Постанова
від 04.08.2008 по справі 2а-632/08
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 2a-632/08

ПОСТАНОВА

 ІМЕНЕМ       УКРАЇНИ

04 серпня 2008 року     м.  Рівне

Рівненський міський суд Рівненської області у складі головуючого - судді Мельника О.В.,  при секретарі Яремі Г.В.,  з участю позивача ОСОБА_1,  представника позивача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.  Рівне справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Рівненської міської Ради (міжвідомча комісія з розгляду питань відключення від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання) про визнання неправомірними дій та зобов'язання надання дозволу на відключення від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання квартири,

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом,  в якому просить визнати неправомірними дії міжвідомчої комісії з розгляду питань відключення від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Рівненської міської Ради,  які полягають у відмові надання дозволу на відключення від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання квартири і влаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання та зобов'язання надати дозвіл на відключення від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання та влаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання у квартирі АДРЕСА_1.

В обгрунтування позовних вимог вказує,  що в грудні 2007 року звернувся до відповідача із заявою про надання дозволу на відключення від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання для влаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання його квартири. Однак,  у повідомленні від 14 грудня 2007 року № 715 відповідач зазначив,  що в зв'язку з тим,  що на даний час схеми перспективного розвитку систем теплопостачання не розроблені,  постійно діюча міжвідомча комісія з розгляду питань,  пов'язаних з відключенням споживачів від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання,  тимчасово призупинила розгляд звернень громадян та видачу дозволів на влаштування індивідуального (автономного) опалення і гарячого водопостачання,  до розроблення даних схем.  Проте,  позивач пояснив,  що на засідання комісії,  яка мала розглядати вказану заяву,  його не викликали,  більше того,  із змісту повідомлення від 14 грудня 2007 року випливає,  що міжвідомча комісія не розглянула навіть заяву по суті,  лише зазначила причину залишення заяви без задоволення,  чим порушили порядок розгляду заяви та інтереси позивача.

У судовому засіданні позивач та його представник позов підтримали повністю,  просили визнати неправомірними дії міжвідомчої комісії та надати дозвіл на влаштування автономного опалення в квартирі позивача.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився,  про час,  день та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.  Подав до суду письмове заперечення,  в якому вказує на лист від 14 грудня 2007 року № 715,  яким було повідомлено позивача про причину тимчасового призупинення видачі дозволів на влаштування індивідуального (автономного опалення) і гарячого водопостачання до розроблення оптимізованих схем перспективного розвитку систем теплопостачання населеного пункту. Просив відмовити позивачу у задоволенні позову.

Дослідивши матеріали справи,  суд прийшов до висновку,  що позовні вимоги підлягають до задоволення повністю.

Судом встановлено,  що позивач є власником квартири АДРЕСА_1. У грудні 2007 року ОСОБА_1 звернувся до відповідача з проханням надати дозвіл на відключення від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання для влаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання його квартири.

У повідомленні від 14 грудня 2007 року № 715,  Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Рівненської міської ради вказало,  що згідно з листом Міністерства будівництва,  архітектури та житлово-комунального господарства України від 28 березня 2007 року № 12\19-17-39 прийняття рішення про надання дозволу на відключення від систем централізованого опалення можливе лише за наявності оптимізованої схеми перспективного розвитку систем теплопостачання населеного пункту. В зв'язку з тим,  що на даний час схеми перспективного розвитку систем теплопостачання не розроблені,  постійно діюча міжвідомча комісія з розгляду питань,  пов'язаних з відключенням споживачів від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання тимчасово призупинила розгляд звернень громадян та видачу дозволів на влаштування індивідуального (автономного) опалення і гарячого водопостачання,  до розроблення даних схем.

Суд вважає,  що вказане повідомлення відповідача є фактичною відмовою позивачу у наданні дозволу на відключення від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання та влаштування індивідуальної системи теплопостачання. Підстава такої відмови не може розцінюватись судом як правомірна,  з огляду на наступне.

Вищенаведений лист від 28.03.2007 року не є нормативним актом,  не зареєстрований в Міністерстві юстиції,  тому не підлягає обов'язковому виконанню споживачами.

Частиною 1  ст.  319 ЦК України встановлено право власника володіти,  користуватись і розпоряджатись своїм майном на власний розсуд.

Відповідно до положень ч. 2  ст.  383 ЦК України,  власник квартири може на свій розсуд здійснювати ремонт і зміни в квартирі,  наданій їй на використання як єдиного цілого,  - за умови,  що ці зміни не призведуть до порушень прав власників інших квартир у багатоквартирному житловому будинку та не порушать санітарно-технічних вимог і правил експлуатації будинку.

Стаття 6 Закону України «Про теплопостачання» визначає,  що одним із принципів державної політики у сфері теплопостачання є оптимальне поєднання систем централізованого,  помірно-централізованого,  децентралізованого та автономного теплопостачання відповідно до затверджених місцевими органами виконавчої влади схем теплопостачання з періодом перегляду п'ять років,  сприяння розвитку конкурентних відносин на ринку теплової енергії,  а також забезпечення захисту прав та інтересів споживачів. Зазначені положення відносяться і до основних завдань державного регулювання у сфері теплопостачання,  що закріплено у  ст.  15 Закону України «Про теплопостачання».

Споживач або суб'єкт теплопостачання має право вибирати (змінювати) теплопостачальну організацію,  якщо це технічно можливо,  що є основним принципом господарювання у сфері теплопостачання,  закріплених у  ст.  19 Закону України «Про теплопостачання». Крім того,  відповідно до  ст.  24 цього ж закону,  одним із прав споживача теплової енергії є право на вибір одного або декількох джерел теплової енергії чи теплопостачальних організацій,  якщо це можливо за існуючими технічними умовами.

Згідно з п. 26 Постанови КМУ від 21 липня 2005 року № 630,  відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється за умови забезпечення безперебійної роботи інженерного обладнання будинку та вжиття заходів щодо дотримання в суміжних приміщеннях вимог будівельних норм і правил з питань проектування житлових будинків,  опалення,  вентиляції,  кондиціонування,  будівельної теплотехніки; державних будівельних норм з питань складу,  порядку розроблення,  погодження та затвердження проектної документації для будівництва,  а також норм проектування реконструкції та капітального ремонту в частині опалення.

Проте,  міжвідомча комісія не розглядала заяву позивача по суті,  а відповідач не надав до суду можного доказу на підтвердження того,  що вказані в Постанові КМУ № 630 умови,  позивачем не забезпечені.

Крім того,  відповідачем по справі виступає Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Рівненської міської Ради (міжвідомча комісія з розгляду питань відключення від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання),  яке відмовило у розгляді звернення позивача та видачі дозволу на влаштування індивідуального (автономного) опалення,  через відсутність у місті розробленої схеми теплопостачання.

Як слідує із  ст.  11 Закону України «Про місцеве самоврядування»,  Управління ЖКГ є структурним підрозділом виконавчого органу Рівненської міської ради,  підконтрольне і підзвітне їй. Обов'язок по розробці схеми теплопостачання,  відповідно до п. 26 Постанови КМУ від 21 липня 2005 року № 630,  покладений на органи місцевого самоврядування,  в даному випадку - Рівненську міську раду.

Таким чином,  власник житла,  з огляду на викладене,  не може бути позбавлений права на відключення від мереж ІДО і ГВП з встановленням системи автономного опалення лише через невиконання органом місцевого самоврядування свого обов'язку по затвердженню перспективної схеми теплопостачання міста Рівного.

Відповідно до  ст.  18 Закону України "Про теплопостачання" суб'єктам господарської діяльності у сфері теплопостачання забороняється зловживати монопольним становищем у будь-якій формі.

Отже,  у зв'язку з незатвердженням Рівненською міською радою перспективної схеми теплопостачання міста Рівного,  відповідач,  який є структурним підрозділом виконавчого органу Рівненської міської ради,  неправомірно з посиланням на відсутність вказаної схеми фактично відмовив позивачу у наданні дозволу на відключення від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання квартири і влаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання.

Згідно положень  ст.  71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини,  на яких ґрунтуються його вимоги та заперечення,  крім випадків,  встановлених  ст.  72 КАС України.

В адміністративних справах про протиправність рішень,  дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень,  обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення,  дії чи бездіяльності покладається на відповідача,  якщо він заперечує проти адміністративного позову. Відповідачем не надано суду доказів,  які б підтверджували правомірність його дій.

Керуючись  ст.  ст.  11,  71,  159-161 КАС України,  суд,

ПОСТАНОВИВ:

Позов ОСОБА_1 задоволити.

Визнати неправомірними дії міжвідомчої комісії з розгляду питань відключення від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Рівненської міської Ради,  які полягають у відмові ОСОБА_1 надати дозвіл на відключення від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання і влаштування індивідуальної системи теплопостачання квартири АДРЕСА_1.

Зобов'язати Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Рівненської міської Ради - міжвідомчу комісію з розгляду питань відключення від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання надати дозвіл на відключення від мереж центрального опалення і гарячого водопостачання квартири АДРЕСА_1 та встановлення індивідуальної (автономної) системи теплопостачання.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Львівського Апеляційного адміністративного суду через суд першої Інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги з подачею його копії до апеляційної інстанції або в порядку ч. 5  ст.  186 КАС України.

Повний текс постанови виготовлено 04.08.08 року.

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення04.08.2008
Оприлюднено14.05.2010
Номер документу9044122
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-632/08

Ухвала від 30.09.2010

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Ухвала від 03.12.2010

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Ухвала від 25.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 08.12.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Данилова М. В.

Постанова від 04.08.2008

Адміністративне

Рівненський міський суд Рівненської області

Мельник О.В.

Постанова від 04.11.2008

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Качуріна Л.С.

Постанова від 15.12.2008

Адміністративне

Коростенський міськрайонний суд Житомирської області

Скобельський С.І.

Постанова від 03.12.2008

Адміністративне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Бондар В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні