ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
28 січня 2020 року Справа № 160/105/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., перевіривши у місті Дніпрі матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради (проспект Петра Калнишевського, буд. 55, Індустріальний район, м. Дніпро, 49051) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
встановив:
1. 03.01.2020 ОСОБА_1 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Лівобережного УСЗН ДМР , в якій позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Управління праці та соціального захисту населення Амур-Нижньодніпровської районної в м. Дніпрі ради, оформлене повідомленням про надання субсидії № 120037 від 10.12.2018 в частині розміру призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний період з листопада 2018 року по квітень 2019 року;
- зобов`язати Управління праці та соціального захисту населення Амур-Нижньодніпровської районної в м. Дніпрі ради провести перерахунок розміру призначеної субсидії № 120037 від 12.12.2018 для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний період з листопада 2018 року по квітень 2019 року.
2. Позивач звернувся з позовної заявою оскільки вважає, що оскаржуване у цій справі рішення протиправне та підлягає скасуванню.
3. Ухвалою суду від 10.01.2020 позовну заяву залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.
4. 21.01.2020 на виконання вимог ухвали суду позивачем подано:
- належним чином оформлений адміністративний позов та його копію відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі із зазначенням повного найменування відповідача та його коду ЄДРПОУ;
- клопотання про поновлення строку звернення до суду;
- належним чином засвідчені докази на обґрунтування позовних вимог.
5. Адміністративний позов відповідає вимогам встановленим статтями 160 та 161 КАС України, спір підсудний Дніпропетровському окружному адміністративному суду та підлягає розгляду за правилами спрощеного провадження відповідно до частини другої статті 257, статті 262 КАС України.
6. Відповідно до частини восьмої статті 171 КАС України питання про відкриття провадження в адміністративній справі суддя вирішує протягом п`яти днів з дня надходження до адміністративного суду позовної заяви, заяви про усунення недоліків позовної заяви у разі залишення позовної заяви без руху, або отримання судом у порядку, визначеному частинами третьою - шостою цієї статті, інформації про місце проживання (перебування) фізичної особи.
щодо клопотання про поновлення строку звернення до суду
7. Відповідно до частини першої статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
8. За загальним правилом, встановленим частиною другою статті 122 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
9. Відповідно до частини третьої цієї статті для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
10. Дотримання строку звернення з адміністративним позовом є однією з умов для реалізації права на позов у публічно-правових відносинах, що дисциплінує учасників цих відносин у випадку, якщо вони стали спірними, запобігає зловживанням і сприяє стабільності діяльності суб`єктів владних повноважень щодо виконання своїх функцій.
11. Встановлення процесуальних строків законом та судом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними передбачених законодавством певних процесуальних дій.
12. Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків.
13. В обґрунтування заявленого клопотання про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду позивачем зазначено, що рішення комісії було отримано лише 04.02.2019.
14. Отримавши рішення комісії та ознайомившись з ним, ОСОБА_1 не погодилась з сумою розрахунків субсидії, тому, звернулась із запитом про надання інформації від 07.02.2019 до УПСЗН Амур-Нижньодніпровської районної в м. Дніпро ради, в якому просила надати інформацію щодо розрахунку відсотку обов`язкової частки сплати 18,79%, а також просила надати новий розрахунок субсидії для родини.
15. Листом від Міністерства соціальної політики України, на адресу ОСОБА_1 надійшла загальна відповідь на звернення позивача, лист від Міністерства не містив у собі, а ні вихідного номеру, а ні дати складення документу.
16. Так як, вказаний вище лист не містив відповідей на питання позивача, ОСОБА_1 19.07.2019 звернулась за роз`ясненнями до урядової гарячої лінії щодо обов`язкового платежу в 2 400,15 грн вважаючи його занадто великим для її малозабезпеченої сім`я.
17. Листом від Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради № Б-18/1 від 30.07.2019 було повідомлено, що заявниці було призначено субсидію за рішенням комісії виконкому Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради з питань призначення житлових субсидій, адресної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та надання пільг на опалювальний період з 01.11.2018 по 30.04.2019.
18. Позивач звернувся із запитом до Дніпровської обласної державної адміністрації стосовно надання роз`яснення про причини нарахування суми обов`язкового платежу в 2 400,15 грн на оплату комунальних послуг за житловою субсидією.
19. Листом Департаменту соціального захисту населення Дніпровської обласної державної адміністрації № Б-777 від 03.09.2019 зазначено: за інформацією Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради житлова субсидія на домоволодіння за місцем Вашого фактичного проживання призначається з листопада 2018 року на підставі рішенням комісії виконкому Амур-Нижньодніпровської районної у місті ради з питань призначення житлових субсидій, адресної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та надання пільг .
20. ОСОБА_1 отримала вищевказаного листа лише у листопаді, після отримання відповіді на звернення, та не врегулював питання щодо суми нарахованого обов`язкового платежу шляхом письмового спілкування з уповноваженими органами, у листопаді позивач звернулась до адвоката для надання правової допомоги.
21. ОСОБА_1 скористалась своїм правом альтернативного способу врегулювання спору та подала запит з приводу розрахунку суми обов`язкового платежу до УПСЗН Амур-Нижньодніпровської районної в м. Дніпро ради 07.02.2019 року - не отримавши відповіді від УПСЗН Амур-Нижньодніпровської районної в м. Дніпро ради Бабченко звернулась до вищого органу.
22. Останню відповідь позивачем щодо розрахунку субсидії було отримано лише у листопаді 2019 року.
23. З урахуванням викладеного, суд зазначає, що позивач не пропустив строк звернення до суду за захистом свого права.
24. Керуючись статтями 160, 161, 171, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ухвалив:
25. Прийняти адміністративний позов до розгляду та відкрити спрощене позовне провадження в адміністративній справі № 160/105/20.
26. Призначити справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
27. Встановити Лівобережному управлінню соціального захисту населення Дніпровської міської ради 15-денний строк , з дня отримання копії цієї ухвали, для подання суду відзиву на адміністративний позов із доказами його обґрунтування.
28. Відзив на адміністративний позов повинен відповідати вимогам статті 162 КАС України, а додані докази статтям 94 та 99 КАС України.
29. Копія відзиву та доданих до нього документів повинна бути надіслана (надана) іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.
30. Відповідно до положень частини 6 статті 162 та частини 2 статті 175 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
31. Витребувати від Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради: Положення про Комісію з питань призначення житлових субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та надання пільг; пояснення із підтверджуючими доказами щодо підстав розрахунку розміру призначеної субсидії ОСОБА_1 .
32. Витребувані докази та пояснення надати суду разом із відзивом.
33. Витребувані судом докази повинні відповідати вимогам статей 94 та 99 КАС України
34. Встановити позивачу 5-денний строк, з дня отримання копії відзиву на позовну заяву, для подання відповіді на відзив з одночасним надісланням її копії іншим учасникам справи та долученням доказів направлення її копії учасникам справи.
35. Відповідь на відзив повинна відповідати вимогам статті 162 КАС України, а додані докази статтям 94 та 99 КАС України.
36. Встановити відповідачу 5-денний строк, з дня отримання копії відповіді на відзив, для подання заперечень з одночасним надісланням їх копії іншим учасникам справи та долученням доказів направлення їх копій учасникам справи.
37. Заперечення повинні відповідати вимогам статті 162 КАС України, а додані докази статтям 94 та 99 КАС України.
38. Заяви з процесуальних питань мають відповідати статтям 166-167 КАС України.
39. Відповідно до частини 7 статті 262 КАС України клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву.
40. З метою своєчасного розгляду справи відзив на позовну заяву, пояснення та витребувані судом документи, а також заяви з процесуальних питань (у разі їх подання) мають бути також направлені на адресу суду: inbox@adm.dp.court.gov.ua, що не виключає обов`язку сторін надання (направлення) документів у паперовій формі суду.
41. Справа розглядатиметься одноособово. Головуючий суддя Верба І.О.
42. Учасники справи можуть отримати інформацію по адміністративній справі за веб-адресою: http://court.gov.ua/fair/sud0470/
43. Копію ухвали надіслати особам, які беруть участь у справі.
44. Ухвала набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України у разі порушення правил підсудності.
Суддя І.О. Верба
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.01.2020 |
Оприлюднено | 29.01.2020 |
Номер документу | 87196116 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Верба Ірина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні