ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №461/3529/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 січня 2020 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Грень Н.М.,
за участю:
секретаря судового засідання Редкевич О.Р.,
представника позивача Яцківа І.М.,
представника відповідачів Пилип`як Х.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові в порядку загального позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "На Війтівській" про визнання неправомірною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, заборону вчиняти дії,-
в с т а н о в и в:
27.06.2019 до Львівського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради, в якому позивач з урахуванням уточнень заявлених у підготовчому засіданні 21.11.2019, а саме виправлення описки у прохальній частині позовної заяви, просить суд:
- визнати неправомірною бездіяльність Львівської міської ради з розгляду заяви ОСОБА_1 від 26.11.2018 про надання дозволу по виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 ;
- зобов`язати Львівську міську раду розглянути на пленарному засіданні сесії, подану ОСОБА_1 від 26.11.2018 про надання дозволу по виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 у строки, порядку та спосіб, передбачений Законом України "Про місцеве самоврядування" та Земельним кодексом України, та прийняте належне, у відповідності до чинного законодавства, рішення;
- заборонити Львівській міській раді передавати ОСББ "На Війтівській" земельну ділянку площею 0,0255 га, що є частиною земельної ділянки з кадастровим номером 4610137200:07:001:0039, розміщеної на АДРЕСА_3 та що межує із земельною ділянкою по АДРЕСА_1 у місті Львові в обхід земельного аукціону.
В обгрунтування позовних вимог позивач зазначила, що 26.11.2018 ОСОБА_1 - власником частини будинку по АДРЕСА_1 , подано заяву до Львівської міської ради, що зареєстрована під №3-С-123269/АП-2403 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0255 га на АДРЕСА_1, у зв`язку з формуванням нової земельної ділянки та надання дозволу на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки з метою викупу для обслуговування власної частини будинку. Однак, 29.12.2018 Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради листом за № 2403-6484 повідомило позивача про те, що питання, порушене у зверненні, не може бути вирішено та повернуло подані документи без розгляду на сесії ЛМР. Таким чином, позивач стверджує, що подане звернення про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою на пленарному засіданні сесії Львівської міської ради не розглядалося.
Представник відповідачів 16.08.2019 долучила до матеріалів справи письмові пояснення по суті справи в яких зазначила, що сесія міської ради не є постійно діючим органом. Львівська міська рада не може розглядати на сесії питання, проект яких не підготований профільним управлінням. Тобто, розгляду будь-якого питання на пленарному засіданні сесії міської ради передує робота з перевірки питання, перевірки наданих документів, підготовки проекту ухвали, пояснювальної записки тощо. Позивач звернулася до відповідача із заявою, зареєстрованою у центрі надання адміністративних послуг Львівської міської ради №3-С-123269/АП-Л-2403 від 26.11.2018, про надання дозволу на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , орієнтовним розміром 0,0255 га для обслуговування власного будинку. При цьому позивачем до звернення були надані документи на право власності на будинок, загальною площею 304 кв.м. та технічний паспорт на житловий будинок розташовані на земельній ділянці, що знаходиться у приватній власності загальною площею 0,0401 га, кадастровий номер 4610137200:07:001:0024. Відповідно до представлених графічних матеріалів на пропонованій до відведення земельній ділянці розташована двоповерхова кам`яна споруда на яку не представлено право власності на технічний паспорт. Окрім того, земельна ділянка зазначена у зверненні позивача, знаходиться у межах земельної ділянки, що передана у користування ОСББ На Війтівській на підставі ухвали Львівської міської ради №5342 від 11.07.2019 Про затвердження ОСББ "На Війтівській" проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_3, АДРЕСА_4 , площею 0,2115 га, кадастровий номер 4610137200:07:001:0039. Вказані обставини викладені у відповіді на звернення позивача листом управління земельних ресурсів департаменту містобудування від 29.12.2018 №2403-6484.Таким чином, відповідач просив відмовити у задоволенні позову.
16.05.2019 до Галицького районного суду м. Львова надійшов позов ОСОБА_1 до Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради, в якому позивач просить суд:
- визнати неправомірною бездіяльність Львівської міської ради з розгляду заяви ОСОБА_1 від 26.11.2017 про надання дозволу по виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 ;
- зобов`язати Львівську міську раду розглянути на пленарному засіданні сесії, подану ОСОБА_1 від 26.11.2017 про надання дозволу по виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 у строки, порядку та спосіб, передбачений Законом України "Про місцеве самоврядування" та Земельним кодексом України, та прийняте належне, у відповідності до чинного законодавства, рішення;
- заборонити Львівській міській раді передавати ОСББ "На Війтівській" земельну ділянку площею 0,0255 га, що є частиною земельної ділянки з кадастровим номером 4610137200:07:001:0039, розміщеної на АДРЕСА_3 та що межує із земельною ділянкою по АДРЕСА_1 в обхід земельного аукціону.
Ухвалою Галицького районного суду м. Львова від 17.05.2019 справу за позовом ОСОБА_1 до Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради про визнання неправомірною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії передано на розгляд Львівського окружного адміністративного суду за предметною підсудністю.
Вказана справа надійшла до Львівського окружного адміністративного суду 27.06.2019 за вх. №22589.
Ухвалою від 02.07.2019 суддя відкрив загальне позовне провадження у справі та призначив підготовче засідання.
Ухвалою від 02.07.2019 відмовлено у задоволенні клопотання ОСОБА_1 про забезпечення позову.
Ухвалою від 12.07.2019 відмовлено у задоволенні клопотання ОСОБА_1 про забезпечення позову.
Ухвалою від 15.10.2019 заяву ОСОБА_1 про відвід судді Грень Н.М. у справі за позовом ОСОБА_1 до Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "На Війтівській" про визнання неправомірною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, заборону вчиняти дії передано для реєстрації в автоматизованій системі документообігу та визначення судді для розгляду заяви про відвід та зупинено провадження у справі №461/3529/19 до вирішення заяви про відвід.
Ухвалою судді Львівського окружного адміністративного суду Мричко Н.І. від від 21.10.2019 відмовлено у задоволенні заяви ОСОБА_1 про відвід судді Львівського окружного адміністративного суду Грень Н.М. в адміністративній справі № 461/3529/19 за позовом ОСОБА_1 до Львівської міської ради, Управління земельних ресурсів Департаменту містобудування Львівської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "На Війтівській" про визнання неправомірною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, заборону вчиняти дії.
Ухвалою від 31.10.2019 поновлено провадження у справі.
Ухвалою від 21.11.2019 відмовлено у задоволенні клопотання третьої особи про встановлення факту зловживання позивачем процесуальними правами.
Ухвалою від 21.11.2019 відмовлено у задоволенні клопотання представника позивача про витребування доказів.
Ухвалою від 21.11.2019 відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідачів про закриття провадження у справі.
Ухвалою від 21.11.2019 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідачів в судовому засіданні проти позову заперечив, просив у задоволенні позову відмовити повністю.
Представник третьої особи у судове засідання не прибув.
Суд, заслухавши вступне слово представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та відзив, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, встановив наступне.
Позивач звернувся до відповідача із заявою, зареєстрованою у центрі надання адміністративних послуг Львівської міської ради №3-С-123269/АП-Л-2403 від 26.11.2018, про надання дозволу на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , орієнтовним розміром 0,0255 га для обслуговування власного будинку.
До заяви позивачем подані документи на право власності на будинок, загальною площею 304 кв.м. та технічний паспорт на житловий будинок розташовані на земельній ділянці, що знаходиться у приватній власності загальною площею 0,0401 га, кадастровий номер 4610137200:07:001:0024.
В свою чергу, листом Управління земельних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської ради вих. № 2403-6484 від 29.12.2018 позивачеві повідомлено, що звернення не може бути вирішено та повернуло подані позивачем документи без розгляду на сесії ЛМР.
Зі змісту листа з`ясовано, що причиною повернення документів без розгляду на сесії ЛМР зазначено те, що земельна ділянка, про яку йдеться у зверненні, входить у земельну ділянку, на яку ухвалою ЛМР № 2645 від 16.11.2017р. надано дозвіл ОСББ На Війтівській на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 2132 кв м на АДРЕСА_3, АДРЕСА_4
Позивач вважаючи, що відповідачем допущено протиправну бездіяльність щодо розгляду її заяви, оскільки відповідач жодного рішення на звернення позивача не приймав, звернулась із цим позовом до суду.
При вирішенні спору по суті суд керувався наступним.
Відповідно до вимог ч. 1ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Відповідно до вимог ч.1 ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Згідно з вимогами ч. 1ст. 6 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
На підставі вимог ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
В силу вимог ч. 1 ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок комунальної власності здійснюється органом місцевого самоврядування, який приймає відповідне рішення на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення або формування нової земельної ділянки. У відповідності до ч.2 цієї статі Кодексу особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.
Положеннями частини 6 ст.123 Земельного кодексу України передбачено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку..
В силу вимог ч. 1 ст. 1 Закону України "Про адміністративні послуги" адміністративна послуга - це результат здійснення владних повноважень суб`єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов`язків такої особи відповідно до закону.
Оперативність та своєчасність є одними із основоположних принципів державної політики в сфері надання адміністративних послуг згідно вимог п.5 ч.1 ст.4 Закону України "Про адміністративні послуги".
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 10 Закону України "Про адміністративні послуги" граничний строк надання адміністративної послуги визначається законом.
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 10 Закону України "Про адміністративні послуги" у разі надання адміністративної послуги суб`єктом надання адміністративних послуг, який діє на засадах колегіальності, рішення про надання адміністративної послуги або про відмову в її наданні приймається у строк, визначений ч.1 або ч.2 цієї статті, а в разі неможливості прийняття зазначеного рішення у такий строк - на першому засіданні (слуханні) після закінчення цього строку.
Таким чином, органом владних повноважень, який надає адміністративну послугу позивачу щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою є Львівська міська рада, в силу зазначених вище повноважень, котрі покладені на неї Земельним кодексом України та Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні".
Ухвалою Львівської міської ради №2372 від 14.09.2017 затверджено інформаційну картку адміністративної послуги, яку надає Львівська міська рада - передача (надання) земельних ділянок комунальної власності на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.
Судом з Інформаційної картки встановлено, що вказана вище адміністративна послуга надається у два етапи:
1 етап - надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі формування нових земельних ділянок або зміни цільового призначення земельних ділянок комунальної власності;
2 етап - затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у разі формування нових земельних ділянок або зміни цільового призначення земельних ділянок комунальної власності.
Пунктом 5 Інформаційної картки передбачено строки надання адміністративної послуги, а саме: 1-й етап - 30 календарних днів, або на першому засіданні (слуханні) після закінчення цього строку; 2-й етап - 30 календарних днів або на першому засіданні (слуханні) після закінчення цього строку.
Пунктом 6 Інформаційної картки передбачено результат надання адміністративної послуги, а саме: 1-й етап - засвідчена копія ухвали міської ради про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; 2-й етап - засвідчена копія ухвали міської ради про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Судом встановлено, що позивач звернувся до відповідача із заявою, зареєстрованою у центрі надання адміністративних послуг Львівської міської ради №3-С-123269/АП-Л-2403 від 26.11.2018, про надання дозволу на розробку проекту землеустрою на земельну ділянку, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , орієнтовним розміром 0,0255 га для обслуговування власного будинку.
При цьому позивачем до звернення були надані документи на право власності на будинок, загальною площею 304 кв.м. та технічний паспорт на житловий будинок розташовані на земельній ділянці, що знаходиться у приватній власності загальною площею 0,0401 га, кадастровий номер 4610137200:07:001:0024.
Відповідно до представлених графічних матеріалів на пропонованій до відведення земельній ділянці розташована двоповерхова кам`яна споруда на яку не представлено право власності на технічний паспорт.
Суд зважає на покликання відповідача стосовно того, що земельна ділянка зазначена у зверненні позивача, знаходиться у межах земельної ділянки, що передана у користування ОСББ На Війтівській на підставі ухвали Львівської міської ради №5342 від 11.07.2019 Про затвердження ОСББ "На Війтівській" проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_3, АДРЕСА_4 , площею 0,2115 га, кадастровий номер 4610137200:07:001:0039.
Однак, суд зазначає, що відповідно до ст.4 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" одним із принципів здійснення місцевого самоврядування в Україні є колегіальність. У системному тлумаченні норм ст.ст. 4, 10, 45, 46 цього ж Закону міська рада є представницьким колегіальним органом, котрий становить однин із елементів системи місцевого самоврядування в Україні.
Згідно зі ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рада в межах своїх повноважень приймає нормативно-правові акти та інші акти у формі рішень на пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом, відкритим поіменним голосуванням або шляхом таємного голосування.
Таким чином, рішення представницького колегіального органу місцевого самоврядування, яким є Львівська міська рада, в частині реалізації повноважень щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою, приймається на власний розсуд цього органу.
Судом встановлено, що в порушення вищезазначених норм, Львівська міська рада не внесла розгляд заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою до порядку денного сесії міської ради, відповідно не вирішила дане питання чим допустила протиправну бездіяльність.
Таким чином, позовні вимоги про визнання неправомірною бездіяльність Львівської міської ради щодо не розгляду заяви ОСОБА_1 від 26.11.2018 про надання дозволу по виготовлення проекту землеустрою про відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 та зобов`язання Львівську міську раду розглянути на пленарному засіданні сесії, подану ОСОБА_1 від 26.11.2018 про надання дозволу по виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 у строки, порядку та спосіб, передбачений Законом України "Про місцеве самоврядування" та Земельним кодексом України, та прийняти рішення відповідно до вимог чинного законодавства України належить задовольнити.
Щодо позовної вимоги про заборону Львівській міській раді передавати ОСББ "На Війтівській" земельну ділянку площею 0,0255 га, що є частиною земельної ділянки з кадастровим номером 4610137200:07:001:0039, розміщеної на АДРЕСА_3 та що межує із земельною ділянкою по АДРЕСА_1 в обхід земельного аукціону то така задоволенню не підлягає оскільки, адміністративний суд не наділений повноваженнями втручатися у вільний розсуд (дискрецію) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за критеріями, визначеними статтею 2 КАС України .
Завдання правосуддя полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше порушується принцип розподілу влади. Принцип розподілу влади не допускає надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - єдиним критерієм здійснення правосуддя є право. Тому завданням адміністративного суду є контроль за легітимністю прийняття рішень.
Виходячи зі змісту положень КАС України щодо компетенції адміністративного суду, останній не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесені до компетенції цього органу державної влади.
Таким чином, надання земельних ділянок відноситься до дискреційних повноважень відповідача, а тому, зазначена позовна вимога в обраний позивачем спосіб шляхом заборони передавати земельну ділянку задоволенню не підлягає.
Положення ч.1 ст. 9 КАС України передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 вказаного Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст.245 КАС України при вирішенні справи по суті суд може задовольнити позов повністю або частково чи відмовити в його задоволенні повністю або частково.
Таким чином, на підставі наявних у справі доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належить задовольнити частково.
Відповідно до ст.139 КАС України судові витрати підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Львівської міської ради, пропорційно до задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 73-76, 242, 244, 245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
позов задовольнити частково.
Визнати неправомірною бездіяльність Львівської міської ради щодо не розгляду заяви ОСОБА_1 від 26.11.2018 про надання дозволу по виготовлення проекту землеустрою про відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 ;
Зобов`язати Львівську міську раду розглянути на пленарному засіданні сесії, подану ОСОБА_1 від 26.11.2018 про надання дозволу по виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 у строки, порядку та спосіб, передбачений Законом України "Про місцеве самоврядування" та Земельним кодексом України, та прийняти рішення відповідно до вимог чинного законодавства України.
В задоволенні інших позовних вимог відмовити.
Стягнути з Львівської міської ради місцезнаходження:79008, м. Львів, пл. Ринок, 1, код ЄДРПОУ 04055896 за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 місце реєстрації: АДРЕСА_3 ; РНОКПП НОМЕР_1 судовий збір в сумі 1536 (одна тисяча п`ятсот тридцять шість) грн 80 коп.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.
Суддя Грень Н.М.
Повний текст рішення складено та підписано 24.01.2020.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2020 |
Оприлюднено | 28.01.2020 |
Номер документу | 87165523 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні