ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
14 січня 2020 року м. Дніпросправа № 340/2149/19
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),
суддів: Прокопчук Т.С., Шлай А.В.,
за участю секретаря судового засідання Іотової А.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпро апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області
на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 02.10.2019 (суддя суду першої інстанції Притула К.М.), прийняте в м. Кропивницькому за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження, у справі №340/2149/19 за позовом акціонерного товариства Українська залізниця до Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області про визнання неправомірною бездіяльності та зобов`язати вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
У серпні 2019 року акціонерне товариство Українська залізниця звернулось до суду з позовом, в якому просило визнати протиправною бездіяльність Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області щодо підготовки висновку про повернення надміру сплаченого єдиного внеску та зобов`язати Головне управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області підготувати висновок про повернення регіональній філії Одеська залізниця акціонерного товариства Українська залізниця надміру сплачених грошових зобов`язань з єдиного внеску у сумі 20239,21 грн та подати цей висновок для виконання до відповідного територіального органу Державної казначейської служби України.
Адміністративний позов обґрунтовано тим, що акціонерне товариство Українська залізниця є правонаступником Державного підприємства Одеська залізниця , яке разом з відокремленими підрозділами з 2015 року перебувало в процесі припинення; регіональна філія Одеська залізниця є відокремленим підрозділом позивача. В свою чергу відокремлений структурний підрозділ Державного підприємства Одеська залізниця Локомотивне депо Помічна з 01.12.2015 року є виробничим підрозділом регіональної філії Одеська залізниця , за яким обліковуються надміру сплачені платежі з єдиного внеску у сумі 20239,21 грн. З метою повернення надміру сплачених коштів з 2016 по 2019 роки Локомотивне депо Помічна неодноразово зверталося за місцем податкового обліку до Голованівського управління Головного управління ДФС у Кіровоградській області та відповідача з відповідними заявами, проте кошти повернуті не були. Позивач вказує, що виходячи зі змісту відповідей контролюючого органу та інформації, відображеної у картках особового рахунку платника податків, факт наявності переплати коштів єдиного внеску не є спірним, проте відповідачем не подано уповноваженому органу висновок про повернення коштів, що свідчить про протиправну бездіяльність відповідача. Позивач зазначає, що фактичним власником всіх активів відокремленого структурного підрозділу є головне підприємство, а тому регіональна філія Одеська залізниця має право отримати повернення надміру сплачені кошти.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 02.10.2019 адміністративний позов задоволено, встановлено обов`язок відповідача подати до суду звіт про виконання судового рішення, вирішено питання розподілу судових витрат.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом вимог норм матеріального та процесуального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що заява Локомотивного депо Помічна про повернення коштів не відповідає вимогам п. 6 Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, оскільки у заяві зазначені реквізити для повернення надміру сплачених коштів не платнику, а третій особі - Одеській залізниці. Відповідач вказує, що повернення органами ДФС сум надміру сплачених грошових зобов`язань платнику податків, що ліквідується можливе у період, що передує зняттю з обліку в контролюючих органах та виключно на підставі заяви платника податків, які сплатили відповідні грошові зобов`язання. З наведених підстав, на думку відповідача, надмірно сплачені кошти не можуть бути повернуті.
Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, надану правову оцінку досліджених судом доказів по справі, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги з наступних підстав.
Судом апеляційної інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що згідно з Положенням, затвердженим в.о. начальника Одеської залізниці від 09.10.1997, Локомотивне депо Помічна входить до складу та є відокремленим структурним підрозділом Одеської залізниці, яка по відношенню до депо є керівним органом управління. Депо не є юридичною особою. Для організації діяльності депо Одеська залізниця наділяє його необхідними основними фондами, обіговими коштами. Все майно депо є складовою частиною майна залізниці, депо має відокремлений баланс.
З березня 1999 року Локомотивне депо Помічна (код ЄДРПОУ 01071893), як відокремлений структурний підрозділ Державного підприємства Одеська залізниця , взяте на податковий облік Голованівським управлінням Головного управління ДФС у Кіровоградській області (Добровеличківський район).
На час виникнення спірних відносин відокремлений структурний підрозділ Локомотивне депо Помічна державного підприємства Одеська залізниця є платником єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.06.2014 № 200 створено публічне акціонерне товариство Українська залізниця зокрема на базі підприємства залізничного транспорту - Одеської залізниці (код ЄДРПОУ 01071315). Державна реєстрація юридичної особи ПАТ Укрзалізниця проведена 21.10.2015, до складу відокремлених підрозділів юридичної особи включена регіональна філія Одеська залізниця (код ЄДРПОУ 40081200), до реєстраційних відомостей внесена інформація про правонаступництво зареєстрованої юридичної особи від ДП Одеська залізниця (код ЄДРПОУ 01071315).
З 16.07.2014 року ДП Одеська залізниця перебуває в процесі припинення.
Згідно з п. 2 Статуту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 вересня 2015 р. № 735, публічне акціонерне товариство Українська залізниця є правонаступником усіх прав і обов`язків Укрзалізниці та підприємств залізничного транспорту.
Постановою Кабінету Міністрів України від 31.10.2018 №938 Деякі питання акціонерного товариства Українська залізниця змінено тип товариства з публічного на приватне та перейменовано його в акціонерне товариство, викладено статут товариства в новій редакції. Відповідно до п. 2 Статуту, товариство є правонаступником усіх прав і обов`язків Укрзалізниці та підприємств залізничного транспорту.
За відокремленим структурним підрозділом Локомотивне депо Помічна з 31.12.2015 обліковуються надміру сплачені платежі з єдиного внеску у сумі 20239,21 грн, що підтверджується витягами з карток особового рахунку платника податків за 2015 - 2019 роки.
З 2016 року по 2019 рік відокремлений структурний підрозділ Локомотивне депо Помічна, неодноразово звертався до Голованівського управління ГУ ДФС у Кіровоградській області та Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області із заявами про повернення надмірно сплачених коштів за встановленою та довільною формами, а саме:
- 22.12.2016 подано заяву за встановленою формою про повернення надміру або помилково сплачених коштів у сумі 24833,63 грн з рахунка №3719 на рахунок, відкритий ВП Локомотивне депо Помічна регіональна філія Одеська залізниця ПАТ Укрзалізниця з причини реорганізації ДП Одеська залізниця (а.с. 35);
- 11.04.2017 подано заяву довільної форми про повернення зайво сплачених коштів по єдиному соціальному внеску у сумі 20239,21 грн на рахунок ВП Локомотивне депо Помічна регіональна філія Одеська залізниця ПАТ Укрзалізниця (а.с. 36-37);
- 13.09.2018 подано заяву за встановленою формою про повернення надміру або помилково сплачених коштів у сумі 20239,21 грн з рахунка №3719 на рахунок №3719, Офісу великих платників податків ДФС з призначенням платежу Єдиний соціальний внесок платник регіональна філія Одеська залізниця (а.с. 38);
- 20.11.2018 подано заяву довільної форми про повернення помилково сплачених коштів у сумі 20239,21 грн з рахунка №3719 на розрахунковий рахунок ДП Одеська залізниця з причини помилкової сплати сум єдиного внеску на невідповідний рахунок №3719 (а.с. 39-41).
Листом від 17.12.2018 року Головне управління ДФС у Кіровоградській області повідомило Локомотивне депо Помічна, що звернення не підлягає задоволенню у зв`язку з тим, що заява подана не за встановленою формою та в ній зазначені реквізити повернення коштів третьої особи - ДП Одеська залізниця (а.с. 42-44).
- 28.12.2018 подано заяву за встановленою формою про повернення помилково сплачених коштів у сумі 20239,21 грн з рахунка №3719 на розрахунковий рахунок ДП Одеська залізниця з причини реорганізації підприємства (а.с. 45);
- 26.03.2019 подано заяву довільної форми про повернення помилково сплачених коштів у сумі 20239,21 грн з рахунка №3719 на розрахунковий рахунок ДП Одеська залізниця з причини помилкової сплати сум єдиного внеску на невідповідний рахунок №3719 (47-49).
Листом від 26.04.2019 Голованівське управління Головного управління ДФС у Кіровоградській області у відповідь на заяву від 26.03.2019 зазначило, що подати заяву про повернення коштів можливо лише на розрахунковий рахунок Локомотивне депо Помічна.
Матеріалами справи підтверджується та сторонами визнається, що на час виникнення спірних відносин розмір надмірно сплаченого Локомотивним депо Помічна єдиного соціального внеску складає 20239,21 грн, заборгованості зі сплати єдиного внеску та/або фінансових санкцій депо не має.
У зв`язку з невиконанням контролюючим органом покладеного на нього обов`язку з надання висновку про повернення надміру сплачених коштів єдиного соціального внеску, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що нормами Податкового кодексу України та Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов`язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України N1146 від 15.12.2015 встановлені порядок та підстави для повернення надмірно сплачених платежів. Оскільки контролюючим органом, у порушення цих норм не прийнято відмову у поверненні коштів з бюджету, ним допущено протиправну бездіяльність. Також суд дійшов висновку, що відповідач зобов`язаний вчинити дії, передбачені Порядком №1146, щодо повернення надміру сплачених коштів, оскільки Локомотивне депо Помічна своєчасно та в установленому порядку зверталося до контролюючого органу з метою повернення надміру сплачених коштів та фактичним власником надміру сплачених коштів з єдиного соціального внеску є позивач як правонаступник ДП Одеська залізниця .
Суд апеляційної інстанції вирішуючи спір між сторонами виходить із наступного.
Філія, як визначає ст. 95 Цивільного кодексу України це відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи.
Філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.
Отже, власником майна, яким наділяються філії та представництва, є юридична особа.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що АТ Укрзалізниця як правонаступник ДП Одеська залізниця є власником надміру сплачених коштів, якому належить право розпорядження цими коштами.
Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 ЗУ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування це консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов`язкового державного соціального страхування в обов`язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
У відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 4 ЗУ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Отже, суд апеляційної інстанції враховує, що за вказаних умов платниками єдиного внеску є як юридична особа, так і відділення та інші відокремлені підрозділи такої юридичної особи, що мають окремий баланс і самостійно проводять розрахунки із застрахованими особами.
Ч. 8 ст. 25 ЗУ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування встановлено, що у разі ліквідації юридичної особи - платника єдиного внеску або втрати платником з інших причин статусу платника єдиного внеску сума недоїмки сплачується за рахунок коштів та іншого майна платника. У такому разі відповідальними за погашення недоїмки є: ліквідаційна комісія - щодо юридичної особи - платника єдиного внеску, що ліквідується; юридична особа - щодо утворених нею філії, представництва або іншого відокремленого підрозділу - платника єдиного внеску, що ліквідується. У разі недостатності у платника єдиного внеску коштів та іншого майна для сплати недоїмки відповідальними за її сплату є: засновники або учасники юридичної особи - платника єдиного внеску, що ліквідується, якщо згідно із законом вони несуть повну чи додаткову відповідальність за її зобов`язаннями; юридична особа - щодо утворених нею філії, представництва та іншого відокремленого підрозділу - платника єдиного внеску, що ліквідується; правонаступники юридичної особи - платника єдиного внеску, що ліквідується. У разі злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення платника єдиного внеску зобов`язання із сплати недоїмки покладаються на осіб, до яких відповідно до законодавства перейшли його права та обов`язки.
Таким чином, законодавче встановлення відповідальності правонаступника за зобов`язаннями платника внеску, як обов`язку, не заперечує перехід до правонаступника прав такого платника.
Частинами 2, 3, 4 ст. 8 ЗУ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування встановлено, що єдиний внесок не входить до системи оподаткування. Кошти, що надходять від сплати єдиного внеску та застосування фінансових санкцій відповідно до цього Закону, не можуть зараховуватися до Державного бюджету України, бюджетів інших рівнів та використовуватися на цілі, не передбачені законодавством про загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Згідно з п.п. 14.1.1-1 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об`єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.
П. 13 ст. 9 ЗУ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування встановлено, що суми помилково сплаченого єдиного внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Наказом Міністерства фінансів України N 6 від 16.01.2016 затверджений Порядок зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів (далі - Порядок), який набрав чинності з 26.02.2016 року.
Враховуючи викладене та предмет позовних вимог, суд апеляційної інстанції вважає, що спірні відносини регулюються вказаним Порядком, як спеціальною нормою, прийнятою на виконання вимог ЗУ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування .
За змістом Порядку, надміру сплачені суми єдиного внеску це суми коштів, які на певну дату зараховані на відповідний рахунок понад нараховані суми єдиного внеску на таку дату (крім сум авансових платежів, граничний строк сплати яких не настав, сплачених відповідно до абзацу другого частини восьмої статті 9 Закону). Рахунок 3719 - відповідні небюджетні рахунки за балансовим рахунком 3719 "Рахунок для зарахування коштів, які підлягають розподілу за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування", відкриті в органах Державної казначейської служби України. Повернення коштів здійснюється у випадках надмірної або помилкової сплати сум єдиного внеску та/або застосованих фінансових санкцій на відповідний рахунок на підставі заяви платника про таке повернення, яка подається до органу доходів і зборів, на рахунок якого сплачено кошти, за формою, визначеною у додатку 1 до цього Порядку.
Як підтверджується копіями платіжного доручення №3117, виписки та витягів з карток особового рахунку, Локомотивне депо Помічна здійснило останній платіж у 2015 році - 07.12.2015 на суму 1300000 грн з призначенням платежу єдиний внесок за листопад з перерахуванням коштів на рахунок № НОМЕР_1 та з урахуванням закінчення граничних строків сплати внеску, остаточних розрахунків, з 31.12.2015 за депо утворилася переплата з єдиного соціального внеску на суму 20239,21 грн.
Отже, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, що кошти у сумі 20239,21 грн є надміру сплаченими сумами єдиного внеску, що в свою чергу надало право Локомотивному депо Помічна, як платнику такого внеску, звернутися за встановленою формою до Добровеличківського відділення Голованівської ОДПІ (попередня назва контролюючого органу), на рахунок якої сплачені кошти.
Пунктом 7 Порядку встановлено, що у разі надходження заяви про повернення коштів з рахунку 3719 підрозділ органу доходів і зборів, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, у строк не більше ніж десять робочих днів з дати реєстрації заяви проводить перевірку наданої платником інформації.
Заява залишається без задоволення у таких випадках: невідповідність заяви формі, визначеній у додатку 1 до цього Порядку; недостовірність викладеної у заяві платника інформації; подання заяви не за місцем обліку надміру та/або помилково сплачених сум єдиного внеску; наявність у платника заборгованості зі сплати єдиного внеску та/або фінансових санкцій.
У разі відмови в задоволенні заяви про повернення коштів з рахунку 3719 платнику єдиного внеску підрозділом органу доходів і зборів, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, надається повідомлення за підписом посадової особи із зазначенням причин відмови.
У разі задоволення заяви про повернення коштів з рахунку 3719 підрозділ органу доходів і зборів, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, передає заяву з відміткою про підтвердження повернення коштів до підрозділу органу доходів і зборів, відповідального за ведення обліку платежів та складання звітності.
Наведені положення Порядку дають підстави суду апеляційної інстанції вважати, що отримавши заяви та звернення Локомотивного депо Помічна від 22.12.2016, 11.04.2017 13.09.2018, 28.12.2018, контролюючий орган у строк не більше ніж десять робочих днів з дати реєстрації кожної заяви мав провести перевірку наданої платником інформації, та прийняти повідомлення про відмову у задоволенні такої заяви або задовольнити її.
Проте, як підтверджується обставинами справи, контролюючий орган зазначені заяви не розглянув, отже не виконав покладених на нього обов`язків.
Щодо позиції контролюючого органу про відсутність підстав для повернення надміру сплачених коштів внаслідок зазначення рахунку, на який належить перерахувати кошти, відмінного від рахунку Локомотивного депо Помічна суд апеляційної інстанції зазначає таке.
Пунктом 7 Порядку, яким визначений вичерпний перелік підстав для відмови у задоволенні заяви про повернення коштів, така підстава як зазначення іншого рахунку не встановлена, а тому позиція контролюючого органу є необґрунтованою.
Крім того, за змістом п. п. 7, 8 Порядку підрозділ органу доходів і зборів, відповідальний за ведення обліку платежів та складання звітності, у строк не більше ніж три робочих дні з дня отримання заяви з відміткою про підтвердження повернення Коштів, на підставі даних інформаційної системи готує висновок та два примірники Реєстру висновків про повернення надміру та/або помилково сплачених коштів єдиного внеску за встановленими формами. Протягом одного робочого дня від дати реєстрації висновків разом з примірником Реєстру висновків передаються до підрозділу органу доходів і зборів, відповідального за ведення фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку.
На підставі Висновку та у строк не пізніше ніж три робочих дні з дня його реєстрації підрозділ органу доходів і зборів, відповідальний за ведення фінансово-економічної роботи та бухгалтерського обліку, нижчого рівня оформлює розрахунковий документ на повернення Коштів з рахунку 3719, на який їх було сплачено, та направляє його відповідному управлінню (відділенню) Державної казначейської служби України у районі, районі у місті, місті обласного, республіканського значення. Управління (відділення) Казначейства на підставі розрахункового документа органу доходів і зборів нижчого рівня перераховує кошти за рахунок поточних надходжень за день з відповідного рахунку 3719 на рахунок платника, зазначений у заяві, відкритий у банку або органі Казначейства.
Відтак, необхідною обставиною для повернення надміру сплаченого єдиного соціального внеску, контролюючим органом, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, є факт вчинення таким органом сукупності дій встановлених Порядком та ухвалення ним висновку про повернення коштів.
При цьому, суд апеляційної інстанції зауважує, що за правилами Порядку управління (відділення) органу Казначейства перераховує кошти на рахунок платника, зазначений ним у заяві та відкритий у банку або органі Казначейства, що й вказувалось Локомотивним депо Помічна в своїх заявах.
Фактичні обставини справи свідчать, що всупереч зазначеним нормам за поданими заявами, відповідачем не приймалося ані письмових відмов у поверненні коштів, ані висновків про їх повернення.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем у порушення зазначених норм права не доведено правомірність невиконання покладеного на нього обов`язку щодо підготовки висновку про повернення надміру сплачених коштів та вчинення дій, направлених на його реалізацію.
Також, суд апеляційної інстанції відхиляє доводи апеляційної скарги про можливість повернення надміру сплачених коштів у період до зняття з обліку платника податків як необґрунтовані, оскільки такому зняттю мало передувати вирішення питання повернення надміру сплачених коштів за заявою платника або зарахування/списання до фондів соціального страхування за рішенням керівника органу ДФС, при цьому платником такі заяви подавалися, а відповідачем не наведено обставин та не підтверджено документально списання цих коштів.
З урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Між тим, суд першої інстанції при вирішенні справи не застосував положення ЗУ Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та Порядку зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 6 від 16.01.2016, які хоч і є подібними за алгоритмом до ст. 43 Податкового кодексу України та Порядку взаємодії територіальних органів Державної фіскальної служби України, місцевих фінансових органів та територіальних органів Державної казначейської служби України №1146, проте виступають спеціальними у регулюванні питань повернення коштів єдиного соціального внеску.
Відповідно до п. 4 ч. 1, ч. 2, ч. 4 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права. Неправильним застосуванням норм матеріального права вважається неправильне тлумачення закону або застосування закону, який не підлягає застосуванню, або незастосування закону, який підлягав застосуванню. Зміна судового рішення може полягати в доповненні або зміні його мотивувальної та (або) резолютивної частини.
З урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції приходить до висновку, про необхідність зміни мотивувальної частини рішення, в іншій рішення суду слід залишити без змін.
Керуючись ст.308, ст. 310, ст. 315, ст. 317, ст. 321, ст. 325 КАС України суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області - залишити без задоволення.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 02.10.2019 в адміністративній справі №340/2149/19 - змінити, виклавши мотивувальну частину рішення в редакції цієї постанови.
В іншій частині рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 02.10.2019 в адміністративній справі №340/2149/19 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів до Верховного Суду.
Постанова в повному обсязі складена 14.01.2020 року.
Головуючий - суддя О.О. Круговий
суддя Т.С. Прокопчук
суддя А.В. Шлай
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2020 |
Оприлюднено | 16.01.2020 |
Номер документу | 86928417 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні