Рішення
від 22.01.2020 по справі 520/11585/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 січня 2020 р. № 520/11585/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Зоркіна Ю.В.

при секретарі судового засідання Пройдак С.М.

у присутності

представника позивача Літвінової А.С.

представника відповідача Павленко О.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "УКНАФТОГАЗЕКСПЕРТ" (просп. Гагаріна, буд. 152,м. Харків,61035, код ЄДРПОУ14108468) до Державна фіскальна служба України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ39292197) про зобов`язання вчинити певні дії,-

встановив:

Позивач звернувся до суду з зазначеним позовом, у якому просить суд: зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ"УКРНАФТОГАЗЕКСПЕРТ" №34 від 03.05.2019р. датою її надсилання 14 червня 2019р.; зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ"УКРНАФТОГАЗЕКСПЕРТ" №35 від 03.05.2019р. датою її надсилання 18 червня 2019р.; зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "УКРНАФТОГАЗЕКСПЕРТ" №36 від 16.05.2019р. датою її надсилання 14 червня 2019р.; зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "УКРНАФТОГАЗЕКСПЕРТ" №38 від 16.05.2019р. датою її надсилання 18 червня 2019р.; зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "УКРНАФТОГАЗЕКСПЕРТ" №40 від 16.05.2019р. датою її надсилання 19 червня 2019р.; стягнути з бюджетних асигнувань ДФС України на користь ТОВ "УКРНАФТОГАЗЕКСПЕРТ" судовий збір та витрати на правову (правничу) допомогу.

Ухвалою від 06.11.2019 у справі відкрито провадження та призначено підготовче судове засідання. Протокольною ухвалою від 23.12.2019 у справі закрито підготовче судове засідання та призначено розгляд справи по суті.

В судовому засіданні представник позивача заявлений позов підтримала, просила позовні вимоги задовольнити з тих підстав, що позивачем подано на реєстрацію податкові накладні, які прийняті податковим органом, проте їх реєстрація зупинена з підстав відповідності вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Підприємством подано повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПК/РК, реєстрація яких зупинена, з доданими документами. Однак вказані документи відповідачем не прийняті та зазначено, що в ЄРПН відсутній факт зупинення реєстрації податкових накладних.

Представник відповідача в судовому засіданні адміністративний позов не визнав просив відмовити у задоволенні позовних вимог з тих підстав, що відповідач у спірних правовідносинах діяв у відповідності до вимог чинного законодавства, підприємством не подані документи на підтвердження відсутності обставин , визначених пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , а отже, відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши долучені до матеріалів справи документи, суд встановив наступні обставини.

Позивач пройшовши визначену діючим законодавством процедуру державної реєстрації набув статусу суб`єкті господарювання, основним видом діяльності якого, є технічні випробування та дослідження (основний) - КВЕД 71.20, діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах КВЕД 71.12.

Крім того, позивач є уповноваженою організацією для здійснення первинного технічного огляду устаткування підвищеної небезпеки перед введенням його в експлуатацію: проведення позачергового технічного огляду у разі закінчення граничного строку експлуатації, виникнення аварії або пошкодження, спричинених надзвичайною ситуацією природного чи техногенного характеру, ведення обліку даних про технічний стан устаткування.

14.05.2018 між позивачем та Публічним акціонерним товариством "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" укладено договір, відповідно до якого виконавець зобов`язався на свій ризик, своїми силами, а також необхідними матеріалами та обладнанням відповідно до технічного завдання замовника (додаток номер 1 до договору) надати послуги з технічного діагностування і технічного огляду технологічного обладнання підвищеної небезпеки, підконтрольного органами Держпраці на об`єктах ГПУ "Шебелинкагазвидобування", а замовник зобов`язався прийняти та оплатити надані послуги на підставі актів наданих послуг, (п. 1.1. Договору).

Відповідно до пункту 4.3, 5.1 Договору місце надання послуг - це об`єкти ГПУ Шебелинкагазвидобування", що знаходяться у Харківській, Полтавській, Дніпропетровській та Луганській областях. Приймання-передача наданих послуг проводиться шляхом підписання сторонами актів приймання-передачі наданих послуг.

Невід`ємними додатками до Договору є Технічне завдання на експертне обстеження технічне діагностування посудин, що працюють під тиском вантажопідіймальних кранів та котлів, а також конкретний перелік послуг.

Договір укладений за результатами проведення процедури тендерних торгів, про що свідчить додаток номер 5 до Договору.

На виконання умов Договору позивачем виконано роботи з позачергового повного технічного огляду (експертним обстеженням) тобто технічним діагностуванням посудин, що працюють під тиском, про що складено Акт №51 від 3 травня 2019 року про приймання-виконання підрядних робіт на загальну суму 21343. 26 грн.

На підставі вказаного акту виставлено рахунок-фактуру від 3 травня 2019 року на відповідну суму для оплати.

05.07. 2019 Публічним акціонерним товариством "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" сплачено на підставі акту вартість виконаних робіт у сумі 21 343.26 грн., про що свідчить платіжне доручення №171 656.

03.05.2019 позивачем виписано податкову накладну № 34 на суму 21 343.26 грн.

Згідно Квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14 червня 2019 року Державна фіскальна служба України повідомила, що документ прийнято, але реєстрація зупинена. У квитанції було зазначено, що податкова накладна відповідає вимогам пп 1.6 п 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропановано надати пояснення та або копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. У графі "виявлені помилки" інформація відсутня.

03.05.2019 між позивачем та Акціонерним товариством "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ", ГПУ "Шебелинкагазвидобування" підписано акт №49 приймання-виконання підрядних робіт з позачергового повного технічного огляду з експертним обстеженням (технічним діагностування) посудин, що працюють під тиском, які належать ЮЛІЇВСЬКОМУ ЦВНГК на загальну суму 1146.96 грн.

На підставі підписаного акту позивачем виписано рахунок-фактуру від 3 травня 2019 року № СФ/ 000026 на суму 1146. 96 грн.

Відповідно до платіжного доручення № 171657 від 05.05.2019 зазначена сума сплачена на рахунок позивача.

03.05.2019 позивачем виписано податкову накладну № 35 на загальну суму 1146. 96 грн.

Відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних від 18 червня 2019 року Державною фіскальною службою України було повідомлено, що документ прийнято, реєстрація зупинена. Також зазначено, що податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

16.05.2019 підписано акт №52 між позивачем та замовником про приймання - виконання підрядних робіт з позачергового повного технічного огляду з експертним обстеженням/технічним діагностуванням посудин, що працюють під тиском, які належать ВП та КГ на загальну суму 7379.76 грн.

На підставі вказаного акту позивачем виписано рахунок-фактуру № СФ-000030 від 16.05.2019 на суму 7379. 76 грн.

Відповідно до платіжного доручення №177737 від 25.07.2019 Акціонерне товариство "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" сплатило на рахунок позивача 7379. 76 грн.

16.05.2019 виписано податкову накладну № 36 на загальну суму 7379.76 грн. Однак, відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних від 14 червня 2019 року Державною фіскальною службою України було повідомлено про те, що податкова накладна відповідає вимогам пп 1.6 п 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

Відповідно до акту №54 від 16.05.2019 про приймання-виконання підрядних робіт з позачергового повного технічного огляду з експертним обстеженням /технічним діагностування посудин, що працюють під тиском, який належить Єфремівському ЦВНГК. позивачем було виконано роботи, а саме - здійснено технічний огляд та експертне обстеження ємності об`ємом 6.0 м3 на загальну суму 2176.96 грн.

На підставі вказаного акта позивачем було виписано рахунок-фактуру №СФ/000032 від 16.05.2019 року на суму 2176.96 грн.

Відповідно до платіжного доручення №177736 ПАТ "Укргазвидобування" 25.07.2019 сплатило на рахунок позивача 2176.26 грн.

16.05.2019 позивачем виписано податкову накладну №38 на загальну суму 2176, 96 грн.

Однак відповідно до квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних від 14 червня 2019 року було повідомлено Державною фіскальною службою України про те, що документ прийнято, але реєстрація зупинена. Податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

16.05.2019 між позивачем та Публічним акціонерним товариством "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" ГПУ ШЕБЕЛИНКАГАЗВИДОБУВАННЯ підписано акт №53 приймання-виконання підрядних робіт з позачергового повного технічного огляду з експертним обстеженням/ технічним діагностування посудин, що працюють під тиском, які належать Шебелинському ЦВНГК на загальну суму 11820.46 грн. на підставі вказаного акту позивачем виписано рахунок-фактуру від 16.05.2019 на суму 11820. 46 грн.

25.07.2019 Публічне акціонерне товариство "УКРГАЗВИДОБУВАННЯ" сплатило 11820. 46 грн. на рахунок позивача, про що свідчить платіжне доручення № 177738.

16.05.2019 позивачем виписано податкову накладну № 40 на загальну суму 11820.46 грн.

Згідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних від 14 червня 2019 року було повідомлено Державною фіскальною службою України позивача про те, що документ прийнято, але реєстрація зупинена. Податкова накладна відповідає вимогам пп 1.6 п 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

На виконання вимог відповідача підприємством подано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, до яких долучено договори, додаткові договори, акти виконаних робіт, рахунки -фактури та платіжні доручення.

Проте в квитанціях № 2 відповідача зазначено, що вказані документи та пояснення контролюючим органом не прийняті, внаслідок відсутності в ЄРПН факту відсутності зупинення реєстрації податкових накладних/ розрахунку коригування, тоді як пояснення та/або копії документів подаються у разі зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН (а.с.93-164).

На час розгляду справи податкові накладні, за якими виниклі спірні правовідносини прийняті, але їх реєстрація зупинена.

По суті заявлених вимог суд зазначає наступне.

Пунктом 201.1 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За визначенням пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (даті по тексту - Порядок №1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (даті платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування " затвердженому формату (стандарту): чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування: реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування: дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу: наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після І липня 2015 р.): наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується: факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами: наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України встановлено, що реєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Як зазначено у п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 1 "Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації-", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117. цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів.

Згідно з п. 2 "Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації-", комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Як зазначено у п. З "Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації-", комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до п. 10 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну' в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

На виконання п. 10 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" Державна фіскальна служба України Наказом №144 від 21.03.2018 затвердила "Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків (далі - Порядок №144).

У вказаному Порядку №144 зазначено, що усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості. які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії).

Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків-виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п. 1.6 Критеріїв.

Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", та оформлюється протоколом.

До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п. 1.6 Критеріїв: матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку, інша інформація, що розглядається Комісією.

За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків) голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення/виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ITC "Податковий блок" як платників з ознаками ризиковості.

У разі відповідності платника податків показникам, що визначені пп.1.1 - 1.5 Критеріїв, таких платників податків включають до переліку ризикових платників податків відповідальні особи, яких включено до складу Комісії, протягом робочого дня на підставі даних Облікової картки (додаток І) та згідно з Алгоритмом дій співробітників оперативних підрозділів при формуванні Облікової картки та внесенні інформації до переліку ризикових платників податків (додаток 2).

У разі відповідності платника податків показнику оцінки ступеня ризиків, визначеному п. 1. 6 Критеріїв. - включення ло переліку здійснюється за рішенням Комісій.

Якщо суб`єкт господарювання, якого включено до переліку ризикових платників податків, у подальшому здійснює фінансово-господарську діяльність без ознак ризиковості. передбачених пп.1.1 - 1.5 Критеріїв, такого платника податків за поданням структурних підрозділів ГУ ДФС виключають з переліку ризикових платників податків, а у разі невідповідності показникам оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 1.6 Критеріїв. - після прийняття рішення Комісії.

Введення інформації щодо включення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків за результатами засідання Комісії здійснюється в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ITC "Податковий блок" з використанням ЕЦП голови Комісії.

Голова Комісії під персональну відповідальність забезпечує своєчасне введення інформації у перелік ризикових платників податків в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ITC "Податковий блок" згідно з п. 1.6 Критеріїв

В листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 "Критерії ризиковості платника податку", зокрема зазначено: Платник податків відповідає критеріям ризиковості. якщо (п. 1.6):платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО АР Крим): дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ): платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років: платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України: платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс): наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.

Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості. що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості. що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.

В судове засідання відповідачем не надано доказів прийняття рішень стосовно віднесення позивача до переліку ризикових платників податків та направлення такого рішення на його адресу

Крім того, відповідно до положень п.201.16. ст.201 ПК України обов`язок по визначенню підстав (тобто критеріїв ризиковості) зупинення реєстрації ПН покладено на КМУ, а не ДФС. Інші норми ПКУ також не надають ДФС відповідних повноважень щодо визначення критеріїв ризиковості.

У свою чергу, критерії ризиковості платника податку оформлені у вигляді листа ДФС від 21.03.2018 р. № 959/99-99-07-18 і не пройшли обов`язкової процедури реєстрації. Зазначене свідчить про відсутність у них відповідної юридичної сили.

Суд зазначає, що законодавство повинно відповідати мінімальним стандартам якості, таким як ясність, точність і передбачуваність. При цьому, норма вважається передбачуваною, якщо її сформульовано з достатньою точністю, яка дає можливість особі регулювати свою поведінку, за потреби, після відповідної консультації (рішення ЄСПЛ по справі ВАТ Нефтяная компания ЮКОС проти РФ (Заява №14092/04)).

Слід відмітити, що в квитанціях відсутні розрахунки показника по критерію п.п. 1.6 п.1. Критеріїв ризиковості платників податку. Більше того, як вже зазначалось, зазначений критерій включає в себе 7 підкритеріїв, на жодний з яких квитанції не посилаються.

Доказів відповідності позивача вказаним критеріям відповідачем суду також не надано.

Відповідно до п.п. 15, 16 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з п. 18 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Долученими до матеріалів справи документами підтверджено, що позивачем подані до контролюючого органу відповідні документи на підтвердження відсутності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних. Проте, вказані документи контролюючим органом не прийняті з підстав відсутності зупинення реєстрації податкових накладних.

Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 передбачено: у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Згідно ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Таким чином, дії відповідача по зупиненню реєстрації податкових накладних є такими, що не відповідають критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, що породжує їх неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, суд дійшов висновку, що, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, та на те, що такі документи надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації спірних податкових накладних.

Враховуючи вищевикладене, оцінюючи встановлені у судовому засіданні факти, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача.

Судові витрати підлягають розподілу в порядку, визначеному ст.139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 139, 243 КАС України, суд, -

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити.

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ"УКРНАФТОГАЗЕКСПЕРТ" № 34 від 03.05.2019 датою її надсилання 14 червня 2019р.;

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ"УКРНАФТОГАЗЕКСПЕРТ" №35 від 03.05.2019р. датою її надсилання 18 червня 2019р.;

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "УКРНАФТОГАЗЕКСПЕРТ" №36 від 16.05.2019р. датою її надсилання 14 червня 2019р.;

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "УКРНАФТОГАЗЕКСПЕРТ" №38 від 16.05.2019р. датою її надсилання 18 червня 2019р.;

Зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "УКРНАФТОГАЗЕКСПЕРТ" №40 від 16.05.2019р. датою її надсилання 19 червня 2019р.;

Стягнути на користь ТОВ " Укрнафтогазексперт" за рахунок бюджетних асигнувань ДФС України судовий збір у розмірі 9605 (дев`ять тисяч шістсот п`ять ) грн.00 коп.

Рішення набирає законної сили у порядку та строки, встановлені статтею 255 КАС України, та може бути оскаржене у порядку та строки, встановлені статтями 293, 295-296 та пунктом 15.5 Перехідних положень цього Кодексу.

У повному обсязі рішення виготовлено 03.02.2020

Суддя Зоркіна Ю.В.

Дата ухвалення рішення22.01.2020
Оприлюднено05.02.2020
Номер документу87353136
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/11585/19

Постанова від 05.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Постанова від 05.11.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 25.06.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бенедик А.П.

Рішення від 22.01.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Ухвала від 06.11.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Рішення від 01.08.2019

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Салтан Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні