Рішення
від 17.02.2020 по справі 189/1579/19
ПОКРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 189/1579/19

2-а/189/4/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.02.2020 року смт. Покровське

Покровський районний суд Дніпропетровської області у складі:

головуючого судді -Пустовар О.С.,

за участю секретаря судового засідання -Комеристої І.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку спрощеного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Управління з контролю за використанням та охороною земель про скасування постанови № 566-ДК/0130ПО/08/01/-19 від 28.08.2019 року у справі про адміністративне правопорушення, -

в с т а н о в и в :

ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Управління з контролю за використанням та охороною земель про скасування постанови № 566-ДК/0130ПО/08/01/-19 від 28.08.2019 року у справі про адміністративне правопорушення.

В обґрунтування даного позову ОСОБА_1 посилалася на те, що 20.08.2019 року державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Держгеокадастру у Дніпропетровській області - провідним спеціалістом відділу контролю за використанням та охороною земель у Васильківському, Межівському, Петропавлівському, Покровському районах управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Пивоваровою О.М., проведено перевірку з питання дотримання вимог земельного законодавства під час використання земельних ділянок в межах території Покровської селищної ради ОСОБА_1 . За результатами перевірки складено акт №566-ДК/658/АП/09/01/-19 щодо об`єкту - земельної ділянки, зі змісту якого вбачається, що позивачкою самовільно зайняті земельні ділянки площею 0.2 га та 0.5 га в районі земельної ділянки з кадастровим номером 1224255100:04:010:0297 на території Покровської селищної ради Покровського району Дніпропетровської області.У графі план-схема земельної ділянки у вказаних Актах державним інспектором зазначено, що до Актів додаються фото та картографічні матеріали, проте жодних належних доказів окрім скрін-шоту з публічної кадастрової карти не надано. На підставі складених Актів та встановлених обставин, державним інспектором 20.08.2019 року було складено Протокол про адміністративне правопорушення №566-ДК/0131П/07/01/-19 від 20.08.2019 року про адміністративні правопорушення, якими зафіксовано вчинення адміністративних правопорушень у сфері дотримання вимог земельного законодавства. 28.08.2019 року старшим державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель у Дніпропетровській області - заступником начальника управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Щоголєвим М.І. на підставі вказаних Протоколів про адміністративні правопорушення винесено Постанову про накладення адміністративного стягнення №566-ДК/0130ПО/08/01/-19, за якою на ОСОБА_1 накладено штраф у розмірі 170 грн. 00 коп. Вказана Постанова була направлена позивачкі поштою 03.09.2019 року, що підтверджується копією поштового конверту, та отримана позивачкою 05.09.2019 року. Позивачка стверджує, що прийняття відповідачем постанови про притягнення її до адміністративної відповідальності є протиправним через відсутність доказів вчинення позивачкою адміністративного правопорушення у вигляді самовільного зайняття земельної ділянки, передбаченого ст.53-1 КУпАП, та відсутність у державного інспектора повноважень щодо проведення перевірки.Наявні докази не підтверджують факт самовільного зайняття земельної ділянки, і не визначають особу, яка таке використання здійснює, крім того вони не ідентифікують належним чином земельну ділянку. До того ж, повідомлення про проведення перевірки на адресу позивачки не направлялось. Позивачка заперечує факт самовільного використання земельної ділянки. Крім того, згідно матеріалів справи перевірку щодо дотримання вимог земельного законодавства на території Покровської селищної ради було здійснено державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель Держгеокадастру у Дніпропетровській області - провідним спеціалістом відділу контролю за використанням та охороною земель у Васильківському, Межівському, Петропавлівському, Покровському районах управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Пивоваровою О.М., посада якої не відноситься до переліку посад державних інспекторів. Також, оскаржувана постанова про накладення адміністративного стягнення, від 28.08.2019 року №566-ДК/0130ПО/08/01/-19 винесена старшим державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель у Дніпропетровській області - заступником начальника управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Щоголєвим М.І., посада якого не відноситься до визначених ст. 244 КУпАП уповноважених на розгляд справи про адміністративне правопорушення за ст. 53-1 КУпАП осіб. Враховуючи вищенаведене, позивачка просить скасувати постанову № 566-ДК/0130ПО/08/01/-19 від 28.08.2019 року та закрити справу про адміністративне правопорушення.

Розгляд вказаної справи здійснюється в порядку спрощеного позовного провадження на підставі ухвали Покровського районного суду Дніпропетровської області від 24.10.2019 року.

У відповідності до статті 262 КАС України, 1. Розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі. 2. Розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться. 3. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі. Підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного провадження не проводиться. 4. Перше судове засідання у справі проводиться не пізніше тридцяти днів з дня відкриття провадження у справі. За клопотанням сторони суд може відкласти розгляд справи з метою надання додаткового часу для подання відповіді на відзив та (або) заперечення, якщо вони не подані до першого судового засідання з поважних причин. 5. Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін. 6. Суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін: 1) у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу; 2) якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи. 7. Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін відповідач має подати в строк для подання відзиву, а позивач - разом з позовом або не пізніше п`яти днів з дня отримання відзиву. 8. При розгляді справи за правилами спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться.

Відповідач не погоджуючись із пред`явленим позовом 07 лютого 2020 року надав суду відзив на адміністративний позов, у якому посилався на ЗУ Про державний контроль за використанням та охороною земель , Конституцію України, Земельний кодекс України, КУпАП, зазначивши про законність ухваленої постанови та дотримання всієї процедури її постановлення, у зв`язку з чим просив у задоволенні позову відмовити у повному обсязі (а.с. 50-55).

Зважаючи на те, що справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Суд, дослідивши письмові докази, приходить до наступного.

Судом встановлено, що 24 липня 2019 року державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель Держгеокадастру у Дніпропетровській області - провідним спеціалістом відділу контролю за використанням та охороною земель у Васильківському, Межівському, Петропавлівському, Покровському районах управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Пивоваровою О.М. складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства за об`єктом - земельної ділянки № 566-ДК/658/АП/09/01/-19.

Згідно даного акту в результаті перевірки встановлено, що земельна ділянка, площею 0,2 га та земельна ділянка площею 0,5 га, в районі кадастрового номеру 1224255100:04:010:0297 використовується для ведення особистого селянського господарства (на момент обстеження земельні ділянки оброблені та наявні залишки сільськогосподарської культури) ОСОБА_1 за відсутності відповідного рішення про передачу у власність або надання у користування (оренду) та за відсутності правочину щодо них. Таким чином, ОСОБА_1 самовільно займає та використовує земельні ділянки, загальною площею 0,7 га в районі земельної ділянки за кадастровим номером 1224255100:04:010:0297 на території Покровської селищної ради Покровського району Дніпропетровської області, відповідальність за що передбачена пунктом б ст. 211 ЗК України та статтею 53-1 КУпАП (а.с. 6).

20.08.2019 року державним інспектором Пивоваровою О.М. було складено акт обстеження земельної ділянки № 566-ДК/115/НО/10/01/-19, згідно якого одноособово проведено обстеження земельних ділянок в районі земельної ділянки з кадастровим номером 1224255100:04:010:0297 на території Покровської селищної ради Покровського району Дніпропетровської області. За результатами візуального обстеження встановлено, що земельна ділянка, площею 0,2 га та земельна ділянка площею 0,5 га, в районі кадастрового номеру 1224255100:04:010:0297 використовується для ведення особистого селянського господарства (на момент обстеження земельні ділянки оброблені та наявні залишки сільськогосподарської культури) ОСОБА_1 за відсутності відповідного рішення про передачу у власність або надання у користування (оренду) та за відсутності правочину щодо них. Таким чином, ОСОБА_1 самовільно займає та використовує земельні ділянки, загальною площею 0,7 га в районі земельної ділянки за кадастровим номером 1224255100:04:010:0297 на території Покровської селищної ради Покровського району Дніпропетровської області, відповідальність за що передбачена пунктом б ст. 211 ЗК України та статтею 53-1 КУпАП (а.с. 7).

28.08.2019 рокупровідним спеціалістом Пивоваровою О.М. складено протокол про адміністративне правопорушення № 566-ДК/0131П/07/01/-19, згідно якого встановлено, що 24.07.2019 року земельна ділянка, площею 0,2 га та земельна ділянка площею 0,5 га, в районі земельної ділянки з кадастровим номером 1224255100:04:010:0297 використовується для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_1 за відсутності відповідного рішення про передачу у власність або надання у користування (оренду) та за відсутності правочину щодо них(а.с. 9).

Також, 20.08.2019 року державним інспектором Пивоваровою О.М. винесено припис № 566-ДК/0139Пр/03/01/-19, згідно якого встановлено, що ОСОБА_1 самовільно займає та використовує земельні ділянки в межах земельної ділянки з кадастровим номером 1224255100:04:010:0297, загальною площею 0,7 га на території Покровської селищної ради Покровського району Дніпропетровської області для ведення особистого селянського господарства відповідальність, за що передбачена пунктом б ст. 211 ЗК України та статтею 53-1 КУпАП (а.с. 8).

Згідно розрахунку розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки ОСОБА_1 розмір заподіяної шкоди становить 1021,00 грн. (а.с. 61)

28.08.2019 року старшим державним інспектором Щоголєвим М.І. складено постанову про адміністративне правопорушення № 566-ДК/0130По/08/01/-19, згідно якої встановлено, що ОСОБА_1 самовільно займає земельні ділянки, загальною площею 0,7 га в районі земельної ділянки з кадастровим номером 1224255100:04:010:0297 для ведення особистого селянського господарства, відповідальність за вчинене правопорушення передбачена ст. 53-1 КУпАП та ст.211 ЗК України та накладено на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 170 грн. (а.с. 5).

Згідно вказаної постанови встановлено, що ОСОБА_1 самовільно займає земельні ділянки, загальною площею 0,7 га в районі земельної ділянки з кадастровим номером 1224255100:04:010:0297 для ведення особистого селянського господарства, що є порушенням ст.ст.125,126 ЗК України.

На підставі частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевою самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Законом України Про державний контроль за використанням та охороною земель визначено, що цей Закон визначає правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.

Частиною 1 статті 5 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель передбачено, що державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

На підставі статті 6 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать: а) здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині: додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.

У відповідності до статті 9 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель передбачено, що державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом:

- проведення перевірок;

- розгляду звернень юридичних і фізичних осіб;

- участі у прийнятті в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об`єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель;

- розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель;

- проведення моніторингу ґрунтів та агрохімічної паспортизації земель сільськогосподарського призначення.

На підставі ст. 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель , державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, в тому числі:

- безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;

-складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;

-викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України;

Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства про охорону земель можуть мати й інші повноваження відповідно до закону.

Згідно п. 1 Положення про Державну службу України з питань Геодезії, картографії та кадастру (надалі - Положення), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15, Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Пунктом 4 Положення передбачено, що Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань:

25-1) організовує та здійснює державний нагляд (контроль):

а) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за:

- веденням державного обліку і реєстрацією земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель;

- виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов`язаних із порушенням ґрунтового покриву, своєчасним проведенням рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених відповідним робочим проектом землеустрою;

- дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок;

- дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю;

Посадові особи Держгеокадастру та його територіальних органів, які є державними інспекторами у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, в межах своїх повноважень мають право:

- отримувати в установленому законодавством порядку від центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності документи, матеріали та іншу інформацію, необхідну для виконання покладених на Держгеокадастр завдань;

- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;

Пунктом 1 Положення про Головне Управління Держгеокадастру в області (надалі - Положення про Головне управління), затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 29.09.2016 № 333 визначено, що Головне управління Держгеокадастру в області (далі - Головне управління) є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане.

Пунктом 3 Положення про Головне управління визначено, що завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

У відповідності до пункту 4 Положення про Головне управління, Головне управління відповідно до покладених на нього завдань:30) здійснює державний нагляд (контроль) в агропромисловому комплексі:

- у частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, в тому числі за:

- веденням державного обліку і реєстрації земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель;

- виконанням умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов`язаних із порушенням ґрунтового покриву, своєчасним проведенням рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених відповідним робочим проектом землеустрою;

- дотриманням вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок;

Пунктом 6 Положення про Головне управління визначено, що посадові особи Головного управління в межах своїх повноважень мають право:

1) складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;

2) безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;

Суд приходить до висновку, що у відповідності до наведених вище норм законодавства України, посадові особи Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області мали право здійснювати державний контроль за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності шляхом проведення перевірки вимог додержання вимог земельного законодавства України.

Відповідно до ст. 1 КУпАП, завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.

Згідно з ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтями 125, 126 Земельного кодексу України визначено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Відповідно до ст. 53-1 КУпАП, самовільне зайняття земельної ділянки тягне за собою накладення штрафу на громадян від десяти до п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двадцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно ст. 211 ЗК України, громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за такі порушення в т.ч.: б) самовільне зайняття земельних ділянок.

На підставі ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За приписами ст.1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, якісвідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Зі змісту протоколу про адміністративне правопорушення від 20.08.2019 року № 566-ДК/0131П/07/01/-19 та оскаржуваної постанови вбачається, що вони не містять даних щодо того, яким чином ОСОБА_1 самовільно зайняла земельні ділянки, загальною площею 0,7 га. в районі земельної ділянки з кадастровим номером 1224255100:04:010:0297, на території Покровської селищної ради Покровського району Дніпропетровської області для ведення особистого селянського господарства, не зазначено відомостей щодо власника цієї земельної ділянки та не долучено копій відповідних правовстановлюючих документів.

З акту обстеження земельної ділянки від 20.08.2019 року не вбачається, яким чином ОСОБА_1 зайняті земельні ділянки, загальною площею 0,7 га, крім того до акту додана план-схема, однак остання інспектором складена не була, натомість до акту долучено роздруківку з публічної карти розміщеної в системі Інтернет, яка не засвідчена у встановленому законом порядку та не містить відомостей про те, хто її виготовляв і коли.

Відповідно до ст.ст.10,11 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків. Адміністративне правопорушення визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.

Склад правопорушення за ст. 53-1 КУпАП є формальним, оскільки обов`язковим елементом об`єктивної сторони є умисна дія - особа усвідомлює, що земельна ділянка їй не належить або вона не має права нею користуватися, однак вчиняє умисні дії, спрямовані на фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки.

Суб`єктивна сторона даного правопорушення характеризується наявністю вини у формі прямого чи непрямого умислу; вчинення цього діяння через необережність виключає притягнення особи до адміністративної відповідальності та надає можливість визнати такі дії правомірними.

Крім того, в матеріалах справи відсутні докази того, що позивачка діяла умисно, усвідомлювала протиправний характер своїх дій, який посягає на встановлений правопорядок. Не встановлені і не доведені вина у формі умислу, мотив (корисливий, особиста зацікавленість, неправильно зрозумілі інтереси служби, тощо) та мета інкримінованого правопорушення, що в свою чергу, виключає наявність всіх необхідних складових для утворення складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-1 КУпАП.

Будь-яких інших належних та допустимих доказів відповідача не надано суду на спростування доводів позивача та підтвердження правомірності оскаржуваної постанови, а саме те, що саме позивачка ОСОБА_1 самовільно зайняла земельні ділянки загальною площею 0,7 га в районі земельної ділянки з кадастровим номером 1224255100:04:010:0297.

Отже, з наведеного вбачається, що належними та допустимими доказами вина позивачки, у вчиненні адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст.53-1 КУпАП, не доведена.

Крім того, у постанові винесеній старшим державним інспектором Щоголєвим М.І. відносно позивачки не зазначено документи і речові докази відповідно до яких позивачку визнано винуватою за ст. 53-1 КУпАП.

Враховуючи викладене, з огляду на те, що позивачка ОСОБА_1 заперечує своє відношення до самовільного зайняття земельних ділянок, а іншими належними та допустими доказами (письмовими, речовими, показаннями сторонніх осіб - свідків) не підтверджується вчинення саме позивачкою адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-1 КУпАП, суд приходить до висновку про відсутність підстав для притягнення позивачки до адміністративної відповідальності за наявними обставинами.

У зв`язку з чим, суд приходить до висновку, що слід скасувати постанову старшого державного інспектора у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Дніпропетровській області - заступника начальника управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Щоголєва М.І. № 566-ДК/0130ПО/08/01/-19 від 28.08.2019 року про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст. 53-1 КУпАП, ст. 211 Земельного кодексу України та накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 170 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 1, 9, 53-1, 251, 280, 283, 288, 293, 294 КУпАП, ст.ст. 9, 10, 11, 77, 79, 241-246, 286 КАС України, ст.19 ч.2 Конституції України, ст.ст. 125, 126, 211 Земельного кодексу України, суд,-

вирішив:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області Управління з контролю за використанням та охороною земель про скасування постанови № 566-ДК/0130ПО/08/01/-19 від 28.08.2019 року у справі про адміністративне правопорушення - задовольнити.

Скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення № 566-ДК/0130ПО/08/01/-19 від 28.08.2019 року складену відносно ОСОБА_1 .

Справу про адміністративне правопорушення за ст. 53-1 КУпАП відносно ОСОБА_1 - закрити.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути поданою до Третього апеляційного адміністративного суду через Покровський районний суд Дніпропетровської області протягом десяти днів з дня його проголошення.

Суддя: О.С. Пустовар

СудПокровський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення17.02.2020
Оприлюднено20.02.2020
Номер документу87685236
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —189/1579/19

Постанова від 09.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Постанова від 09.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 09.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 02.04.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Ухвала від 11.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Мельник В.В.

Рішення від 17.02.2020

Адміністративне

Покровський районний суд Дніпропетровської області

Пустовар О. С.

Ухвала від 14.01.2020

Адміністративне

Покровський районний суд Дніпропетровської області

Пустовар О. С.

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Покровський районний суд Дніпропетровської області

Пустовар О. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні