Рішення
від 26.12.2019 по справі 540/2265/19
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 грудня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/2265/19

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Попова В.Ф.,

секретар: Рябчич А.М.

за участю:

представника позивачів Бузіна О.В.,

представниці відповідачів Кобець А.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Фермерського господарства "Бабич" до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

Фермерське господарство Бабич звернулось в суд з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області в якому просить :

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області, що полягає у здійснення державного нагляду (контролю) фермерського господарства Бабич щодо використання ним земельної ділянки площею 50 гектарів з кадастровим номером 6524781500:07:001:0121 без повідомлення про це фермерське господарство та без участі представника фермерського господарства, а також у ненаданні одного примірника акта перевірки.

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області надати фермерському господарству Бабич документи, передбачені ст. 6 Закону №877-У які є підставою для здійснення державного нагляду (контролю) та оригінал одного примірника акта перевірки, що передбачено абз. 13 ч. 6 ст. 7 Закону № 877-У."

Визнати протиправною бездіяльність Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області, що полягає у визначенні комісією розміру збитків за використання без правоустановчих документів фермерським господарством Бабич земельної ділянки площею 50 гектарів з кадастровим номером 6524781500:07:001:0121 без участі фермерського господарства як члена комісії та зобов`язати Скадовську районну державну адміністрацію Херсонської області повторно розглянути питання про визначення комісією розміру збитків за використання без правоустановчих документів фермерським господарством Бабич земельної ділянки площею 50 гектарів з кадастровим номером 6524781500:07:001:0121 за участю фермерського господарства як члена комісії.

Позовна заява надійшла до суду 28.11.2019 р.

21.11.2019 р. за заявою представника позивача ухвалою суду замінено первісних відповідачів ОСОБА_1 та ОСОБА_2 на належного відповідача - Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області.

03.12.2019 р. позивач у зв`язку із заміною відповідача, подав заяву про зміну позовних вимог фактично уточнивши їх.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги повністю та пояснив, що ФГ "Бабич" у вересні 2019 року стало відомо проте, що Скадовською РДА на підставі перевірки ГУ Держгеокадастру у Херсонській області було визначено збитки за використання земельної ділянки площею 50 га без правоустановлюючих документів в сумі 139200 грн. Оскільки перевірка проведена ГУ Держгеокадастру у Херсонській області без повідомлення позивача та дотримання вимог Закону України від 5 квітня 2007 року №877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі Закон №877-V), а рішення Комісії Скадовської РДА про визначення збитків не відповідає Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993 року №284 то такі дії є протиправними. Просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

При цьому представник позивача наголошує, що предметом позову є відповідність дій відповідачів вимогам законодавства та їх повноваженням, а не їхні висновки, зроблені за результатами перевірки і засідання комісії про визначення та відшкодування збитків.

Своїми протиправними діями, вчиненими відповідачами під час перевірки і визначення розміру збитків не у спосіб, передбачений законом, відповідачі порушили гарантоване ст. 42 Конституції України право позивача на підприємницьку діяльність та право на участь у проведенні перевірки і засіданні комісії з визначення розміру збитків.

Представниця ГУ Держгеокадастру у Херсонській області позовні вимоги не визнала та пояснила, що відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта господарювання ФГ Бабич відомості про наявність у останнього державної реєстрації права власності чи права постійного користування або права оренди земельних ділянок відсутні. ФГ Бабич , як суб`єкт господарювання, відсутній в переліку планових та позапланових заходів на 2019 рік щодо здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарській діяльності, які розміщені на Інспекційному порталі.

За даними Національної кадастрової системи земельна ділянка з кадастровим номером 6524781500:07:001:0121 площею 50 га (Поземельна книга відкрита 08.05.2013) відноситься до земель державної власності сільськогосподарського призначення з цільовим призначенням для ведення фермерського господарства.

Зважаючи на викладене, Головне управління Держгеокадастру у Херсонській області немало правових підстав для проведення планових чи позапланових заходів державного контролю, які підпадають під дію Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарській діяльності відносно ФГ Бабич .

Перевірка була проведена як плановий захід на підставі Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" з питання дотримання вимог земельного законодавства під час використання земель сільськогосподарського призначення державної власності (земель запасу, резервного фонду), які не надані у власність, користування (оренду). Зазначений закон не передбачає вчинення таких дій як повідомлення про перевірку, вручення наказу, направлення та акту перевірки. За результатами перевірки було складено акт, але до адміністративної відповідальності голова ФГ "Бабич" за самовільне заняття земельної ділянки не притягувався. Тобто відсутні неправомірні дії, рішення контролюючого органу під час проведення перевірки. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Скадовська РДА надала відзив на позовну заяву відповідно до якого позовні вимоги не визнали та зазначили, що 28 серпня 2019 року відбулося засідання комісії з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, одним із питань якого було розгляд листа Новокаховської місцевої прокуратури від 20 серпня 2019 року № 34-9095 стосовно відшкодування розміру збитків завданих Михайлівській сільській раді використанням без правоустановчих документів земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 50,0 га. Факт використання земельної ділянки був встановлений актом від 06 червня 2019 року №147-ДК/303/АП/09/01/-1перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки, копія якою була додана до зазначеного листа прокуратури.

Враховуючи, що відповідно Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів. України від 19 квітня 1993 р. N 284, в склад цієї комісії включаються представники підприємств, установ, організацій та громадяни, які будуть їх відшкодовувати, відділом агропромислового розвитку районної державної адміністрації були прийняті всі можливі засоби щодо запрошення на засідання комісії голови фермерського господарства Бабич , але встановити місце реєстрації та засоби зв`язку з останнім не було можливості. В зв`язку з чим ним було підготовлено доповідну записку на голову комісії.

28 серпня 2019 року на засіданні комісії колегіально було вирішено розглядати лист Новокаховської місцевої прокуратури від 20 серпня 2019 року № 34-9095 стосовно відшкодування розміру збитків Михайлівській сільській раді без участі голови фермерського господарства Бабич . За результатами розгляду комісії був підготовлений акт про визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачів, який був затверджений головою районної державної адміністрації 30 серпня 2019 року. Акт був складений і затверджений відповідно вимог Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 р. № 284 та направлений до Новокаховської місцевої прокуратури.

Таким чином, діяли лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Судом встановлені такі обставини по справі.

На виконання наказу від 23.05.2019 року №147-ДК ГУ Держгеокадастру у Херсонській області, державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням за охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель на території Херсонської області здійснювався державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, шляхом проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства на землях сільськогосподарського призначення державної власності (земель запасу, резервного фонду), які не надані у власність, користування (оренду) на території Михайлівської сільської ради Скадовського району Херсонської області.

За результатами проведеного заходу складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом земельної ділянки від 06.06.2019 р. №147-ДК/303/АП/09/01/-19 (далі акт перевірки) та акт обстеження земельної ділянки від 06.06.2019 р. №147-ДК/Ю5/АО/10/01/-19 (далі акт обстеження).

Відповідно до цих актів встановлено, що земельна ділянка сільськогосподарського призначення державної форми власності з кадастровим номером 6524781500:07:001:0121 площею 50,0 га, яка розташована на території Михайлівської сільської ради Скадовського району Херсонської області самовільно зайнята, тобто використовується без документів, що підтверджують державну реєстрацію права власності чи права постійного користування або права оренди ФГ Бабич , в особі голови ОСОБА_4 шляхом посіву сільськогосподарської культури - соняшник, чим порушено статті 125,126,211,212 Земельного кодексу України.

В акті обстеження земельної ділянки від 06.06.2019 р. № 147-ДК/105АО/1001/-19 зазначено, що (далі мовою оригіналу): "За результатами обстеження земельної ділянки встановлено факт самовільного заняття з боку голови ФГ "Бабич", в особі голови ОСОБА_4 земельної ділянки державної власності сільськогосподарського призначення з кадастровим номером 6524781500:07:001:0121 площею 50,0 га. Згідно розпорядження голови районної державної адміністрації від 09.12.2011 року №657 Про припинення права постійного користування та надання дозволу на виготовлення технічної документації п.5 ОСОБА_4 повернути державний акт постійного користування (покійного батька ОСОБА_5 ) до відділу Держкомзему та дати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо надання в оренду земельної ділянки терміном на 3 роки. Договір оренди не здійснювався. Таким чином, голова ФГ Бабич в особі ОСОБА_4 використовує систематично з 2011 року земельну ділянку з кадастровим номером 6524781500:07:001:0121 площею 50,00 га без правоустановчих документів. На дату перевірки використовується земельна ділянка площею 50,00 га шляхом посіву сільськогосподарської культури - соняшник, що є порушенням частини 1 статті 53 Кодексу України про адміністративні правопорушення."

20.08.2019 року зазначені акти Новокаховською місцевою прокуратурою направлені до Скадовської РДА для визначення та відшкодування збитків завданій Михайлівській сільській раді.

28 серпня 2019 року на засіданні комісії Скадовської РДА відповідно до Акту про визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачів, який був затверджений головою РДА 30 серпня 2019 року, відповідно вимог Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 р. № 284 визначено розмір збитків завданих головою ФГ "Бабич" в особі ОСОБА_4 використанням без правоустановлюючих документів земельної ділянки 50 га за період 2016-2019 роки в сумі 139 200 гривень.

Заслухавши сторони, врахувавши їх обґрунтування викладені у заявах по суті, дослідивши письмові докази по справі та приписи діючого законодавства, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають повному задоволенню виходячи з наступного.

Суд зазначає, що основним питанням при розгляді спору щодо правомірності чи неправомірності дій ГУ Держгеокадастру у Херсонській області під час складання актів обстеження та перевірки є визначення виду перевірки, а саме: чи це була перевірка суб`єкта господарювання ФГ "Бабич", чи відбулось обстеження земельної ділянки на предмет самовільного заняття та використання в рамках Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель".

ГУ Держгеокадастру у Херсонській області вважає, що діяло на підставі вищезазначеного Закону і об`єктом перевірки була земельна ділянка, а не ФГ Бабич , тому були відсутні правові підстави для проведення планових чи позапланових заходів державного контролю, які підпадають під дію Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарській діяльності .

Суд не погоджується з такою позицією цього відповідача виходячи з такого.

Аналіз акту перевірки та акту обстеження, їх зміст, опис та викладення обставин дає суду підстави прийти до висновку, що ГУ Держгеокадастру у Херсонській області було проведено перевірку саме суб`єкта господарювання ФГ "Бабич" на предмет правомірності використання конкретної земельної ділянки, тобто його господарської діяльності, а не обстеження її в розумінні Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель".

Відповідно до цих актів, посадовим особам, що здійснювали перевірку ще до її початку вже було відомо хто використовує земельну ділянку і на яких підставах, оскільки в актах присутні посилання безпосередньо на ФГ "Бабич" та його голову.

Крім того, представниками ГУ Держгеокадастру у Херсонській області було подано до суду відзив на позовну заяву та письмові докази на обґрунтування своєї позиції, в тому числі і копію Державного акта на право постійного користування земельною ділянкою виданого Михайлівською сільською радою ОСОБА_5 для ведення селянського (фермерського) господарства площею 50 га. Цей Акт зареєстровано в Книзі записів державних актів за № 14.

В актах, обґрунтовуючи свої висновки про неправомірне використання земельної ділянки позивачем, посадові особи відповідача посилаються на розпорядження голови Скадовської РДА від 09.12.2011 року № 657 "Про припинення права постійного користування та надання дозволу на виготовлення технічної документації", (далі мовою оригіналу) : "п. 5 ОСОБА_4 повернути державний акт постійного користування до відділу Деркомзему та дати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо надання в оренду земельної ділянки терміном на 3 роки"

Зазначене розпорядження також подано суду разом з відзивом.

Щодо цього розпорядження суд зазначає, що воно не є доказом припинення права постійного користування земельною ділянкою позивачем, оскільки такі дії можуть бути вчиненні тільки за волевиявленням позивача або за рішенням суду, що в силу повноважень та сфери здійснення контролю не може бути невідомо чи незрозуміло посадовим особам ГУ Держгеокадастру у Херсонській області.

Відповідно до ч. 3 ст. 43 Закону України від 09.04.1999 № 586-XIV "Про місцеві державні адміністрації" розпорядження голови РДА, що суперечать Конституції України, законам України, рішенням Конституційного Суду України, іншим актам законодавства або є недоцільними, неекономними, неефективними за очікуваними чи фактичними результатами, скасовуються Президентом України, головою місцевої державної адміністрації вищого рівня або в судовому порядку.

З аналізу викладеного, суд робить висновок, що голова районної державної адміністрації не має повноважень скасовувати власні розпорядження, оскільки такими повноваженнями наділені голова обласної державної адміністрації або Президент України. Законом "Про місцеві державні адміністрації" не передбачено внесення змін до розпоряджень, законодавець чітко визначив саме скасування для такого виду документів.

Розпорядження № 657 від 09.12.2011 Скадовської РДА, є на думку суду нікчемним в силу Закону України № 586-XIV "Про місцеві державні адміністрації" і не породжує жодних правових наслідків, не є таким що підлягає оскарженню та скасуванню в судовому порядку чи порядку визначеному цим законом.

Таким чином, суд приходить до висновку, що опис фактів викладений в акті перевірки та акті обстеження із зазначеннях ФГ "Бабич" як суб`єкта господарювання, що використовує земельну ділянку, наявність в розпорядженні контролюючого органу Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою та розпорядження голови Скадовської РДА від 09.12.2011 року № 657, дає підстави стверджувати, що контролюючий орган в особі ГУ Держгеокадастру у Херсонській області здійснював заходи державного нагляду (контролю) саме суб`єкта господарювання, щодо правомірності використання ним земельної ділянки, а не об`єкта - земельної ділянки.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України від 5 квітня 2007 року № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі Закон №877-V).

Дія цього Закону поширюється на відносини, пов`язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (ч. 1 ст. 2 Закону №877-V).

Частиною другою ст. 2 Закону №877-V наведений вичерпний перелік відносин, на які не поширюється дія цього закону. Серед цього переліку відсутні відносини щодо здійснення державного контролю за використанням та охороною земель.

Тому, дія Закону № 877-V поширюється на відносини, пов`язані зі здійсненням державного контролю за використанням та охороною земель, а посадові і службові особи здійснюючи державний нагляд (контроль) за використанням та охороною земель відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України зобов`язані діяти у спосіб, передбачений цим Законом.

Згідно ст. 3 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами, зокрема: гарантування прав та законних інтересів кожного суб`єкта господарювання; здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначених законом.

Частиною 11 статті 4 Закону №877-V передбачено, що плановий чи позаплановий захід щодо суб`єкта господарювання - юридичної особи має здійснюватися у присутності керівника або особи, уповноваженої керівником.

Органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб`єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу (ч. 4 ст. 5 Закону №877-V).

Посадові особи ГУ Держгеокадастру у Херсонській області в порушення зазначеної правової норми здійснювали перевірку самостійно, без участі керівника ФГ Бабич або його представника, без повідомлення про наміри провести перевірку та без інформування про місце, дату і час проведення перевірки, чим грубо порушили права позивача, передбачені ст. 10 Закону №877-V, зокрема на одержання повідомлення на здійснення перевірки та участь під час здійснення заходів державного нагляду (контролю).

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ФГ "Бабич" про протиправність дій ГУ Держгеокадастру у Херсонській області щодо проведення перевірки є обґрунтованими.

Щодо позовних вимог заявлених до Скадовської РДА, суд зазначає наступне.

Рішення комісії Скадовської РДА від 28 серпня 2019 року викладене в Акті про визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачів, який був затверджений головою РДА 30 серпня 2019 року, суд розглядає як рішення суб`єкта владних повноважень, яке тягне за собою правові наслідки для позивача та яке прийнято в порушення Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 р. № 284, оскільки ним не тільки визначено розмір збитків завданих головою ФГ "Бабич" в особі ОСОБА_4 , але і встановлено самовільне використання без правоустановлюючих документів земельної ділянки 50 га за період 2016-2019 роки.

Це рішення є похідним від актів ГУ Держгеокадастру у Херсонській області аналіз та оцінку яким судом наведено вище. Тому із вищезазначених підстав, а також враховуючи порушення які були допущені Скадовською РДА при розгляді питання про визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог щодо цього відповідача.

Відповідно до пунктів 1-2 Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993 року № 284, власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні вилученням (викупом) та тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх використання, погіршенням якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок або приведенням їх у непридатний для використання стан та неодержанням доходів у зв`язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок.

Розміри збитків визначаються комісіями, створеними Київською та Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями, виконавчими органами сільських, селищних, міських рад.

До складу комісій включаються представники Київської, Севастопольської міських, районних державних адміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (голови комісій), власники землі або землекористувачі (орендарі), яким заподіяні збитки, представники підприємств, установ, організацій та громадяни, які будуть їх відшкодовувати, представники територіальних органів Держгеокадастру, Держекоінспекції, фінансових органів, органів у справах містобудування і архітектури.

Визначаючи розмір збитків Скадовська РДА в супереч вимогам цього Порядку провела засідання та прийняла рішення за відсутності ФГ "Бабич", чим порушено гарантоване пунктом 2 Порядку право позивача на участь в роботі комісії, яка визначає розмір цих збитків.

Суд критично відноситься до посилань Скадовської РДА викладених у відзиві, що вжили всіх необхідних заходів для повідомлення, оскільки жодних належних та допустимих доказів, якими можуть бути рекомендовані повідомлення про вручення поштового відправленя суду не надано.

В той же час, відповідно до відзиву ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 18.11.2019 р., цим органом направлялись ОСОБА_4 повідомлення про його виклик і він їх отримував за адресою АДРЕСА_1 .

Всі поштові відправлення суду по цій справі за вказаною адресою направлялись позивачу і ним отримані, що підтверджується письмовими доказами.

Таким чином, суд вважає, що розглядаючи питання викладені у оскаржуваному акті та прийнятому рішенні Скадовська РДА не вжила заходів для участі у засіданні комісії Позивача.

Відповідно до позовних вимог ФГ "Бабич" викладених у позовній заяві та заяві про їх зміну, позивач просить суд визнати протиправною бездіяльність відповідачів та зазначає спосіб поновлення порушених справ шляхом зобов`язання вручити акт перевірки та документи, що стали підставою для проведення перевірки, а також повторно розглянути Скадовську РДА питання про визначення комісією розміру збитків.

На думку суду, таке формулювання позовних вимог не повній мірі ефективно захищає порушені права, оскільки вимога про вручення акту перевірки та документів, що стали підставою для такої, не усуває порушень процедури перевірки. Акт перевірки ГУ Держгеокадастру у Херсонській області вже реалізовано і на його підставі прийнято рішення комісії Скадовської РДА, яке також є предметом оскарження.

Крім того, Рішення комісії Скадовської РДА від 28 серпня 2019 року викладене в Акті про визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачів, який був затверджений головою РДА 30 серпня 2019 року, суд розглядає як рішення суб`єкта владних повноважень, яке тягне за собою правові наслідки для позивача, оскільки ним визначено шкоду, зазначено факт протиправного використання земельною ділянкою.

Протиправні дії відповідачів при проведенні перевірки, ігнорування існуючих у позивача та відповідачів правоустановлюючих документів про правомірне використання земельної ділянки, а саме Державного акту, стали підставою для внесення до Єдиного реєстру досудових розслідувань провадження за №12019230230001052 від 23.07.2019 за ознаками злочину передбаченого ч.1 ст. 197-1 КК України - самовільне зайняття земельної ділянки, яким завдано значної шкоди її законному володільцю або власнику.

При цьому, як ГУ Держгеокадастру у Херсонській області та і Скадовської РДА діяли в порушення ст. 19 Конституції України та законів України.

Відповідно до ст. 9 ч. 2 КАС України, суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Задовольняючи позовні вимоги повністю, суд вважає можливим вийти за межі позовних вимог та задовольнити їх не шляхом визнання протиправної бездіяльності, а шляхом визнання протиправними дій суб`єктів владних повноважень та скасування протиправного рішення Скадовської РДА.

Щодо стягнення судових витрат на правому допомогу суд зазначає наступне.

Відповідно до поданої заяви позивач просить суд стягнути на його користь витрати на правничу допомогу в сумі 4100 грн та судовий збір в сумі 3842 грн.

Витрати на правничу допомогу підтверджуються копією договору про надання правничої допомоги, протоколом погодження розміру гонорару та квитанцією до прибуткового касового ордеру, які є достатніми для підтвердження таких витрат. Але що стосується їх розміру, то суд приходить до висновку, що вони підлягають зменшенню.

Так, сторони по договору про правову допомогу визначили вартість однієї години роботи адвоката 372 гривні.

Суд погоджується з тим, що адвокат на підготовку позовної заяви та її подачу витратив 5 годин. Що стосується ознайомлення з відзивом та підготовку відповіді на відзив Скадовської РДА, то суд розглядає це як одну дію, на яку з урахуванням об`єму цих документів достатньою є одна година.

Витрати часу на проїзд, подачу в суд документів на думку суду не є правовою допомогою, оскільки можуть здійснюватись як поштовим відправленням так і в електронному вигляді.

Таким чином, всього витрачено адвокатом на надання правової допомоги 6 годин, що становить 2232грн., судовий збір 3842 грн., а всього 6074 грн які підлягають стягненню в рівних долях по 3037 грн. з кожного відповідача.

Керуючись ст. 242-248 КАС України, суд

вирішив :

Позовні вимоги Фермерського господарства "Бабич" задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області при здійсненні державного нагляду (контролю) щодо використання фермерським господарством "Бабич" земельної ділянки з кадастровим номером 6524781500:07:001:0121 та складенні акту перевірки № 147-ДК/303/АП/09/01-1 від 06.06.2019 року.

Визнати протиправними дії Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області, щодо визначення шкоди заподіяної фермерським господарством "Бабич" при використанні земельної ділянки з кадастровим номером 6524781500:07:001:0121 на підставі акту перевірки Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області № 147-ДК/303/АП/09/01-1 від 06.06.2019 року.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області по встановленню збитків завданих головою фермерського господаства "Бабич", в особі ОСОБА_4 в сумі 139200 грн. викладене в акті про визначення та відшкодування збитків власників землі та землекористувачам від 28.08.2019 року.

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (ЄДРПОУ 39766281) за рахунок бюджетних асигнувань судові витрати на користь Фермерського господарства "Бабич" (ЄДРПОУ 19235303, 75710, с. Михайлівка, вул. Спортивна,43, Скадовського району, Херсонської області) в сумі 3037 (три тисячі тридцять сім грн.).

Стягнути з Скадовської районної державної адміністрації Херсонської області (ЄДРПОУ 04060134, 75700, м. Скадовськ, вул. Олександрівська,34, Херсонська область) за рахунок бюджетних асигнувань судові витрати на користь Фермерського господарства "Бабич" (ЄДРПОУ 19235303, 75710, с. Михайлівка, вул. Спортивна,43, Скадовського району, Херсонської області) в сумі 3037 (три тисячі тридцять сім грн.).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний

Суддя Попов В.Ф.

кат. 109020100

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.12.2019
Оприлюднено03.01.2020
Номер документу86744219
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2265/19

Постанова від 01.04.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 18.02.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Коваль М.П.

Ухвала від 03.01.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Рішення від 26.12.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

Ухвала від 01.11.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Попов В.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні