ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
24 грудня 2019 р. Справа № 902/245/16
Господарський суд Вінницької області в складі головуючого судді Тісецького С.С., при секретарі судового засідання Поцалюк Н.В., розглянувши в приміщенні суду матеріали у справі
за заявою : Товариства з обмеженою відповідальністю "СІД ЛТД"
до : Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельна фірма "Нова справа"
про банкрутство
за участю :
арбітражний керуючий (ліквідатор) Терещук О.В.
ГУ ДПС у Вінницькій області: Черпітяк О.В., за довіреністю
В С Т А Н О В И В :
В провадженні суду знаходиться справа за заявою ПАТ "Райффайзен Банк Аваль" (правонаступником якого є ТОВ "СІД ЛТД") до ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" про визнання банкрутом.
Ухвалою від 02.08.2016 року порушено провадження у справі; визнано вимоги ініціюючого кредитора - ПАТ "Райффайзен Банк Аваль" в сумі 16 066 810,31 грн.; введено процедуру розпорядження майном боржника; призначено розпорядником майна арбітражного керуючого Терещука О.В.
Ухвалою від 12.12.2016 року затверджено реєстр вимог кредиторів боржника, визнавши вимоги:
ТОВ "Прод Майстер" у розмірі 79 710,46 грн. з яких: 77 883,46 грн. 46 - заборгованості (четверта черга задоволення) та 1 827,00 грн. - витрат зі сплати судового збору (перша черга задоволення) та у розмірі 2 756,00 грн. - судового збору за подання заяви про визнання кредитором (перша черга задоволення);
ПАТ "Банк "Київська Русь" у розмірі 4 696 959,16 грн. з яких: 3 008 324,39 грн. (четверта черга задоволення), 1 688 634,77 грн. (шоста черга задоволення) та у розмірі 2 756,00 грн. - судового збору за подання заяви про визнання кредитором (перша черга задоволення;
Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області у розмірі 420 790,14 грн. з яких : 416 407,84 грн. - основний платіж (третя черга задоволення), 4 382,30 грн. - пеня (шоста черга задоволення) та у розмірі 2 756,00 грн. - судового збору за подання заяви про визнання кредитором (перша черга задоволення);
ПАТ КБ "Правекс-Банк" у розмірі 3 267 071,78 грн. з яких : 2 039 900,07 грн. - основного боргу (четверта черга задоволення), 1 227 171,71 грн. - пені (шоста черга задоволення) та у розмірі 2756,00 грн. - судового збору за подання заяви про визнання кредитором (перша черга задоволення);
ПАТ "Райффайзен Банк Аваль" у розмірі 21 917 905,77 грн., з яких: 11 954 257,99 грн. - четверта черга задоволення, 9 963 647,78 грн. - шоста черга задоволення та у розмірі 89 616,00 грн. - судового збору - перша черга задоволення;
ПАТ КБ "Приватбанк" у розмірі 5 899 972,14 грн., з яких: 3 985 371,65 грн. заборгованості (четверта черга задоволення), 1 911 844,49 грн. пені (шоста черга задоволення) та у розмірі 2 756,00 грн. - судового збору за подання заяви про визнання кредитором (перша черга задоволення);
ПАТ "Перший Український Міжнародний Банк" у розмірі 4 578 304,74 грн., з яких: 3 390 296,20 грн. заборгованість за основною сумою кредиту та за процентами за користування кредитом, заборгованість за комісією з обслуговування гарантій та за комісією за анулювання гарантії - 4 черга задоволення; 1 185 252,54 грн. заборгованість за пенею та штрафами - 6 черга задоволення та у розмірі 2 756,00 грн. витрати на сплату судового збору за подання кредиторської заяви - 1 черга задоволення.
Окремо внесені вимоги кредиторів забезпечені заставою: ПАТ "Райффайзен Банк Аваль" у розмірі 8 349 840,00 грн. (позачергово); ПАТ "Перший Український Міжнародний Банк" у розмірі 996 287,18 грн. (позачергово).
Постановою суду від 08.02.2017 року визнано ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено ліквідатором - арбітражного керуючого Терещука О.В.
Ухвалою від 05.04.2017 року визнано грошові вимоги ПАТ "Перший Український Міжнародний Банк" у розмірі 421 643,84 грн. - проценти за користування кредитом за кредитним договором №1.13-17 від 20.03.2013 року за період з 02.08.2016 року по 07.02.2017 року (включно) (четверта черга задоволення) та у розмірі 3 200,00 грн. - витрати на сплату судового збору за подання кредиторської заяви (перша черга задоволення).
Ухвалою від 05.04.2017 року визнано грошові вимоги ПАТ "Банк "Київська Русь" у розмірі 186 889,95 грн., в т.ч.: 121 134,75 грн. - проценти за кредитним договором №252/KL-14 від 28.01.2014 року (четверта черга задоволення); 65 755,20 грн. - проценти за кредитним договором № 266/KL-14 від 10.07.2014 року (четверта черга задоволення) та у розмірі 3 200,00 грн. - витрати на сплату судового збору за подання кредиторської заяви (перша черга задоволення).
Ухвалою від 22.05.2017 року визнано грошові вимоги ПАТ "Райффайзен Банк Аваль" у розмірі 2 023 683,62 грн. (четверта черга задоволення) та у розмірі 3 200,00 грн. - витрати на сплату судового збору за подання кредиторської заяви (перша черга задоволення).
Ухвалою від 06.06.2017 року визнано грошові вимоги ПАТ "ПриватБанк" у розмірі 373 016,27 грн. заборгованості (четверта черга задоволення); а також у розмірі 3 200,00 грн. - витрати на сплату судового збору за подання кредиторської заяви (перша черга задоволення).
Ухвалою від 28.08.2018 року визнано грошові вимоги Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області у розмірі 161 330,18 грн. - шоста черга задоволення та у розмірі 3 200,00 грн. судового збору за подання заяви про визнання кредитором - перша черга задоволення.
Ухвалою від 10.09.2018 року замінено кредитора у справі - ПАТ "Райффайзен Банк Аваль" на ТОВ "СІД ЛТД".
Ухвалою від 25.11.2018 року замінено кредитора у справі - Вінницьку об`єднану Державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Вінницькій області на Головне управління ДПС у Вінницькій області.
В подальшому, ухвалою від 25.11.2019 року, окрім іншого, продовжено строк ліквідаційної процедури банкрута та повноважень арбітражного керуючого (ліквідатора) Терещука О.В. у справі до 24.12.2019 року та призначено її до розгляду на 24.12.2019 року.
16.12.2019 року до суду від арбітражного керуючого Терещука О.В. надійшли наступні документи:
- проміжний звіт № 02-19/02/64 від 06.12.2019 року про проведену роботу у даній справі за листопад 2019 року;
- клопотання № 02-19/04/78 від 12.12.2019 року про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, до якого додано остаточний звіт ліквідатора № 02-19/02/72 від 12.12.2019 року та ліквідаційний баланс ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа";
- клопотання № 02-19/04/77 від 12.12.2019 року про приєднання документів, до якого додано реєстр вимог кредиторів та протокол засідання комітету кредиторів № 17 від 12.12.2019 року;
- клопотання № 02-19/04/76 від 12.12.2019 року про приєднання документів, до якого додано докази до остаточного звіту ліквідатора;
- клопотання № 02-19/04/75 від 12.12.2019 року про приєднання документів, до якого додано докази до остаточного звіту ліквідатора;
- звіт № 02-19/02/68 від 11.12.2019 року про нарахування основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора за листопад 2019 року;
- звіт № 02-19/02/69 від 11.12.2019 року про здійснені витрати ліквідатором за грудень 2019 року.
18.12.2019 року до суду від арбітражного керуючого Терещука О.В. надійшли наступні документи:
- клопотання № 02-19/04/74 від 12.12.2019 року про затвердження звіту про здійснення та відшкодування витрат за підсумком ліквідаційної процедури;
- клопотання № 02-19/04/73 від 12.12.2019 року про затвердження звіту про нарахування та виплату основної грошової винагороди за підсумком ліквідаційної процедури;
- клопотання № 02-19/04/80 від 17.12.2019 року про приєднання документів до матеріалів справи;
- клопотання № 02-19/04/79 від 17.12.2019 року про приєднання документів на підтвердження здійснення погашення вимог кредиторів.
18.12.2019 року до суду від архівного відділу Вінницької міської ради надійшов лист б/н від 18.12.2019 року, в якому повідомлено, що розгляд результатів науково-технічного опрацювання документів банкрута планується провести на черговому засіданні експертної комісії архівного відділу.
24.12.2019 року до суду від арбітражного керуючого Терещука О.В. надійшло клопотання № 02-19/04/82 від 23.12.2019 року про приєднання документів до матеріалів справи, а саме інформацію про надходження та використання коштів у ліквідаційній процедурі банкрута у даній справі.
В судове засідання 24.12.2019 року з`явились арбітражний керуючий та представник кредитора - ГУ ДПС у Вінницькій області. Інші учасники провадження у даній справі в судове засідання не з`явились.
В ході розгляду справи, арбітражний керуючий надав пояснення щодо обставин викладених у остаточному звіті ліквідатора; підтримав клопотання про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута та просив закрити провадження у даній справі.
Представник кредитора не заперечила щодо затвердження остаточного звіту, ліквідаційного балансу банкрута та закриття провадження у справі.
Суд, розглянувши наданий звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, дослідивши письмові докази надані на підтвердження викладених у звіті обставин, проаналізувавши норми діючого законодавства України, встановив слідуюче.
Так, за змістом звіту ліквідатора та наявних матеріалів справи, окрім іншого, вбачається наступне.
Згідно наказів ліквідатора від 20.02.2017 року № 2 та від 20.02.2017 року № 3 проведено інвентаризацію активів боржника станом на 08.02.2017 року.
За результатами проведеної інвентаризації створено ліквідаційну масу боржника у сумі 534 198,92 грн., у тому числі: основні засоби (без іпотеки) - 457 666,57 грн., ТМЦ (товари в обороті, що не перебувають у заставі) - 43 465,30 грн., дебіторська заборгованість (ПП "Реліквія") - 33 067,05 грн.
Крім того, за результатами проведеної інвентаризації, встановлено наявність майна забезпечених кредиторів: іпотеки АТ "Райффайзен Банк Аваль" за адресою м.Львів, вул. Польова, 57-Б у сумі 19 017 494,91 грн. та ТМЦ (товари в обороті, що перебувають у заставі ПАТ "ПУМБ") у сумі 14 982,82 грн. Також, проведеною інвентаризацією виявлені непридатні для подальшого використання ТМЦ, які були взяті на облік на позабалансовий рахунок 023. Зазначені ТМЦ списані за погодженням з комітетом кредиторів (протокол № 14 від 15.11.2018 року) та ПАТ "ПУМБ" (лист №КНО-61.1.4/9 від 01.03.2018 року).
Наказом ліквідатора № 7 від 31.05.2017 року включено до ліквідаційної маси банкрута залишок коштів на поточному рахунку ПАТ "Акціонерний комерційний промислово - інвестиційний банк" № НОМЕР_1 в національній валюті у сумі 200,38 грн.
Наказом ліквідатора № 8 від 31.07.2017 року включено до ліквідаційної маси банкрута 12 кондиціонерів, встановлених на офісному корпусі (літ.А-2), за адресою вул. Польова, 57-Б, м. Львів на загальну вартість 24 000,00 грн., згідно наведеного переліку.
Наказом ліквідатора № 10 від 04.10.2017 року включено до ліквідаційної маси банкрута залишок коштів на поточному рахунку ПАТ "ВІЕс Банк" м.Львів, МФО 325213, № НОМЕР_2 в національній валюті у сумі 22 907,30 грн., станом на 08.02.2017 року.
Наказом ліквідатора № 1 від 27.06.2018 року включено до ліквідаційної маси банкрута залишок коштів на рахунку ПАТ "А-банк" № 26002010015946 у сумі 85,65 грн.
Наказом ліквідатора № 2 від 22.08.2018 року включено до ліквідаційної маси банкрута залишок коштів на рахунку АБ "Південний банк" №260090100176611 у сумі 1 817,06 грн.
Щодо відомостей про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси арбітражний керуючий у звіті зазначає наступне.
Продаж майна здійснювався на відкритих торгах Всеукраїнською універсальною багатогалузевою товарною біржею.
Отримані від реалізації ліквідаційної маси боржника кошти становлять 38 080,00грн., у тому рахунку, згідно укладеного договору купівлі-продажу рухомого майна та права вимоги з ОСОБА_1 від 17.04.2019 року на суму 38 080,00 грн.
Крім того, отримано кошти від продажу нерухомого майна, що перебувало в іпотеці АТ "Райффайзен Банк Аваль", правонаступником якого є ТОВ "СІД ЛТД", та товарів в оброті ПАТ "ПУМБ" в сумі 3 850 811,76 грн. Нерухоме майно продано переможцю аукціону ТОВ "Галич Логістик" згідно договору від 01.03.2019 року, нотаріально посвідченого нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Шоробурою-Гіркою Н.С.
Також, протягом ліквідаційної процедури боржника надійшли кошти: від ПП "Реліквія" в рахунок погашення дебіторської заборгованості у сумі 125,00 грн., від ПП "Триада Захід" за оренду майна у сумі 468 050,00 грн., від комерційних банків залишки коштів при закритті рахунків, крім основного - 25 010,39 грн., від Фонду соцстрахування, фінансування допомоги по вагітності та пологах Андрієнко ОСОБА_2 . ОСОБА_3 - 6 001,38 грн., повернення переплати за послуги приватного виконавця Меленчук В.І. - 7 346,00 грн., помилкове перерахування коштів з ТОВ "Промінвест-Львів" - 770,00 грн., переплата ТОВ "Галич Логістик" за придбане майно у сумі 6 528,00 грн.
Вході ліквідаційної процедури банкрута, арбітражним керуючим були направлені відповідні запити до реєстраційних органів, підприємств, установ, організацій та інших органів державного апарату.
Так, на подані запити отримано відповіді:
про відсутність зареєстрованих повітряних суден за банкрутом, згідно скріншоту з Реєстру цивільних повітряних суден України Державіаслужби України на 17.02.2017 року;
у листі Вінницької митниці ДФС від 02.03.2017 року № 1168/8/02-80-18-02 повідомлено, що у базі даних митних декларацій за боржником майна не виявлено;
філія "Головний інформаційно-обчислювальний центр" ПАТ "Українська залізниця" у відповіді від 01.03.2017 року № 36/351 повідомляє, що вантажні вагони за банкрутом не зареєстровані;
Державне космічне агентство України у листі від 02.03.2017 року № 1079/10-К4.1/17 повідомило про відсутність відомостей щодо наявності активів, які належать на праві власності банкрута;
ГУ Держпродспоживслужби у Вінницькій області у відповіді на запит від 15.03.2017 року № 08/813 повідомило, що за банкрутом в реєстрі машин сільськогосподарська техніка не зареєстрована;
У листі Регіонального сервісного центру МВС від 17.03.2017 року № 31/6-520 зазначено, що транспортні засоби по банкруту серед зареєстрованих не значаться;
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку у листі від 24.03.2017 року № 09/01/5796 повідомляє про відсутність у боржника пакету акцій емітентів (10 відсотків і більше статутного капіталу);
на офіційному веб-порталі Державної служби інтелектуальної власності України станом на 11.05.2017 року повідомляється про відсутність зареєстрованої інформації щодо наявності об`єктів інтелектуальної власності за банкрутом;
ГУ статистики у Вінницькій області у листі від 19.06.2017 року № 07-43/8430 повідомляє, що банкрутом фінансова звітність не подавалась;
ГУ Держпраці у Львівській області від 25.07.2017 року № 7987/1/9-09 повідомляє, що за боржником не зареєстровано рухомого та нерухомого майна;
ГУ Держгеокадастру у Вінницькій області від 26.07.2017 року №0-2-0.221-9189/2-17 повідомило, що на території області за банкрутом відсутні відомості про реєстрацію земельних ділянок;
ГУ Держгеокадастру у Львівській області від 01.08.2017 року №19-13-02-10499/2-17 повідомило, що у власності боржника земельних ділянок не зареєстровано;
У листі Львівської митниці ДФС від 14.08.2017 року № 5726/10/13/70-07/19 повідомлено про відсутність інформації щодо зареєстрованого майна та інших активів банкрута;
Державна служба України з безпеки на транспорті у відповіді на запит від 15.08.2017 року №6568/02/15-17 повідомляє про відсутність записів щодо суден, власником або судновласником яких є боржник;
витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 26.09.2017 року №1003062091 підтверджується відсутність відокремлених підрозділів банкрута;
у листі Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Львівській області від 07.11.2017 №22549/0/1-17 повідомлено, що виконавчі провадження, стягувачем по яких виступає ТОВ "ТФ "Нова справа" на виконанні в органах державної виконавчої служби не надходили та не перебувають;
у інформаційній довідці з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.12.2019 року, відомості щодо банкрута відсутні;
також арбітражним керуючим надано витяг з ЄДР № 1006104566 від 17.12.2019 року, згідно якого юридичні особи, засновником яких є банкрут - відсутні.
Як зазначено арбітражним керуючим у проміжному звіті ліквідатора за листопад 2019 року, останнім вжито заходів щодо закриття рахунків банкрута у ПАТ КБ "Правекс банк", АТ "Райффайзен Банк Аваль" та у ПАТ "Приватбанк", про що отримано відповідні довідки.
12.12.2019 року відбулось засідання комітету кредиторів банкрута (протокол №17), на якому було прийнято наступні рішення: погодити проміжний звіт ліквідатора за листопад 2019 року; схвалити звіт про нарахування основної грошової винагород арбітражному керуючому за виконання повноважень ліквідатора за листопад 2019 року у сумі 12 519,00 грн.; схвалити звіт про здійснення та відшкодування витрат ліквідатора за грудень 2019 року у сумі 2 806,00 грн.; схвалити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута станом на 12.12.2019 року.
При цьому, як зазначено у остаточному звіті ліквідатора, в зв`язку з недостатністю майна та грошових коштів, вимоги кредиторів залишились не погашеними, а саме згідно наведеної таблиці:
№ з/пНазва рядка пасиву балансуСума вимог по реєстру Погашено Непогашені вимоги Короткострокові кредити банків (рядок1600) 33724277,48 3850811,76 29873465,72 у тому числі: 1ТОВ СІД ЛТД (11954257,99 конкурсні +8349840,00 забезпечені) 20304097,99 3844283,76 16459814,23 2ПАТ Перший Український міжнародний банк (3390296,20 конкурсні+996287,18 забезпечені) 4386583,38 6528,00 4380055,38 3ПАТ КБ Правекс банк 2039900,07 0 2039900,07 4ПАТ КБ Приватбанк 3985371,65 0 3985371,65 5ПАТ Банк Київська Русь 3008324,39 0 3008324,39
Кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги (рядок1615) 77883,46 0 77883,46 у тому числі: 1ТОВ ПРОДМАЙСТЕР 77883,46 0 77883,46 Зобов`язання по розрахунках із бюджетом (рядок1620) 582120,32 0 582120,32 у тому числі: 1Головне управління ДПС у Вінницькій області 582120,32 0 582120,32 Інші поточні зобов`язання (рядок 1690) 19105763,97 123979,00 18981784,97 у тому числі: 1ТОВ СІД ЛТД 2023683,62+9963647,78+92816,00 12080147,40 92816,00 11987331,40 2ПАТ Перший Український міжнародний банк 421643,84+1185252,54+5956 1612852,38 5956,00 1606896,38 3ПАТ КБ Правекс банк 1227171,71+2756,00 1229927,71 2756,00 1227171,71 4ПАТ КБ Приватбанк 373016,27+1911844,49+5956,00 2290816,76 5956,00 2284860,76 5ПАТ Банк Київська Русь 186889,95+1688634,77+5956,00 1881480,72 5956,00 1875524,72 6ТОВ ПРОДМАЙСТЕР 4583,00 4583,00 4583,00 0 7ГУ ДПС у Вінницькій області 5956,00 5956,00 5956, 00 0 Усього: 53490045,23 3974790,76 49515254,47 Наведені у звіті ліквідатора обставини підтверджені відповідними письмовими доказами.
З урахуванням встановлених обставин, суд дійшов таких висновків.
Відповідно до ч. 1, ч. 3 ст. 3 ГПК України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Згідно ч. 6 ст. 12 ГПК України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
При цьому, 21.10.2019 року введено в дію Кодекс України з процедур банкрутства.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу, з дня введення в дію цього Кодексу визнано таким, що втратив чинність, зокрема, Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
В силу ч. 3 ст. 13 ГПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
В силу ч. 1, ч. 2 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідно до ч. 1 ст. 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно ч.1, ч.2 ст. 79 ГПК України, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
За змістом ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Європейський суд з прав людини у рішенні від 10.02.2010 у справі "Серявін та інші проти України" зауважив, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.
У справі "Трофимчук проти України" Європейський суд з прав людини також зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довод.
Частина 1 ст. 2 КУ з процедур банкрутства передбачає, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 65 КУ з процедур банкрутства, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об`єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії документів, що підтверджують відчуження активів боржника під час ліквідаційної процедури (у тому числі протоколи про проведення аукціону, договори купівлі-продажу, акти приймання-передачі майна, акти про придбання майна на аукціоні тощо); реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, що підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, видане Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів боргових цінних паперів - звіт про результати погашення цінних паперів.
Про час і місце судового засідання, в якому мають розглядатися звіт і ліквідаційний баланс, господарський суд повідомляє ліквідатора та кредиторів.
Обов`язком ліквідатора є здійснення всієї повноти дій, спрямованих на виявлення та повернення активів боржника.
Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Згідно ч. 6 ст. 65 КУ з процедур банкрутства, ліквідатор виконує свої повноваження до внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про припинення юридичної особи - банкрута.
Як встановлено судом, 12.12.2019 року відбулось засідання комітету кредиторів банкрута (протокол № 17), на якому, окрім іншого, було прийнято рішення про схвалення звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута станом на 12.12.2019 року.
Оскільки звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс є підсумковими документами, які підтверджують належне проведення ліквідатором всіх заходів ліквідаційної процедури, повне вчинення ним дій по виявленню активів боржника, за результатом розгляду яких суд приймає рішення про можливість відновлення платоспроможності боржника або встановлює неможливість задоволення вимог конкретних кредиторів та приймає рішення про його ліквідацію і закриття провадження у справі.
У постанові від 30.01.2019 року у справі № 921/879/15-г/11, Верховний суд зазначив, що виходячи з вимог Закону про банкрутство, ухвала суду про затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу є за своєю правовою природою судовим рішенням, яке підсумовує хід ліквідаційної процедури, в якому необхідно повно відобразити обставини, що мають значення для даної справи (вчинення належних дій по виявленню активів та пасивів боржника, зокрема, виявлення ліквідатором кредиторів та дотримання їх процесуальних прав під час розгляду їх грошових вимог, доведення неможливості відновлення платоспроможності боржника внаслідок вжитих ліквідатором заходів, доведення неможливості задоволення визнаних ліквідатором вимог кредиторів за наслідками ліквідації боржника), висновки суду про встановлені обставини і їх правові наслідки повинні бути вичерпними, відповідати дійсності та підтверджуватися достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні.
Згідно ч. 2 ст. 65 КУ з процедур банкрутства, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Копія цієї ухвали надсилається державному реєстратору для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - банкрута, а також власнику майна.
Відповідно відомостей з ліквідаційного балансу станом на 12.12.2019 року, у боржника відсутні майнові активи, за рахунок яких можливе задоволення грошових вимог кредиторів у повному обсязі.
При цьому, як зазначено раніше, в зв`язку з недостатністю майна та грошових коштів, частина вимог кредиторів залишились не погашеними, згідно наведеного ліквідатором переліку.
Так, дослідивши остаточний звіт ліквідатора та надані докази у їх сукупності, суд дійшов висновку, що ліквідатором в повній мірі виконано обов`язки з розшуку кредиторів банкрута та виявленню майна (активів) банкрута.
Пунктом 5 ч. 1 ст. 90 КУ з процедур банкрутства встановлено, що господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт керуючого санацією або ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Відповідно до ч.ч. 3,4 ст. 90 КУ з процедур банкрутства, про закриття провадження у справі про банкрутство постановляється ухвала.
У випадках, передбачених пунктами 4-6 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про закриття провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Відповідно до ч.8 ст. 41 КУ з процедур банкрутства, дія мораторію припиняється з дня закриття провадження у справі про банкрутство.
З огляду на встановлені обставини та наведені приписи законодавства, звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута підлягають затвердженню, а банкрут - ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" ліквідації, що є наслідком закриття провадження у справі.
Відповідно до ч.4 ст. 9 КУ з процедур банкрутства, ухвали та постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, прийняті господарським судом у справі про банкрутство, набирають законної сили з моменту їх прийняття, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Судом також розглянуто клопотання арбітражного керуючого Терещука О.В. № 02-19/04/74 від 12.12.2019 року про затвердження звіту про здійснення та відшкодування витрат за підсумком ліквідаційної процедури та клопотання № 02-19/04/73 від 12.12.2019 року про затвердження звіту про нарахування та виплату основної грошової винагороди за підсумком ліквідаційної процедури.
В судовому засіданні, арбітражний керуючий надав пояснення щодо обставин, викладених у клопотаннях та звітах, просив їх задоволити.
Представник кредитора щодо затвердження звітів про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат ліквідатора не заперечила.
Суд заслухавши учасників справи та дослідивши подані звіти, встановив наступне та дійшов такого висновку.
Відповідно до ст. 1 КУ з процедур банкрутства, ліквідатор - арбітражний керуючий, призначений господарським судом для здійснення ліквідаційної процедури.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 12 КУ з процедур банкрутства, арбітражний керуючий користується усіма правами розпорядника майна, керуючого санацією, керуючого реструктуризацією, керуючого реалізацією, ліквідатора відповідно до законодавства, у тому числі має право отримувати винагороду в розмірі та порядку, передбачених цим Кодексом.
Приписи ч.ч. 1,2,4,6 ст. 30 КУ з процедур банкрутства визначають, що арбітражний керуючий виконує повноваження за грошову винагороду. Грошова винагорода арбітражного керуючого складається з основної та додаткової грошових винагород.
Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.
Витрати арбітражного керуючого, пов`язані з виконанням ним повноважень у справі, відшкодовуються в порядку, передбаченому цим Кодексом, крім витрат на страхування його професійної відповідальності за заподіяння шкоди, а також витрат, пов`язаних з виконанням таких повноважень у частині, в якій зазначені витрати перевищують регульовані державою ціни (тарифи) на відповідні товари, роботи, послуги чи ринкові ціни на день здійснення відповідних витрат або замовлення (придбання) товарів, робіт, послуг.
Арбітражний керуючий не менше одного разу на два місяці звітує про нарахування та виплату грошової винагороди арбітражного керуючого, здійснення та відшкодування його витрат на засіданнях зборів кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітету кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - перед забезпеченим кредитором.
Звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат має бути схвалений зборами кредиторів (у процедурі банкрутства фізичної особи) чи комітетом кредиторів (у процедурі банкрутства юридичної особи), а в частині витрат, що стосуються заставного майна, - забезпеченим кредитором.
При цьому, як вбачається з матеріалів справи, основна грошова винагорода арбітражного керуючого Терещука О.В. за виконання повноважень ліквідатора банкрута за період з січня 2018 року по 20 жовтня 2019 року, нарахована відповідно до положень ст. 115 ЗУ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 року № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI)" - з розрахунку чотирьох мінімальних заробітних плат.
Так, частина 3 ст. 115 ЗУ "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачала, що грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора складається з основної та додаткової грошових винагород. Основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі двох середньомісячних заробітних плат керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи до введення господарським судом процедури санації боржника або відкриття процедури ліквідації банкрута за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень керуючого санацією або ліквідатора. Розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень.
Право вимоги основної грошової винагороди виникає в арбітражного керуючого в останній день кожного календарного місяця виконання ним повноважень керуючого санацією, ліквідатора.
Відповідно до п. 37 інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 року № 01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 N 4212-VI)", порядок визначення та сплати грошової винагороди та відшкодування витрат арбітражного керуючого врегульовано у статті 115 Закону.
Грошова винагорода арбітражного керуючого визначається в розмірі мінімальних заробітних плат або середньомісячних заробітних платах керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи.
При цьому, в разі неотримання керівником боржника заробітної плати за останні дванадцять місяців його роботи, основна грошова винагорода арбітражного керуючого за виконання повноважень керуючого санацією, ліквідатора визначається в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат.
Як зазначено у поданих звітах ліквідатора, згідно даних бухгалтерського обліку, останній період за який нараховувалась заробітна плата працівникам, у тому числі керівнику - червень 2015 року. Довідка керівника боржника від 08.02.2017 року свідчить про відсутність нарахування керівнику заробітної плати протягом останніх 12 місяців його роботи. Згідно листа Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області від 21.06.2017 року, звітність за формою 1-ДФ та звіти про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб банкрута з січня 2016 по січень 2017 років не подавались.
Відтак, враховуючи наведені положення закону та наявні у справі докази, арбітражним керуючим Терещуком О.В. обґрунтовано здійснювались нарахування грошової винагороди в справі про банкрутство ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат.
Починаючи з 21.10.2019 року, грошова винагорода ліквідатора нарахована виходячи з розрахунку трьох мінімальних заробітних плат, відповідно до ч. 2 ст. 30 КУ з процедур банкрутства, якою визначено, що розмір основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання ним повноважень розпорядника майна або ліквідатора визначається в розмірі середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останніх 12 місяців його роботи до відкриття провадження у справі, але не менше трьох розмірів мінімальної заробітної плати за кожний місяць виконання арбітражним керуючим повноважень.
Основна грошова винагорода арбітражного керуючого Терещука О.В. за виконання повноважень ліквідатора банкрута, протягом ліквідаційної процедури, нарахована виходячи з щомісячної суми винагороди: за 2017 рік (з 08.02 по 31.12.) - 12 800,00 грн. (3200,00 x 4); за 2018 рік - 14 892,00 грн. (3 723,00 x 4), за 2019 рік (з 01 січня по 20 жовтня) - 16 692,00 грн. (4173,00 x 4), з 21 жовтня по 30 листопада 2019 року, 12 519,00 грн. (4173,00 x 3).
За підсумком ліквідаційної процедури банкрута, з 08.02.2017 року по 30.11.2019 року нараховано основну грошову винагороди арбітражному керуючому Терещуку О.В. за виконання повноважень ліквідатора банкрута у сумі 494 262,20 грн.; виплачено в сумі 332 488,47 грн.
Також, за підсумком ліквідаційної процедури банкрута, арбітражним керуючим Терещуком О.В. здійснено витрат на суму 57 524,27 грн.; відшкодовано у сумі 55 248,74 грн.
Ухвалою від 26.06.2017 року затверджено звіти про здійснені витрати арбітражним керуючим при виконанні повноважень ліквідатора ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" за період з 08.02.2017 по 28.02.2017року у сумі 1 513,47 грн., за березень 2017року у сумі 9 253,38 грн., за квітень 2017 року у сумі 7 706,40 грн.
Затверджено звіти про нарахування основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" за лютий 2017 у сумі 9 600,00 грн., за березень 2017 у сумі 12 800,00 грн., за квітень 2017 у сумі 12 800,00 грн..
Ухвалою суду від 29.08.2018 року затверджено звіти арбітражного керуючого Терещука О.В. про нарахування основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" у справі № 902/245/16 за період з травня по грудень 2017 року на загальну суму 102 400,00 грн.
Затверджено звіти арбітражного керуючого Терещука О.В. про здійснені витрати у ліквідаційній процедурі ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" у справі № 902/245/16 за період з травня по грудень 2017 року на загальну суму 15 505,89 грн..
Ухвалою суду від 05.03.2019 року затверджено звіт арбітражного керуючого Терещука О.В. про нарахування основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" у справі № 902/245/16 за жовтень 2018 року на загальну суму 14 892,00 грн.
Затверджено звіт арбітражного керуючого Терещука О.В. про здійснені витрати у ліквідаційній процедурі ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" у справі № 902/245/16 за жовтень 2018 року на загальну суму 228,00 грн.
Ухвалою суду від 25.11.2019 року затверджено звіти арбітражного керуючого Терещука О.В. про нарахування основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" у справі № 902/245/16 за період з січня 2018 року по жовтень 2019 року на загальну суму 344 143,20 грн.
Також, арбітражним керуючим нараховано основну грошову винагороду за виконання повноважень ліквідатора за листопад 2019 року в сумі 12 519,00 грн. та понесено витрати за грудень 2019 року в сумі 2 806,00 грн.
12.12.2019 року відбулось засідання комітету кредиторів банкрута (протокол №17), на якому, зокрема, було прийнято рішення: схвалити звіт про нарахування основної грошової винагород арбітражному керуючому за виконання повноважень ліквідатора за листопад 2019 року у сумі 12 519,00 грн.; схвалити звіт про здійснення та відшкодування витрат ліквідатора за грудень 2019 року у сумі 2 806,00 грн.
Крім того, арбітражним керуючим понесено витрати у листопаді 2018 року на суму 797,52 грн. та у лютому 2019 року на суму 11 296,81 грн., які були схвалені на засіданні комітету кредиторів 29.03.2019 року, однак не були предметом судового розгляду та відповідно, не затверджені судом.
Враховуючи наведені вище обставини та положення законодавства, суд дійшов висновку про часткове задоволення клопотань арбітражного керуючого Терещука О.В. № 02-19/04/74 від 12.12.2019 року та № 02-19/04/73 від 12.12.2019 року та відповідно затвердження звітів: про нарахування основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" за листопад 2019 року на суму 12 519,00 грн.; про здійснені витрати у ліквідаційній процедурі ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" за листопад 2018 року, лютий 2019 року та грудень 2019 року на загальну суму 14 900,33 грн.
Керуючись ст.ст. 2, 9 (ч. 4), 30, 41, 58-67, 90 (п. 5 ч.1) КУ з процедур банкрутства, ст.ст. 2, 3, 12, 18, 234, 235, 326 Господарського процесуального кодексу України суд, -
У Х В А Л И В :
1. Клопотання арбітражного керуючого Терещука О.В. № 02-19/04/74 від 12.12.2019 року та № 02-19/04/73 від 12.12.2019 року, задоволити частково.
2. Затвердити звіт арбітражного керуючого Терещука О.В. про нарахування основної грошової винагороди арбітражного керуючого за виконання повноважень ліквідатора ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" за листопад 2019 року на суму 12 519,00 грн.
3. Затвердити звіт арбітражного керуючого Терещука О.В. про здійснені витрати у ліквідаційній процедурі ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" за листопад 2018 року, лютий 2019 року та грудень 2019 року на загальну суму 14 900,33 грн.
4. Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгівельна фірма "Нова справа" (21050, м. Вінниця, вул. М.Оводова, 46, код ЄДРПОУ 31363286) у справі № 902/245/16.
5. Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгівельна фірма "Нова справа" як юридичну особу ліквідувати.
4. Відповідно до положень ч. 4 ст. 90 КУ з процедур банкрутства, вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
6. Припинити повноваження ліквідатора ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" - арбітражного керуючого Терещука О.В. по справі № 902/245/16.
7. Припинити дію мораторію введеного ухвалою Господарського суду Вінницької області від 02.08.2016 року у справі № 902/245/16.
8. Закрити провадження у справі № 902/245/16 про банкрутство.
9. Ухвалу направити згідно переліку рекомендованим листом.
Згідно ч. 4 ст. 9 КУ з процедур банкрутства, ухвали та постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, прийняті господарським судом у справі про банкрутство, набирають законної сили з моменту їх прийняття, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені ст.ст. 254-256, пп. 17.5 п. 17 ч. 1 перехідних положень Господарського процесуального кодексу України.
Суддя Тісецький С.С.
Віддрук . прим.:
1- до справи;
2 - ТОВ "Торгівельна фірма "Нова справа" (21050, м. Вінниця, вул. М. Оводова, 46);
3 - Арбітражному керуючому Терещуку О.В. (вул. Шевченка, 35А, м. Житомир, 10008);
4 - Першій українській міжрегіональній товарній біржі (вул. М. Оводова, 46, м. Вінниця, 21050).
5 - ТОВ "ПРОД МАЙСТЕР" (33024, м. Рівне, вул. Млинівська, 23);
6 - ПАТ "Банк "Київська Русь" (04071, м. Київ, вул. Хорива, 11 "А");
7 - ГУ ДПС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21018);
8 - ПАТ КБ "Правекс-Банк" (01021, м. Київ, Кловський узвіз, 9/2);
9,10 - ПАТ КБ "Приватбанк" (49094, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 50; 49094, м.Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 30, 7 поверх);
11,12 - ПАТ "Перший Український Міжнародний Банк" (04070, м. Київ, вул.Андріївська, буд. 4; 79044, м. Львів, вул. Грюнвальдська, 5а);
13 - ТОВ "СІД ЛТД" (проспект Повітрофлотський, 48/2, м. Київ, 03186);
14 - Всеукраїнській універс. багатогалузевій товарній біржі (вул. Магістратська, 156, кв. 5, м.Вінниця, 21020);
15 - ГТУЮ у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21036);
16 - Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради (21050, м. Вінниця, вул.Соборна, 59)
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2019 |
Оприлюднено | 29.12.2019 |
Номер документу | 86711318 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Тісецький С.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні