Справа № 686/1790/20
Провадження № 1-кс/686/1925/20
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 лютого 2020 року м. Хмельницький
Слідчий суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області ОСОБА_1 , з участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання слідчого Першогослідчого відділу(Відділз розслідуваннязлочинів усфері службовоїдіяльності такорупції)Слідчого УправлінняТериторіального управлінняДержавного бюророзслідувань ум.Хмельницькому ОСОБА_3 ,погодженого з прокурором, про тимчасовий доступ до речей та документів, у кримінальному провадженні № 42019060000000060,
ВСТАНОВИВ:
06 лютого 2020 року слідчий Першого слідчого відділу (Відділ з розслідування злочинів у сфері службової діяльності та корупції) Слідчого Управління Територіального управління Державного бюро розслідувань у м. Хмельницькому ОСОБА_3 , звернувся до слідчого судді з клопотанням, погодженим з прокурором відділу Житомирської області ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою АДРЕСА_1 .
В обґрунтуванняданого клопотанняслідчим зазначено,що слідчим Управлінням Територіального управління Державного бюро розслідувань у м. Хмельницькому здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42019060000000060, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 27 грудня 2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.364 КК України відносно групи осіб з ознаками організованості та з корумпованими зв`язками до складу якої входять керівники комерційних структур, службові особи державних підприємств лісової галузі, які мають статус правоохоронного органу та службові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 (реорганізовано, шляхом приєднання до ІНФОРМАЦІЯ_3 ), члени вказаної групи за попередньою змовою між собою налагодили схему розкрадання державних лісових ресурсів на території лісових господарств Житомирської області, шляхом проведення незаконних порубок лісу, переробки деревини з подальшим експортування її за межі України.
Суть схеми полягає в наступному: витрати підприємств складаються з витрат на закупівлю готових (порізаних) у фізичних осіб-підприємців пиломатеріалів, піддонів, дров колотих та деревного вугілля. При цьому фактично не показують виплат вказаним фізичним особам доходів, не звітують про забруднення навколишнього середовища, не подають будь якої іншої інформації. Прибуток при такій схемі може перевищувати 100% собівартості. Але користуючись нормою ст. 135.5 Податкового кодексу України, підприємства протягом року до податкових органів не звітують, а до подачі звітності припиняють діяльність
Лісоматеріали з яких виробляється дана експортна продукція мають сумнівне або незаконне походження: тобто отримані за рахунок рубок без дозволів, санітарних рубок, а також пересортиці сировини при відпуску з лісгоспів під виглядом дров паливних або технологічної сировини, які відпускаються лісгоспами поза аукціонами, які передбачені для реалізації лісу - кругляку.
Одним з найбільших експортерів, який задіяний в даній злочинній схемі є ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , АДРЕСА_2 ), протягом січня жовтня 2019 року експортувало лісопродукцію до країн Європейського союзу на суму 166,7 млн. грн.
Службові особи ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " для легалізації незаконно отриманої деревини використовують афілійованих фізичних осіб - підприємців неплатників ПДВ, а саме: ФОП ОСОБА_5 (іпн. НОМЕР_2 ), ФОП ОСОБА_6 (іпн. НОМЕР_3 ), ФОП ОСОБА_7 (іпн. НОМЕР_4 ), ФОП ОСОБА_8 (іпн. НОМЕР_5 ), ФОП ОСОБА_9 (іпн. НОМЕР_6 ), ФОП ОСОБА_10 (іпн. НОМЕР_7 ), ФОП ОСОБА_11 (іпн. НОМЕР_8 ), ФОП ОСОБА_12 (іпн. НОМЕР_9 ), ФОП ОСОБА_13 (іпн. НОМЕР_10 ), ФОП ОСОБА_14 (іпн. НОМЕР_11 ) та ін.
Також, в схемі постачання незаконно отриманої деревини задіяно підконтрольне підприємство ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_12 ), яке також зареєстроване за адресом: АДРЕСА_2 .
В подальшому ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " експортує незаконно отриману лісопродукція (легалізовану через неплатників ПДВ) на адресу нерезидента " ІНФОРМАЦІЯ_6 " ( АДРЕСА_3 ), яка до листопада 2018 року являлась засновником ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 ".
Для здійснення експорту вказаної вище лісопродукції, виготовленої з незаконно здобутої деревини, службові особи ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 ", вносять завідома недостовірні відомості до офіційних документів про походження деревини з метою отримання в ІНФОРМАЦІЯ_7 про походження лісо продукції та виготовлених з них лісоматеріалів та пиломатеріалів.
У свою чергу посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 (реорганізовано, шляхом приєднання до ІНФОРМАЦІЯ_3 ), зловживаючи службовим становищем, з корисливих мотивів, в супереч інтересам держави надають ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 " незаконні переваги, шляхом не проведення належного митного контролю при митному оформлені товарів, чим спричиняють збиток державі в особливо великих розмірах.
Також встановлено, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 (перебуває у стані ліквідації) та ІНФОРМАЦІЯ_1 зловживаючи своїм службовим становищем, діючи умисно за попередньою змовою з посадовими особами підконтрольних СГД-експортерів, з метою одержання неправомірної вигоди для себе особисто та в інтересах третіх осіб, зокрема службових осіб ТОВ " ІНФОРМАЦІЯ_4 ", під час здійснення службових повноважень з контролю податкових зобов`язань з ПДВ за результатами експортних операцій вносять недостовірні відомості до актів податкових та камеральних перевірок, на підставі яких відбувається неправомірне бюджетне відшкодування вказаним вище суб`єктам, чим завдають тяжких наслідків державним інтересам.
Згідно матеріалів оперативного підрозділу, а саме рапорту встановлено, щореєстраційні документи облікових справи платника податків; витягу з АІС Податковий блок, підсистеми Реєстрація ТОВ, з історією платника; сум отриманих пільг податків, зборів (платежів); відкритих рахунків в банківських установах; податкової звітності (1-ДФ, декларації з ПДВ з додатками); інформації стосовно працевлаштованих осіб; ІР - адрес та email, з яких звітували засобами електронного зв`язку; акти проведених перевірок, з наданням для ознайомлення відповідних матеріалів (наказ на проведення перевірки, направлення, актів (довідок) з усіма додатками, заперечень та висновків за результатами їх розгляду, винесених податкових повідомлень-рішень, результатів їх оскаржень); схем руху товарних потоків та схем мінімізації податків, які готувались в ході перевірки; поданих платником податків уточнюючих розрахунків податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправлення самостійно виявлених помилок (на суму понад 5 тис. грн. ПДВ; відомостей з системи автоматизованого співставлення податкового кредиту та податкових зобов`язань в розрізі контрагентів на рівні ДПС України щодо податкового кредиту з ПДВ платника; відшкодування ПДВ платнику податків; витягів з реєстру видаткових накладних, із зазначенням номенклатури товару, його кількості та вартості; експортно-імпортних операцій; облікових карток суб`єкта зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) та вантажно-митних декларацій за 2019 рік щодо ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою АДРЕСА_1 .
З урахуванням викладеного, для виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінальних правопорушень, предметів, речей та документів, які можуть бути використані як докази у кримінальному провадженні, виникла необхідність у проведенні тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою АДРЕСА_1 .
Вилучення оригіналів вказаних сертифікатів та документів, які стали підставою для видачі таких сертифікатів необхідно для подальшого проведення відповідних експертиз.
Слідчий в судове засідання не з`явився, проте зазначив, що просить розглянути клопотання за його відсутності та задоволити його вимоги.
Вивчивши надані матеріали, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Слідчим наведено підстави, передбачені ч. 2, 5 ст. 163 КПК України, зокрема, що документи, доступ до яких просить надати слідчий, в сукупності з іншими речами та документами кримінального провадження, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, можуть бути використані як доказ в кримінальному провадженні, існує загроза знищення вказаних документів, тому слідчий суддя розглядає клопотання слідчого без виклику представників осіб, у володінні яких знаходяться документи.
Враховуючи викладене, з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, є всі підстави для надання дозволу на тимчасовий доступ до документів, в зв`язку з чим клопотання слідчого підлягає задоволенню, оскільки іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 163, 164 КПК України,
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання слідчого Першого слідчого відділу (Відділ з розслідування злочинів у сфері службової діяльності та корупції) Слідчого Управління Територіального управління Державного бюро розслідувань у м. Хмельницькому ОСОБА_3 задовольнити.
Надати дозвіл слідчим слідчої групи Слідчого Управління Територіального управління Державного бюро розслідувань у м. Хмельницькому ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 на тимчасовий доступ до речей та документів, а саме до реєстраційних документів облікових справ платника податків; витягу з АІС Податковий блок, підсистеми Реєстрація ТОВ, з історією платника; сум отриманих пільг податків, зборів (платежів); відкритих рахунків в банківських установах; податкової звітності (1-ДФ, декларації з ПДВ з додатками); інформації стосовно працевлаштованих осіб; ІР - адрес та email, з яких звітували засобами електронного зв`язку; акти проведених перевірок, з наданням для ознайомлення відповідних матеріалів (наказ на проведення перевірки, направлення, актів (довідок) з усіма додатками, заперечень та висновків за результатами їх розгляду, винесених податкових повідомлень-рішень, результатів їх оскаржень); схем руху товарних потоків та схем мінімізації податків, які готувались в ході перевірки; поданих платником податків уточнюючих розрахунків податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправлення самостійно виявлених помилок (на суму понад 5 тис. грн. ПДВ; відомостей з системи автоматизованого співставлення податкового кредиту та податкових зобов`язань в розрізі контрагентів на рівні ДПС України щодо податкового кредиту з ПДВ платника; відшкодування ПДВ платнику податків; витягів з реєстру видаткових накладних, із зазначенням номенклатури товару, його кількості та вартості; експортно-імпортних операцій; облікових карток суб`єкта зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) та вантажно-митних декларацій за 2019 рік щодо ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою АДРЕСА_1 для ознайомлення з ними та вилучення їх оригіналів.
Службовим особам ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою АДРЕСА_1 забезпечити тимчасовий доступ та надати можливість вилучити вищезазначені документи.
Ухвала діє по 06 березня 2020 року.
Відповідно до ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Хмельницького
міськрайонного суду
Суд | Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2020 |
Оприлюднено | 06.02.2023 |
Номер документу | 87441851 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Хмельницький міськрайонний суд Хмельницької області
Баєв С. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні