ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 січня 2020 року м. ПолтаваСправа № 440/3864/19
Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді - Слободянюк Н.І.,
за участю:
секретаря судового засідання - Дубінчина О.М.,
представника відповідачів - Предибайло А.І.,
розглянувши у судовому засіданні за правилами загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЕРСАЛІТ" до Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у Полтавській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОЛАЙТ-М" про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю ВЕРСАЛІТ (далі -ТОВ ВЕРСАЛІТ , позивач) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (далі - ДФС України, відповідач-1) та Головного управління ДФС у Полтавській області (далі -ГУ ДФС у Полтавській області, відповідач-2) про визнання протиправним та скасування рішення Комісії ГУ ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄДРПН або відмову в такій реєстрації, № 1253486/42286597 від 14 серпня 2019 року та зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7 від 31 липня 2019 року, подану на реєстрацію ТОВ ВЕРСАЛІТ /а.с. 6-14/.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що ним надано фіскальному органу всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої було відмовлено, та оскаржуване рішення є необґрунтованим.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 15 жовтня 2019 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, залучено Товариство з обмеженою відповідальністю Технолайт-М (ідентифікаційний код 42286864) /а.с. 2-4/.
У відзивах на позовну заяву /а.с. 48 - 51, 68-70/ відповідачі посилалися на те, що реєстрація податкової накладної № 7 від 31 липня 2019 року зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України внаслідок відповідності податкової накладної вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, у зв`язку з чим позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. За результатами розгляду поданих позивачем документів Комісією ГУ ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 1253486/42286597 від 14 серпня 2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 7 від 31 липня 2019 року у на тій підставі, що платником не надано первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
У відповіді на відзив /а.с. 77 - 80/ позивач зазначив, що оскаржуване рішення не містить посилання на перелік конкретних документів, не наданих позивачем, та мотивація відповідача фактично зводиться до цитування відповідної норми законодавства. За таких обставин у відповідача відсутня альтернатива у виборі варіанту поведінки за власним розсудом, тобто в даному випадку відповідач не наділений дискреційними повноваженнями.
У запереченнях /а.с. 90-91/ відповідач вказав, що на наявність у нього дискреційних повноважень вказують фактичні обставини у справі та що суд не може підміняти інший державний орган та вирішувати питання, які законодавством віднесені до компетенції фіскального органу.
Третя особа надала до суду заяву /а.с. 99/, в якій просила задовольнити позов в повному обсязі.
У судовому засіданні представник відповідачів підтримала позовні вимоги та просила їх задовольнити, а представники позивача та третьої особи до суду не з`явилися, заявивши клопотання про розгляд справи за їх відсутності /а.с. 99, 139/.
Згідно з частиною третьою статті 194 Кодексу адміністративного судочинства України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідно до частини першої статті 205 згаданого Кодексу неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Зважаючи на те, що позивач та третя особа заявили клопотання про розгляд справи за відсутності їх представників та неявка їх представників не перешкоджає розгляду справи по суті, суд визнав за можливе розглядати справу за відсутності представників позивача та третьої особи.
Заслухавши вступне слово представника відповідача, дослідивши письмові докази, суд встановив такі обставини та відповідні до них правовідносини.
Товариство з обмеженою відповідальністю ВЕРСАЛІТ зареєстроване як юридична особа 06 липня 2018 року та включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з ідентифікаційним кодом 42286597 /а.с. 100-109/.
Відповідно до відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, одним із зареєстрованих видів діяльності ТОВ ВЕРСАЛІТ є: 77.12 надання в оренду вантажних автомобілів /а.с. 101/.
В рамках зазначеного виду діяльності між ТОВ ВЕРСАЛІТ (орендар) та ТОВ Технолайт-М (суборендар) укладено договір суборенди транспортного засобу № 0107/8138 від 01 липня 2019 року /а.с. 22-24/.
Відповідно до пунктів 1.1, 1.2, 1.3, 4.1, 5.1, 5.2 цього договору орендар зобов`язується передати суборендареві, а суборендар зобов`язується прийняти в строкове платне користування транспортний засіб та зобов`язується сплачувати орендареві орендну плату (пункт 1.1); характеристики, найменування та стан майна, що здається в суборенду, визначаються у відповідних актах приймання-передачі майна, які є його невід`ємною частиною (пункт 1.2), майно, що здається в суборенду, належить орендарю на праві володіння і користування у відповідності до умов Договору оренди транспортного засобу № 0107/ОР-МАЗ від 01 липня 2019 року (пункт 1.3); майно, що здається в суборенду, вважається переданим суборендареві з дати підписання акту приймання-передачі майна (пункт 4.1); орендна плата встановлюється в розмірі 147000,00 грн за місяць з урахуванням ПДВ (пункт 5.1); орендна плата сплачується в безготівковому порядку на поточний рахунок орендаря до 20 числа наступного місяця (пункт 5.2).
Передачу транспортного засобу МАЗ, модель 500 КС-3577-3-1, тип автокран 10-20Т вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_1 оформлено актом приймання - передачі транспортного засобу в суборенду від 01 липня 2019 року /а.с. 25/.
На підтвердження надання послуг суборенди між орендарем та суборендарем складено акт надання послуг суборенди № 17 від 31 липня 2019 року та сформовано рахунок на оплату № 3 від 31 липня 2019 року на загальну суму 147000,00 грн, в тому числі ПДВ 24500,00 грн /а.с. 26- 27/.
Орендна плата у сумі 147000,00 грн сплачена ТОВ Технолайт-М шляхом пред`явлення платіжного доручення № 422 від 17 жовтня 2019 року, на що вказує лист ТОВ Технолайт-М № 21 від 17 жовтня 2019 року на адресу ТОВ ВЕРСАЛІТ про зарахування грошових коштів у сумі 147 000,00 грн, перерахованих платіжним дорученням № 422 від 17 жовтня 2019 року на суму 358100,00 грн, в рахунок оплати рахунку-фактури № 3 від 31 липня 2019 року /а.с 115-118/.
Транспортний засіб /свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу - а.с. 28/, який був переданий в суборенду ТОВ Технолайт-М , орендований позивачем у Товариства з обмеженою відповідальністю Квант Пром за договором оренди транспортного засобу № 0107/ОР-МАЗ /а.с. 29-31/. Відповідно до пунктів 1.1, 3.2 цього договору орендодавець передає, а орендар бере в тимчасове платне користування транспортний засіб МАЗ, модель 500 КС-3577-3-1, тип автокран 10-20Т вантажний, реєстраційний номер НОМЕР_1 (пункт 1.1); передача транспортного засобу в оренду здійснюється за актом прийому-передачі за адресою додатково погодженою стороною (пункт 3.2). Виконання цього договору позивачем підтверджено актом приймання-передачі транспортного засобу в оренду від 01 липня 2019 року; актом надання послуг № 131 від 31 липня 2019 року; рахунком на оплату по замовленню № 189 від 31 липня 2019 року /а.с. 32-34/.
За настанням "першої події" (факту поставки транспортного засобу ТОВ Технолайт-М ) відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України 31 липня 2019 року ТОВ ВЕРСАЛІТ складена та 02 серпня 2019 року направлена на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкова накладна №7 на загальну суму 147000,00 грн, в тому числі ПДВ 24500,00 грн /а.с. 17/.
За результатами розгляду податкової накладної №7 від 31 липня 2019 року контролюючий орган 02 серпня 2019 року направив ТОВ ВЕРСАЛІТ квитанцію (а.с. 18), в якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена. Відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 31.07.2019 №7 зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН .
У зв`язку з зупиненням реєстрації податкової накладної ТОВ ВЕРСАЛІТ направило контролюючому органу повідомлення № 13 від 06 серпня 2019 року /а.с. 19/, до якого додало письмові пояснення та документи на підтвердження вчинення господарської операції з ТОВ Технолайт-М , зокрема, акт приймання - передачі транспортного засобу в суборенду від 01 липня 2019 року та акт надання послуг суборенди № 17 від 31 липня 2019 року.
Попри це, 14 серпня 2019 року Комісією ГУ ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 1253486/42286597 про відмову у реєстрації податкової накладної № 7 від 31 липня 2019 року /а.с. 35-36/.
Відповідно до вказаного рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є: "ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити) .
Не погодившись із вищевказаним рішенням, позивач звернувся до суду з цим позовом.
За змістом підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі - ПК України) об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Відповідно до приписів пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" № 1246 від 29 грудня 2010 року у відповідній редакції /далі за текстом - Порядок № 1246/ податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Пунктом 201.16 статті 201 ПК України передбачено, що реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктами 3-7, 10, 12-13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21 лютого 2018 року /далі Постанова №117/, податкові накладні / розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих на реєстрацію у місяці, іншому ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений в них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно виконуються такі умови: загальна сума податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/ розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 400 тис. гривень; одночасно значення показників D та P, розрахованих у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, P < Pм х 1,4, де: D - розрахункова величина, яка дорівнює S/T; S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування; P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування; Рм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування. Значення показника D за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті (пункт 3).
У разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна / розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі (пункт 4).
Податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку (пункт 5).
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (пункт 6).
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється (пункт 7).
Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (пункт 10).
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації (пункт 12).
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 13).
З тексту квитанції від 02 серпня 2019 року про зупинення реєстрації податкової накладної №7 від 31 липня 2019 року судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації цієї податкової накладної стала відповідність податкової накладної вимогам підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
При цьому у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган не вказав яким саме Критеріям ризиковості платника податку, визначеним ДФС України, та якому саме виду критерію підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку відповідає ТОВ ВЕРСАЛІТ .
Наведене свідчить про формальний підхід контролюючого органу до прийняття рішення про віднесення ТОВ ВЕРСАЛІТ до ризикових платників податку та формування квитанції про зупинення.
Доказів на підтвердження наявності підстав для віднесення ТОВ ВЕРСАЛІТ до ризикових платників податку суду також не надано.
В той же час відповідно до пунктів 14-15 Постанови №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Пунктами 16, 18-20 Постанови №117 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів (пункт 18).
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС) (пункт 19).
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 20).
Згідно з пунктом 21 Постанови №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Як встановлено судом з рішення комісії ГУ ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1253486/42286597 від 14 серпня 2019 року ТОВ ВЕРСАЛІТ відмовлено в реєстрації податкової накладної № 7 від 31 липня 2019 року з огляду на те, що платником податку не надано копії первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Така підстава для відмови у реєстрації податкової накладної суд відхиляє, оскільки відповідно до пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Отже, з аналізу цієї норми та норми пункту 187.1 статті 187 ПК України слідує, що податкова накладна складається на дату виникнення податкових зобов`язань за правилом "першої події": на кожне повне або часткове постачання товарів / послуг або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Позивачем на виконання вимог Податкового кодексу України складено податкову накладну №7 від 31 липня 2019 року на загальну суму 147000,00 грн (в тому числі ПДВ- 24500,00 грн) на дату виникнення податкового зобов`язання за першою подією - датою надання послуг з суборенди транспортного засобу згідно з актом приймання - передачі транспортного засобу в суборенду від 01 липня 2019 року та актом надання послуг суборенди № 17 від 31 липня 2019 року..
У зв`язку з цим суд визнає право позивача на реєстрацію податкової накладної № 7 від 31 липня 2019 року та зауважує, що такий висновок суду ґрунтується виключно на перевірці дотримання платником податків підстав складання податкової накладної, визначених нормами пункту 187.1 статті 187 та пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України. Реальність або нереальність здійснення господарської операції між позивачем та ТОВ ТЕХНОЛАЙТ-М може бути перевірена контролюючим органом лише під час проведення виїзної документальної перевірки ТОВ ВЕРСАЛІТ та його контрагента.
За наведених обставин позовна вимога про визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, № 1253486/42286597 від 14 серпня 2019 року підлягає задоволенню.
Надаючи оцінку позовній вимозі про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7 від 31 липня 2019 року, суд виходить з такого.
Відповідно до змісту пункту 28 постанови № 117 податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Таким чином, податкова накладна, реєстрація якої зупинена, може бути зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі судового рішення про реєстрацію податкової накладної.
Задоволення позовної вимоги про зобов`язання ДФС зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №1 від 31 липня 2019 року, подану позивачем, зумовлюється необхідністю дотримання судом гарантій того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Зважаючи на викладене, суд вважає за можливе захистити порушені права позивача шляхом зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7 від 31 липня 2019 року, подану на реєстрацію товариством з обмеженою відповідальністю ВЕРСАЛІТ .
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Беручи до уваги вищенаведені норми законодавства, оцінивши наявні в матеріалах справи письмові докази, а також доводи сторін стосовно заявлених позовних вимог та заперечень, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем при зверненні до суду з цим позовом сплачено судовий збір у сумі 1921,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 103 від 10 жовтня 2019 року /а.с. 5/.
Тож стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача, який прийняв оскаржуване рішення, підлягають витрати зі сплати судового збору у вказаній сумі.
Клопотання позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду шляхом зобов`язання Державної фіскальної служби України подати звіт про виконання судового рішення задоволенню не підлягає з огляду на таке.
Відповідно до частини першої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Отже, за приписом вказаної норми покладення такого зобов`язання на суб`єкта владних повноважень є правом, а не обов`язком суду.
Крім того, у суду відсутні підстави вважати, що ДФС України після набрання рішенням суду законної сили буде ухилятися від вчинення дій на виконання цього судового рішення.
Керуючись статтями 6-9, 72-77, 211, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЕРСАЛІТ" (вул. Чайковського, буд.3, кв.37, м. Полтава, Полтавська область, 36002, ідентифікаційний код 42286597) до Державної фіскальної служби України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 39292197) та Головного управління ДФС у Полтавській області (вул. Європейська, буд 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код 39461639) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Полтавській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації, №1253486/42286597 від 14 серпня 2019 року.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України (Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7 від 31 липня 2019 року, подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "ВЕРСАЛІТ".
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Полтавській області (вул. Європейська, буд 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код 39461639) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ВЕРСАЛІТ" (вул. Чайковського, буд.3, кв.37, м. Полтава, Полтавська область, 36002, ідентифікаційний код 42286597) витрати зі сплати судового збору у сумі 1921,00 грн (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня нуль копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги у порядку, встановленому статтею 297 з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складено 20 січня 2020 року.
Суддя Н.І. Слободянюк
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2020 |
Оприлюднено | 21.01.2020 |
Номер документу | 86994749 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні