Рішення
від 24.04.2020 по справі 160/105/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2020 року Справа № 160/105/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Верба І.О., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

встановив:

І. ПРОЦЕДУРА

1. 03.01.2020 ОСОБА_1 звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Лівобережного УСЗН ДМР, в якій позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Управління праці та соціального захисту населення Амур-Нижньодніпровської районної в м. Дніпрі ради, оформлене повідомленням про надання субсидії № 120037 від 10.12.2018 в частині розміру призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний період з листопада 2018 року по квітень 2019 року;

- зобов`язати Управління праці та соціального захисту населення Амур-Нижньодніпровської районної в м. Дніпрі ради провести перерахунок розміру призначеної субсидії № 120037 від 12.12.2018 для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний період з листопада 2018 року по квітень 2019 року.

2. Ухвалою суду від 10.01.2020 позовну заяву залишено без руху із наданням строку для усунення недоліків.

3. 21.01.2020 на виконання вимог ухвали суду позивачем подано:

- належним чином оформлений адміністративний позов та його копію відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі із зазначенням повного найменування відповідача та його коду ЄДРПОУ;

- клопотання про поновлення строку звернення до суду;

- належним чином засвідчені докази на обґрунтування позовних вимог.

4. Ухвалою суду від 28.01.2020:

- прийнято адміністративний позов до розгляду, відкрито провадження у справі;

- призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін;

- учасникам справи встановлені строки для подання заяв по суті спору;

- витребувано від Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради: Положення про Комісію з питань призначення житлових субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та надання пільг; пояснення із підтверджуючими доказами щодо підстав розрахунку розміру призначеної субсидії ОСОБА_1 .

5. 19.02.2020 від відповідача надійшли наступні документи:

- відзив на позовну заяву з додатками та доказом направлення позивачу;

- витребувані ухвалою суду від 28.01.2020 пояснення та докази.

6. 27.02.2020 від позивача надійшла відповідь на відзив з додатками та доказом направлення відповідачу.

7. Ухвалою суду від 24.04.2020 позивача звільнено від сплати судового збору.

щодо стоку розгляду справи

8. Європейський суд з прав людини неодноразово зауважував, що обґрунтованість тривалості провадження завжди повинна оцінюватися в світлі обставин справи з посиланням на наступні критерії: складність справи, поведінка заявника та відповідних органів влади а також те, що було головним для заявника в спорі.

9. Справа є важливою для позивача та вимагала особливої ретельності, чим обумовлена тривалість її розгляду.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

10. ОСОБА_1 та члени її сім`ї є внутрішньо переміщеними особами з м. Макіївка Донецької області. Членами сім`ї позивача є чоловік - ОСОБА_2 та брат - ОСОБА_3 .

11. ОСОБА_1 та ОСОБА_2 є пенсіонерами за віком, ОСОБА_3 є інвалідом ІІ групи за психічним захворюванням, недієздатним. Опікуном ОСОБА_3 назначено ОСОБА_1 .

12. В жовтні 2018 року позивач звернувся до Управління праці та соціального захисту населення Амур-Нижньодніпровської районної в м. Дніпро ради із заявою про призначення субсидії на опалювальний період з 01.10.2018.

13. Відповідно до витягу з протоколу № 13 засідання комісії з питань призначення житлових субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та надання пільг - комісія вирішила призначити субсидію з 01.11.2018 по 30.04.2019 на 3 особи.

14. Розрахунок субсидії є невірним, оскільки відповідно до пункту 10 Положення № 848 до сукупного доходу не враховується допомога громадських та благодійних організацій.

15. Дійсно, позивачем отримано від Дніпропетровської обласної організації Товариства Красного Хреста України (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) благодійну допомогу у розмірі 26 000 грн.

16. Відповідач у відповіді № Б-38 від 18.02.209 зазначив, що при розрахунку у доходи включено суму 29 229,28 грн від ОСОБА_5 (ЄДРПОУ 00016797), однак вказані суми є сумами благодійної допомоги та не мають враховуватись при розрахунку субсидії.

17. Субсидію з 01.11.2018 по 30.04.2019 невірно розраховано у сумі 710,68 грн.

18. У зв`язку з невірним нарахуванням суми субсидії у позивача утворився борг перед ТОВ Дніпропетровськгаз збут у розмірі 12 607,96 грн.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА

19. Відповідач проти позову заперечив у повному обсязі, зазначив, що рішенням виконкому Амур-Нижньодніпровської районної ради з питань призначення житлових субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та надання пільг відповідно до витягу з протоколу № 13 від 10.12.2018 вирішено призначено ОСОБА_1 субсидію з 01.11.2018 по 30.04.2019 на 3 особи.

20. Рішенням УПСЗН АНД районної у місті Дніпрі ради про призначення субсидії № 120037 від 04.02.2019 встановлено відсоток обов`язкової частки сплати 18,79%; призначено ОСОБА_1 субсидію на відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг з листопада 2018 року по квітень 2019 року (включно) у сумі 710,68 грн щомісячно.

21. Підставою для призначення субсидії після початку опалювального сезону є договір оренди укладений 01.11.2018 та рішення комісії.

22. При розрахунку житлової субсидії до сукупного доходу за період з 01.04.2018 по 30.09.2018 за 6 місяців було враховано: пенсію ОСОБА_1 у сумі 15 296,64 грн; пенсію ОСОБА_2 у сумі 8 610 грн; допомога на догляд за особою з інвалідністю ІІ групи у сумі 10 431 грн; допомога особі з інвалідністю ІІ групи, яку отримує ОСОБА_1 за недієздатного ОСОБА_3 у сумі 16 570,92 грн; та інші доходи код 127 (згідно інформації Державної фіскальної служби) у сумі 29 229,82 грн.

23. Як зазначає позивач допомога у розмірі 29 229,82 грн отримана у червні 2018 року від благодійної організації Червоний хрест , однак, довідка від благодійної організації не надана.

24. Сума грантової допомоги у розмірі 26 000 грн (код ЄДРПОУ 02940138), яку отримала ОСОБА_1 від благодійної організації Червоний хрест не була врахована при здійсненні розрахунку субсидії.

25. Субсидія з 01.11.2018 по 30.03.2019 розрахована у сумі 710,68 грн (у тому числі на Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпропетровськгаз збут - 679,70 грн).

26. Суми субсидії за листопад 2018 - січень 2019 рік перераховані на особові рахунки позивача в Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпропетровськгаз збут в повному обсязі.

27. Починаючи з лютого 2019 року згідно пункту 18 Порядку виплата житлових субсидій здійснювалась у готівковій формі та ОСОБА_1 отримала її разом з пенсією.

28. З 01.02.2019 ОСОБА_1 повинна була самостійно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми житлової субсидії отриманої готівкою.

29. Відповідач зазначив, що позивач без поважних причин пропустив строк для звернення до адміністративного суду, оскільки про оскаржуване у цій справі рішення позивачеві було відомо у лютому 2019 року.

IV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ ТА ЗМІСТ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

(щодо розрахунку та надання субсидії)

30. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є внутрішньо переміщеною особою, що підтверджується довідкою від 14.11.2016 № 1205-6021.

31. 01.11.2018 між ОСОБА_6 (орендодавець) та ОСОБА_1 (орендар) укладено договір оренди житлового будинку.

32. Відповідно до зазначеного договору:

- пункт 1: орендодавець здав, а орендар прийняв в оренду житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 ;

- пункт 5: з орендатором мають право мешкати ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ;

- пункт 9: строк оренди з 01.11.2018 по 01.11.2019.

33. 19.11.2018 ОСОБА_1 звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Амур-Нижньодніпровської районної в м. Дніпрі ради з заявою № 6 про призначення житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг.

34. Також, 19.11.2018 позивачем подано декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії. У розділі ІІІ зазначені відомості про доходи за період з 01.01.2018 по 30.06.2018: ОСОБА_1 : вид доходу - пенсія, сума доходу 2 761,82 грн; ОСОБА_2 : вид доходу - пенсія, догляд, сума доходу 1 400 грн та 1 177 грн; ОСОБА_3 : вид доходу - пенсія інв. ІІ гр., сума доходу 2 549,44 грн.

35. 19.11.2019 ОСОБА_1 звернулась в комісію виконкому АНД району з питань призначення житлової субсидії з заявою, в якій зазначила, що договір оренди житлового будинку продовжено з 01.11.2018 по 01.11.2019 та просила призначити субсидії на опалювальний період на 3 особи, дві особи з них інваліди ІІ групи.

36. Відповідно до рішення, оформленого витягом із протоколу № 13 від 10.12.2018, засідання комісії з питань призначення житлових субсидій, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям та надання пільг:

- розглянувши заяву ОСОБА_1 та комплект документів доданий до заяви, комісія вирішила: призначити субсидію з 01.11.2018 по 30.04.2019 на 3 особи. Постанова КМ України від 21.10.1995 № 848 п. 6 з усіма змінами та доповненнями.

37. Згідно з розрахунком субсидії на ЖКП до заяви № 120037:

- розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах соціальних норм з урахуванням пільг (М) 3 220,35 грн;

- середньомісячний сукупний дохід домогосп. (Д) 13 356,39 грн;

- середньомісячний дохід на одного члена д/г 4 452,13 грн;

- 18,79% частка середньомісячного сукупного доходу (18,79% х Д) 2 509,67 грн;

- різниця між розміром плати за ЖКП у межах соціальних норм і обсягів визначеного для домогосподарства платежу М - 18,79% х Д = 710,68 грн;

38. Рішенням про призначення субсидії уповноваженому заявнику призначено комісією на підставі договору найму (оренди) житла (пункт 8 абзац 2) субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг з листопада місяця 2018 року по квітень місяць 2019 року включно щомісячно в сумі 710,68 грн.

39. Розрахунок містить відомості про доходи членів сім`ї за період 04.2018-09.2018:

- ОСОБА_1 : вид доходу - інше, всього у розмірі 29 229,82 грн, з ПДФО 29 229,82 грн;

- ОСОБА_1 : вид доходу - пенсія, помісячно у розмірі 2 549,44 грн, всього у розмірі 15 296,64 грн, з ПДФО 15 296,64 грн;

- ОСОБА_2 : вид доходу - допомога, помісячно у розмірі 1 700 грн, всього у розмірі 10 431 грн, з ПДФО 10 431 грн;

- ОСОБА_2 : вид доходу - пенсія, помісячно у розмірі 1 435 грн, всього у розмірі 8 610 грн, з ПДФО 8 610 грн;

- ОСОБА_3 : вид доходу - недієздатна особа пенсія, помісячно у розмірі 2 761,82 грн, всього у розмірі 16 570,92 грн, з ПДФО 16 570,92 грн.

40. Відповідно до повідомлення про надання субсидії № НОМЕР_2 ОСОБА_1 призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг з листопада місяця 2018 року по квітень місяць 2019 року включно щомісячно в сумі 710,68 грн.

41. Дніпропетровською обласною організацією Товариства Червоного Хреста України видана довідка від 08.02.2019 № 16/1-30, в якій зазначено, що ОСОБА_1 брала участь у компоненті підтримки домогосподарств проекту Підтримка домогосподарств у 2018 році, який проводився у Дніпропетровській області та отримала грант, як бенефіціар проекту. За вищезазначеним проектом, ОСОБА_1 отримала грантову допомогу двома траншами загальною сумою 26 000 грн.

42. Згідно відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та отримання податків ОСОБА_1 за період з 1 кварталу 2018 року по 3 квартал 2018 року отримувала доходи з таких джерел:

- 1 квартал 2018 року - відомості відсутні;

- 2 квартал 2018 року:

-- 2 470 грн, код 169 - благодійна, у тому числі гуманітарна допомога, джерело отримання доходу ТЧХУ;

-- 29 229,82 грн, код 127 - інші доходи, джерело отримання доходу ТЧХУ;

- 3 квартал 2018 року - відомості відсутні.

(щодо звернень позивача стосовно розрахунку субсидії)

43. 07.02.2018 позивач звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Амур Нижньодніпровського району м. Дніпра з заявою, в якій просила надати:

- інформацію щодо розрахунку відсотку обов`язкової частки сплати 18,79% та не призначення субсидії у жовтні;

- новий розрахунок субсидії для родини згідно постанови Кабінету Міністрів України № 848 від 21.10.1995 та змін до неї - постанова № 609 від 18.08.2017.

44. Міністерство соціальної політика України повідомило ОСОБА_1 , що починаючи з березня 2019 року вона отримує призначену житлову субсидію грошовими коштами. Сума призначеної Вашому домогосподарству субсидії на оплату житлово-комунальних послуг за лютий 2019 року становить 710,68 грн.

45. Листом від 18.02.2019 № Б-38 Управління праці та соціального захисту населення Амур-Нижньодніпровської районної в м. Дніпрі ради за результатами розгляду звернення позивача від 08.02.2019 № Б-38 повідомило, зокрема, наступне:

- згідно з Вашими доходами та формулою розраховано відсоток та сума обов`язкового платежу, тобто 18,79% - 710,68 грн. Для розрахунку субсидії сума гранта (26 000 грн код ЄДРПОУ 02940138) не була врахована в дохід домогосподарства;

- Вам в дохід було враховано:

-- інше (згідно інформації ДФС) у сумі 29 229 грн (код ЄДРПОУ 00016797);

-- Ваша пенсія;

-- допомога на догляд за інвалідом І або ІІ групи внаслідок психічного розладу, яку отримує ОСОБА_2 згідно постанови КМУ від 02.08.2000 № 1192 Про надання щомісячної грошової допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею ;

-- пенсія ОСОБА_2 ;

-- допомога пенсія інваліда ІІ групи, яку отримуєте Ви за недієздатного ОСОБА_3 ;

- пенсія допомога інваліда ІІ групи враховується в дохід ОСОБА_3 , так як він зареєстрований за Вашою адресою і на нього розраховуються соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування.

46. Листом від 30.07.2019 № Б-18/1 Лівобережне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради за результатами розгляду звернення позивача, що надійшло на Урядову гарячу лінію щодо розміру житлової субсидії повідомив, зокрема, наступне:

- субсидію з 01.11.2018 по 30.03.2019 розраховано у сумі 710,68 грн (у тому числі на Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпропетровськгаз збут - 679,70 грн). Суми субсидії за листопад 2018 - січень 2019 роки перераховані на особові рахунки заявниці в Товариство з обмеженою відповідальністю Дніпропетровськгаз збут в повному обсязі;

- починаючи з лютого 2019 року згідно пункту 18 Положення про порядок призначення житлових субсидій затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (зі змінами), виплату житлових субсидій здійснюється у готівковій формі;

- нараховані кошти за лютий, березень 2019 року заявниця отримала разом з пенсією в лютому та березні 2019 року;

- згідно з Положенням з 01.04.2019 субсидію було перераховано автоматично, без звернення заявниці та її сума склала 0,00 грн, у зв`язку з закінченням опалювального сезону;

- заявниця повинна була самостійно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми житлової субсидії отриманої готівкою;

- ураховуючи вищезазначене, субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний сезон 2018 - 2019 роки розраховано вірно та відповідно до норм чинного законодавства.

47. На звернення позивача до облдержадміністрації, зареєстроване 14.08.2019 за № 6534/0/42-19, стосовно надання житлової субсидії розглянуто департаментом соціального захисту населення облдержадміністрації спільно з управлінням паливно-енергетичного комплексу та енергозбереження облдержадміністрації та надано відповідь від 03.09.2019 за № Б-777, в якій, зокрема зазначено:

- управлінням здійснено розрахунок житлової субсидії на опалювальний період 2018-2019 років, а саме: розмір плати за житлово-комунальні послуги у межах соціальних норм - 220,35 грн; середньомісячний сукупний дохід домогосподарства - 13 356,39 грн; середньомісячний дохід на одного члена домогосподарства - 4 452,13 грн; обов`язковий відсоток платежу при призначенні житлової субсидії становить 18,79%, що в грошовому еквіваленті дорівнює 2 509,67 грн, де: 3 220,35 грн - 2 509,67 грн = 710,68 грн (розмір субсидії, як різниця між розміром плати за послуги та обов`язковим платежем);

- до розрахунку увійшли доходи Вашої родини за І-ІІ квартали 2018 року згідно з офіційними даними, отриманими від Пенсійного фонду України та ДФС: Ваша пенсія за віком - 15 296,64 грн; пенсія за віком ОСОБА_8 - 8 610,00 грн; допомога на догляд за особою з інвалідністю II групи - 10 431,00 грн; допомога особі з інвалідністю II групи - 16 570,92 грн; інше (дохід рахується по Вашому ідентифікаційному номеру) - 29 229,82 грн;

- суми призначеної субсидії з листопада 2018 року по січень 2019 року (включно) перераховано на особові рахунки, відкриті в організаціях-надавачах житлово-комунальних послуг, у повному обсязі. Суми призначеної субсидії за лютий-квітень 2019 року (включно) Ви отримали разом з пенсійною виплатою;

- житлову субсидію на домоволодіння за місцем Вашого фактичного проживання розраховано відповідно до чинного нормативно-правового акту.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

суд зазначає, що норми Положення № 848, Постанови № 409, Постанови № 1156 у цій справі застосовані у редакції на час спірних правовідносин

48. З метою спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 затверджено Положення про порядок призначення житлових субсидій (далі - Положення № 848).

49. Відповідно до абзацу 10 пункту 1 Положення № 848 житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою громадянам - мешканцям домогосподарств, що проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком.

50. Згідно з абзацом першим пункту 2 Положення № 848 право на отримання житлової субсидії мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України (далі - громадяни), що проживають у житлових приміщеннях (будинках).

51. Призначення житлових субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві і Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - структурні підрозділи з питань соціального захисту населення) (абзац перший пункту 3 Положення № 848).

52. Пунктом 4 Положення № 848 встановлено, що житлові субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами, внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку, внеску/платежу об`єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла, соціальних нормативів житлово-комунальних послуг, скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, витрат на управління багатоквартирним будинком (далі - соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування) і розміром обов`язкового відсотка платежу, визначеного в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

53. За приписами пункту 8 Положення № 848:

- житлова субсидія призначається одному із членів домогосподарства, які зареєстровані в житловому приміщенні (будинку);

- за рішенням комісії житлова субсидія може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому на підставі договору найму (оренди) житла (далі - орендарі), або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію, у разі, коли їм нараховується плата за житлово-комунальні послуги;

- за рішенням комісії житлова субсидія може призначатися одному із членів домогосподарства, які не зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), але фактично проживають у ньому без укладеного договору найму (оренди) житла, у разі, коли вони є внутрішньо переміщеними особами. У такому випадку склад домогосподарства декларується заявником під час звернення за призначенням житлової субсидії;

- рішення про призначення (відмову в призначенні) житлової субсидії у випадках, передбачених абзацами другим і третім цього пункту, приймається комісією на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

54. Відповідно до пункту 9 Положення № 848:

- житлова субсидія розраховується на всіх членів домогосподарства;

- до складу домогосподарства включаються всі особи, що зареєстровані в житловому приміщенні (будинку), на яких розраховуються соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування і доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії;

- кількість членів домогосподарства визначається на початок місяця, з якого призначається житлова субсидія.

55. Згідно з пунктом 10 Положення № 848:

- під час призначення житлової субсидії враховуються такі доходи: заробітна плата після сплати податку на доходи фізичних осіб; пенсія; стипендія; соціальні виплати, які призначаються структурним підрозділом з питань соціального захисту населення; допомога по безробіттю, інші страхові виплати, які призначаються фондами соціального страхування; грошові перекази, отримані із-за кордону; інші доходи;

- до сукупного доходу домогосподарства не включаються такі соціальні виплати: частина допомоги при народженні дитини, виплата якої здійснюється одноразово; частина допомоги при усиновленні дитини, виплата якої здійснюється одноразово; одноразова винагорода жінкам, яким присвоєно почесне звання України Мати-героїня ; державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування; щомісячна адресна допомога внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг;

- до сукупного доходу також не враховуються: аліменти, отримані на дітей; сплачені аліменти (за умови документального підтвердження фактичної сплати); спеціальна бюджетна дотація за вирощування молодняка великої рогатої худоби, який народився в господарствах фізичних осіб; доходи від розміщення депозитів; оплата праці членів виборчих комісій, а також осіб, які залучаються до роботи в комісії, у тому числі в день голосування, дні встановлення підсумків голосування та результатів виборів; допомога громадських та благодійних організацій; допомога на поховання; одноразова допомога, яка надається відповідно до законодавства або за рішеннями органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності; вартість безоплатно отриманих санаторно-курортних путівок, технічних та інших засобів реабілітації, в тому числі грошова компенсація вартості за самостійно придбані технічні засоби реабілітації; суми, які виплачуються в порядку відшкодування шкоди, заподіяної працівникові за ушкодження його здоров`я, що пов`язане з виконанням ним трудових обов`язків.

56. Абзацами 1-4 пункту 11 Положення № 848 встановлено, що для розрахунку житлової субсидії середньомісячний сукупний дохід осіб, зазначених у пункті 9 цього Положення, враховується:

- за III-IV квартали попереднього календарного року - у разі, коли житлова субсидія призначається з початку неопалювального сезону;

- за I-II квартали поточного календарного року - у разі, коли житлова субсидія призначається з початку опалювального сезону;

- за два квартали, що передують місяцю, який передує місяцю звернення за призначенням житлової субсидії, - у разі, коли житлова субсидія призначається не з початку опалювального (неопалювального) сезону.

57. Згідно абзацу 7 пункту 11 Положення № 848 розрахунок середньомісячного доходу для осіб, які отримували хоча б один із таких видів доходу, як стипендію, допомогу при народженні (усиновленні) дитини, допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, допомогу по догляду за особами з інвалідністю I і II групи внаслідок психічного розладу, допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, здійснюється шляхом ділення загальної суми сукупного доходу за період, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії, на кількість місяців, у яких його отримано.

58. Відповідно до пункту 13 Положення № 848 для призначення житлової субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за зареєстрованим місцем проживання (орендарі, внутрішньо переміщені особи - за фактичним місцем проживання):

- заяву про призначення житлової субсидії за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі - заява);

- декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за формою, встановленою Мінсоцполітики (далі - декларація);

- довідки про доходи - у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування тощо і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням. У разі неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення із зазначенням їх розміру;

- договір найму (оренди) житла (у разі наявності).

59. Під час прийому документів для призначення житлової субсидії забороняється вимагати від громадян документи, подання яких не передбачено цим Положенням.

60. Для розгляду питань, що належать до компетенції комісії, у випадках, передбачених цим Положенням, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення може запропонувати громадянину подати додаткові документи, які не передбачені цим Положенням, але необхідні для розгляду комісією питань.

61. Відповідно до абзацу 31 пункту 14 Положення № 848 заявник має право оскаржити до комісії або до суду рішення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення щодо розміру призначеної субсидії або про відмову в призначенні житлової субсидії, а також рішення щодо подання документів на розгляд комісії.

62. Житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону і розраховується: на неопалювальний сезон - з 1 травня по 30 вересня; на опалювальний сезон - з 1 жовтня по 30 квітня (абзаци 1-3 пункту 15 Положення № 848).

63. Згідно з абзацом першим пункту 18 Положення № 848 житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг надається шляхом перерахування коштів на рахунки управителів багатоквартирного будинку, а також на рахунки виконавців комунальних послуг.

64. Пунктом 19 Положення № 848 встановлено, що розрахунки щодо визначення розміру житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком здійснюються в такій послідовності:

1) визначення середньомісячного сукупного доходу домогосподарства та відсотка обов`язкової частки його плати за житлово-комунальні послуги, витрат на управління багатоквартирним будинком у такому доході;

2) визначення місячного розміру плати за житлово-комунальні послуги та/або місячного розміру внеску/платежу об`єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла (з урахуванням понаднормової площі відповідно до пункту 5 цього Положення) та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування;

3) визначення розміру житлової субсидії як різниці між місячним розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або місячним розміром внеску/платежу об`єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла та соціальних нормативів житлово-комунального обслуговування і обов`язковою часткою плати за житлово-комунальні послуги та/або витрат на управління багатоквартирним будинком.

65. Закон України Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії від 05.10.2000 № 2017-ІІІ (далі - Закон № 2017-ІІІ) визначає правові засади формування та застосування державних соціальних стандартів і нормативів, спрямованих на реалізацію закріплених Конституцією України та законами України основних соціальних гарантій.

66. Згідно зі статтею 5 Закон № 2017-ІІІ державні соціальні стандарти і нормативи формуються, встановлюються та затверджуються у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за участю та погодженням з іншими сторонами соціального партнерства, якщо інше не передбачено Конституцією України та законами України.

67. Статтею 9 Закон № 2017-ІІІ визначено, що державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування встановлюються з метою визначення державних соціальних гарантій щодо надання житлово-комунальних послуг та розмірів витрат на найм житла, управління житлом і оплату комунальних послуг, які забезпечують реалізацію конституційного права громадянина на житло.

68. До державних соціальних нормативів належать:

- гранична норма витрат на управління житлом, оплату комунальних послуг, передбачених Законом України Про житлово-комунальні послуги , залежно від отримуваного доходу;

- соціальна норма житла та соціальні нормативи користування комунальними послугами, з оплати яких держава надає пільги та встановлює субсидії громадянам;

- показники якості управління багатоквартирним будинком і надання комунальних послуг.

69. Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України Питання надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на оплату послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій від 17.10.2018 № 840 установлено, що під час надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на оплату послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій застосовується соціальна норма житла, яку визначено постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 № 409 Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування (далі - Постанова № 409), для оплати послуги з управління багатоквартирним будинком.

70. Постановою № 409 з метою забезпечення державних соціальних гарантій у сфері житлово-комунального обслуговування, приведення існуючих норм споживання житлово-комунальних послуг до їх фактичного обсягу споживання, дотримання принципу соціальної справедливості під час надання пільг і субсидій, відповідно до статей 5 і 9 Закону України Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії Кабінет Міністрів України постановляє:

3. Установити соціальні нормативи, в межах яких держава надає громадянам пільги або субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком:

1) для централізованого та індивідуального опалення (теплопостачання):

- у разі використання природного газу для індивідуального опалення - 4,5 куб. метра природного газу на 1 кв. метр опалюваної площі на місяць в опалювальний період.

Залежно від особливостей регіонів та типу будівель соціальні нормативи користування житлово-комунальними послугами, встановлені підпунктом 1 цього пункту, визначаються з урахуванням коригуючих коефіцієнтів згідно з додатками 1 і 2.

Згідно з додатком № 1 до Постанови № 409 коригуючий коефіцієнт для розрахунку розміру витрат електричної енергії, природного газу та інших видів палива на потреби опалення по Дніпропетровській області 0,982 (коригуючий коефіцієнт 1-2-поверхові будівлі).

5) для користування послугами з газопостачання:

- за наявності газової плити та газового водонагрівача - 10,5 куб. метрів на одну особу на місяць;

7) для користування послугами з електропостачання (з 1 січня 2018 р.) у житлових приміщеннях (будинках):

- у житлових приміщеннях (будинках), крім тих, що зазначені в абзацах третьому - шостому цього підпункту, - 70 кВт/г на місяць на сім`ю (домогосподарство) з однієї особи і додатково 30 кВт/г на місяць на кожного іншого члена сім`ї (домогосподарства), але не більш як 190 кВт/г на місяць;

71. Постановою Кабінету Міністрів України Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії від 27.07.1998 № 1156 установлено, що за умови призначення житлової субсидії громадяни, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні (будинку), сплачують за управління багатоквартирним будинком, за житлово-комунальні послуги, за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку води та теплової енергії, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними договорами (далі - житлово-комунальні послуги) в межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами, частку середньомісячного сукупного доходу, а за придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива - частку їх сукупного доходу за попередній календарний рік (Ро), яка визначається за такою формулою:

Ро = Кд/Кг х Рг, де:

Ро - частка плати за послуги для домогосподарства (частка доходу), яка для розрахунку субсидії округлюється до двох знаків після коми;

Кд - коефіцієнт доходу домогосподарства - відношення розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу до прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, встановленого на дату, з якої призначається субсидія;

Кг - базовий коефіцієнт доходу для призначення субсидії - два прожиткових мінімуми на одну особу в розрахунку на місяць (Кг = 2);

Рг - базова норма плати за житлово-комунальні послуги - 15 відсотків середньомісячного сукупного доходу домогосподарства (Рг = 15).

VІ. ОЦІНКА СУДУ

щодо визнання протиправним та скасування рішення Управління праці та соціального захисту населення Амур-Нижньодніпровської районної в м. Дніпрі ради, оформлене повідомленням про надання субсидії № 120037 від 10.12.2018 в частині розміру призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний період з листопада 2018 року по квітень 2019 року

72. Згідно частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

73. Здійснюючи розрахунок субсидії відповідачем були враховані наступні доходи за період з 01.04.2018 по 30.09.2018, а саме: пенсію ОСОБА_1 у сумі 15 296,64 грн; пенсію ОСОБА_2 у сумі 8 610 грн; допомога на догляд за особою з інвалідністю ІІ групи у сумі 10 431 грн; допомога особі з інвалідністю ІІ групи, яку отримує ОСОБА_1 за недієздатного ОСОБА_3 у сумі 16 570,92 грн; та інші доходи код 127 (згідно інформації Державної фіскальної служби) у сумі 29 229,82 грн.

74. Позивач не погоджуючись з розрахунком субсидії зазначає, що відповідачем неправомірно зарахована сума у розмірі 29 229,82 грн, оскільки зазначена сума є сумою допомоги від Товариства Червоного Хреста України (ТЧХУ).

75. Суд звертає увагу, що Товариство Червоного Хреста України (код ЄДРПОУ 00016797) зареєстроване 10.10.1991, дата запису: 13.05.2008, номер запису 1 074 120 0000 029903. Видами діяльності є: код КВЕД 88.99 Надання іншої соціальної допомоги без забезпечення проживання, н. в. і. у.; код КВЕД 94.99 Діяльність інших громадських організацій, н. в. і. у. (основний).

76. Згідно відомостей з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків про суми виплачених доходів та отримання податків ОСОБА_1 у ІІ кварталі 2018 року отримала наступний дохід від Товариства Червоного Хреста України:

- 2 470 грн, код 169 - благодійна, у тому числі гуманітарна допомога;

- 29 229,82 грн, код 127 - інші доходи.

77. Оскільки ОСОБА_9 України є громадською організацією, яка надає соціальну допомогу, то можна зробити висновок, що дохід ОСОБА_1 у розмірі 29 229,82 грн є соціальною допомогою. Доказів перебування позивача у трудових відносинах та отримання заробітної плати від Товариства Червоного Хреста України судом не встановлено та матеріалами справи не підтверджено.

78. Також, суд зазначає, що з метою встановлення походження доходу у розмірі 29 229,82 грн відповідач мав право здійснити запити до податкового органу або безпосередньо до Товариства Червоного Хреста України, що передбачено пунктом 14 Положення № 848 (у редакції чинній на момент спірних правовідносин).

79. Крім того, відповідач у відзиві на позовні заяву зазначає та у рішенні про призначення субсидії визначено, що для розрахунку субсидії враховані доходи за період з 01.04.2018 по 30.09.2018, однак до суду надані довідки видані, зокрема:

- Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області від 19.11.2018 № 14179/02-06/07, яка містить відомості щодо пенсійних виплат ОСОБА_1 за період з червня 2018 року по листопад 2018 року;

- Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області від 19.11.2018 № 14180/02-06/07, яка містить відомості щодо пенсійних виплат ОСОБА_2 за період з червня 2018 року по листопад 2018 року.

80. З урахуванням викладеного, суд доходить висновку, що розрахунок субсидії здійснено без встановлення всіх обставин, які б мали місце при здійсненні розрахунку субсидії, із помилковим врахуванням сум, одержаних від громадської організації, видом діяльності якої є надання соціальної допомоги без забезпечення проживання (код за КВЕД 88.99), які відповідно до пункту 10 Положення № 848 не враховуються до сукупного доходу.

81. Позивач просить суд визнати протиправним та скасувати рішення Управління праці та соціального захисту населення Амур-Нижньодніпровської районної в м. Дніпрі ради, оформлене повідомленням про надання субсидії № 120037 від 10.12.2018, оскільки не згоден з розміром призначеної субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг на опалювальний період з листопада 2018 року по квітень 2019 року.

82. Однак, суд зазначає, що оскаржуване позивачем рішення, оформлене повідомленням про надання субсидії № НОМЕР_2 від 10.12.2018, не є рішенням суб`єкта владних повноважень у розумінні положень КАС України, оскільки є повідомленням та містить загальні відомості щодо призначення субсидії на відповідний період та у відповідному розмірі, та роз`яснення права заявника на оскарження рішення щодо розміру призначеної субсидії або відмови про призначення субсидії.

83. Відповідно до пункту 2 розділу 4 Указу Президента України Про Концепцію вдосконалення судівництва для утвердження справедливого суду в Україні відповідно до європейських стандартів від 10.05.2006 № 361/2006 адміністративне судочинство спрямоване на захист прав особи у публічно-правових відносинах від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

84. За своїм статусом у суспільстві учасники таких правовідносин перебувають у нерівних умовах, тому адміністративний суд має вжити всіх передбачених законом заходів, щоб захистити порушені органом влади права особи, в тому числі збирати докази з власної ініціативи, виходити за межі вимог сторін тією мірою, наскільки це необхідно для повного захисту прав особи.

85. З метою ефективного та повного захисту прав позивача, відповідно до частини другої статті 9 КАС України, суд виходить за межі позову та визнає протиправним та скасовує рішення Управління праці та соціального захисту населення Амур-Нижньодніпровської районної в м. Дніпрі рад в частині розрахунку субсидії на ЖКП до заяви № 120037 (дата та номер у рішенні не зазначені).

щодо зобов`язання вчинити певні дії

86. Згідно зі статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка ратифікована Законом від 17.07.1997 № 475/97-ВР кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

87. У пункті 145 рішення від 15 листопада 1996 року у справі Чахал проти Об`єднаного Королівства (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що згадана норма гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни.

88. Засіб захисту, що вимагається згаданою статтею повинен бути ефективним як у законі, так і на практиці, зокрема, у тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (п. 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі Афанасьєв проти України від 05.01.2005 (заява № 38722/02)).

89. Отже, ефективний засіб правого захисту у розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права і одержання особою бажаного результату; винесення рішень, які не призводять безпосередньо до змін в обсязі прав та забезпечення їх примусової реалізації, не відповідає розглядуваній міжнародній нормі.

90. З урахуванням викладеного, з метою повного захисту прав, свобод та інтересів позивача, суд зобов`язує відповідача повторно здійснити розрахунок субсидії на житлово-комунальні послуги з урахуванням наданої судом у цьому рішенні правової оцінки.

91. Вимога щодо зобов`язання відповідача здійснити перерахунок субсидії заявлена на майбутнє та не піддягає задоволенню, оскільки діям щодо перерахунку субсидії передує здійснення нового розрахунку.

92. Крім того, суд зазначає, що у разі здійснення нового розрахунку субсидії (з урахуванням змін у розмірі доходу) відповідач повинен здійснити перерахунок зазначеної субсидії самостійно на виконання вимог Положення № 848.

VІІ. ВИСНОВОК СУДУ

93. Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових та службових осіб, інших суб`єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

94. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

95. Відповідно до частини першої статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

96. Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.

щодо строку звернення до суду

97. Право на соціальний захист відноситься до основоположних прав і свобод, які гарантуються державною і, за жодних умов, не можуть бути скасовані, а їх обмеження не допускається, крім випадків, передбачених Конституцією України.

98. За правилами статті 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

99. Строки у сфері соціального захисту застосовує відповідний суб`єкт владних повноважень або суд, у випадку, визнання рішення, дії чи бездіяльності відповідного суб`єкта протиправними та задоволення позову особи. У свою чергу, строк на звернення до суду застосовується виключно судом, як правило, на етапі прийняття рішення про відкриття провадження в адміністративній справі. Строк звернення до суду стосується виключно питання прийняття до розгляду або відмови у розгляді позовних вимог по суті, але не застосовується для прийняття рішення про задоволення чи не задоволення таких вимог, а також періоду протягом якого такі вимоги підлягають задоволенню.

100. Суд також виходить з того, що у триваючих правовідносинах суб`єкт владних повноважень протягом певного проміжку часу ухиляється від виконання своїх зобов`язань (триваюча протиправна бездіяльність) або допускає протиправну поведінку (триваюча протиправна діяльність) по відношенню до фізичної або юридичної особи.

101. Відлік строків для звернення з метою реалізації права на соціальний захист розпочинається з моменту отримання відповідним суб`єктом владних повноважень заяви особи, до якого додано пакет необхідних документів. У свою чергу, відлік строків для звернення до суду (у випадку незгоди особи з відповідним рішенням, дією чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень за результатами розгляду зазначеної заяви) розпочинається з моменту коли особа дізналася або повинна була дізнатися про таке порушення своїх прав, крім якщо інше прямо не передбачено законом.

102. Одним із елементів права на суд є право на доступ до суду, який означає, що особа повинна мати можливість подати справу на розгляд, а суд повинен розглянути її без зайвих та неналежних правових чи практичних перешкод. Таке право покладає на державу як негативний обов`язок, - тобто утриматися від створення неналежних процесуальних перешкод для доступу до суду, - так і позитивний, тобто забезпечити практичний та ефективний доступ до суду.

103. При застосуванні строків звернення до адміністративного суду у вказаній категорії справ слід виходити з того, що встановлені процесуальним законом строки та повернення позовної заяви на підставі їх пропуску не можуть слугувати меті відмови у захисті порушеного права, легалізації триваючого правопорушення, в пергу чергу, з боку держави.

104. Суд зазначає, що ОСОБА_1 скористалась своїм правом альтернативного способу врегулювання спору та подала запити з приводу розрахунку суми обов`язкового платежу до Управління праці та соціального захисту населення Амур Нижньодніпровського району м. Дніпра, Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради, Дніпропетровської обласної державної адміністрації.

105. Обставина щодо звернення до суб`єкта владних повноважень з метою врегулювання порушеного права не позбавляє права позивача на звернення до суду якщо під час досудового врегулювання спору не відновлено порушене право позивача.

106. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

вирішив:

107. Адміністративний позов ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ; код НОМЕР_3 ; АДРЕСА_2 ) до Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради (код ЄДРПОУ 42788389; проспект Петра Калнишевського, буд. 55, Індустріальний район, м. Дніпро, 49051) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

108. Визнати протиправним та скасувати рішення Управління праці та соціального захисту населення Амур-Нижньодніпровської районної в м. Дніпрі ради в частині розрахунку субсидії на ЖКП до заяви № 120037.

109. Зобов`язати Лівобережне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради повторно здійснити розрахунок субсидії на житлово-комунальні послуги відповідно до заяви № 120037, поданої ОСОБА_1 , з урахуванням наданої судом у цьому рішенні правової оцінки.

110. В іншій частині позовних вимог відмовити.

111. Рішення суду набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України. Цей строк продовжується на строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Суддя І.О. Верба

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2020
Оприлюднено27.04.2020
Номер документу88906962
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/105/20

Рішення від 24.04.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 24.04.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 28.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 10.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні