчився у позивача ( ОСОБА_1 ) 01.03.2014. Жодних доказів, які б свідчили про пролонгацію дії договору оренди земельної ділянки, позивачем суду не надано. Рішенням Сєвєродонецької міської ради сьомого скликання від 26.01.2017 № 1055 припинено право оренди на спірну земельну ділянку. Дане рішення є чинним, не визнано таким що втратило чинність та не скасоване.
А отже, твердження позивача в цій частині є безпідставними та необґрунтованими.
Щодо сплати позивачем орендної плати за користування земельною ділянкою Сєвєродонецькій міській раді не відомо за яку земельну ділянку та в яких розмірах позивач сплачує орендну плату. При цьому, зазначено, що податковим законодавством України, порядком повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів, встановлено відповідну процедуру повернення помилково сплачених коштів, якою може скористуватися і позивач (арк. спр. 236, звор. бік арк. спр. 236).
Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги, надав аналогічні пояснення, викладеним у позовній заяві з урахуванням уточнень.
Представник відповідача в судовому засіданні підтримав відзив на позовну заяву.
Представник третьої особи в судове засідання не прибув, про місце дату та час розгляду справи повідомлявся належним чином.
Ухвалою суду від 19.09.2019 прийнято до розгляду заяву позивача про забезпечення позову (арк. спр. 71).
Ухвалою суду від 19.09.2019 відмовлено в задоволенні заяви про забезпечення позову (арк. спр. 184-185).
Ухвалою суду від 23.09.2019 залишено позовну заяву без руху (арк. спр. 87).
Ухвалою суду від 07.10.2019 прийнято позовну заяву до розгляду після усунення її недоліків та відкрито провадження у справі (арк. спр. 1-2).
Ухвалою суду від 04.12.2019 клопотання представника позивача повернуто без розгляду (арк. спр. 239).
Ухвалою суду від 04.12.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (арк. спр. 241).
В судове засідання прибули позивач, представник позивача та представник відповідача.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79,90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , з 29.05.1997 зареєстрований як фізична особа-підприємець, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 27.12.2019 № 1006142677 та копією Свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця серія В00 №025164. Основним видом підприємницької діяльності є виробництво хліба та хлібобулочних виробів; виробництво борошняних кондитерських виробів, тортів і тістечок нетривалкового зберігання (арк. спр. 64, 279-280).
Позивач згідно договору оренди землі від 25.05.2009 № 040941900202 є користувачем земельної ділянки, що розташована за адресою: АДРЕСА_2 , кадастровий номер: 4412900000:09:006:0078 (арк. спр. 6-7). Вказаний факт підтверджується актом передачі-прийняття земельної ділянки в натурі від 25.06.2009, яка використовується позивачем для здійснення підприємницької діяльності, роздрібної торгівлі продуктами харчування, що здійснюється в торгівельному павільйоні (арк. спр. 8).
23.09.2013 рішенням Сєвєродонецької міської ради № 3106 «Про поновлення договору оренди землі громадянину ОСОБА_1 .» поновлено ОСОБА_1 договір оренди землі від 25.05.2009 № 040941900202 на земельну ділянку площею 0,0040 га (40 кв.м.), під існуючий кіоск з продажу хлібобулочних виробів, за адресою: АДРЕСА_2 , строком до 01.03.2014 (арк. спр. 12).
23.10.2013 на виконання рішення міської ради від 23.09.2013 № 3106 «Про поновлення договору оренди землі громадянину ОСОБА_1 » між позивачем та відповідачем укладено додаткову угоду про поновлення договору оренди землі від 25.05.2009 № 040941900202. Так, згідно пункту 2 даного договору визначено, що договір укладено строком до 01.03.2014. Після закінчення дії договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір поновити його дію (арк. спр. 9-10).
Таким чином, даним договором чітко визначено строк дії договору оренди вказаної земельної ділянки.
Позивачем в підтвердження факту сплати орендної плати за вказану вище надано платіжні доручення за період: жовтень-грудень 2017 року, січень-грудень 2018 року, січень-серпень 2019 року (арк. спр. 41-63).
В ході розгляду справи представником відповідача до матеріалів справи надано рішення Сєвєродонецької міської ради від 26.01.2017 № 1055 «Про припинення права оренди на земельні ділянки під тимчасовими спорудами та зупиночними комплексами, на які сплинув строк дії договорів оренди землі» , оглядом якого встановлено, що міська рада вирішила припинити право оренди на земельну ділянку (кадастровий номер: 4412900000:09:006:0078), під торговий кіоск (реконструкція існуючого кіоску з продажу хлібобулочних виробів), за адресою: м.Сєвєродонецьк, вул. Курчатова, район буд. 11, мікрорайон 80 (пункт 1.5) (арк. спр. 271).
16.11.2018 з метою впорядкування розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Сєвєродонецька та врегулювання питання демонтажу тимчасових споруд, запобігання їх самовільного розміщення на території міста Сєвєродонецька, виконкомом Сєвєродонецької міської ради було прийнято рішення № 857, яким внесено зміни в Додаток 1 до рішення виконавчого комітету №409 від 25.06.2018 «Про затвердження Порядку демонтажу тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Сєвєродонецьку» , виклавши його в новій редакції.
Цей Порядок передбачає механізм, підстави, строки і порядок проведення демонтажу тимчасових споруд та засобів пересувної мережі для провадження підприємницької діяльності (далі - ТС), що розташовані на території міста Сєвєродонецька з порушенням вимог чинного законодавства України, а також виявлення та документування порушень за фактами незаконно встановлених ТС та засобів пересувної мережі (арк. спр. 121-129).
Вказаний Порядок відноситься до регуляторних актів, станом на час розгляду даної справи є чинним.
07.05.2019 спеціалістом 1 категорії відділу по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста ОСОБА_7 А ОСОБА_8 та провідним спеціалістом відділу по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста ОСОБА_6 Д.С. здійснено перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудування та благоустрою на території міста Сєвєродонецька щодо розміщення тимчасовою споруди торгівельного призначення в районі будинку №11 по вул АДРЕСА_1 . За результатами перевірки встановлено, що тимчасова споруда встановлена самовільно, має форму прямокутника, фасад викрашений в жовтий колір з орнаментом української вишиванки, без улаштування фундаменту; під час проведення перевірки власник був відсутній, про що вказаними вище особами був складений акт перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудування та благоустрою на території міста Сєвєродонецька та припис про усунення порушень при розміщені тимчасової споруди за адресою: м. Сєвєродонецьк по вул АДРЕСА_3 Курчатова, в районі б. 11 (арк. спр. 111-116).
В приписі встановлено, що тимчасова споруда торгівельного призначення в районі будинку №11 АДРЕСА_1 м.Сєвєродонецька розміщена в порушення Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244, а саме: паспорту прив`язки та інших дозвільних документів відсутні, що є порушенням вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» , Закону України «Про благоустрій населених пунктів» , Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності» , затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244, Комплексної схеми розміщення тимчасових споруд у м. Сєвєродонецьку, затвердженої рішенням виконкому міської ради від 11.06.2013 № 490.
В приписі зазначено вимогу в строк до 22.05.2019 здійснити демонтаж тимчасової споруди. Про виконання припису повідомити до 23.05.2019. При невиконанні припису тимчасова споруда буде демонтована відповідно до Порядку демонтажу тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Сєвєродонецьку зі стягненням в подальшому витрат за демонтаж та відновлення благоустрою. Припис розміщено на фасаді.
13.08.2019 за результатами роботи комісії з питань демонтажу тимчасових споруд на території міста Сєвєродонецька було розглянуто питання про незаконне розміщення тимчасової споруди в районі будинку АДРЕСА_1 . Сєвєродонецьк та прийнято протокольне рішення про доручення Відділу по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста міської ради в 15 денний термін підготувати проект рішення виконавчого комітету щодо демонтажу тимчасової споруди, розташованої в районі будинку АДРЕСА_1 , в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_3 на розгляд виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради (арк. спр. 117-119).
Судом встановлено, що Сєвєродонецькою міською радою від 05.09.2019 № 988 прийнято рішення «Про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , розміщеної з порушенням Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244» (арк. спр. 110).
Розглядаючи по суті заявлені вимоги позивача, враховуючи відзив на позовну заяву, поданий представником відповідача, суд виходить з наступного.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР) відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Частинами першою, третьою статті 24 Закону № 280/97-ВР передбачено, що правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими законами, які не повинні суперечити положенням цього Закону.
Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Згідно частин першої та другої статті 11 Закону № 280/97-ВР виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади.
Відповідно до частини першої статті 30 Закону № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.
Повноваження сільських, селищних і міських рад та їх виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів визначені також статтею 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" від 6 вересня 2005 року № 2807-IV, згідно частини другої якої до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить: 1) забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; 2) організація забезпечення на території населеного пункту чистоти і порядку, дотримання тиші в громадських місцях; 3) організація місць відпочинку для населення; 4) затвердження схем санітарного очищення населених пунктів та впровадження систем роздільного збирання побутових відходів; 5) здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо; 6) визначення місць стоянок транспортних засобів та майданчиків для паркування на об`єктах благоустрою; 7) визначення графіків роботи зовнішнього освітлення території; 8) визначення на об`єктах благоустрою місць розміщення громадських вбиралень; 9) залучення на договірних засадах коштів і матеріально-технічних ресурсів юридичних та фізичних осіб для здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; 10) визначення обсягів пайової участі власників тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення в утриманні об`єктів благоустрою; 11) визначення в установленому порядку розміру відшкодувань юридичними та фізичними особами за забруднення довкілля та інші екологічні збитки, спричинені порушенням законодавства у сфері благоустрою та охорони навколишнього природного середовища; 12) інформування населення про здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; 13) участь у проведенні щорічного всеукраїнського конкурсу "Населений пункт найкращого благоустрою і підтримки громадського порядку"; 14) видача дозволу на порушення об`єктів благоустрою у випадках та порядку, передбачених цим Законом.
Статтею 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 №3038-VІ передбачено, що тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.
Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів".
Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Згідно статті 14 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" об`єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством.
Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22.11.2011 р. за N 1330/20068, затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності (далі - Порядок №244), який визначає механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.
Відповідно до пункту 1.3. Порядку №244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Пункт 2.1. Порядку №244 передбачає що підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС (додаток 1).
Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС (пункт 2.2. Порядку №244).
До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування, П.І.Б., адреса, контактна інформація).
Цей перелік документів є вичерпним (пункт 2.3. Порядку №244).
Відповідність намірів щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам визначає відповідний орган з питань містобудування та архітектури, який утворено у складі виконавчого органу відповідної сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації, протягом десяти робочих днів з дня подання зазначеної заяви (абзац перший пункту п.2.4. Порядку №244).
Пунктом 2.30. Порядку №244 передбачено, що у разі закінчення строку дії, анулювання паспорту прив`язки, самовільного встановлення тимчасової споруди така тимчасова споруда підлягає демонтажу.
Згідно пункту 2.31. Порядку №244 розміщення ТС самовільно забороняється.
Як вже зазначалося судом раніше, 16.11.2018 з метою впорядкування розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Сєвєродонецька та врегулювання питання демонтажу тимчасових споруд, запобігання їх самовільного розміщення на території міста Сєвєродонецька, виконкомом Сєвєродонецької міської ради прийнято рішення № 857, яким внесено зміни в Додаток 1 до рішення виконавчого комітету від 25.06.2018 №409 «Про затвердження Порядку демонтажу тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Сєвєродонецьку» , виклавши його в новій редакції (Додаток 1) (далі - Порядок демонтажу тимчасових споруд).
Цей Порядок передбачає механізм, підстави, строки і порядок проведення демонтажу тимчасових споруд та засобів пересувної мережі для провадження підприємницької діяльності (далі - ТС), що розташовані на території міста Сєвєродонецька з порушенням вимог чинного законодавства України, а також виявлення та документування порушень за фактами незаконно встановлених ТС та засобів пересувної мережі.
Згідно пункту 1.3. Порядку демонтажу тимчасових споруд демонтажу (знесенню) підлягають ТС та засоби пересувної мережі, встановлені на території міста Сєвєродонецька з порушенням вимог чинного законодавства України у разі:
1) відсутності паспорта прив`язки ТС, інших дозвільних документів;
2) анулювання паспорта прив`язки, закінчення терміну його дії;
3) самовільного розміщення ТС та засобів пересувної мережі;
4) невідповідності розташування ТС паспорту прив`язки;
5) невідповідність місця розташування ТС/засобів пересувної мережі Комплексній схемі розміщення тимчасових споруд у м.Сєвєродонецьку, затвердженій рішенням виконавчого комітету міської ради та локальним схемам розміщення тимчасових споруд, затверджених рішеннями виконкому міської ради.
6) в інших випадках, передбачених чинним законодавством України.
7) відсутності договору сумісної діяльності про надання послуг з утримання та облаштування місця торгівлі.
8) невиконання вимог договору сумісної діяльності.
Пунктом 1.4. Порядку демонтажу тимчасових споруд передбачено, що для демонтажу (знесення) ТС та засобів пересувної мережі достатньо однієї із підстав передбаченої цим Порядком та/або чинним законодавством України.
Пунктами 3.1.-3.5. Порядку демонтажу тимчасових споруд встановлено, що моніторинг порушень щодо розміщення ТС та засобів пересувної мережі здійснюють:
-по всій території міста - виконавчі органи Сєвєродонецької міської ради, зокрема: Відділ по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста, Відділ містобудування та архітектури, Відділ торгівлі та захисту прав споживачів, Управління житлово-комунального господарства, комунальні підприємства;
- в зоні багатоповерхової забудови на прибудинкових територіях - балансоутримувачі, експлуатуючі організації та управителі багатоквартирних будинків;
-в парках, скверах, на територіях зелених насаджень, площах, тротуарах і дорогах - експлуатуючі організації та органи самоорганізації населення;
-в садибній забудові - обслуговуючі організації та органи самоорганізації населення .
У разі виявлення за результатами моніторингу ТС та засобів пересувної мережі, яка розміщена та/або використовується з порушенням Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року №244, іншого чинного законодавства Україна, положень цього Порядку, відділ по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста складає відповідний акт (Додаток 1 до Порядку) та припис (Додаток 2 до Порядку), які вручаються особисто (або надсилається рекомендованим листом з повідомленням) власнику (користувачу), у разі наявності відомостей щодо такої особи, з вимогою демонтувати незаконно встановлену ТС/ засіб пересувної мережі у термін, встановлений у приписі, який не повинен перевищувати 15 календарних днів. Припис може здійснюватись шляхом наклеювання його примірника на фронтальній частині ТС/засобу пересувної мережі. Таким чином власник ТС/засобу пересувної мережі вважається належним чином повідомлений про направлення припису. Власник ТС/засобу пересувної мережі за свій рахунок зобов`язаний демонтувати ТС/засіб пересувної мережі та повідомити відділ по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста про виконання припису не пізніше дати закінчення строку його виконання. У разі відсутності інформації щодо власника (користувача) тимчасової споруди/засобу пересувної мережі, припис може здійснюватись шляхом наклеювання його примірника на фронтальній частині тимчасової споруди/засобу пересувної мережі та публікації у міській газеті «Сєвєродонецькі вісті» або на офіційному сайті Сєвєродонецької міської ради.
У разі невиконання власником ТС/засобу пересувної мережі припису у зазначений у ньому строк та/або неповідомлення згідно п.3.2. цього Порядку про його виконання, Відділ по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста направляє інформацію про невиконання припису разом із усіма матеріалами на розгляд до Комісії з питань демонтажу ТС та засобів пересувної мережі на території міста Сєвєродонецька ( далі - Комісія), склад та положення якої затверджується рішенням виконкому міської ради. Комісія вивчає надану інформацію та надає доручення Відділу по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста про підготовку проекту рішення щодо демонтажу ТС/засобу пересувної мережі та винесення його на розгляд Виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради.
У разі прийняття виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради відповідного рішення, демонтаж ТС/засобу пересувної мережі здійснює Уповноважена особа за визначеною цим Порядком процедурою.
Відмовою добровільно демонтувати ТС/засіб пересувної мережі вважаються не тільки дії, які свідчать про відмову добровільно виконати вимоги припису, а і бездіяльність власника (користувача) по виконанню вимог припису.
Прийняте виконкомом міської ради рішення про демонтаж ТС/засобу пересувної мережі є підставою для проведення робіт по демонтажу (пункт 5.1. Порядку демонтажу тимчасових споруд).
Рішення виконкому про демонтаж ТС/засобу пересувної мережі публікується на офіційному сайті міської ради та в міській газеті та направляється до Уповноваженої особи для здійснення робіт з демонтажу ТС/засобу пересувної мережі (пункт 5.2. Порядку демонтажу тимчасових споруд).
З аналізу наведених норми слідує, що підставою для розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності є паспорт прив`язки, розміщення тимчасових споруд самочинно, тобто без паспорта прив`язки, заборонено. У випадку розміщення тимчасової споруди з порушенням наведеного вище законодавства, ця споруда має бути демонтована.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що паспорт прив`язки на тимчасову споруду, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 Сєвєродонецька у позивача відсутній. Представником позивача вказаний факт в судовому засіданні не заперечувався.
При цьому, представником відповідача надано суду довідку Департаменту землеустрою, містобудування та архітектури від 30.10.2019 №537, в якій зазначено, що на час прийняття оскаржуваного рішення виконкому від 05.09.2019 № 988 ОСОБА_1 в департамент землеустрою, містобудування та архітектури за отриманням паспорта прив`язки тимчасової споруди за адресою: АДРЕСА_1 , не звертався (арк. спр. 120).
Оскільки судом достовірно встановлено, що на час прийняття виконавчим комітетом Сєвєродонецької міської ради рішення від 05.09.2019 № 988 «Про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_1 » у позивача був відсутній паспорт прив`язки тимчасової споруди, який є обов`язковим при встановлені таких тимчасових споруд, суд дійшов висновку, що у відповідача були всі законні підстави для прийняття оскаржуваного рішення.
Посилання представника позивача на те, що оскаржуване рішення від 05.09.2019 № 988 не містить належного обґрунтування порушень, вчинених ОСОБА_1 , судом визнаються незмістовними з огляду на таке.
Оглядом рішення виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 05.09.2019 № 988 «Про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , розміщеної з порушенням Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244» (арк. спр. 110) встановлено, що дане рішення прийнято з метою впорядкування розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Сєвєродонецька, запобігання їх самовільного розміщення на території міста Сєвєродонецька, на підставі рішення комісії з питань демонтажу тимчасових споруд на території міста Сєвєродонецька від 13.08.2019, відповідно до статтей 30, 31, 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 21.10.2011 № 244, Порядку демонтажу тимчасових споруд та засобів пересувної мережі для провадження підприємницької діяльності, затверджених рішенням виконкому від 16.11.2018 № 857.
Зі змісту протоколу засідання тимчасової комісії з питань демонтажу тимчасових споруд на території міста Сєвєродонецька від 13.08.2019 № 6, наданого представником відповідача до матеріалів справи, вбачається, що на засіданні даної комісії був присутній представник позивача, який був обізнаний з яких підстав начальником відділу по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста, заступником голови комісії Комишан Д.В. пропонувалося здійснення демонтажу тимчасової споруди, де здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 , розташованої за адресою: АДРЕСА_1 (арк. спр. 117-119).
Тиким чином, у протоколі засідання тимчасової комісії з питань демонтажу тимчасових споруд на території міста Сєвєродонецька від 13.08.2019 № 6 та рішенні виконавчого комітету Сєвєродонецької міської ради від 05.09.2019 № 988 «Про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 , за адресою: АДРЕСА_1 , розміщеної з порушенням Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 року № 244» , чітко зазначено нормативне обґрунтування та підстави прийняття оскаржуваного рішення.
Доводи позивача про те, що питання щодо демонтажу тимчасової споруди повинно вирішуватись виключно у судовому порядку, як це передбачено пунктом 3.6. Порядку демонтажу тимчасових споруд, також визнаються судом незмістовними, оскільки вказаний пункт не поширюється на правовідносини, що виникли між сторонами.
Так пункт 3.6. Порядку демонтажу тимчасових споруд передбачає, що у випадку незаконного встановлення ТС/засобу пересувної мережі з порушеннями, визначеними в п. 1.3. Порядку на приватній земельній ділянці, акт Комісії з матеріалами перевірки передається до відділу з юридичних та правових питань для підготовки та подання позову до суду про демонтаж цієї ТС/засобу пересувної мережі в порядку, визначеному чинним законодавством.
Отже, вказаний пункт застосовується виключно у випадку розміщення тимчасової споруди на земельній ділянці, яка перебуває у приватній власності.
Жодних доказів того, що вказана земельна ділянка перебуває у приватній власності, позивачем суду не надано.
Посилання позивача на норми Земельного кодексу України судом не буруться до уваги та визнаються незмістовними, оскільки дані норми також не поширюються на спірні правовідносини і жодним чином не регулюють питання щодо розміщення та демонтажу тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності.
Доводи позивача про те, що вона продовжує бути користувачем земельної ділянки, на якій розташована тимчасова споруда, і це було відомо відповідачу, спростовуються матеріалами справи, оскільки строк дії договору оренди сплив ще 01.03.2014 (арк. спр. 9). Жодних доказів, які б свідчили про пролонгування дії договору або укладання нового договору оренди, позивач суду не надав. Крім того, як вже зазначалося судом раніше, рішенням Сєвєродонецької міської ради від 26.01.2017 № 1055 «Про припинення права оренди на земельні ділянки під тимчасовими спорудами та зупиночними комплексами, на які сплинув строк дії договорів оренди землі» , оглядом якого встановлено, що міська рада вирішила припинити право оренди на земельну ділянку (кадасторовий номер: 4412900000:09:006:0078), під торговий кіоск (реконструкція існуючого кіоску з продажу хлібобулочних виробів), за адресою: м.Сєвєродонецьк, вул. Курчатова, район буд. 11, мікрорайон 80 (пункт 1.5) (арк. спр. 271). Вказані факти зайвий раз спростовують доводи позивача.
Твердження позивача про те, що у зв`язку з відсутністю кворуму на засіданні комісії з питань демонтажу тимчасових споруд на території м.Сєвєродонецька, всі питання, які розглядались та по яким приймались рішення, в тому числі і щодо рекомендації виконкому прийняти рішення про демонтаж тимчасової споруди, є непогодженими та нерозглянутими, як наслідок прийняте виконкомом оскаржуване рішення також незаконне, судом вважаються неприйнятними з огляду на таке.
Розділом 4 Порядку демонтажу тимчасових споруд передбачено порядок роботи Комісії з питань демонтажу ТС та засобів пересувної мережі на території міста Сєвєродонецька, які закріплені в пунктах 4.1. - 4.5.
Так, комісія здійснює свою діяльність у формі засідань. Організаційне і документальне забезпечення роботи комісії здійснює секретар Комісії
ОСОБА_9 комісії, після надходження матеріалів, які комісії надаються відділом по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста, скликає комісію, на розгляд якої виносяться зазначені матеріали.
На засідання комісії запрошується власник ТС/засобу пересувної мережі, щодо розміщення якої розглядаються матеріали.
Не прибуття на засідання комісії повідомленого власника (користувача) ТС/засобу пересувної мережі не перешкоджає роботі комісії та розгляду по суті винесеного питання.
Результати роботи комісії оформляються протоколом.
При прийнятті комісією рішення про наявність підстав для демонтажу ТС/засобу пересувної мережі, комісія надає протокольне доручення відділу по контролю за благоустроєм та санітарним станом міста, який в 15 денний термін готує і подає на розгляд виконавчого комітету міської ради проект рішення про демонтаж ТС/засобу пересувної мережі.
Тобто, єдиною правовою підставою, що надає право на демонтаж є прийняте виконкомом міської ради рішення про демонтаж тимчасової споруди (пункт 5.1. Порядку демонтажу тимчасових споруд).
З аналізу наведених пунктів Порядку демонтажу тимчасових споруд слідує, що прийняте протокольне рішення комісії з питань демонтажу ТС та засобів пересувної мережі на території міста Сєвєродонецька на засіданні, яке відбулось 13.08.2019, носить лише рекомендаційний характер, а процедура його прийняття при наявності підстав для демонтажу, жодним чином не впливає на законність прийнятого відповідачем рішення від 05.09.2019 № 988 «Про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_1 .
Згідно із статтею 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до положень, закріплених статтею 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно частин першою-третьою статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Частинами першою та другою статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд враховує також положення висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.
При цьому, зазначений висновок також акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).
Враховуючи положення чинного законодавства України, встановлені обставити та докази надані учасниками справи, суд дійшов висновку, що відповідач під час прийняття рішення від 05.09.2019 № 988 «Про демонтаж тимчасової споруди, в якій здійснює підприємницьку діяльність ОСОБА_1 за адресою АДРЕСА_1 . Сєвєродонецька» діяв у спосіб та в межах повноважень, наданих законом, у зв`язку з чим підстав для визнання оскаржуваного рішення протиправним та скасування судом не встановлено.
Відтак у задавлені позову слід відмовити у повному обсязі.
Щодо розподілу судових витрат суд зазначає, що відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
При зверненні до суду з позовом позивачем було сплачено судовий збір у сумі 1921,00 грн. (арк.спр.3). У зв`язку із відмовою у задоволенні позовних вимог судові витрати не підлягають стягненню на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 9, 77, 90, 139, 241-246, 255, 262, 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Сєвєродонецької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Комунальне підприємство «Єдина аварійно-диспетчерська служба м.Сєвєродонецька» про визнання незаконним та скасування рішення.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Текст повного судового рішення складено 27 грудня 2019 року.
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.12.2019 |
Оприлюднено | 29.12.2019 |
Номер документу | 86692740 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні