4/349-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
07.08.07 Справа № 4/349-07.
За позовом Недригайлівського районного центру зайнятості
до відповідача Відкритого акціонерного товариства “Недригайлівське підприємство “Агротехсервіс”
про стягнення 11 972 грн. 12 коп.
СУДДЯ Лугова Н.П.
Представники:
від позивача Циганенко Л.В., довіреність №1 від 23.01.2007р., Веклич Л.В., довіреність №12-10/500 від 23.04.2007р.
від відповідача Бугай О.Г., довіреність №112 від 27.07.2007р.
У судовому засіданні брали участь: секретар судового засідання Будко О.В.
У судовому засіданні, що відбулося 30.07.2007р. на підставі ст.77 ГПК України було оголошено перерву до 07.08.2007р.
Суть спору: позивач просить стягнути з відповідача 11 972 грн. 12 коп. – суму коштів, виплачених для створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних.
Відповідач подав відзив на позовну заяву, в якому зазначає, що кошти були виплачені працівникам. працевлаштованим за умови надання дотації.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення повноважних представників позивача та відповідача, оцінивши та дослідивши надані докази, суд встановив:
В період з 02.04.07р. по 17.05.07р. Контрольно-ревізійним відділом в Недригайлівському районі була проведена ревізія щодо використання коштів Фонду загальнообов”язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в Недригайлівському районному центрі зайнятості за період з 01.04.2005р. по 31.03.2007р., про що складено акт ревізії №07-22/5 від 17.05.2007р.
Як свідчить вищевказаний акт, Недригайлівським райцентром зайнятості у відповідності до ст.30 Закону України «Про загальнообов»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та «Порядку надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних», затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.01.2001р. №1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 26.01.2001р. за №75/5266 надавались дотації підприємствам, установам, організаціям на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних.
Крім того, Контрольно-ревізійним відділом для встановлення фактичних витрат ВАТ «Недригайлівське підприємство «Агротехсервіс» було проведено зустрічну звірку.
Як зазначає в позовній заяві позивач, при проведенні зустрічної звірки Недригайлівським КРВ було виявлено порушення трудового законодавства, які на їх думку, дають підстави стверджувати, що Недригайлівським райцентром занятості незаконно перераховано, а «Недригайлівським підприємством «Агротехсервіс» незаконно отримано дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних в сумі 11 972 грн. 12 коп.
Зокрема в акті ревізії перевіряючими зазначено, що 01.06.2006р., згідно наказу №24-А від 29.05.2006р. на посаду завідувача машинописного бюро була прийнята Прийма Н.О., але станом, на 01.04.2006р. штатним розписом товариства та «Положенням про оплату праці працівників ВАТ «Недригайлівське підприємство «Агротехсервіс» не передбачено посади друкарок з яких складається машинописне бюро, тому виданий товариством наказ про введення до штатного розпису посади завідувача машинописного бюро не має юридичної сили.
Згідно висновків КРВ вказане дотаційне робоче місце не може вважатися створеним, а сума дотації, виплачена як заробітна плата Приймі Н.О. в розмірі 7238,05 грн. підлягає поверненню на розразунковий рахунок райцентру зайнятості.
Також, в акті зазначено, що з 07.09.2006р., згідно наказу від 05.09.2006р. №45-А на посаду економіста був прийнятий Пилипенко О.В. посадовим окладом 520,00 грн. Згідно штатного розпису товариства від 01.01.2006р. посадовий оклад економіста становив 515,00 грн. Розбіжність між встановленим посадовим окладом Пилипенка О.В. та штатним розписом з врахуванням премії в сумі 566,85 грн. виплачена незаконно та повинна бути повернена до райцентру зайнятості.
З 27.04.2006р., згідно наказу товариства від 26.04.2006р. №15-А на посаду товарознаця була прийнята Глазебна Л.М. з посадовим окладом 575,00 грн. Штатним розписом від 01.04.2006р. посадовий оклад економіста становить 515 грн. Розбіжність між встановленим посадовим окладом та штатним розписом, з врахуванням премії в сумі 1020,46 грн. повинна бути повернена до райцентру зайнятості.
З 01.06.2006р., згідно наказу від 29.05.2006р. №24-А на посаду бухгалтера прийнято Ворону Л.В.з посадовим окладом 600 грн. Штатним розписом товариства від 01.04.2006р. посадовий оклад бухгалтера становив 515 грн. Розбіжність між встановленим посадовим окладом Вороні Л.В. та штатним розписом з врахуванням премії в сумі 825,05 грн. повинна бути повернена до райцентру зайнятості.
Згідно наказу товариства від 08.06.2006р. №28-А з 16.06.2006р. на посаду бухгалтера було прийнято Кореневу Г.В. з посадовим окладом 600 грн. Штатним розписом товариства від 01.04.2006р. посадовий оклад бухгалтера становив 515 грн. Розбіжність між встановленим посадовим окладом Вороні Л.В. та штатним розписом, з врахуванням премії в сумі 886,11 грн. повинна бути повернена до райцентру зайнятості.
З 12.07.2006р., згідно наказу товариства від 10.07.2006р. за №34-А на посаду бухгалтера було прийнято Семенюту Л.І. з посадовим окладом 600 грн., коли штатним розписом товариства від 01.04.2006р. посадовий оклад бухгалтера становив 542 грн. Розбіжність між встановленим посадовим окладом Семенюті Л.І. та штатним розписом, з врахуванням премії в сумі 526,77 грн. повинна бути повернена до райцентру зайнятості.
З 07.09.2005р., згідно наказу від 05.09.2005р. №47-А на посаду прибиральниці було прийнято Токаренко Н.І. з посадовим окладом 306 грн. З червня 2006р. посадовий оклад прибиральниці Токаренко Н.І. був змінений на 410 грн. Згідно «Положення про оплату праці» посадовий оклад прибиральниці становить 360 грн. Розбіжність між встановленим посадовим окладом Токаренко Н.І. та «Положенням про оплату праці» з врахуванням премії в сумі 436,36 грн. повинна бути повернена до райцентру зайнятості.
Крім того, в акті перевірки вивлено факт прийняття на додаткові робочі місця для працевлаштування безробітних працівників: Кривенко І.А., Олійник М.Г., Кізенко С.О., Бузову М.І., яким безпідставно нарахована та виплачена премія за липень 2006 року, внаслідок чого була зайво нарахована заробітна плата, а вказаними працівниками отримана заробітна плата в сумі 472,47 грн.
Листом за №07-14/499 від 08.06.2007р. Контрольно-ревізійний відділ в Недригайлівському районі зобов»язав позивача по справі вжити правові заходи по відшкодуванню зайво нарахованої та виплаченої допомоги по безробіттю на загальну суму 338,96 грн. та незаконно виплаченої ВАТ «Недригайлівське підприємство «Агротехсервіс» дотації на створення робочих місць на загальну суму 11 972,12 грн.
Стосовно порушення фінансової дисципліни при сплаті дотації ВАТ «Недригайлівське підприємство «Агротехсервіс» на створене додаткове робоче місце для працевлаштування безробітної Прийми Н.О. на загальну суму 7 238,05 грн. суд встановив наступне:
створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних врегульовано законодавством України про загальнообов»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття. Згідно до ст.3 Закону України «Про загальнообов»язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», законодавство про страхування на випадок безробіття складається з основ законодавства України про загальнообов»язкове державне соціальне страхування, цього Закону, Закону України «Про зайнятість населення» та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері страхування на випадок безробіття, а також міжнародних договорів України, згода на обов»язковість яких надана Верховною Радою України.
Галузева угода між Міністерством аграрної політики України, галузевими об»єднаннями підприємств та Профспілкою працівників агропромислового комплексу України на 2006-2008 роки» не є нормативним документом, зареєстрованим в Міністерстві юстиції.
Порядок надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних, затверджений наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.01.2001р. за №1, зареєстрований в Міністерстві юстиції України за №75/5266 від 26.01.2001р.
Відповідно до п.3 вищезазначеного Порядку, дотація – це кошти Фонду загальнообов»язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття для покриття витрат на заробітну плату осіб, працевлаштованих за направленням державної служби зайнятості надані роботодавцю, що створює додаткові робочі місця для працевлаштування безробітних. Додаткове робоче місце – це робоче місце на яке прийнята на постійну роботу особа за направленням державної служби зайнятості з числа зареєстрованих безробітних за умови відсутності на підприємстві скорочення чисельності працюючих за професією (спеціальністю), за якою працевлаштовується безробітний, протягом останніх 6 місяців. Введення додатково створених робочих місць для працевлаштування безробітних до штатного розпису нормативними документами, якими користуються працівники центру зайнятості не передбачено.
Як зазначає в запереченні до акту ревізії Недригайлівський районний центр зайнятості, працівники центру зайнятості не мають повноважень впливати на роботодавця стосовно назви посади, на яку роботодавець погоджується працевлаштувати безробітного, а також на вибір системи оплати праці для найманих працівників (тобто встановленого окладу, премії тощо).
Отже, заробітна плата Приймі Н.О. в розмірі 7 238,05 грн. виплачена на законних підставах, оскільки працівник знаходився з підприємством в трудових відносинах, а заробітна плата нарахована відповідно до табелів обліку робочого часу та наказу про прийняття на роботу. Крім того, правлінням товариства було прийнято рішення від 04.05.2006р. (протокол № 102) про можливість працевлаштування на підприємстві безробітного за спеціальністю завідувач машинописного бюро. Тобто, працівник фактично був працевлашотований.
Щодо факту сплати дотацій ВАТ «Недигайлівське підприємство «Агротехсервіс» на створені додаткові робочі місця для працевлаштування безробітних на загальну суму 4 734,07 грн., слід зазначити слідуюче:
статтею 19 Закону України «Про зайнятість населення» визначено права та обов»язки Державної служби зайнятості та іншими нормативно-правовими актами, в т.ч. «Порядком надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних», затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України за №1 від 10.01.2001р., центр зайнятості не є контролюючим органом та не має права контролювати на підприємствах порядок та правильність нарахування заробітної плати та інших матеріальних виплат. У відповідності до п.15 «Порядку надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних» – роботодавець несе відповідальність за забезпечення гарантії зайнятості осіб, прийнятих на роботу з наданням роботодавцю дотації, достовірність даних, що є підставою для визначення розміру дотації та використання дотації.
Особа, яка працевлаштована (в тому числі і на дотаційне робоче місце) у відповідності до законодавства України, вже не є клієнтом служби зайнятості, і тому служба зайнятості ніяким чином не несе відповідальності і не контролює правильність нарахування даній особі заробітної плати або інших виплат.
У відповідності до п.25 абз.3 «Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006р. №550, зустрічна звірка проводиться шляхом документального і фактичного дослідження виду, обсягу операцій, проведених між суб»єктом господарювання та об»єктом контролю.
Працівниками Контрольно-ревізійного відділення в Недригайлівському районі була проведена лише перевірка правильності нарахування заробітної плати на підприємстві, а не звірка взаємних розрахунків, про що свідчить довідка про зустрічну звірку.
Таким чином, суд дійшов висновку, що вимоги позивача щодо незаконного нарахування заробітних плат та премій на підприємстві ВАТ «Недригайлівське підприємство «Агротехсервіс» на загальну суму 4 734,07 грн. не є порушеннями умов надання дотації.Кошти були фактично виплачені працівникам, працевлаштованим за умови надання дотації, що підтверджується проведеними звірками фінансових документів, які подаються до центру зайнятості.
Враховуючи вищевикладене, суд відмовляє в задоволенні позовних вимог щодо стягнення з ВАТ «Недригайлівське підприємство «Агротехсервіс» 11 972 грн. 12 коп. коштів, виплачених позивачем для створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 44, 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. В позові відмовити.
СУДДЯ Н.П. ЛУГОВА
У судовому засіданні було оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Повний текст рішення підписано 13.08.2007 року.
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 07.08.2007 |
Оприлюднено | 29.08.2007 |
Номер документу | 869725 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Лугова Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні