Ухвала
від 13.01.2020 по справі 370/71/20
МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

МАКАРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Д.Ростовського, 35, смт Макарів, Київська область, 08000, тел/факс (04578)5-13-39, e-mail inbox@mk.ko.court.gov.ua

УХВАЛА

справа №370/71/20

провадження 2-а/370/13/20

"13" січня 2020 р. суддя Макарівського районного суду Київської області Мазка Н.Б.,

розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до виконавчого комітету Вільнянської сільської ради Макарівського району Київської області про скасування характеристики виданої виконкомом, визнання протиправною та нечинною характеристики, визнати протиправними дії члена виконавчого комітету сільської ради Ракова О.В., секретаря виконавчого комітету сільської ради Захарчук І.І., стягнення моральної шкоди,

в с т а н о в и в:

10.01.2020 року ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом до виконавчого комітету Вільнянської сільської ради Макарівського району Київської області про скасування характеристики від 22.12.2018 року №02-21/452 видану виконавчим комітетом Вільнянської сільської ради Макарівського району Київської області, визнання протиправною та нечинною характеристики від 22.12.2018 року №02-21/452 видану виконавчим комітетом Вільнянської сільської ради, визнати протиправними дії члена виконавчого комітету сільської ради Ракова О.В., секретаря виконавчого комітету сільської ради Захарчук І.І., стягнення моральної шкоди у розмірі 50000 гривень.

Відповідно до вимог ч.3 ст.161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Згідно до вимог ч.1 ст.4 Закону України Про судовий збір , судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Зокрема, відповідно до приписів п.3 ч.2 ст.4 Закону України Про судовий збір , за подання до адміністративного суду адміністративного позову не майнового характеру, який подано фізичною особою встановлено ставку судового збору - 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб

Відповідно до положень статті 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік встановлено з 01.01.2020 року прожитковий мінімум для працездатних осіб у сумі 2102.00 гривень.

Позивачка з посиланнями на вимоги п.2 ст.8 Закону України Про судовий збір , ч.1 ст.133 КАС України, п.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, подала клопотання про звільнення її від сплати судового збору у зв`язку зі скрутним матеріальним становищем.

На підтвердження матеріального становища позивачка надала довідку №3 від 10.01.2010 року Макарівської філії Київського обласного центру зайнятості, в якій вказано, що ОСОБА_1 зареєстрована в центрі як така, шо шукає роботу з 10.01.2020 року поновлено статус безробітного з 10.01.2020 року. у виплаті допомоги по безробіттю відмовлено.

Також позивачка надала відомості з державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків №393 від 23.12.2019 року, де зазначено про те, що у ОСОБА_1 за період з 2 кварталу 2019 року по 3 квартал 2019 року інформація про доходи відсутня.

Вирішуючи заявлене клопотання суд виходить з вимог ч.1 ст.132 КАС України, якою передбачено, що судові витрати складаються, у тому числі, із судового збору.

Частиною 1, 2 ст.133 КАС України передбачено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оптали повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк. Витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо сплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.

Суд зазначає, що судові витрати - це передбачені законом витрати (грошові кошти) сторін, інших осіб, які беруть участь у справі, понесені ними у зв`язку з розглядом та вирішенням адміністративного позову, а у випадках їх звільнення від сплати - це витрати держави, які вона несе у зв`язку з вирішенням конкретної справи.

Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (РИМ, 4.XI.1950), Рекомендація щодо заходів, які полегшують доступ до правосуддя №R (81)7, прийнята Комітетом міністрів Ради Європи 14.05.1981 року, та практика Європейського суду з прав людини під час застосування цієї Конвенції не визнають необхідність сплати судових витрат обмеженням права доступу до суду. Разом із тим, ураховуючи положення пункту 1 ст.6 Конвенції та прецедентну практику Європейського суду з прав людини (зокрема, рішення від 19.06.2001 року у справі Креуз проти Польщі ), сплата судових витрат не повинна перешкоджати доступу до суду, ускладнювати цей доступ таким чином і такою мірою, щоб завдати шкоди самій суті цього права, та має переслідувати законну мету.

Статтею 8 Закону України Про судовий збір, яка регламентує відстрочення та розстрочення сплати судового збору, передбачено зменшення розміру судового збору або звільнення від його сплати, передбачено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:

1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або

2) позивачами є:

а) військовослужбовці;

б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів;

в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю;

г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї;

ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або

3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

При здійсненні правосуддя в адміністративних справах слід вирішувати питання, пов`язані з судовими витратами (зокрема, щодо відстрочення та розстрочення судових витрат, зменшення їх розміру або звільнення від їх сплати), у чіткій відповідності до статті 133 КАС України, Закону України Про судовий збір , а також інших нормативно-правових актів України, забезпечуючи при цьому належний баланс між інтересами держави у стягненні судового збору за розгляд справ, з одного боку, та інтересами позивача (заявника) щодо можливості звернення до суду, з другого боку.

Єдиною підставою для відстрочення або розстрочення сплати судового збору, звільнення від сплати судового збору, є врахування судом майнового стану сторони,

Надавши належну оцінку наданим позивачкою доказів щодо скрутного майнового стану, враховуючи, зокрема, суть спору, статус особи заявника, обставини, що призвели до неможливості сплатити судовий збір, суд вважає можливим відстрочити сплату позивачкою судового збору до ухвалення судового рішення у справі.

При цьому суд зазначає, що відстрочення сплати судового збору (звільнення від сплати судового збору, розстрочення його сплати або зменшення його розміру) з підстав, передбачених статтею 133 КАС України, ст.8 Закону України Про судовий збір , є прерогативою суду, який вирішує питання відкриття провадження (прийняття заяви, скарги тощо).

Зазначена норма є диспозитивною і встановлює не обов`язок, а право суду на власний розсуд відстрочити позивачці сплату судового збору.

Позовна заява подана особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність, за змістом і формою відповідає вимогам ст.ст.160-161 КАС України, позовну заяву належить розглядати в порядку адміністративного судочинства та у строк, встановлений законом ч.2 ст.122 КАС України, інших підстав для повернення позову, залишення його без розгляду чи відмови у відкритті провадження по справі відсутні, а тому, по даній справі, враховуючи вимоги ч.1 ст.257 КАС України, в порядку п.10 ч.6 ст.12 КАС України встановлено, що суд має право розглядати у порядку спрощеного провадження інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження, а тому у справі, слід відкрити спрощене провадження, із розглядом даної справи згідно ст.258, 262 КАС України.

Керуючись вимогами ст.132, 133, 171, 241, 248, 257 КАС України, Закону України Про судовий збір ,

у х в а л и в:

ОСОБА_1 відстрочити сплату судового збору до ухвалення судового рішення у справі.

Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити спрощене позовне провадження без повідомлення сторін.

Судове засідання призначити на 27.02.2020 року на 09.00 годину у приміщенні Макарівського районного суду Київської області (зала судових засідань №1), що знаходиться за адресою: Київська область, Макарівський район, смт Макарів, вул. Димитрія Ростовського, 35.

Роз`яснити, що відповідач має право протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення копії ухвали подати відзив з доданими до нього доказами, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення, якщо такі докази не надані позивачем, та документами, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.

Роз`яснити, що позивач має право подати відповідь на відзив, з доданими до нього доказами, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення, якщо такі докази не надані відповідачем, та документами, що підтверджують надіслання (надання) відповіді на відзив і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.

Встановити позивачу строк п`ять днів з дня отримання відзиву, для подання відповіді на відзив.

Роз`яснити, що відповідач має право подати заперечення з доданими до них доказами, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення, якщо такі докази не надані позивачем, та документами, що підтверджують надіслання (надання) заперечень і доданих до них доказів іншим учасникам справи.

Встановити відповідачу строк три дні з дня отримання відповіді на відзив, для подання заперечень.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України - https://mk.ko.court.gov.ua/sud1016/.

Суддя

СудМакарівський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення13.01.2020
Оприлюднено14.01.2020
Номер документу86861439
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —370/71/20

Ухвала від 20.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Загороднюк А.Г.

Постанова від 09.03.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 13.11.2020

Адміністративне

Макарівський районний суд Київської області

Мазка Н. Б.

Рішення від 13.11.2020

Адміністративне

Макарівський районний суд Київської області

Мазка Н. Б.

Ухвала від 27.02.2020

Адміністративне

Макарівський районний суд Київської області

Мазка Н. Б.

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Макарівський районний суд Київської області

Мазка Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні