ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ 20 листопада 2019 року Справа № 160/7768/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіОзерянської С.І. за участі секретаря судового засіданняХобот І.М. за участі: представника позивачапредставника відповідача Пшеничного О.В. Ольховської А.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Тім-Метиз" до Криворізької міської ради про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
12.08.2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Тім-Метиз" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою, у якій просить скасувати рішення Криворізької міської ради № 3783 від 29.05.2019 року, в частині відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом виділення (поділу) існуючої земельної ділянки для реконструкції комплексу будівель та споруд під комплекс з виробництва цвяхів по вул. Луганська, 1а (м. Кривий Ріг, Тернівський район); зобов'язати надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом виділення (поділу) існуючої земельної ділянки для реконструкції комплексу будівель та споруд під комплекс з виробництва цвяхів по вул. Луганська, 1а (м. Кривий Ріг, Тернівський район).
Свої вимоги позивач обґрунтував тим, що 05.03.2019 року він звернувся до Криворізької міської ради щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом виділення (поділу) існуючої земельної ділянки для реконструкції комплексу будівель та споруд під комплекс з виробництва цвяхів по вул. Луганська, 1а (м. Кривий Ріг, Тернівський район). Рішенням № 3783 від 29.05.2019 року відповідач протиправно відмовив у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Позивач вважає вказане рішення протиправним, а клопотання позивача щодо виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки щляхом виділення (поділу) існуючої земельної ділянки для реконструкції комплексу будівель та споруд під комплекс з виробництва цвяхів по вул. Луганська, 1а (м. Кривий Ріг, Тернівський район) таким, що підлягає задоволенню.
Відповідачем подано до суду відзив на позов, у якому він проти позову заперечує. Зазначає, що дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки видається за процедурою одержання у користування раніше не сформованої земельної ділянки. У даному випадку має місце формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок. Процедура розгляду даного питання вирішується у відповідності до ч.6 ст. 79 Земельного Кодексу України. Згідно названої норми формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок, якої позивачем подано не було. Тобто позивач мав звернутися за наданням дозволу на розроблення детального плану території, а не за дозволом на розроблення проекту землеустрою.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.09.2019 року відкрито провадження у справі, розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.
Представник позивача у судовому засіданні просив позов задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позову заперечував.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Так, судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Тім-Метиз" є власником майнового комплексу розташованого за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Луганська, б. 1А, на підставі договору купівлі-продажу від 22.08.2017 року. Земельна ділянка, на якій розташований даний комплекс має площу 5,8475 га, кадастровий номер № 1211000000:07:521:0003.
Відповідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 1211000000:07:521:0003, вказана земельна ділянка має комунальну форму власності.
05.03.2019 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Тім-Метиз" звернулось до Криворізької міської ради із заявою вх. № 2015/17 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом виділення (поділу) земельної ділянки розташованої за адресою вул. Луганська, 1а (м. Кривий Ріг, Тернівський район).
До заяви позивачем були додані 2 примірника графічних матеріалів з обґрунтуванням площі та меж земельної ділянки на топографічній основі М1:500 для реконструкції комплексу під комплекс з виробництва цвяхів по вул. Луганська 1 а в Тернівському районі м. Кривий Ріг.
29.05.2019 року Криворізькою міською радою прийняте рішення № 3783 Про відмову у розробці, затвердженні детальних планів територій та наданні дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, унесенні змін до рішення міської ради від 26.09.2018 року № 3041 Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок , яким відмовлено Товариству з обмеженою відповідальністю "Тім-Метиз" у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою.
У пункті 11 додатку 3 до вказаного рішення зазначено наступні причини відмови:
- відповідно до статті 123 Земельного кодексу України підставою для відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою може бути невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів;
- порушення вимог частини 6 статті 79-1 Земельного кодексу України, ст.ст. 25, 26 Закону України Про землеустрій а саме: формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок;
- порушення вимог ст. 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а саме: у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб - забороняється, крім визначених зазначеним Законом випадків.
Вважаючи рішення Криворізької міської ради щодо відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом виділення (поділу) існуючої земельної ділянки позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам, суд виходить з наступного.
Згідно частини 1 статті 3 Земельного кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.
Пунктом б частини 1 статті 12 Земельного кодексу України визначено, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.
Відповідно до частини 1 статті 116 Земельного кодексу України, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначено статтею 123 Земельного кодексу України.
Так, частиною 1 статті 123 Земельного кодексу України передбачено, що надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:
надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;
формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).
Згідно частини 1 статті 79-1 Земельного кодексу України, формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Частиною 2 статті 79-1 Земельного кодексу України передбачено, що формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).
Отже, статтею 79-1 Земельного кодексу України визначено такі підстави формування земельних ділянок, як у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності, а також шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, які не є тотожними.
Відповідно до частини 5 статті 79-1 Земельного кодексу України, формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Частиною 6 статті 79-1 Земельного кодексу України визначено, що формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок.
Як встановлено судом під час судового розгляду, Товариство з обмеженою відповідальністю "Тім-Метиз" звернулось до відповідача 05.03.2019 року із заяво вх. № 2015/17 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, саме шляхом виділення (поділу) земельної ділянки.
Враховуючи вищевикладене суд зазначає, що надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не передбачено у разі формування земельної ділянки шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки.
Згідно частини1 статті 25 Закону України Про землеустрій , документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.
Пунктом й частини 2 статті 25 Закону України Про землеустрій передбачено такий вид документації з землеустрою, як технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок.
Отже, у даному випадку позивач повинен був розробити та надати до Криворізької міської ради технічну документацію щодо поділу земельної ділянки, розташованої за адресою: вул. Луганська, 1а м. Кривий Ріг.
Натомість, позивачем було надано до Криворізької міської ради графічні матеріали з обґрунтування площі та меж земельної ділянки для реконструкції комплексу з виробництва цвяхів.
Щодо підстав для відмови у наданні позивачу дозволу на розробку проекту землеустрою земельної ділянки за його заявою від 05.03.2019 року вх. № 2015/17 суд зазначає наступне.
Як зазначено у статті 123 Земельного кодексу України, підставою відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.
Позивач звернувся до Криворізької міської ради із заявою про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка вже сформована.
Таким чином, подана позивачем заява та додатки до неї не відповідали вимогам статей 79-1, 123 Земельного кодексу України, оскільки чинним законодавством не передбачено можливості розроблення проектів землеустрою на сформовані земельні ділянки, у зв'язку із чим Криворізькою міською радою було правомірно відмовлено у наданні дозволу.
Отже, відсутні законодавчо визначені підстави для скасування рішення Криворізької міської ради від 29.05.2019 року № 3783, та відповідно зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити певні дії.
Відповідно до частини 1 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Згідно частини 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На підставі викладеного, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Тім-Метиз".
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Тім-Метиз" (пр. Поштовий, б. 60, прим. 41, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50000, код ЄДРПОУ 37065550) до Криворізької міської ради (пл. Молодіжна, б. 1, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50101, код ЄДРПОУ 33874388) про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні ді - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 25 листопада 2019 року.
Суддя С.І. Озерянська
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.11.2019 |
Оприлюднено | 09.01.2020 |
Номер документу | 86791744 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні