Рішення
від 31.01.2020 по справі 460/3766/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

31 січня 2020 року м. Рівне №460/3766/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щербакова В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Заступника керівника Здолбунівської місцевої прокуратури в інтересах держави, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Новокорецька загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів Корецької районної ради Рівненської області, доНовокорецької сільської ради про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій, - В С Т А Н О В И В:

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшов позов заступника керівника Здолбунівської місцевої прокуратури в інтересах держави (далі іменується - позивач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Новокорецька загальноосвітнья школа I-III ступенів Корецької районної ради Рівненської області, до Новокорецької сільської ради (далі іменується - відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на територіях прилеглих до Новокорецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Корецької районної ради Рівненської області, яка розташована за адресою с. Новий Корець вул. Шкільна, 41, та зобов`язати відповідача вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території прилеглій до Новокорецької загальноосвітньої школи I-III ступенів Корецької районної ради Рівненської області, яка розташована за адресою с. Новий Корець вул. Шкільна, 41, шляхом встановлення дорожнього знаку 1.33 "Діти" та інформаційних табличок 7.2.1 "Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33".

Згідно з позовною заявою та поясненнями прокурора в судовому засіданні позовні вимоги ґрунтуються на тому, що в ході обстеження ділянки вулично-шляхової мережі встановлено відсутність біля Новокорецької ЗОШ І-ІІІ ст. (с. Новий Корець вул. Шкільна, 41) дорожніх знаків 1.33 Діти та інформаційної таблички 7.2.1, що є порушенням пп. 1.33 п. 1 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001 та п. 10.3.34 ДСТУ 4100-2014 Знаки дорожні .

Ухвалою від 09.12.2019 відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи вирішено провадити за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з повідомленням (викликом) учасників справи.

Суд ухвалою від 26.12.2019, без виходу до нарадчої кімнати, вирішено провадити розгляд справи в порядку письмового провадження.

18.12.2019 судом від представника відповідача отримана заява відповідно до якої Новокорецька сільська рада позов визнає повністю, справу просить розглядати за відсутності її уповноваженого представника.

Від представника третьої особи надійшла заява про розгляд справи за його відсутності.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

Згідно з ч. 4 ст. 23 Закону України Про прокуратуру позивачем встановлено, що рішенням Новокорецької сільської ради №1049 від 16.06.2010 Про прийняття доріг села Новий Корець в комунальну власність та на баланс Новокорецької сільської ради прийнято у комунальну власність сільської ради вул. Шкільна, оціночною вартістю 80939 грн.

Згідно з довідки Новокорецької сільської ради №276-а від 16.09.2019 та Інвентарної картки обліку основних засобів у бюджетних установах № 10, автодорога місцевого значення по вулиці Шкільна в с. Новий Корець Корецького району Рівненської області, оціночною вартістю 80939 грн, з 16.06.2010 перебуває в комунальній власності та знаходиться на балансі Новокорецької сільської ради.

Відповідно до Акту обстеження ділянки вулично-шляхової мережі від 13.02.2019, проведеного у присутності начальника СРПП №3 Корецького ВП Костопільського ВП ГУНП в Рівненській області Корчака Є.В. встановлено відсутність біля Новокорецької ЗОШ І-ІІІ ст. (с. Новий Корець, вул. Шкільна, 41) дорожніх знаків 1.33 Діти та інформаційної таблички 7.2.1.

Інспектором відділу БДР УПП в Рівненській області ДПП 10.05.2019 на підставі ст. 23 Закону України "Про Національну поліцію", ст. 27, 52-3 Закону України "Про дорожній рух", підготовлено та внесено Голові Новокорецької сільської ради припис про те, що з метою покращення організації дорожнього руху на вуличній мережі прилеглій до вказаного навчального закладу та забезпечення безпеки учасників дорожнього руху, виконати наступні заходи: встановити дорожні знаки 1.33 Діти з інформаційними табличками 7.2.1.

Разом з тим, згідно Акту обстеження ділянки вулично-шляхової мережі від

03.06.2019, проведеного у присутності начальника СРПП №3 Корецького ВП Костопільського ВП ГУНП в Рівненській області та Голови Новокорецької сільської ради вказані вище порушення не усунуто та повторно виявлено.

Окрім цього, про відсутність дорожніх знаків свідчить інформація Новокорецької сільської ради Корецького району Рівненської області № 277-а від 16.09.2019 в якій зазначається про те, що на дорозі місцевого значення по вул. Шкільна в с. Новий Корець Корецького району Рівненської області у відповідності до вимог ДСТУ 3587-97 ДСТУ 4100:2014, ДСТУ 2587-2010 біля Новокорецька ЗОШ І-ІІІ ст. (с. Новий Корець, вул. Шкільна, 41) дорожні знаки 1.33 Діти з інформаційними табличками 7.2.1 не встановлені.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Відповідно до положень статті 23 Закону України "Про прокуратуру" від 14.10.2014 №1697-VII, представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Згідно з частиною п`ятою статті 53 Кодексу адміністративного кодексу України у разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Враховуючи відсутність органу, який здійснює повноваження держави у спірних правовідносинах (тобто з контролю за діяльністю місцевих рад на вказаному напрямку), вбачаються підстави для здійснення органом прокуратури представництва в суді законних інтересів держави.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 16 Закону України "Про автомобільні дороги" від 08.09.2005 №2862-IV(далі - Закон №2862-IV) встановлено, що вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.

Згідно зі статтею 19 Закону №2862-IV основними обов`язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є, зокрема, забезпечення безперервних, безпечних, економічних та зручних умов руху транспортних засобів і пішоходів вулицями і дорогами міст та інших населених пунктів; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них будівельними нормами, державними стандартами та нормами.

Статтею 31 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997№280/97-ВР встановлено, що одним із повноважень селищної ради є організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту шляхів місцевого значення.

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про дорожній рух" до компетенції сільських, селищних рад, їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху належить, зокрема, забезпечення виконання вимог законодавства та рішень центральних органів виконавчої влади з питань дорожнього руху і його безпеки; розробка, затвердження та виконання місцевих програм безпеки дорожнього руху; створення позабюджетних фондів для додаткового фінансування заходів щодо безпеки дорожнього руху; організація та контроль за діяльністю підприємств з питань дорожнього руху і його безпеки; сприяння діяльності по утриманню у безпечному для дорожнього руху стані автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів та їх облаштуванню об`єктами сервісу; здійснення заходів щодо профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму.

Відповідно до пп. 1.33 п. 1 розділу 33 (Дорожні знаки) Правил дорожнього руху, затверджених постановою Кабінету Міністрів України №1306 від 10.10.2001 та п. 10.3.34 ДСТУ 4100-2014 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування", знак 1.33 "Діти" - це ділянка дороги, на якій можлива поява дітей з території дитячого закладу (дошкільний заклад, школа, оздоровчий табір тощо), що прилягає безпосередньо до дороги. Знак повинен установлюватися перед ділянками доріг, на які є вихід з території дитячих закладів (дошкільних закладів, шкіл, дитячих таборів тощо), що прилягають безпосередньо до даної дороги. Знак 1.33 повинен повторюватись. Перший знак повинен бути установлений на відстані 100 м, а другий - не меншій ніж 50 м від початку небезпечної ділянки. З повторним знаком повинна застосовуватись табличка 7.2.1, на якій зазначають довжину ділянки дороги, що прилягає безпосередньо до території дитячого закладу.

Відповідно до п. 1.3 Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №54 від 14.02.2012, дорожні знаки - це вироби, малюнки і написи, що призначені для інформування учасників дорожнього руху щодо умов і режимів руху на вулицях та дорогах.

Таким чином, обов`язок вжиття заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на територіях прилеглих до загальноосвітніх навчальних закладів, в тому числі й до Новокорецького загальноосвітньої школи I-III ступенів Корецької районної ради Рівненської області, лежить на Новокорецькій сільській раді.

Відповідно до цього, слід в судовому порядку зобов`язати Новокорецьку сільську раду вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Новокорецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Корецької районної ради Рівненської області, яка розташована за адресою с. Новий Корець вул. Шкільна, 41, шляхом встановлення дорожнього знаку 1.33 "Діти" та інформаційних табличок 7.2.1 "Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33".

Керуючись статтями 241-246, 255, 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов Заступника керівника Здолбунівської місцевої прокуратури в інтересах держави (вул. Київська, 13, м. Корець, Рівненська область, 34700, код ЄДРПОУ 02910077), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Новокорецька загальноосвітнья школа I-III ступенів Корецької районної ради Рівненської області (вул. Шкільна, 41, с. Новий корець, Корецький район, Рівненська область, 34705, код ЄДРПОУ 24171746), до Новокорецької сільської ради (вул. Незалежності, 10 А, с. Новий Корець, Корецький район, Рівненська область, 34705, код ЄДРПОУ 04386083) про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій - задовольнити повністю.

Визнати протиправну бездіяльність та зобов`язати Новокорецьку сільську раду вжити заходів щодо забезпечення безпечних умов руху транспортних засобів і пішоходів на території, прилеглій до Новокорецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Корецької районної ради Рівненської області, яка розташована за адресою с. Новий Корець вул. Шкільна, 41, шляхом встановлення дорожнього знаку 1.33 "Діти" та інформаційних табличок 7.2.1 "Довжина небезпечної ділянки, позначеної попереджувальним знаком 1.33".

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Повний текст рішення складений 31 січня 2020 року.

Суддя Щербаков В.В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.01.2020
Оприлюднено03.02.2020
Номер документу87291199
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/3766/19

Ухвала від 27.03.2022

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Швед Н. П.

Ухвала від 20.01.2022

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Швед Н. П.

Ухвала від 05.08.2021

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Ухвала від 27.04.2021

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Ухвала від 01.03.2021

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Рішення від 31.01.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

Ухвала від 19.11.2019

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Ухвала від 29.07.2019

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні