ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
22 січня 2020 року м. Дніпросправа № 160/2151/19
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),
суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,
за участю секретаря судового засідання Яковенко О.М.
розглянувши в м. Дніпро у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 червня 2019 року (суддя Кадникова Г.В.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КОНРОМ до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування припису та постанови,-
ВСТАНОВИВ:
ТОВ КОНРОМ звернулось з позовом до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування припису та постанови.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 червня 2019 року позов задоволено.
Визнаний протиправним та скасований припис Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області № ДН79/1406/АВ/П від 29.01.2019 року про усунення виявлених порушень.
Визнана протиправною та скасована постанову Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області № ДН79/1406/АВ/МГ-ФС/111 від 14.02.2019 року про накладення штрафу на Товариства з обмеженою відповідальністю «КОНРОМ» у розмірі 1'210'170грн.00коп.
Відповідачем подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати, в задоволенні позову відмовити.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права, не враховано те, що ЗУ Про індексацію грошових доходів населення та Порядком проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим Постановою КМУ від 17 липня 2003року №1078, з урахуванням обставин, встановлених перевіркою, було зобов`язано підприємство разом з заробітною платою нарахувати та виплатити індексацію заробітної плати 29 працівникам.
Представник відповідача апеляційну скаргу підтримав.
Представник позивача проти задоволення апеляційної скарги заперечував.
Колегія суддів доходить висновку, що апеляційна карга не підлягає задоволенню.
Як було встановлено судом першої інстанції, в період з 18.01.2019 по 21.01.2019 на підставі направлення головним державним інспектором відділу з питань додержання законодавства про працю, застрахованих осіб, зайнятість, працевлаштування інвалідів та з питань дитячої праці у Дніпропетровському регіоні проведено інспекційне відвідування зі здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю ТОВ КОНРОМ з питань повноти своєчасності нарахування та виплати заробітної плати.
За результатами інспекційного відвідування складено акт №ДН79/1406/АВ від 21.01.2019, відповідно до якого встановлені порушення законодавства про працю.
ГУ Держпраці у Дніпропетровській області 29.01.2019 №136/4.1-13 заперечення підприємства були залишені без задоволення та винесено Припис про усунення виявлених порушень № ДН79/1406/АВ/П.
14.02.2019 року Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області винесено постанову про накладання штрафу уповноваженими посадовими особами №ДН79/1406/АВ/МГ-ФС/111 - штраф у розмірі 1210170грн.00коп. за невиплату індексації заробітної плати у відповідних періодах.
ТОВ Конром звернулось о суду з зазначеним позовом.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції зазначив, що твердження відповідача про необхідність індексації заробітної плати 29 особам, за листопад 2018 року є безпідставним, з огляду на те, що значення індексу споживчих цін у жовтні 2018 приймається за 1 або 100 відсотків в зв`язку з проведеним підвищенням та станом на 01 листопада 2018 року не перевищило 103%.
Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.
Відповідно до вимог ч. 5 ст. 95 КЗпП України заробітна плата підлягає індексації у встановленому законодавством порядку.
Закон України Про індексацію грошових доходів населення визначає правові, економічні та організаційні основи підтримання купівельної спроможності населення України в умовах зростання цін з метою дотримання встановлених Конституцією України гарантій щодо забезпечення достатнього життєвого рівня населення України.
Індексація грошових доходів населення - це встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодувати подорожчання споживних товарів і послуг (ст.1 Закону № 1282).
Згідно зі ст.2 вищевказаного закону, індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру: пенсії, стипендії; оплата праці (грошове забезпечення); суми виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне страхування; суми відшкодування шкоди, заподіяної працівникові каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я, а також суми, що виплачуються особам, які мають право на відшкодування шкоди в разі втрати годувальника.
Статтею 6 Закону України Про індексацію грошових доходів населення визначено державні гарантії підвищення грошових доходів населення у зв`язку із зростанням цін.
Так, у разі виникнення обставин, передбачених статтею 4 цього Закону грошові доходи населення визначаються як результат добутку розміру доходу, що підлягає індексації в межах прожиткового мінімуму для відповідних соціальних і демографічних груп населення, та величини індексу споживчих цін.
Порядок проведення індексації грошових доходів населення визначається Кабінетом Міністрів України.
Порядок проведення індексації грошових доходів населення затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 №1078.
Згідно з вимогами п.І Порядку №1078 цей Порядок визначає правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення і поширюється на підприємства, установи та організації незалежно від форми власності і господарювання, а також на фізичних осіб, що використовують працю найманих працівників.
Відповідно до п.11 Порядку № 1078 підвищення грошових доходів громадян у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому офіційно опубліковано індекс споживчих цін.
Індексація грошових доходів населення проводиться у разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який встановлюється в розмірі 103 відсотка.
Відповідно до п.2 Порядку №1078 індексації підлягає оплата праці найманих працівників підприємств, установ, організацій у грошовому виразі, яка включає оплату праці за виконану роботу згідно з тарифними ставками (окладами) і відрядними розцінками, доплати, надбавки, премії, гарантійні та компенсаційні виплати, передбачені законодавством, а також інші компенсаційні виплати, що мають постійний характер.
Відповідно до п.5 Порядку №1078 якщо розмір підвищення грошового доходу не перевищує суму індексації, що склалась у місяці підвищення доходу, сума індексації у цьому місяці визначається з урахуванням розміру підвищення доходу і розраховується як різниця між сумою індексації і розміром підвищення доходу.
Як свідчать матеріали справи, працівникам ТОВ КОНРОМ було в перевіреному періоді проведено підвищення посадових окладів з 01.01.2018 і з 01.06.2018 та з 01.12.2018 року.
Зазначене також підтверджено в акті перевірки від 21 січня 2018року.
Згідно п.5. Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМУ №1078 від 17.07.2003 року у разі підвищення тарифних ставок (окладів), стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, визначених у пункті 2 цього Порядку, значення індексу споживчих цін у місяці, в якому відбувається підвищення, приймається за 1 або 100 відсотків.
Обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення зазначених грошових доходів населення.
Сума індексації у місяці підвищення грошових доходів, зазначених у абзаці першому цього пункту, не нараховується, якщо розмір підвищення грошового доходу перевищує суму індексації, що склалася у місяці підвищення доходу.
Відповідно до п.11 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою КМУ №1078 від 17.07.2003 року підвищення грошових доходів громадян у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому офіційно опубліковано індекс споживчих цін.
Індекс споживчих цін обчислюється Держстатом і не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним, публікується в офіційних періодичних виданнях.
Таким чином, відповідно до Закону України Про оплату праці у січні 2018 року співробітникам ТОВ КОНРОМ підвищені посадові оклади, а отже місяцем, наступним за місяцем підвищення зазначених грошових доходів робітників є лютий 2018 року. Згідно з даними Держстату індекс споживчих цін у лютому 2018 року становив 100,9%, у березні 2018 року - 101,1%, у квітні 2018 року - 100,8%, у травні 2018 року - 100,0%.
У червні 2018 року, згідно штатного розпису ТОВ КОНРОМ , знову відбулося підвищення посадових окладів працівників, тому місяцем, наступним за місяцем підвищення грошових доходів є липень 2018 року. Згідно з даними Держстату індекс споживчих цін у липні 2018 року становив 99,3%, у серпні 2018 року - 100,0%, у вересні 2018 року - 101,9%, у жовтні 2018 року - 101,7%.
Індексація грошових доходів населення проводиться у разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який встановлюється в розмірі 103 відсотка.
Тому вірними є висновки суду першої інстанції про те, що законних підстав для проведення індексації заробітної плати у листопаді 2018 року немає.
Доводи апеляційної скарги зазначеного не спростовують, оскільки діючим законодавством не регламентовано суми на які оклади працівників повинні бути підвищеними, а в той же час місяць, в якому відбулось підвищення посадових окладів, відповідно до п. 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення №1078, приймається за 1 або за 100%.
Обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення зазначених грошових доходів населення.
Таким чином, підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.
Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну каргу Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 05 червня 2019 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КОНРОМ до Головного управління Держпраці у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування припису та постанови залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до суду касаційної інстанції в строк, передбачений ст. 329 КАС України.
Постанова у повному обсязі складена 23 січня 2020 року.
Головуючий - суддя А.А. Щербак
суддя Н.П. Баранник
суддя Н.І. Малиш
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2020 |
Оприлюднено | 27.01.2020 |
Номер документу | 87108082 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Щербак А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні