№ 2a-632/08
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 грудня 2008 р. Коростенськ ий міськрайонний суд
Житомирської області
в складі: головуючого Скобел ьського С.І.
при секретарі Мейнарович Л.А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Корос тені адміністративний позов ОСОБА_1, яка діє також в інт ересах малолітнього сина О СОБА_2 до Управління праці т а соціального захисту населе ння Коростенської міської ра ди, про визнання дій неправом ірними та про стягнення недо виплачених коштів передбаче них Законом України «Про ста тус та соціальний захист гро мадян, які постраждали внасл ідок Чорнобильської катастр офи» ,
встановив:
Позивачка звернулась до с уду з даним позовом в своїх ін тересах та в інтересах малол ітнього сина ОСОБА_2, 2006 р оку народження та просить р ішенням суду стягнути на її к ористь з відповідача недовип лачені кошти в сумі 35377, 6 грн., що передбачені ст.ст.39 , 373аконом У країни «Про статус та соціал ьний захист громадян, які пос траждали внаслідок Чорнобил ьської катастрофи» за період з 01.11.2005 року по 01.11.2008 року та з 01.11.2007 р оку по 01.11.2008 року, мотивуючи це т им, що вона та її дитина являют ься потерпілими від Чорнобил ьської катастрофи, вона прац ює і вони проживають в зоні га рантованого добровільного в ідселення.
В заяві до суду позивачка пр осила справу розглядати в її відсутність, а позовні вимог и задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , до початку розгляду справи н адав до суду листа в якому заз начив, що позовні вимоги не ви знає, просить відмовити в зад оволення позовних вимог, про вадження в справі закрити, сп раву розглядати в його відсу тність.
Суд вважає, що дану справу м ожливо розглянути у відсутні сть сторін, за наявністю мате ріалів, що є в справі.
Дослідивши матеріали спра ви, в їх сукупності та давши їм оцінку, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задовол енню частково.
Судом встановлено, що пози вач являється постраждалим в наслідок Чорнобильської кат астрофи 1-ї категорії і прожив ає в м. Коростені - зоні гарант ованого добровільного відсе лення, має право на отримання коштів в розмірах, що передба чені ст.ст. 37, 39 Закону України « Про статус та соціальний зах ист громадян, які постраждал и внаслідок Чорнобильської к атастрофи».
Стаття 37 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи" передбачає виплати к омпенсації громадянам, які п роживають у зоні гарантовано го добровільного відселення на територіях радіоактивног о забруднення у вигляді щомі сячної грошової Допомоги у з в'язку з обмеженням споживан ня продуктів харчування місц евого виробництва та особист ого підсобного господарства в розмірі 40 відсотків від мін імальної заробітної плати.
Стаття 39 цього ж Закону пере дбачає доплату громадянам, я кі працюють у зоні гарантова ного добровільного відселен ня на територіях радіоактивн ого забруднення, в розмірі дв ох мінімальних заробітних пл ат щомісячно.
Дія вказних норм на 2006, 2007 і 2008 рі к в частині виплати компенса цій і допомог у розмірах відп овідно до мінімальної заробі тної плати була зупинена згі дно із Законами України" Про Державний бюджет України на 2006 рік" та 2007 і 2008 роки.
Рішеннями Конституційног о суду України від 09.07.2007 року і 22 травня 2008 року визнано такими , що не відповідають Конститу ції України (є неконституцій ними) положення Закону Украї ни "Про Державний бюджет Укра їни на 2007 рік і 2008 рік", в тому числ і абзац другий, третій та четв ертий частини першої ст.37, абз ац другий, третій, четвертий ч астини першої та частини дру гої ст.39 "Про статус і соціальн ий захист громадян, які постр аждали внаслідок Чорнобильс ької катастрофи".
Дане рішення є чинним з моме нту його винесення і має прею диціальне значення для судів загальної юрисдикції при ро згляді позовів у зв'язку з пра вовідносинами, які виникли в наслідок дії положень статей законів, що визнані неконсти туційними.
Згідно п.1, 2, 4 Постанови КМУ №93 6 від 20.09.2005 року „Про затверджен ня Порядку використання кошт ів державного бюджету для ви конання програм, пов'язаних і з соціальним захистом громад ян, які постраждали внаслідо к Чорнобильської катастрофи " для виконання програм, пов'яз аних із соціальним захистом громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи , використовуються ко шти державного бюджету, голо вним розпорядником яких є Мі нпраці, а розпорядниками бюд жетних коштів нижчого рівня за програмами визначаються М іністерством праці та соціал ьної політики Автономної Рес публіки Крим, головні управл іння праці та соціального за хисту населення обласних, Го ловне управління соціальног о захисту населення Київсько ї міської, управління праці т а соціального захисту населе ння Севастопольської місько ї, управління (відділи) праці т а соціального захисту населе ння районних (міських) держад міністрацій, виконкомів місь ких, районних у містах рад, Фон д соціального захисту інвалі дів.
Виплата компенсацій та доп омог певних видів, в т.ч.1 перед бачених ст. ст. 37, 39 Закону „Про с татус і соціальний захист гр омадян, які постраждали внас лідок Чорнобильської катаст рофи" працюючим і непрацюючи м громадянам та пенсіонерам проводиться центрами по нара хуванню і виплаті соціальних допомог, управліннями праці та соціального захисту насе лення районних (міських) держ адміністрацій, виконкомів мі ських, районних у містах рад з а місцем реєстрації.
Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов"язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.
Згідно ст.99 КАС України для з вернення до адміністративно го суду за захистом прав, своб од та інтересів особи встано влюється річний строк, який, я кщо не встановлено інше, обчи слюється з дня , коли особа діз налась або повинна була дізн атися про порушення своїх пр ав, свобод чи інтересів у зв"яз ку з чим вимоги позивача в час тині стягнення коштів , перед бачених ст. 37 Закону України "П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи" підлягають частково му задоволенню, а саме за пері од з 1.10.2007 року по 1.10.2008 року.
Що стосується вимог в части ні стягнення компенсаційних коштів, передбачених ст.39 вищ евказаного закону, а саме доп лати за роботу у зоні гаранто ваного відселення, то вказан і вимоги підлягають задоволе нню в повному обсязі, оскільк и згідно ст.233 ч.2 КЗпП України у разі порушення законодавств а про оплату праці працівник має право звернутися до суду з позовом про стягнення нале жної йому заробітної плати б ез обмеження будь-яким строк ом, а відповідно до ст. 2 Закону України "Про оплату праці" до структури заробітної плати, окрім основної входить додат кова заробітна плата, яка вкл ючає доплати, надбавки, компе нсаційні та інші грошові вип лати.
При стягненні коштів суд ви ходить з розміру мінімальних заробітних плат, які діяли у в казаних періодах :
-з 1.09.2005 р. - 332 грн.; -з 1.01.2006 р. - 350 грн.; -з 1. 07.2006 р. - 375 грн.;. -з 1.12.2006 р.-400 грн.;-з 1.04.2007 р. - 420 грн.; -з 1.07.2007 р. -440 грн.; -з 1.10.2007 р. - 460 грн .; -з 1.01.2008 р. - 515 грн.; -з 1.04.2008 р. - 525грн.; -з 11.200 8 р -по 31.12.2008 року 545 грн.
Таким чином, за ст. 37 ЗУ «Про с татус...» стягненню за період з 01.10.2007 року по 01.10.2008 року підлягає:
-з 1.11..2007 р. по 01.01.2008 р. -(460 грн. х 40 %) х 2 м іс. = 368 грн.; -з 1.05.2008 р. по 01.10.2008 р. - (525 грн . х 40 %) х 5 міс. = .1050 грн.; -з 1.10.2008 р. по 31.12.200 8 р.-(545 грн. х 40 %) х 1 міс. = 218 грн.; а всь ого-1486 х 2 =2972 грн.
Виплачено позивачці та її д итині:
2, 10 х 8 міс. = 16.8 х 2 = 33.6 грн.;
А тому підлягає стягненню: 2972-33, 6= 2938, 4 грн.
За ст. 39 ЗУ «Про статус...» стя гненню за період з 01.10.2005 року по 01.11.2008 року підлягає:
-з 1.10.2005 р. по 01.01.2006 p.- (332 грн. х 2) х 3 міс. = 1992 грн.; -З 1.07.2007 р по 01.10.2007 р.-(440 грн. х 2) х 3 міс. = 2640 грн.; -з 1.10.2007 р. по 01.01.2008 р.-(460 гр н. х2)х 3 міс. = 2760 грн.; -з 1.04.2008 р. по 01.10.2008 р .- ( 525 грн. х 2) х 5 міс. = 5250грн.; -з 01.10.2008 р. п о 31.12.2008 р.-(545 грн. х 2) х 1 міс. = 1090грн.; а в сього - 13732, 00 грн.
Виплачено позивачу: 10, 50 х 15 = 157 .5 грн.
Таким чином : 13732, 00 грн. -157, 5грн. = 1 3574, 5 грн.;
Всього : 2938, 4 +13574, 5= 16512, 9 грн.;
Оскільки розпорядником ци х коштів і в спірний період ча су і тепер є Управління праці та соціального захисту насе лення Коростенської міської ради, тому суд, стягує з нього дані кошти, так як відповідач не вчинив передбачених зако нодавством дій, що забезпечу ють права позивача.
Керуючись ст. ст.6, 9, 11, 12, 87, 98, 99, 158-163, 167 КАС України, ст. ст.37, 39 Закону Ук раїни „Про статус та соціаль ний захист громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи" , постаново ю Кабінету Міністрів України від 20.09.2005 року №936 "Про затвердже ння порядку використання кош тів державного бюджету для в иконання програм, пов"язаних із спеціальни захистом гром адян, які постраждали івнасл ідок Чорнобильської катастр офи", Законом України "Про Держ авний бюджет України на 2006 рік ", рішенням Конституційного с уду України від 9.07.2007 року №6-рп/200 7, Законом України від 28.12.2007 року №107- VI "Про Державний бюджет Укр аїни на 2008 рік та про внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України", рішенням Конст итуційного суду України від 22.05.2008 року, ст.2 Закону України "Пр о оплату праці", ст.233 КЗпП Украї ни,
постановив:
Адміністративний позов задовольнити частково визна вши дії посадових осіб ві дповідача протиправними.
Стягнути з Управління пра ці та соціального захисту на селення Коростенської міськ ої ради на користь ОСОБА_1 , яка діє також в інтересах мал олітнього сина ОСОБА_2, 2 006 року народження, - допомог у в зв'язку з обмеженням проду ктів харчування місцевого ви робництва в сумі 2938, 4 гривень, з а період з 1.11.1007 року по 1.11.2008 року т а 13574, 5 грн. доплату за роботу в з оні гарантованого добровіль ного відселення в сумі за пер іод з 01.11..2005 року по 01.11.2008 року а всь ого 16512.9 грн. Управління праці і соціального захисту Коросте нської міської ради.
Позивача звільнити від спл ати судового збору , а з відпов ідача стягнути судовий збір в розмір 165, 13 грн. на користь дер жави.
Копію постанови суду напр авити сторонам. Постанова мо же бути оскаржена в апеляцій ному порядку протягом двадця ти днів після подання заяви про апеляційне оскарження, я ка може бути подана протягом десяти днів з дня складання постанови у повному обсязі.
Суд | Коростенський міськрайонний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 15.12.2008 |
Оприлюднено | 02.03.2011 |
Номер документу | 8713927 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Коростенський міськрайонний суд Житомирської області
Скобельський С.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні