ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
02 липня 2020 року м. Дніпросправа № 160/7768/19 (суддя Озерянська С.І., м. Дніпро)
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Чередниченка В.Є. (доповідач),
суддів: Іванова С.М., Панченко О.М.,
за участю секретаря судового засідання Чорнова Є.С.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою товариства з обмеженою відповідальністю Тім-Метиз на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2019 року у справі №160/7768/19 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Тім-Метиз до Криворізької міської ради про скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Тім-Метиз 12 серпня 2019 року звернулось до суду з адміністративним позовом до Криворізької міської ради в якому, просить:
- скасувати рішення Криворізької міської ради № 3783 від 29.05.2019 року, в частині відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом виділення (поділу) існуючої земельної ділянки для реконструкції комплексу будівель та споруд під комплекс з виробництва цвяхів по вул. Луганська, 1а (м. Кривий Ріг, Тернівський район);
- зобов`язати надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом виділення (поділу) існуючої земельної ділянки для реконструкції комплексу будівель та споруд під комплекс з виробництва цвяхів по вул. Луганська АДРЕСА_1 район).
Позов обґрунтовано тим, що відповідач протиправно прийняв рішення № 3783 від 29.05.2019 року про відмову у наданні позивачу дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2019 року у задоволенні позову відмовлено повністю.
Рішення суду мотивовано тим, що надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не передбачено у разі формування земельної ділянки шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції позивач оскаржив його до апеляційного суду, з підстав порушення судом першої інстанції норм матеріального права. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою позов задовольнити повністю.
Апеляційна скарга фактично обґрунтована тим, що поділ земельної ділянки відбувається шляхом формування нових земельних ділянок із присвоєнням їм окремих кадастрових номерів, відповідно формування нової земельної ділянки здійснюється шляхом звернення до органу місцевого самоврядування з метою отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, враховуючи неявку представників сторін, розглянувши клопотання представника відповідача про відкладення розгляду справи, яке задоволенню не підлягає у зв`язку з відсутністю на час розгляду справи карантинних заходів в тому вигляді, в яких їх було запроваджено, наявності лише певних протиепідемічних заходів, що мають профілактичну мету, та як наслідок відсутності обставин, якіб перешкоджали проведенню судового розгляду справи, явці представників сторін до суду або проведення судового засідання за допомогою засобів відеозв`язку, розглянувши клопотання представника позивача щодо розгляду справи за його відсутності, яке підлягає задоволенню, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та знайшло підтвердження під час апеляційного розгляду справи, що позивач є власником майнового комплексу розташованого за адресою: АДРЕСА_1 , на підставі договору купівлі-продажу від 22.08.2017 року. Земельна ділянка, на якій розташований цей комплекс має площу 5,8475 га, кадастровий номер №1211000000:07:521:0003 (а.с.40-43).
Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку з кадастровим номером 1211000000:07:521:0003, вказана земельна ділянка має комунальну форму власності (а.с.37-38).
05.03.2019 року товариство з обмеженою відповідальністю "Тім-Метиз" звернулось до Криворізької міської ради із заявою вх. № 2015/17 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом виділення (поділу) земельної ділянки розташованої за адресою вул. Луганська, АДРЕСА_1 а АДРЕСА_2 . АДРЕСА_1 район) (а.с.109).
До заяви позивачем були додані 2 примірника графічних матеріалів з обґрунтуванням площі та меж земельної ділянки на топографічній основі М1:500 для реконструкції комплексу під комплекс з виробництва цвяхів по вул. Луганська 1 а в Тернівському районі м. Кривий Ріг.
29.05.2019 року Криворізькою міською радою прийняте рішення № 3783 Про відмову у розробці, затвердженні детальних планів територій та наданні дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, унесенні змін до рішення міської ради від 26.09.2018 року № 3041 Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок , яким відмовлено товариству з обмеженою відповідальністю "Тім-Метиз" у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою (а.с.6).
У пункті 11 додатку 3 до вказаного рішення зазначено наступні причини відмови:
- відповідно до статті 123 Земельного кодексу України підставою для відмови в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою може бути невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів;
- порушення вимог частини 6 статті 79-1 Земельного кодексу України (далі - ЗК України), ст.ст. 25, 26 Закону України Про землеустрій а саме: формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, що перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок;
- порушення вимог ст. 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , а саме: у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб - забороняється, крім визначених зазначеним Законом випадків.
Законність та обгрунтованість вищезазначеного рішення є предметом спору переданого на вирішення суду.
Колегія суддів, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права при ухвалені оскарженого рішення, виходить з наступного.
Відповідно до частин 1-5 ст. 79-1 Земельного кодексу України ( далі - ЗК України) формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.
Формування земельних ділянок здійснюється: у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності; шляхом поділу чи об`єднання раніше сформованих земельних ділянок; шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; шляхом інвентаризації земель державної чи комунальної власності у випадках, передбачених законом; за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).
Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Формування земельних ділянок (крім випадків, визначених у частинах шостій - сьомій цієї статті) здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
З матеріалів справи вбачається, що позивач звернувся до відповідача із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки шляхом ділення (поділу) існуючої земельної ділянки (а.с.109).
При цьому земельна ділянка площею 4,2917 га, яку позивач має намір отримати у користування, входить до складу земельної ділянки площею 5,8475 га, місце розташування м. Кривий Ріг, вул. Луганська, 1А, яка є сформованою та має єдиний кадастровий номер (кадастровий номер: 1211000000:07:521:0003).
У ч. 6 ст. 79-1 ЗК України визначено, що формування земельних ділянок шляхом поділу та об`єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні, без зміни їх цільового призначення здійснюються за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельних ділянок.
Відповідно до пункту в) частини 10 статті 55 Закону України Про землеустрій технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) включає, зокрема, рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою (у випадках, передбачених законом).
Відповідно до статті 1 Закону України Про землеустрій проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом. Технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.
Відповідно до статті 25 цього ж Закону документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації. Видами документації із землеустрою є, зокрема: ґ) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок; і) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).
Таким чином, проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок та технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) є різними за своєю суттю документами із землеустрою, не є тотожними за процедурою виконання цієї документації.
Тобто, згідно з ЗК України способами формування земельної ділянки, є: у порядку відведення земельної ділянки із земель комунальної власності (за відсутності на цій частині земної поверхні сформованих та зареєстрованих земельних ділянок) та шляхом поділу раніше сформованої земельної ділянки. На одній частині земної поверхні неможливим є існування двох одночасно зареєстрованих земельних ділянок, координати яких перетинаються, адже ч. 2 ст. 79 ЗК України встановлює, що право власності на земельну ділянку поширюється в її межах на поверхневий шар.
Вказані правові висновки, відповідають правовій позиції Верховного Суду, викладеній в постанові від 12.03.2020 року у справі № 815/4257/16, що враховується судом апеляційної інстанції, відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України.
Отже, оскільки об`єктом звернення позивача до відповідача було саме клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, що в такому випадку не передбачено діючим законодавством, відповідач не мав правових підстав для задоволення такого клопотання. Водночас, те, що у відмові відповідач не роз`яснив позивачу порядок отримання спірної земельної ділянки, не може свідчити про протиправність його рішення.
На підставі зазначеного, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції під час розгляду цієї справи об`єктивно, повно та всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, дав їм правильну юридичну оцінку і ухвалив законне, обґрунтоване рішення без порушень норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, тому рішення суду першої інстанції у цій справі необхідно залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Керуючись: пунктом 1 частини 1 статті 315, статтями 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, Третій апеляційний адміністративний суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Тім-Метиз - залишити без задоволення, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2019 року у справі №160/7768/19 - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду за наявності підстав, передбачених частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Вступну та резолютивну частини постанови проголошено 02 липня 2020 року.
Повне судове рішення складено 03 липня 2020 року.
Головуючий - суддя В.Є. Чередниченко
суддя С.М. Іванов
суддя О.М. Панченко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.07.2020 |
Оприлюднено | 06.07.2020 |
Номер документу | 90198108 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Озерянська Світлана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні