10/37-НА
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
10002, м.Житомир, майдан Путятинський, 3/65 тел.(8-0412) 48-16-02
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" серпня 2007 р. Справа № 10/37-НА
Житомирський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Філіпової Т.Л.
суддів: Горшкової Н.Ф.
Майора Г.І.
при секретарі Щепанській Т.П. ,
за участю представників сторін:
від позивача: не з'явився,
від відповідачів:
- ДПА у Житомирській області : Антощенко В.В., довіреність № 14222/10/10-007 від 10.08.2007 р.,
- ДПІ у м. Житомирі : Шарий С.В., довіреність № 21/Ш/10 від 05.04.2006 р.,
Железний В.С., довіреність від 18.09.2006 р.,
розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Житомирі, м. Житомир
на постанову господарського суду Житомирської області
від "22" лютого 2007 р. у справі № 10/37-НА ( суддя Будішевська Л.О. )
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Богема", м. Житомир
до Державної податкової адміністрації у Житомирській області та Державної податкової інспекції у м. Житомирі, м. Житомир
про визнання нечинним податкового повідомлення - рішення № 5557/10/61979/23-3 від 23.08.2005 р.
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Житомирської області від 22.02.2007р. у справі № 10/37-НА задоволено позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Богема", м. Житомир до Державної податкової адміністрації у Житомирській області та Державної податкової інспекції у м. Житомирі, м. Житомир про визнання нечинним податкового повідомлення - рішення № 5557/10/61979/23-3 від 23.08.2005 р.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Житомирської об'єднаної державної податкової інспекції № 5557/10/61979/23-3 від 23.08.2005 р.
Стягнуто з державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Богема" державне мито у розмірі 3,40 грн.
Державна податкова інспекція у м. Житомирі, не погоджуючись із прийнятою по справі постановою, вважаючи, що при її прийнятті судом першої інстанції допущено порушення норм матеріального права, не у повному обсязі з'ясовано обставини, що мають значення для справи, звернулася до Житомирського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою про її скасування.
Обгрунтовуючи доводи апеляційної скарги, особа, що її подала, зазначає:
- під час здійснення відповідачем позапланової перевірки кафе " Подіум ", що належить ТОВ " Богема", позивачем не було проведено через реєстратор розрахункових операцій розрахунковий документ за отриманий товар на суму 116, 66 грн. та не роздруковано відповідного розрахункового документа, що підтверджує здійснення розрахункової операції;
- контрольні стрічки у період з 16 год. 50 хв. 22.06.2005 р. до 01 год. 38 хв. 23.06.2005 р. свідчать про те, що по РРО не проводились будь - які розрахункові операції, в тому числі і на суму 116,66 грн., що є порушенням пунктів 1,2,13 ст. 3 Закону України № 1776-III від 01.06.2000 р. " Про застосування реєстратора розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг " та не забезпечено відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена у звіті реєстратора розрахункових операцій в сумі 514,34 грн.;
- суд першої інстанції дійшов невірного висновку щодо відсутності факту порушення позивачем п.13 ст. 3 Закону України № 1776-III від 01.06.2000 р.;
- невідповідність готівкових коштів є розбіжністю між сумою готівкових коштів на місці проведення розрахунків і сумою коштів, яка зазначена у денному звіті реєстратора розрахункових операцій, з вирахуванням суми готівкових коштів, яка не була проведена через реєстратор розрахункових операцій.
У судовому засіданні представники відповідача у повному обсязі підтримали доводи апеляційної скарги, просять скасувати оскаржений судовий акт місцевого господарського суду.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, причини неявки суд не повідомив, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення ( рекомендованого листа з повідомленням ) на ім'я ТОВ " Богема " ( а.с. 123 ).
Неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи ( ч.4 ст. 196 КАС України ).
Заслухавши у судовому засіданні повноважних представників відповідача, перевіривши у повному обсязі дотримання судом першої інстанції при прийнятті постанови норм матеріального та процесуального права, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга Державної податкової інспекції у м. Житомирі підлягає частковому задоволенню, враховуючи таке.
У відповідності до акту перевірки щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єктами підприємницької діяльності № 06250357/233 від 22.06.2005 р. Житомирською об'єднаною державною податковою інспекцією під час здійснення перевірки у ТОВ " Богема " виявлено порушення пунктів 1,2,13 ст. 3 Закону України від 01.06.2000 р. № 1776-III " Про застосування реєстратора розрахункових операцій у сфері громадського харчування та послуг", а саме, проведення розрахункової операції без використання розрахункового документа, що підтверджує здійснення розрахункової операції на суму 116,66 грн. та не забезпечено відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків у сумі коштів, яка зазначена у звіті реєстратора розрахункових операцій у сумі 514,34 грн. ( а.с. 34 ).
Податковим повідомленням - рішенням від 23.08.2005 р. № 5557/10/61979/23-3 Житомирською ОДПІ на підставі акту перевірки № 06250357/23-3 від 22.06.2005 р., у відповідності до п.1 ст. 17, ст. 22 Закону України " Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" Товариству з обмеженою відповідальністю " Богема " визначено суму податкового зобов'язання за платежем ф/с, 23030100, як штрафну ( фінансову санкцію ), що становить 3155,00 грн., яка складається з невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків денному звіту реєстратора розрахункових операцій у сумі 514,34 грн. х 5 = 583,30 грн., а також з непроведення через реєстратор розрахункових операцій та не роздрукування відповідних розрахункових документів при реалізації товару на 116,66 грн. х 5= 583,30 грн. ( а.с. 12 ).
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги ТОВ " Богема", у мотивувальній частині прийнятої по справі постанови зазначив, що податкові органи, встановивши порушення, повинні прийняти рішення про застосування санкцій у порядку та розмірах відповідно до закону, який регулює спірні правовідносини, а недотримання форми акта є підставою для його скасування в частині визначення позивачу штрафних санкцій саме як податкового зобов'язання. Крім того, суд першої інстанції дійшов також висновку, що оскільки перевірка ТОВ " Богема " була проведена на підставі направлення, термін дії якого закінчився та те, що її було проведено з порушенням вимог чинного законодавства, факти, встановлені в ході проведення такої перевірки , не можуть бути покладені в основу при застосуванні штрафних (фінансових) санкцій та прийнятті податкового повідомлення - рішення.
У відповідності до п.4 ст. 10 Закону України " Про державну податкову службу в Україні " державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням установленого порядку розрахунків із споживачами з використанням електронних контрольно-касових апаратів, товарно-касових книг, лімітів готівки в касах та її використання для розрахунків за товари, роботи і послуги, а також за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності, ліцензій, патентів, інших спеціальних дозволів на здійснення деяких видів підприємницької діяльності.
Пунктом 2 частини 1 статті 11 вищезазначеного Закону передбачено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари ( послуги ) у встановленому законом порядку.
Згідно пункту 11 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" органи державної податкової служби мають право застосовувати до підприємств, установ, організацій і громадян фінансові санкції у порядку та розмірах, встановлених законом.
Посилання суду першої інстанції на ст.11-1 зазначеного Закону, відповідно до положень якої працівникам податкової міліції забороняється брати участь у проведенні планових та позапланових виїзних перевірок платників податків, що проводяться органами державної податкової служби, якщо такі перевірки не пов'язані з веденням оперативно-розшукових справ або розслідуванням кримінальних справ, порушених стосовно таких платників податків (посадових осіб платників податків), що знаходяться в їх провадженні, не відповідають на обставинам, встановленим у справі.
Житомирською об'єднаною державною податковою інспекцією видано направлення № 2535 відповідно до наказу начальника Житомирської ОДПІ від 15.06.2005 р. № 332 ( а.с. 53 ), яким доручалося головному державному податковому інспектору Житомирської ОДПІ Желєзному В.С. провести позапланову перевірку ТОВ " Богема " з питання дотримання вимог Законів України " Про державну податкову службу в Україні", " Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", " Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами ".
Зазначене направлення дійсне з 15.06.2005 року по 22.06.2005 року ( а.с. 39 ).
Акт перевірки складено та підписано 22.06.2005 р. працівником податкової інспекції Желєзним В.С. Інші особи, зазначені у акті як супровід: к-н податкової міліції Хомча В.А., Мельник О.А., к-н СБУ в Житомирській області Ярмолюк О.М., з невідомих причин та невстановлених підстав були присутні на місці проведення перевірки , проте відсутні докази, які б свідчили про прийняття ними участі у діях, пов'язаних з проведенням перевірки, та їхні підписи у акті перевірки відсутні.
Щодо показів свідка Білецької М.В. , яка на момент проведення перевірки працювала барменом кафе ТОВ "Богема" , наданими у судовому засіданні суду першої інстанції, про те, що акт перевірки було складено 23.06.2005 р. о 2 год. 30 хв., іншими доказами не підтверджуються.
Оцінивши в сукупності досліджені докази, що є у матеріалах справи ,оглянувши оригінали матеріалів перевірки, оригінал рахунку ТОВ"Богема" №1166 від 22.06.05 на суму 116,66 грн. з відміткою "оплачено", акт перевірки та заслухавши пояснення головного податкового ревізора - інспектора Железного В.С. колегія суддів вважає доведеними обставини щодо проведення ТОВ "Богема" 22.06.05 у приміщенні кафе "Подіум" розрахункової операції на суму 116,66 грн. без застосування РРО та наявності невідповідності сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків в сумі 514,34 грн. денному звіту РРО.
Сума штрафних санкцій вірно визначена податковим органом у відповідності до положень п.1 ст.17,ст.22 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" від 01.06.2000р. №1776-III (із змінами та доповненнями).
Разом з тим, колегія суддів зазначає.
Згідно з вимогами п. 1.9 ст. 1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” податкове повідомлення – це письмове повідомлення контролюючого органу про обов'язок платника податків сплатити суму податкового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Законом.
Податкове зобов'язання та податковий борг у відповідності до п. п. 1.2, 1.3 ст. 1 цього ж Закону є зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів узгоджене самостійно платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, або у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Відповідно до пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” визначення податкового зобов'язання контролюючим органом самостійно передбачено за вичерпним переліком обставин, визначених законом.
Як вбачається з обставин встановлених судом першої інстанції, підставами для видання оспореного позивачем податкового повідомлення-рішення були не податкові зобов'язання, податковий борг, засновані на обов'язкових платежах до бюджетів або державних фондів, а санкції за порушення певних правил проведення касових операцій, які на момент винесення цього повідомлення - рішення не було визнано у судовому або адміністративному порядку обґрунтованими і такими, що підлягають примусовому стягненню, а також не визнані платником податків.
За наведених підстав, судова колегія вважає, що застосовані оспорюваним податковим повідомленням-рішенням штрафні санкції не є податковими зобов'язаннями та не можуть стягуватись за процедурою, передбаченою Законом України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”, тому, оспорюване податкове повідомлення -рішення від 23.08.2005 р. № 5557/10/61979/23-3 не відповідає встановленому законодавством порядку притягнення до відповідальності позивача за відповідні порушення.
Вказане є підставою для скасування та визнання недійсним податкового повідомлення-рішення від 23.08.2005 р. в частині визначення Товариству з обмеженою відповідальністю " Богема " штрафної санкції в сумі 3155,00 грн. в якості податкового зобов'язання.
З урахуванням викладеного, апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Житомирі слід задовольнити частково.
Інші доводи апеляційної скарги Державної податкової інспекції у м. Житомирі не грунтуються на чинному законодавстві України та спростовуються матеріалами справи.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 198, 201, 205, 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Житомирський апеляційний господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Житомирі задовольнити частково.
2. Постанову господарського суду Житомирської області від 22 лютого 2007 року у справі №10/37-НА змінити, виклавши в наступній редакції:
Позов задовольнити частково.
"Податкове повідомлення-рішення №5557/10/61979/23-3 від 23.08.2005р. скасувати в частині визнання штрафної санкції Товариству з обмеженою відповідальністю "Богема" в сумі 3155,00 грн. податковим зобов'язанням.
В решті позову відмовити.
Стягнути з державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Богема" 10014 м. Житомир вул. Перемоги, 10 ідентифікаційний код 31469342 - 1,70 грн. державного мита."
3. Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення.
Касаційну скаргу може бути подано безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом одного місяця з дня складення постанови в повному обсязі.
4. Справу №10/37-НА повернути до господарського суду Житомирської області.
Головуючий суддя Філіпова Т.Л.
судді:
Горшкова Н.Ф.
Майор Г.І.
Суд | Житомирський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2007 |
Оприлюднено | 30.08.2007 |
Номер документу | 875288 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Житомирський апеляційний господарський суд
Філіпова Т.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні