КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
17 лютого 2020 року № П/320/1179/20
Суддя Київського окружного адміністративного суду Горобцова Я.В., розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали ОСОБА_1 до Вищедубечанської сільської ради про зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Вищедубечанської сільської ради, в якому позивач просить:
- зобов`язати відповідача переглянути рішення ХХІV сесії Вищедубечанської сільської ради з мотивів його невідповідності Законам України;
- зобов`язати Вищедубечанську сільську раду розробити та затвердити Положення щодо встановлення розміру ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності Вищедубечанскої сільської ради (з додатками) до затвердження вказаного Положення, керуючись підпунктами 288.5.1 та 288.5.2 пункту 288.5 статті 288 Податкового кодексу України, встановлювати річну орендну ставку в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки для земельних ділянок рекреаційного призначення;
- зобов`язати Вищедубечанську сільську раду скасувати пункт 3, підпункт 6 пункт 4, пункти 6 та 7 рішення ХХІХ сесії, з мотивів їх невідповідності Законам України;
- зобов`язати Вищедубечанську сільську раду розглянути та укласти додаткову угоду до діючого договору на умовах, викладених у проекті додаткової угоди;
- зобов`язати відповідача відкликати документи/інформацію, подані контролюючому органу за місцезнаходження земельної ділянки - Вишгродському управлінню ГУ ДФС у Київській області та надати достовірну інформацію.
Відповідно до частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи: 1) подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність; 2) має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником); 3) відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; 4) належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; 5) позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); 6) немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
За приписами п. 2 ч. 5 ст. 160 КАС України у позові зазначається повне найменування юридичних осіб сторін та інших учасників справи, зокрема, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України); реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серія паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості відомі позивачу) , відомі номери засобів зв`язку, офіційна електронна адреса або адреса електронної пошти;
Проте, ОСОБА_1 всупереч вимогам ст.160 КАС України не зазначив у позовній заяві свій реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер і серію паспорта.
Крім того, при подачі позову судовий збір сплачено не у повному обсязі.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 4 Закону України Про судовий збір від 8 липня 2011 року № 3674-VI (далі - Закон № 3674-VI) судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Так, за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який поданий фізичною особою, ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (840,80 грн.).
Зі змісту позовної заяви слідує, що позивач в прохальній частині об`єднав 5 вимог немайнового характеру. Перша та друга позовні вимоги є похідними одна від одної. Тож суд розцінює ці вимоги як одну позовну вимогу.
Згідно ч. 3 ст. 6 Закону № 3674-VI у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Отже, з урахуванням положень статті 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2020 рік , при зверненні до суду з даним позовом розмір судового збору повинен складати 840,80 грн. за кожну вимогу немайнового характеру, що в сумі становить 3363,20грн. (840,80 грн. х 4). Тобто, в сумі позивачу необхідно було сплатити 3363,20 грн. судового збору за звернення з даним адміністративним позовом до суду.
Оскільки, в матеріалах справи міститься квитанція про сплату судового збору за подання позовної заяви в розмірі 840,80 грн., тому позивачу необхідно доплатити судовий збір у розмірі 2522,40 грн.
Зазначені вище обставини вказують на невідповідність позовної заяви вимогам ст. 160-161 КАС України.
Відповідно до вимог частин першої та другої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
У зв`язку з чим суд, враховуючи положення статті 169 КАС України, вважає за необхідне залишити позовну заяву без руху та встановити строк для усунення недоліків позовної заяви.
Недоліки позовної заяви повинні бути усунуті шляхом подання до суду:
-позовної заяви оформленої відповідно до вимог ст. 160 КАС України, із зазначенням реєстраційного номеру облікової картки платника податків ОСОБА_1 або номеру і серії його паспорта;
-оригіналу документу про доплату судового збору у розмірі 2522,40 грн.
Суд звертає увагу позивача на те, що інформація щодо реквізитів сплати судового збору за подання позовних заяв до Київського окружного адміністративного суду є загальнодоступною, оприлюднена на офіційному веб-порталі "Судова влада України" за інтернет-адресою http://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/gromadyanam/tax/, а також розміщена на інформаційних стендах Київського окружного адміністративного суду.
Принагідно суд зауважує, що залишення позовної заяви без руху не є обмеженням у доступі до правосуддя. Так, згідно практики Європейського суду з прав людини, сформульовану, зокрема, в рішеннях від 20 травня 2010 року у справі "Пелевін проти України" (пункт 27), від 30 травня 2013 року у справі "Наталія Михайленко проти України" (пункт 31) зазначено, що право на доступ до суду не є абсолютним та може підлягати обмеженням, зокрема, щодо умов прийнятності скарг, оскільки право на доступ до суду за своєю природою потребує регулювання державою: регулювання може змінюватися у часі та місці відповідно до потреб та ресурсів суспільства та окремих осіб.
Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини, сформовану, зокрема, у пункті 55 справи "Креуз проти Польщі", що обмеження, накладене на доступ до суду, буде несумісним із пунктом першим статті 6 Конвенції, якщо воно не переслідує законної мети або коли не існує розумної пропорційності між застосованими засобами та законністю цілі, якої прагнуть досягти ("Kreuz v. Poland" № 28249/95).
Отже, встановлюючи конкретні вимоги до змісту та форми позовної заяви, а також до документів, які мають бути до неї додані, КАС України при цьому покладає обов`язок на суд перевірити виконання позивачем цих вимог та прийнятності позовної заяви на стадії вирішення питання про відкриття провадження по справі. Позаяк, законодавством чітко встановлено наслідки невиконання таких вимог, а саме постановлення судом ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Керуючись статтями 160, 161, 169, 171, 243, 248 КАС України, суд,-
у х в а л и в:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Вищедубечанської сільської ради про зобов`язання вчинити певні дії - залишити без руху.
Встановити позивачеві десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії даної ухвали.
Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію ухвали надіслати позивачеві.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду .
Суддя Я.В. Горобцова
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2020 |
Оприлюднено | 19.02.2020 |
Номер документу | 87643863 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Горобцова Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні