Постанова
від 27.04.2011 по справі 2-а-3436/11
ІВАНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Іванківський районний суд Київської області

смт. Іванків, вул. Проскури, 14a, 07201, (04591) 5-16-52

Справа № 2-а-3436 2011 р.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 квітня 2011 року суддя Іванківського районного суду Київської області Слободян Н.П., в смт. Іванків, розглянувши у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Іванківському районі Київської області про визнання дій неправомірними та зобов`язання здійснити перерахунок розміру пенсії по інвалідності,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача, в якому вказує, що він є потерпілим від Чорнобильської катастрофи 1 категорії, інвалідом 2 групи, постійно проживає на радіоактивно забрудненій території . Він знаходиться на обліку у відповідача та отримує пенсію по інвалідності 2 групи, яка не відповідає нормам діючого законодавства України.

Згідно з ст. 50, 54 Закону України Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи розмір пенсії для інвалідів, щодо яких встановлено зв`язок з ЧАЕС, не може бути нижчим для інвалідів 2 групи - 8 мінімальних пенсій за віком , а щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров`ю - 75% мінімальної пенсії за віком. Доплата за проживання в радіоактивно забрудненій зоні має становити дві мінімальних заробітних плати.

Він звернувся до відповідача з заявою про перерахунок пенсії. В перерахунку пенсії відповідачем було відмовлено.

Позивач вважають дії відповідача є незаконними, і просить визнати їх такими та зобов`язати відповідача перерахувати його пенсію відповідно до Закону за піврічний період, що передує зверненню до суду і стягнути перераховані кошти, з подальшим перерахунком відповідно до діючого законодавства, у позові просить справу розглянути без його участі.

Представник відповідача, у судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлявся судом у встановленому законом порядку, надав суду письмове заперечення на позов, в якому просили розглядати справу без їх участі та застосувати при цьому строк позовної давності.

Суд, вивчивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає частковому задоволенню.

У судовому засіданні встановлено, що:

Позивач є потерпілим 1 категорії внаслідок Чорнобильської катастрофи, про що у матеріалах справи є відповідне посвідчення, він є інвалідом 2 групи, причина інвалідності пов`язана з роботами по ЛНА на ЧАЕС, що підтверджується довідкою МСЕК

У жовтні 2010 року позивач звернувся до відповідача з заявами про перерахунок пенсії у відповідності до ст. 39, 50 п.4, 54 Закону України Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи . Відповідачем відмовлено у перерахунку пенсії за відсутністю законних підстав.

Суд вважає відмову відповідача у перерахунку позивачу основної та додаткової пенсії, як інваліду 2 групи, особі, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії, неправомірною.

Вимоги позивача про перерахунок основної і додаткової пенсії за період з 30.05.2010 р. підлягають задоволенню з наступних підстав:

У відповідності до ст. 49 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", пенсії особам, віднесеним до категорії 1,2,3,4 встановлюються у вигляді державної пенсії, додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.

Згідно до ст.50 цього Закону особам, віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров`ю, у розмірах: інвалідам II групи - 75 процентів мінімальної пенсії за віком.

Відповідно до ч. 4 ст. 54 цього Закону усіх випадках розміри пенсій для інвалідів, щодо яких встановлено зв`язок з Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими:

по II групі інвалідності - 8 мінімальних пенсій за віком.

В той же час, постановою Кабінету Міністрів України "Про підвищення розмірів пенсій та інших соціальних виплат окремим категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів державного бюджету" N 1 від 3 січня 2002 р.(яка діяла до 01.09.2008р.) було встановлено, що базовим для обчислення пенсії по інвалідності слід брати суму 19 грн.91 коп.

Відповідно до ст.. 39 цього ж Закону доплата непрацюючим пенсіонерам, які постійно проживають на радіоактивно забрудненій території - у зоні добровільного гарантованого відселення, яким є і смт. Іванків Київської області де проживає позивач, має становити дві мінімальні заробітні плати щомісяця. Відповідач же виплачує лише 10 грн . 50 коп., керуючись постановою КМ України № 836 від 28.07.1996 року. Розмір основної та додаткової пенсії позивача значно нижчий від передбаченого Законом.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Виходячи з пріоритетності законів над підзаконними актами, при визначенні розміру наведених пенсій застосуванню підлягають ст. 39, ч. 1 ст. 50, та ч.4 ст. 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", а не постанови Кабінету Міністрів України.

З приписів ст. 50, 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" випливає, що під час визначення розміру пенсії та щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, за основу їх нарахування береться мінімальна пенсія за віком.

Порядок визначення розміру мінімальної пенсії за віком встановлений частиною першою статті 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", за приписами якої мінімальний розмір пенсій за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Ч. 3 ст. 67 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" , яка набрала чинності 31.10.2006 року, встановлено, що у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом, підвищується розмір пенсії, визначений відповідно до статті 54 цього Закону, а також розмір додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров`ю, особам, віднесеним до категорії 1, 2, 3, 4, розмір щомісячної компенсації сім`ям за втрату годувальника внаслідок Чорнобильської катастрофи. Перерахунок пенсії здійснюється з дня встановлення нового розміру прожиткового мінімуму.

Таким чином, з 01.11.2006 р. у разі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, органи Пенсійного фонду України зобов`язані здійснювати перерахунок пенсій саме з дня встановлення цього розміру прожиткового мінімуму незалежно від звернення пенсіонера з відповідною заявою про перерахунок пенсії.

Таким чином, з 30.05.2010 року (враховуючи строк позовної давності на застосуванні якого наполягає відповідач, з дня подачі заяви з моменту подання позову з дати надіслання позову поштою) позивач має право на перерахунок державної і додаткової пенсій згідно до вимог ст.67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи з моменту збільшення розміру прожиткового мінімуму незалежно від звернення пенсіонера до органів Пенсійного фонду України за перерахунком пенсії.

На час дії вказаної у постанові редакції ст.. 39, 50, 54 Закону виплати повинні проводитись саме у відповідності до Закону до внесення змін чи скасування дії закону.

Суд вважає, що позовні вимоги не мають обмежуватися терміном, з метою захисту прав позивачів, оскільки на весь період дії чинної редакції ст. 51 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , виплати мають здійснюватися у розмірі, нею передбаченому, і тому обмеження терміном змусить позивачів повторно звертатися до суду кожні пів року.

Позовні вимоги в частині зобов`язання відповідача у майбутньому сплачувати додаткову пенсію відповідно до наведених норм Закону, суд вважає, безпідставними, оскільки такий спосіб захисту порушеного права, як зобов`язання вчинити певні юридичні дії у майбутньому не передбачений чинним законодавством України, тому позов в цій частині задоволенню не підлягає.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19,21,22, 24,46,48, 152 Конституції України, ст. 39, 50, 54, 67 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , ст. 28 Закону України Про загальнообов`язкове державне страхування , ст. ст. 18, 41, 71, 86, 99, 122, 160-163, 256 ч. 1 п.1 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позови задовольнити частково.

Визнати неправомірними дії УПФУ в Іванківському районі Київської області щодо нарахування і виплати належної ОСОБА_1 державної та додаткової пенсії та доплати за проживання на радіоактивно забрудненій території у розмірах, менших, ніж передбачено Законом.

Зобов`язати УПФУ в Іванківському районі Київської області здійснити перерахунок ОСОБА_1 до ст. 50, 54 Закону України Про статус та соціальний захист громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи , основної пенсії із розрахунку 8-ми мінімальних пенсій за віком і додаткової пенсії із розрахунку - 75% мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України Про загально обов`язкове державне пенсійне страхування за період з 30.05.2010 року з урахуванням вже виплачених сум.

Зобов`язати УПФУ в Іванківському районі Київської області здійснити перерахунок ОСОБА_1 до ст. 39 Закону України Про статус та соціальний захист громадян, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи , доплати за проживання у зоні посиленого радіологічного контролю із розрахунку двох мінімальних заробітних плат за період з 30.05.2010 року з урахуванням вже виплачених сум.

В решті позовних вимог відмовити.

Допустити у справі негайне виконання в межах стягнення платежів за один місяць.

Постанову суду може бути оскаржено в Апеляційний суд Київської області шляхом подачі апеляційної скарги через Іванківський районний суд протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Суддя

СудІванківський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення27.04.2011
Оприлюднено22.02.2020
Номер документу87744100
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3436/11

Ухвала від 07.04.2023

Адміністративне

Бородянський районний суд Київської області

Міланіч А. М.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Постанова від 27.04.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 13.11.2019

Адміністративне

Любешівський районний суд Волинської області

Глинянчук В. Д.

Ухвала від 15.07.2011

Адміністративне

Шаргородський районний суд Вінницької області

Соколовська Т. О.

Ухвала від 14.04.2011

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Саранюк Л. П.

Ухвала від 29.11.2010

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Іванов Д. Л.

Постанова від 14.01.2011

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Іванов Д. Л.

Ухвала від 08.11.2011

Адміністративне

Глобинський районний суд Полтавської області

Марущак Р. М.

Ухвала від 10.11.2011

Адміністративне

Дубровицький районний суд Рівненської області

Сидоренко З.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні