Рішення
від 13.01.2020 по справі 826/17404/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 січня 2020 року м. Київ № 826/17404/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Скочок Т.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю Торекс-К доГоловного управління Державної фіскальної служби у м. Києві провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Торекс-К з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 25.04.2018 №0244981209.

В обґрунтування заявлених позовних вимог зазначено, що сума податкового зобов`язання, що підлягає сплаті позивачем за січень 2018 року, визначена останнім за результатами подання податкової декларації за 2018 рік, є вірною та відповідає чинному податковому законодавству України, оскільки, як вказано представником позивача, нормативна грошова оцінка спірної земельної ділянки, яка визначена у довідці від 11.09.2015 №Ю-10536/2015, була належним чином проіндексована за 2015-2017 роки, на підставі чого і визначено розмір податкового зобов`язання за 2018 рік.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 29.10.2018 відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), встановлено сторонам строк для надання відзиву, відповіді на відзив та заперечення.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 25.10.2018 відмовлено у задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю Торекс-К про забезпечення позову.

20.11.2018 від представника відповідача через канцелярію суду надійшов відзив, в якому останній заперечував проти задоволення позовних вимог, вказуючи про правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, наголосивши на тому, що згідно з витягу з бази даних ПК Кадастр , позивачем у 2017 році отримано довідку №Ю-26621/2017 про розмір нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки, на підставі якої встановлено заниження суми податкового зобов`язання з плати за землю за січень 2018 року.

29.11.2018 від представника позивача через канцелярію суду надійшла відповідь на відзив, в якій останнім додатково наголошено на обґрунтованості заявлених позовних вимог. Крім того, представником позивачем зазначено, що будь-яких інших довідок щодо нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки, крім довідки від 11.09.2015 №Ю-10536/2015, позивачем отримано не було. Натомість, як наголошено у відповіді на відзив, на підтвердження власної правової позиції відповідачем не надано суду довідки №Ю-26621/2017, на яку останній посилається в акті перевірки як на підставу винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, або жодного іншого документу, що підтверджував би наведений контролюючим органом розрахунок спірного земельного податку.

Розглянувши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, відзив та відповідь на відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Як вбачається з наявних у матеріалах справи доказів, Головним управлінням Державної фіскальної служби у м. Києві проведено камеральну перевірку звітної податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2018 рік Товариства з обмеженою відповідальністю Торекс-К , що оформлено актом від 21.03.2018 №212/26-15-12-09-19/24575834.

За результатами вказаної перевірки встановлено, що сума податкового зобов`язання з плати за землю з юридичних осіб, визначена за результатами подання звітної податкової декларації на 2018 рік №9023977957 від 16.02.2018 Товариства з обмеженою відповідальністю Торекс-К , є нижча, ніж визначено за результатами камеральної перевірки за січень 2018 року, на загальну суму 8 284,04 грн.

Вказані висновки контролюючим органом зроблено виходячи з витягу з бази даних ПК Кадастр , у відповідності до якого Товариством з обмеженою відповідальністю Торекс-К отримано у 2017 році довідку №Ю-26621/2017 про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, з огляду на яку площа земельної ділянки становить 5 771,83 кв.м, нормативна грошова оцінка одиниці площі земельної ділянки - 2 776,63 грн., ставка орендної плати, визначена платником, - 3%; сума зобов`язань за січень 2018 року (р. 3) становить 381 378,48 грн. (за даними платника) та 480 786,98 грн. (за даними перевірки); сума зобов`язань за січень 2018 року (р. 4) становить 31 781,54 грн. (за даними платника) та 40 065,58 грн. (за даними перевірки). Значення відхилення (-) 8 284,04 грн.

На підставі викладеного, Головним управлінням Державної фіскальної служби у м. Києві винесено податкове повідомлення-рішення від 25.04.2018 №0244981209, яким Товариству з обмеженою відповідальністю Торекс-К збільшено суму грошового зобов`язання за платежем земельний податок з юридичних осіб у загальному розмірі 10 355,05 грн., з яких за основним платежем нараховано 8 284,04 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) - 2 071,01 грн.

Скориставшись правом на адміністративне (досудове) оскарження вказаного податкового повідомлення-рішення, Товариством з обмеженою відповідальністю Торекс-К подано до Державної фіскальної служби України відповідну скаргу, за результатами розгляду якої рішенням від 04.10.2018 №32394/6/99-99-11-03-01-25 дану скаргу залишено без розгляду.

Вважаючи податкове повідомлення-рішення від 25.04.2018 №0244981209 протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з позовом до суду.

Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.

Приписами пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (тут і надалі у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин) передбачено, що контролюючі органи мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення;

Згідно з п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального. Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах (пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України).

Як вбачається зі змісту акту камеральної перевірки, контролюючим органом встановлено заниження Товариством з обмеженою відповідальністю Торекс-К , визначеної у податковій декларації за 2018 рік плати за землю за січень 2018 року, з посиланням на дані довідки №Ю-26621/2017 про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, отримано платником податків у 2017 році та із зазначенням нормативної грошової оцінки одиниці площі спірної земельної ділянки у розмірі 2 776,63 грн.

Згідно з п. 269.1 ст. 269 Податкового кодексу України, платниками податку є: власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Об`єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; земельні частки (паї), які перебувають у власності (п. 270.1 ст. 270 Податкового кодексу України).

Базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено (п. 271.1 ст. 271 Податкового кодексу України).

Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України).

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (п. 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України).

Особливості сплати орендної плати визначено положеннями ст.ст. 288-289 Податкового кодексу України.

Відповідно до п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п. 288.2 ст. 288 Податкового кодексу України).

Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду (п. 288.2 ст. 288 Податкового кодексу України).

Приписами п. 288.3 ст. 288 Податкового кодексу України передбачено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки; для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки; може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах; для пасовищ у населених пунктах, яким надано статус гірських, не може перевищувати розміру земельного податку; для баз олімпійської, паралімпійської та дефлімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України, не може перевищувати 0,1 відсотка нормативної грошової оцінки.

У силу п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою: Кi = І : 100, де І - індекс споживчих цін за попередній рік. У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115. Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель (п. 289.2 ст. 289 Податкового кодексу України).

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель (п. 289.3 ст. 289 Податкового кодексу України).

З аналізу наведених законодавчих положень вбачається, що базою оподаткування у межах спірних правовідносин є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації.

Так, за твердженням представника позивача, нормативна грошова оцінка одиниці площі земельної ділянки становить 2 202,52 грн., яка обрахована виходячи з нормативної грошової оцінки спірної земельної ділянки, визначеної у довідці від 11.09.2015 №Ю-10536/2015 та проіндексованої за 2015-2017 роки. Іншої довідки, крім як довідки від 11.09.2015 №Ю-10536/2015, Товариством з обмеженою відповідальністю Торекс-К отримано не було.

У той же час, в акті від 21.03.2018 №212/26-15-12-09-19/24575834 контролюючим органом наголошено на тому, що згідно з витягом з бази даних ПК Кадастр , Товариством з обмеженою відповідальністю Торекс-К у 2017 році отримано довідку №Ю-26621/2017 про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а також вказано, що нормативна грошова оцінка одиниці площі земельної ділянки становить 2 776,63 грн.

Разом з тим, на підтвердження вказаних обставин, з яких виходив контролюючий орган, приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення, останнім не надано суд жодних доказів, зокрема, але не виключно, не надано ані витягу з бази даних ПК Кадастр , ані довідки №Ю-26621/2017, а також не зазначено про причини неможливості їхнього подання до суду.

Відтак, відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не надано суду належних та достатніх доказів, які б підтверджували правомірність застосування у межах спірних правовідносин нормативної грошової оцінки одиниці площі земельної ділянки у розмірі 2 776,63 грн., замість визначеної позивачем - 2 202,52 грн. Вказане свідчить про безпідставність нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю Торекс-К грошового зобов`язання за земельним податком у відповідності до податкового повідомлення-рішення від 25.04.2018 №0244981209, внаслідок чого останнє є протиправним та підлягає скасуванню.

У силу ч.ч. 1 та 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги викладене, з огляду на не доведення належними та достатніми доказами відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, правомірності оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, без повідомлення суду про неможливість подання відповідних доказів, суд дійшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог та задоволення останніх у повному обсязі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з наявної у матеріалах справи квитанції від 22.10.2018 №2073-22-023/С, під час звернення з даним позовом до суду сплачено судовий збір у розмірі 1 762,00 грн., який підлягає присудженню на користь позивача у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 12, 77, 139, 246, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві від 25.04.2018 №0244981209.

Присудити здійснені Товариством з обмеженою відповідальністю Торекс-К (код ЄДРПОУ 24575834, адреса: 04073, м. Київ, вул. Вербова, 8) документально підтверджені судові витрати у розмірі 1 762,00 грн. (однієї тисячі семисот шістдесяти двох грн. 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 39439980, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19).

Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Т.О. Скочок

Дата ухвалення рішення13.01.2020
Оприлюднено14.01.2020
Номер документу86872867
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/17404/18

Ухвала від 14.07.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Постанова від 21.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 13.03.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Рішення від 13.01.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 29.10.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

Ухвала від 25.10.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні