Рішення
від 17.02.2020 по справі 420/6131/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/6131/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 лютого 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді: Юхтенко Л.Р., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю Тедіс Україна (код ЄДРПОУ 30622532, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, проспект Шевченка, 4А) до Офісу великих платників податків ДФС (код ЄДРПОУ 39440996, місцезнаходження: 04119, м. Київ, вулиця Дегтярівська, буд. 11Г), Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, місцезнаходження: 04053, м. Київ, вул. Львівська площа,8) про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у реєстрації податкових накладних та зобов`язання зареєструвати податкові накладні, -

ВСТАНОВИВ:

До суду 17 жовтня 2019 року надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю Тедіс Україна (код ЄДРПОУ 30622532, місцезнаходження: 65044, м. Одеса, проспект Шевченка, 4А) до Офісу великих платників податків ДФС (код ЄДРПОУ 39440996, місцезнаходження: 04119, м. Київ, вулиця Дегтярівська, буд. 11Г), Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, місцезнаходження: 04053, м. Київ, вул. Львівська площа,8) про визнання протиправними та скасування рішень про відмову у реєстрації податкових накладних та зобов`язання зареєструвати податкові накладні.

Ухвалою від 21 жовтня 2019 року прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані рішення, якими позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних є протиправними, в зв`язку з чим підлягають скасуванню.

Так, позивач зазначив, що оскаржуваними рішеннями було відмовлено в реєстрації податкових накладних (надалі - ПН) саме з підстави (не надання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена. Додаткова інформація, у зв`язку з наявністю в органах ДФС податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій). Такі підстави відмови позивач вважає такими, що не відповідають дійсності, оскільки всі господарські операції з постачання тютюнових виробів позивачем покупцю оформлювались первинними документами, які складалися у суворій відповідності до вимог чинного законодавства та позивач правомірно відобразив зазначену поставку у своєму бухгалтерському обліку та склав на її підставі податкові накладні.

Окрім того, позивач зазначив, що при прийнятті оскаржуваних рішень, контролюючим органом не було враховано, що зазначені податкові накладні взагалі не підлягають моніторингу, визначеному Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117, а також те, що, ні позивач, який має позитивну податкову історію, ні здійснювані ним господарські операції, не відповідають жодному із критеріїв ризиковості визначених чинним законодавством.

У встановлений судом строк представник відповідачів - ДФС України та Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби надав відзив на позовну заяву (вхід. №40943/19 від 04.11.2019 року) (Т.19, а.с.7-21), в якому викладена єдина правова позиція відповідачів.

Відповідно до відзиву на позовну заяву, відповідачі проти задоволення позову заперечували та просили відмовити в задоволенні позову повністю, зазначивши, що рішення комісії про відмову в реєстрації податкових накладних є правомірними та не підлягають скасуванню, оскільки при відпрацюванні взаємовідносин ТОВ Тедіс Україна з контрагентами-покупцями щодо подальшої реалізації тютюнових виробів встановлено ймовірні ризикові транзакції, за якими в подальшому простежується обрив ланцюга постачання.

Позивачем надано відповідь на відзив (вхід. №44595/19 від 27.11.2019 року), відповідно до яких позивач наполягав на задоволенні позовних вимог.

Відповідачем не надані суду заперечення на відповідь на відзив.

Ухвалою від 10 грудня 2019 року продовжено строк підготовчого провадження у справі № 420/6131/19 на 30 днів, до - 19 січня 2020 року.

На підготовче засідання, призначене на 15 січня 2020 року, сторони не з`явилися, належним чином повідомлені про дату, час та місце проведення засідання, про що свідчить розписка.

До суду 15 січня 2020 року (вхід. №162820) від представника позивача надійшло клопотання про закінчення підготовчого засідання та призначення розгляду справи по суті у письмовому провадженні.

Також, до суду 15 січня 2020 року (вхід. 1625/20) від представника відповідачів надійшла заява про розгляд справи по суті за відсутності представника у письмовому провадженні.

Також 15 січня 2020 року позивачем подано клопотання про поновлення строку звернення до суду.

Ухвалою, що занесена до протоколу підготовчого судового засідання 15 січня 2020 року закрито підготовче провадження у справі та призначено розгляд справи по суті одразу після закриття підготовчого засідання за заявами сторін.

Згідно з ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З цих підстав, суд постановив ухвалу, яка занесена до протоколу судового засідання від 15 січня 2020 року, про продовження розгляду справи у письмовому провадженні на підставі наявних матеріалів.

Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, судом у справі встановлені такі факти та обставини.

Згідно з довідки Головного управління статистки у Тернопільській області АА №671413 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, ТОВ Торгова компанія Мегаполіс- Україна зареєстровано 07.12.1999 року, номер запису до ЄДР 1 646 120 0000 003078 (Т.1, а.с.92-93).

Відповідно до Статуту ТОВ Тедіс Україна , затвердженого загальними зборами ТОВ Тедіс Україна від 11.07.2019 року, назва товариства змінена з ТОВ Торгова компанія Мегаполіс- Україна на ТОВ Тедіс Україна (а.с. 94-105, т. 1).

Відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом діяльності ТОВ Тедіс Україна є оптова торгівля тютюновими виробами (46.35) (Т.1, а.с.88-89).

Згідно з довідки про взяття на облік у платника податків від 31.05.2016 року вих. №1628081400133, ТОВ Тедіс Україна знаходиться на обліку в органах державної податкової служби з 13.12.1999 року за №10381, на дату видачі довідки перебуває на обліку у Спеціалізованої Державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Одесі Міжрегіонального Головного управління ДФС (т.1 ,а.с. 90).

Матеріалами справи підтверджено, що ТОВ Тедіс Україна видана ліценція на право оптової торгівлі тютюновими виробами від 27.05.2016 року (дата переоформлення), яка дійсна з 26.12.2013 року до 26.12.2018 року (а.с. 107-108, т.1).

Також, матеріалами справи підтверджено, що 01.01.2013 року між ТОВ Торгова компанія Мегаполіс- Україна (Продавець) та ТОВ Кисет (Покупець) було укладено договір поставки № 0001-ХА/13 (надалі - Договір).

Згідно з умов п. 1.1. Договору, продавець зобов`язується передати тютюнові вироби або інші вироби у власність покупця відповідно до його Замовлення (замовлень), а покупець зобов`язується приймати та оплачувати товар на умовах, зазначених у цьому Договорі. Придбаний Покупцем за цим Договором товар буде в подальшому реалізовуватися через об`єкти торгівлі Покупця.

Пунктом 1.2 Договору встановлено, що асортимент, кількість, ціна товару визначається сторонами на кожну партію окремо.

Пунктом 2.1 договору передбачено, що асортимент, кількість та ціна товару, що продається згідно з цим Договором вказується у накладних, які є невід`ємною частиною Договору та відповідно до п.2.2. цього договору, якість товару повинна відповідати стандартам згідно чинного законодавства України. Товар постачається в упаковці виробника, якість товару гарантується виробником. Відповідно до п. 4.3. Договору, розрахунки за кожну поставлену партію товару здійснюються покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок продавця та згідно з п. 4.5. цього договору, за згодою продавця покупцеві тютюнові вироби можуть відпускатись на умовах повної передоплати або з відтермінуванням оплати за отриманий товар (Т.1, а.с.112-116).

Суд встановив, що вказаний договір за додатковими угодами був продовжений та 24 листопада 2018 року укладено додаткову угоду до договору № 0001-ХА/13 стосовно продовження терміну дії договору до 31 грудня 2019 року (Т.1, а.с.117-125).

Також, матеріалами справи підтверджено, що ТОВ Кисет 05 червня 2017 року отримало ліцензію на право оптової торгівлі тютюновими виробами Серії АЖ №077065 строком дії до 15 червня 2022 року (а.с.83-84).

На виконання умов вище зазначеного Договору, Позивач в період з 31 березня 2018 року по 14 квітня 2018 року здійснив ряд поставок товару Покупцю на загальну суму 21 139 106 (двадцять один мільйон сто тридцять дев`ять тисяч сто шість) гривень 21 копійку, в тому числі ПДВ 3 523 184 (три мільйони п`ятсот двадцять три тисячі сто вісімдесят чотири) гривні 36 копійок.

За вказаними господарськими операціями з поставки Покупцю тютюнових виробів, Позивачем було складено та направлено на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні в кількості 320, а саме:від 31.03.2018 № 493828/24 на суму ПДВ 707,64 грн.; від 31.03.2018 №493843/24 на суму ПДВ 1 138,25 грн.; від 31.03.2018 № 493823/24 на суму ПДВ 1 187,23 грн.; від 31.03.2018 № 493840/24 на суму ПДВ 1 245,96 грн.; від 31.03.2018 № 493819/24 на суму ПДВ 1 302,31 грн.; від 31.03.2018 № 493825/24 на суму ПДВ 1 401,94 грн.; від 31.03.2018 № 493821/24 на суму ПДВ 1 647,24 грн.; від 31.03.2018 № 493817/24 на суму ПДВ 1 775,66 грн.; від 31.03.2018 № 493826/24 на суму ПДВ 1 798,97 грн.; від 31.03.2018 № 493833/24 на суму ПДВ 1 872,92 грн.; від 31.03.2018 № 493822/24 на суму ПДВ 1 997,11 грн.; від 31.03.2018 № 493818/24 на суму ПДВ 2 065,59 грн.; від 31.03.2018 № 493838/24 на суму ПДВ 2 131,16 грн.; від 31.03.2018 № 493829/24 на суму ПДВ 2 174,86 грн.; від 31.03.2018 № 493827/24 на суму ПДВ 2 256,47 грн.; від 31.03.2018 № 493839/24 на суму ПДВ 2 685,42 грн.; від 31.03.2018 № 493835/24 на суму ПДВ 3 020,18 грн.; від 31.03.2018 № 493831/24 на суму ПДВ 3 035,86 грн.; від 31.03.2018 № 493820/24 на суму ПДВ 3 388,65 грн.; від 31.03.2018 № 493842/24 на суму ПДВ 3 610,54 грн.; від 31.03.2018 № 493824/24 на суму ПДВ 4 536,70 грн.; від 31.03.2018 № 493834/24 на суму ПДВ 9 893,87 грн.; від 31.03.2018 № 493942/24 на суму ПДВ 621 854,88 грн.; від 03.04.2018 № 502677/24 на суму ПДВ 56,50 грн.; від 03.04.2018 № 502496/24 на суму ПДВ 91,00 грн.; від 03.04.2018 № 502675/24 на суму ПДВ 169,50 грн.; від 03.04.2018 № 502679/24 на суму ПДВ 169,50 грн.; від 03.04.2018 № 502533/24 на суму ПДВ 453,99 грн.; від 03.04.2018 № 498744/55 на суму ПДВ 561,56 грн.; від 03.04.2018 № 498749/55 на суму ПДВ 697,32 грн.; від 03.04.2018 № 498745/55 на суму ПДВ 703,50 грн.; від 03.04.2018 № 498747/55 на суму ПДВ 849,18 грн.; від 03.04.2018 № 502517/24 на суму ПДВ 1 122,37 грн.; від 03.04.2018 № 502525/24 на суму ПДВ 1 260,55 грн.; від 03.04.2018 № 502523/24 на суму ПДВ 1 346,14 грн.; від 03.04.2018 № 502513/24 на суму ПДВ 1 350,01 грн.; від 03.04.2018 № 502522/24 на суму ПДВ 1 401,90 грн.; від 03.04.2018 № 502508/24 на суму ПДВ 1 432,92 грн.; від 03.04.2018 № 502536/24 на суму ПДВ 1 563,15 грн.; від 03.04.2018 № 502497/24 на суму ПДВ 1 608,27 грн.; від 03.04.2018 № 502510/24 на суму ПДВ 1 666,62 грн.; від 03.04.2018 № 502511/24 на суму ПДВ 1 701,86 грн.; від 03.04.2018 № 502465/24 на суму ПДВ 1 826,26 грн.; від 03.04.2018 № 502582/24 на суму ПДВ 1 834,88 грн.; від 03.04.2018 № 502520/24 на суму ПДВ 2 192,04 грн.; від 03.04.2018 № 502499/24 на суму ПДВ 2 476,68 грн.; від 03.04.2018 № 502473/24 на суму ПДВ 2 568,76 грн.; від 03.04.2018 № 502506/24 на суму ПДВ 2 656,49 грн.; від 03.04.2018 № 502519/24 на суму ПДВ 2 656,88 грн.; від 03.04.2018 № 502460/24 на суму ПДВ 2 690,65 грн.; від 03.04.2018 № 502470/24 на суму ПДВ 3 135,23 грн.; від 03.04.2018 № 502466/24 на суму ПДВ 3 733,25 грн.; від 03.04.2018 № 502467/24 на суму ПДВ 3 972,77 грн.; від 03.04.2018 № 502475/24 на суму ПДВ 4 549,14 грн.; від 03.04.2018 № 502474/24 на суму ПДВ 5 145,86 грн.; від 03.04.2018 № 502524/24 на суму ПДВ 5 178,72 грн.; від 03.04.2018 № 502528/24 на суму ПДВ 5 547,53 грн.; від 03.04.2018 № 502512/24 на суму ПДВ 6 756,52 грн.; від 03.04.2018 № 502458/24 на суму ПДВ 7 805,81 грн.; від 03.04.2018 № 502584/24 на суму ПДВ 178 358,00 грн.; від 03.04.2018 № 502678/24 на суму ПДВ 169,50 грн.; від 03.04.2018 № 502494/24 на суму ПДВ 201,18 грн.; від 03.04.2018 № 502532/24 на суму ПДВ 383,37 грн.; від 03.04.2018 № 502529/24 на суму ПДВ 1 222,44 грн.; від 03.04.2018 № 502462/24 на суму ПДВ 1 232,28 грн.; від 03.04.2018 № 502476/24 на суму ПДВ 1 256,60 грн.; від 03.04.2018 № 502534/24 на суму ПДВ 1 273,65 грн.; від 03.04.2018 № 502531/24 на суму ПДВ 1 291,63 грн.; від 03.04.2018 № 502527/24 на суму ПДВ 1 710,81 грн.; від 03.04.2018 № 502469/24 на суму ПДВ 1 756,18 грн.; від 03.04.2018 № 502514/24 на суму ПДВ 1 827,33 грн.; від 03.04.2018 № 502516/24 на суму ПДВ 2 548,86 грн.; від 03.04.2018 № 502581/24 на суму ПДВ 2 746,79 грн.; від 03.04.2018 № 502471/24 на суму ПДВ 2 992,27 грн.; від 03.04.2018 № 502518/24 на суму ПДВ 3 516,89 грн.; від 03.04.2018 № 502477/24 на суму ПДВ 4 655,88 грн.; від 03.04.2018 № 502691/24 на суму ПДВ 22 600,00 грн.; від 04.04.2018 № 507844/24 на суму ПДВ 767,54 грн.; від 04.04.2018 № 507893/24 на суму ПДВ 917,90 грн.; від 04.04.2018 № 507926/24 на суму ПДВ 995,20 грн.; від 04.04.2018 № 507840/24 на суму ПДВ 1 332,96 грн.; від 04.04.2018 № 507855/24 на суму ПДВ 1 601,05 грн.; від 04.04.2018 № 507851/24 на суму ПДВ 1 747,28 грн.; від 04.04.2018 № 507930/24 на суму ПДВ 1 872,72 грн.; від 04.04.2018 № 507922/24 на суму ПДВ 1 879,90 грн.; від 04.04.2018 № 507842/24 на суму ПДВ 2 060,97 грн.; від 04.04.2018 № 507846/24 на суму ПДВ 2 099,32 грн.; від 04.04.2018 № 507924/24 на суму ПДВ 2 834,92 грн.; від 04.04.2018 № 507919/24 на суму ПДВ 3 086,55 грн.; від 04.04.2018 № 507847/24 на суму ПДВ 3 145,82 грн.; від 04.04.2018 № 507849/24 на суму ПДВ 3 547,70 грн.; від 04.04.2018 № 507857/24 на суму ПДВ 5 254,14 грн.; від 04.04.2018 № 507889/24 на суму ПДВ 1 380,34 грн.; від 04.04.2018 № 507860/24 на суму ПДВ 1 952,66 грн.; від 04.04.2018 № 507894/24 на суму ПДВ 2 295,54 грн.; від 04.04.2018 № 507853/24 на суму ПДВ 2 608,08 грн.; від 04.04.2018 № 507928/24 на суму ПДВ 2 849,36 грн.; від 04.04.2018 № 507932/24 на суму ПДВ 3 973,28 грн.; від 04.04.2018 № 507891/24 на суму ПДВ 9 702,45 грн.; від 05.04.2018 № 520195/24 на суму ПДВ 742,11 грн.; від 05.04.2018 № 520196/24 на суму ПДВ 1 929,90 грн.; від 05.04.2018 № 520282/24 на суму ПДВ 523 405,30 грн.; від 06.04.2018 № 529707/24 на суму ПДВ 172,38 грн.; від 06.04.2018 № 529679/24 на суму ПДВ 180,50 грн.; від 06.04.2018 № 529680/24 на суму ПДВ 223,28 грн.; від 06.04.2018 № 529708/24 на суму ПДВ 270,18 грн.; від 06.04.2018 № 524607/55 на суму ПДВ 307,06 грн.; від 06.04.2018 № 524610/55 на суму ПДВ 334,80 грн.; від 06.04.2018 № 524612/55 на суму ПДВ 465,58 грн.; від 06.04.2018 № 529695/24 на суму ПДВ 489,93 грн.; від 06.04.2018 № 529728/24 на суму ПДВ 637,45 грн.; від 06.04.2018 № 529700/24 на суму ПДВ 640,90 грн.; від 06.04.2018 № 529734/24 на суму ПДВ 688,38 грн.; від 06.04.2018 № 529684/24 на суму ПДВ 702,69 грн.; від 06.04.2018 № 529727/24 на суму ПДВ 787,63 грн.; від 06.04.2018 № 524609/24 на суму ПДВ 812,04 грн.; від 06.04.2018 № 529723/24 на суму ПДВ 998,36 грн.; від 06.04.2018 № 529706/24 на суму ПДВ 1 138,38 грн.; від 06.04.2018 № 529715/24 на суму ПДВ 1 186,38 грн.; від 06.04.2018 № 529697/24 на суму ПДВ 1 312,79 грн.; від 06.04.2018 № 529688/24 на суму ПДВ 1 333,62 грн.; від 06.04.2018 № 529726/24 на суму ПДВ 1 460,49 грн.; від 06.04.2018 № 529682/24 на суму ПДВ 1 720,54 грн.; від 06.04.2018 № 529722/24 на суму ПДВ 1 833,78 грн.; від 06.04.2018 № 529702/24 на суму ПДВ 2 136,12 грн.; від 06.04.2018 № 529701/24 на суму ПДВ 2 678,47 грн.; від 06.04.2018 № 529714/24 на суму ПДВ 2 870,02 грн.; від 06.04.2018 № 529712/24 на суму ПДВ 3 144,86 грн.; від 06.04.2018 № 529696/24 на суму ПДВ 3 890,41 грн.; від 06.04.2018 № 529698/24 на суму ПДВ 4 670,24 грн.; від 06.04.2018 № 529711/24 на суму ПДВ 4 723,71 грн.; від 06.04.2018 № 529689/24 на суму ПДВ 6 771,54 грн.; від 06.04.2018 № 529709/24 на суму ПДВ 635,28 грн.; від 06.04.2018 № 529678/24 на суму ПДВ 650,82 грн.; від 06.04.2018 № 529685/24 на суму ПДВ 905,96 грн.; від 06.04.2018 № 529724/24 на суму ПДВ 939,87 грн.; від 06.04.2018 № 529686/24 на суму ПДВ 1 115,82 грн.; від 06.04.2018 № 529710/24 на суму ПДВ 1 484,57 грн.; від 06.04.2018 № 529705/24 на суму ПДВ 1 757,50 грн.; від 06.04.2018 № 529713/24 на суму ПДВ 1 785,82 грн.; від 06.04.2018 № 529703/24 на суму ПДВ 1 825,24 грн.; від 06.04.2018 № 529694/24 на суму ПДВ 1 827,46 грн.; від 06.04.2018 № 529699/24 на суму ПДВ 1 869,10 грн.; від 06.04.2018 № 529681/24 на суму ПДВ 2 365,67 грн.; від 06.04.2018 № 529683/24 на суму ПДВ 2 560,96 грн.; від 06.04.2018 № 529725/24 на суму ПДВ 3 435,37 грн.; від 06.04.2018 № 529721/24 на суму ПДВ 3 523,93 грн.; від 06.04.2018 № 529704/24 на суму ПДВ 3 730,88 грн.; від 06.04.2018 № 529687/24 на суму ПДВ 4 522,50 грн.; від 06.04.2018 № 529690/24 на суму ПДВ 6 862,82 грн.; від 06.04.2018 № 529729/24 на суму ПДВ 11 611,00 грн.; від 07.04.2018 № 536679/24 на суму ПДВ 442,62 грн.; від 07.04.2018 № 536698/24 на суму ПДВ 465,26 грн.; від 07.04.2018 № 536700/24 на суму ПДВ 534,89 грн.; від 07.04.2018 № 536686/24 на суму ПДВ 640,10 грн.; від 07.04.2018 № 536675/24 на суму ПДВ 922,19 грн.; від 07.04.2018 № 536677/24 на суму ПДВ 1 014,25 грн.; від 07.04.2018 № 536674/24 на суму ПДВ 1 092,02 грн.; від 07.04.2018 № 536701/24 на суму ПДВ 1 102,63 грн.; від 07.04.2018 № 536684/24 на суму ПДВ 1 311,44 грн.; від 07.04.2018 № 536681/24 на суму ПДВ 1 439,50 грн.; від 07.04.2018 № 536726/24 на суму ПДВ 1 498,60 грн.; від 07.04.2018 № 536692/24 на суму ПДВ 1 553,04 грн.; від 07.04.2018 № 536703/24 на суму ПДВ 1 623,55 грн.; від 07.04.2018 № 536702/24 на суму ПДВ 1 716,28 грн.; від 07.04.2018 № 536687/24 на суму ПДВ 1 789,32 грн.; від 07.04.2018 № 536680/24 на суму ПДВ 1 999,21 грн.; від 07.04.2018 № 536678/24 на суму ПДВ 2 325,28 грн.; від 07.04.2018 № 536699/24 на суму ПДВ 2 418,92 грн.; від 07.04.2018 № 536683/24 на суму ПДВ 2 618,50 грн.; від 07.04.2018 № 536676/24 на суму ПДВ 3 412,70 грн.; від 07.04.2018 № 536682/24 на суму ПДВ 3 654,25 грн.; від 07.04.2018 № 536685/24 на суму ПДВ 9 087,57 грн.; від 07.04.2018 № 536725/24 на суму ПДВ 352 735,94 грн.; від 10.04.2018 № 540085/24 на суму ПДВ 37,04 грн.; від 10.04.2018 № 540068/24 на суму ПДВ 167,42 грн.; від 10.04.2018 № 537965/55 на суму ПДВ 168,96 грн.; від 10.04.2018 № 540084/24 на суму ПДВ 218,52 грн.; від 10.04.2018 № 537891/55 на суму ПДВ 243,32 грн.; від 10.04.2018 № 537879/55 на суму ПДВ 384,50 грн.; від 10.04.2018 № 540089/24 на суму ПДВ 570,30 грн.; від 10.04.2018 № 540076/24 на суму ПДВ 571,23 грн.; від 10.04.2018 № 540067/24 на суму ПДВ 676,59 грн.; від 10.04.2018 № 537882/55 на суму ПДВ 807,16 грн.; від 10.04.2018 № 540064/24 на суму ПДВ 821,30 грн.; від 10.04.2018 № 540086/24 на суму ПДВ 858,36 грн.; від 10.04.2018 № 540080/24 на суму ПДВ 871,40 грн.; від 10.04.2018 № 540069/24 на суму ПДВ 886,80 грн.; від 10.04.2018 № 540078/24 на суму ПДВ 915,78 грн.; від 10.04.2018 № 540070/24 на суму ПДВ 1 009,14 грн.; від 10.04.2018 № 540096/24 на суму ПДВ 1 058,02 грн.; від 10.04.2018 № 540088/24 на суму ПДВ 1 212,30 грн.; від 10.04.2018 № 540103/24 на суму ПДВ 1 237,43 грн.; від 10.04.2018 № 540079/24 на суму ПДВ 1 245,52 грн.; від 10.04.2018 № 540065/24 на суму ПДВ 1 320,59 грн.; від 10.04.2018 № 540090/24 на суму ПДВ 1 322,10 грн.; від 10.04.2018 № 540060/24 на суму ПДВ 1 424,53 грн.; від 10.04.2018 № 540095/24 на суму ПДВ 1 505,70 грн.; від 10.04.2018 № 540091/24 на суму ПДВ 1 576,34 грн.; від 10.04.2018 № 540092/24 на суму ПДВ 1 594,62 грн.; від 10.04.2018 № 540081/24 на суму ПДВ 1 805,84 грн.; від 10.04.2018 № 540077/24 на суму ПДВ 1 866,03 грн.; від 10.04.2018 № 540101/24 на суму ПДВ 1 891,31 грн.; від 10.04.2018 № 540062/24 на суму ПДВ 1 919,20 грн.; від 10.04.2018 № 540093/24 на суму ПДВ 1 993,57 грн.; від 10.04.2018 № 540082/24 на суму ПДВ 2 005,48 грн.; від 10.04.2018 № 540087/24 на суму ПДВ 2 068,79 грн.; від 10.04.2018 № 540071/24 на суму ПДВ 2 092,49 грн.; від 10.04.2018 № 540100/24 на суму ПДВ 2 218,22 грн.; від 10.04.2018 № 540066/24 на суму ПДВ 2 282,26 грн.; від 10.04.2018 № 540072/24 на суму ПДВ 2 393,26 грн.; від 10.04.2018 № 540063/24 на суму ПДВ 2 409,55 грн.; від 10.04.2018 № 540099/24 на суму ПДВ 2 800,50 грн.; від 10.04.2018 № 540073/24 на суму ПДВ 2 906,54 грн.; від 10.04.2018 № 540074/24 на суму ПДВ 2 961,64 грн.; від 10.04.2018 № 540083/24 на суму ПДВ 3 070,53 грн.; від 10.04.2018 № 540102/24 на суму ПДВ 3 417,79 грн.; від 10.04.2018 № 540075/24 на суму ПДВ 4 222,04 грн.; від 10.04.2018 № 540097/24 на суму ПДВ 4 665,41 грн.; від 10.04.2018 № 540098/24 на суму ПДВ 6 058,12 грн.; від 10.04.2018 № 540094/24 на суму ПДВ 6 105,81 грн.; від 10.04.2018 № 540061/24 на суму ПДВ 7 868,32 грн.; від 11.04.2018 № 551468/24 на суму ПДВ 667,26 грн.; від 11.04.2018 № 551463/24 на суму ПДВ 883,85 грн.; від 11.04.2018 № 551475/24 на суму ПДВ 1 131,92 грн.; від 11.04.2018 № 551462/24 на суму ПДВ 1 139,30 грн.; від 11.04.2018 № 551473/24 на суму ПДВ 1 215,83 грн.; від 11.04.2018 № 551478/24 на суму ПДВ 1 235,06 грн.; від 11.04.2018 № 551461/24 на суму ПДВ 1 295,75 грн.; від 11.04.2018 № 551477/24 на суму ПДВ 1 300,33 грн.; від 11.04.2018 № 551460/24 на суму ПДВ 1 513,48 грн.; від 11.04.2018 № 551464/24 на суму ПДВ 1 739,04 грн.; від 11.04.2018 № 551458/24 на суму ПДВ 1 969,80 грн.; від 11.04.2018 № 551466/24 на суму ПДВ 2 121,31 грн.; від 11.04.2018 № 551469/24 на суму ПДВ 2 181,56 грн.; від 11.04.2018 № 551472/24 на суму ПДВ 2 291,04 грн.; від 11.04.2018 № 551465/2 4 на суму ПДВ 2 323,45 грн.; від 11.04.2018 № 551459/24 на суму ПДВ 2 589,81 грн.; від 11.04.2018 № 551470/24 на суму ПДВ 2 635,49 грн.; від 11.04.2018 № 551467/24 на суму ПДВ 2 990,86 грн.; від 11.04.2018 № 551479/24 на суму ПДВ 3 115,66 грн.; від 11.04.2018 № 551476/24 на суму ПДВ 3 548,28 грн.; від 11.04.2018 № 551471/24 на суму ПДВ 4 824,33 грн.; від 11.04.2018 № 551474/24 на суму ПДВ 8 569,42 грн.; від 11.04.2018 № 551529/24 на суму ПДВ 287 662,85 грн.; від 12.04.2018 № 559110/24 на суму ПДВ 821,02 грн.; від 12.04.2018 № 559109/24 на суму ПДВ 1 549,71 грн.; від 12.04.2018 № 559324/24 на суму ПДВ 244 409,55 грн.; від 13.04.2018 № 563410/24 на суму ПДВ 466,40 грн.; від 13.04.2018 № 563699/24 на суму ПДВ 571,38 грн.; від 13.04.2018 № 563409/24 на суму ПДВ 783,61 грн.; від 13.04.2018 № 563387/24 на суму ПДВ 825,77 грн.; від 13.04.2018 № 563353/24 на суму ПДВ 833,20 грн.; від 13.04.2018 № 563701/24 на суму ПДВ 1 234,13 грн.; від 13.04.2018 № 563363/24 на суму ПДВ 1 376,89 грн.; від 13.04.2018 № 563371/24 на суму ПДВ 1 722,84 грн.; від 13.04.2018 № 563406/24 на суму ПДВ 1 778,47 грн.; від 13.04.2018 № 563697/24 на суму ПДВ 1 797,36 грн.; від 13.04.2018 № 563419/24 на суму ПДВ 1 981,60 грн.; від 13.04.2018 № 563358/24 на суму ПДВ 1 993,11 грн.; від 13.04.2018 № 563413/24 на суму ПДВ 2 014,14 грн.; від 13.04.2018 № 563407/24 на суму ПДВ 2 153,29 грн.; від 13.04.2018 № 563373/24 на суму ПДВ 2 221,83 грн.; від 13.04.2018 № 563354/24 на суму ПДВ 2 255,03 грн.; від 13.04.2018 № 563417/24 на суму ПДВ 2 449,99 грн.; від 13.04.2018 № 563418/24 на суму ПДВ 2 460,72 грн.; від 13.04.2018 № 563404/24 на суму ПДВ 2 479,91 грн.; від 13.04.2018 № 563369/24 на суму ПДВ 2 513,31 грн.; від 13.04.2018 № 563411/24 на суму ПДВ 2 668,59 грн.; від 13.04.2018 № 563408/24 на суму ПДВ 2 717,92 грн.; від 13.04.2018 № 563412/24 на суму ПДВ 2 786,28 грн.; від 13.04.2018 № 563365/24 на суму ПДВ 2 825,38 грн.; від 13.04.2018 № 563422/24 на суму ПДВ 2 939,81 грн.; від 13.04.2018 № 563367/24 на суму ПДВ 3 606,81 грн.; від 13.04.2018 № 56 3415/24 на суму ПДВ 3 797,43 грн.; від 13.04.2018 № 563405/24 на суму ПДВ 3 894,10 грн.; від 13.04.2018 № 563360/24 на суму ПДВ 4 074,21 грн.; від 13.04.2018 № 563356/24 на суму ПДВ 4 181,02 грн.; від 13.04.2018 № 563361/24 на суму ПДВ 4 261,08 грн.; від 13.04.2018 № 563401/24 на суму ПДВ 4 490,66 грн.; від 13.04.2018 № 563416/24 на суму ПДВ 4 531,84 грн.; від 13.04.2018 № 563396/24 на суму ПДВ 4 618,71 грн.; від 13.04.2018 № 563380/24 на суму ПДВ 5 015,15 грн.; від 13.04.2018 № 563382/24 на суму ПДВ 5 809,14 грн.; від 13.04.2018 № 563399/24 на суму ПДВ 6 048,23 грн.; від 13.04.2018 № 563421/24 на суму ПДВ 6 074,28 грн.; від 13.04.2018 № 563420/24 на суму ПДВ 7 029,55 грн.; від 13.04.2018 № 563394/24 на суму ПДВ 7 641,37 грн.; від 13.04.2018 № 563414/24 на суму ПДВ 7 978,40 грн.; від 13.04.2018 № 563403/24 на суму ПДВ 8 096,06 грн.; від 13.04.2018 № 563375/24 на суму ПДВ 8 547,37 грн.; від 13.04.2018 № 563391/24 на суму ПДВ 9 037,84 грн.; від 13.04.2018 № 563389/24 на суму ПДВ 10 089,66 грн.; від 13.04.2018 № 563378/24 на суму ПДВ 12 904,56 грн.; від 13.04.2018 № 563384/24 на суму ПДВ 15 737,62 грн.; від 13.04.2018 № 563840/24 на суму ПДВ 31 207,90 грн.; від 13.04.2018 № 564003/24 на суму ПДВ 17 071,60 грн.; від 14.04.2018 № 575004/24 на суму ПДВ 407,86 грн.; від 14.04.2018 № 575013/24 на суму ПДВ 822,80 грн.; від 14.04.2018 № 575015/24 на суму ПДВ 1 415,64 грн.; від 14.04.2018 № 575011/24 на суму ПДВ 1 497,94 грн.; від 14.04.2018 № 575017/24 на суму ПДВ 1 808,73 грн.; від 14.04.2018 № 575009/24 на суму ПДВ 1 869,09 грн.; від 14.04.2018 № 575003/24 на суму ПДВ 1 891,58 грн.; від 14.04.2018 № 574997/24 на суму ПДВ 2 118,41 грн.; від 14.04.2018 № 575014/24 на суму ПД В 2 138,44 грн.; від 14.04.2018 № 575005/24 на суму ПДВ 2 192,16 грн.; від 14.04.2018 № 575010/24 на суму ПДВ 2 490,29 грн.; від 14.04.2018 № 575012/24 на суму ПДВ 2 538,24 грн.; від 14.04.2018 № 575008/24 на суму ПДВ 2 881,59 грн.; від 14.04.2018 № 575016/24 на суму ПДВ 3 525,15 грн.; від 14.04.2018 № 574995/24 на суму ПДВ 3 638,10 грн.; від 14.04.2018 № 575006/24 на суму ПДВ 5 141,28 грн.; від 14.04.2018 № 575007/24 на суму ПДВ 5 399,67 грн.; від 14.04.2018 № 574996/24 на суму ПДВ 7 817,17 грн.; від 14.04.2018 № 575018/24 на суму ПДВ 9 923,06 грн.; від 14.04.2018 № 574988/24 на суму ПДВ 466 897,00 грн.; від 14.04.2018 № 575019/24 на суму ПДВ 693,26 грн.; від 14.04.2018 № 575024/24 на суму ПДВ 1 697,30 грн.; від 14.04.2018 № 575020/24 на суму ПДВ 2 549,91 грн.

В період з 13.04.2018 р. по 27.04.2018 р. через програму електронного документообігу "М.Е.Doc", Позивачем було отримано квитанції про зупинення реєстрації зазначених податкових накладних.

У квитанціях було вказано, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано Позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також суд встановив та не заперечується представником відповідачів, що позивачем, за допомогою програми електронного документообігу М.Е.Doc , до контролюючого органу були подані Пояснення для підтвердження реального характеру господарських операцій з поставки тютюнових виробів Покупцю. На підтвердження викладених у Поясненнях обставин, щодо реального характеру поставок Покупцю Товару, Позивачем були надані контролюючому органу копії первинних документів, складених в ході здійснення спірних господарських операцій (договір поставки з додатковими угодами, видаткові накладні).

Між тим, контролюючим органом - комісією Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби(код ЄДРПОУ 39440996, місцезнаходження: 04119, м. Київ, вулиця Дегтярівська, буд. 11Г), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації були прийняті рішення про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав не надання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена. Додаткова інформація: у зв`язку з наявністю в органах ДФС податкової інформації, що свідчить про здійснення платником ризикових операцій, а саме: № 660576/30622532 від 23.04.2018; № 660600/30622532 від 23.04.2018; № 660482/30622532 від 23.04.2018; № 660477/30622532 від 23.04.2018; № 660569/30622532 від 23.04.2018; № 660598/30622532 від 23.04.2018; № 660478/30622532 від 23.04.2018; № 660475/30622532 від 23.04.2018; № 660487/30622532 від 23.04.2018; № 660592/30622532 від 23.04.2018; № 660485/30622532 від 23.04.2018; № 660472/30622532 від 23.04.2018; № 660602/30622532 від 23.04.2018; № 660479/30622532 від 23.04.2018; № 660595/30622532 від 23.04.2018; № 660468/30622532 від 23.04.2018; № 660481/30622532 від 23.04.2018; № 660601/30622532 від 23.04.2018; № 660483/30622532 від 23.04.2018; № 660480/30622532 від 23.04.2018; № 660476/30622532 від 23.04.2018; № 660474/30622532 від 23.04.2018; № 660462/30622532 від 23.04.2018; № 854538/30622532 від 25.07.2018; № 854252/30622532 від 25.07.2018; № 854537/30622532 від 25.07.2018; № 854536/30622532 від 25.07.2018; № 815304/30622532 від 25.06.2018; № 815310/30622532 від 25.06.2018; № 815264/30622532 від 25.06.2018; № 815248/30622532 від 25.06.2018; № 815258/30622532 від 25.06.2018; № 815298/30622532 від 25.06.2018; № 815301/30622532 від 25.06.2018; № 815252/30622532 від 25.06.2018; № 815269/30622532 від 25.06.2018; № 815311/30622532 від 25.06.2018; № 815253/30622532 від 25.06.2018; № 815314/30622532 від 25.06.2018; № 815305/30622532 від 25.06.2018;№ 815249/30622532 від 25.06.2018;№ 815254/30622532 від 25.06.2018;№ 815309/30622532 від 25.06.2018; № 815257/30622532 від 25.06.2018; № 854546/30622532 від 25.07.2018; № 854337/30622532 від 25.07.2018; № 815256/30622532 від 25.06.2018; № 815271/30622532 від 25.06.2018; № 815259/30622532 від 25.06.2018; № 815266/30622532 від 25.06.2018; № 815312/30622532 від 25.06.2018; № 815303/30622532 від 25.06.2018; № 815268/30622532 від 25.06.2018; № 815260/30622532 від 25.06.2018; № 815261/30622532 від 25.06.2018; № 815313/30622532 від 25.06.2018; № 815297/30622532 від 25.06.2018; № 815247/30622532 від 25.06.2018; № 815263/30622532 від 25.06.2018; № 815246/30622532 від 25.06.2018; № 815295/30622532 від 25.06.2018; № 815270/30622532 від 25.06.2018; № 815302/30622532 від 25.06.2018; № 815255/30622532 від 25.06.2018; № 815272/30622532 від 25.06.2018; № 815262/30622532 від 25.06.2018; № 815307/30622532 від 25.06.2018; № 815299/30622532 від 25.06.2018; № 815315/30622532 від 25.06.2018; № 815250/30622532 від 25.06.2018; № 815296/30622532 від 25.06.2018; № 815300/30622532 від 25.06.2018; № 815251/30622532 від 25.06.2018; № 815306/30622532 від 25.06.2018; № 815265/30622532 від 25.06.2018; № 815267/30622532 від 25.06.2018; № 815308/30622532 від 25.06.2018; № 815212/30622532 від 25.06.2018; № 815218/30622532 від 25.06.2018; № 815203/30622532 від 25.06.2018; № 815213/30622532 від 25.06.2018; № 815220/30622532 від 25.06.2018; № 815216/30622532 від 25.06.2018; № 815223/30622532 від 25.06.2018;№ 815219/30622532 від 25.06.2018;№ 815214/30622532 від 25.06.2018;№ 815215/30622532 від 25.06.2018;№ 815206/30622532 від 25.06.2018;№ 815207/30622532 від 25.06.2018; № 815210/30622532 від 25.06.2018;№ 815217/30622532 від 25.06.2018;№ 815204/30622532 від 25.06.2018;№ 815211/30622532 від 25.06.2018;№ 815221/30622532 від 25.06.2018;№ 854335/30622532 від 25.07.2018;№ 815222/30622532 від 25.06.2018;№ 815209/30622532 від 25.06.2018; № 815205/30622532 від 25.06.2018; № 815208/30622532 від 25.06.2018; № 854539/30622532 від 25.07.2018;№ 854540/30622532 від 25.07.2018;№ 854541/30622532 від 25.07.2018;№ 854543/30622532 від 25.07.2018;№ 854542/30622532 від 25.07.2018; № 854544/30622532 від 25.07.2018; № 854545/30622532 від 25.07.2018;№ 815238/30622532 від 25.06.2018;№ 815234/30622532 від 25.06.2018; № 815285/30622532 від 25.06.2018; № 815230/30622532 від 25.06.2018; № 815293/30622532 від 25.06.2018; № 815241/30622532 від 25.06.2018; № 815228/30622532 від 25.06.2018; № 815229/30622532 від 25.06.2018; № 815273/30622532 від 25.06.2018; № 815276/30622532 від 25.06.2018; № 815286/30622532 від 25.06.2018; № 815284/30622532 від 25.06.2018; № 815235/30622532 від 25.06.2018; № 815277/30622532 від 25.06.2018; № 815224/30622532 від 25.06.2018; № 815242/30622532 від 25.06.2018;№ 815236/30622532 від 25.06.2018; № 854251/30622532 від 25.07.2018;№ 815226/30622532 від 25.06.2018;№ 815244/30622532 від 25.06.2018;№ 815237/30622532 від 25.06.2018;№ 815275/30622532 від 25.06.2018; № 815288/30622532 від 25.06.2018; № 815292/30622532 від 25.06.2018;№ 815240/30622532 від 25.06.2018;№ 815289/30622532 від 25.06.2018;№ 815280/30622532 від 25.06.2018;№ 815231/30622532 від 25.06.2018; № 815225/30622532 від 25.06.2018;№ 815278/30622532 від 25.06.2018; № 815227/30622532 від 25.06.2018; № 815281/30622532 від 25.06.2018; № 815239/30622532 від 25.06.2018;№ 815291/30622532 від 25.06.2018; № 815283/30622532 від 25.06.2018;№ 815243/30622532 від 25.06.2018;№ 815232/30622532 від 25.06.2018; № 815282/30622532 від 25.06.2018;№ 815245/30622532 від 25.06.2018;№ 815290/30622532 від 25.06.2018;№ 815274/30622532 від 25.06.2018;№ 815287/30622532 від 25.06.2018; № 815233/30622532 від 25.06.2018;№ 815279/30622532 від 25.06.2018;№ 906236/30622532 від 05.09.2018;№ 906217/30622532 від 05.09.2018;№ 906157/30622532 від 05.09.2018; № 906193/30622532 від 05.09.2018;№ 906248/30622532 від 05.09.2018;№ 906233/30622532 від 05.09.2018;№ 906208/30622532 від 05.09.2018;№ 906177/30622532 від 05.09.2018; № 906221/30622532 від 05.09.2018;№ 906206/30622532 від 05.09.2018;№ 906167/30622532 від 05.09.2018;№ 906241/30622532 від 05.09.2018;№ 906228/30622532 від 05.09.2018; № 906230/30622532 від 05.09.2018;№ 906178/30622532 від 05.09.2018;№ 906205/30622532 від 05.09.2018;№ 906175/30622532 від 05.09.2018; № 906250/30622532 від 05.09.2018; № 906225/30622532 від 05.09.2018;№ 906284/30622532 від 05.09.2018;№ 906164/30622532 від 05.09.2018;№ 906212/30622532 від 05.09.2018; № 906213/30622532 від 05.09.2018; № 906251/30622532 від 05.09.2018;№ 906211/30622532 від 05.09.2018;№ 906286/30622532 від 05.09.2018;№ 906197/30622532 від 05.09.2018; № 906173/30622532 від 05.09.2018; № 906165/30622532 від 05.09.2018;№ 906224/30622532 від 05.09.2018;№ 906174/30622532 від 05.09.2018;№ 906169/30622532 від 05.09.2018; № 906240/30622532 від 05.09.2018; № 906191/30622532 від 05.09.2018;№ 906207/30622532 від 05.09.2018;№ 906246/30622532 від 05.09.2018;№ 906160/30622532 від 05.09.2018; № 906158/30622532 від 05.09.2018; № 906194/30622532 від 05.09.2018;№ 906244/30622532 від 05.09.2018;№ 906171/30622532 від 05.09.2018;№ 906218/30622532 від 05.09.2018;№ 906192/30622532 від 05.09.2018;№ 906234/30622532 від 05.09.2018; № 906245/30622532 від 05.09.2018;№ 906222/30622532 від 05.09.2018; № 906159/30622532 від 05.09.2018;№ 906247/30622532 від 05.09.2018; № 906243/30622532 від 05.09.2018;№ 906239/30622532 від 05.09.2018;№ 906235/30622532 від 05.09.2018;№ 906287/30622532 від 05.09.2018; № 906172/30622532 від 05.09.2018; № 906209/30622532 від 05.09.2018;№ 906232/30622532 від 05.09.2018;№ 906195/30622532 від 05.09.2018;№ 906181/30622532 від 05.09.2018;№ 906161/30622532 від 05.09.2018;№ 906162/30622532 від 05.09.2018; № 906270/30622532 від 05.09.2018; № 906264/30622532 від 05.09.2018;№ 906279/30622532 від 05.09.2018;№ 906255/30622532 від 05.09.2018; № 906281/30622532 від 05.09.2018;№ 906289/30622532 від 05.09.2018;№ 906292/30622532 від 05.09.2018;№ 906283/30622532 від 05.09.2018;№ 906202/30622532 від 05.09.2018; № 906168/30622532 від 05.09.2018;№ 906290/30622532 від 05.09.2018;№ 906200/30622532 від 05.09.2018; № 854323/30622532 від 25.07.2018;№ 854322/30622532 від 25.07.2018;№ 854324/30622532 від 25.07.2018; № 854608/30622532 від 25.07.2018;№ 854613/30622532 від 25.07.2018; № 853748/30622532 від 25.07.2018; № 854602/30622532 від 25.07.2018; № 854611/30622532 від 25.07.2018;№ 854609/30622532 від 25.07.2018;№ 854603/30622532 від 25.07.2018;№ 853765/30622532 від 25.07.2018; № 854607/30622532 від 25.07.2018; № 853764/30622532 від 25.07.2018;№ 853749/30622532 від 25.07.2018;№ 853767/30622532 від 25.07.2018;№ 854430/30622532 від 25.07.2018; № 854423/30622532 від 25.07.2018; № 854424/30622532 від 25.07.2018;№ 854422/30622532 від 25.07.2018;№ 854431/30622532 від 25.07.2018;№ 853766/30622532 від 25.07.2018;№ 854612/30622532 від 25.07.2018;№ 853990/30622532 від 25.07.2018; № 854606/30622532 від 25.07.2018;№ 854605/30622532 від 25.07.2018;№ 854610/30622532 від 25.07.2018;№ 906214/30622532 від 05.09.2018;№ 906252/30622532 від 05.09.2018;№ 906223/30622532 від 05.09.2018;№ 906258/30622532 від 05.09.2018;№ 906269/30622532 від 05.09.2018;№ 906268/30622532 від 05.09.2018;№ 906257/30622532 від 05.09.2018;№ 906282/30622532 від 05.09.2018;№ 906256/30622532 від 05.09.2018;№ 906166/30622532 від 05.09.2018;№ 906278/30622532 від 05.09.2018;№ 906201/30622532 від 05.09.2018;№ 906291/30622532 від 05.09.2018;№ 906259/30622532 від 05.09.2018;№ 906242/30622532 від 05.09.2018;№ 906169/30622532 від 05.09.2018;№ 906176/30622532 від 05.09.2018;№ 906155/30622532 від 05.09.2018;№ 906179/30622532 від 05.09.2018;№ 906229/30622532 від 05.09.2018;№ 906231/30622532 від 05.09.2018;№ 906170/30622532 від 05.09.2018;№ 906288/30622532 від 05.09.2018;№ 906189/30622532 від 05.09.2018;№ 906274/30622532 від 05.09.2018;№ 906273/30622532 від 05.09.2018;№ 906275/30622532 від 05.09.2018;№ 906272/30622532 від 05.09.2018;№ 906219/30622532 від 05.09.2018;№ 906198/30622532 від 05.09.2018;№ 906187/30622532 від 05.09.2018;№ 906226/30622532 від 05.09.2018;№ 906203/30622532 від 05.09.2018;№ 906227/30622532 від 05.09.2018;№ 906153/30622532 від 05.09.2018;№ 906163/30622532 від 05.09.2018;№ 906249/30622532 від 05.09.2018;№ 906216/30622532 від 05.09.2018;№ 906190/30622532 від 05.09.2018;№ 906237/30622532 від 05.09.2018;№ 906184/30622532 від 05.09.2018;№ 906199/30622532 від 05.09.2018;№ 906238/30622532 від 05.09.2018;№ 906210/30622532 від 05.09.2018; № 906182/30622532 від 05.09.2018;№ 906186/30622532 від 05.09.2018;№ 906267/30622532 від 05.09.2018;№ 906263/30622532 від 05.09.2018;№ 815316/30622532 від 25.06.2018;№ 906253/30622532 від 05.09.2018;№ 906285/30622532 від 05.09.2018;№ 906261/30622532 від 05.09.2018;№ 906265/30622532 від 05.09.2018;№ 906276/30622532 від 05.09.2018;№ 906260/30622532 від 05.09.2018;№ 906254/30622532 від 05.09.2018;№ 906277/30622532 від 05.09.2018;№ 906154/30622532 від 05.09.2018;№ 906266/30622532 від 05.09.2018;№ 906280/30622532 від 05.09.2018;№ 906262/30622532 від 05.09.2018;№ 906204/30622532 від 05.09.2018;№ 906156/30622532 від 05.09.2018;№ 906183/30622532 від 05.09.2018;№ 906188/30622532 від 05.09.2018;№ 906185/30622532 від 05.09.2018;№ 906220/30622532 від 05.09.2018;№ 906215/30622532 від 05.09.2018;№ 906180/30622532 від 05.09.2018;№ 815317/30622532 від 25.06.2018;№ 815319/30622532 від 25.06.2018;№ 815318/30622532 від 25.06.2018.

Судом досліджені копії первинних документів, які були подані позивачем на адресу контролюючого органу разом із повідомленнями щодо надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена, зокрема: договір поставки, додаткові угоди до нього, податкові накладні, видаткові накладні, а також довіреності на отримання ТМЦ, подорожні листи.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що позовні вимоги належать задоволенню повністю, з огляду на таке.

Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).

Аналізуючи правомірність прийняття оскаржуваних рішень, що є змістом правовідносин у цій справі, відповідно до приписів ст. 2 КАС України, суд виходить із такого.

Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України.

Відповідно п.п.14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з пп. а , б п. 185.1 ст. 185 ПК України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;

Пунктом 187.1 статті 187 ПК України встановлено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).

Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п.п. 74.1, 74.3 ст. 74 ПК України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.

Згідно з п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246) (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341) податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Відповідно до п. 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених п. 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (п.13 Порядку № 1246).

Аналогічні норми містяться і у п. 201.16 ст. 201 ПК України, згідно якого реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок № 117).

Згідно з п. 5 цього Порядку, податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

При цьому, відповідно до змісту п. 10 Порядку № 117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Пунктом 13 Порядку № 117 передбачено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Як вбачається зі змісту квитанції, якою зупинена реєстрація податкової накладної, контролюючим органом було сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям п.п.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту п. 201.16 ст. 201 ПК України, без зазначення конкретного випадку, до якого належить позивач.

Відповідно до п.п. 18-19 Порядку №117, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Матеріалами справи підтверджено, що позивач подав на адресу контролюючого органу письмові пояснення та копії первинних документів, що підтверджують реальність господарських операцій по податковим накладним, реєстрація яких була зупинена.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Відповідно до п.п.20-21 цього Порядку, зазначені комісії приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Відповідно до пп. 4 п. 13 Порядку № 117, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п.14 цього Порядку, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Так, представник позивача зазначив, що на виконання квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних, а також на підтвердження реальності господарських операцій надано усі первинні документи, що оформлені в рамках договору поставки, які відповідно до ч. 2 ст. 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (наказ Мінфіну від 24.05.1995 року №88), мають юридичну силу і доказовості, а отже, засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними у реєстрації яких було відмовлено.

Між тим, суд встановив, що контролюючий орган за результатами розгляду вказаних документів прийняв оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних, у зв`язку з не наданням платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена. Додаткова інформація: у зв`язку з наявністю в органах ДФС податкової інформації, що свідчить про здійснення платником ризикових операцій.

Судом досліджені надані позивачем документи, які свідчать про проведення господарських операцій по поставці товару між позивачем та його контрагентом ТОВ Кисет , що були надані відповідачу та містяться в матеріалах справи, зроблений висновок відповідачем на підставі наданих документів, та суд дійшов такого висновку.

Так, відповідачі посилаються на ненадання позивачем письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена. Додаткова інформація: у зв`язку з наявністю в органах ДФС податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податків ризикових операцій.

Однак, суд не погоджується з такою позицією контролюючого органу.

У пункті 2 Порядку №117 надано визначення таких термінів:

- моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації обєктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;

- критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;

- ризик порушення норм податкового законодавства ймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а / б пункту 185.1 статті 185, підпункту а / б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі-Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Відповідно до пункту 3 Порядку №117, податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівникпосадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D >0,05, Р

Дата ухвалення рішення17.02.2020
Оприлюднено19.02.2020
Номер документу87614588
СудочинствоАдміністративне
Сутьвідмову у реєстрації податкових накладних та зобов`язання зареєструвати податкові накладні

Судовий реєстр по справі —420/6131/19

Ухвала від 26.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 12.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 08.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 19.05.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 16.04.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 16.04.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 15.04.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 17.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 09.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні