Ухвала
від 12.02.2020 по справі 640/8504/19
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

про відмову в зупиненні виконання судових рішень

12 лютого 2020 року

м.Київ

справа №640/8504/19

провадження №К/9901/29911/19, К/9901/32223/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Єзерова А.А.,

суддів: Желєзного І.В., Стародуба О.П.,

секретар судового засідання Босак О.І.,

за участі представників учасників процесу:

від позивача: Сурник В.М.,

від відповідача: Загородній В.С., Коренчук О.М.,

від третьої особи: Луговик Є.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання Міністерства інфраструктури України про зупинення виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 30.09.2019 та рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.07.2019 у справі № 640/8504/19,

у с т а н о в и в:

До Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду надійшла касаційна скарга Міністерства інфраструктури України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.07.2019 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 30.09.2019 у справі № 640/8504/19.

Ухвалою Верховного Суду від 26.12.2019 відкрито касаційне провадження за поданою касаційною скаргою.

Ухвалою Верховного Суду від 21.01.2020 касаційні скарги Акціонерного товариства Укрпошта та Міністерства інфраструктури України на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.07.2019 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 30.09.2019 у справі № 640/8504/19 об`єднані в одне провадження для спільного розгляду.

Цієї самою ухвалою справу № 640/8504/19 за позовом Громадської організації Громадський рух Сергія Коровченка Оновлення до Міністерства інфраструктури України, третя особа: Акціонерне товариство Укрпошта про визнання протиправним та нечинним наказу, зобов`язання вчинити дії призначено до розгляду в судовому засіданні на 12.02.2020 о 10:00 год.

Міністерство інфраструктури України подало клопотання про зупинення виконання рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.07.2019 та постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 30.09.2019 у справі № 640/8504/19 до закінчення їхнього перегляду в касаційному порядку.

На обґрунтування вимог заявленого клопотання Міністерство інфраструктури України зазначило, що виконання оскаржених судових рішень щодо вчинення дій для відновлення роботи стаціонарних відділень поштового зв`язку АТ Укрпошта , замінених пересувними відділеннями поштового зв`язку на виконання наказу від 14.12.2019 № 442 Про затвердження Стратегічного плану розвитку публічного акціонерного товариства Укрпошта , повноваження на вчинення яких у Міністерства немає, суперечить принципу законності, що закріплений частиною другою статті 19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Також заявник вказує, що виконання судових рішень вплине на господарську діяльність АТ Укрпошта та обмежить його можливості провадити господарську діяльність і одержувати прибуток.

Заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши фактичну та юридичну обґрунтованість заявленого клопотання, колегія суддів дійшла висновку, що у задоволенні клопотання про зупинення виконання судових рішень треба відмовити з таких підстав.

За приписами частини першої статті 375 Кодексу адміністративного судочинства України (далі за текстом - КАС України) суд касаційної інстанції за заявою учасника справи або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскаржуваного судового рішення або зупинити його дію (якщо рішення не передбачає примусового виконання) до закінчення його перегляду в касаційному порядку.

Розв`язуючи правове питання, порушене у поданому клопотанні, Верховний Суд керується тим, що відповідно до статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Для зупинення виконання судових рішень, яке допускається як виняток, мають бути вагомі причини.

Розгляд питання про зупинення виконання оскаржених судових рішень має на меті не допустити порушення прав, свобод та охоронюваних законом інтересів, як особи, що подала касаційну скаргу, так і інших осіб, які беруть участь у справі, якщо такі наслідки можуть настати з огляду на виконання оскаржених судових рішень.

Тлумачення статті 375 КАС України також свідчить про те, що заява про зупинення виконання має містити належне обґрунтування потреби зупинення виконання судового рішення (зокрема, через неможливість повороту виконання такого рішення у разі його скасування) та до неї мають бути долучені, за наявності, докази, що свідчили б про загрозу настання незворотних наслідків внаслідок виконання судових рішень, які набрали законної сили.

Тобто для зупинення виконання оскарженого судового рішення потрібна наявність поважних причин, які б давали підстави для зупинення виконання рішення.

Однак клопотання про зупинення виконання судових рішень не містить виняткових підстав для такого зупинення і до нього не долучено доказів, які б підтверджували потребу зупинення виконання рішень. Тому на підставі статті 375 КАС України у задоволенні цього клопотання належить відмовити.

Керуючись приписами статті 375 КАС України,

у х в а л и в:

1. У задоволенні клопотання Міністерства інфраструктури України про зупинення виконання постанови Шостого апеляційного адміністративного суду від 30.09.2019 та рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.07.2019 у справі № 640/8504/19 відмовити.

Суддя-доповідач А.А. Єзеров

Суддя І.В. Желєзний

Суддя О.П. Стародуб

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення12.02.2020
Оприлюднено17.02.2020
Номер документу87602350
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/8504/19

Постанова від 11.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 11.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 11.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 11.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні