Рішення
від 19.12.2019 по справі 1.380.2019.004525
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.004525

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 грудня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого-судді Сподарик Н.І.,

за участю секретаря судового засідання Карпи А.В.,

представника позивача Кубари М.М.,

представника відповідача Писарева О.Ю.,

третьої особи Гладкої Г.В ОСОБА_1

розглянувши у судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «ТР-Транс» до Львівської митниці ДФС України, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на стороні позивача - ОСОБА_2 , приватного підприємства "ТРАНС КОМ" про визнання протиправним та скасування рішення та картки відмови ,-

ВСТАНОВИВ:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «ТР-Транс» (далі- ТзОВ «ТР-Транс» ) до Львівської митниці ДФС України з вимогами:

- визнати протиправним та скасувати рішення про визначення коду товару від 05.07.2019 № КТ-UA 209000-0244-2019;

-визнати протиправним та скасувати картку відмови № UA 209190/2019/00900 від 07.08.2019

Протокольною ухвалою суду від 26.09.2019 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - ОСОБА_2 .

27.09.19 за вх. № 35021 від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, позовні вимоги заперечив.

Протокольною ухвалою суду від 15.10.2019 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Приватне підприємство "ТРАНС КОМ" (далі- ПП ТРАНС КОМ )

25.10.2019 за вх.№ 39088 від третьої особи ОСОБА_2 надійшли пояснення по справі.

21.11.2019 за вх.№ 43676 представником відповідача надано пояснення по справі.

Ухвалою суду від 26.11.2019 закрито підготовче провадження в справі та призначено судовий розгляд адміністративної справи по суті.

Заявлені позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем винесено рішення про визначення коду товару від 05.07.2019 № КТ-UA 209000-0244-2019 та картку відмови № UA 209190/2019/00900 від 07.08.2019 за відсутності правових підстав для вчинення таких дій. На думку позивача, висновки відповідача є необґрунтованими, оскільки товар шасі- рама для вантажного автомобіля MAN 8/150, VIN: НОМЕР_1 1993 року випуску, укомплектоване дизельним 6-ти циліндровим двигуном, робочим об`ємом циліндрів 6871 см3, потужністю 110 кВТ, без кузова, без кабіни, без коробки передач, рульового керування задекларовано за кодом 8706001100 на підставі для такого - коду документу 4101 в графі 44 митної декларації, а саме - наявність зовнішньоекономічного контракту, який супроводжується внутрішнім договором комісії. Представник позивача звернув увагу на те, що ТзОВ «ТР-Транс» придбав лише шасі- раму для вантажного автомобіля MAN 8/150 з метою ремонту аналогічного транспортного засобу, який є у власності позивача. Позивачем надано ряд письмових документів на підтвердження придбання лише одного товару - шасі- раму для вантажного автомобіля MAN 8/150: договір комісії №1 від 01.05.2019, контракт № 1 від 07.05.2019 та додаток до нього від 07.05.2019 року; митну декларацію № UA 209190/2019/044634 від 20.06.2019, декларацію країни-експортера, яка була оформлена митними органами Євросоюзу за № 19PL402010E0658729 від 12.06.2019 та ін. Представник позивача позовні вимоги підтримав повністю.

Відповідач заперечив проти адміністративного позову з підстав викладених у письмовому відзиві від 27.09.2019 за вх. № 35021 та поясненнях по справі. Позовні вимоги заперечує в повному обсязі. Вказав, що митним органом встановлено порушення щодо визначення коду товару -шасі-рами вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року випуску і прийнято рішення про визначення коду товару від 05.07.2019 № КТ-UA 209000-0244-2019 та картку відмови № UA 209190/2019/00900 від 07.08.2019. Відповідно до частини 4 статті 69 Митного кодексу України у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів митний орган має право самостійно класифікувати такі товари, що і було зроблено митницею. Зазначив, що митний орган визначивши інший код товару, а саме - 8704229900, оскільки всі товари, щодо яких прийняте рішення про визначення коду товару № КТ -UA209000-0244-2019 від 05.07.2019 придбані за одним зовнішньоекономічним контрактом від 07.05.2019 за №1, ввезені на митну територію одним транспортним засобом. Шасі-рама для вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року випуску та кабіна вантажного автомобіля марки МАN 8/150,1993 року випуску відносяться до однієї марки машини - МАN 8/150,1993 року. Таким чином, відповідач вважає винесені ним рішення та картку відмови законними та такими, що не підлягають скасуванню.

Третя особа 1 ОСОБА_2 надала пояснення по справі з підстав викладених у письмовому поясненні від 25.10.2019 за вх.№ 39088. Зазначила, що при митному оформленні товарів у вигляді шасі-рама для вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року з двигуном та кабіни вантажного автомобіля марки МАN 8/150,1993 року випуску ОСОБА_2 , як митний брокер, діяла відповідно до Митного кодексу України, Наказу Міністра фінансів № 651 від 30.05.2012, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 14.08.2012 року № 1372/21684 про затвердження Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа . Зазначила, що відповідно до п.7.1 Порядку, оскільки товари, які входять до однієї партії товарів, що переміщуються на виконання посередницького договору укладеного між резидентами обов`язково декларуються за окремими деклараціями. Вважає рішення про визначення коду товару від 05.07.2019 № КТ-UA 209000-0244-2019 та картку відмови № UA 209190/2019/00900 від 07.08.2019 протиправними.

Дослідивши доводи позову, зібрані у справі докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представника позивача, представника відповідача, третьої особи проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд зазначає наступне.

Позивач ТзОВ «ТР-Транс» 06.10.2009 зареєстрований за № 1 395 102 0000 000955 в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

01.05.2019 між ТзОВ ТР- ТРАНС та ПП ТРАНС КОМ укладено договір комісії, ПП ТРАНС КОМ як комісіонер зобов`язується від свого імені, але за рахунок та за дорученням комітента (ТзОВ ТР- ТРАНС ) за комісійну винагороду поставити з-за меж України шасі з установленим двигуном для вантажного автомобіля марки MAN 8/150, VIN: НОМЕР_1 , що було у використанні, рік випуску 1993 (Техніка); від свого імені укласти контракт на купівлю предмету договору; провести митне оформлення безпосередньо на комітента, сплатити митні платежі.

На виконання вищевказаного договору комісії ПП ТРАНС КОМ уклало з фірмою Hermann Denissow Truck Center контракт № 1 від 07.05.2019 та додаток до нього від 07.05.2019 року. Згідно з п. 1.1. контракту фірма Hermann Denissow Truck Center продає, а ПП ТРАНС КОМ як покупець купує:

нескірплене вживане шасі вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року випуску, номер шасі: НОМЕР_1 вартістю 2300 євро;

вживану кабіну вантажного автомобіля марки МАN 8/150,1993 року випуску, вартістю 500 євро;

вживаний крюковий навантажувач, виробник ATLAS, TYPE 72702570. заводський

номер 42500705700-1993 року випуску, вартістю 1200 евро.

Згідно з додатком № 1 від 07.05.2019 до контракту № 1 від 70.05.2019 одержувачем товару нескріплене вживане шасі вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року випуску, номер шасі: НОМЕР_1 є ТзОВ «ТР-Транс» , код 36686722, підстава - договір комісії № 1 від 01.05.2019. (а.с.21).

Митною декларацією країни-експортера, яка була оформлена митними органами Євросоюзу за № 19PL402010E0658729 від 12.06.2019, товар вживане шасі вантажного автомобіля марки MAN 8/150-1 шт. V1N: НОМЕР_1 1993 року випуску задекларований під кодом 870600110.

На поставку таких товарів ОСОБА_2 подано до оформлення :

попереднє повідомлення та документ контролю доставки, який був виписаний митними органами України у пункті пропуску на митну територію України UA 209190/2019/043130 від 12.06.2019 в якому ордержувачем товару - шасі вказано ТзОВ ТР-ТРАНС . 13.06.2019 Львівська митниця одержала попереднє повідомлення, про що свідчить відмітка штампу відповідача. (а.с. 25) ;

митну декларацію № UA 209190/2019/044634 від 20.06.2019 на шасі-рама для вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року випуску, номер шасі: НОМЕР_1 , що було у використанні, укомплектоване дизельним 6-ти циліндровим двигуном робочим об`ємом циліндра 6871 см3, потужністю 110 квт. Без кузова, без кабіни, без коробки передач, рульового керування та визначила код товару -8706001100 на підставі ст. 69 МК України;

рахунок-фактуру (інвойс) від 07.05.2019;

банківський платіжний документ, що стосується товару від 14.05.2019; рахунок фактура про надання транспортно- екпедиційних послуг від виконавця договору (контракту) про транспортно-експедиційні послуги;

зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі -продажу товару (крім позначеного кодом 4104), подання якого для митного оформлення не супроводжується,

договір про надання послуг митного брокера;

декларацію країни-експортера № 19PL402010E0658729 від 12.06.2019, де товар вживане шасі вантажного автомобіля марки MAN 8/150-1 шт. V1N: WVML046032G084729 1993 року випуску задекларований під кодом 870600110.

Рішенням про визначення коду товару від 05.07.2019 № КТ-UA 209000-0244-2019 відповідачем - Львівською митнецею ДФС України визначено код товару по декларації UA 209190/2019/044634 від 20.06.2019 на шасі-рама для вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року випуску замість задекларованого коду товару 8706001100, код 8704229900.

У зв`язку з неможливістю завершення митного оформлення та коригування коду та опису товару відповідачем видано картку відмову митному оформлені № UA 209190/2019/00900 від 07.08.2019.

Заступник начальника Львівської митниці ДФС Македон П.М. № 3108/20900/19 від 10.09.2019 виніс постанову про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст.485 МК України та накладення на неї адміністративного стягнення.

Галицький районний суд м. Львова рішенням від 05.12.2019 у справі № 461/7153/19 визнав протиправною та скасував постанову заступника начальника Львівської митниці ДФС Македона П.М. №3108/20900/19 від 10.09.2019 про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ст.485 МК України та накладення на неї адміністративного стягнення.

Дане шасі необхідне ТзОВ «ТР-Транс» для використання його елементів (двигуна та інших частин) для ремонту аналогічного транспортного засобу, який знаходиться на балансі та у власності ТзОВ ТР- ТРАНС , що позивач підтверджує свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу № НОМЕР_2 (вантажний автомобіль MAN 8/150 реєстр. номер 1629 НОМЕР_3 , 1994 року випуску).

У зв`язку з наведеним, позивач зазначив, що оскаржуваним рішенням відповідача порушено право власності ТзОВ «ТР-Транс» , як власника шасі вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року випуску, номер шасі: НОМЕР_1 , необхідного йому для ремонту аналогічного транспортного засобу, який належить ТзОВ «ТР-Транс» та є несправний.

Не погоджуючись з рішенням про визначення коду товару від 05.07.2019 № КТ-UA 209000-0244-2019 та карткою відмови в митному оформлені № UA 209190/2019/00900 від 07.08.2019, позивач оскаржив їх в судовому порядку.

При прийнятті рішення, суд керується такими правовими нормами:

У відповідності до вимог статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Митний Кодекс України (далі - МК України) визначає засади організації та здійснення митної справи в Україні, регулює економічні, організаційні, правові, кадрові та соціальні аспекти діяльності митної служби України, спрямований на забезпечення захисту економічних інтересів України, створення сприятливих умов для розвитку її економіки, захисту прав та інтересів суб`єктів підприємницької діяльності та громадян, а також забезпечення додержання законодавства України з питань митної справи.

Відповідно до статті 69 Митного кодексу України, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД.

Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.

У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари.

Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Штрафи та інші санкції за несплату митних платежів та за інші порушення, виявлені у зв`язку з неправильною класифікацією товарів, застосовуються органами доходів і зборів виключно у разі, якщо прийняте органом доходів і зборів рішення про класифікацію цих товарів у складному випадку було прийнято на підставі поданих заявником недостовірних документів, наданої ним недостовірної інформації та/або внаслідок ненадання заявником всієї наявної у нього інформації, необхідної для прийняття зазначеного рішення, що суттєво вплинуло на характер цього рішення.

Рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими. Такі рішення оприлюднюються у встановленому законодавством порядку. У разі незгоди з рішенням органу доходів і зборів щодо класифікації товару декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це рішення до органу вищого рівня відповідно до глави 4 цього Кодексу або до суду.

Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер.

Початок митного оформлення передбачено статтею 248 МК України.

Митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Засвідчення органом доходів і зборів прийняття товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів на них до митного оформлення здійснюється шляхом проставляння відбитків відповідних митних забезпечень (у тому числі за допомогою інформаційних технологій), інших відміток на митній декларації або документі, який відповідно до законодавства її замінює, а також на товаросупровідних та товарно-транспортних документах у разі їх подання на паперовому носії.

Для виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення товарів і транспортних засобів комерційного призначення застосовується автоматизована система митного оформлення, яка згідно з цим Кодексом в автоматичному режимі здійснює:

1) отримання митних декларацій та їх реєстрацію;

2) визначення переліку митних формальностей, обов`язкових для виконання за митною декларацією, залежно від типу митної декларації, митного режиму, особливостей, засобів і способів переміщення товарів через митний кордон України та з урахуванням результатів аналізу ризиків;

3) визначення необхідності участі посадової особи органу доходів і зборів у виконанні митних формальностей за митною декларацією;

4) призначення посадової особи органу доходів і зборів для виконання митних формальностей за митною декларацією;

5) надання декларанту інформації про стан обробки митної декларації, перелік митних формальностей, визначених обов`язковими для виконання за такою декларацією, та посадову особу органу доходів і зборів, призначену для їх виконання (у разі її призначення).

У разі якщо автоматизованою системою митного оформлення або посадовою особою органу доходів і зборів за результатами застосування системи управління ризиками не визначено необхідності участі у виконанні митних формальностей щодо товарів і транспортних засобів комерційного призначення посадової особи органу доходів і зборів, такі митні формальності виконуються автоматизованою системою митного оформлення в автоматичному режимі.

Інформація про виконання митних формальностей автоматизованою системою митного оформлення в автоматичному режимі в установленому порядку вноситься до єдиної автоматизованої інформаційної системи органів доходів і зборів України та передається декларанту або уповноваженій ним особі.

Згідно ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Стаття 257 МК України передбачає, що електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, засвідченої електронним цифровим підписом, та інших електронних документів або їх реквізитів у встановлених законом випадках, а також електронних (сканованих) копій паперових документів, засвідчених електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Митна декларація та інші документи, подання яких органам доходів і зборів передбачено цим Кодексом, оформлені на паперовому носії та у вигляді електронних документів, мають однакову юридичну силу.

Формат митних декларацій, що подаються як електронні документи, базується на міжнародних стандартах електронного обміну даними.

Умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів (Частини 2.3,4,5,7 статті 257 МК України).

Відповідно до ч.8 ст. 257 МК України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється органами доходів і зборів на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів:

1) заявлений митний режим, тип декларації та відомості про особливості переміщення;

2) відомості про декларанта, уповноважену особу, яка склала декларацію, відправника, одержувача, перевізника товарів і сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або іншого документа, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), а в разі якщо зовнішньоекономічний договір (контракт) укладено на підставі посередницького договору, - також про іншу, крім сторони зовнішньоекономічного договору (контракту), сторону такого посередницького договору;

3) відомості про найменування країн відправлення та призначення;

4) відомості про транспортні засоби комерційного призначення, що використовуються для міжнародного перевезення товарів та/або їх перевезення митною територією України під митним контролем, та контейнери;

5) відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид);е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товарів; 6) відомості про нарахування митних та інших платежів, а також про застосування заходів гарантування їх сплати: а) ставки митних платежів; б) застосування пільг зі сплати митних платежів; в) суми митних платежів;

г) офіційний курс валюти України до іноземної валюти, у якій складені рахунки, визначений відповідно до статті 3 -1 цього Кодексу; ґ) спосіб і особливості нарахування та сплати митних платежів; д) спосіб забезпечення сплати митних платежів (у разі застосування заходів гарантування їх сплати);

7) відомості про зовнішньоекономічний договір (контракт) або інший документ, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), та його основні умови;

8) відомості, що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України;

9) відомості про документи, передбачені частиною третьою статті 335 цього Кодексу;

10) довідковий номер декларації (за бажанням декларанта).

Статтею 265 КАС України передбачено, що декларантами мають право виступати: при переміщенні товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України або при зміні митного режиму щодо товарів на підставі зовнішньоекономічного договору, укладеного резидентом, - резидент, яким або від імені якого укладено цей договір; в інших випадках - особа, яка відповідно до законодавства України має право вчиняти щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення юридично значущі дії від свого імені.

Декларантами можуть бути тільки резиденти, крім випадків переміщення через митний кордон України:

1) громадянами - особистих речей, транспортних засобів особистого користування та інших товарів для особистих, сімейних чи інших потреб, не пов`язаних із здійсненням підприємницької діяльності;

2) особами, які мають пільги згідно із статтями 383-386, 388, 389, 391, 392 цього Кодексу, - товарів, у зв`язку із ввезенням яких на митну територію України та вивезенням їх за межі цієї території такі пільги надаються;

3) представництвами іноземних фірм - товарів, що не підлягають відчуженню та призначені для службового користування цих представництв при декларуванні у митні режими тимчасового ввезення, реекспорту, транзиту, а також імпорту щодо товарів, ввезених для власних потреб таких представництв;

4) іноземними перевізниками - товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються територією України прохідним транзитом;

5) інших випадків, коли відповідно до законодавства України нерезидент має право розпоряджатися товарами на митній території України.

Підприємства можуть бути декларантами, за умови перебування їх на обліку в органах доходів і зборів України.

Громадяни можуть бути декларантами після досягнення ними 16-річного віку.

Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.

Декларування товарів, що належать громадянам, може здійснюватися цими громадянами або іншими громадянами, уповноваженими на це власниками зазначених товарів нотаріально посвідченими дорученнями.

Відповідно до статті 266 декларант зобов`язаний:

1) здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом;

2) на вимогу органу доходів і зборів пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення;

3) надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей;

4) у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього Кодексу;

5) у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на органи доходів і зборів.

Перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу органу доходів і зборів здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.

У випадках та в порядку, визначених цим Кодексом, декларант має право вимагати від органу доходів і зборів випуску товарів, за умови забезпечення сплати митних платежів відповідно до розділу X цього Кодексу.

У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.

Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Відповідно до Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 650 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.07.2012 № 1085/21397; далі - Порядок), контроль правильності класифікації товарів - це перевірка правильності опису товару та відповідного йому коду в митній декларації вимогам Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД під час проведення процедур його митного контролю та митного оформлення.

Згідно правила №1 Основних Правил інтерпритації класифікації товарів назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого.

Згідно з цим Порядком декларант або уповноважена ним особа класифікує товари згідно з УКТ ЗЕД при їх декларуванні відповідно до статті 69 МК України, а посадові особи митного поста здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів.

Розділом ІІІ вказаного Порядку встановлено, що декларант або уповноважена ним особа класифікує товари згідно з УКТ ЗЕД при їх декларуванні відповідно до Митного кодексу України.

Посадові особи підрозділу митного оформлення чи митного поста, відділу митних платежів здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів. Обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів при митному оформленні, визначається на основі результатів застосування системи управління ризиками.

Рішення приймається за результатами класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД у разі необхідності зміни задекларованого коду товару згідно з УКТ ЗЕД, у тому числі за результатами спрацювання автоматизованої системи аналізу та управління ризиками у складних випадках митних формальностей.

При цьому при класифікації товарів, декларант та контролюючі органи перш за все зобов`язані використовувати положення Закону України від 19.09.2013 Про Митний тариф України .

Суд звертає увагу, що Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності", затверджені наказом ДФСУ від 09.06.2015 №401 не відноситься до законодавчих чи підзаконних актів України, це відомчий документ, а його статус носить довідковий характер.

Наказом Міністерства фінансів № 651 від 30.05.2012 затверджено «Порядок заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа» . (далі -Порядок).

Цей Порядок визначає правила заповнення граф митних декларацій (далі - МД) на бланках єдиного адміністративного документа форми МД-2 (далі - ЄАД), додаткових аркушів до нього форми МД-3 (далі - додаткові аркуші), специфікації форми МД-8 (далі - специфікація), порядок унесення відомостей до доповнення форми МД-6 (далі - доповнення), випадки застосування специфікації, а також порядок оформлення, розподілу та використання аркушів МД форм МД-2, МД-3, МД-6, МД-8.

Відповідно до п. 7.1 Порядку товари, що входять до однієї партії, на яку поширюється вимога щодо складання МД, обов`язково декларуються за окремими МД з поданням МД (у передбачених законодавством випадках - іншого документа, що може використовуватись замість МД) на всі товари у складі цієї партії незалежно від їх вартості, за наявності в партії: товарів, що переміщуються за різними зовнішньоекономічними договорами (контрактами) та/або на виконання різних посередницьких договорів, укладених між резидентами.

У відповідності до ст. 1011 Цивільного кодексу України за договором комісії одна сторона (комісіонер) зобов`язується за дорученням другої сторони (комітента) за плату вчинити один або кілька правочинів від свого імені, але за рахунок комітента.

Згідно з ст. 1012 Цивільного кодексу України договір комісії може бути укладений на визначений строк або без визначення строку, з визначенням або без визначення території його виконання, з умовою чи без умови щодо асортименту товарів, які є предметом комісії.

Статтею 1018 Цивільного кодексу України передбачено, що майно, придбане комісіонером за рахунок комітента, є власністю комітента.

Під час розгляду справи судом встановлено, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, серед видів діяльності позивача є торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами; торгівля іншими автотранспортними засобами; технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів.

Позивач придбав шасі вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року випуску, номер шасі: НОМЕР_1 для ремонту аналогічного транспортного засобу, який належить ТзОВ ТР ТРАНС та є несправний, дані обставини підтверджуються договором комісії № 1 від 01.05.2019 та технічним паспортом на аналогічний автомобіль СХН № НОМЕР_4 (а.с. 28).

Як вбачається, на підставі посередницького договору (договору комісії № 1 від 01.05.2019), укладеного між ТзОВ ТР- ТРАНС і ПП ТРАНС КОМ , останній зобов`язався від свого імені, за рахунок комітента і за комісійну винагороду поставити ТзОВ ТР- ТРАНС з-за меж України нескріплене вживане шасі вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року випуску, номер шасі: НОМЕР_1 , а ТзОВ ТР- ТРАНС зобов`язується оплатити повну вартість поставленого товару, з урахуванням митних платежів та комісійну винагороду (а.с.18).

ПП ТРАНС КОМ уклало з фірмою Hermann Denissow Truck Center контракт № 1 від 07.05.2019 та додаток до нього від 07.05.2019. Згідно з п. 1.1. контракту фірма Hermann Denissow Truck Center продає, а ПП ТРАНС КОМ як покупець купує:

нескірплене вживане шасі вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року випуску, номер шасі: НОМЕР_1 вартістю 2300 євро;

вживану кабіну вантажного автомобіля марки МАN 8/150,1993 року випуску, вартістю 500 євро;

вживаний крюковий навантажувач, виробник ATLAS, TYPE 72702570 заводський

номер 42500705700-1993 року випуску, вартістю 1200 евро.

14.05.2019 ПП ТРАНС КОМ придбав у фірми Hermann Denissow Truck Center товар та оплати його згідно платіжного доручення № 1від 14.05.2019 (а.с.24).

Як уже зазначалось вище, третьою особою -митним брокером ОСОБА_2 на підставі договорів з митного оформлення з ПП ТРАНС КОМ та з ТОВ «ТР-Транс» оформлено митну декларацію № UA 209190/2019/044634 від 20.06.2019 на шасі-рама для вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року випуску, номер шасі: НОМЕР_1 , що було у використанні та визначила код товару - 8706001100 на підставі ст. 69 МК України.

Коди товару визначались відповідно до правила №1 Основних Правил інтерпритації класифікації товарів по назві товарної позиції.

У декларації № № UA 209190/2019/044634 від 20.06.2019 на шасі-рама для вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року випуску, номер шасі: НОМЕР_1 , що було у використанні, укомплектоване дизельним 6-ти циліндровим двигуном робочим обємом циліндра 6871 см3, потужністю 110 квт. Без кузова, без кабіни, без коробки передач, рульового керування зазначено:

у графі 8 Одержувач вказано ТзОВ ТР- ТРАНС ;

у графі 9 Особа відповідальна за фінансове врегулювання вказано ПП ТРАНС КОМ , на звороті графи вказаний Комітент (власник) - ТзОВ ТР- ТРАНС (згідно з Порядком заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа);

у графі 31 Маркування та кількість зазначено найменування товару, яке відповідає умовам вищевказаних договору комісії та контракту, а саме: шасі - рама для вантажного автомобіля MAN 8/150, VIN: НОМЕР_1 1993 року випуску, укомплектована дизельним 6-ти циліндровим двигуном, робочим об`ємом циліндрів 6871 см3, потужністю 110 кВТ, без кузова, без кабіни, без коробки предан, рульового керування;

у графі 33 зазначено код товару 870600100, що відповідає Закону України Про митний тариф від 19.09.2013 року № 584-VI;

у графі 44 вищевказаної декларації вказано, що декларантом проводилось декларування з урахуванням того, що зовнішньоекономічний контракт супроводжується внутрішнім договором комісії від 1.05.2019, про що свідчать коди документів 4101 та 4201.

Що стосується твердження Львівської митниці, що дві одиниці товару повинні оформлятися однією декларацією, то суд зазначає наступне:

Шасі-рама для вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року випуску придбано ТОВ «ТР-Транс» , кабіна вантажного автомобіля марки МАN 8/150,1993 року випуску придбано ПП ТРАНС КОМ , що підтверджується договором комісії від 01.05.2019 та додатком до контракту від 07.05.2019.(а.с.18-19).

Крім того, факт купівлі ПП ТРАНС КОМ товару у фірми Hermann Denissow Truck Center також підтверджується митною декларацією країни відправлення № 19 PL402010E0658729 від 12.06.2019, де товар вживане шасі вантажного автомобіля марки MAN 8/150-1 шт. V1N: WVML046032G084729 1993 року випуску задекларований під кодом 870600110.

Відповідно до п.7.1 Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа на товари, що входять до однієї партії, на яку поширюється вимога щодо складання МД, обов`язково декларуються за окремими МД з поданням МД (у передбачених законодавством випадках - іншого документа, що може використовуватись замість МД) на всі товари у складі цієї партії незалежно від їх вартості, за наявності в партії: товарів, що переміщуються за різними зовнішньоекономічними договорами (контрактами) та/або на виконання різних посередницьких договорів, укладених між резидентами.

Отже, з наведеного суд робить висновок, що у цих двох товарів, які перевозились від продавця на одному транспортному засобі є різні власники.

Відповідачем не надано до суду будь-яких доказів щодо подання недостовірних документів позивачем посадовим особами Львівської митниці ДФС України під час здійснення митного контролю та митного оформлення чи інших порушень митного законодавства з боку позивача. Лише твердження відповідача про візуальне втановлення, що вищенаведене шасі, кабіна тв кузов може складати єдиний транспортний засіб не спростовує наданих позивачем письмових доказів по визначеню коду товару шасі-рама для вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року випуску придбано ТОВ «ТР-Транс» саме 8706001100, а не 8704229900.

Згідно позиції Європейського суду з прав людини, яку він висловив у п.53 рішення у справі Федорченко та Лозенко проти України , суд при оцінці доказів керується критерієм доведення поза розумними сумнівом . На думку суду, жодних вагомих, чітких та узгоджених доказів, які б вказували на правомірність та обґрунтованість спірних рішень відповідач не подав.

Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на долучені до подачі митної декларації документи декларантом, а саме : попереднє повідомлення та документ контролю доставки, який був виписаний митними органами України у пункті пропуску на митну територію України UA 209190/2019/043130 від 12.06.2019 в якому ордержувачем товару - шасі вказано ТзОВ ТР-ТРАНС ; митну декларацію № UA 209190/2019/044634 від 20.06.2019 на шасі-рама для вантажного автомобіля марки MAN 8/150,1993 року випуску, номер шасі: НОМЕР_1 , що було у використанні, укомплектоване дизельним 6-ти циліндровим двигуном робочим об`ємом циліндра 6871 см3, потужністю 110 квт. Без кузова, без кабіни, без коробки передач, рульового керування та визначила код товару -8706001100 на підставі ст. 69 МК України; рахунок-фактуру (інвойс) від 07.05.2019; банківський платіжний документ, що стосується товару від 14.05.2019; рахунок фактура про надання транспортно- екпедиційних послуг від виконавця договору (контракту) про транспортно-експедиційні послуги; зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі -продажу товару (крім позначеного кодом 4104), договір про надання послуг митного брокера; декларацію країни-експортера № 19PL402010E0658729 від 12.06.2019, де товар вживане шасі вантажного автомобіля марки MAN 8/150-1 шт. V1N: НОМЕР_1 1993 року випуску задекларований під кодом 870600110.

Суд прийшов до переконання про безпідставне і необгрунтоване прийняття рішення про коригування митної вартості. Так як декларант діяв згідно вимог МК України і Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа № 651. Дане також підтверджене рішенням Галицького районного суду від 05.12.2019, оскільки останнім скасовано протокол про притягнення до адміністративної відповідальності митного брокера (декларанта). В даному випадку і безпідставне рішення про прийняття картки відмови по даному митному оформленні. Дане теж спростовується документами, які подані до митного оформлення товару так із копій, які долучені до матеріалів судової справи.

Враховуючи встановлені обставини справи, а також правове регулювання спірних правовідносин, суд вважає, що позивач здійснив декларування (визначив код УКТ ЗЕД) імпортованих товарів у відповідності до вимог митного законодавства, натомість митний орган не довів належними, достатніми та беззаперечними доказами, що товариством при декларуванні невірно визначено код УКТ ЗЕД.

Також суд приходить до переконання, що класифікацію товарів за УКТ ЗЕД здійснює особа, яка подає декларацію. Митний орган здійснює контроль за такою класифікацією і може самостійно визначити код задекларованого товару лише у тому разі, коли виявить порушення правил класифікації з боку декларанта.

За таких обставин, суд приходить до переконання, що рішення про визначення коду товару від 05.07.2019 № КТ-UA 209000-0244-2019 та картку відмови № UA 209190/2019/00900 від 07.08.2019 слід скасувати як протиправні. Імпортований позивачем товар віднесено відповідачем до товарної позиції 87042299000 УКТ ЗЕД протиправно, а відтак позовні вимоги позивача в цій частині підлягають задоволенню.

05.11.2019 позивачем надано клопотання, у якому просить вирішити питання щодо судових витрат у вигляді витрат на професійну правничу допомогу у сумі 34 000 грн.

Відповідно до ч.ч.1-3 ст.134 КАС України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.

Згідно з ч.4 ст.134 КАС України для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Відповідно до частин п`ятої, сьомої статті 134 КАС України розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:

1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);

2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);

3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;

4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

На підтвердження витрат на професійну правничу допомогу позивачем подано такі докази: довіреність про представництво інтересів позивача (надання професійної правничої допомоги) на Кубару М.М. від 21.06.2019; копію свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю Кубару М.М. серії ЛВ №279 від 07.06.1994; ордер на надання правничої допомоги серії ЛВ № 033695 від 26.09.2019, виданий адвокатом Кубарою М.М.

У відповідності до ч.9 ст.139 КАС України при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: 1) чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; 2) чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес; 3) поведінку сторони під час розгляду справи, що призвела до затягування розгляду справи, зокрема, подання стороною явно необґрунтованих заяв і клопотань, безпідставне твердження або заперечення стороною певних обставин, які мають значення для справи, тощо; 4) дії сторони щодо досудового вирішення спору (у випадках, коли відповідно до закону досудове вирішення спору є обов`язковим) та щодо врегулювання спору мирним шляхом під час розгляду справи, стадію розгляду справи, на якій такі дії вчинялись.

Аналіз вищенаведених норм дає підстави вважати, що на підтвердження надання правової допомоги необхідно долучати, у тому числі розрахунок погодинної вартості правової допомоги, наданої у справі, який має бути передбачений договором про надання правової допомоги, та може міститися у акті приймання-передачі послуг за договором.

Розрахунок платної правової допомоги повинен відображати вартість години за певний вид послуги та час, витрачений на: участь у судових засіданнях; вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням; ознайомлення з матеріалами справи в суді тощо.

Вказаного розрахунку та акта приймання-передачі позивачем не надано.

Верховний Суд у постанові від 01.10.2018 у справі № 569/17904/17 висловив саме таке бачення підтвердження витрат на професійну правничу допомогу.

Крім того, суд звертає увагу, що при визначенні суми компенсації витрат, понесених на професійну правничу допомогу, суд повинен керуватися критерієм реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерієм розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та суті виконаних послуг. Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 17.09.2019 № справи 810/2816/18.

Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позивачем не надано достатніх доказів на підтвердження понесених ним витрат на професійну правничу допомогу, а тому суд відмовляє у стягненні таких витрат.

З урахуванням ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Львівської митниці ДФС України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ТР-Транс» 3842 грн. судового збору.

Керуючись ст.ст.14, 72-77, 139, 241-247, 250-251, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ :

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «ТР-Транс» до Львівської митниці ДФС України, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на стороні позивача - ОСОБА_2 , приватного підприємства "ТРАНС КОМ" про визнання протиправним та скасування рішення та картки відмови,- задоволити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення про визначення коду товару від 05.07.2019 № КТ-UA 209000-0244-2019;

Визнати протиправним та скасувати картку відмови № UA 209190/2019/00900 від 07.08.2019.

Стягнути з Львівської митниці ДФС України (79000, м.Львів, вул.Костюшка, 1, ЄДРПОУ 39420875) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «ТР-Транс» (81500, Львівська область, с. Чернянське Передмістя, вул. Угрівська,72; код ЄДРПОУ 36686722) судовий збір в сумі 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн.

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.

Суддя Сподарик Н.І.

Повний текст рішення складено та підписано 29 грудня 2019 року

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.12.2019
Оприлюднено29.12.2019
Номер документу86729970
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.004525

Постанова від 24.06.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 15.05.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 08.04.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Мікула Оксана Іванівна

Ухвала від 05.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 19.12.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 26.11.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

Ухвала від 09.09.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сподарик Наталія Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні