Постанова
від 05.02.2020 по справі 240/9787/19
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 240/9787/19

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Черняхович І.Е.

Суддя-доповідач - Курко О. П.

05 лютого 2020 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Курка О. П.

суддів: Білої Л.М. Гонтарука В. М. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної служби геології та надр України на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2019 року (м. Житомир) у справі за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства "Житомирський комбінат силікатних виробів" до Державної служби геології та надр України про визнання протиправним та скасування наказу,

В С Т А Н О В И В :

в серпні 2019 року Приватне акціонерне товариство "Житомирський комбінат силікатних виробів" звернулось до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до Державної служби геології та надр України про визнання протиправним та скасування наказу.

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2019 року позов задоволено, а саме: визнано протиправним та скасовано наказ Державної служби геології та надр України від 22.07.2019 № 232 в частині зупинення спеціального дозволу на користування надрами №396 від 11.12.1995, виданого ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів"; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби геології та надр України на користь Приватного акціонерного товариства "Житомирський комбінат силікатних виробів" понесені судові витрати у вигляді судового збору в розмірі 1921,00 грн.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, у якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору. Так, відповідачем зазначено, що з моменту отримання дозволу № 396 від 11.12.1995 у ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів", як у надрокористувача, виникли права та обов`язки, передбачені особливими умовами дозволу, Угодою № 396 про умови користування надрами з метою видобування корисних копалин, Кодексом України про надра, в тому числі й передбачені п. 1, 2 частини 2 статті 244 Кодексу України про надра обов`язки щодо: використання надр відповідно до цілей, для яких їх було надано; забезпечення повноти геологічного вивчення, раціонального, комплексного використання та охорони надр. Відповідач вказує, що в ході проведеної планової перевірки ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" було встановлено, що позивач взятих на себе зобов`язань не виконує, у зв`язку з цим було винесено припис №325-14/06 від 22.02.2019, яким позивачу надано строк для усунення виявлених порушень до 25 березня 2019 року. Однак, позивач у встановлені приписом строки порушення не усунув, матеріалів, що підтверджують факт усунення порушень не надав. У зв`язку з цим та керуючись пп. 1,4 п. 22 Порядку №615 Державною службою геології та надр України був виданий наказ №232 від 22.07.2019 про зупинення дії спеціального дозволу на користування №396 від 11.12.1995. З огляду на зазначене, відповідач вважає, що при здійсненні заходу планової перевірки позивача та при застосуванні до нього санкцій у вигляді зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами, він діяв в межах своїх повноважень та відповідно до встановленого законом порядку.

Відзив позивача на апеляційну скаргу на адресу Сьомого апеляційного адміністративного суду не надходив, що відповідно до ч.4 ст. 304 КАС України не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.

Апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, у відповідності до вимог п. 1 ч. 1 ст. 311 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступних висновків.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, що Державною службою геології та надр України надано ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" спеціальний дозвіл на користування надрами № 396 від 11 грудня 1995 року на видобування пісків, придатних для виробництва силікатної цегли та дрібних блоків із ніздрюватого бетону, як пісок заповнювач для бетону щільної структури в Тарасівському родовищі строком до 14 травня 2035 року (а.с.90). Крім того, 22 травня 2018 року між Державною службою геології та надр України та користувачем надр - ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" було укладено угоду про умови користування надрами метою видобування корисних копалин (а.с.91-91).

Згідно з п.3.1 вищезазначеної угоди умови користування надрами, види та строки виконання надрокористувачем робіт з метою видобування корисних копалин піску Тарасівського родовища протягом строку дії дозволу визначається в програмі робіт з видобування корисних копалин, яка підписується сторонами і є додатком 2 та невід`ємною частиною цієї угоди.

Водночас, пунктом 5.3 угоди було також передбачено, що надрокористувач зобов`язаний дотримуватися вимог законодавства України, чинних стандартів, правил, норм виконання робіт, пов`язаних з користування надрами (а.с.92).

З матеріалів справи вбачається, що на підставі наказу Держгеонадр України від 28.11.2018 №450 "Про затвердження Річного плану здійснення заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України на 2019 рік" та наказу Держгеонадр України від 10.01.2019 №22 "Про проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою геології та надр України у лютому 2019 року", а також відповідно до направлення на проведення перевірки від 08.02.2019 №252-14/06, Державною службою геології та надр України в період з 11 по 22 лютого 2019 року була проведена планова перевірка дотримання ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" вимог законодавства у сфері надрокористування. За наслідками проведеної перевірки складено акт перевірки №06-02/23/2019-10/п (33) від 20.02.2019 року, яким встановлено наступні порушення ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" у сфері надрокористування:

- проект розробки родовища, включаючи коригування (Коригування технологічної частини робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків), яке розроблене у 2014 році ПП "Спектр НХЛ", не погоджений в установленому порядку, а саме відсутнє погодження з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, чим порушено ст. 24, 51 Кодексу України про надра та ст. 24 Гірничого закону України від 06.10.1999 № 1127-XIV;

- відсутній план розвитку гірничих робіт на 2019 рік, погоджений в установленому порядку, чим порушено ст. 51 Кодексу України про надра та ст. 19 Гірничого закону України від 06.10.1999 № 1127-XIV;

- відсутній акт про передачу розвіданого Тарасівського родовища для промислового освоєння відповідно до запасів затверджених протоколом ДКЗ України від 03.08.2016 №3616, чим порушено ст. 40 Кодексу України про надра та постанову Кабінету Міністрів України №114;

- геологічна документація, у повному обсязі відсутня, а саме відсутні записи у поточних геологічних журналах у IV кварталі 2018 року, чим порушено ст. 53 Кодексу України про надра, наказ №199, Мінгео СРСР 17.06.1960, НПАОН 00.0-1.01-85, ГОСТ 2.850-75.

На підставі зазначеного акту Державною службою геології та надр України 22 лютого 2019 року було складено припис №325-14/06, в якому зазначено детальний опис виявлених порушень та вказано на необхідність їх усунення у строк до 25.03.2019 (а.с.111-112).

В подальшому, 22 липня 2019 року Державною службою геології та надр України був виданий наказ від 22.07.2019 №232, яким зупинено дію спеціального дозволу №396 від 11.12.1995, виданого ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів", та надано надрокористувачу 30 календарних днів для усунення порушень (а.с. 113).

Зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами було здійснено відповідно до пп. 1 та 4 п. 22 "Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615, а саме: у зв`язку з порушенням надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр, а також у зв`язку з невиконанням в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища. При цьому, в оскаржуваному наказі від 22.07.2019 №232 зазначено про порушення ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" ст. 24, 51 Кодексу України про надра та абзаці 3 статті 11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Разом з тим, позивач вважає, що станом на 01.07.2019 вимоги припису від 22 лютого 2019 року №325-14/06 ним були виконані у повному обсязі, а тому наказ Державної служби геології та надр України від 22.07.2019 №232 в частині зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами №396 від 11.12.1995 є протиправним, з огляду на що він звернувся з даним позовом до суду.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не доведено правомірності наказу Державної служби геології та надр України від 22.07.2019 №232, в частині зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами № 396 від 11.12.1995, виданого ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів".

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції по суті спору, виходячи з наступного.

Так, частиною 1 статті 4 Кодексу України про надра встановлено, що надра є виключною власністю Українського народу і надаються тільки у користування. Угоди або дії, які в прямій або прихованій формі порушують право власності Українського народу на надра, є недійсними.

Статтею 13 Кодексу України про надра передбачено, що користувачами надр можуть бути підприємства, установи, організації, громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи. Користувачами надр на умовах угод про розподіл продукції можуть бути громадяни України, іноземці, особи без громадянства, юридичні особи України або інших держав, об`єднання юридичних осіб, створені в Україні чи за межами України (інвестори), що відповідають вимогам законодавства України. Об`єднання юридичних осіб, що не є юридичною особою, може бути користувачем надр відповідно до угоди про розподіл продукції за умови, що учасники такого об`єднання несуть солідарну відповідальність за зобов`язаннями, передбаченими угодою про розподіл продукції.

Згідно з абзацом 3 частини 1 статті 14 Кодексу України про надра передбачено, що надра надаються у користування для видобування корисних копалин.

При цьому, статтею 19 Кодексу України про надра визначено, що надра надаються у користування підприємствам, установам, організаціям і громадянам лише за наявності у них спеціального дозволу на користування ділянкою надр. Право на користування надрами засвідчується актом про надання гірничого відводу.

Спеціальні дозволи на користування надрами надаються переможцям аукціонів, крім випадків, визначених Кабінетом Міністрів України, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, або Радою міністрів Автономної Республіки Крим щодо розробки родовищ корисних копалин місцевого значення на території Автономної Республіки Крим. Порядок проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами та порядок їх надання встановлюються Кабінетом Міністрів України (ст. 16 Кодексу України про надра).

Відповідно до статті 24 зазначеного Кодексу користувачі надр зобов`язані:

1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано;

2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр;

3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища;

4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві;

4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України;

5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

Права та обов`язки користувача надр виникають з моменту отримання ним спеціального дозволу на користування надрами, а в разі надання права користування надрами на умовах угод про розподіл продукції - з моменту набрання чинності такою угодою, якщо інше не передбачено цією угодою.

Згідно ч. 1 ст. 25 Кодексу України про надра права користувачів надр охороняються законом і можуть бути обмежені лише у випадках, передбачених законодавством України.

Питання надання спеціальних дозволів на користування надрами у межах території України, її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони, а також процедуру продовження строку дії, переоформлення, зупинення дії чи анулювання дозволу та внесення до нього змін, врегульовані Порядком надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.05.2011 № 615 (далі - Порядок №615).

Згідно підпунктів 1, 4 пункту 22 Порядку № 615, дія дозволу може бути зупинена органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері здійснення державного гірничого нагляду, епідеміологічного нагляду (спостереження), державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, органів місцевого самоврядування, органів ДФС у разі: порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр або ж у разі невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища.

Після зупинення дії дозволу надрокористувач зобов`язаний зупинити проведення на наданій йому в користування ділянці надр робіт, передбачених дозволом. Зупинення дії дозволу не звільняє надрокористувача від обов`язку проводити на ділянці надр роботи, пов`язані із запобіганням виникненню аварійної ситуації або усуненням її наслідків. Зупинення дії дозволу не є підставою для переривання строку його дії.

Дія дозволу поновлюється органом з питань надання дозволу після усунення надрокористувачем причин, що призвели до зупинення його дії.

Отже, Державна служба геології та надр України уповноважена здійснювати геологічний контроль суб`єктів господарювання з метою виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр. Держгеонадра може зупинити дію спеціального дозволу, у тому числі за поданням відповідного центрального органу виконавчої влади. Однак, для ухвалення такого рішення мають бути правові підстави, що ґрунтуються на фактичних передумовах, достатніх і необхідних для обмеження права в користуванні надрами.

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуваний наказ Державної служби геології та надр України №232, яким зупинено дію спеціального дозволу №396 від 11.12.1995, виданого ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів", був винесений відповідачем відповідно до пп. 1 та 4 п. 22 Порядку № 615 у зв`язку з порушенням надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр, а також у зв`язку з невиконанням в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування або охорони навколишнього природного середовища.

При цьому, фактичною підставою для прийняття вказаного наказу стало невиконання ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" в установлений строк вимог припису від 22.02.2019 року №325-14/06 щодо необхідності погодження проекту розробки родовища, включаючи коригування (Коригування технологічної частини робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків), яке розроблене у 2014 році ПП "Спектр НХЛ" з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр. З огляду на це, за відсутності погодженого проекту розробки родовищ, ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" порушив статтю 24 та статтю 51 Кодексу України про надра, а також абз. 3 статті 11 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Однак, колегія суддів вважає такі доводи відповідача безпідставними, з огляду на наступне.

Згідно ст. 51 Кодексу України про надра розробка родовищ твердих, рідких і газоподібних корисних копалин та переробка мінеральної сировини провадяться згідно з затвердженими проектами та планами робіт, правилами технічної експлуатації та охорони надр.

При цьому, правила технічної експлуатації, проекти і плани розробки родовищ корисних копалин та переробки мінеральної сировини погоджуються користувачами надр з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, в частині додержання вимог законодавства про надра. Зі змісту вищезазначеної норми вбачається, що однією з обов`язкових умов за наявності якої надрокористувач має право здійснювати розробку родовища корисних копалин є наявність затвердженого в установленому законом порядку проекту розробки.

Матеріалами справи встановлено та підтверджено актом №06-02/23/2019-10/п (33) від 20.02.2019 року, що на момент проведення перевірки у ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" серед інших порушень також було виявлено те, що проект розробки родовища, включаючи коригування (Коригування технологічної частини робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків), яке розроблене у 2014 році ПП "Спектр НХЛ", не погоджений з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр. У зв`язку з цим, Державною службою геології та надр України і був винесений припис від 22.02.2019 №325-14/06, в якому зазначено детальний опис виявлених порушень та вказано ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" на необхідність їх усунення у строк до 25.03.2019 (а.с.111-112).

З матеріалів справи вбачається, що на виконання вимог вищезазначеного припису, ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" надіслав начальнику Центрального міжрегіонального відділу Департаменту геологічного контролю Держгеонадр України повідомлення від 21.03.2019 №332 (вх. №14/06186 від 26.03.2019) (а.с.30), в якому зазначив, що порушення вказані в пунктах 2-4 припису від 22.02.2019 №325-14/06 товариством усунені.

Таким чином, матеріалами справи підтверджується та не заперечується сторонами, що ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" у зазначені в приписі строки усунув порушення, зазначені в пунктах 2-4 припису від 22.02.2019 №325-14/06.

З приводу порушення, яке стосувалось відсутності погодження проекту розробки родовища, включаючи коригування (Коригування технологічної частини робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків), яке розроблене у 2014 році "Спектр НХЛ", з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, позивач у повідомленні від 21.03.2019 №332 зазначив відповідачу, що у зв`язку з проведенням повторної геолого-економічної оцінки Тарасівського родовища пісків приватним підприємством "Спектр НХЛ" виконується коригування технологічної частини робочого проекту, яка в подальшому буде погоджена з органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр (а.с.30).

Вказані обставини щодо проведення повторної геолого-економічної оцінки Тарасівського родовища пісків підтверджуються наявним у матеріалах справи договором від 04.03.2019, укладеним між ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" та ПП "Спектр НХЛ" про коригування робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків (а.с.31-33).

Виготовлене приватним підприємством "Спектр НХЛ" коригування робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків було затверджено головою правління ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" 03.06.2019 (а.с.39).

В подальшому, 04 червня 2019 року ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" звернувся до Державного підприємства "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці" для виконання експертизи на відповідність проектної документації нормативним актам з питань охорони праці, Доповнення-2 по коригуванню "Робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків у Житомирському районі, Житомирської області", виконаного проектним відділом ПП "Спектр НХЛ" (а.с.34).

Звернення позивача до Державного підприємства "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці" для виконання експертизи підтверджується договором від 04.06.2019 №19-2050-1, укладеним між ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" та Державним підприємством "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці", предметом якого є технічна експертиза коригування робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків (а.с.35-37).

19 червня 2019 року Державним підприємством "Житомирський експертно-технічний центр Держпраці" був виданий експертний висновок №18.05.00.1385.19 про відповідність Коригування робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків у Житомирському районі, Житомирської області нормативним актам з питань охорони праці та промислової безпеки (а.с.40-41)

Після цього, ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" звернувся до Управління Держпраці у Житомирській області з листом від 19.06.2019 №670, в якому просив погодити коригування технологічної частини робочого проекту розробки Тарасівського родовища будівельних пісків (Доповнення-2) (а.с.42).

За наслідками розгляду Коригування робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків у Житомирському районі, Житомирської області (згідно повторної геолого-економічної оцінки запасів, станом на 01.07.2016) (Доповнення-2) Управлінням Держпраці у Житомирській області було надіслано позивачу лист від 27.06.2019 №2914 про погодження зазначеного проекту в частині додержання вимог законодавства про охорону надр (а.с.43).

01 липня 2019 року ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" із супровідним листом №723 направив на адресу Державної служби геології та надр України Коригування робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків у Житомирському районі, Житомирської області (Доповнення-2) для його погодження (а.с.44).

Крім того, 01 липня 2019 року за вихідним №724 позивач надіслав Державній службі геології та надр України повідомлення про виконання товариством вимог припису від 22 лютого 2019 року №325-14/06, в якому зазначив, що станом на 01.07.2019 Коригування робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків у Житомирському районі, Житомирської області (Доповнення-2), яке виконане ПП "Спектр НХЛ" подано на погодження до Державної служби геології та надр України (а.с.45).

Апеляційний суд зазначає, що дійсно в строки, визначені в приписі від 22 лютого 2019 року №325-14/06, ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" не погодив проект розробки родовища, включаючи коригування (Коригування технологічної частини робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків), з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

Разом з тим, в матеріалах справи містяться достатні докази того, що позивачем вчинялись активні дії щодо усунення вказаного порушення, а неможливість його усунення у визначені приписом строки пов`язана з об`єктивними причинами, про що ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" повідомляв Державній службі геології та надр України листом від 21.03.2019 №332.

До того ж, можливість усунення ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" вказаного порушення вимог законодавства у сфері надрокористування безпосередньо пов`язана з належним розглядом Державною службою геології та надр України заяви позивача від 01.07.2019 №723 (а.с.44) про погодження Коригування робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків у Житомирському районі, Житомирської області (Доповнення-2), наданої відповідачу для усунення вказаного порушення. Погодження проекту розробки родовища, включаючи коригування (Коригування технологічної частини робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків) належить до компетенції Державної служби геології та надр України, обов`язком позивача є лише звернутися із відповідною заявою.

Колегія суддів вважає, що позивач виконав свій обов`язок і звернувся з цього приводу до відповідача за погодженням проекту розробки родовища.

Однак, не дивлячись на те, що станом на 01.07.2019 ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів" виконав всі вимоги припису від 22.02.2019 №325-14/06, в тому числі й подав Державній службі геології та надр України для погодження проект розробки родовища, включаючи Коригування технологічної частини робочого проекту розробки Тарасівського родовища пісків, Державною службою геології та надр України був винесений оскаржуваний наказ від 22.07.2019 №232, яким зупинено позивачу дію спеціального дозволу на користування надрами №396 від 11.12.1995.

Згідно пункту 22 Порядку № 615, яким врегульовано питання зупинення дії спеціальних дозволів на користування надрами, вбачається, що фактичною метою за для досягнення якої вживається такий захід впливу, як зупинення дії спеціального дозволу, є спонукання надрокористувача усунути допущені ним порушення вимог законодавства у сфері надрокористування.

Водночас, на момент винесення оскаржуваного наказу від 22.07.2019 №232, яким зупинено дію спеціального дозволу на користування надрами №396 від 11.12.1995, виданого ПрАТ "Житомирський комбінат силікатних виробів", всі зазначені в приписі від 22.02.2019 №325-14/06 порушення, позивачем були усунені.

Відповідачем в апеляційній скарзі не спростовано доводів суду першої інстанції щодо повного виконання позивачем вимог приписів.

Таким чином, судова колегія приходить до висновку, що наказ Державної служби геології та надр України від 22.07.2019 № 232, в частині зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами № 396 від 11.12.1995, був прийнятий відповідачем за відсутності цілі, на досягнення якої спрямоване даного виду рішення, а саме: за відсутності порушень вимог законодавства у сфері надрокористування, для спонукання усунення яких, необхідно було б зупинити надрокористувачу спеціальний дозвіл на користування надрами.

Враховуючи вищевикладене, апеляційний суд вважає, що наказ Державної служби геології та надр України від 22.07.2019 № 232, в частині зупинення дії спеціального дозволу на користування надрами № 396 від 11.12.1995, є необґрунтованим, оскільки прийнятий без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття такого рішення, а також не відповідає принципу пропорційності, оскільки прийнятий без дотриманням необхідного балансу між несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких мав бути спрямований.

Оцінюючи позицію апелянта, колегія суддів вважає, що обставини, наведені в апеляційній скарзі, були ретельно перевірені та проаналізовані судом першої інстанції та їм була надана належна правова оцінка. Жодних нових аргументів, які б доводили порушення судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права при винесенні оскаржуваного рішення, у апеляційній скарзі не зазначено.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Державної служби геології та надр України залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 325 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 05 лютого 2020 року.

Головуючий Курко О. П. Судді Біла Л.М. Гонтарук В. М.

Дата ухвалення рішення05.02.2020
Оприлюднено07.02.2020
Номер документу87388988
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/9787/19

Ухвала від 03.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 13.08.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 15.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 07.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 05.02.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 28.12.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Рішення від 13.11.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Постанова від 30.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 10.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні