Постанова
від 16.08.2007 по справі 10/37-на
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

10/37-НА

                 

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД



10002, м.Житомир, майдан Путятинський, 3/65  тел.(8-0412) 48-16-02

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

 "16" серпня 2007 р.                                                          Справа №  10/37-НА

Житомирський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого   судді                                                  Філіпової Т.Л.

суддів:                                                                        Горшкової Н.Ф.

                                                                                   Майора Г.І.

при секретарі                                                            Щепанській Т.П. ,

за участю представників сторін:

від позивача: не з'явився,

від відповідачів:

- ДПА у Житомирській області : Антощенко В.В., довіреність № 14222/10/10-007 від 10.08.2007 р.,

- ДПІ у м. Житомирі : Шарий С.В., довіреність № 21/Ш/10 від 05.04.2006 р.,

                                   Железний В.С., довіреність  від 18.09.2006 р.,

розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Житомирі,       м. Житомир

на постанову господарського суду Житомирської області

від "22" лютого 2007 р. у справі №  10/37-НА ( суддя Будішевська Л.О. )

за  позовом Товариства  з обмеженою відповідальністю "Богема", м. Житомир  

до Державної податкової адміністрації у Житомирській області та Державної   податкової  інспекції  у м. Житомирі, м. Житомир

про визнання нечинним податкового повідомлення - рішення № 5557/10/61979/23-3 від 23.08.2005 р.

 ВСТАНОВИВ:

  

Постановою господарського суду Житомирської області від 22.02.2007р. у справі № 10/37-НА  задоволено позов  Товариства  з обмеженою відповідальністю "Богема", м. Житомир до Державної  податкової  адміністрації  у Житомирській області та Державної   податкової  інспекції  у м. Житомирі, м. Житомир  про визнання  нечинним  податкового повідомлення - рішення № 5557/10/61979/23-3 від 23.08.2005 р.

Визнано  протиправним  та скасовано  податкове повідомлення - рішення Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції  № 5557/10/61979/23-3 від 23.08.2005 р.

Стягнуто з державного бюджету України  на користь  Товариства  з обмеженою відповідальністю "Богема"  державне мито у розмірі 3,40 грн.

Державна   податкова  інспекція  у м. Житомирі, не погоджуючись  із прийнятою по справі постановою, вважаючи, що при її прийнятті судом першої інстанції  допущено порушення  норм матеріального права, не у повному обсязі з'ясовано обставини, що мають значення  для справи, звернулася до Житомирського апеляційного господарського суду  з апеляційною скаргою про її скасування.

Обгрунтовуючи доводи апеляційної скарги, особа,  що її подала, зазначає:

- під час  здійснення   відповідачем позапланової  перевірки кафе " Подіум ", що належить ТОВ " Богема", позивачем не було проведено через реєстратор  розрахункових  операцій  розрахунковий документ  за отриманий товар  на суму                                         116, 66 грн. та не роздруковано відповідного розрахункового документа, що підтверджує здійснення розрахункової  операції;

- контрольні стрічки у період  з 16 год. 50 хв.  22.06.2005 р.  до 01 год. 38 хв. 23.06.2005 р.  свідчать про те, що по РРО не проводились будь - які розрахункові операції, в тому числі і на суму 116,66 грн., що є порушенням  пунктів 1,2,13 ст. 3 Закону України № 1776-III від 01.06.2000 р. " Про  застосування реєстратора розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування  та послуг " та не забезпечено  відповідність сум  готівкових коштів  на місці  проведення  розрахунків сумі  коштів, яка зазначена  у звіті  реєстратора  розрахункових операцій  в сумі 514,34 грн.;

- суд  першої інстанції дійшов невірного висновку  щодо відсутності  факту  порушення позивачем  п.13 ст. 3 Закону України № 1776-III від 01.06.2000 р.;

- невідповідність готівкових  коштів  є розбіжністю  між сумою  готівкових коштів на місці проведення розрахунків і сумою коштів, яка зазначена у денному звіті  реєстратора  розрахункових операцій, з вирахуванням  суми  готівкових коштів, яка не була проведена  через  реєстратор  розрахункових операцій.

У судовому засіданні  представники відповідача  у повному обсязі підтримали доводи  апеляційної скарги, просять скасувати  оскаржений судовий акт місцевого господарського суду.

Представник позивача  у судове засідання не з'явився, причини неявки суд не повідомив,  про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення  поштового відправлення ( рекомендованого листа з повідомленням )  на ім'я ТОВ " Богема " ( а.с. 123 ).

Неприбуття у судове  засідання сторін або інших  осіб, які беруть участь  у справі, належним чином повідомлених про дату,  час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому  розгляду справи ( ч.4 ст. 196 КАС України ).

Заслухавши у судовому  засіданні повноважних представників відповідача, перевіривши  у повному обсязі  дотримання судом  першої інстанції при прийнятті  постанови норм матеріального та процесуального права, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів  вважає, що апеляційна скарга Державної   податкової  інспекції  у м. Житомирі підлягає частковому  задоволенню, враховуючи таке.

У відповідності до акту перевірки  щодо контролю за здійсненням  розрахункових операцій  у сфері  готівкового та  безготівкового  обігу суб'єктами  підприємницької діяльності № 06250357/233 від 22.06.2005 р. Житомирською  об'єднаною  державною  податковою інспекцією  під час здійснення  перевірки  у                           ТОВ " Богема " виявлено порушення пунктів 1,2,13 ст. 3 Закону України  від 01.06.2000 р. № 1776-III " Про застосування реєстратора  розрахункових операцій  у сфері громадського харчування та послуг", а саме, проведення  розрахункової операції  без використання  розрахункового  документа, що підтверджує  здійснення  розрахункової операції  на суму 116,66 грн. та не  забезпечено  відповідність сум  готівкових коштів  на місці проведення  розрахунків у сумі коштів, яка зазначена у звіті реєстратора   розрахункових операцій у сумі  514,34 грн. ( а.с. 34 ).

Податковим повідомленням - рішенням від 23.08.2005 р. № 5557/10/61979/23-3 Житомирською ОДПІ  на підставі акту перевірки № 06250357/23-3 від 22.06.2005 р., у відповідності до  п.1 ст. 17, ст. 22 Закону України " Про застосування РРО у сфері торгівлі,  громадського  харчування та послуг"  Товариству  з обмеженою відповідальністю " Богема "  визначено  суму податкового зобов'язання  за платежем ф/с, 23030100, як штрафну ( фінансову санкцію ), що становить 3155,00 грн., яка складається  з невідповідності  суми готівкових коштів  на місці проведення  розрахунків денному звіту  реєстратора розрахункових  операцій у сумі 514,34 грн. х 5 = 583,30 грн., а також   з непроведення  через реєстратор  розрахункових операцій  та не роздрукування  відповідних   розрахункових документів  при  реалізації товару на 116,66 грн. х 5= 583,30 грн. ( а.с. 12 ).

Суд першої  інстанції,  задовольняючи позовні вимоги ТОВ " Богема",  у мотивувальній частині прийнятої по справі постанови зазначив, що  податкові органи, встановивши порушення, повинні  прийняти рішення про  застосування санкцій  у порядку  та розмірах відповідно до закону, який регулює  спірні правовідносини, а недотримання  форми акта  є підставою для його скасування  в частині  визначення позивачу  штрафних  санкцій  саме  як податкового зобов'язання. Крім того, суд першої інстанції дійшов також висновку, що оскільки  перевірка ТОВ " Богема "  була проведена на підставі направлення, термін дії якого   закінчився та  те,  що  її було проведено  з порушенням вимог чинного законодавства,   факти, встановлені в ході проведення такої перевірки , не можуть бути покладені в основу при застосуванні  штрафних (фінансових) санкцій та прийнятті податкового повідомлення  - рішення.

У відповідності до  п.4 ст. 10 Закону України " Про  державну податкову службу в Україні " державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням установленого порядку розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів, товарно-касових книг, лімітів готівки в касах та її використання для розрахунків за товари, роботи і послуги, а також за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій, патентів, інших спеціальних дозволів на здійснення деяких видів підприємницької діяльності.

Пунктом 2 частини 1 статті 11 вищезазначеного Закону передбачено, що  органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції  та у порядку, встановлених законами України,  мають  право здійснювати контроль  за додержанням порядку проведення  готівкових розрахунків  за товари ( послуги )  у встановленому законом порядку.

Згідно пункту 11 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби мають право застосовувати до підприємств, установ, організацій і громадян фінансові санкції у порядку та розмірах, встановлених законом.

Посилання суду першої інстанції на  ст.11-1  зазначеного Закону, відповідно до положень якої  працівникам податкової міліції забороняється брати  участь  у проведенні планових та позапланових виїзних перевірок платників податків, що проводяться органами державної податкової служби, якщо такі перевірки не пов'язані з веденням оперативно-розшукових справ або розслідуванням кримінальних справ, порушених стосовно таких платників податків (посадових осіб платників податків), що знаходяться в їх провадженні, не  відповідають на обставинам, встановленим у справі.

Житомирською  об'єднаною  державною  податковою інспекцією видано направлення № 2535 відповідно до наказу начальника Житомирської ОДПІ від 15.06.2005 р. № 332 ( а.с. 53 ), яким  доручалося  головному  державному  податковому  інспектору  Житомирської ОДПІ Желєзному В.С. провести позапланову перевірку  ТОВ " Богема "  з питання дотримання  вимог Законів України " Про державну податкову службу в Україні", " Про  застосування  реєстраторів  розрахункових операцій  у сфері торгівлі, громадського  харчування та послуг", " Про  державне регулювання  виробництва  і торгівлі  спиртом етиловим, коньячним  і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами ".

Зазначене направлення  дійсне з 15.06.2005 року  по 22.06.2005 року ( а.с. 39 ).

Акт перевірки складено та підписано  22.06.2005 р. працівником податкової інспекції Желєзним В.С. Інші особи, зазначені  у акті як супровід: к-н податкової міліції Хомча В.А., Мельник О.А.,  к-н  СБУ в Житомирській області Ярмолюк О.М., з невідомих причин та невстановлених підстав  були присутні на місці проведення перевірки , проте відсутні докази, які б свідчили про прийняття ними участі у  діях, пов'язаних з проведенням перевірки, та їхні підписи у акті перевірки відсутні.  

Щодо  показів свідка  Білецької  М.В. , яка на момент проведення перевірки працювала барменом кафе ТОВ "Богема" , наданими у судовому засіданні суду  першої інстанції, про те, що  акт  перевірки  було складено 23.06.2005 р.  о 2 год. 30 хв., іншими доказами не підтверджуються.

Оцінивши в сукупності досліджені докази, що є у матеріалах справи ,оглянувши оригінали матеріалів перевірки, оригінал рахунку ТОВ"Богема" №1166 від 22.06.05 на суму 116,66 грн. з відміткою "оплачено", акт перевірки  та заслухавши пояснення головного податкового ревізора - інспектора Железного В.С.  колегія суддів вважає доведеними обставини  щодо проведення ТОВ "Богема" 22.06.05 у приміщенні кафе "Подіум" розрахункової операції на суму 116,66 грн. без застосування РРО та  наявності невідповідності  сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків в сумі 514,34 грн. денному звіту РРО.

Сума штрафних санкцій вірно визначена податковим органом у відповідності до положень п.1 ст.17,ст.22  Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 01.06.2000р. №1776-III (із змінами та доповненнями).

Разом з тим, колегія суддів зазначає.

Згідно з вимогами п. 1.9 ст. 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкове повідомлення – це письмове повідомлення контролюючого органу про обов'язок платника податків сплатити суму податкового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Законом.

Податкове зобов'язання та податковий борг у відповідності до  п. п. 1.2, 1.3 ст. 1  цього ж Закону є зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів узгоджене самостійно платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, або у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Відповідно до пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначення податкового зобов'язання контролюючим органом самостійно передбачено за вичерпним переліком обставин,  визначених законом.

Як вбачається з обставин встановлених судом першої  інстанції, підставами для видання оспореного позивачем податкового повідомлення-рішення були не податкові зобов'язання, податковий борг, засновані на обов'язкових платежах до бюджетів або державних фондів, а санкції за порушення певних правил проведення касових операцій, які на момент винесення цього повідомлення - рішення не було визнано у судовому або адміністративному порядку обґрунтованими і такими, що підлягають примусовому стягненню, а також не визнані платником податків.

За наведених підстав,  судова колегія  вважає, що застосовані оспорюваним податковим повідомленням-рішенням штрафні санкції не є податковими зобов'язаннями та не можуть стягуватись за процедурою, передбаченою Законом України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, тому,   оспорюване  податкове повідомлення -рішення  від 23.08.2005 р. № 5557/10/61979/23-3  не відповідає встановленому законодавством порядку притягнення до відповідальності позивача за відповідні порушення.

Вказане є підставою для скасування та  визнання недійсним податкового повідомлення-рішення  від 23.08.2005 р. в частині визначення  Товариству з обмеженою відповідальністю " Богема " штрафної  санкції в сумі 3155,00 грн.  в якості податкового зобов'язання.   

З урахуванням викладеного,  апеляційну скаргу Державної   податкової  інспекції  у м. Житомирі слід задовольнити частково.

Інші доводи апеляційної скарги  Державної   податкової  інспекції  у м. Житомирі  не грунтуються на чинному законодавстві України  та спростовуються матеріалами справи.

 

  Керуючись ст.ст. 160, 195, 198, 201, 205, 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Житомирі задовольнити частково.

2. Постанову господарського суду Житомирської області від 22 лютого 2007 року у справі №10/37-НА змінити, виклавши  в наступній редакції:

Позов  задовольнити частково.

"Податкове  повідомлення-рішення  №5557/10/61979/23-3 від 23.08.2005р. скасувати в частині визнання штрафної санкції Товариству  з обмеженою відповідальністю "Богема" в сумі 3155,00 грн. податковим зобов'язанням.

В решті позову відмовити.

Стягнути з державного бюджету України на користь Товариства  з обмеженою відповідальністю "Богема" 10014 м. Житомир вул. Перемоги, 10 ідентифікаційний код 31469342 - 1,70 грн. державного мита."

3. Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення.

Касаційну скаргу може бути подано безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця з дня складення постанови в повному обсязі.

4. Справу №10/37-НА повернути до господарського суду Житомирської області.

 Головуючий   суддя                                                              Філіпова Т.Л.

                

 судді:

                                                                                           Горшкова Н.Ф.  

                                                                                           Майор Г.І.  

  

 

СудЖитомирський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення16.08.2007
Оприлюднено30.08.2007
Номер документу875288
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/37-на

Постанова від 16.08.2007

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Постанова від 04.05.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Будішевська Л.О.

Постанова від 22.02.2007

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Будішевська Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні